načítám data...

Staré automobilové ikony jsou mnohem zábavnější než nová auta. Akorát ne vždy...

Petrolheadské moudro praví, že pravou zábavu a charakter musí člověk hledat u starších aut. I když si však koupíte vyhlášenou ikonu, nemusí být vyhráno.

zobrazit celou galeriiZobrazit galerii

Už jste si asi stačili všimnout, že naše redakce je roztodivná a poskládaná ze všeho možného. Jako jednotliví autoři jsme názorově konzistentní, ale jako celistvá redakce vyloženě schizofrenní. Určitě jste si už zvykli, že někteří z nás povyžují nové SUV nabité moderními systémy za skvělý výdobytek současného automobilového průmyslu (třeba Matěj) a jiní (třeba Krab) takové věci nemohou přijít na jméno. A stejné to je s dilematem staré versus nové. Obecně na tomto webu (snad opět vyjma Kraba) často děláme advokáty nových aut, protože ta jsou ze strany ‘tradičních petrolheadů’ často terčem pošklebků. Za jejich pověst vyměklých a bezcharakterních plechovek však beztak může z jedné třetiny neznalost hejtrů a z druhé jejich ekonomická situace nedovolující nic nového koupit.

Já jsem v tomto ohledu velmi liberálním člověkem a obrázek si tvořím z čiré zkušenosti. Je mi jedno, co to je zač, a v kterém roce to vzniklo. Hlavní je, jak se v tom cítím. Obecně však uznávám, že starší auta mívají kouzlo, které ta nová neumí napodobit. Vehikly z minulého tisíciletí disponují neopakovatelnou plechovostí a přímočarostí. Jsou obecně intenzivnější a jejich motory, pokud jsou v kondici, bývají projevem nadšenější.



Z toho by mělo logicky vyplývat, že starší auto poskytne svému řidiči více zábavy a lepší zážitek než to nové. Jenže ne vždy tomu tak je. Můžete klidně sáhnout po jistotě, legendě internetu, a stejně to ve výsledku nemusí být ono. Ve světě ojetin se totiž auta ve 100% kondici (to vážně není ta, o které všichni tvrdí, že ji jejich auto má) dají koupit jen ve výjimečných případech a za nemalé peníze. Reálně koupíte více či méne opotřebenou věc, jejiž cena však vinou hajpu posledních let nehezky stoupla. Když jsem v posledních měsících přesedal z nových sportovních testovaček do starých legend, často se mi na mysl vkradla myšlenka, že ty staré věci vlastně nejsou po řidičské stránce tak universálně dobré, jak si mnoho lidí myslí a ty nové naopak vůbec tak špatné, jak se pořád tvrdí… Nové ‘obyčejné’ Toyobaru pak může překvapivě působit lépe a ostřeji, než stará a ‘legendární’ Integra Type-R. A to proto, že starým autům do toho něco háže vidle…


Tuhost karoserie

V souvislosti s představením nových aut můžete často číst, že “tuhost karoserie byla zvýšěna o x procent” nebo něco podobného. A obecně se dá říct, že to nejsou jen marketingové žvásty. Vysokopevnostní oceli a kompozity se stále vyvíjejí a dnešní auta jsou obecně mnohem tužší než jejich předchůdci. Ba co víc, materiál a spoje v čase degradují, takže auto vyrobené před dvaceti lety bude mít zlomek své původní tuhosti, ačkoli by bylo rezí netknuté a havárie prosté.

Tuhost karoserie se bohužel významně podílí na jízdních vlastnostech. Do tuhého skeletu můžete namontovat mnohem agresivnější odpružení a tužší tlumiče, čímž obecně zlepšíte kontrolu karoserie aniž by to mělo negativní vliv na jízdu. No a samozřejmě se tuhá karoserie méně kroutí. Ačkoli plechovost mám rád, projevy nižší tuhosti karoserie starých aut v lásce vážně nemám. Na rozbitějších úsecích se stará auta zkrátka kroutí, vržou a pokud se jedná o kabriolety nebo roadstery, máte občas pocit, že řídíte pendrek. To je jednak nepříjemné pocitově a druhak se kroucení projeví v nedokonalém vedení a pozici kol.

Pokud dá někdo na staré auto tvrdý sportovní podvozek, často jej úplně zabije, protože veškeré větší nerovnost jsou přenášeny přímo do měkké karoserie. Když jsem z i30N přesedl do své MX-5 na nehezké silnici, musela MX-5 vypálit všechny zbylé zbraně, aby mě neotrávila…

Brzdy

V případě brzd není situace tak jednoznačná. Stará auta však obecně brzdí hůře. Účinné a dobře dávkovatelné brzdy jsou přitom vážně potřeba, pokud si chce člověk užít pořádnou jízdu a u nových sportovních aut bývají samozřejmostí. V případě ojetiny je situace dosti ošidná. Šance, že koupíte auto, které bude brzdit opravdu skvěle jen díky instalaci nových kotoučů a sportovních destiček je reálná, ale docela malá. Daleko pravděpodobněji vás čeká kompletní repas brzdové soustavy včetně hadic, třmenů a třeba i brzdových válců. Nejhorší však je, že i po této velké investici může být výsledek dost mrzutý a staré auto bude brzdit stále mizerně. A to je pak vážně smiutné, protože když se ta věc po investici mnoha tisíc roztřese na hrbolech a následně pořádně nezabrzdí, je polovina zábavnosti pryč…

Vůle

Vůle nebrat. Tedy samozřejmě mám na mysli především ty mechanické. Bohužel, s přibývajícími roky a kilometry přibývají na autu i vůle a nepřesnoti, které z původně ostrého skaleplu činí tupou rybičku líného skauta. Vůle na podvozku jsou řešitelné ještě docela jednoduše, i když v některých případech velmi draze. Zkrátka koupíte úplně všechno nové a strčíte to na auto. Pokud vůz nebyl v minulosti přejet kamionem nebo rozšlapán slonem, bude to mít velmi pozitivní efekt.

Avšak jsou vůle, se kterými je v mnoha případech boj těžší nebo rovnou prohraný. Což je dost na nic, když jste si ono auto koupili pro jeho precizní a vyvážené řízení, které je toho času kolem středu poněkud tupé a mrtvé anebo čekáte přesnou ostrou převodovku, jež však za ta léta stěží konkuruje nové skříni od Peugeotu. 

Samozřejmě, můžete mít štěstí nebo být trpěliví a pořídit skvělé staré auto. Převážnou část vozidel, která se pohybují na trhu, však zmíněné věci trápí a bude stát mnoho času a prostředků se jich zbavit. Nehledě na to, o jak velkou legendu se jedná. Tak proč sakra ta nová ND 2.0 se 184 koni musí stát tak moc peněz?

 

Nelíbí se Vám reklamy, ale líbí se vám články?
Podpořte nás, pořiďte si VIP členství a užijte si autíčkáře bez reklam.


Mohlo by Vás také zajímat

Pro přidání komentáře se přihlašte nebo registrujte

Komentáře

Ronoath
23. června 2018, 08:29
1

Velice výstižně napsáno. Jen bych řekl, že to platí nejen u různých sporťáků z plakátů dětského pokoje našeho mládí, ale i o obyčejných povozech. Furt sice pošilhávám po nějakém sedanu šestihrnku, ale vždy mě zatím svezení s nějakou ojetinou vyléčilo, přesně z tebou popsaných důvodů, a vážím si více svého rok starého obyčejného čtyřválce.

reagovat
Libor
24. června 2018, 22:03
0

Ale zas šestiválec je velice návyková věc :-)

Inženýr
23. června 2018, 10:09
0

Vavrisi, mám tomu chápat tak, že stará auta jsou prostě lepší, a jediné co je dělá horšími je přirozené opotřebení? :)

reagovat
bitner
23. června 2018, 10:13
0

Taky jsem to tak pochopil. Jako daily plecku bych bral vsema deseti Focus Mk.I 1,6 16V. Kdyby se dal koupit novy....

bitner
23. června 2018, 10:11
3

"Obecně na tomto webu (snad opět vyjma Kraba) často děláme advokáty nových aut, protože ta jsou ze strany ‘tradičních petrolheadů’ často terčem pošklebků. Za jejich pověst vyměklých a bezcharakterních plechovek však beztak může z jedné třetiny neznalost hejtrů a z druhé jejich ekonomická situace nedovolující nic nového koupit."
Kde to muzu podepsat?
Paradni zasek do ziveho, tento clanek.
U sportovnich aut bude degradace v case a najetych km jeste vyraznejsi. Zeptejte se ortopeda, jak vypadaji klouby vrcholoveho sportovce ve 30 ve srovnani s normalnim clovekem. Vetsinou vam rekne vetu, ve ktere se bude vyskytovat cislo 60. A neni duvod, aby to u tech aut bylo jinak.
O ano, nesmim zapomenout na ty ojetiny typu Mitsu Lancer Evo po duchodci (kostel v nedeli, v zime nejeto), tahle auta celou teorii stavi na hlavu, to musim dopredu uznat.

reagovat
Jimi
23. června 2018, 10:44
0

Není to vždy jenom ekonomickou situací k pořízení nového auta. Je dost výjimek, které nemají nástupce nebo změnily úplně charakter. Dost často to nové nenabízí obyčejný manuál, obyčejný 6-hrnek, vypínatelné ESP a pod. Proto si někteří pořád nechávají něco, co za ně neřídí. Např. podívejte se obecně na nabídku 6- ti válců, 440i už v manuálu nejde, 340i je zatím poslední mohykán, 6-tka coupé zanikla...

reagovat
Vavris Vavrisovic
23. června 2018, 12:03
0

Ano, pro nejrůznější objektivní důvody tam zbyla ta poslední třetina :)

Jimi
23. června 2018, 13:25
0

Ta třetina je hodně optimistická. Problém nových je, že novou ikonou se můžou stát až po nějakém čase, když nadchnou dostatečný počet majitelů i těch starých...

Vavris Vavrisovic
24. června 2018, 09:52
0

V článku se neřeší, zda se něco stane ikonou, ale spíš že ty ikony často nejezdí tak skvěle, jak legendy praví :-)

krab
23. června 2018, 11:17
0

Hezký článek a koukám, že jsem za takového klasického hejtra novodobých pleček. Jsem, no ... he he.

Já to vidím i tak, že koupit novou, velmi objektivně i subjektivně dobrou MX5 za 750 není až zas takové umění. Víc zkrátka obdivuju ty, kdo udržují charakterní auta minulosti a i s nimi občas jezdí.

Navíc za 5 let přijdu s koupí nové MX5 pomalu o půl mega ve ztrátě hodnoty, já radši ty peníze investuju např do BMW M3 e46 (příklad) a takový sešup to nebude. Spíš naopak ... ale bude mě stát na údržbě a nebudu s tím určitě najíždět příliš.

Jinak s Vavrisem souhlasím. Akorát všude to co popisuje neplatí, u Miat ale jo ...

I když .. první mrkačka byla stejně nejlepší Miata po všech stránkách. Tu jsem fakt řídil nejradši.

reagovat
Jo
John Galt
24. června 2018, 07:31
0

Jěště, že existují normální lidi co mají auta na ježdění, a proto si kupují nová auta. Až zestárnou a opotřebují je můžou je prodat "tradičním petrolheadům", ktšří je budou spravovat, leštit a mít je jako investici.

Vavris ještě zapoměl, že jsi taky milovník nových Hyudaijů soudě tak podle tvých článků:
https://www.autickar.cz/clanek/hyundai-kona-1-0-t-gdi-best-of-kona-divoska-z-havajskych-ostrovu/
https://www.autickar.cz/clanek/hyundai-i30-n-novy-hrac-a-hned-nastrili-hattrick/

krab
24. června 2018, 09:49
1

To si piš, Hyundai, to je moje vysněná značka... Jednou až vyrostu a našetřím si, taky si jeden nový Hyundai koupím :-D

beastar
24. června 2018, 12:30
2

Tak hlavně ať je to Kona v nejaky cool überfárbe. Aby ti to ladilo doma k tomu Lotusu;D

Nezn.uživatel
Nezn.uživatel
23. června 2018, 11:17
8

Stary auta mam rad, maji charisma, je s nimi zabava, clovek ma pocit, ze s nim tak nejak i zijou a i to rozcilovani se nad nimi a opravovani k nim patri a obcas to ma svoje kouzlo. Obcas....Mne osobne to pekne sere...
Novy auta budou ale vzdycky lepsi, nez jejich treba 20-ti letí predchudci. Naprosto ve vsem. Vykon, spotreba, technika a technologie, vybava, bezpecnost, jizdni vlastnosti...
Casto slysim o tom, ze motory v novych autech jsou bez emoci a i ja mam podobny zkusenosti. Jenze to plati, pokud se bavime o Fabiich, Passatech, Peugeotech, atd. Jenze ona ani Felicia nebo starej Passat zadny emotivni auta nebyly. Rekl nekdy nekdo, ze nova 911, Corvette C7, Jaguar F-type a spol. jsou auta bez emoci? To asi sotva. Je to jen o tom, ze tyhle auta jsou absolutne mimo nase financni moznosti a tudiz nasi volnou neni nova 911, ale muzeme se rozhodnout tak maximalne mezi novou Octavkou v socce a dvacetiletou 911. Pak samozrejne ta Octavia co do zazitku nema co nabídnout. A o tom to je. Tvrzeni, ze novy auta jsou bez emoci, je lhani si do vlastni kapsy, aby si clovek ospravedlnil koupi staryho, byt zajimavyho verglu, protoze na novej ve stejny tride proste nema.

reagovat
Jenyk
24. června 2018, 17:31
0

Hele to zalezi na tom, co hledas. Ja si jako DD za naprosto sranda love poridil ameriku z devadesatek a tomu by v pohodli a proste takove pohode pri jizde z dnesnich aut konkurovalo maloco. Jasne, nejezdi to za pet, na okruh to neni, ale normalni svezeni je s tim uzasne.

Nezn.uživatel
Nezn.uživatel
24. června 2018, 18:51
0

Ja taky netvrdim, ze auta z devadesatek nebo obecne stary auta jsou spatny. Nejsou. Ale objektivne vzato, jejich soucasnym ekvivalentum nemuzou konkurovat. V nicem.

Pochtli
25. června 2018, 16:53
0

Ani v trvanlivosti? Pochybuju, že dnešní oturbené pidimotory vydrží víc, než starý motory. Kromě start-stopu jsou hrobařem i výměny oleje po x desítkách tisíc km atd.. A v dnešní době vyrobená auta se všemi těmi elektronickými (radary, ecall, asistenty na cokoliv) a mechanickými (filtry pevných částic, adblue..) udělátky prostě nemůže fungovat bez problémů léta, stejně jako dnešní "ojeté plečky".

Nezn.uživatel
Nezn.uživatel
25. června 2018, 17:26
1

Stary auta ve vetsine pripadu sezere kovomorka jeste driv, nez staci dojit k nejakym fatalnim zavadam. A podivej se na antikorozni ochranu dneska a na realny najezdy kilometru dnesnich aut. Jsou dost casto mnohem vetsi, nez byly pred 20-ti a vice lety.

Pochtli
25. června 2018, 17:44
0

S korozí to není slavný ani dnes (a nebude do doby, než se zakáže solení), stačí se mrknout na problémy s ultratenkým lakem - cinkne kamínek o kapotu a je to až na plech. Nevím, jestli se to třeba vůbec bude dát rozleštit.. Výfuky jsou často orezlé po 2-3 letech. Jedinou výhodou oproti plečkám je kvalitnější ochrana plechařiny pozinkem (či co používají).
Hlavní výhodu u nových aut spatřuju v neopotřebovaných dílech jako všelijaké gumy a těsnění..

Nezn.uživatel
Nezn.uživatel
25. června 2018, 19:57
1

Ony jsou to takový ty obecně platný mýty ve stylu: "tenkrát bylo všechno lepší", ale realita je úplně jiná.

Pu
Purista.
12. července 2018, 14:59
0

Někdo otočil asi 2 stránky najednou. Nový auta jsou ve všem lepší? Ve všem? :-)) V pocitu z řízení? Nebo kvalitou zpracování? V trvanlivosti komponentů? Celkovou životností agregátů nebo auta jako celku? Předhazuješ tady svůj silně subjektivní názor jako bys byl velitelem vesmíru. Když už, pojď diskutovat objektivně, což stejně nejde. Člověku, pro něhož má auto stejný význam jako krumpáč nebo lopata, budeš těžce vysvětlovat feeling smradu benzínu v kabině. Tak jako mně těžce vysvětlíš kompletní a nekompromisní převahu novýho stroje nad starým. Jsem analogovej člověk, mám rád vintage a život je moc krátkej na to řídit nudný auta. Doporučil bych ti alespoň týden pod zvedákem v autorizovaným servise nejmenované značky prodávající luxusní sportovní vozy, aby sis udělal představu, v čem všem jsou lepší. A pak týden za volantem těch nejnovějších a nejostřejších modelů. Zajímalo by mě, jestli by ti na tváři vyčarovaly stejný úsměv jako jejich předchůdci. Jak to říct, abych neurazil. Nebudou z nich rockový hvězdy... protože je po nich h**no. Buď jsi petrolhead a jde ti hlavně o ten zatracenej pocit nebo nejsi. Mír a lásku.

Nezn.uživatel
Nezn.uživatel
13. července 2018, 15:00
1

Takže to vezmeme polopaticky, abys pochopil, o čem jsem mluvil:
pocit z řízení - subjektivní záležitost (asi proto se tomu říká "pocit"), nicméně starý auta měly kuličkový řízení, kde se o nějaký zpětný vazbě a přesnosti moc mluvit nedá. A že ve starým autě máš ve 100km/h pocit, že letíš 200, to je ten pocit z řízení? Já tady mluvil o objektivně měřitelných věcech, ne o pocitech.
trvanlivost komponentů/životnost agregátů - v 60. letech bylo normální, že auta po 5 letech nebo po 100 tisících km vyžadovaly kompletní repasi. Ty nebo tvůj táta jste určitě taky zažili období Škoda 105/120. Nějak si nevybavuju z domova ani od nikoho, že by to auto bylo bezúdržbový, v tom smyslu, jako ty dnešní. O korozi radši nemluvit, antikorozní ochrana u starých aut neexistovala. Podívej se, jaký záruky na prorezivění kastle dává dnešní výrobce aut. Jakejkoliv.
kvalita zpracování - viděl jsi někdy plastovej interiér u auta z 80. let? Ty máš opravdu pocit, že ten bakelit je kvalitnější, než dnešní přístrojovky? Zajdi si k očnímu.
účinnost a efektivita motoru - o tom, že dnešní motory jsou výkonově úplně jinde, než před 20-30 lety snad netřeba diskutovat. Jakou cestou k tomu výkonu došly, je pak v zásadě irelevantní. Vyšší účinnost je neoddiskutovatelná.
spotřeba- Ani tady snad není potřeba polemizovat o tom, jestli je u současných aut nižší, než u podobně velkých nebo výkonných motorů před 20-30 lety.
aktivní a pasivní bezpečnost - jako odpověď bude stačit, když si na youtube najdeš pár crash testů starých aut. Když jsi došel až sem, tak internet zvládáš.
jízdní vlastnosti - opravdu si myslíš, že 20- 50 let starý auto může soupeřit s jeho současným ekvivalentem? Opět zkus použít youtube třeba pro srovnání časů na okruhu.
Já mám doma 22 let starou Corvettu a 53 let starýho Mustanga. Mně opravdu nemusíš poučovat o starých autech. Jsou krásný, je s nima zábava, mají charisma, ale svým současným ekvivalentům se v objektivně měřitelných parametrech absolutně nemůžou rovnat.
Takže mír a lásku, ty veliteli vesmíru.

Pu
Purista.
07. srpna 2018, 13:01
0

fire einstellung. napsal jsi, že auto z devadesátek není v ničem lepší, v ničem. máš už celkem veterány, že jo.. to máš ale taky něco jinýho než youngtimery z 80’s nebo 90’s, to jsou starý káry. v objektivním měřítku, v číslech jsou nový lepší, jo. ale pokud jsi petrolhead, tak jsou to poslední údaje, okay, ne tak poslední, který tě zajímají. nová M5 F90 je moc rychlá, sedí krásně, nabitá vším možným, ale tak, že ji ani neřídíš. ale E39 si ne že užiješ, tu prožiješ. dnes je to doba, kdy je všechno svazovaný omezením, zákony, ekologií, design je pro Číňany, životnost na 2 roky. nový auto ti nikdy nedá to co starší. jako majitel 20 let staré kompresorové hujdy,

beastar
07. srpna 2018, 13:24
0

53 let starej Mustang neni objektivně starý auto? A co teda je? Osmdesátkovej youngtimer neni nic starýho ani mnohdy nic kouzelného měl sem 944 a QP z téhle doby. Normální auta který se dnešním ekvivalentum nevyrovnaj v ničem. Jediný v čem jsou asi lepší je pocit. Pocit z toho že ta doba už je pryč a ty se do ní vracíš.

S luxusníma superhyper skvělejma autama trávim posledních 10 let denně. Krom víkendu asi. A napsat že ti to nic nenabídne je fakt pitomost. Buď si nikdy nic takovýho neřídil nebo si masochista. A rád si užíváš za volantem nepohodlí a smrad. Naproti opaku. Poslední 911 je chururgicky geniální auto ta 40 let stará je proti ní hračka pro šedesátníky. A že se dneska dělá více s plastama a iluzí rychlosti taková je doba. A hlavně předpisy a zákony. Prostě nepostavíš dneska auto jako tenkrát aby bylo legálně prodejné. To fakt neznamená že dneska nejsou dobrý auta. Elise, Catíky, 911, morgan, miaty, poslední Mustang i třeba s2000 to jsou relativně nový auta který jsou supr. M5 f90 je tak výkonná že je úspěch a zážitek ji řídit dobře a užít si to. O brutálním zrychlení nemluvě. E39 je moderní auto který je pravda dneska už vlastně jakoby starý;) My co to pamatujem ještě nový na showroomu to bereme asi jinak. Rozhodně bych to nenazíval tím že to prožiješ. Je dobrá ale jedinej a hlavní zážitek navíc je pocit.... Že si zase někde v roce 98 třeba. Lepší a horší z technickyho hlediska bude vždycky na straně novýho. Co je lepší F14 tomcat nebo f22? A je lepší Sherman nebo m1 Abrams? Dakota nebo 737?;D Čím by si raději letěl 8 hodin na dovolenou. Vintage si užívám možná u hodinek a kravaty...

Jimi
07. srpna 2018, 14:24
0

No i relativně mladší prodejci a servisáci jedné prémiové značky "pod čarou" přiznávají, že trochu zamáčknou slzu za auty z 90-tek a přelomu tisíciletí. Nové auto umí určitě hodně věci lépe, jsou pohodlnější, výkonnější... A život je jen o pocitech, a ty nové pocity taky dost podražily... a jak jsou auta složitější (i kvůli normám), tak ta spolehlivost a výdrž se o moc nezlepšila i kvůli převaze softwaru nad hardwarem...stačilo mi 1/2hoďky čekání na vyzvednutí opraveného auta a vyslechl jsem dost zajímavé věci, co teď aktuálně řeší majitelé za problémy u svých nových miláčků... uvidíme za 10-15 let, zda budou současná zajímavá auta udržovaná v garážích kvůli nezapomenutelným "pocitům". Jsem nepolepšitelný optimista...(nebo jenom špatně informovaný?)... :D

Beny
23. června 2018, 12:07
0

Že Vavrisovo články mám rád, ale tady jsem tak trochu nepochopil co chtěl básník říci. Že je staré auto třeba servisovat? To se nechá očekávat...Ono je však třeba servisovat i nový auto, nebo se z něj rychle stane to starý. No nic, jdu si otevřít šuplíky ponku a pověnuju se svýmu starýmu NAčku, potřebuje to. :-)

reagovat
beastar
23. června 2018, 14:44
0

Jezdím na preskáčku kde čím od 80s až po takový ty auta na který nemáme. A jakože přeceňovat věci typu 911 novou jakože je to modla všech petrolheadu je taky pitomost. Ona ta stará Carrera Rs ze sedmdesátek stejně bude charakteristicky zajímavější auto. Už jenom protože to neni počítač na kolech. Ty nový věci jsou chladný a dokonalý. Ty starý retro a milý. Tak je to u všeho. Nejdřív to musí bejt in a trend aby to mohlo časem bejt poctivý retro. Souhlasim s Knightriderem, že těžko čekat super funny motory v autech jako Fabie. Ovšem že i předchůdce byl nezajímavej. Obecně srovnávat Krabův veteránskej svět a nový auta je nesmysl. Porovnáváš rallye classics a Wrc? :) Asi těžko. Takže v každým období najdeš auta co stojej za nic a co jsou parádní. Byly nadčasovy a tak podobně. Na denní použití bude až na 2% vyjímek a Zondu vždycky lepší nový. Objektivně pohodlnější a míň opotřebený, snazší na ovládání a tak. Na okruhu můžeš udělat nářadí i ze Sierry stačí dost peněz. A na víkendy asi nebudu pořizovat novýho passata. Auta se vyvíjí a tak prostě přišla doba univerzälů jako je Golf gti ten současnej. A myslet si ,že charakterní káru dostanu koupí novýho supersportu je taky uhozený:)) Nebo teda úsměvny. Auta jsou dobrý a špatný.... To je vše. Za technickej stav nemůže auto, ale majitel. Stejný klišejs jako nafta patří do kamen a nejlepčí auto je starej mekleren kterym vyjedi 1x za rok abych si to voe moc nevojel... Páč hodnota. Tohle není černý nebo bílý. Mám rád starý auta ale jak který stejně u novejch.

reagovat
riderhenry
23. června 2018, 15:55
0

A zase mi budeš připomínat tou fotkou E46 a F30 jak ses na mě vys*al a já přišel o hodnotné srovnání s E90... :D

reagovat
beastar
23. června 2018, 16:20
4

Btw prší... To krabík a další zase tejden nevyjedou jinak jak taxíkem, nebo mastnou tyčí. Odvrácena strana veteránismu;d

reagovat
Nezn.uživatel
Nezn.uživatel
23. června 2018, 20:00
0

Presne tak. :-D
Mimochodem, my stihli dojet do Prahy jeste pred tim, nez se vic rozprselo, takze cajk. Neni nad auto, kde maji sterace dve polohy. Zapnuto a vypnuto. :-D

Irwinek
23. června 2018, 18:33
1

Starý auto se na jízdu těší, to nový prostě jede :-)
Do starýho auta peníze na opravu dám rád, u novýho mě s... že to ho... vydrží. Až to nový bude starý, taky bude mít nárok na opravu
takže asi tak :-D

reagovat
sumy
24. června 2018, 08:23
0

Jen jestli to nový, až bude starý, bude ještě vůbec na živu. Vždyť dnes se po nových chtějí takové "výkony" (ve všech směrech) a to ve spojení s cenovou optimalizací nedava příliš šancí na dožití důstojného veku. Tak trochu v tom vidím paralelu s dnešními 30tniky, kteří do toho "šlapou" a ve 40 je sundá infarkt...
A to s tím, že nové je vždy lepší.. záleží na úhlu pohledu co od auta očekávám. A ruku na srdce, je běžné, že nový model přijde s kompromisem, který jej oproti předchůdci řadí o stupeň níž. Mechanické uzávěrky vs elektro pseudo uzávěrka, rám vs integrovaný "rám", mechanická ruční brzda vs elektro nesmysl, a tak dále, a tak dále. Že má šnekové řízení vůly okolo středu? A co, ta vůle tam bude dalších 400tkm stejná, případně přitáhnu jeden šroubek a je jako když to sjelo z pásu. Čepy co vydrží 350tkm bez vůlí, kotouče co najedou 400tkm bez závažného opotřebení. A to říkám zcela nezaujatě (jako majitel 3 plechovek starších 20 let :-) )

Irwinek
24. června 2018, 08:59
1

" Čepy co vydrží 350 tkm bez vůlí " na našich silnicích?
" Kotouče, co vydrží 400 tkm bez závažného opotřebení " - za současného provozu?
Mám rád SCI-FI :-D
Děda najel s kotouči skoro 100 tkm - v letech 1970 - 80 , se škodou 100 S - brzdil motorem, a co si budem povídat, ten provoz byl jinej.

Jimi
24. června 2018, 10:02
0

Čepy a kotouče jsou spotřebka, to bych neřešil. Horší je, když se ti začne u 3-letého auta se 100t km ztrácet voda v motoru díky prasklému válci, nebo odejde řídící jednotka ( jenom výměna), měníš spojku s dvohmotou po 40tis.- zároveň se modlíš, že převodovka to ještě vydrží a nebo musíš aktualizovat software, aby to vůbec normálně jelo...jsou to pěkně pálky.

beastar
24. června 2018, 12:38
0

Nebo v 60000 začne cukat automat. Ve 46000 km začnou být špatný synchrony na manuálu. V 15000 km nefunguje klimatizace. Ve 30000 začne auto padat do nouzáku a nikdo neví proč. V 7000 je po pátý v servisu páč se samo zamyká. Zase buďme fér najntýs plechovky se taky sypou a sypali i jako nový. Ať to jsou premierový nebo obyčejný auta. Pamatuju jaký vrásky dělali lidem tehdejší koreje a některý japka. Okyny s 1.8t a další věci. Na to se dnes už nevzpomíná dneska je 6tka bavec lígend. O tom jak se to chovalo jako nový se mlčí. Některý Maserati, Alfy ... Prostě nemám pocit že je to o tolik horší. Jen teda obecně motory. Z toho co dnes jezdí na longlife s turbem po silnicich bude většina ráda když udělá 200000:)

Irwinek
24. června 2018, 17:39
0

Ani mi nemluv, mám teď služební fabku 81 kW a nesmím měnit olej jindy, než v intervalu - první výměna ve 30 000 - to je smrt -všechny otřepy,...... až je mi toho auta líto a 200 tkm teda určitě nedá.

sumy
24. června 2018, 21:07
0

Tak třebas ty čepy jsem měnil jen kvůli popraskáným prachovkam a kotouče pro pocit. Dal jsem TRW a po 40 tkm stále nemají ani sebemenší hranku. To auto ubrzdi 80% případů motorem .Všeobecně, gumové díly(silenty, gufera) umírají postupně všechny. Ale jinak? Ve 400 stále origo rozvody i vyfuk, jen vlnovec jsem teď dával novej. Na druhým z 99 ve 200tkm jeste origo tlumiče včetně fungujiciho systému stavení tuhosti za jízdy. Jasně, jsou to 2kusy z par stovek jinak shnilejch a dojetejch aut, ale jsou. A s počínající korozí už valcim taky, ale zatím vytezim.



Poslední komentáře

Poslední inzeráty

Ford Fiesta kupéčko v super tech. stavu !! 2003
Ford Fiesta kupéčko v super tech. stavu !!

2003 rok výroby
68 koní výkon
1 300 ccm objem

Chrysler Stratus 2.5V6 cabrio 2000
Chrysler Stratus 2.5V6 cabrio

2000 rok výroby
160 koní výkon
2 500 ccm objem

Ford Mustang Convertible GT 5.0 V8 310kW, 2017
Ford Mustang Convertible GT 5.0 V8 310kW,

2017 rok výroby
420 koní výkon
5 000 ccm objem

Toyota Corolla TS 2003
Toyota Corolla TS

2003 rok výroby
192 koní výkon
1 795 ccm objem