načítám data...

Velký sedan, který nepotkáte na každém rohu.

Hledáte velký sedan s velkým charakterem, který jen tak na silnici nepotkáte. My také...

zobrazit celou galeriiBazarový snílek: Velký sedan, který nepotkáte na každém rohu.

To si takhle sedíte s kamarádem v hospodě, bavíte se o všem možném a pak klasicky přijde řeč na auta. Povídá mi: “teď jsem si uškudlil nějaký prachy navíc a chtěl bych si za to koupil něco zajímavýho. Rád bych, aby to točilo buď zadníma, nebo všema kolečkama, mělo to víc než čtyři válce, ale hlavně to musí být něčím zajímavý. Už mě nebaví všechny Bavoráky a Mercedesy, který vidím všude na ulici, to je nuda. A ideálně, aby to byl sedan, musím přece občas vozit i děti.” Inu, přece bych nenechal kamaráda ve štychu. Takže jsem sedl k počítači a začal se probírat inzercí, co by asi tak šlo pořídit za nějaký rozumný peníz. A protože jsem hodný muž, podělím se o výsledky svého bádání i s vámi, našimi čtenáři. 

Chrysler 300C 

Jako první mě napadl Chrysler 300C. Když se poprvé ukázal veřejnosti v roce 2003 (na autosalonu v New Yorku), způsobil docela poprask. Za prvé, byl to po docela dlouhé první velký sedan se znaky Chrysleru, který měl pohon zadních kol. Druhým poznávacím prvkem byl povedený retro vzhled. Někdo tvrdí, že je příliš arogantní a nabubřelý jiný zase, že je přehnaně opulentní, jedno je ale jisté, 300C si v provozu s ničím nespletete. Pod kapotou jste mohli mít dva šestiválce na benzín (2.7 a 3.5), jednu třílitrovou naftu a pak dva povedené zážehové osmiválce HEMI. Pro naše potřeby jsou zajímavé právě ty osmiválce. Slabší 5.7l produkuje krásných 340 koní a 530 Nm točivého momentu. To už je dostatečně zajímavé, ne? Silnější 6.1l s označením SRT zaokrouhlila výkon na 430 koní. Takové stádo už dokáže vystřelit velký a těžký sedan z nuly sto pod 5 vteřin. Technicky vychází 300C ze spřízněného Mercedesu W211, ale určitě nedá se říct, že všechny díly jsou shodné. Každopádně údržba na tohoto mazlíka není nijak složitá a dokáže si s ní poradit kdejaký šikovnější servis. Ceny se pohybují v rozmezí od 200 do 250 tisíc za slabší V8 a od 350 tisíc za SRT. Pro SRT bude ale třeba dojet do Německa, u nás jich moc není. Každopádně je to poměrně originální a zajímavý vůz, který by mohl výše zmíněným požadavkům dobře vyhovovat. 

Cadillac STS 

Také s dalším vozidlem na seznamu zůstaneme na území USA. Jedná se o Cadillac STS druhé generace (nástupce modelu Seville STS). Ten vychází technicky z menšího bratříčka CTS, což znamená taktéž klasickou koncepci, narozdíl právě od Seville. STS jste mohli mít se šestiválcem 3.6 o výkonu 255 koní anebo s vidlicovým osmiválcem Northstar s 320 koníky. Už s tím šestiválcem jezdí STS docela hezky, ale V8 je V8. Spousta lidi vyčítá motorům Northstar nedostatečnou spolehlivost, ale pokud předchozí majitel nezanedbával údržbu, není to takový strašák, jak se říká. Pro fajnšmekry připravil Cadillac také ostrou verzi STS-V s osmiválcovou kompresorovou 4.4 o výkonu 470 koňských sil. Těch je ale na trhu opravdu málo a jsou docela drahé, takže jistě postačí i slabší verze. Cena se pohybuje zhruba od nějakých 150 tisíc za V6 až po zhruba 250 tisíc za V8. Osobně mám pro STS velkou slabost a myslím, že se jedná o velice originální vůz pro každého, kdo shání velký a zajímavý sedan. 

Honda Legend

 

Třetím do party je zástupce japonské automobilové školy. Vlajková loď Hondy, model Legend, tu s námi ve své poslední generaci, která se podívala i do Evropy, byla od roku 2004. A stálo to za to. Legend byl po střechu nacpaný nejmodernější technikou. Namátkou třeba inteligentní pohon všech kol SH-AWD (Super Handling All Wheel Drive), který dokázal vektorovat točivý moment na každé jednotlivé kolo podle potřeby. Pod kapotou byl jediný motor, a to třiapůllitrový šestiválec (po modernizaci 3.7) o výkonu 295 koní. To ve spojení s relativně vysokou hmotností (bezmála 1.9 tuny) neslibovalo kdoví jak úžasnou dynamiku, ale realita byla o něco lepší, než by mohly napovídat papírové údaje. Legend tak jezdil moc hezky, a i v zatáčkách si nechal líbit překvapivě hodně. Když k tomu připočteme i pověstnou nadprůměrnou spolehlivost Hondy, jedná se velice zajímavé auto, pro někoho, kdo hledá originální přepravník. Ceny se pohybují od 150 tisíc za nejlevnější kusy až po zhruba čtvrt milion za ty zachovalejší. 

Lexus GS 

Posledním zajímavým autem v dnešním přehledu je další Japonec. Lexus GS s kódovým označením S190, alias japonská odpověď na Mercedes třídy E. Vyráběl se od roku 2005 a jako pohon sloužily tři agregáty. Základní zážehový šestiválec GS300, hybrid 450h, kde spolupracoval šestiválec s elektromotorem a největší GS430 (od roku 07 GS460) s osmiválcem. Nás samozřejmě nejvíc zajímá právě V8. GS430 měl pod přední kapotou 290 koní a ve své době udivoval neuvěřitelnou kultivovaností. Pokud si potrpíte na maximální akustický komfort a takovou tu klidnou a nenucenou sílu, tohle je auto pro vás. Silnější 460 přišla v roce 2007 a přinesla s sebou nárůst výkonu na celých 345 koní. To bohatě stačí i na rozpohybování relativně velkého a těžkého auta, jakým bezpochyby Lexus GS byl. Zároveň netřeba mít obavy z vysoké spotřeby, protože i s takhle velkým motorem, se dala spotřeba udržet bez potíží na dohled desetilitrové hranici. Co se spolehlivosti týče, stačí jen podotknout, že je to Lexus. Tím je řečeno vše. Ceny se pohybují od 170 tisíc za nejstarší GS430 až po přibližně 300 tisíc za zachovalou GS460. 


Mohlo by Vás také zajímat

Pro přidání komentáře se přihlašte nebo registrujte

Komentáře

st
stirling
21. ledna 2019, 16:21
1

To GS460 urcite nema spotrebu do 10 Litrov, celkom intenzivne som sa o tento model zaujimal svojho casu. Idealna motorizacia je GS 450h. Dobry clanok,aj ked mi tam chyba napr. Toyota Camry alebo volvo S80 (hlavne s V8 od yamahy je to parada).
Inak jedna 300C SRT je na predaj na SK,predava sa uz celkom dlho ani cena neni zla.
https://auto.bazos.sk/inzerat/93894059/Chrysler-300c-57-HEMI-V8-SRT.php

reagovat
Knightrider
21. ledna 2019, 16:45
0

Jestli ono to nebude tím, že to není SRT-8, ale jen "základní" Hemi 5,7L.

custom1
21. ledna 2019, 16:48
2

U 300C je problém jedna věc a sice, že má naprosto příšernou palubovku (stejně jako všechny ostatní Mopary z té doby).

ro
rock
21. ledna 2019, 16:55
0

Nemá Camry náhon na předek (alespoň v modelových ročnících cenově odpovídajících ostatním tipům)?

Knightrider
21. ledna 2019, 17:00
2

Custom: Přesně tak. Bylo to nějaký dementní období u Moparu, kdy úplně všechny auta od nich, měly interiéry vyrobený z recyklovaných kelímků od jogurtu. Do teďka to nechápu. Ale i tak bych to 300C bral.

Knightrider
21. ledna 2019, 16:46
0

Ten Cadillac STS jezdí výborně i s tou 3,6L. Navíc je to velmi příjemný a pohodlný auto. Lepší verze výbavy mají i barevny HUD display.

reagovat
Co
Core
21. ledna 2019, 19:31
1

Lexus ls 400,prvni verze.

reagovat
ToMyx
22. ledna 2019, 15:55
0

Souhlas, jen už je to fakt stará vrána a ty měchy na podvozku nic moc na servis po takové době:-)

Co
Core
22. ledna 2019, 22:11
0

Delala se i verze pouze na pruzinach a na to ze to je stara vrana to jezdi docela hezky,a ten motor.....parada.

ToMyx
23. ledna 2019, 14:06
0

To já jsem také LS400 positive. Dokonce jsem chvíli přemýšlel jak to protlačit domů, ale odradilo mě například 6 odlišných verzí některých dílů, které není úplně lehké odhalit dle vin. Ten motor, který udrží nastartovaný postavenou dvacku je rarira, to uznávám.

Nimrod
23. ledna 2019, 15:00
0

a on nejen udrží dvacku, ale zvládne i šílený nájezdy bez výbrusu, co vím... a celkově je ls400 první generace prostě nejhezčí lexus a jeden z mála sedanů, který bych chtěl, kdybych teda chtěl sedan

Co
Core
23. ledna 2019, 21:33
1

Jj,tusim ze nekde v us natocilo ls400 milion km a porad jezdi...ale znas to..jedna pani povidala,ja jsem s nim spokojen,na dalky je excelentni a ty roky nejsou vubec znat.Neda se ovsem rict ze nekam jedes,spis bych to nazval plavbou...do te doby nez zadupnes pedal do podlahy,pak se ozve nadherny jekot.Za ty prachy proste dobry...ale novejsi bych uz asi nechtel.

liška
21. ledna 2019, 21:15
0

To 300C by se mi libilo, akorat potrebuju touringa a toho snad nejde sehnat s nicim jinym nez 3.0 crd. Netusite, jak na tom tyhle motory jsou?

reagovat
SEMRY
21. ledna 2019, 22:05
0

Motor Mercedesu sic Vecko ale Mercedes

beastar
21. ledna 2019, 22:16
0

Jsou úplně v pohodě! Ne horší, než jakýkoliv srovnatelný konkurenční nafťák té doby.
-
Komentář upraven 21. 1. 2019, 22:16:43

custom1
22. ledna 2019, 08:19
0

Kamarád koupil 300C Touring s 3.5 V6 (benzín) a nemůže si to vynachválit. Auto po dvou majitelích v Německu. Najeto 306 tisíc, do poslední chvíle servisované ve značkovém servisu (doloženo serviskou), patrně celou dobu garážované (v super stavu). Dal za něj necelých 130 tisíc.

beastar
21. ledna 2019, 22:17
4

Sedan který se neokouká ,D
-
Komentář upraven 21. 1. 2019, 22:19:15

reagovat
GanGreen
21. ledna 2019, 22:48
0

tan Lancia by mohla mít hezčí iterier ne? nebo s tim nehnuli a je to furt ta americká bída?

Vo
Vorlosup
21. ledna 2019, 23:31
2

Vypadá to, že s tím něco udělali

Bavoraczech
22. ledna 2019, 07:10
1

Lancii jsem ještě neviděl s jiným motorem než 3.0 CRD. Myslím, že ta nafta je od VM Motori. Dál si myslím, že existuje 300C Facelift s interiérem kvalitativně srovnatelným s Lancií.

Knightrider
22. ledna 2019, 07:10
0

Vorlosup: Ta vaše slavná Lancia s tím udělala úplný hovno. Jediný, co dokázali, že na faceliftovaným 300C přelepili loga Chrysleru. To je celej zázrak.

Knightrider
22. ledna 2019, 07:16
0

Bavoraczech: Diesely od VM Motori už jsou v evropských Chryslerech a Jeepech legendární. Větší mrdky se hledají těžko. To se sralo snad už jako nový. Pak je nahradily Mercedesí diesely, který už jakžtakž fungovaly.

beastar
22. ledna 2019, 15:31
0

Tohle je od Benzu. A který ty diesely od VM byly špatný? Mě přijde že to úplně nebylo tím motorem, ale pokusem naroubovat to do úplný mrdky;)

Zajímavý že rákoskám podobný motory v Sonatě a tý mrdině nižší střední fungujou. Má to vyšší spotřebu, nezdravej zvuk ale jezdí i 400 k.
-
Komentář upraven 22. 1. 2019, 15:32:57

Knightrider
22. ledna 2019, 15:58
1

Beastar: Vyloženě za hovno stály motory od VM Motori 3,1L V6 v Grand Cherokee WJ, 2,5L V6 v Jeepu Grand Cherokee/Cherokee/Chrysler Voyager a spol. A 2,8L V6 taky nemá nejlepší pověst.

beastar
22. ledna 2019, 16:30
0

Jo jo to je pravda.

GanGreen
23. ledna 2019, 00:08
0

Se nečil, že jsme si votřeli hubu o ameriku :D:D

beastar
23. ledna 2019, 01:03
0

Hlavně férově si přiznejme že ani oni nic jinýho nemohli. Furt bych to měl raději s logem Lancie... Osobní preference.

GanGreen
23. ledna 2019, 02:43
0

Když už bych tohle měl koupit, tak taky asi spíš jako Itala :)

Knightrider
23. ledna 2019, 07:16
0

Tak to ja bych si to jako Itala nikdy nekoupil. Vzdyt na tom nic italskyho neni.

Knightrider
23. ledna 2019, 07:30
0

GanGreen: Mně spíš serou takový ty klasický klišé kolem US aut ve stylu nebrzdí to, nezatáčí to, žere i trávu kolem silnice a příšerný interiéry. Ale pak přišli Evropani a dali tomu formu. Leda hovno. Největší US mrdky jsou ty, do kterých byly nasraný evropský diesely. Taky proto je nikdo nechce a proto stojí basu piv. A ta slavná Lancia, která už 30 let nevyrobila zajímavý auto, se u 300C zmohla jen na výměnu loga na volantu a masce chladiče. A když jsem pak viděl reklamu na Fiat Freemont a poslouchal kecy o úžasným italským designu, tak mně mohl šlak trefit. I v Americe jezdí mrdky. Jako všude na světě. Ale taky hromada skvělých aut. Ona Amerika totiž neznamená jedno auto a jedna značka. Rozdíly jsou obrovský, stejně jako tady. V Evropě taky nejezdí jen Mercedes, ale taky třeba Dacia. Společný mají jen to, že jsou z Evropy.

Matěj Podhorský
23. ledna 2019, 09:00
0

To je jedno, zda jsou to předsudky okolo US aut, nebo čehokoli jiného. Prostě předsudky. Lancia Thema byl ale dost fail. Že jsou US interiéry jiný, to je jen dobře, protože budí dojem, že by zůstaly vcelku i po odpálení ručního granátu. Osobně mám US auta docela rád. Sice žádné nemám, a neprovozoval jsem, ale líbí se mi. A jen tak od boku vyjmenuju 10 modelů, které jsou v mé garáži snů.

Knightrider
23. ledna 2019, 09:52
0

Ono popravdě, drtivá většina normálních Čechů nemá s US autama naprosto žádný osobní zkušenosti.

Matěj Podhorský
23. ledna 2019, 10:00
1

Tak vem si, že většina lidí se pořád pohybuje v rámci jedné třídy, jedné koncepce a možnát tak vystřídá benzín a naftu. A kolik aut vymění za život? Jen pár kousků. Čili rozhled většiny řidičů je dost omezený na to, co si kde přečtou a co se doslechnou, a to se bavíme i o místních běžných autech. Půda pro předsudky je tedy velice dobře připravena

Knightrider
23. ledna 2019, 10:25
0

To máš pravdu. Já jsem právě vystoupil z Fabie III, v dieselu a s DSG. Mně tyhle auta pořád nepřestávají udivovat. Ten diesel nemá smysl komentovat. To je prostě línej sráč. A to DSG? Úplně stejnou zkušenost mám z Octavie. Asi nejhorší a nejotravnější automat, co jsem kdy řídil. Ta převodovka je tak strašně strašná, že vůbec nechápu, jak si něco takovýho může někdo dobrovolně koupit. Na pojíždění po městě je to brutálně ucukaný. Nedá se s tím vůbec jezdit.

Bavoraczech
23. ledna 2019, 10:52
0

Jo to máte pravdu, s tím se setkávám poslední dobou neustále. Je stádo a to jednoznačně ví, že něco je na prd, protože to někdo někdy někde řekl. A prostě to ví, zkušenost nepotřebují. Je to obecně známý fakt. A pak přijde jeden dva lidi, co tvrdí, že to zkusili a je to fakt dobrý. Tenhle názor ale nemají šanci prosadit, protože všichni přece obecně ví, že je to na prd a zkušenost dvou blbců tady nehraje roli.

Bavoraczech
23. ledna 2019, 10:58
0

Knightrider: To tak není, to DSG prostě řadí sportovně! To abys měl pocit, že to má zátah. Já trávil minulé pondělí svůj večer v koloně v Mnichově uvězněný ve stříbrné oktáfce ftdíčku, až se mi vážně dělalo blivno. I když jsem se snažil opatrně s plynem při rozjezdu, stejně se to ne vždy povedlo a auto se houpalo zepředu dozadu jak loďka na rozbouřeném moři. Prostě jo woe je to super pocit na rovný okresce když šlápneš ten plyn, zabere turbo a zatlačí tě do sedačky a když přeřadíš ve správnej okamžik na vyšší a dáš tomu, tak se zatlačení opakuje znovu a znovu... Pak si každej myslí, že to táhne jko kráva a že to je to vono, co chce. Pro mě to teda neni a do města už vůbec ne.

Knightrider
23. ledna 2019, 12:10
0

Bavoraczech: Je to do města něco strašnýho. Jezdit s tím po Praze je vyloženě za trest. Popojíždění v kolonách nebo parkování je s tím obrovskej problém. Oproti tomuhle je i manuál úplně zlatej, natož kvalitní automat. Já si říkal, k čemu tahle převodovka je, když ve městě nefunguje vůbec, ale ty máš pravdu. Ono je to fakt jen na to "zatlačení do sedaček woe", což ve Fabii 1,4L TDi je fakt materiál teda, ale lidi to tak asi chtějí nebo co. Jinak si neumím existenci toho krámu vůbec vysvětlit. Holt jsem asi měl jiný představy o účelu použití automatu v malým městským střepu.

beastar
23. ledna 2019, 12:27
0

Nejlepší je nadávat na předsudky. A druhým dechem píčovat jakej byla Thema fail. A to jako proč? Prostě přeznáčkovali cháčko. Takže průměrný použitelný auto. Jakej fail? A sorry. Pochybuju že to někdo jako Lancii vlastnil;) Jinak souhlasim s tim, že US auta jsou špatný i dobrý. Obecně ta kvalita interiérů je horší v rámci srovnatelných tříd aut. Samozřejmě to neplatí plošně. Ono americkej spotřebitel přemýšlí jinak má jiný finance a pohybuje se v jinym provozu... To že v některých us autech budíš na eu silnici pozornost a trochu působíš poprask a pro někoho si idiot je neměnný fakt. Možná stejně neměnný jakože Sklasse v typickým provozu na severozápadě taky působí jak pěst na oko.

Emérický káry jsou jinak super a těch pár co mě někdy odvezli mi jen prohloubilo názor. Je to jiný ale rozhodně ne špatný. Ať už to bylo Cts, Navigator či Firebird:) Chryslery obecně nemusím.

A dsg? No sem rád že píšete adresně v kterym autě to bylo a s kterym motorem. Ten projev toho se dost liší. Jinak zkušenost z diesel okyny. Na hovno. Cuká to. Čeká má to prodlevy. Couvat s tim je o odhadu kdy to laskavě zabere. A jsou tu dvě polohy reakce na plyn jedu jako kreten nebo nejedu vůbec. Ospalej krám kterej otraví za půl hodiny.

Matěj Podhorský
23. ledna 2019, 12:49
0

Fail to je proto, že Lancia by si zasloužila něco lepšího... základní auto je OK, dokonce v podobě Lancie se mi asi líbí víc, ale jako, čekal bych víc. OK, měl jsem napsat, že pro mě osobně je to fail. Je to tak lepší?

DSG nevím, jezdil jsem se spoustou aplikací, a nikdy mě to nevysíralo nijak nad limit.

Knightrider
23. ledna 2019, 13:57
0

V Superbu mi to DSG zase tolik nevadilo, asi bylo jinak nastavený, ale v týhle Fabii a i v tý Octavii, což byla Octavia II 1,8L benzín, to bylo naprosto šílený. Cukání, prodlevy, buď reaguje přehnaně nebo vůbec. Hroznej krám.

Knightrider
23. ledna 2019, 14:15
0

Beastar: Ty jsi narazil na jednu zásadní věc a to jsou třídy aut. To je totiž to, v čem se Evropa nejvíc liší od Ameriky. Tady u nás platí, že malý auto je levný a čím větší auto, tím je luxusnější a dražší. Jenže v Americe tohle tak docela neplatí. Tam luxus a vysokou cenu určuje především značka, takže ty si tam klidně koupíš auto velikosti S-klase, ale za cenu Octavie. Pokud zvolíš Chevrolet nebo Ford, popřípadě i ten Chysler, tak dostaneš klidně pětimetrový auto, ale za normální cenu. Když chceš luxus, běž si pro Cadillac nebo Lincoln. Tam si za něj a za super kvalitní materiály připlatíš. Normální člověk, kterej chce jezdit ve velkým autě za rozumnou cenu, půjde pro toho Chevroleta. A dostane třeba i stejnej technickej základ, ale za úplně jiný peníze.

GanGreen
23. ledna 2019, 14:15
0

hele sám si napsal že dělali iterier z kelímku od jogurtu a pak tady nadáváš že někdo používá nějáký klišé... ten iterier prostě neni hezkej. A ja na něj ani nenadávám, jen že když už o tom byla řeč, tak sem se zeptal jestli to Lancia neměnila, taky nikde nepíšu že by to auto byla italská zásluha... prostě bych si ho jako lancii koupil spíš už jen proto, abych nemusel vysvětlovat že tahle amerika trávu nežere, u evropskýho auta to lidi tak neřešej :D :D řekl bych že je v tom naftička a všichni by mi uznale pokejvali hlavou :D

Knightrider
23. ledna 2019, 14:27
0

GanGreen: Ano, měli období, kdy to bylo uvnitř příšerný. A současně dodávám, že to po letech při faceliftu změnili (nejen u řady 300, ale u všech svých aut, když se Chysler konečně probral z opice) a že Lancia na tom nemá naprosto žádnej podíl, což jsem reagoval na Vorlosupa a taky to do toho komentáře napsal. Naftička v tom je, to je fakt. Ještě od Mercedesu. A dokud to nějak funguje, je to prej celkem v pohodě. Když to fungovat přestane, tak je to prej drahý, co jsem tak slyšel mezi majiteli. 300C v dieselu jsem řídil jen jednou a moc mně to nepřesvědčilo, abych řekl pravdu. U těch poface nevím, co tam je za diesel, dál jsem se o něj nezajímal.

beastar
23. ledna 2019, 16:34
0

Mě se to líbí ten poface interiér. Ten před odpovídá třídě auta jak to tady pěkně popsal Knightrider. Prostě to nejsou na domácím trhu drahý auta. Fakt je ten že většina lajcky veřejnosti na to zapomene v momentě kdy vidí to obrovský auto. A mají tendence srovnávat to právě třeba ze 7er případně a6 atp. Jenže tohle je takovej emerickej oktavián. A upřímně ve srovnání s dvojkou okynou v palbě je to cháčko furt kočár. Navíc teda paleta motorů je o dost slavnější. A k tomu dieselu. Je to kompromisní řešení v momentě kdy si chceš / chtěl si jako první majitel užívat emériku a potřeboval si hodně jezdit a z lpg v Us autě se ti dělají osypky tak jako mě.

Je jasný že po letech je nafta problém narozdíl od hemiho. Kterej je ... Tak krásně americkej že i my co by sme to koupily jako lancii bychom uznale pokyvovali? Tak o co jde. Myslim že sme právě našli favorita toho původního dotazu. Je to 300 s jakymkoliv znáčkem. A mám pocit... Nevim jestli se nepletu. Nepoužívá to z MB ještě podvozkovou platformu? Éčko že to od nich pokoupily?

Knightrider
23. ledna 2019, 17:05
0

Presne tak. Bylo to upraveny Éčko podvozkově. Netusim, jak dalece si jsou dily blizky nebo dokonce vzajemne zamenitelny. Spis bych na to nesazel a u verze po faceliftu uz vubec ne, ale ano, zaklad byl v Éčku.
Kazdopadne neni to nijak problematicky auto, naopak za malo penez hodne muziky.

beastar
21. ledna 2019, 22:19
6

Netuším jaký jsou ani kolik stojí jisté je jedno. Neokouká se. 9-3.

reagovat
riderhenry
21. ledna 2019, 22:39
0

V zásadě všechna z těch aut jsem zběžně proklepával (snad s výjimkou Legendu, který se mi vždycky líbil, ale výkonově je spíše na spodní hranici) a nějak mě nepřesvědčilo, že by člověku nabídli víc, než BMW/Volvo/Mercedes atd. Samozřejmě až na ty obrovské motory, ale tam i v Evropě člověk sežene co do dynamiky adekvátní náhradu menšího objemu... Opomenu-li tu originalitu, tak je hlavní otázka to, jestli se fakt vyplatí to zkusit i s tím, že člověk trochu ušetří, nebo spíš pak naopak bude vysedávat u zahraničních fór a hledat, co by to na tom jeho autě všechno mohlo být špatně, protože ho s ním 9/10 mechaniků pošle někam, nebo ho bude tahat akorát za nos (peněženku). Když uvážím, jak je to snadné i se zavedenými značkami, tak bych to fakt nedoporučoval někomu, komu se to "jen" líbí. Ale jestli se pletu, rád si to nechám vyvrátit - sám bych možná o takovém autě pak uvažoval trochu vážněji.

reagovat
krab
21. ledna 2019, 23:41
0

Já myslím to je dotaz jako dělaný pro odpověď: Jaguar XJ ( co nejhezčí stav) a taky s volantem na pravé straně, aby to bylo trošku autentické poježdění :-D

reagovat
Adam Forman
22. ledna 2019, 07:08
0

Tak obecně RHD Jaguary jsou skvělou volbou už od nejnižších cenových pater. Navíc jsem kdesi četl, že to XJR za to ani nestojí a autentičtější je XJ6...

SEMRY
22. ledna 2019, 10:16
0

2 beastar. Jo na poměry jsou vpohode, ale můj mechanik ma radši řadak, tvrdi ze na vecku se hur dělá a problemy jsou tam dražší. Ale ten motor jede krásně to je fakt

Fa
Fandatik
22. ledna 2019, 11:15
0

Tak po přečtení nadpisu jsem si představil XJ (ceny XFek taky už nejsou extrémně vysoko, ale už to není taková krása) a Qattroporte a ono jako ze ne e. A kdyby to měla být emerická kára tak bych dal vzhledově přednost Chargeru před 300C.

beastar
22. ledna 2019, 15:34
0

No QP proč ne. Jen ten rozpočet.

MGRR
22. ledna 2019, 19:14
1

Než GS, bych volil lepší/pohodlnější Lexus LS 430. Kolem 150 to bude vrak, od dvou kileček bude horší průměr, za 350 bude mít najeto do 100.000km. // Kolem 350 už se objevují v zoufalém stavu LS460/600h.

Teď jsem jednu černou LS430 facelift pořídil, jen tak pro radost a pohodu na cestách.

reagovat
VK
VK
23. ledna 2019, 11:59
0

Jenže 430 už bude mít minimálně patnáct let na hrbě, tam budou odcházet věci čistě náhodně stářím.

MGRR
23. ledna 2019, 12:56
0

Snad neřešíme rovinu tříválcové Octavie, ale velký a kdysi jistě drahý sedan.

Pokud tedy kupující očekává, že za kilečko a na splátky, pořídí luxusní limuzínu, která stála před třinácti lety 3,5m.... nedá do toho víc, než tank ono, nejlevnější destičky z druhovýroby (když orig. stojí směšné +-3t), Mogul a dojeté šulipneu z bazoše... něco je špatně.

Mám Lexusů i Toyot víc, ale servis nad běžný rámec nemám. Podle mých zkušeností, je lepší u Lexusu zaplatit o 100-200 víc za krásné auto (ne podle servisky), než koupit vrak s 300.000km, co celý svůj život prodrncával naše komunstické silnice a po dovozu do CZ, má legálních 120.000km, potvrzených státem/STK/posvědcený cebia :)

Ano, pokud odejde měch, je to drahé... (jak kde), a co má být, to už je ale zase o opici a banánech.

VK
VK
23. ledna 2019, 13:42
0

Jenže jaká je obecně pravděpodobnost, že limuzína jezdila 10 tisíc ročně?

Bavoraczech
23. ledna 2019, 14:48
0

Je. Měl jsem jednu takovou původně z ambasády a ta najela za rok cca 5tis km po cestě na letiště a zpátky. Posvěcené cebií, původ ČR :-D

MGRR
23. ledna 2019, 15:47
0

Tohle není o pravděpodobnosti, ale o konkrétním kusu. Nejsou to běžná auta, dá se najít celkem bez problémů. Jen jak jsem psal, stojí to prostě víc. Málem jsem koupil tohle, chyběl jen fous..., vzal jsem ještě lepší s radarem, černý s navigací.
https://suchen.mobile.de/fahrzeuge/details.html?id=262033253&damageUnrepaired=NO_DAMAGE_UNREPAIRED&isSearchRequest=true&makeModelVariant1.makeId=15200&makeModelVariant1.modelGroupId=33&pageNumber=2&scopeId=C&sortOption.sortBy=searchNetGrossPrice&sortOption.sortOrder=ASCENDING&searchId=e115f29a-0450-676f-913d-2e0d90a48f48

beastar
23. ledna 2019, 16:15
0

Sexus moc nemusim. Ehm ona je to vážně 2004? To bych si za ty peníze utrhl ...ehm ohambí raději. A že se to nesere? No jistěže do prvního něčeho na podvozku, nebo v elektrice. Já bych do toho klidně šel. Protože co se posere na Ghibli za rok to se na Lexusu dělá po deseti. Obecně bych to však laikovy nedoporučil! Ty to jako fanda priusu pardon značky vidíš jednoduše jinak.

MGRR
23. ledna 2019, 18:42
0

Tak obecně to funguje spolehlivě, elektrika všechna a vždy. Podvozek se odvíjí od cest po kterých to jezdí. Nejde o fandovství, fandím i Dacii, ale o spolehlivost a pohodlí. Na Prius dostáváme 2000euro dotaci, ve třinácti kusech je to dost znát.

Bavoraczech
24. ledna 2019, 09:07
0

twl to je japonská kopie S-Klasse

MGRR
24. ledna 2019, 09:43
0

Lacině řečeno. Původní LS400 byla vytvořena jako konkurent BMW7, MBS, US....
I dnes je dlouhá jízda/pohodlí v původní LS400, na vzduchu stále nepřekonaná už hodně drahá. Verze bez vzduchu hodnotu moc nemá.
MB-S +-2002 (vs.LS430), je bohužel technologický šrot, často nepojízdný a zapadaný listím.

beastar
24. ledna 2019, 16:13
0

S těma S klasse nemůžu moc souhlasit. To vypadá na pohádku alá pohádka z netu. Ze zkušeností bych ti jich v Rusku(nejen) mohl vyfotit tolik pojizdnejch a u hotelů a taxíky. A kdyby si věděl v jakých podmínkách s tim jezdí a jak se to opravuje;) Ne ne cokoliv, ale sklasse je dobrý auto ve všech generacích. Má svoje chyby stejně jako tyhle Lexe. Vrtá mi hlavou že minimálně v Eu vidim všude ty eskády... Že nemaj ty Lexuse když je to taková kára?:)

Nebude to tim že to co se sklasse prodalo v eu za den tak LS za půl roku.

MGRR
24. ledna 2019, 17:45
0

Veličinou je rozdíl pro Lexus trh EU & US.

Problémy MB ve své době s nekvalitou, jsou jednoduše gigantické. Od neuvěřitelné koroze všeho s tím logem, nekvality, přes AirMatic, převodovky... to i některé skalní fandy hvězdy zničilo. Zažil jsem desítky kusů, kterým při jízdě bez důvodu padal neutrál, něco takového u Lexe neexistuje. Ostatně dodávky ND & řešení starších automatů MB, jsou má práce.

Možná se může majitelům prohnilých MB, povídat něco o pohádce, že se jim to jen zdá (tehdy běžně po půl roce od prodeje shnilá auta, puchýře všude, lehlé auto), natož u starých kůsů. Jistě, pokud fungují, je to fajn, ale udržovat MB-S je prostě násobně dražší, než udržovat Lexus.

Rusové a pod. sem jezdí, ti opraví všechno. Jakým způsobem a na jak dlouho, je jiná písnička, když se po nich uvádí věci do původního stavu. Často vyhází vzduchové pérování a nahradí je set s klasickými pružinami. Ještě jsem od nich, jako servisní technik neviděl "čistou" top práci, nikdy.

beastar
24. ledna 2019, 19:14
0

Asi takhle problémy s Airmaticem byly a jsou. Ostatně těch nepovedených vzducháčů je spousta. A nejen MB je na tom špatně. Není nutné ho mít. Problémy s korozí:)) To už je klišé. Ano byly. Podle toho jak to popisuješ tak by dneska nic 02 až 08 nemělo jezdit. A překvapivě jezdí toho ranec. Více v tom jelo éčko ne S klasse. Jestli to je dražší údržba jak Lexus nevim. Pro běžného uživatele to bude prašť jako uhoď.To že se to v Evropě prodávalo minimálně je pravda. A taky to servisu moc neprospívá. Myslim dostupnost.

A ano s ruskými opravami máš pravdu. Taky tam ty auta dostávají na frak. To není Německo a všechno rovně po dálnici.

MGRR
24. ledna 2019, 21:28
0

Jsou to jen stará auta, to nevyřešíme :)

VK
VK
24. ledna 2019, 22:01
0

Ale s LS to není provoz sto kilometrů denně, že ne.

Docela, abych pravdu přiznal, o LS přemýšlím. Jenže u mě je to přesně ten typ ježdění, když už mám mít další auto, tak musí vydržet běžný denní provoz. Což je sto kilometrů tam, sto zpátky. Třeba jen půlku dní, ale i tak.

Potom je tu ta věc, že za třeba 400-500 tisíc je LS desetiletý, GS nebo E-Klasse pětiletá. To už je citelný rozdíl.

beastar
24. ledna 2019, 22:58
0

Proti tomu nemám námitek. Nevyřešíme všechno má něco pokud to je +5 let stará věc.

Vk: Ono kilo denně neni zase tolik. Na to bych si klidně pětiletý Ečko pořídil. Stejně je třeba do toho auta dávat peníze. Postupně. Ojetina nikdy nebude perpetum mobile. V náročným provozu se opotrebi všechno. Já jsem udělal řekněme trochu lepší zkušenost s Bmw přece jen vydrželi opravdu dost a elektrika atd to fungovalo. Horší zkušenost s Audi. Ve finále to bylo nastejno. Vše má svoje slabiny i silné stránky.

MGRR
25. ledna 2019, 09:57
0

VS: nesmíš se bát, já měl kdysi stejné obavy... obecně není špatné mít nouzové, druhé auto, aby jsi nebyl tlačen časem, při nějaké opravě, kdyby se něco někde dělo.

100km denně je malá porce, pokud tedy nevadí 11-13L, v mrazu kolonách, centru asi víc. Spíš bych to odvíjel od toho, kde se parkuje jak doma, tak v práci. Pokud doma, zahrada, garáž, prostě za vraty, proč ne, koupil bych něco zajímavého. Ale pokud se dojede do práce, mezi sto firemních povozů, kde si nikdo ničeho neváží, dveře se zastaví až o dveře druhého auta, parkuje se na sídlišti, jezdí někam do Lidlu, nemá to smysl a stačí otloukací auto spotřebič.

MGRR
25. ledna 2019, 10:04
0

Camry byla spolehlivý sedan, jen nezajímavý. Jezdil jsem s tím kdysi dost. Byla to myslím 2002 2.4 s LPGautomat (rozvody ocelové). Když nepočátím benzín jednou za 1/2 roku, jezdilo to na 1km levněji, než naše Priusy.

Co
Core
25. ledna 2019, 12:29
0

No tak ja myslim ze ls400 na pruzinach ma prave tu hodnotu ze se to neposere,a kdyz posere tak se da opravit.Ale na celorocni jezdeni ho urcite nemuzu doporucit,neni to auto na zimu,kombinace velke vahy,silneho motoru,aut.prevodovky a zadniho nahonu urcite jen za hezkeho pocasi....A taky bych se radeji poptal v pojistovne kolik stoji havarijni pojistka na sedan za 3mega haha.

beastar
25. ledna 2019, 13:36
1

Pro mě vždycky zachraňuje tvůj vkus ta žlutá Audi v tom perfektním stavu, než to japonský muzeum okolo:) Jinak obecně vám věřím v tom, že ty auta jezdí. A ano uznávám. Hodí se to. Já co sem teď musel řešit za problémy s Německejma a talošskejma sráčema. To se mi fakt u Mazdy ani třeba Infiniti nestalo.

MGRR
26. ledna 2019, 13:47
0

Stejně je to ve finále o "štěstí" na dobrý/é kus/y.
Umím si to lehce kolem prodeje aut představit. Blbý je, když se to začne kazit na více kusech najednou. K tomu chtějí lidi víc a víc "službeb", za míň a míň peněz. Naštěstí jsou takový jen někteří a člověk je mnohdy "pozná po čuchu" po první větě.

MGRR
26. ledna 2019, 13:56
0

Core: právě vzduchové verze už své dno našly dávno a krásné kusy LS400 od "směšných" 8000euro, budou za dva roky minulostí - mají dost najeto +-170.000km. Když to má kolem stovky, je cena klidně dvojnásobná. Pružinové verze jsou "všude", to prostě není ono.

Tady nejde o to co je jednodušší na údržbu, pružiňáky se dělaly souběžně a dlouho po tom (i facelift už se slitými světly).

VK
VK
26. ledna 2019, 14:07
0

MGRR: nesmíš se bát - myšleno desetileté LS, nebo pětileté GS/Éčko?

Na svoje dvě stovky kilometrů za den jedu v modelu dvě stará auta, abych měl čím jezdit, když je jedno v servisu, už teď dva roky. Zkušenosti rozpačité, jednak to finančně vychází na všech možných opravách zhruba stejně, kolik by se platilo na splátky/leasing nového za plus mínus milion. Jednak i když pak není časový tlak a týden nehraje v opravě roli, nejsem schopen dosáhnout stavu, kdy dám auto v objednaném termínu do servisu, za dva tři týdny vyzvednu, v mezičase opraví to na čem jsem se domluvili, zjistí, co na tom nefunguje ještě a spraví to taky. V podstatě celé ty dva roky se skoro nepřetržitě organizuje oprava buďto jednoho, nebo druhého, přičemž zpravidla hned po vyzvednutí je okamžitě nebo zakrátko jasné, že to a to a to je pořád nebo nově špatně a už aby se domlouvala další seance. Neví, něco dělám blbě při volbě servisu nebo v jednání se servisem, vymotat se z toho nedokážu. Ani jsem se nevyhnul teď přes Vánoce až skoro do měsíc po bez vlastního auta, neboť Esko bylo na plánované opravě, která se táhla málem tři měsíce - prý onemocněl lakýrník a auto tam holt stálo a nic se na něm nedělo, při vyzvednutí klasika "no, klepe to na nerovnostech, asi zavěšení tlumičů...a tu kostku teda objednáme příště" (kurník šopa, to jste to, cchlapi špatní, když už to tam stálo zbytečně dva měsíce navíc, nemohli udělat rovnou?!?) - zatíco na C5 akutně praskla hadice hydrauliky.

Přičemž v banáncích pro opičku není problém, servisáci dělají skoro dojem, jako by snad ani o peníze nestáli. Jako jo, když jsem si pořizoval staré Esko, počítal jsem, že se to bude spravovat a že to bude stát. A francouzské auto holt dává pověsti za pravdu. Nenašel jsem zatím způsob jak se vymotat z kolotoče oprav a s autem stejně pořád něco je.

Při takové zkušenosti se mi jeví pětiletý povoz přece jen s větší jistotou, než znovu desetiletá vyšší střední třída. Ale nevím, s Lexusem nemám už vůbec žádnou zkušenost.

beastar
26. ledna 2019, 14:43
0

VK: Ani nevíš jak ti rozumim. Bez auta teda nezůstanu. Ten zbytek starostí a tak dále úplně přesné. Pod to bych se mohl posepsat. Mimochodem klasika. Servis řeší problém. Z jednoho dne oprav je sedm. Vyzvedneš to a oni jednu věc opraví aby se další 2 ovjevily.

Jako jak to jezdí hodně. Ojetá paštika nemá smysl i kdyby to byl RR. V tomhle směru nový auto a točit to maximálně po roce. Těch 40 000 rok plus už je moc.

MGRR
26. ledna 2019, 15:35
2

VK: Takovouhle strašnou ligu (odezdi ke zdi) si pamatuji někde před rokem 2000, kdy se mi podělávalo jedno auto za druhým a dospěl jsem k tomu, že jsem v té době pořídil na cesty po CZ novou Koktu L&K 1,9TDi 81kw (později nějaký Avensis facelift 2006?/blinkly v zrcátkách, nafta 93kw), jelikož měsíční splátky stály méně, než měsíční částka za servis starého auta 1/2 roku zpět. Splátky nemám rád, pokud to není efektivní, nebo výhodné (někdy je prostě rozumné mít peníze půjčené, pokud to umíš, vlastní protáčet a z „drobků“ co to přinese, platit drobnou splátku v bance).

Prošlo +-třináct let, desítky "nových a jako nových" aut které jsem vystřídal... vházených stovky tisíc za servis, možná i míček. Po Phaetonu W12, jsem záměrně koupil nějaké auto které funguje… takže nehezký Prius II., které máme v postupných obměnách ještě ve více kusech stále. Nechme stranou jízdní vlastnosti a blbosti… byla to čistá úleva.
Prius je takový spotřebič Miele, není moc hezký, je drahý, ale dokonale a vždy funguje (to jsem od toho auta potřeboval).
Staral jsem se sám šest-sedm let o dvě malé děti, stát mne nasral, tak jsem vozil děti do školky a školy v Německu, aby měly také jinou životní zkušenost… Fakt jsem nepotřeboval někde v Krušných Horách/DE zůstat s dětmi stát. Lidi ve firmě do ostatních priusů stejně jen sedly a duply na plyn, takže image jsem fakt nepotřeboval, ale roční daň 139euro/1ks, na Prius III 39euro byla prostě fajn, místo cca 400euro za Phaeton.
Postupně jsem ještě koupil, po roce odjezdil a pozbavoval se všech A8miček, S6tek, Range Roverů, Phaetonu, BMW7, novější A6, nechal si postupně jen co funguje a nerozbíjí se (ještě ta Camry fungovala bez chybičky).
Při tom padla i krásná AR164QV, Audi V8 s novější digiklimou, Monzy, které jsem od píky zrenovoval, nějaké husté, ale ohnilé BMW, to stejné s MB, atd.
Při pěti různých autech které v obměnách stabilně mám, se ještě objevilo pár nesmyslů jako F456, vlastně nedávno Bentley, ale vše končí u totálně nesmyslného servisu, takže poslední Bentley raději vyměním za slouhu LS430 a ještě mi zbyde na malé letadlo :)

Už jsem si zvykl na posměšky, když jedu Priusem, ale vím moc dobře proč je mám/e... Lexusy přišly tak nějak sami... pro mne je to taková lahoda, zavřít dveře a ten spěch nechat vwskodovkářům. No a servis… jistě, pokud odejde měch, nebo kompressor, stojí 25t, kompressor se dá repasovat... pořád je tady ebay, nebo allegro, tak co.

Kdybych potřeboval nové, no-image „levné“ auto za 400-500, čistě na courání po CZ, na 200km denně, kupuji něco co se nikdy nesere se, nekrade a funguje = nestojí mne to peníze (na týdenní cesty po EU to levné auto úplně není). Na podzim se začne prodávat nový model Corolla sedan 2019 Europe a neřešil bych pět-deset let vůbec nic.
K tomu, pokud máš tu potřebu, můžeš stále leštit a opravovat Sko, až přijede ze servisu/než tam zase odjede. Nebo jej vystřelit na měsíc a koupit něco zajímavého pro radost, pokud to má být nesmysl jako auto :)
https://www.toyota.ie/world-of-toyota/articles-news-events/2018/toyota-corolla-2019.json

Ale já mám nepopulární názory a nerozumím tomu :)

beastar
26. ledna 2019, 17:26
0

Auto na cestování a práci je jiné než auto pro legraci. Nebo pro pár km do práce a z ní. A ta Corolla proč ne. Mimochodem v podstatě bez údržby je první rok provozu kde, co. I ta oktávka nebo Golf. Klient mi najel s Golfem za rok 74 000 km. Za rok! Nevim jak. Jistý je že se udělal 1 olej a jedny brzdy komplet. Opravy 0. Bylo to roční auto. Takže opravdu na velký porce km to chce něco novějšího. Nenáročného v provozu s vyšší spolehlivostí. Což žádná jetá limo po x letech nenabídne. A logicky v takovém provozu nemáš čas ani náladu řešit problémy se starým werkem. Ani když jsou auta tvoje hobby.

To je to proč se tady občas nedohodneme. Část lidí má stará jakože zajímavá hobby auta, ale dohromady najedou 10.000km za rok. To je balada na to bych jezdil daily 911 a neresil bych nic. V momentě kdy nutně potřebuješ jezdit. Nemáš služební škodovky na kterou tady všichni nadávaj, ale reálně jsou spokojený ze služebákem. Tak musíš mít něco nového. Ideálně nenáročné průměrné auto. A ono ten první rok či 79999 km vydrží kde, co. I ten Golf. Klient mi s ročním autem najel přes 60 za jeden rok. Byl to Ceed.A taky to šlo. 1x brzdy 1x olej a to bylo vše. Kdyby měl starou whatever limo tak by byl ob měsíc v servisu. Tim chci říct že jestli je to Golf, Kia či Corolla zase není tak důležité. Jde to jen to musí být nové. Zánovní...respektive jako dělník je Sklasse ojetá stejně jako další auta tohoto segmentu spíše na obtíž. Osobně jedině operák nebo plánuju nový obyčejný auto v plný
-
Komentář upraven 26. 1. 2019, 17:27:59
-
Komentář upraven 26. 1. 2019, 17:30:55

VK
VK
26. ledna 2019, 22:46
0

Mně takhle jako ideální dělník jezdilo vůbec první auto, tenkrát devítiletá S80 r.v. 04. Původ v Beneluxu, na tachometru cca 150 tisíc, určitě posledních, olej v převodovce nikdo nevyměňoval, servisní knížka nikde, 150 tisícovek za ni chtěli...první rok a 50 tisíc kilometrů, nekecám, jsem v tom jenom měnil olej. Druhý rok už se to trochu sypat začalo, ztráta oleje z vypadené krytky technologického otvoru mezi motorem a převodovkou, revize nápravy, prasklý mezichladič turba, repase převodovky plus pár drobností. Tak zhruba co dva měsíce mimo provoz, Pak jsem zatoužil po šestiválci a S80 mi krátce nato rozbil takový ten typický venkovský tunner, Golf s dvěma výfuky zvíci motorů raketoplánu, uvnitř pět borečků, každý s placatým kšiltem a každý přes dvě promile v krvi, ten nejnacamranější za volantem, skoro se mu podařilo uhnout zpátky do vlastního pruhu. Jenže v mezičase jezdila v pořádku, dejme tomu 80 tisíc jsem do toho nasypal. Když to srovnám tím, co mám do té doby, zní to jak pohádka.

V Corolle jsem strávil jenom jednou asi dvě hodiny, asi jediný dojem, že to má až překvapivě prkenný podvozek. Jestli se v tom za volantem sedí jak v Priusu - vezli nás tenkrát na letiště, takže vzadu - tak asi v pohodě. Právě i proto mě docela zajímá Lexus, vlastně je to trochu luxusněji oblečená Toyota.

Nimrod
27. ledna 2019, 05:25
1

beastar: 1x měněn olej s najetýma 74 tkm a 60tkm?! co to je proboha za lidi? kolikrát ten motor ještě takovouhle porci kilometrů najede? a pak tu chudák VK nemůže najít auto, který by se mu nerozpadalo pod rukama...

MGRR
27. ledna 2019, 06:54
0

VK: Corolla nejlépe automat byl příklad levného, nového posunovadla mezi vesnicemi (provoz Ska bude po pěti letech stát jako ta celá nová Corolla, pokud do toho započítám i čas strávený odvozy, dovozy ze servisu, starosti... Sko ti bere kus života). V Corolle si zanadáváš, žde to nemá motor, to i ono... prodáš, koupíš snové, ojeté auto za 150, a budeš tam kde jsi byl(kde jsi teđ).

Když máš vatu, kup novou tu našláplou Alfu Gulia 510Hp. Budeš mít každou jízdu adrenalin, jako když máš na sedadle Mambu. Tohle Nemci, ani Švédi neumí. Budeš jí nenávidět, bude tě štvát, ale budeš jako nazobanej feťák co na matroš vydělává u pece v Pizerii. Někdo se "vyléčí, nĕkdo ne" :)

MGRR
27. ledna 2019, 07:08
0

Lexus, mysliím běžné verze, je to jen pohodlné auto jezdící skvěle rovně. Je to velké, těžké, "táhne prostě jinak, než konfekce", LS jede skvěle, ale najlépe a bez zadýchání, jezdí mezi 160-270km/h, což tady nevyužiješ.

Pokud dáš fandovi BMW5 do rukou GS300, nic mu to neřekne, asi jako ta Corolla... je to pro klidné řidiče... co mají vw skoda za sebou... Dejme tomu, ze GS je taková usazenější platforma pro ty, co neměli na LS.

Jinou kávo jsou verze GSF, ISF.

VK
VK
27. ledna 2019, 14:27
0

Jen v tom GS oproti třeba Éčku chybí vzduch...ale to si člověk zvykne.

beastar
27. ledna 2019, 14:50
0

Nimrod: Jo to já beru, že je to špatně. Jsou to prostě uživatele on ví že za rok to mít nebude. Jde mu o to jezdita pokud možno nic neřešit. To nemá v podstatě s autama jako nějakým vztahem atp. Nic společnýho.

beastar
27. ledna 2019, 14:57
0

Jinak obecně v tom co si tady píšeme. Na takovouhle práci. Protože 200 za den už je prace. Je nejlepší nový auto. Nebo hodně zánovní. Rok a pade max. Jestli to je Corolla nebo Giulia Qv to už je spíš o vkusu a penězích. Obě ty auta budou nějakou dobu jezdit bez problémů vlastních ojetinám. Skoro všem. Ale já bych si prostě na tohle vzal plácnu třeba klidně Volvo na operák a vidělo by se. Jo bude to za dost měsíčně otázka je jestli prostě neni fajn ty problémy se servisem atd. Přehodit na někoho jineho.

Bavoraczech
28. ledna 2019, 06:57
0

Mně jsou názory VK sympatický. Ono totiž je fakt, že leštit si v gařáži nějakou krásnou 164QV nebo E34 je sice moc fajn, ale najezdit s tim 60t km za rok je masakr. O tom vlastně ty auta pro radost ani nejsou. By za chvíli byla ta krásná E34 doježděná do smrti. Když chceš pracanta, pořiď si něco obyčejnýho, bez výbavy. A tady narážíme na to, že většina lidí ti bude vnucovat Oktáfku ftdíčku, případně Fabii, Rapida a v nejhorším případě Golfíka. Já ale ještě nikde neviděl test, kde by byla Škodovka vyloženě etalonem spolehlivosti a nízkých provozních nákladů. Ale zrovna Toyota (Mazda, Honda) bývá na předních pozicích v těchto disciplínách a proto mi volba zrovna Toyoty jako nenáročného pracanta přijde jako smysluplná.

beastar
28. ledna 2019, 15:31
0

Tak on najede skoro tolik co já. Sám vím, že leštit si cokoliv staršího na dělničinu nemá smysl. Spolehliost je u ojetin relativní pojem podmíněný kusem a typem provozu. Řidič svojí jízdou ovlivní taky dost. Kvalita a dostupnost dílů je dnes podle peněz na vše od casual po race pomalu.

Takže pak je tady servis čas vs kvalita a člověk končí. Není místo čas nebo oboje. A tohle vlakem fakt neokecáš. Nový auto se povětšinou první rok hned nerozsype. A když jo bývá náhradní. Prostě to je jinej svět auta pro zábavu a pracovní. Za pracovní nepovažuji to co teď popisuje Matěj v testu pažouta. Tzn pr většinu lidí dojet do práce 10-20 km a potom domů. Na to může fungovat i e34, nebo krutě sníženej Golf. A jak sem psal kdo najede těch 20 ročně, nebo je vyloženě hobíčkář, tak si to neumí představit jak se to auti ničí atp.

Proto pak lidi jdou mnohdy i pro ty krabice nový. Ono i ta nová okyna ti první rok jezdí v pohodě. V operáku ji máš na háku. Stará limuzína na cesťáky má styl. Hrozně mě třeba bavil ten stype. Jakože sranda. Jezdit v tom těch 60 a modlit se bych nechtěl.

Bavoraczech
29. ledna 2019, 06:03
0

Myšleno tak - potřebuju hodně jezdit a chci si koupit z nějakýho důvodu svoje auto/auta a nechci operák, tak mi dává víc smysl Toyota než Škodovka. Protože od tý Corolly si myslím může člověk očekávat průměrně větší spolehlivost než od Škodovky. Samozřejmě záleží, jestli narazí na středeční kus nebo na kus vyrobený v pátek po obědové pauze, ale jako nové auto mi dává víc smysl Japonec.

beastar
29. ledna 2019, 13:28
0

To je taková ta dobře vybudovaná aura kolem Japonsky spolehlivosti. Neříkám že Corolla není dobrá. V zásadě je ale úplně jedno při tomhle způsobu použití co to bude. Respektive když budeš chtít podstoupit masivní ztrátu hodnoty i kvality během prvních 3 let a cca. 150.000 km. Věř mi třetí rok nejpozději se bude rozbíjet všechno. Jsou to porce a špatný cesty. Nakonec v rámci třídy na tom okyna či focus prostě nejsou hůř. Tahle nová Corolla bude teď mít výhody svěžího designu. Já bych si vzal na rok Megáne na ol. Potom Corollu. A pak Golfa;))

VK
VK
29. ledna 2019, 21:08
0

Bavoraczech: A tak to já zásadně nesouhlasím. Lépe řečeno, pořizovat si auta v módu, nějakou plečku na běžné ježděním pokud možno Okynu, Golfa atd. a pak teda jednou za týden provětrat tu svou milovanou káru pro zábavu, nemohu, nedokážu. Když už v tom krámu strávím dvě tři hodiny denně, musí mě to ideálně bavit a přinejhorším neotravovat. Dvě stovky kilometrů v denní režimu v plečce prostě ne a kdo to tak má, upřímně, nechápu.

Takže podmínka nutná velké a pohodlné auto, bude-li trochu zábavné, není na škodu. Jenže když člověk maximalizuje jen tyto proměnné a nechce se mu do toho vrazit zas tak moc, dopadne jak zatím já, s 10+letými kousky neustále v opravě, neboť jsou dál pokažené už při vyzvednutí ze servisu. A stejně jenom za letošek, co dám tak z hlavy dohromady, do toho zahučelo v opravách na 120 tisíc. 120 tisíc krát pět let - to je dvou, tří, čtyřleté Éčko, GS něco na ten způsob. LS za půl milionu má už deset let a příslušný proběh na hrbě, toho bych se už bál, že s ním mohu dopadnou, jako s eSkem.

Být nějaký rozumný leasing na plus mínus 15 tisíc měsíčně na V90 v hybridní variantě, jdu do toho, o tym žádná.

Bavoraczech
30. ledna 2019, 06:39
0

Když mě zrovna Okyna a Golf nepřijde jako moc pohodlné a vůbec zábavné svezení. Naposledy jsem z takový trojkový okyny skoro fplný s dvoulitrovym TDÍčkem měl po 300 km bolehlav... Já už z pohledu pohodlí a zábavy skoro preferuju i KIU...

MGRR
30. ledna 2019, 08:58
0

Sice jsme mimo téma dlouhých aut, ale třeba si někdo ještě počte :)

VK: Někde se u ojetiny musí ubrat, image & styl // někde přidat, vyšší cena & málo km & násobně lepší technický stav & teoretický předpoklad dlouhé životnosti a vyloučit nákladné nesmysly jako vzduch (pokud mi jednorázový servis za 50-70t nedělá dobře).

Strašně záleží, kde se 100+100km najede, jestli vozíš pizzu a "matroš" v Praze :) tam je nejhustější super cokoliv malého, jestli D1, tak... ty bláho, to nevím... něco jako Land Cruiser 100, nebo 200 (spotřeba 14-17) ale to bude i jako dojeté, stát víc než ta nová Corolla, Jetta. LC200 bude stejně drahý, jako na Mobile.de "nový" Lexus GS.

Pokud to má být levné, spolehlivé, 150-250.000,- snad bych rovnou pořídil Accord do 120.000km... bude to spolehlivě roky jezdit bez servisu (v Německu je jich dost od 7.000euro). Za 10t.e už bude nějaké GS300 v pěkném stavu (vrak za 8), ale ten Accord bude jezdit lépe, než letargické GS. US Cars... to chce štěstí, fandu, komunitu, stejně jako u SAAB 9-5.

Možná moc preferuješ lacinou image, to je kámen úrazu.
Accord & GS & SAAB 95 & MB-E & A6 & Volvo...
https://suchen.mobile.de/fahrzeuge/search.html?categories=Limousine&damageUnrepaired=NO_DAMAGE_UNREPAIRED&isSearchRequest=true&makeModelVariant1.makeId=11000&makeModelVariant1.modelId=2&makeModelVariant2.makeId=15200&makeModelVariant2.modelId=g32&makeModelVariant3.makeId=21800&makeModelVariant3.modelId=6&maxMileage=150000&maxPowerAsArray=PS&minCubicCapacity=2000&minFirstRegistrationDate=2008&minPowerAsArray=PS&scopeId=C&sfmr=false&sortOption.sortBy=searchNetGrossPrice&sortOption.sortOrder=ASCENDING

Tady je ten Accord
https://suchen.mobile.de/fahrzeuge/details.html?id=270458735&categories=Limousine&damageUnrepaired=NO_DAMAGE_UNREPAIRED&isSearchRequest=true&makeModelVariant1.makeId=11000&makeModelVariant1.modelId=2&makeModelVariant2.makeId=15200&makeModelVariant2.modelGroupId=32&makeModelVariant3.makeId=24100&makeModelVariant3.modelId=6&maxMileage=150000&minFirstRegistrationDate=2008&pageNumber=3&scopeId=C&sfmr=false&sortOption.sortBy=searchNetGrossPrice&sortOption.sortOrder=ASCENDING&searchId=093c8f94-66c6-4fa9-2082-b89c9d253bb6

MGRR
30. ledna 2019, 09:05
0

Jen na mobile.de pozor na Automobile Plänitz, ti prodávají "nehavarovaná auta" a mají už bourané nárazníky, kitované, poladěné... už jsem od nich viděl spoustu "unfallfrei" :)

MGRR
30. ledna 2019, 09:13
0

Kdo není posera, bere auta z Litvy :)
https://autoplius.lt

beastar
30. ledna 2019, 14:43
0

Bavoraczech: Myslím že tady to je právě o zábavnosti až v druhé řadě. Je to jen přidána hodnota. Pokud to je mírnější svezení suplovany spolehlivostí je to ok. Dle mého jsou nejvíc otravny ty servisy starých paštik. Když je nejmíň potřebuješ. Teď má VK eSko a to je dobrý jen to neni žádnej fun maker. A k těm okynam... S tou plnou a skoro plnou bych byl fakt hodně opatrnej. Takovejch aut sem viděl minimum. A když sem tady měl plnou jakože konfigurátor alá dej mi vše. Tak to bylo ereso přes míč v novým.... A to teda mělo i věci jako nezávislý topení a vyloženě kktiny. Zábavný to není. Na ježdění 200 denně po normální trase to ale špatný auto není. Jen to není originální. V Čr:) Prijedeš hranici do A a kouzlem je škodovek desetina...

VK
VK
31. ledna 2019, 18:14
1

Kdybych chtěl předohrab, je volba jasná - Volvo. Navíc bych věděl, do čeho jdu. Accord je patrně tip v této kategorii. Jak co do ceny, tak co do spolehlivosti.

Bavoraczech
04. února 2019, 07:12
1

Accorda bych jako daily ojetinu chtěl...

pe
pepeo
03. června 2019, 12:32
0

Nikdo tu ještě nezminoval Alfu Romeo 159 TI a to je podle mě škoda.. Nadherny design, motor se svým osobitým charakterem, neokoukane.
..ale musí to být TI jinak je to nuda :-)

reagovat


Poslední komentáře

Poslední inzeráty

Abarth 500 Abarth 500 esseesse 2011
Abarth 500 Abarth 500 esseesse

2011 rok výroby
160 koní výkon
1 400 ccm objem

Chevrolet Camaro SS 6.2l V8 Convertible 50th ed 2017
Chevrolet Camaro SS 6.2l V8 Convertible 50th ed

2017 rok výroby
450 koní výkon
6 203 ccm objem

Dodge Stealth R/T 1992
Dodge Stealth R/T

1992 rok výroby
163 koní výkon
2 972 ccm objem

Mini Cooper S R53 JCW 2006
Mini Cooper S R53 JCW

2006 rok výroby
211 koní výkon
1 598 ccm objem

Buick LeSabre Alberter Funeral 1987
Buick LeSabre Alberter Funeral

1987 rok výroby
100 koní výkon
5 000 ccm objem