načítám data...

Volkswagen Multivan 4Motion 2.0 TDI DSG: Předsudky stranou

Původní Type 2 představoval nejlevnější možnost dopravy více lidí. Z tahouna hippies je dnes prémie útočící na špičku segmentu.

zobrazit celou galeriiRecenze & testy: Volkswagen Multivan 4Motion 2.0 TDI DSG: Předsudky stranou

Jistě jste si všimli, že pokud jde o obrovské, užitkové, případně terénní věci, nevyhnutelně si najdou cestu do mých rukou. Zrovna dodávky se nám daří testovat poměrně často, a tak se má dodávkářská dušička těší časté přízni automobilek. Transporter mi už docela dlouho do sbírky chyběl. Důvodem je organizování redakce. Naše redakční královna a redakční vicekrál totiž vědí, že není dobré dávat mi klíček od ničeho s logem německého koncernu. Nemám rád Škodovky, Seaty, Audi, MANy, Bentley, Bugatti, moderní Lamborghini, Scanie, Porsche a zejména nemám rád Volkswageny. Má osobní filozofie tkví ve vzácnosti každého momentu, a tudíž se vyhýbám zážitkům obyčejným, normálním a nezajímavým. Chápu, že ne každý stojí o cesty do práce vozy, které se ho po cestě pokusí párkrát zabít, neustále na sebe strhávají pozornost a ke všemu mají nadstandardní nároky na údržbu, ale já už bych ani jinak dojíždět nechtěl. No a přesně v tomhle vozidla koncernu VAG zcela selhávají. Naložit, odvézt, neotravovat a zapomenout je jejich mantrou a divím se, že se jejich reklamní prospekty vůbec tisknou barevně. Ačkoliv se modernější počiny snaží svůj chov ozvláštnit alespoň chronickou nespolehlivostí, stále všem těm Kodikvakům, Pašíkům a Turkmenistánům nemůžu přijít na jméno.

Foto: Adam Forman, Autíčkář.cz

Odkládal jsem tudíž test Transporteru záměrně. Doposud se mi to dařilo, jelikož Zlokočka už dávno usoudila, že wolfsburská dělnická škatule je ideálním rodinným vozem. Vesele si po Praze drandila chrochtajícím obýváčkem nejrůznějších generací, zlo-koťata se jí batolila po sedačkách, a zatímco pěla pochvalné ódy na Transportery, Caravelly a Multivany, já spokojeně dováděl s UAZy a Ladami. Jenže padla kosa na kámen a já jeden Multivan vyfasoval. Jo a zmínil jsem se, že mám nejraději levná auta v základní výbavě? Multivan jsem tudíž dostal ve verzi Highline. Dokonce i dvoubarevnou kastli to mělo. No nic, vydezinfikoval jsem si sedačku a volant, chvilku podezřívavě prohlížel klíček, který je skutečně nezbytné strčit do sloupku řízení a v hlavě začal sumírovat všechna politicky korektní vyjádření na adresu snu českých chalupářů, pro které je v Octavii kombi příliš málo vzduchu.

Foto: Adam Forman, Autíčkář.cz

Pokud máte pocit, že jsem k testu vozu přistupoval lehce zaujatě, mýlíte se. Přistupoval jsem k němu totiž silně zaujatě. Začněme motorem. Naftový dvoulitr TDI je pro mě ztělesněním zla pod kapotou rodinných automobilů. Může za to zejména aura ‚Pepova dokonalého motoru‘, a jak vám ho každý cpe na talíř jako nejlepší strojovnu světa, začnete ho mít plné zuby. V minulých generacích dodávek VW jsem se pak setkal s jeho větším pětiválcovým bráškou, který na mě zrovna moc dobrý dojem neudělal. Dnes se na techničáku skví sebevědomá hodnota 146 kW, ale jak už to u současných motorů od VAGu bývá, projevem byste hádali alespoň o 30 kW méně. Může za to slabý nástup krouťáku v nejnižších otáčkách, kterého se zatím značka od dieselgate nezbavila. Automat je zde sedmistupňový, tedy klasické DSG. Právě projev převodovky mě překvapil na voze snad nejvíce. Nesnáším dvouspojky. Kombinují nevýhody automatických a manuálních převodovek s podobnými výsledky jako robotizovaný manuál. Nicméně k vlažnému projevu motoru se tahle bedna ozubených koleček dokonale hodila a dlouhé zpřevodování sice ubíralo na dynamice v městských rychlostech, zato výrazně prospělo spotřebě dálničních přesunů. Dokonce ani popojíždění v kolonách není takové zlo, jak jsem ve spojitosti s dvouspojkou očekával. Vlastně bych byl na první dojem řekl, že jde o klasický hydroměnič, což už je ode mne nějaká pochvala.

Foto: Adam Forman, Autíčkář.cz

Spotřeba se v testu ustálila na půl cesty od devíti k desíti litrům na 100 km. Jezdil jsem převážně městské trasy s úplně prázdným vozem (to jsou ty zákazy sdružování), takže nějaké to meziměsto s lidmi na palubě nebude o moc jinde. Jinak na přeplňovaném dvoulitru není vlastně vůbec nic zajímavého. Čtyři válce stačí, když šneček tlačí, velká nádrž zajišťuje velký dojezd a projev celé pohonné soustavy je asi tak zajímavý, jako výčet funkčních programů vaší pračky. Jedeme tak stále ve stejných kolejích fau-vé, tedy s výjimkou v podobě pochvaly automatu.

Foto: Adam Forman, Autíčkář.cz

Naladění podvozku je typicky německé, tvrdé s dodávkově dlouhým zdvihem a přiostřené velkým průměrem litých kol. Dlouhý rozvor a první dva centimetry stlačení tlumičů a pružin bez znatelného odporu bohužel působí dosti houpavě, až se některé slabší povahy na palubě dožadovaly zpomalení. Kupodivu pomohlo naopak zrychlit. Frekvence výmolů se nad 90 km/h dostala do zlatého optima vůči tuhosti pružin a dodávka se zcela zklidnila i na opravdu rozbité silnici. Ona i odolnost vůči náklonu a velmi přesné řízení nabádají k přidání do tempa. Ne že by to začalo být zábavné, ale je to velmi efektivní způsob přemisťování lidí a věci a o tom si přeci máme povídat. Kostka tak uhání po zakroucených serpentinách neslušným tempem manažerského sedanu a ani příliš neprudí osazenstvo. Jen po vystoupení hned zapomenete, že jste někam jeli. Pro někoho dobře, pro mě nikoliv.

Foto: Adam Forman, Autíčkář.cz

Oblíbenou disciplínou značky je vychytaná ergonomie. Přiznám se, že kroutítko na ovládání hlasitosti mi na rádiu chybělo a stejně tak i přítomnost fyzických tlačítek kategorií, na které jsem zvyklý z předchozí verze infotainmentu. Nicméně nic vyloženě špatně jsem na něm také nenalezl, takže mi ovládání šmatláním po lesklé plošce a gesty pár centimetrů nad obrazovkou za okamžik připadalo naprosto přirozené. Jen výtku k přepínání na další písničku bych měl. Normálně to jde samozřejmě i dotykem na příslušné virtuální tlačítko, případně stisknutím fyzického knoflíku na volantu, avšak ovládání gesty umí přepnout na další skladbu i mávnutím rukou u displeje. Bohužel se mi toto gesto zásadně dařilo aktivovat, když jsem sahal na virtuální tlačítko navigace, a tak se písničky měnily častěji než na srocení teenagerů v městském parku.

Foto: Adam Forman, Autíčkář.cz

Zbytek ergonomie je přesně takový, jaký čekáte. Pokročilé výpočetní znalosti nejsou potřeba, ovládat navigaci zvládne i přiměřeně střízlivý orangutan a čudlítka nejrůznějších světel a asistentů jsou přesně tam, kde byly i v minulé generaci. Jsem sice zastáncem rozsvěcení světel na páčce pod volantem, ale to už je jen otázka vkusu. Co se však podařilo, je variabilita interiéru. U ostatních dodávek na ni nadávám kvůli těžkým křeslům, nelogickému umístění táhel posunu a vyndávání z kolejnic, ale zde jsem byl naprosto spokojen. Dvojice samostatných křesel v druhé řadě má vlastní točnice, takže je proti směru otočíte bez nutnosti vyjmutí z úchytů. Třetí řadu lze snadno upravit na pohodlný rozkládací gaučík a dokonce i přední sedadla, obyčejně u této značky chiropraktikova pomsta, jsou příjemná a pohodlná. Ulička mezi nimi přímo svádí k snadnému vystupování bočními posuvnými dveřmi, které jsou však na palubě pouze na pravé straně. Vážně nechápu, proč si za ně i v nejvyšší výbavě musíte připlácet.

Foto: Adam Forman, Autíčkář.cz

Testovaný vůz měl na palubě adaptivní tempomat, který se velmi rád děsí automobilů v okolních pruzích, systém automatického parkování odírání disků o obrubníky, a především indikaci příliš malého odstupu od vozidla před vámi, který je rozsvícený prakticky neustále. Já prostě tyhle vychytávky nemusím, a když už na palubě nutně musí být, bylo by fajn je vypnout tak, aby se už nezapnuly. To platí dvojnásob pro systém start-stop, jenž je poněkud roztržitý a často ho spolu s automatem nachytám s trenkama u kolen. Z nějakého důvodu se s tímhle S&S neumím sžít, přitom třeba v Mazdách, kde jeho funkci ovlivňuje hloubka stisknutí brzdy, mi vůbec nevadí. Abych jen nehaněl digitální výzbroj, velice se mi líbil přepínatelný displej v palubní desce, který se konečně umí zbavit imitace budíků a zobrazovat třeba jen mapu s malým čisílkem kdesi dole v rohu vyjadřujícím rychlost. Klasikou je pak spáření profilů řidiče s konkrétní osobou, takže pro optimální funkci by si člověk měl vytvořit vlastní Volkswagen ID a přihlásit se. Alespoň že vůz komunikuje s okolními internety sám a nevyžaduje poskytnutí datového připojení vašeho telefonu.

Foto: Adam Forman, Autíčkář.cz

Pokud tedy vynechám všechny ty digi-srandy a fakt, že se mi na sterilní palubě líbí asi jako u zubaře v čekárně, musím konstatovat, že jde o docela povedený box na lidi. Variabilita sedadel, jejich možnost posouvání a seřizování se vážně povedla a zejména Francouzi by si měli uspořádat do Transporteru, Cravelly, Multivanu či jak se zrovna tahle výbava jmenuje, nějakou tu exkurzi. Trošku horší to bylo s odkládacími místy. Velkou PETku sice do dveří dáte, ale při pokusu ji vyndat budete troubit čelem. Držáky v rozích palubní desky jsou zvrchu přístrojovky, což je praktické do chvíle, než přehlédnete výmol a půlka kafe vám jako Niagara zahučí kamsi mezi čelní sklo a palubku. No, snad to časem někam proteče a neshoří. Pak jsou zde ještě dva držáčky u pravého kotníku, ale to taky není to pravé ergonomické a ořechové. Většinu času jsem kupodivu zápasil s tím, kam si položit mobil, magickou tyčku na mráčky, aby z ní nevytekl e-liquid, a další drobnosti, které mi překážely po kapsách. Poliček je sice kolem dost, ale nějak mi z nich všechno padalo kvůli tomu, jak jsou mělké. Přitom místo by tu bylo. Všimli jste si, že nová Ofce nemá klasickou řadicí páku? Tak proč ji potřebuje zrovna Multivan? Mohla tam být přeci pohotová kapsa na bordel!

Foto: Adam Forman, Autíčkář.cz

Jsem vážně rád, že jsem si doplnil vzdělání a uzavřel dodávkové kvarteto. Ačkoliv nejsem pro Multivan správným zákazníkem, dokážu ocenit objektivně dobře poskládaný interiér, logický infotainment, motor a podvozek určený pro dlouhé dálniční přesuny a kvituji, že se konečně podařilo zkamarádit TDI a DSG. Že mě trápí nevyhnutelná koncernová bezpohlavnost? Kvůli tomu si přece lidi to auto kupují, takže asi dobře, že je vlastní i největšímu osobnímu modelu. Bohužel je zde jeden důležitý aspekt, na který jistě všichni čekáte, a tím je cena. Ceníkovka testovaného exempláře činí lehounce přes 1,8 milionu korun, což už je za dodávku dost. Jasně, auto je dvoubarevné a má velmi schopnou čtyřkolku, což je v dané kategorii neobvyklé, ale pořád má na palubce poměrně hodně záslepek a na levém boku chybí posuvné dveře. V téhle škatulce bych čekal i bezklíčový vstup a automatické parkování, které si poradí s většími rozměry vozu. Navíc jde o velmi výhodnou edici oslavující 70 let od uvedení první generace Type 2, což pomáhá udržet cenovku pod magickou hodnotou dvou milionů. Jedná se tedy o prémiovou dodávku, útočící pořizovacími náklady na Mercedes-Benz V-class. Jenže ten za stejnou cenu nabídne i citelně chybějící druhé posuvné dveře, hodnotnější interiér a komfortnější odpružení. Verdikt tedy nechám na vás, protože takhle vybavený Multivan si koupí právě takový zákazník, který nechce na kapotě nic jiného, než logo Volkswagenu.

Foto: Adam Forman, Autíčkář.cz

Technické údaje

Motor: přeplňovaný vznětový čtyřválec 1968 cm3
Výkon: 198 k (146 kW) v 4000 ot/min
Točivý moment: 450 Nm v 1400 ot/min
Převodovka: sedmistupňová DSG
Maximální rychlost (udávaná/v testu): 199/183 km/h
Průměrná spotřeba (udávaná/testovaná) [l/100 km]: 7,2/9,4
Maximální hmotnost brzděného přívěsu: 2,5 t 
Cena edice ‚70let‘ 4motion DSG: 1 584 200 Kč vč. DPH 
Cena testovaného vozu: 1 816 000 Kč vč. DPH 

 

Nelíbí se Vám reklamy, ale líbí se vám články?
Podpořte nás, pořiďte si VIP členství a užijte si autíčkáře bez reklam.


Související články

Pro přidání komentáře se přihlašte nebo registrujte

Komentáře

Krakra
05. ledna 2021, 10:13
2

"Čtyři válce stačí, když šneček tlačí" :D :D :D
Moje ego utrpělo :(

reagovat
Va
Vasek7
05. ledna 2021, 11:01
0

Dotaz do pléna, Multivan je vždy sedmimístný?
Neměl by osmimístný větší užitnou hodnotu?
Evidetně je v tom nějaká logika, ale nemůžu na to kápnout..

reagovat
Csaba
05. ledna 2021, 11:21
2

Od toho je tu Transportér který může být ve 2 až 9místné verzi.
http://konfigurator.vw-uzitkove.cz/cc-cz/cs_CZ_LNF19/L/equipment/212/SHJ1F1W0/J2J2/GN/@N2Q/@?GrossNetSwitch=GROSS&variant=dlouh%C3%BD%20roz

Csaba
05. ledna 2021, 11:30
2

Hm, koukám že ten odkaz se nepovedl jak jsem chtěl, sakra :(
Tak jinak:

2 místa (2+0+0+0), mont. body 1.řady II: -25 674,- Kč
4 místa (2+2+0+0): -14 618,- Kč
5 míst (2+3+0+0) Easy-Entry: 10 602,- Kč
5 míst (2+3+0+0): -6 815,- Kč
5 míst (3+2+0+0): -8 956,- Kč
6 míst (2+2+2+0): 1 048,- Kč
6 míst (3+3+0+0) pro levé posuvné dveře: 734,- Kč
6 míst (3+3+0+0) pro levé posuvné dveře: 5 660,- Kč
6 míst (3+3+0+0): 734,- Kč
6 míst (3+3+0+0): 5 660,- Kč
7 míst (2+2+3+0): 8 855,- Kč
7 míst (2+3+2+0) Easy-Entry: 26 274,- Kč
8 míst (2+3+3+0) Easy-Entry: 34 076,- Kč
8 míst (2+3+3+0): 23 474,- Kč
8 míst (3+2+3+0): 16 403,- Kč
9 míst (2+2+2+3): 24 523,- Kč
9 míst (3+3+3+0) Easy-Entry: 49 431,- Kč
9 míst (3+3+3+0): 31 023,- Kč

BigBang
14. ledna 2021, 20:07
0

Mulťák je vždycky sedmimístka. Transporter a Caravelle pak varianty viz Csaba.

Sa
Sato
05. ledna 2021, 13:03
0

Pripomente mi pre koho to je vlastne určené. Lepšie situované rodiny, ktoré majú 4 deti (a silnú potrebu vozit harampádí)? V pomaly vymierajucej európe to bude hodne unikátna záležitosť. VIP prepravné služby? Nič iné ma nanapá. Ako chápem, že náklady na vývoj sú asi 00 nič, je to vlastne transporter že, ale aj tak, že sa im to oplatí sa s tým zaoberať.

reagovat
Fa
Fandatik
05. ledna 2021, 13:41
2

Přesně jak píšeš. Kongresové hotely, VIP přepravy jsou jedni.
A v okolí to má kluk co dělá klimatizace (sice dělničina,ale čistá a nijak výrazně náročná na prostor) a ve volném čase s rodinou nebo kamarády kola, lyže, atd. Používá jako své daily.
A podobně specifikovaný MB Včko kupovali dva známý co měli Rclass. Ty auta umí na silnici fakt hodně. A teď co bude Mercedes dávat plnohodnotný Airmatic a třeba přidá důstojný motor (bohužel spíš ne) to bude relevantní konkurent různým SUV. MB V 65 AMG by znělo skvěle :-))

A když někteří ospravedlňují ceny kolem 1,6mio za kompaktní luxusní SUV tak kde je problém u osobní luxusní dodávky?

Sa
Sato
05. ledna 2021, 13:52
-1

Hmm a kupili by si ty dvaja znamy Vcko je keby neprestali vyrabat Rko? Jedny znamy maju tiez transportera ako rodinne auto, ale skorej to maju riesene na kempovanie, nejake tie boxiky vnutri a tak. Rozhodne nic za dve mega :)

Radim Nemec
05. ledna 2021, 14:05
3

Tak ono to je vazne podle hesla “kazdemu co jeho jest”. Ano, da se argumentovat, ze driv byla schopna peticlenna rodina podobne cestovat trabantem, ale ja mam ted v okoli dva use-case, kde si to nedokazu predstavit o moc lip
Case one - obchodni manazer nemecke firmy na krbova kamna. Potrebuje prevest ctyri deti v sedackach, pendluje s rodinou mezi nemeckem a CR nekolikrat do roka, obcas ramci prace prevezt nejaky lehci naklad. Nenasel jsem zadnou levnejsi variantu i kdybych se snazil poskladat vic aut. Tam totiz hraje do karet i fakt, ze tohle je porad v koncernu pod uzitkovymi vozidly se vsemi zarukami a servisem co k tomu patri. V tom balicku jsou velice dobre i trocu podivne veci, ale kdyz to funguje pro autodopravu...
Case two - pohodlni entry-level adventuristi. Staci nakliknout v konfiguratoru stan na strechu, nezabisle topeni a dovolenkovy afto-mobil pro ctyri je na svete. Hlava rodiny podobne jako vyse prodava objemnejsi hlouposti lidem co je potrebuji.
Bonus case - jak je mozne, ze dopadnu ja az to prijde - dopredu nalozit zenu, dozadu dve/tri deti, do kufru dve motokary a dilnu a sjizdet okolni trate...
proste tyhle flamy “jak si tohle muze nekdo koupit, to je uplne k lejnu....” jsou jasne vzdycky pro nejakou skupinu lidi a nekdo jiny fakt muze mit stav, ve kterem to dava smysl. Stejne jako chapu kolegu, co si koupil elektro auto na dojizdeni do prace, kdyz to ma 40 km kolem mesta a vlastne dal nez 20 km jinak nejezdi .... no - proc ne. Neplati aspon dan, ma nizsi pojistku.... proste tam to dava smysl.
No a nakonec - nesnazi se kazdy v automotive dneska udelat auto pro jakoukoliv skupinu lidi, jakkoli je mala? Navic kdyz staci jenom upravit body dodavky, ktera se prodava jako houska - argument ktery sam zminujes.

Radim Nemec
05. ledna 2021, 14:11
0

K tomu V klasse AMG - nedela neco takoveho nahodou Maybach a Brabus? No ... asi ne s 6.2, ale...

Fa
Fandatik
05. ledna 2021, 14:16
0

Tak to fakt nevím. Ale tipuju, že jeden určitě ne. Už takhle pitchoval, že to pálí naftu a vlastně neměl nic jiného na výběr. A to byla cenovka skoro půl třetího milana.
Ten druhý pravděpodobně jo. V Rku měl 320CDI. Tak ten sestup nebyl tak hrozný. Navíc si trochu na zavazadlový prostor Rka stěžoval při šesti lidech.

Fa
Fandatik
05. ledna 2021, 14:32
0

Ji, dělá se něco. Na továrních verzích V 250d/300d.
Ten jejich Biturbo V8 do toho je reálně nesmysl, ale ta 3litr V6 co dávají jako 43 AMG (třeba do GLC) by mohla být zajímavá volba. Možná trochu zkrotit pro potřeby dodávky.

Gr
Grand Admiral Thrawn
05. ledna 2021, 16:42
0

Předchozí generace se běžně vyráběla i s šestiválci a Brabus pak dělal verzi s 6.1 V8. https://www.topspeed.com/cars/brabus/brabus-viano-ar3036.html Současná generace bohužel výhradně se čtyřválcem, i když ten nový řadový šestiválec by se tam údajně měl taky vejít.

Sa
Sato
05. ledna 2021, 16:48
0

Ja podivujem len nad touto superdrahou variantou, bežné osobné dodávky, povedzme okolo +- milionu dajme tomu chápem. Ale ok, prezentovali ste dost prípadov, zrejme to bude bežnejšie než sa zdá,

Fa
Fandatik
05. ledna 2021, 17:19
0

Já už jsem to zmínil v prvním komentu. Tohle jsou +- ceny kompaktních luxusních SUV. Např. loni testovala Zlokočka Volvo XC60 B4 za 1,8mio. Když by tam ten budget byl, já bych měl jasno.

esmo
06. ledna 2021, 08:18
3

Sato: Mulťák je asi jediný auto, který člověk s rodinou potřebuje. Na cokoliv...dovolená, nákupy, komfortní usazování děcek do sedačky.
Máme doma už druhou generaci a je to výborný auto. Představa že bych měl jet na cyklo dovolenou a dávat kola na střechu pětky nebo jinýho sedanu, mě děsí :D

So
Solii
06. ledna 2021, 12:42
0

Stačí se podívat. V mým okolí to maj všichni podnikatelé jako rodinný/občas pracovní auto (samozřejmě že maj doma ještě nejmíň dvě jiný auta). To auto nikdo nepřijde vykešovat, to se dává do daní....

ba
batoo
05. ledna 2021, 13:26
0

Ta cena mi prijde hodne usmevna, ale asi si to zakaznika najde jinak by to soudruzi neprodavali.

reagovat
Gr
Grand Admiral Thrawn
05. ledna 2021, 17:00
1

V moderních autech mi chybí pětiválcové motory. Koncepce, která na přelomu milénia nechyběla téměř u žádné značky a která se dala použít tam, kde se šestiválec nevešel, ale čtyřválec byl moc plebejský. Tudíž například do lepších výbav aut střední třídy, hot-hatchů, nebo právě do Transporteru. Dnes se tam všude ve jménu ekologických norem a zjednodušování nacpe nadopovaný čtyřválec a když to odspodu nejede, tak to nikoho nezajímá, popřípadě se to nadopuje ještě víc. A přitom pětiválec má mnohem hezčí zvuk než čtyřválec a už je to v podstatě vstupenka do elitní skupiny víceválců.

reagovat
Adam Forman
05. ledna 2021, 20:36
0

Tak on pětiválec ve VW zas taková výhra není... Tady je problém spíš v eko-udušeným motoru kombinovaným s extrémně dlouhým finálním převodem. Od dob dieselgate ty TDI prostě moc netáhnou, přitom Renault i PSA zátah vocpoda umí...

Gr
Grand Admiral Thrawn
05. ledna 2021, 21:34
0

Řídil jsem pár Volkswagenů někdy v roce 2016, ještě předtím, než u toho začali kvůli Dieselgate upravovat software a už tehdy to táhlo mizerně. Ale máš pravdu, že třeba Peugeot Traveller, který jsem později řídil, taky s dvoulitrem, a oproti tomu VW ten motor pocitově jede jako by měl aspoň o půl litru víc. A třeba 1.5 od Renaultu taky jede celkem slušně. Jen je škoda, že když ti Francouzi umí dělat takhle dobrý motory, že pak na vlastním autě vždy pokazí jeden nebo dva detaily, kvůli kterým si lidé radši půjdou koupit bezpohlavní VW s mizerným motorem. Ale stejně, ten válec navíc v tom autě umí udělat celkem parádu a myslím si, že u auta za 1.8 mega působí čtyřválec už celkem nepatřičně.

Sa
Sato
06. ledna 2021, 09:27
0

Nieco na tom asi bude, napr Mk4 Mondeo 2.0 103kw (PSA motor) Ide pocitovo lepsie ako 100kw v jeden a pol tonovom aute, co bude sposobene hlavne tym naladenim v spodnych otackach. Uplne priame zrovnanie s obdobnym autom a motorom od VW ale nemam. Napr Laguna III 110kw ide podobne, a to je o nieco lahsie auto.

Adam Forman
06. ledna 2021, 13:09
0

Já měl možnost jet s Touranem (tím samým vozem) před a po updatu řídící jednotky a propad byl velice citelný. Zajímavé je, že ADAC vydal graf, podle kterého dieselgate projevu jednotky pomohl. Přesto se auto zdálo váhavější a z nejnižších otáček se sbíralo vyloženě neochotně. Dokonce jsem si i subjektivně posunul řadící bod o cca 500 ot/min. Poslední dobou mi všechny VW připadají vespod chcíplé. Hlavně teď dělají nesmyslně dlouhé převodovky. Nejvíc tím teď trpí nejmenší nafťáky a 1.5 TSI. Nejspíš další pomůcka, jak si pomoci v současné metodice měření emisí. Nakonec si ještě budeme tunit auta výměnou finálních převodů. Pokud nebudou 1.5 TSI umírat, ještě z nich bude levná volba petrloheada, který výměnou ozubených koleček v diferenciálu získá svižné vozidlo :-)

Gr
Grand Admiral Thrawn
06. ledna 2021, 13:52
0

Tak to já jsem jel s Passatem 2.0 TDI v roce 2016 před updatem a potom v roce 2019 po updatu. A po tom updatu mi přišlo, že jel líp, ale to mohlo být dáno taky tím, že v roce 2016 to byl DSG, který byl tak stupině naladěný, že když jsem chtěl zrychlit, tak nejdřív nic nedělal, nechal spadnout otáčky skoro na volnoběh, pak podřadil o tři stupně a vystartoval kupředu, zatímco v roce 2019 to byl manuál, takže jsem si mohl řadit jak jsem chtěl a stupidního chování DSG jsem byl ušetřen. No, ale pak jsem vždy přesedl zpět do Mercedesu Vaneo 1.7 CDI, rok výroby 2004, Euro 3 bez filtru a to táhne odspodu díky naladění motoru a krátké převodovce o několik tříd líp než podobně objemná moderní auta.

jH
jHanak
05. ledna 2021, 18:44
0

Fajn auticko, ale skoda, ze vam ho nedali v tej CERVENO BIELEJ farbe, v tom to vyzera uplne super.
Napr tu: https://www.autoweb.cz/wp-content/uploads/2020/06/volkswagen-multivan.jpg

reagovat
Frankie
06. ledna 2021, 10:08
2

Velmi hezký a vtipné napsáno. Kor když jsem to četl v čekárně u zubaře.

reagovat
Zajda
06. ledna 2021, 11:11
0

Pod každou osobní dodávkou jsou zde podivy nad cenovkou. Je to jednoduché, krátký Multivan vykazuje dle výrobce 189-197 g CO2/km. To je cca 90-100 g nad flotilový limit, takže do ceny auta je potřeba promítnout emisní pokutu 8500-9500 EUR. Proto už se třeba Trafic prodává nanejvýš jako 6místná verze N1.

reagovat
beastar
06. ledna 2021, 14:00
0

To auto není špatný. Když se odečte DPH a člověk dostane trochu fleetový slevy hned je to o něčem jiném. Já osobně jako pro sebe bych asi koukal spíše k Mercedesu. Chápu ale že prostě VW je tak nějak tradiční a ten Multivan je prostě legenda. Diskusi sem pročetl a asi tak jak píše Radim N. Je to pro užší skupinku lidí, ale svoje zákazníky to rozhodně má. A občas to potkám i po městě prostě ti lidi s tím jezdí pořád a ono to úplně v pohodě jde. Včera sem před sebou měl Ford Raptor a starší Transit hádejte co je těžší, větší, širší a tak dále. ...

Takže pokud někdo daily tahá Raptora, X7, GLS, tak proč by nemohl jezdit denně mulťákem. Z mého okolí to má kluk co dělá výškové práce. Potom kluk co dělá pokrývače a okna ten k tomu pravda ještě má nějakou starší A6. A ten kluk co dělá ty výšky tak je horolezec, takže to využije i ve volném čase. Prostě jo pro Vaška z fabriky co jezdí nejčastěji sám kolečko náves>kolbenka>Lidl a domů po super zatočený okresce to smysl nikdy mít nebude to je jasný.

reagovat
mariov8
07. ledna 2021, 09:04
0

Také byl kdysi mým snem velký postarší sedan s V8 pod kapotou... Dnes jezdím takovouhle boudičkou, ale od konkurence. Silnější motorizace mají 190 až 240 koní a obvykle trvalý pohon 4x4. Jede to přes 200km/h a 100km/h je tam pod 10 vteřin. Kufr má metrák i když je tam 6-8 sedadel a tchýně, pokud se teda stane taková nehoda, sedí dostatečně daleko. Jenom ta Třída V stála pár let dozadu ceníkových 2M a dnes už je to 2,2M, tak jsem přestoupil do Vita SELECT, i tam je to dnes problém postavit specifikaci do 1,5M, pokud člověk chce zůstat u těch silnějších motorů a pohonu 4x4. Ale nějak se na ty dotované elektromobily musí vydělat a z něčeho se ty pokuty za CO2 musejí zaplatit. Ty lidi i tak furt nechtějí do těch elektrických autíček na baterky... Jenom jednou jsem "služebák" dobrovolně vracel. Vždy mi ho někdo z prodejní sítě "vytrhl s pod zadku" a prodal zákazníkovi. Takže tak ohledně zájmu zákazníků o tento typ luxusních dodávek... Větší počet harantů? Starší barák nebo hospodářství v rekonstrukci? Rodina, pani domu, náchylná k převážení "bordelu"? Prostorově náročný koníček? To vše má s ohledem na přepravní nároky dnes jednu odpověď = luxusní dodávka nebo MPV jako je třída V nebo (dokud se vyrábí jako odvozenina Transporteru) Multivan. A nemusí se ani dělat nějaké extra kompromisy, jenom, pravda, provoz je trochu dražší...

reagovat
Adam Forman
08. ledna 2021, 16:26
0

Což o to, důvody k pořízení osobní dodávky jsou jasné, ale VW za bezmála 2M? Pořád je to jen Volkswagen...

PB
13. ledna 2021, 02:49
0

Nojo, ale co najdes lepsiho? Krom MB ti zbyva uz jen Transit (hehe) a polovicni Proace a jeho klony. To se v podstate nevyrabi ve ctyrkolce (krom dobastlenyho dangelu, kterej vsude prekazi a kdyz se rozbije auto muzes vyhodit) a taky se nevyrabi s motorem ktery by byl hodny toho jmena.

Adam Forman
13. ledna 2021, 13:12
0

No a co je špatně na MB?

PB
13. ledna 2021, 13:39
0

Nic, ale stoji stejne, nebo vic:) A vseobecnym diskutovanym problemem byla cena. Jo a jasne, pro me osobne, jsou MB hnusny, me se proste ten VW look libi vic - ale maj prakticky benefity. Ja to resim uz docela dlouho, jestli vymenit Seikel za 4X4 Sprinter - coz je v podstate cesta k jednomu valci navic, neco malo kil nosnosti extra a trosku vic vesnicky demence v interieru. Kdyby bylo dobry 4x4 LT, do MB nejdu. Ale take drahokamy proste nejsou. A samozrejme, to je diskuse o ojetinach (i kdyz okolo pul mega). Pokud bych teoreticky resil novinku tohodle typu, asi bych se na to vykaslal, koupil Hilux a zbytek rodiny poslal vlakem.

BigBang
14. ledna 2021, 19:55
0

Ta palubka je teda pěkně debilně řešená. T5 měla kastlík nad rádiem zvrchu, kam se daj hodit věci a držák na dvoulitrovku vedle fofrklacku. Ani jedno z toho vT6.1 není... Držák na flašky ve dveřích je při řízení prakticky nepoužitelnej stejně jako předruženej kastlík, nicméně druhý patro je úplně geniální a běžně všechen bordel z kapes (klíče, peněženka, telefon) končí tam. Otevřenej kastlík před spolujezdcem je sice hezkej, ale řidič do něj nedosáhne, takže taky nic. No takže vlastně zůstává jen ten zmíněnej horní ve dveřích a držák na pití zeshora palubky. Což mi připomíná, že to vlastně nemá vysouvací držák na kelímky vedle řadící páky, místo něj a třetího držáku na lahev tam je jenom nějaká divná přihrádka, do které se vejde možná tak peněženka.

reagovat


Poslední komentáře

Poslední inzeráty

Toyota Celica Sti 1993
Toyota Celica Sti

1993 rok výroby
105 koní výkon
1 587 ccm objem

Oldsmobile Cutlass Cruiser SL 1989 1989
Oldsmobile Cutlass Cruiser SL 1989

1989 rok výroby
147 koní výkon
3 340 ccm objem

Mazda MX-5  2005
Mazda MX-5

2005 rok výroby
124 koní výkon
1 798 ccm objem

Chevrolet Express 5.3V8, 4x4, Flexfuel, 5 míst 2010
Chevrolet Express 5.3V8, 4x4, Flexfuel, 5 míst

2010 rok výroby
216 koní výkon
5 300 ccm objem

Subaru Outback 3.0R H6 MY2004 2004
Subaru Outback 3.0R H6 MY2004

2004 rok výroby
250 koní výkon
3 000 ccm objem