načítám data...

Subaru Levorg Executive ES: Ideální kombík nadšeného řidiče?

Subaru a jeho kombíky se u nás těší poměrně slušnému zájmu. Je Levorg tím správným pokračovatelem rodu? To jsme zjišťovali v redakčním testu.

zobrazit celou galeriiRecenze & testy: Subaru Levorg Executive ES: Ideální kombík nadšeného řidiče?

Kombíky od Subaru se v našich končinách těší poměrně velké oblibě. Lidé na nich oceňují jejich bytelnost, spolehlivost, pohon všech kol, který nikdy nikoho nenechá ve štychu. Zároveň bodují i zajímavými jízdními vlastnostmi, které potěší každého otce od rodiny, jenž musel prodat svůj sportovní vůz z důvodu výskytu malých lidiček. Obecně vzato, kombík od Subaru je taková ta běžně doporučovaná věc, shání-li automobilový nadšenec vůz s velkým přepravním prostorem a zároveň se mu nechce rezignovat na řízení. Tahle rovnice platí již od prvního Legacy kombi, přes kombíkovou Imprezu až k dnes testovanému Subaru Levorg. Abych pravdu řekl, trochu se bojím, aby právě Levorg nebyl labutí písní Subaru na tomto poli, protože s nástupcem to vypadá velice bledě. Respektive nástupce je již hotový, ale zatím se vůbec nepočítá s uvedením na evropský trh. Ano, důvody proč se k nám nechystá, jsou jistě dobře predikovatelné. 

Foto: Daniel Borský, Autíčkář.cz

Jak jste jistě pochopili Subaru Levorg není žádným nováčkem na trhu. Naopak se jedná o končící model, který už si ani nemůžete objednat do výroby a musíte se spokojit se skladovkami, které jsou ještě k dispozici. Levorg (LEgacy, reVOlution, touRinG, kdyby vás to zajímalo) se objevil v roce 2014 jako náhrada za Imprezu kombi a Legacy kombi zároveň. Na našem trhu byl k dispozici pouze s jednou motorizací a jednou převodovkou (jeho test jsme vám také na našich stránkách přinesli). Loni prošel model větší modernizací, která měla za následek především změnu motoru. Původní přeplňovanou jednašestku nahradil slabší atmosférický dvoulitr. Jestli si dobře pamatujete, již ten přeplňovaný motor byl lehce kritizován, protože jeho dynamický potenciál neodpovídal úplně schopnostem podvozku, který byl naopak všemi chválen. No, nový dvoulitr to jistě nevylepšil. Přesto si myslím, že Levorg má co nabídnout potenciálním zákazníkům. Ale pěkně po pořádku. 

Foto: Daniel Borský, Autíčkář.cz

Designově Levorg přesně zapadá do portfolia značky. Jeho vzhled není nikterak převratný či extravagantní. Naopak, Subaru hraje na jistotu, ale nemyslím, že by to bylo špatně. Ani po šesti letech na trhu se nedá říct, že by Levorg působil zastarale. Jeho střídmé křivky nikoho neurazí a celkově se dá říct, že vypadá stále svěže. Není obtloustlý ani zavalitý. Prostě tak akorát. Někoho by snad mohlo zamrzet, že v rámci modernizace zmizel typický nasávací otvor v kapotě, ale dává to logiku. Není turbo, není potřeba chladit. Pochválit musím šedou barvu, která mi obvykle na autech vadí. Tady to z nějakého důvodu funguje. Možná proto, že má v sobě lehké tóny modré, kdo ví. Levorg je kombík pro každou příležitost, jak se sluší a patří. Můžete jej zaparkovat před honosnou vilu, ale i na obyčejné sídliště. Můžete jej ověsit přídavnými boxy a vyrazit na dovolenou nebo zaparkovat u golfového hřiště. Hodí se kamkoli a nikde neudělá ostudu. To je velmi pozitivní vlastnost. 

Foto: Daniel Borský, Autíčkář.cz

Co se návrhu interiéru týče, Subaru šlo vždy svou cestou a nejinak je tomu i v případě Levorgu. Nečekejte zde ambientní osvětlení hrající barvami duhy ani výběr z osmi druhů palubního obložení. Tady se hraje na maximální praktičnost a využitelnost, což je osvěžující v době, kdy spousta vozů sází především na efekt. Ergonomie ovládacích prvků je příkladná. Ovládání klimatizace má vlastní a správně velká kolečka, volant má ideální rozměry a do prostoru nikde netrčí žádná obří televize. Prostornost je zcela dostačující v každém směru a kufr také neudělá ostudu. V interiéru pak najdete tři LCD displeje a kupodivu ani jeden se netýká budíků, které jsou hezky postaru analogové (a krásně čitelné) Ten největší je vyhrazen palubnímu infotainmentu, jehož uživatelské prostředí sice není nejmodernější, zato je však plně funkční a rychlé. Druhý menší displej se nachází na vrcholu palubní desky a ukrývá v sobě data z palubního počítače a zároveň slouží jako zobrazovač přední kamery. Třetí displej je trochu skrytý a po chvilce zkoumání jej objevíte ve zpětném zrcátku. Pokud například nakládáte kufr až po střechu a neviděli byste tak dozadu, můžete si zapnout digitální zrcátko, které vám bude promítat obraz z kamery umístěné vzadu a vy budete mít přehled, co se děje za vámi. Šikovná věcička. 

Foto: Daniel Borský, Autíčkář.cz

Stejně jako ostatní Subaru, je i Levorg vybaven chytrým systémem EyeSight, což je v podstatě soubor bezpečnostních asistentů. A rovnou říkám, že tohle je naprostá špička mezi takovými pomocníky. EyeSight je tvořen kamerami u zpětného zrcátka a sdružuje věci jako je udržování v jízdních pruzích, adaptivní tempomat apod. Zároveň jej doplňují informační diody, které vám dávají na vědomí, že systém vidí například auto před vámi a bude na něj reagovat. Je to celé takové nenásilné, funkční a vyvolává to mně pocit, že kdyby takhle fungovaly všechny asistenční systémy v autech, nebylo by si na co stěžovat. Dobrá práce. 

Foto: Daniel Borský, Autíčkář.cz

Největší změnou v rámci modernizace je bezpochyby výměna pohonné jednotky. Starší přeplňovanou jednašestku nahradil klasický atmosférický dvoulitr. Ptáte se, proč taková změna? Odpověď je jasná. Emise. Starší agregát nevyhovoval novým emisním limitům a vzhledem k tomu, že Levorg je končící model a tento motor se jinam nedával, nemělo smysl jej složitě upravovat. Proto si Subaru nekomplikovalo situaci a prostě sáhlo do skladů pro vyhovující motor. Tím je atmosférický dvoulitr o výkonu 150 koní. Co taková změna znamená v reálu? Inu, pokud vám jde především o výkon a jeho snadnou dostupnost, pak narovinu říkám, že tohle nebude nic pro vás. Dvoulitr je letargický, chybí mu točivý moment a veškeré náznaky dynamiky spolehlivě zabije bezestupňová převodovka Lineartronic. K tomu abyste nabrali správnou cestovní rychlost v nějakém rozumném časovém úsek, budete mu muset stát na krku. A to tak, že hodně. Klíčem k “rychlosti” jsou otáčky, což ve spojení s CVT převodovkou znamená poměrně typický projev vysavače, který právě nasál záclony. Spousta hluku a málo pohybu. Jasně, atmosférický boxer má skvělou reakci na plyn, obejde se bez filtru pevných částic, což je všechno super, ale v reálném provozu vám prostě bude chybět výkon. Což je o to mrzutější, že podvozek by zvládnul silnější agregát. Mnohem silnější.

Foto: Daniel Borský, Autíčkář.cz

Osvědčený pohon všech kol, nízké těžiště, spousta mechanické přilnavosti, to jsou všechno trumfy, kterými obvykle Subaru sbírá plusové body. Nejinak tomu je u Levorgu. Tohle auto se hrozně příjemně řídí. Za volantem máte takový ten správně staromilský pocit z jízdy. Není to žádný digitalní Playstation, ale poctivé železo, které vám dá zpětnou vazbu. A to už se moc nevidí, tím spíš ne v obyčejném kombíku. Všechno je správně nastavené. Posilovač řízení má ideální odpor, poměrně přesně tak cítíte, co se děje pod koly. Levorg s vámi komunikuje také prostřednictvím řidičova zadku a vyvolává ve vás takovou tu správnou jistotu, že máte všechno pod kontrolou, a když se blíží problém, dá vám o něm včas vědět. Podvozek je perfektním kompromisem mezi pohodlím a jízdní agilitou. Levorg se v zatáčkách nenaklání a dlouho je velmi neutrální, zároveň na rozbité silnici z vás nevytluče duši. Moc příjemné. Nečekejte však sportovní auto, tím Levorg není a v této specifikaci ani být nemůže. Poměrně vysoká hmotnost a primárně nedotáčivé nastavení vozu hází klacky pod nohy každému náznaku sportovnosti v tom pravém slova smyslu. Na trhu najdeme jistě i sportovnější kombíky. Tohle je “jen” dobře postavený kombík, který působí správně mechanicky. A to není vůbec málo. 

Foto: Daniel Borský, Autíčkář.cz

Verdikt 

Subaru Levorg je svůj. Musíte přesně vědět, co od auta očekáváte a chcete. Nesmí vám vadit neduživý motor ani bezestupňová převodovka. Jestli najdete průsečík mezi vašimi požadavky a schopnostmi Levorgu, pak budete s tímto autem nadmíru spokojeni, protože je opravdu dobré. Nabízí vlastnosti, které jinde už příliš nenajdete, a to se počítá. Pokud si myslíte, že by Levorg mohl být to pravé ořechové pro vás, pak neváhejte. Už jich není moc k dispozici a kdo ví, jak to bude s nástupcem. 

Technické údaje:

Motor: atmosférický zážehový čtyřválec 1 995 cm3
Výkon: 150 koní (110 kW) v 6 200 ot./min
Točivý moment: 198 Nm v 4 200  ot./min
Převodovka: bezestupňová Lineartronic
Provozní hmotnost: 1639 kg 
Maximální rychlost: 195 km/h
Akcelerace z 0 na 100 km/h:  11,7 s 
Průměrná kombinovaná spotřeba udávaná (WLTP): 8,658 l/100 km
Spotřeba v testu: 8,2 l/100 km
Cena od (s daným motorem): 750 000,-
Cena testovaného vozu: 930 000,-

Nelíbí se Vám reklamy, ale líbí se vám články?
Podpořte nás, pořiďte si VIP členství a užijte si autíčkáře bez reklam.


Mohlo by Vás také zajímat

Pro přidání komentáře se přihlašte nebo registrujte

Komentáře

Pochtli
28. října 2020, 07:36
0

Technické údaje nikde, tak jsem mrknu ke konkurenci a i tam popisují těch 110kW k 1,56t jako dost letargický pohon. Za těch cca 700.000,- v základu už se dá najít i svižnější konkurence. Tady bude hlavní výhodou 4x4, uživatelská přívětivost a pro některé bude stěžejní atmosféra pod kapotou.

reagovat
Ča
Ča Snač Aj
28. října 2020, 09:36
2

Je to smutné, když se jeden podívá jak v USA ho prodávají s turbem a 300 koníky..

krab
28. října 2020, 11:42
0

Ta 1.6 turbo 170 koní nebyla marná ... vím, že se tam občas objevoval problém s ředěním oleje benzinem ( po častých krátkých jízdách) , jinak dobrý... takže v zásadě asi u toho 1.6 turba to chce hodně kontrolovat olej a radši častěji měnit. Na výkon jsem si nestěžoval, to spíš je ten lineartronic takovej zvláštní. Ale podvozek a celkově zpracování auta to vynahradí, je to fakt dobrý auto

sheogh
28. října 2020, 11:01
6

Jaj, no 2.0 atmo s variatorem v kombi nemam ani popravde chut vyzkouset, i kdyz je to subaru

reagovat
beastar
28. října 2020, 11:37
3

Já teda nevím to že se mi to nelíbí vzhledově a skoro všichni konkurenti mi přijdou propracovanější. To je dobře subjektivní pocit. Interiér vypadá jak z auta za 350 max. Cena je ale překvapivě přívětivá na tak prostorné a vcelku uživatelsky přívětivé 4x4. Něco mi tam chybí a to něco je asi výkon a nějaké N.m. Teď sem dočetl Kraba na Garage kde má starý W204 koupitelný za 250 který teda není čtyřkolka. To auto ale váží podobně a má lepší výkon motoru i krouťák. Po 160 000 vypadá vevnitř furt líp (až na technologie jasně) Tak já nevím no. Pro koho ten Levorg v ČR teda je. Jako daily pro miatáře, co je zvyklí si ten výkon zasloužit, nebo jak se to dnes říká u auto který nejedou:) Spotřeba je slušná do 10 i když to je taky great údaj z roku 2005. Ta převodovka je to nejmenší i když v kombu s tímhle výkonem to bude žůžo s tím předjíždět v tempu. Já bych si to vybral jen kvůli ceně a čtyřkolce to jsou trumphs. Co to je mechanická přilnavost?

reagovat
Fl
Fleggy
29. října 2020, 13:42
0

Já tedy nikdy s jinou AT než CVT nejezdil, ale nemůžu říct, že by se mi s Levorgem i v živějším tempu předjíždělo nějak hůř. Ale já jsem jen normální řidič :)

beastar
29. října 2020, 14:32
0

Takhle ja netvrdim ze to tak nejak dohromady za ty penize nestaci. Otazka je jestli to tak vidi Evropsky zakaznik obecne. Levorgy sem ridil dva a oba svorne kousek. Cvt sem ridil jeste v ruznych Nissanech, potom par dalsich aut. Hydro i dvouspojku nespocet. Cvt je dobry a prijemny obecne ve meste. Pri dynamictejsi jizde se u nich nemuzu zbavit letargie a pocitu jakoby prokluzu. Pocitove samozrejme. Jako majitel toho auta to posoudis lip, nebo si zvykli:) Napsal sem i veci, co si myslim ze jsou pozitiva. I kdyz pro me fakt u tehle znacky existuje jen Impreza. Zbytek plejad nechapu. A sem taky jenom normalni ridic, F1 ani Indy sem si nezkusil;)

Fl
Fleggy
29. října 2020, 14:43
0

Určitě máš pravdu v tom, že jsem si na CVT zvykl a naučil se pracovat s plynovým pedálem. Kdybych měl víc zkušeností s jinými značkami a převodovkami, asi bych mluvil trochu jinak.

ro
rock
28. října 2020, 15:14
1

Ono je to teda v kategorii, kde to skoro žádnou konkurenci nemá. Kombi (skoro) střední třídy 4x4 za 750 t?
Doprodejová stará Octavia a když je teď ve slevě, tak se dá pod 800 sehnat ještě Insignia. Ještě něco?

reagovat
Fa
Fandatik
28. října 2020, 16:09
0

Proč to vypadá s nástupcem bledě? Vždyť byl představen už vloni. Otázka je, zda se bude do SBSR (svaz bruselských socialistických republik) dovážet.


reagovat
H_F
28. října 2020, 17:58
1

Ty si upad asi jako hodne malej na hlavu, vid
Kdyztak doporucim emigraci do byvaleho SSSR, tam maji lek na nasledky utrap od zle zle osklive EU

Fa
Fandatik
28. října 2020, 20:26
7

Tak o emigraci nebo aspoň dlouhodobém pobytu mimo ČR nyní přemýšlí hodně lidí (lidově "odjebat sa z tady toho"). Ale určitě ne do země, kde včera bylo před sto lety.
Byl a s výhrady stále jsem jednoznačným příznivcem EU. Bohužel od prvotní myšlenky evropského sdružení uhlí a olova a následných smluv (zejména o zónách volného pohybu zboží, služeb, osob a kapitálu) musí každý vidět kam EU směřuje.
Včetně rozlejzání levice v evropských strukturách i národních parlamentech.
Centralizace, sociální inženýrství, omezování svobod. Ono za 10 let bude už možná pozdě to řešit.

ro
rock
28. října 2020, 20:43
0

uhlí a oceli...

Fa
Fandatik
28. října 2020, 21:23
0

Sry, jasně. Ty telefony si píšou co chtějí

ro
rock
29. října 2020, 05:37
0

Jsem si říkal, že to bude automatická oprava :-)

fr
frite
29. října 2020, 12:43
1

O tom omezování svobody slyším pořád (hlavně od těch co vidí za každým rohem jednoho až dva neomarxisty) ale nějak jsem to nikdy nepocítil.. dokonce bych si to rád nechal konkrétně ukázat..

Fa
Fandatik
29. října 2020, 14:35
1

Tak pokud nemáš pocit, že došlo k omezení svobody slova. A je úplně jedno jestli je to samocenzura (cancel culture) z důvodu ztráty zaměstnání, podpory, sociální vyloučení za tzv. nevhodný názor nebo přímý útok výkonné moci.
Můžeme řešit, jestli "eko" regulace jsou omezení osobních svobod si takové zařízení koupit a svobody podnikání toto vyrábět a prodávat.
Veškeré kvóty na obsazování postů, zveřejnění území je omezení svobody.
Většina mých výtek jde proti EK=EU, nikoliv proti EHP, atd.

fr
frite
29. října 2020, 14:59
3

Já opravdu nemám pocit že by byla svoboda slova omezenější než v minulosti. Ona ani nikdy bezbřehý nebyla, už ve středověku byly tresty za nařčení či třeba jen za klepy.
Dnes se omezuje víceméně na nějaké projevy rasismu apod, což někdo může vnímat jako omezení protože v USA si můžeš vyvesit hakenkjojc a zahajovat si, ale Evropa si řekla že tohle nechce protože má tragičtější zkusenost.
To samé i ten průmysl, můžou nás stát regulace které se týkají tráva našeho podnikání, ale ty samé regulace brání tvému sousedovi aby si nepostavil 10cm od tvých oken soukromou kafilerku a sousedovi z druhé strany pilu s provozem 24/7
I ty emise se řeší protože auta mají výfuky do společného vzduchu, v okamžiku kdy budou vypouštět splodiny pouze do kabiny k řidiči tak taky klidně řeknu že do toho nikomu nic není.
A nakonec - on ta evropská integrace byla vždy dynamická, vyvíjela se a od začátku směřovala k federalizaci. Jestli si někdo myslel že evr integrace se zastavila v roce 96 a už se nebude měnit tak nějak nevěděl o čem Evropa je. Jestli se to některým postkomunistickým zemím nelíbí tak tam neměly lézt. Přijít jako téměř poslední do party co je tu už 50 let a začít frflat že by to mělo být jinak je... No, ne zrovna slušne a rozhodně ne úspěšný postup

Fa
Fandatik
29. října 2020, 16:46
0

Tobě se retrospektivní změny, třeba v názvosloví autorských děl líbí? Jelikož to dnes někdo může chápat rasisticky.
O tom zda je něco nepravdivé nařčení a zda je to již nepřiměřený zásah do osobnostních práv poškozeného rozhodoval soud.

Ale pravidla a regulace průmyslu tu přece byla i před tím. Ale jde o to kdo to řeší a jak.
A to je přesně k té federalizaci. Vstupovalo se za určitých smluv. Předvídat vývoj EU a dle toho řešit náš vstup je trochu nesmysl. Naopak po vstupu můžeme další směřování EU ovlivnit.
A k té federalizaci toho možná směřuje a nejsem úplným odpůrcem federalizace. Ale opět jde o to jakým směrem.
Nyní je to národní státy, včetně evropského parlamentu vs EU, zastoupená EK. EK je orgán nezávislý na členských státech a hájící zájmy Unie. Co je teda ta Unie?
Federalizace podobná té americké nutně nemusí být špatně. Ale právě v aktuálních časech je krásně vidět ten rozdíl ve volebních pravidlech. Možná to může někdo brát jako nespravedlivé, že mají většinový systém postavený na delegátech a může vyhrát i kandidát mající méně hlasů, ale je to pro ně schůdné. Dobře připravený plán federalizace je řešením.

ma
martinw
29. října 2020, 13:08
0

U minulé generace si řidiči stěžovali že na nohách bylo cítit teplo od motoru, pevně doufam že to už je vychytané. Chyběla tam údajně tepelná izolace na té stěně mezi motorem a spodkem kabiny.

reagovat
Fl
Fleggy
29. října 2020, 13:38
0

Tak o tom slyším poprvé. Mám Levorga MY2018 (ještě s dírou), předtím MY2015 a ničeho takového jsem si nevšiml.

ma
martinw
29. října 2020, 14:58
0

V autě je pořád horko a to dokonce i po nainstalování infra fólií na skla. Dokonce mi přišlo, že je větší horko, když se jede rychle. To mě přivedlo na jednu zvrácenou myšlenku. "Že by u motoru chyběla tepelná izolace?" Bohužel opravdu chybí! Je tam jen jakási černá, asi protihluková.

https://moje.auto.cz/Tomogo/subik.html

...a parkrat se to probiralo i na subaru forech v CR.

Fl
Fleggy
29. října 2020, 15:09
0

Zkusil jsem googlit, ale nic jsem nenašel. Subaru fórum (zvlášť sekci Levorg) sleduju celkem pravidelně a ani tam jsem nic nezaznamenal. Můžeš nahodit prosím tě nějaký link? Tomogo si jen obecně stěžuje na teplo v kabině. To nějak nechápu, když si můžu nastavit automatickou klimu podle chuti. Třeba mojí ženě je s mým nastavením v Levorgovi zima :)

ma
martinw
29. října 2020, 17:03
0

myslim ze to bylo tady to psal dalsi ze ma vepredu dost teplo oproti tomu co fouka dozadu https://www.subaruclub.cz/forum-tema/levorg-89217

Fl
Fleggy
29. října 2020, 17:25
0

Dík za link, já chodívám sem https://web.subarufanclub.cz/
Ale je to zvláštní - možná se pletu, ale myslím, že Levorg nemá vzadu žádné výduchy na nohy. Zítra se schválně podívám. Každopádně za sebe i celou rodinu mohu říct, že jsme nic takového za ty 4 roky a 11 měsíců, co jezdíme Levorgem, nezaznamenali.

sc
screepy
29. října 2020, 13:41
3

0-100 za 11,7s, to ve vší úctě k tomu autu prostě není dobrý, za 750 tisíc mít doma auto se kterým budu vážně přemýšlet o jakémkoliv předjíždění není ok, byť to auto může být jinak sebelepší

reagovat
jendaaa
30. října 2020, 20:01
0

11.7s.... Je to zvláštní, podle mě kdyby tam hodili manuální 6q tak by to mohlo trochu oživit, aspoň tak, že to nebude vyloženě otrava. Je to cca stejná hodnota, co má moje mazda 3 1.6 77kW.. Není to vyloženě lenochod, na běžný ježdění to stačí. Ale nic víc. Btw naftová ovečka s dvoulitrem, což je stejně velký a výkonný auto jako levorg, má stovku za 8 něco.

AnGeor
29. října 2020, 14:38
0

tyhle CVT u dvoulitru nemaji virtualni stupne?

reagovat


Poslední komentáře

Poslední inzeráty

Citroën C4 1,6 VTi 2011
Citroën C4 1,6 VTi

2011 rok výroby
120 koní výkon
1 595 ccm objem

Lincoln Continental Continental Tovn Car limousine 1978
Lincoln Continental Continental Tovn Car limousine

1978 rok výroby
190 koní výkon
7 500 ccm objem

Chevrolet Corvette C6 2007
Chevrolet Corvette C6

2007 rok výroby
420 koní výkon
6 000 ccm objem

Buick Skylark 5,7 V8 1968
Buick Skylark 5,7 V8

1968 rok výroby
229 koní výkon
5 700 ccm objem

Ford Mustang Kabrio V8, Manual, Na cestě 1969
Ford Mustang Kabrio V8, Manual, Na cestě

1969 rok výroby
260 koní výkon
5 000 ccm objem