načítám data...

6 nej rodinných aut podle redaktorů Autíčkáře

Bezpečí, prostor, terénní schopnosti... Od auta pro rodinu každý žádá něco jiného. Jaké jsou naše plány a tipy?

zobrazit celou galeriiZobrazit galerii

Jak se nedávno ukázalo v plamenné debatě na našem redakčním chatu, pod pojmem rodinné auto si každý představuje něco úplně jiného. Všechno to začalo mým coming-outem, že mám v plánu vyměnit nudnou, ale bezproblémovou Octavii 1.2 TSI za jistou pojízdnou krabici, do které se vejde celá mateřská školka, a to včetně kuchařek a pískoviště. Volkswagen Multivan. O mé fascinaci si můžete přečíst níže a jistě uznáte, že je podložena řadou neprůstřelných argumentů, u mých kolegů se ale setkala asi s takovým pochopením, jako kdybych si ctěla pořídit Renault Thalia nebo poníka. Jezdí to jako náklaďák, sedí se v tom jako na hajzlu, motory umírají jako na běžícím páse, ani nemluvě o tom, že je to předražený krám se stoprocentní jistotou stočeného tachometru. 

Ne že by mě stoprocentně přesvědčili… V každém případě se však v naší diskusi mezi nánosy slov jako sráč, vrak, průser, ba dokonce mrdka, našlo i pár zajímavých tipů, o něž se s vámi chceme podělit.

Zlokoččin sen: Volkswagen T5 Multivan

Moje první setkání s autobusem od VW bylo jako vystřižené z hororu. Jednalo se tehdy o ‚náhradní vozidlo‘ autoservisu, T4 Caravelle z roku raz dva.  Při jízdě vydávalo zlověstné zvuky blížícího se skonu, šaltpáka měla mírně řečeno vůli (občas bylo třeba řadit oběma rukama), věk se nemálo podepsal také na interiéru. Přesednout do něj ze severského rodinného kombi s automatem mi způsobilo kulturní šok. Jenže první dojem je často zavádějící a po několika týdnech se mi tu rachotinu nechtělo vracet. O pár let později jsem se svezla i následující generací a také fungl novým Multivanem ve verzi Business. A po každé z těchto zkušeností jsem musela dva dny sedět v temné tiché polstrované místnosti, abych nevyběhla z domu a nekoupila první ‚mulťák‘, na který narazím.

Nejmocnějším trumfem Multivanu je prostor. Auto, ve kterém se můžete postavit a projít, to je jedním slovem boží. Před zimní cestou na hory si obvykle musíme vzít den dovolené navíc, abychom vykoumali, jak všechny krámy nacpat dovnitř auta i na střechu. Do Multivanu prostě naházíme a jedeme. Vnitřní uspořádání kabiny taky nemá chybu, hlavně díky sedadlům usazeným na kolejnicích. Ta v druhé řadě se dají otočit i proti směru, pak už stačí rozložit stoleček, a vznikne malá polní klubovna. Celá ta legrace uvnitř se dá složit na jednolitou rovnou plochu k přespání.
Jízdní vlastnosti jsou dle mého názoru přijatelným kompromisem mezi pohodlím a jakous takous jistotou, posez na autobusáka mi osobně taky nevadí.

Jediné, co mi momentálně trochu kazí radost, je údajná poruchovost motorů. Po důkladném studiu internetových studnic moudrosti si musím připustit, že motory v T5 mohou být rizikové. Obecně se nejmíň nadává na nejslabší čtyřválec, ten ale zase nejede. Životnost pětiválců se ze zkušeností majitelů jeví jako tristní. Malé bezvýznamné minus přidává i fakt, že nesnáším naftu a benzinových T5 je jako šafránu (navíc dost žravého šafránu). Nepřestávám doufat, že na svůj opečovaný neporuchový exemplář bez stočeného tachometru jednou narazím, ovšem semínko pochybností bylo zaseto…

Danova volba švédské oceli

Výběr rodinného dostavníku není jednoduchý. Každý člověk má jiné požadavky a co je hlavní, tyhle požadavky se s postupujícím věkem mění. Sám jsem zářným příkladem. Před deseti lety jsem tvrdil, že jako rodinný povoz bohatě stačí třídvéřový hot hatch, před pěti lety mi přišel ideální kombík střední třídy a dnes už bych koukal po velkém SUV. Až nastane den, kdy budu muset vybírat automobil pro svou paní a drobotinu, jsem přesvědčen o tom, že budu shánět minimálně BVP-1.

Co by tedy mělo splňovat mé rodinné auto? Především by mělo být bezpečné. Strach o mé nejbližší je silnější než touha po zábavě za volantem. Musí být praktické. Dávno už vím, že hrát každé ráno tetris v malém sportovním kupé je věc, na kterou opravdu nemám dostatek trpělivosti (byť jsou mezi námi jedinci, kteří to zvládají). Rozhodně chci auto s vyšší stavbou karoserie, neboť usazování dětí do autosedaček v nízkém, sportovně střiženém kombíku není záležitost, kterou by mé sportem zdevastované meziobratlové ploténky ocenily. Zároveň ale považuji dostatek výkonu za prvek aktivní bezpečnosti, takže potřebuji silný motor navzdory vyšším provozním nákladům. Takže tu máme pocit sucha a bezpečí, vysokou míru praktičnosti a charakterní motor s dostatkem výkonu. Už víte kam mířím? Ano, mým ideálním rodinným kočárem je Volvo XC90 první generace, s osmiválcem pod kapotou. Co se bezpečnosti týče, není o čem mluvit. Patnáct let stará XC90 dokáže zahanbit v crash testech i nové vozy. Švédští inženýři neberou tuhle oblast na lehkou váhu a je to vidět. Důmyslná konstrukce dokáže velmi spolehlivě ochránit vaše nejbližší. Příjemná je i vyšší světlá výška, díky které se nemusí člověk ohýbat k asfaltu pokaždé, když chce dítěti podat lízátko. Do kufru nacpete celé hračkářství, což jistě oceníte na víkendové chatě. Jak si vede v otázce výkonu? 315 koní je dostatečné stádo na bezpečné předjíždění i pro dvoutunový autobus. Navíc tenhle napříč uložený osmiválec od Yamahy je natolik charakterní, že dokáže uspokojit i náročného autíčkáře. Volvo XC90 V8 je má volba číslo jedna.  

Matějova šílenost: Ford F-150 SVT Raptor

Ačkoli to vypadá, že jako jediný z redaktorů jsem se rozhodl udělat si z dnešního tématu prachsprostou legraci, moje volba je perfektně racionální. Posuďte sami. Co tak asi můžete vyžadovat od dokonalého rodinného auta? Dostatek pohodlí, prostoru, široké možnosti využití a univerzálnost, odolnost a snadnou údržbu interiéru, připravenost za všech okolností. A to vše má právě Ford F-150 SVT Raptor. Dokonalým základem jeho rodinného charakteru je jeho původ v americkém pickupu Ford F-150. Člověk aby pohledal oblíbenější pickup. Odolnost vozu je v základní výbavě. Taťka jej bude milovat, protože je silný a zábavný, charakter z něj čiší do všech směrů. Maminka ocení praktičnost obrovské ložné plochy a už nikdy se nebude muset bát o poškrábaná kola. Navíc jej můžete mít s nástavbou na korbu a vznikne tak obrovský přepravník na citlivé zboží.

Výrazná osobnost Raptoru okamžitě sjedná dostatek respektu na přeplněném ranním parkovišti u školy a děti jej budou milovat. Raptor totiž vypadá, jako by někdo vzal angličáka Hot Wheels a pořádně jej přifouknul. Navíc je to opradový univerzální voják. Máte prostorově náročné koníčky? Není problém. Lyžování v zimě, těžko přístupná chata v létě? Není problém. Cestujete rádi s karavanem, nebo taháte čas od času velké přívěsy, třeba na koně? Pro Raptora brnkačka. Máte obrovského rodinného psa? Cesty na korbě bude milovat. Jestli máte starost o vysokou spotřebu, a v době úžasných hodnot slibované spotřeby naftových kombíků se není čemu divit, můžete Raptora přestavět na plyn. 

Chápete správně. Jestliže se stalo téměř dogmatem, že odpovědí na všechna volání po řidičské zábavě je Miata, pak Raptor přínáší odpověď na téma nejlepšího rodinného vozu. A když bude na cestě na dovolenou na dálnici zácpa, ani to vás nemusí zajímat. Jenom nezkoušejte s Raptorem skákat, pokud vezete děti v autosedačkách. Mohly by se jim ulomit hlavičky. 
 

Rodinný dostavník podle Vavrise: hustoauto se nekoná

Matěj si sice obhájil Raptora, nu, já zůstanu nudným přízemním srabem. A vše se takto bude odvíjet od moudra, které praví, že jedno auto je pro slušnou rodinu málo. Zcela tedy vypustím snahu zkombinovat rodinné vozidlo se sporťákem, charakterním youngtimerem nebo jakýmkoliv jiným extraordinérním heblem. Rodinné auto je prostě rodinné auto a tečka. Za ten rok a kousek otcovství jsem beztak učinil objev, že charakter jízdy a povaha posádky rodinného dostavníku se v 99% neslučuje s jakýmkoliv nadšeným pojetím trasy či řízení.

Pokud to tedy situace dovolí a garáž je možno zaplniti více, než pouhým jediným autem, mám v roli rodinného přepravníku více než jasno. Z aktuální produkce by vyhrála Mazda 6 s nejsilnějším benzínovým čtyřválcem 2.5. Nabízí spoustu prostoru a pohodlí, přitom v tom výjimečném 1% případů dokáže díky úžasnému podvozku, lehké konstrukci a na dnešní dobu upovídanému řízení uspokojit řidičovy sportovní choutky. No a zbytek běžných nudných jízd bude zpříjemňovat přesným ovládáním. Pokud by rozpočet nové auto nedovoloval, máme tady ojetá Mondea Mk.III a Mk.IV, po nichž Mazda 6 vlastně převzala osobnostní rysy a stala se jejich pokračovatelem poté, co Mondeo Mk.V postihla globalizace. Ptáte se, proč bych nevolil třeba Lego Spec.B nebo některý ze zadokolkových prémiových kombíků? Jednoduše – za provozní náklady si zkrátka raději připlatím u víkendovky.

Dominikova volba – Jakákoliv stretch limuzína

Komfortní auto pro celou rodinu? To je přece naprosto jasné! Na rozdíl od laktační psychózou poháněných matek věděly kokainem poháněné hollywoodské celebrity vždycky, co je dobré. Odpovědí na komfortní cestování je prodloužená limuzína. Ne snad kvůli tomu, že by vás měla bavit, nebo snad kvůli tomu, že je na dlouhé cesty až tak převratná. Ani zavazadlový prostor není tak zázračný, ovšem zde se dá namítnout, že co se nevejde do kufru, vejde se do naddimenzovaného prostoru pro cestující. Fór je v tomto případě ve vnitřním uspořádání, potažmo odizolování.

Hlavní výhoda stretch limuzíny v roli rodinného dostavníku totiž spočívá v přepážce, která se nachází mezi prostorem pro řidiče (případně spolujezdce) a prostorem pro VIP cestující. Jelikož řidič je od toho, aby řídil, a pasažéři limuzíny od toho, aby měli soukromí, je tato přepážka většinou více či méně zvukotěsná. A co je ta poslední věc, kterou chcete v rodinném dostavníku slyšet? No ano, řvoucí děti! Když budou děti vzadu a vy vepředu, tak je neuslyšíte. Můžete si cestovat v komfortu dlouhé limuzíny a děti vzadu ať si klidně řvou, jak umí. Tomu se říká krása izolace…

Vojtovo racionální řešení minivanem

Čtení předchozích odstavců bylo zajímavou sondou do duše mých redakčních kolegů. Praktická Zlokočka, trpící lehkými záchvaty megalomanie a potřebou mít něco velkého a hranatého. Přemýšlivý a zodpovědný Dan s nudným švédským SUV, provokatér Matěj s terénním náklaďákem, který by si stejně nakonec nekoupil, racionální Vavris, který nezapře potřebu pilotovat řidičsky vytříbený stroj, a nakonec ještě větší provokatér Dominik. Škoda, že svými pohledy nepřispěli Fernie a Radek – předpokládám, že František by prohlásil, že jeho volbou rodinného auta je Miata a dítě si radši adoptuje na dálku, a u Radka si raději ani netroufám odhadovat.

Teď je ale řada na mně, abych jako šéfredaktor přišel s definitivní odpovědí na otázku rodinného vozu, a stojí přede mnou velké dilema. Mám se připojit k provokující části a vyrovnat síly, nebo podpořit ‚dospělejší‘ část redakce. Původně jsem uvažoval o tom, že jako ideální rodinný vůz zvolím Chevrolet Suburban či jeho koncernového sourozence GMC Yukon XL. Obří rámová SUV jsou geniální v mnoha ohledech. Třeba v tom, že jsou opravdu obří – i za třetí řadou sedadel vám ještě zbude prostor, jaký má běžné SUV za řadou druhou. Nebo v tom, že díky své příbuznosti s pracovními pickupy vydrží víceméně věčně a proto také neklesají na ceně, což pomůže vyrovnat poněkud drastické náklady na palivo (i když jak napsal Matěj, plyn to řeší). A od věci není ani to, že když se vaše děti rozhodnou chovat koně nebo se vy rozhodnete mít veterána či jiný automobilový projekt, loď, letadlo nebo jakýkoliv podobný nesmysl, který je potřeba tahat za automobilem a je přitom velký a těžký, zvládne Suburban díky své mamutí hmotnosti a tažnému na zhruba pět tun i tento úkol s grácií.

Jenomže mé mladické nadšení už poněkud ochablo, se Suburbanem minulé generace jsem pár tisíc kilometrů najezdil a nejsem si zdaleka tak jistý jako dřív, že by můj rodinný vůz měl mít na délku pět a tři čtvrtě metru a podlahu kabiny ve výšce pasu dospělého muže. Jiné racionální varianty, o kterých bych mohl uvažovat – van, usedlé SUV či Mazda6 (která byla mojí alternativní volbou, jenomže Vavris byl rychlejší) – už jsou zabrané a tak zůstanu u toho nejnudnějšího, nejracionálnějšího a také nejgeniálnějšího prostředku pro převážení rodiny, který kdy kdo vymyslel. U minivanu.

My v Evropě těmto autům říkáme MPV, typické MPV se však od toho, co Američan zove ‚minivanem‘, poněkud liší. Asi stejně jako se liší Felicia pickup a Ford F-150. Americké minivany jsou totiž oproti evropským MPV poněkud gigantické. Nejtypičtější z nich, dvojčata Chrysler Voyager/Town&Country a Dodge Caravan, v délce překonají Audi Q7 i prodlouženou S-klasse. Všechny mají fantasticky variabilní interiér, často se sedačkami elektricky sklopnými do podlahy, posuvné dveře na obou stranách (obvykle elektrické), spoustu držáků na pití, stolečků, ledniček a podobných zdánlivých zbytečností. Pod krátkou kapotou se typicky nachází šestiválec o objemu někde mezi 3 a 4 litry, ve vzácných případech (Ford Flex) vylepšený o turbodmychadla. Takže takový minivan dokáže i pěkně upalovat.  Japonští zástupci této kategorie, Toyota Sienna a Honda Odyssey, navíc vynikají téměř naprostou nezničitelností a mechanickou odolností. Chryslery a Dodge jsou zase levné a mají i u nás dostupné díly.

Ve výsledku tak minivan spojuje všechno, co můžete od rodinného auta doopravdy chtít. Je jen o málo méně prostorný než Multivan či Mercedes Viano. Je téměř stejně pohodlný a nabízí stejně vysoký posaz jako Volvo XC90. V přímce je rychlejší než Mazda6 a výklopné DVD displeje zabaví děti tak, že nebudete potřebovat přepážku. Chybí jen terénní průchodnost Raptoru a zábavnost Mazdy. Ale to jsou asi věci, bez kterých se obejdete…

Nelíbí se Vám reklamy, ale líbí se vám články?
Podpořte nás, pořiďte si VIP členství a užijte si autíčkáře bez reklam.


Mohlo by Vás také zajímat

Pro přidání komentáře se přihlašte nebo registrujte

Komentáře

Ma
MachyCZ
27. května 2016, 07:42
-1

No, tentokrát tedy nic moc vyber

reagovat
ba
badboy
27. května 2016, 08:22
2

Naopak, podle mého skvělý výběr a zcela souhlasím

gt86.cz
27. května 2016, 08:14
0

Ono dost zalezi na tom, jak je ta rodina velka :-)

reagovat
Pochtli
27. května 2016, 09:44
0

Přesně tak. Do dvou dětí se dá jezdit s čímkoliv čtyřmístným, od tří děcek nahoru je to kvůli sedačkám průšvih - pak zbývají akorát velký krabice typu SUV či MPV..

Ma
Maros
27. května 2016, 10:53
0

To taky není pravidlem. Nám se narodily dvojčata a do kombikovy O2 jsme se prostě nevešli. Musel jsem místo toho pořídit chtě nechtě LR Disco a tam už je to bez problémů.

Pochtli
31. května 2016, 09:27
0

Myslel jsem, že se do jakéhokoliv 4místného přibližovadla ty dvě sedačky narvou..

Viola Procházková
31. května 2016, 12:17
0

Sedačky se vejdou bez problémů, ale tipuju, že s obřím kočárem pro dvojčata (případně dvěma obyč) už je to horší.

kv
kvakosh nocni
27. května 2016, 09:20
0

Smax 2.5T. Denne me presvedcuje jak to je genialni stroj.

reagovat
Snowman000
27. května 2016, 10:05
0

Palec hore za Multaka ;)
Vyrastol som v nom na cestach do Alp a na vsetky treningy a preteky s dalsimi 6-timi deckami, genialne auto...a taka 3.2 V6 kludne s LPG by bola v nom fakt dokonala :P

PS: Bonus pod ciarov by predsa mali byt 2ks MX-5ky...len pocet deti nesmie byt viac jak 2 :P
http://jalopnik.com/2016-mazda-miata-will-it-baby-1755000229

reagovat
Nezn.uživatel
Nezn.uživatel
27. května 2016, 10:06
0

My už pár let používáme na "normální" ježdění starý Chevy Tahoe a jsme naprosto spokojení. To auto je úžasně pohodlné a i přes 12 let stáří má ve výbavě všechno, na co si člověk vzpomene. Kůže, třízónová klima nebo třeba paměti sedadel a rádia/topení pro dva řidiče jsou samozřejmostí, stejně tak elektronický podvozek, zrcátka se sklápí k obrubníku při zařazení zpátečky, el. nastavitelné pedály nebo tovární DVD přehrávač na stropě s úžasným ozvučením od Bose. Pro kempování v létě fakt super auto. Vozit stan nemá smysl, vejde se všechno a vyjede to všude. 90% roku jezdíme jen s náhonem na zadek, ale když je potřeba, tak se připojí automatická čtyřkolka, popř. trvalá 4x4 a jede se dál, cestou, necestou. Jednou jsme dojeli do kolony k nehodě. Po půl hodině pocukávání jsem to prostě vzal přes pole a jelo se dál. Žádný problém. Mimo město se s ním dalo jezdit za 15L plynu a to je pod kapotou 5,3L V8 300HP. Několikrát jsme se v posledních letech stěhovali jak my, tak naši známí a tady se ukázal jako vynikající náklaďák. Odvézt postel nebo gauč není žádný problém. Jestli je takovéhle auto racionální volba? Nejspíš ani náhodou. Ale až půjde z domu, tak ho nahradí jeho novější generace nebo nějaký konkurenční bráška ve stejné kategorii a myslet si můžete o SUV, co chcete. Svoje nesporné výhody rozhodně má.
P.S. Předchozí majitel vozil na podvalu nafukovací člun, ale jak tak koukám na různá videa, tak se s těmihle auty dá tahat kde co. :-D

reagovat
Viola Procházková
27. května 2016, 10:19
0

Po Tahoe touží můj muž a tuhle argumantaci mu rozhodně neukážu! :)

Nezn.uživatel
Nezn.uživatel
27. května 2016, 10:55
0

Určitě by se našly hromady argumentů, proč tohle auto ne, ale je to výborný auto. Proto si pořád docela drží ceny. :-)

Nezn.uživatel
Nezn.uživatel
27. května 2016, 11:00
0

P.S. Když ho viděl jeden můj kolega, tak prodal svého tříletého Roomstera 1,2L HTP a místo něj koupil jednovaječného brášku Tahoe, a to 2001 GMC Yukon. On má verzi Denali s motorem 6,0L V8 a je s tím autem taky nadmíru spokojený. Má ho taky asi třetím-čtvrtým rokem a používá ho na každodenní dojíždění do práce.

Nezn.uživatel
Nezn.uživatel
27. května 2016, 11:07
0

Když jsme se byli podívat na Tahoe poprvé, tak mi moje přítelkyně řekla, že takováhle obluda teda rozhodně ne, ale má to svoje kouzlo a nakonec si ho vyloženě zamilovala a už by ho jentak nedala. A to parkujeme v Praze na sídlišti :-) Ale je pravda, že vhodný místo na zaparkování se hledá trochu hůř. Přecijen, není to Fabia a potřebuje trochu víc místa. :-D

BobAsh
27. května 2016, 13:14
0

Výběr Tahoe schvaluju, jak jsem psal ve své sekci, dlouho jsem považoval za ideální volbu rodinného auta Suburban, což je "Tahoe f longu". Nicméně nakonec jsem se rozhodl soustředit se na minivan.

Zlokočka: Tahoe má spoustu nevýhod, ale na druhou stranu je skoro nerozbitný a neklesá na ceně. Zplynovat a máš to lepší než T5.

Nezn.uživatel
Nezn.uživatel
27. května 2016, 13:37
0

Já bysem asi nutně potřeboval toho Raptora SUV od Henneseyho. To je boží kára. A mohl by být i bez toho kompresoru :-D

Woyta
27. května 2016, 19:14
0

Tak kamion se da tahat kde cim.



Do Evropy mi prijde vhodnejsi Forester.

Honza Hamster Křeček
27. května 2016, 10:07
0

Výběr auta pro rodinu by měl být asi velice racionální, nicméně já se pořád nějak neumím srovnat s tím, že bych měl mít coby rodinný vůz dodávku. Multivan je promyšlený vůz, je velice prostorný, dobře se s ním manévruje - prostě zvládá všechno, co se od dodávky čeká. Bohužel od dodávky nikdo nemůže čekat, že si někdo dá práci s estetickými detaily a nad jízdními vlastnostmi vítězí nosnost. A to je problém. Řidič dodávky takové věci neřeší, je to pro něj práce, má ji zaplacenou, tak co. Jenže pokud pojedu s rodinou na výlet, chci mít z auta lepší zážitek, než jen efektivní přepravu předmětů na maximální ložné ploše. Otočná sedačka Multivanu tak nějak definuje celé to auto. Je technicky dobře udělaná, není příliš pohodlná, hodně vydrží a k manipulaci s ní je potřeba chlap. Sedačka Chrysleru Pacifica je pohodlná, z jemné kůže, vyhřívaná, elektricky nastavitelná a zasouvání do podlahy zvládne i křehká dívka. A tak by měl vypadat rodinný vůz dle mých představ.

reagovat
Nezn.uživatel
Nezn.uživatel
27. května 2016, 10:12
0

Ten Multivan není špatně udělaný. Máme ho v práci, úplně nový a docela se to dá, i když jinak s tebou naprosto souhlasím. Je to pořád dodávka, i když se tváří luxusně. Co mně ale zarazilo, když jsem s ním párkrát jel, že spotřeba u dieselu ani mimo město neklesala pod 9 litrů při dodržování předpisů. Je to sice velké a těžké auto, ale i tak mi to připadalo docela dost.

Ai
Ainol
27. května 2016, 11:02
0

Pacifica je z vlastní zkušenosti geniální auto. Úplně nejlepší jsou oddělené sedačky ve druhé rade, takže děti na sebe nedosáhnou, tím pádem se nemůžou provokovat, mlátit a řidič tak ma na cestě klid. Úžasná věc :)

Viola Procházková
27. května 2016, 12:05
0

Kolik to bumbá, když to není LPG? Jo a Hamstere – budeš mi to servisovat? :)

M P
27. května 2016, 12:16
0

Použij Dobešovo pravidlo osmiválce. Ve městě 10-14, mimo město okolo 9.

Honza Hamster Křeček
27. května 2016, 13:31
0

LELIho Chevy TransSport žere 11l na sto (+11l vody, ale to bude asi závada, ne vlastnost), což mi nepřijde jako takový rozdíl oproti devíti, co si veme Multivan. A když započítáme i klasický trable moderních nafťáků, najednou mi to vychází dost nastejno. Když sem mluvil o Pacifice, myslel sem tu, co teď přichází na trh, to je opravdu hezké a chytře udělané MPV. Stará Pacifica asi taky není zlá, takový erkový Mercedes pro chudé :-), ale to už bych radši klasický Voyager, tam je přecijen ta variabilita interiéru na jiné úrovni (stow'n'go apod.).

A servisovat to samozřejmě rádi budem, zákazník se starým Chryslerem je snem každého servisu!

Honza Hamster Křeček
27. května 2016, 13:41
1

Tohle prostě SUV neumí...

Nezn.uživatel
Nezn.uživatel
27. května 2016, 13:44
0

Tak to je fakt pecka, to uznávám. :-)

peca
27. května 2016, 15:58
0

Nova Pacifica nevim kolik zere, ale s Town&Country (vlastne model predchazejici Pacifice) jsem najel asi 3500km a zral, pri cestovani 70% dalnice 30% mesto, asi 8,5 az 9 litru na sto. Coz mi na tak velke auto s 3,6 V6 prislo docela v pohode. Navic je to paradne variabilni a obrovsky prostorne. Projit mezi zadnimi sedadly ve vzprimenem postoji neni pro nekoho mensiho zadny problem. Za treti radou sedacek je porad slusny kufr, a kdyz nejsou potreba, proste se schovaji i s druhou radou do podlahy.

BobAsh
29. května 2016, 22:59
0

Moje "pravidlo osmiválce" není ve skutečnosti "pravidlo osmiválce", ale "pravidlo osobního auta s velkým motorem na benzín". Ale důležité je tam to "osobního". Suburban je fullsize SUV a bude žrát tak 13-18. Po městě se Zlokočky jemnou nožkou možná i 20.

Nezn.uživatel
Nezn.uživatel
30. května 2016, 15:16
0

Po městě při pojíždění v normálním pražským, přecpaným provozu, to je spíš tak 20-25.

BobAsh
30. května 2016, 16:28
0

Ale 20-25 v plynu, ne? Se Suburbanem na benzín jsem snad víc než 18 neviděl... leda snad když jsme spěchali po silničkách v Normandii...

Nezn.uživatel
Nezn.uživatel
30. května 2016, 17:33
0

Ja mel v Praze pri popojizdeni v kolonach nejvic 26L benzinu.

Kr
Krteček
27. května 2016, 11:44
0

Nejuniverzálnější mi přijde Fiat Freemont - zčásti tereňák, zčásti MPV, zčásti kombi, pobere to 7 lidí, vypadá to dobře, jezdí to prý obstojně :)

reagovat
Le
Leo29
27. května 2016, 14:51
0

Freemont nikdy v živote, mal som ho teraz požičany (namiesto miaty ako nahradne auto :-D) Tragicky podvozok a automat zakaždy trhol autom pri preradení. Podvozok strašne hupavý a nepochopiteľne tvrdý. Take rany od dier som nemal ani v miate. Multivan je pri ňom športové auto :-D

Mi
Michal Cat
27. května 2016, 12:48
0

Přikláním se k Vavrisovi, Dominikův popis mě sundal ze židle a Vojtův první odstavec dorazil úplně (adopce na dálku mě mohla napadnout dřív a Cat tak mohl být taky rodinným autem :-) ).
Jinak k těm MPV: dřív by mě to ani nenapadlo, ale měl jsem půjčený Citroen Evasion 1.gen (nebo jeden z těch klonů), který měl už sakra něco nalítáno, a na přepravu rodiny a zároveň třeba i na práci ideální auto. Variabilita vnitřního prostoru je neuvěřitelná. Při čtyřech sedačkách vám zbývá tolik úložného místa, že skládání materiálu vůbec neřešíte, prostě se to tam někde ztratí. V mnoha případech odpadá nutnost rakve na střechu nebo nějakého vozíku za auto.

reagovat
Aleš
27. května 2016, 13:18
0

Já bych bral M5 E61 Touring nebo Lancera Evo IX Wagon nebo XC90 V8

reagovat
PepaSFI
27. května 2016, 20:08
0

s těmahle autama je tady jedna zásadní potíž a to jsou rozměry. Ideálem je auto co nejprostornější, co nejlíp obsluhovatelné a obsaditelné. Jenže v našich podmínkách je často problém parkovat a manévrovat s autama normálních rozměrů, natož s nějakým takovým autobusem. Vídám tady v okolí jeden takový VW Multikulti a ono to prostě nikam nepasuje. Což samozřejmě o běžných dodávkách platí taky ale tam se to tak nějak bere jako samozřejmost že dodávka prostě blbě parkuje a řidič to moc neřeší. Jenže ten busík je pocitově "osobák" a když to někde zablokuje půl parkoviště, je to špatně. Taky mě zaráží že výrobci dětských sedaček nedokážou udělat jejich tvar tak aby se to dalo skutečně umístit tam kde se standardně usadí dospělý člověk. Tedy aby se v běžném pětimístném autě daly na zadní sedadlo dát tři sedačky. Jo, vím že je obvyklé že tam ty tři místa jsou často jen teoreticky ale kde se aspoň dočasně vmáčknou dospělí, měly by se vejít i ty futrály na šklebouny. Za naprosto zásadní považuju u takového auta dveře na šuplík. Když vidím jak zoufalá snaha někdy je, nacpat povykující dětičky do sedaček přes normální dveře a pokud možno moc neomlátit své a sousední auto, pak šoupací dveře jsou jediná možná volba. Což je podle mě tragický nedostatek u auta které se vydává za rodinnou škatuli a někteří mu to kupodivu žerou, ano, mám na mysli Roomster.


Z těch voleb redakce mi nejmíň sedí ta dlouhá limuzína, důvody viz výše. A navíc v tom jezdit, dyť by to vypadalo že jede Leoš Mareš.
Ten F-150 by byl lepší. nevýhody by se kompenzovaly maximální úchylností a prostě by se s tím zacházelo jak s náklaďákem. Akorát by se muselo u obchoďáků parkovat na place pro vykládku zboží, do krytého parkingu to neklapne. A v korbě by se dalo vozit pískoviště :-)

reagovat
BobAsh
28. května 2016, 13:34
0

Je to jen o zvyku - pro člověka zvyklýho na Fiat Panda by to asi byl trochu "kulturní šok", ale s trochou cviku není problém jezdit (a parkovat na normálních místech u obchoďáku) ani s Lincolnem Town Car, který je s 5,40 m délky poněkud větší než Multivan nebo i Voyager. Jediné, co už mi připadalo opravdu poněkud nešikovné, byl ten Suburban (5,65 m), ale i s tím se člověk nakonec všude vlezl, včetně podzemních parkovišť. Aut, která se nevejdou na výšku (obvykle 2,10 m) fakt moc není, F-150 možná kdyby byla nazvedaná.

PepaSFI
28. května 2016, 19:56
0

já bych si zvykl rychle, sice jsem nic opravdu velkého neřídil dlouho ale ty návyky se rychle vracejí. Prostě by se to v hlavě přepnulo do režimu "náklaďák". Ale možná i díky tomu že mám někde v podvědomí to hlídání si prostoru kolem sebe, musím trvat na tom že obvyklá parkoviště opravdu nejsou právě přítulná pro auta takových rozměrů. ne že by se s tím nedalo zaparkovat ale chce to trochu hledání a rozvahy. A kdyby takových aut byla většina, tak budou stát zrcátko na zrcátku. A pak ještě musíme počítat s velkou dávkou ignorantství a snad i neschopnosti. Řidičů kteří nedokážou aspoň přijatelně zaparkovat mezi čáry je dost.

BobAsh
28. května 2016, 20:33
0

Mě přijde auto kolem 5 metrů jako naprosto normální věc, zajímavé to začíná být tak od pěti a půl. T5 v krátké verzi má 4.892 mm, to je zhruba jako Superb. Pravda, dlouhá T5 má skoro 5,30, ale jako rodinné auto se kupuje většinou ta krátká.

PeterLuk
27. května 2016, 21:57
0

Hmmm, teda páni (a kočka), zaujímavé voľby, ale eee. :)

reagovat
M P
27. května 2016, 22:12
0

Pěkný strom. Takhke to má vypadat :D

PeterLuk
27. května 2016, 22:16
0

Vídíš, dokonca je to viacúčelové! Kto vie, možno by sa aj na "Plečkap" niečo zohnať dalo? :) Ráno odviezť deti a potom šup na okruh!

M P
27. května 2016, 22:19
0

Asi ano, ale stran aut nevhodných na okruh se mi v hlavě nedávno zrodila představa hardbody pickupu Nissan a nebo třeba hranaté Navary/Terana :D to je ale projekt pro odvážné a to já nejsem

Ja
James
28. května 2016, 06:01
0

Auto výše je "good bang for the buck" volba pro ty co nemají na dražší káry z výběru typu Smax, Multivan, Pacifica apod.

Nevýhody: kymácivý podvozek, řazení s vůlemi, dost utopený motor v motorovém prostoru - nicmoc přístupnost, zpracování interiéru není oslnivé.

Výhody: skvělý poměr cena/výkon, postaveno na kvalitní platformě: absolutně nehnije a jednoduchý/odolný/docela pohodlný podvozek, slušné dieselové motory, celkově je to spolehlivé, jednoduché a servisování není drahé.

Z novější generace nijak unesený nejsem, přijde mi že je to jen těžší a luxusnější, ale reálně to nepřináší nic moc extra navíc.

Mám dva pracovní sourozence uvedeného auta: Jumpy a Expert, základ je totožný, jen interiér je víc spartánský a mají vyšší střechu.



Moje zkušenost s Multivanem je ta, že je to těžké a předražené auto s dodávkovým podvozkem a tomu odpovídajícími jízdními vlastnostmi. Luxusně se to snaží tvářit, ale ten základ z pracovní dodávky tomu odpárat nelze, je to znát na všem.
Za ty peníze fakt ne.

PeterLuk
29. května 2016, 20:06
0

Viac mene máš pravdu. :) Na nové nieje, ale žial, nové autá sú väčšie, ťažšie a pritom majú vnútri - kvôli tunelom, väčším sedadlám aj palubovkám menej miesta. O tretej rade netreba hovoriť, to odporúčam každému vyskúšať, Evasion či Espace 3.g a porovnať to s trebárs novou Alhambrou. S novších áut žiaľ už len Voyager - ktorý pomaly končí - alebo potom väčšie MPV vychádzajúce z dodávok typu Space Tourer (musím uznať, je fakt parádny!), V trieda či Multivan.

Goldies
28. května 2016, 08:18
0

Vicemene se ztotoznuji s Matejem, ale rozhodne nebrat korbu, pokud nemam opravdu v planu tam mit soukrome piskoviste. Korba je znacene neprakticka.
Jinak kalsicky si budeme vice ci mene doporucovat to co mame. Ja nebudu vyjimka, takze za me Nissan Patjfinder :-D mam ho v plne vybave, 7 sedadel, Isofix a dostatecne vysoky abych se nemusel porad nekam ohybat :-) level respekt je dostatecny (pri predjizdeni mi protijedouci auta tak nejak automaticky uhybaji na stranu) prakticnost pro 4 lidi a psa dostatecna a komfort vyborny. Navic auto nelaka jezdit nejak extremen rychle, coz je take dostatecna vyhoda a to, ze se s tim dostanu snad vsude je jen maly bonus :-) uvidime po prvni dovolene, ale zatim to vypada dobre a to predchozi auto bylo Sharan a rozhodne sem s nim nebyl tak spokojenej jako ted :-)

reagovat
pa
paveld
29. května 2016, 01:41
0

Musim říct, že nejvíc mě zaujal odkaz na Forda Pumu. 9 let mám BMW E36 coupe, které za posledních 6 let povýšilo i na rodinný auto (pro 3 členou rodinu) a nevidím sebemenší potřebu ho měnit za cokoliv jiného... a to podotýkám, že denně jezdim s plnym kufrem nářadí a materiálu (E36 slouží i jako pracovní/služební auto). Prostoru je v něm pro nás tak akorát - na zadní sedačce mám autosedačku, uprostřed soobwoofer a vedle je pořád místo na nákup nebo případného třetího spolujezdce.
V létě jezdíme na dovolené se stanem po evropě a taky jsem neměl pocit, že by nám scházelo místo. A vzhledem k tomu, že jde o 20 let staré BMW přestavěné na LPG, tak i po ekonomické stránce funguje na maximum - ať už jde o spotřebu, tak o servis a náhradní díly. Bezpečnost je dle mě taky na vysoké úrovni - vzhledem k ovladatelnosti auta, která je o několik levelů dál, než u velkých těžkých suv, kombiků apod., je riziko nehody taky dost minimalizovaný. Spíš si říkám, co bych v kufru kombiku měl vlastně vozit, abych ho vůbec naplno využil...
Mimo to, syn (necelých 6 let) díky tomu už dávno pochopil, že BMW je nejlepší auto :-).

reagovat
martin_100
31. května 2016, 00:17
0

A pak je tu ještě jedna možnost a ta je nejlevnější - nepořizovat si haranty a ste bez problémů.

reagovat
MG
MGRR
31. května 2016, 21:52
0

Osobně se mi dělá zle, dkyž Multivan jen vidím. Já jej měl, nový a tolik problémů co mělo to auto, jsem nezažil u desítky aut najednou. Vrátil jsem jej, měl jsem chvíli Siennu - smekám, to bylo úžasné auto, ten motor... tady se přibrzdí u školy, přijíždí auta, otevřou se el. dveře, vystoupí dítko, dveře se el. zavírají, auto odjíždí. Multivan i tady v Německu je takový pohrobek. Za poslední rok co to sleduji, se počet Multivanů výrazně snížil a místní lidi (Němci) nejsou spokojený. Co to v překladu znamená, je tady moře Mercedesů V, nebo jak se to jmenuje v lepších výbavách. Minimálně vypadá jako luxusní auto, proti těm hranatým VW pixlám. No a pak tady mají lidé hodně Stepway Lodgy a prý jsou spokojený, že se nekazí.

Ještě se vrátím k Sienna. Jsme na horách a tady je problém s těmi el. dveřmi, i u Sienna mi zamrzali. Finále je takové, že máme ještě záložní, 25let starou babičku AWD Previa a ta vyjede i tam kam se Mulťák, MB, ani Sienna prostě nedostal (vše ve čtyřkolce)

reagovat
MG
MGRR
31. května 2016, 21:58
0

Pokud se neřeší vzhled a to si nedělám legraci, je praktické a fajn auto Ssangyong Rodius AWD. 7míst, velký kufr, otočná sedadla, motory pětiválce 2,7XDi, 5st. automat. Kdo nehledá image, za +-stovečku má praktické auto jako víno. Dodávám na ně díly a prodávají se na ně jen brzdy, nějaký čep, excentr. Kdo jej má, nedá na ně dopustit. Spousta lidí měla před Rodiusem Multivan a pod.

reagovat
M P
31. května 2016, 22:00
0

Multipla! My jsme zapomněli na Multiplu!

reagovat
Lo
Lojza
08. září 2016, 11:17
0

Mezi ně bych zařadil ještě renault trafic passenger. Auto, které kombinuje všechny výše uvedené vlastnosti. https://www.renault.cz/vozy/nove-vozy/trafic-osobni/specifikace.html

reagovat


Poslední komentáře

Poslední inzeráty

Ford Fiesta kupéčko v super tech. stavu !! 2003
Ford Fiesta kupéčko v super tech. stavu !!

2003 rok výroby
68 koní výkon
1 300 ccm objem

Chrysler Stratus 2.5V6 cabrio 2000
Chrysler Stratus 2.5V6 cabrio

2000 rok výroby
160 koní výkon
2 500 ccm objem

Ford Mustang Convertible GT 5.0 V8 310kW, 2017
Ford Mustang Convertible GT 5.0 V8 310kW,

2017 rok výroby
420 koní výkon
5 000 ccm objem

Toyota Corolla TS 2003
Toyota Corolla TS

2003 rok výroby
192 koní výkon
1 795 ccm objem