Určitě víte, že Corolla je nejprodávanějším autem na světě, že ano? Z toho zcela logicky vyplývá, že bude i jedním z nejtestovanějších aut. A protože testovací vozidla musí být rozmanitých karosářských provedení, výbav a motorizací, tak jsem očekával, že po Jeníkovi a Danovi přijde moje chvíle a vyzkouším si tu svou. No jo, ale je tu problém. I tato Corolla má stejné pohonné ústrojí co ty ostatní. Co už…
Různí lidé si při vyslovení slova Corolla představí různé věci. Nadšenci do tofu si určitě vybaví bíločerný hatchback z osmdesátých let. Já si vždycky vzpomenu na ‘Koloru’, plechcupový speciál, se kterým jsme před drahnou dobou sjížděli Autíčkářovy trackdaye a který doufám dodnes někde jezdí i se svou nálepkou ‘Jesus approved’. Ale co obyčejný člověk? Ten si nejspíš představí prostě nějaké beztvaré auto. Mohl by to být etalon přepravní kapsle?
V minulosti by tomu leccos nasvědčovalo, i předchozí model je vlastně ‘prostě sedan’. Nová Corolla na tom je ale mnohem lépe. Jak psal Dan, Toyota v poslední době rozhodně nevyrábí nudná auta. Sedan je i dle mého skromného názoru nejlepší, ale víte, já mám sedany prostě rád. Je ovšem docela škoda, že zadní světla, která u hatchbacku i kombíku navazují na boční linku auta se tady trochu ztrácejí. Designové zklamání ale zachraňuje výborně zvolená hnědá metalíza.
Uvnitř je Corolla v nejvyšší výbavě mnohem příjemnější místo k životu než u ostatních. Kombinace bílé a černé funguje hezky a příjemně interiér prosvětluje. Ten je ale sám o sobě dost prostorný, sám za sebe si bez problémů sednu a i cestování 4 dospělých jedinců je tu bez problému. Je sice fakt, že vzadu kafrají, že se jim nikam nevejde lahev od piva, ale to je jejich problém, že? Pochvalu zaslouží i sedačky, všechny čtyři. Jsou fakt pohodlné a nikdo z členů osádky si po bezmála 600 kilometrech nestěžoval, že by ho něco bolelo. To se úplně často nestává. Nebo by to bylo tím, že jsme všichni mladí a ještě nás nemá co bolet? To si nemyslím.
Myslím, že o pohonu už tu bylo řečeno všechno. V městském provozu je Corolla hbitá dostatečně, jakmile se ale dostanete na dálnice, tak už to tak slavné není. Za odměnu ale dostanete vážně výbornou spotřebu. Většinu týdne se mnou Corolla projezdila plně naložená a po dálnicích. A spotřeba? 5,1 litru na sto kilometrů. Nad očekávání dobré.
Dále tu máme podvozek. Jeník prohlásil, že hatchback je moc tvrdý, Dan, že zadní náprava poskakuje na retardérech. Sedan je ale v pořádku, v případě přejetí větší díry jen zezadu uslyšíte hlasitější ránu, než by se slušelo. Dále moc není co říct. Není to auto, se kterým byste se těšili na každý vymetený apex, podvozek je naprosto neutrální a k nějakému strašlivému dovádění se přemlouvat nenechá. Chová se přesně tak, jak by slušné auto mělo. Žádné skopičiny.
Takhle kolem a kolem vypadá, že je Corolla ideální auto, že? I tady jsou bohužel věci, které se, taktně řečeno, nepovedly. Čas od času je někde vidět, že se projevilo takzvané ‘katování kostů’ a perfektní ukázkou je taková klika dveří, jakou můžete vidět v galerii. Vážně by bylo o tolik dražší udělat ji lépe? A co palubní deska u dveří řidiče? Když otevřete dveře, tak na vás kouká velký blob, který nevypadá úplně dobře. Jasně, po nástupu dveře zavřete a je zase dobře, ale není to úplně ono. Třetím a podle mě nejzásadnějším problémem Corolly je infotainment. Je sice super, že celé auto vypadá moderně, proč ale není moderní tohle? Propojení s telefonem sice funguje, ale v případě, že budete používat androidový telefon a poslouchat z něj hudbu, tak často nebudete vědět, co posloucháte, protože název skladby se zasekne na první, kterou jste si pustili. Jejda. A u toho to nekončí. Rychlost celého systému není dobrá, stejně jak zobrazení prostě nevypadá moc dobře. Když k tomu přidáme, že si nepomůžete ani svým chytrým telefonem, protože podpora Android Auto ani Car Play neexistuje… Je vážně škoda, že takové auto pokazí taková věc.
Verdikt
Nová Corolla je sama o sobě docela povedené auto, pokud jí odpustíte zejména onen informačně zábavní systém, pro klidné a spořivé řidiče bych řekl, že skoro perfektní. Odveze 4 lidi, jejich bagáž i nemalé množství piva, nebude vyžadovat moc paliva a vlastně to bude takový nenápadný a tichý společník. Pokud jsem se na začátku ptal, jestli by mohla být etalonem přepravní kapsle pro každého, pak je odpověď ano. Úkol splněn. Jen mi není úplně jasné, kam zařadit výbavu Executive. S cenou začínající na 714 000,- nejde vůbec o levné auto a reálně si v ní dokážu představit nejspíš jen japonského člena nižšího managementu, který si ještě vzhledem ke svému společenskému postavení nemůže dopřát větší auto, ale rád si připlatí za zvenku neviditelnou výbavu. Nejspíš.
Technické údaje
Motor: zážehový čtyřválec 1 798 cm³
Výkon motoru: 98 koní (72 kW) v 5 200 ot./min
Točivý moment: 142 Nm v 3 600 ot./min
Výkon hybridního systému: 122 koní (90 kW)
Převodovka: planetová e-CVT
Maximální rychlost: 180 km/h
Zrychlení 0–100 km/h: 11,1 s
Průměrná spotřeba (udávaná): 3,6 l/100 km
Průměrná spotřeba (v testu): 5,1 l/100 km
Cena od (s danou motorizací): 569 900 Kč (výbava Active)
Cena s danou motorizací a výbavou: 714 900 Kč (výbava Executive)
fortress
10. 9. 2019, 20:48 0 reagovatVzhledově je to teda odporný, jak zvenku tak uvnitř.
Kebek
10. 9. 2019, 21:09 0 reagovatNa auto.cz jsem četl ,že sedan se vyrábí v Turecku a v přímém srovnání s kombi je poznat horší odhlučnění
Všimli jste si nějakých rozdílů kromě naladění podvozku?
Jan Machač
10. 9. 2019, 21:38 0Těžko soudit, jel jsem s tím jen do práce, ale hlučnější, než hatchback to určitě není. Roli hrajou ale i gumy.
Jan Machač
10. 9. 2019, 21:37 2 reagovatHej frnto, ta klika je náhodou super blbina, je to celkem chytrý a vůbec mě to neuráží...
Standa
11. 9. 2019, 11:52 0Dokud si tam třeba děcko neskřípne prsty, nebo manželka neulomí nehet...
Leo
10. 9. 2019, 22:07 0 reagovatZa mě ta klika super, ušetří se pár dílů, který se nemusí vyrábět a většině lidí, co jezděj corollou je to stejně fuk.
custom1
11. 9. 2019, 09:12 0 reagovatMně se ten sedan moc líbí. Kdybych chtěl daily-driver a měl prachy na nové auto, chtěl bych Corollu sedan.
Ronoath
11. 9. 2019, 09:39 0 reagovatTohle jsem viděl před týdnem a něco na D4 a říkám si, když jsem předjížděl v levém pruhu "takový hezký sedan? co to je?" A ona Corolla!
Ta klika je fakt úlet, to na mém Fiatu vypadá důstojněji. Nicméně, vypadá to, že nástupce Tipa je jasný...
František Čáslavský
11. 9. 2019, 10:05 0Jestli seděla i značka, tak jsem to možná byl já, čas odpovídá :D
Ronoath
11. 9. 2019, 10:10 0Pamatovat si značku, to bys chtěl moc:-)
František Čáslavský
11. 9. 2019, 10:11 0To já jen tak, měl jsem ji necelém dva týdny zpět a tam v těch místech se ochomejtal :)
Habakukk
11. 9. 2019, 11:33 0Mě zase nenapadá proč měnit Tipo sedan za tuto Corollu. Připlácet 200t kč proti Tipu za reálně o jeden litr nižší spotřebu proti 1,4Fire mě připadá zbytečné.
Ronoath
11. 9. 2019, 12:14 0Časem Tipo dojezdí, a jen tak koukám na potencionálního nástupce. Bo si nemyslím, že ještě někdy se dočkám kombinace malého benzinového motoru a automatu s měničem, jako mám teď. A hybridní Toyota by mohla stejně špatně/dobře jet:-)
Habakukk
11. 9. 2019, 12:26 0Takovou kombinaci v nižší střední již nečekej i to Tipo s 1,6 byl výběhový model v době příchodu na trh a tržní podíl této motorizace byl marginální. Když to vezmeme doslova tak i tady ta Corolla nemá klasický automat ale CVT.
milic
11. 9. 2019, 13:57 0Tady ta Corolla nemá CVT, ale planetovou převodovku.
Jimi
11. 9. 2019, 13:58 0Pokud člověk netrvá na úplné funglovce, ta Corollka může být už za slušné peníze a to by už stálo za úvahu přemýšlet o Camry/ES, tam by možná ta cena padala rychleji... je to pohodlnější, větší, baterky podobné, maximálku to má stejnou...
martinw
11. 9. 2019, 14:55 0Ronoath : hydroměnič je sprostý slovo pro Toyotu - do hybridu by to přineslo ztráty které s eCVT nemají
Ronoath
11. 9. 2019, 16:35 2Souhlasím. Mám ovšem rád převodovky s hydroměničem, a jejich charakterističnosti mi nejblíže sedí právě hybridní Toyoty. Proto koukám tímto směrem, dvojspojky nepovažuji za alternativu.
rock
11. 9. 2019, 11:52 0 reagovatZvenku hezký - není to batmobil-manga-ufo ála C-HR nebo Civic apod, ale současně to vypadá na první pohled japonsky / exoticky. Pěkný kompromis.
Pracoviště řidiče - imístění středového displeje, zpracování a grafika přístrojového štítu - to se fakt jako někomu líbí?
Zbytek interiéru - na pohled hezký, záleží jak na omak. Ale snad OK.
Infotainment - jak může někdo zprasit to, co už dávno umí android v mobilu za dva litry? Proč pořád hledají Ameriku?
Levný detaily? Ach jo. Na autě, který cenou kouká do střední třídy.
CVT - palec dolů. Mně se ten princip zkrátka nelíbí.
Je to sedan - plus. To je smutný, za co se dneska dá dát plus...
JanSevera
11. 9. 2019, 12:24 0Přesně tak, jak někdo může v dnešní době vypustit systém s takovými chybami a ještě bez podpory telefonů :(
Když tak koukám na fotky, tak ani aftermarket řešení nebude nejspíš možný :|
beastar
12. 9. 2019, 10:11 -1 reagovatTo je hnusný. Zejména potom ten interiér to skoro nechápu jak mohli dopustit. Dobrý no spotřeba fajn. Když už teda hybrid, tak Lexus/Toyka. Nicméně asi ne Korolu za 7 kil. Btw optikou kástomera za 7kil je už solidní Okena v naftě, nebo fíkus, taky hjondaje... Astra lol. Prostě europan nema důvod toto chtít pokud nechce hybrida vyloženě.
rock
12. 9. 2019, 14:05 1To je samozřejmě otázka priorit. V mém případě... no, kdybych měl utratit 715 t za rodinné přibližovadlo, tak se smířím se spotřebou o něco vyšší, nasedám do Insignie nebo Mondea a odjíždím do dáli v záři zapadajícího slunce...
beastar
13. 9. 2019, 10:31 1Koukám že můj antifanklub nikdy nespí:D Hale já bych byl asi pro neco jako okyna tsi cng v nějakým tom stylu. Asi i protože prostě rodinný auto nemusí bejt sprinter a ušetřená kačka na phm potěší.