reklama
načítám data...

Škoda v Americe? Které modely by uspěly a které propadly?

22. února 2017, 20:18 60 komentářů Vojta Dobeš Editorial

Od dieselového průšvihu VW na americkém trhu se často mluví o tom, že by ho mohla zastoupit Škoda. Které její modely by americké zákazníky nadchly a které by zůstaly nepochopeny?

zobrazit celou galeriiEditorial: Škoda v Americe? Které modely by uspěly a které propadly?

Existuje spousta důvodů, proč by vstup české automobilky na americký trh dával smysl. Její pověst nebyla pošramocena skandálem s naftovými motory, které byly prezentovány jako ekologické, než se ukázal pravý opak. Její základní filosofie “kusu auta navíc” je přesně to, po čem typický americký zákazník touží. A je to víceméně jediná ekonomicky významná část světa, kde se Škodovky ještě neprodávají.

Samozřejmě jsou i důvody proti. Tedy vlastně především jeden. Peníze. I kdyby byla Škoda s to využít nějakým způsobem dealerské sítě Volkswagenu, znamenalo by už jen samotné budování povědomí o značce a “amerikanizace” jejích modelů obrovské investice. Je velmi pravděpodobné, že by se součet nezastavil na miliardě dolarů (v současnosti asi 25 mld. korun), a to nemluvíme o variantě, že by Trumpova administrativa skutečně zavedla cla na dovozy z EU, která by si vyžádala přesun části výroby do USA.

Pojďme ale tyto přízemní starosti ignorovat a představme si, že by Škoda do něčeho takového opravdu šla. Která auta by v USA měla šanci uspět a která ne? Mohli by si američtí zákazníci zamilovat “oktáfky f tédéíčku na hlínách”? Nadchnul by je Kodiaq?

Po dlouhých letech sledování amerického automobilového průmyslu, srovnávání evropských a amerických aut a psaní pro americké weby o autech si myslím, že dokážu odhadnout odpovědi. Projděme si spolu tedy modelovou řadu Škody a zamysleme se, jestli by se to které auto za oceánem mohlo prodávat nebo ne…

reklama

Citigo – propadák

Začít můžeme od nejmenšího a tím pádem i nejjednoduššího. Desítky let zkušeností ukázaly, že miniauta v Americe zkrátka nefungují. Volkswagen Brouk se prodával proto, že byl levný. Původní malá Honda Civic proto, že byl levný a úsporný. Od té doby ale jejich úspěch nikdo nenapodobil. Dnešní miniauta nejsou o tolik levnější než jejich větší kolegové, ani nenabízí signifikantní úsporu paliva. Mimo stísněné ulice New Yorku, San Franciska a pár dalších velkých měst tak nemají žádný smysl existence. Což je patrně také důvod, proč Volkswagen na americkém trhu nenabízí svůj Up!

Fabia – mizivé šance

Většina toho, co bylo řečeno výše, platí o evropských supermini. Nekladou sice tolik obětí na oltář obratnosti a snadného parkování, ale pořád jsou pro amerického kupce nepřirozeně malá. Jen nemnoho automobilek dokázalo v poslední době na americkém trhu prorazit s tak malými auty. Jednou z mála výjimek je odcházející generace Fiesty, ale  ani ta, jak se poslední dobou zdá, nemá na růžích ustláno. Celá kategorie “subkompaktů”, jak jim Američané říkají, se zdá být na ústupu a na její místo se tlačí malé crossovery a SUV. Mazda víceméně nahradila svoji “dvojku” modelem CX-3 a je dost možné, že něco podobného čeká i Fiestu. A to jsou Mazda2 a Fiesta pro americký trh podstatně vhodnější než Fabia. Zatímco Mazda a Ford jsou malá, hravá autíčka pro mladé a pro nadšence, Fabia je příliš dospělá, usedlá a vlastně se tváří jako takový menší a levnější Golf. Skvělé pro Evropu, bez velkého smyslu v USA.

Rapid – Trhák na čínský způsob

Zatímco evropský zákazník dává i u levného auta přednost moderním technologiím a je víc než ochoten smířit se s menšími rozměry, zákazník americký to má naopak. Jeho preference jsou vlastně docela podobné tomu, co od levného auta očekávají kupci na východních trzích, od bývalého komunistického blogu až po Čínu. I levné auto má být pokud možno co nejvíc “dospělé” a vypadat “jako auto”. A technologie jsou až sekundární.

Nejprodávanějšími levnými vozy na americkém trhu byly odjakživa malé sedany a Rapid přesně odpovídá požadavkům skromného amerického kupce – je relativně prostorný, vypadá usedle a tradičně, a používá osvědčené technologie. V podobě, v jaké ho známe, sice nejde o sedan jako takový, ale tento problém by řešila čínská verze, která namísto výklopné zádi nabízí tradiční kufr. Tedy pokud by se, jak budu řešit dále, nestaly právě výklopné zádi “podpisem” značky Škoda. Rapid ve vhodné konfiguraci by se tak mohl stát zajímavou, o něco sofistikovanější alternativou k typickým levným vozům na US trhu, jako je Nissan Versa nebo Chevrolet Aveo. Ani by nevadilo, že bude nejspíše o něco dražší, protože by cenu dohnal “evropským charisma”. S motorem 1.0 nebo 1.5 TSI a automatickou převodovkou (tady je tak trochu škoda, že v nabídce není tradiční hydroměničový automat) by byl ideálním řešením pro ty zákazníky, kteří chtějí evropský vůz a nejsou ochotni za něj platit vysokou cenu. Snadno by tak nahradil větší, ale také dražší Jettu. Zároveň by “krátká” varianta Spaceback mohla poslužit jako alternativa pro ty zákazníky, kteří by přeci jen chtěli něco na způsob Fabie.

Yeti – Základ nabídky

Současná generace Škody Yeti by se na americkém trhu mohla stát zajímavým “funky” SUV pro mírně výstřední, aktivně založené jedince. Její krabicoidní vzhled a terénní schopnosti by imponovaly těm, které tak trochu láká Jeep Renegade, ale chtějí něco zajímavějšího a méně obvyklého. Jenomže se současnou generací počítat nemůžeme – i kdyby se Škoda rozhodla začít s americkou ofenzivou hned teď, nemělo by smysl představovat na novém trhu odcházející model.

reklama

U připravované druhé generace je odhad amerického tržního potenciálu poněkud ztížen tím, že ještě přesně nevíme, jak bude vypadat. Na základě současných informací si však můžeme dovolit odhadnout, jaký bude a co by na něj říkali zákazíci za oceánem. Pravděpodobně můžeme očekávat klasicky střižený crossover v duchu VW Tiguan nebo Seatu Ateca, bez výstředností, bez velkého terénního talentu a bez podivností. Ale přesně takové auto je tím, po čem dnešní americký zákazník baží nejvíce. Obyvatelé Nového světa už přišli na to, že hatchbacky jsou praktické a užitečné, jen se nemohou smířit s tím, že by vlastnili hatchback. A hatchback “na chůdách” je přesně to, co je potěší. Navíc můžeme předpokládat, že by se Yeti na americkém trhu mohl prodávat za podobné peníze jako VW Golf, se kterým je v mnoha ohledech příbuzný. Pokud by zde měla Škoda uspět, bude právě tento vůz naprostým základem jejího úspěchu.

Octavia – Menší šlágr než byste čekali

Octavia je po celém světě základem nabídky značky Škoda a téměř dokonalou ukázkou filosofie “kousek auta navíc”. Využívá sice stejnou platformu a stejnou architekturu jako Volkswage Golf, ale díky zvětšenému rozvoru a “batohu” za zadní nápravou dokáže být alternativou pro sedany a liftbacky střední třídy. Proto ji také zákazníci milují – zkrátka si koupíte něco jako Passat za cenu Golfu. Skvělé.

Jenomže americký zákazník funguje jinak. Zatímco v Evropě jsou sedany “střední třídy” jako je Passat nebo Mondeo (za oceánem známé jako Fusion) považovány za “velká auta”, pro amerického zákazníka jsou skutečně “střední”, stejně jako Chevrolet Malibu nebo Toyota Camry. Aby amerického zákazníka zaujalo něco, co je v jeho očích vlastně “malé auto”, musí být znatelně levnější – což by v případě Octavie znamenalo některou z minimalistických verzí se slabšími motory, skromnou výbavou a jednodušším podvozkem. Jenomže i taková Octavia bude v Americe stále poměrně drahá (podobně jako dnes Golf) a spořivý zákazník raději sáhne po skromnějším, ale ne o tolik méně prostornému Rapidu.

Opačným problémem pak trpí dobře vybavené a motorizované verze, které se nepříjemně blíží ceně většího Superbu – a americký zákazník dá patrně přednost většímu modelu.

Přesto však existují dvě varianty Octavie, které by mohly amerického zákazníka zaujmout. V první řadě to je Octavia Scout, která vyhovuje americkému sklonu kupovat jen ty kombíky, které lze vydávat za crossovery. Vozy jako Audi Allroad nebo Subaru Outback mají svou stálou klientelu a oblibu si pomalu získává i Golf Alltrack. Jeho větší, praktičtější verze, která navíc vypadá o kousek víc jako “dospělé auto”  by mohla být hitem.

Druhou nadějnout variantou je pak Octavia RS. Ať už se na ní bude americký zákazník dívat jako na komfortnější a usedlejší alternativu k Focusu ST, nebo jako na “Audi S4 pro chudé”, má díky svým výkonům a genům sdíleným s Golfem GTI šanci zapůsobit. Jen by asi bylo vhodné inspirovat se u sesterského Seatu a postavit nějakou ostřejší verzi. Americký zákazník má rád velká čísla – co třeba RS275?

Kodiaq – Hitový potenciál

Většina toho, co jsme napsali o modelu Yeti, platí i o větším Kodiaqu – a vlastně možná ještě víc. Zatímco Yeti bude na americké poměry patrně spíše “kompaktní SUV”, které si mnoho zákazníků nepořídí jako rodinný automobil. Kodiaq však přesně spadá do kategorie “středních" SUV, které jsou na americkém trhu nejpopulárnější, a může tak být přímou konkurencí pro populární modely jako je Nissan Rogue nebo Honda CR-V.

Stejnou pozici nyní zastává sesterský Volkswagen Tiguan, který je však citelně menší a spadá spíše právě do oné kategorie “kompaktních SUV a crossoverů”, ve které by mohl bojovat Yeti. Lze předpokládat, že právě na kladném přijetí Kodiaqu by stál celý úspěch značky Škoda na americkém trhu. Rodinné crossovery/SUV zde patří k nejpopulárnějším kategoriíím a jejich podíl se bude do budoucna téměř s jistotou dále zvyšovat.

Superb – Solidní jistota

Hlavním důvodem, proč by měla Octavia na americkém trhu těžký život, je Superb. Není o tolik dražší, aby rozdíl mezi ním a Octavií nedokázala smazat volba motorizace nebo neopatrné zaškrtávání položek výbavy, a zároveň nabízí rozměry a design, na jaké je americký zákazník zvyklý. Jak už jsme psali nedlouho po jeho představení, mohl by ze Superbu být skvělý americký “midsize” sedan. Kdyby dostal tři výdechy na každý blatník a znak se třemi štíty na masku chladiče, byl by z něj skvělý Buick.

Jediným potenciálním problémem by pro americké zákazaníky mohlo být to, kvůli čemu ti evropští Superb často tak milují. Totiž jeho výklopná záď. Stejně jako v případě menšího Rapidu můžeme očekávat, že by mnoho kupců preferovalo tradičnější řešení s klasickým “kufrem”, namísto obří výklopné zádi. Ale možná by Škoda mohla tento prvek naopak zdůraznit a využít ho jako součást image – podobně jako třeba Saab na přelomu 80. a 90. let, který u svých vozů jako 900 nebo 9000 sázel právě na kombinaci praktičnosti, evropského stylu a výkonných turbomotorů. Mohla by Škoda být Saabem nové doby?

A co nám tu chybí?

Poslední otázkou zůstává – je současná modelová řada značky Škoda pro americký trh dostačující? Stačila by dnešní nabídka k tomu, aby prorazila? Nebo v jejím portfoliu chybí něco zásadního, bez čeho američtí zákazníci značku nepřijmou?

Mnoho lidí jako první napadne velký pickup, snad nejtypičtější dopravní prostředek dnešní Ameriky. Ale trh s fullsize pickupy je dosti specifický a pro evropské značky těžko přístupný (zvláště když nedisponujete vhodným osmiválcem) a pickupy střední velikosti, jako je Amarok od sesterského Volkswagenu, nemají v USA příliš na růžích ustláno. Jsou na místní poměry příliš malé a přitom nemohou být citelně levnější než ty opravdu velké. Navíc na americkém trhu úspěšně funguje celá řada značek, které “poctivý pickup” nenabízí ani nikdy nenabízely.

Ještě nedávno bychom také mohli mít nutkání považovat za “americkou nezbytnost” nějaký větší sedan, než je Superb. Americké silnice bývaly tradičních sedanů s kufrem na čtyři mrtvoly a délkou přes pět metrů plné. Ale dnešní doba jim příliš nepřeje a mezi zákazníky jsou mnohem populárnější sedany kategorie “midsize” – do které přesně spadá Superb.

Je tu ale jedna třída, která je pro přežití na americkém trhu zcela kruciální, jak již zjistil i samotný Volkswagen – totiž velké a zároveň dostupné SUV. Volkswagen pro její zaplnění vytvořil pro americký trh specifický model Atlas, který je větší a zároveň levnější než evropský Touareg. Právě velká a dostupná SUV nebo crossovery patří mezi americkými rodinami k nejpopulárnějším volbám. Škoda sice v tuto chvíli nic podobného nenabízí, ale pokud by skutečně došlo k ústupu VW z amerického trhu, nebyl by patrně problém Atlas přizpůsobit pro potřeby Škodovky – a i kdyby Volkswagen v Americe zůstával, mohl by snadno vzniknout nějaký jeho škodovácký “klon”.

A to je patrně vše, přátelé. Samozřejmě by se dalo vymyslet mnoho dalších “děr na trhu”, které by Škoda mohla do budoucna zaplnit – ale je pravděpodobné, že ty budou zaplněny i bez vstupu na americký trh. Ať už by šlo o crossover menší než Yeti, “čtyřdveřové kupé” na bázi Superbu nebo Octavie, nějakou podobu “stylovějšího crossoveru” či jiné “křížence”, dočkáme se jich časem nejspíše i na evropském trhu.

Když už jsme u kříženců, tak ale zbývá ještě jeden důležitý obor – pokud by Škoda měla skutečně uspět v Americe s jejím odporem k dieselům, patrně by dříve či později potřebovala hybrid, ideálně pak dobíjecí. I to je však nejspíše v plánu tak jako tak.

Takže přerodu Škodovky v “novodobý Saab” na americkém trhu vlastně skoro nic nebrání. Tedy snad až na těch potřebných pár miliard dolarů…


Mohlo by Vás také zajímat

Nový komentář

Komentář úspěšně přidán.

Komentáře

MG
MGRR
22. února 2017, 21:00
0

vomitus...

reagovat
Či
Čiči Zelenoočko
22. února 2017, 21:11
1

Prosím - ani ty uvozovky nezakryjí ono brutální rouhání: škodovka = potencionální Saab. Tyto dva názvy by se spolu neměly vyskytnout ani v jednom článku, natož odstavci. Lépe hodinu žít jako tygr (Saab), než-li celý život jako červ (...). Děkuji ;-)

reagovat
whitenight
22. února 2017, 22:42
0

'U nás na zemi máme taky rčení: "kdo kdy viděl předložku z červí kůže." '
Škodovka Saab určitě nenahradí, zato bych řek, že to svým způsobem udělalo Subaru.

Vojta Dobeš
23. února 2017, 21:52
1

Z marketingového hlediska resp. z hlediska pozice na trhu může Škoda klidně zaujmout podobnou roli jako Saab. Mírně výstřední auta (ano, v Americe by Škoda byla mírně výstřední, třeba tím že to jsou liftbacky), která jsou však zároveň praktická a užitečná, a když by se to správně prezentovalo, tak se dá stavět i na tom, že mohou být rychlá. Superb 2.0 TSI je Saabu 9000 podobný v opravdu hodně věcech.

whitenight
23. února 2017, 22:13
0

Jo, to dává smysl. Škoda by mohla mít pozici na tenhle způsob, ale tady Zelenoočko to spíš bere tak, že Saab má takovou tu svou auru, která je umocněná přístupem "o mrtvých jen dobře."
Pro nás je prostě těžký se na to podívat okem Američana.

Či
Čiči Zelenoočko
25. února 2017, 04:32
0

No, ono mi šlo spíš o to, že Saab si svou divnost a auru výjimečnosti doslova vydřel od svého počátku a doplatil na to jak doplatil. Stal se obětí mainstreamu, jehož jsou koncernová vozidla typickým příkladem.

Sa
Safa
22. února 2017, 21:26
1
reagovat
peca
22. února 2017, 21:56
1

Naprosta pravda. Kdyz americkym kolegum ukazu obrazek Superbu, divi se proc to sem VW netaha misto Passatu. Moc se jim libi. Octavka je moc nebere, ale co me prekvapilo, ze Fabie se jim taky libi (zvlast po tom, co zjisti, ze stoji $10k). Myslim, ze jedina Octavia, ktera by mela uspech je RS. Potkat tu Golfa, ktery neni GTI nebo R je zazrak.

Myslim, ze aby skoda opravdu uspela, chybi ji sestivalec (to by nemusel byt zasadni problem ho do Superbu a Kodiaqu nacpat), hydromenicovy automat (to by taky nemusel byt problem - VW tu ma vetsinu aut s Tiptronicem) a velke MPV.

Jinak k tem Fiestam. Zajimave je, ze vetsina Fiest tu jezdi ve verzi sedan.

reagovat
XT
XTad
22. února 2017, 22:03
0

Ja mysim, ze ctyrvalce by byl ten nejmensi problem. Nakonec i tamni vyrobci z podobne velkych aut sestivalce vyhazuji a amici bohuzel slysi na "vyssi vykon pri nizsi spotrebe" a chip tuning.

XT
XTad
22. února 2017, 22:01
1

Kdyz americani kupuji Jettu, coz je vlastne octavka, tak by asi kupovali i tu. Naopak Rapid neni zase tak levny, aby vyhovil zajemcum o ekonomicke auto. A k te dospelosti... Myslim, ze tak to mnohem vic vnimame v Evrope, vlastne jste to sami rekli u popisku Fabie. V Americe a Asii jsou daleko odvazanejsi, staci se podivat na zmineny Nissan Versa, Scion iA, tedy "poamerictela" Mazda 2. Proste vykulena, pro nas lacine pusobici auta. Americka auta vzdycky vypadala o tridu mensi, nez jejich evropske ekvivalenty.

reagovat
Vojta Dobeš
22. února 2017, 22:20
0

Jetta je oproti Octavii poměrně brutálně "kost-katovaná" - jezdil jsem evropskou verzí, která je trošku "vylepšená" a pořád to vypadalo jako laciné auto. Octavia by na US trhu stála skoro jako midsize sedany a to je nejpíš těžko průchozí. Rapid za $12,000 (nebo i za $15,000) by nejspíš byl hit. Superb za cenu US Passatu taky.

XT
XTad
22. února 2017, 22:29
0

VW posledni Jettu zlacinil az moc i na vkus americanu, proto ji od prvniho vydani vylepsil minimalne na uroven te evropske. Ale octavka taky neni zadny luxus. Hlavne v konkurenceschopnych vybavach. A octavku za cenu stredni tridy by si zase v USA koupil malokdo.

Vojta Dobeš
22. února 2017, 22:32
0

No právě, proto jsem dospěl k tomu, že by byl Rapid lepší. Oktáfka f plný na hlínách za $30k by asi nebyl úplně hit.

XT
XTad
22. února 2017, 22:36
0

Ale jo, souhlasim s tim, ze by Rapid mohl fungovat, ale to same si myslim o nejake rozumne nakonfigurovane oktavce. Jinak ted si vzpominam, ze v DVTV byl rozhovor s nekym ze skodovky a resil se tam prave Kodiaq vs. americky trh a ten pan rikal, ze je pro americany prilis maly. Jasne, je to takova mensi stredni trida, zadne obri SUV jak se clovek obcas docte, ale v americe se prodavaji i mensi SUV. To me trochu zarazilo.

Vojta Nekvapil
23. února 2017, 00:21
0

Veskera soucasna produkce se v US prodavat nemuze, protoze nesplni americke crashove zkousky. Konec hlaseni.

reagovat
Tomáš Trýska
23. února 2017, 07:42
0

Nejvyšší čas se vrátit k rýsovacím prknům :-D

Knightrider
23. února 2017, 08:15
0

Vojto, tvůj článek o Zombie Cadillacu v Chromu & Plamenech byl fakt skvělej, ale z filosofických úvah o "Šáde v Émerice" se mi upřímně navaluje, asi jako všem tradicionalistům kolem komunity US aut.

reagovat
Matěj Podhorský
23. února 2017, 10:23
0

Stejně jako třeba z VW v Americe? :) a co další evropská auta? Co BMW, Audi?
To by potom auta mohla zůstávat fakt jenom na té straně atlantiku, kde byla vyrobena. A ano, to by znamenalo žádná US auta u nás. Co je horší, lepší?

Knightrider
23. února 2017, 10:41
0

Ono jim je obvykle taky uplne nejlip tam, kde byly vyrobeny.

Bo
Bosco
23. února 2017, 10:56
0

To máš těžký hele, každýmu se navaluje z něčeho jinýho. Mně třeba z militantních amerikofilu, který se před spaním modlí k tomu sedmilháři co jim tam teď vládne a hrajou si na něco co nejsou. A co se Škody týče, nevidím nejmenší důvod proč by měla expandovat do USA. Ale kdyby k tomu došlo, s naprostou jistotou by tam sklidila větší úspěch než jakákoliv americká automobilka v Evropě.

Rémy
23. února 2017, 11:09
0

Knightrider: teorie o to že jim je nejlíp v místě původu trochu pokulhává právě v USA kde sedm z deseti nejprodávanějších aut jsou Japonci

Knightrider
23. února 2017, 11:42
0

Ty máš snad pocit, že americký auto se cítí jako ryba ve vodě v Evropě, než v USA? To sotva.

Knightrider
23. února 2017, 11:44
0

Bosco: Politika je mi celkem ukradená a kačer Donald, kterej jim tam teď vládne, mi připadá spíš tak na úrovni našeho Milouše, než že by ho člověk mohl brát vážně jako seriozního prezidenta.

Wa
Wart
23. února 2017, 11:59
0

Jakákoliv americká automobilka v Evropě... Třeba Ford? :)

Franz Kafka
23. února 2017, 12:52
2

Ne, třeba Buick.. Jak souvisí politika s auty? Máte snad pocit že všichni majitelé Škodovky mají rádi Miloše Z. nebo obdivují Merkelovou. Jinak VW v USA jo? To jsou úspěchy vykupovat diesely od majitelů. Matěji víš kolik lidí si tam může dovolit BMW nebo Audi? Kolik bohatých američanů touží tajně po Škodě Superb? Jinak už to zkoušeli jiní prosadit se za oceánem a ne vždy dopadli dobře. S tím co dělá Bolka teď tak možná Kodiaq jako exotika jinak podle mě bez šancí. Stejně z toho sejde není ani důvod mají Indii i Čínu...proč by riskovali.

Vojta Dobeš
23. února 2017, 15:35
0

knightrider: V Americe se vždycky prodávala evropská auta a spousta z nich tam skvěle fungovala, většinou líp než americká tady. Přesto jsi asi stejně jako já rád, že se auta přes ten Atlantik dostanou. Stejně jako jsou v Evropě divní lidé, kteří jezdí třeba Corvettou nebo Tahoe, jsou v Americe lidé, kterým vyhovují evropská auta.

Franz Kafka: V Americe si rozhodně může dovolit BMW nebo Audi víc lidí než v Evropě (jak procentuálně, tak v absolutních číslech) a evropské luxusní značky odjakživa žily z amerického trhu, kdyby nebylo kupců v USA, tak nemáme Porsche, nemáme britské roadstery, nemáme kde co dalšího.

A po Škodě Superb by rozhodně nemuseli toužit bohatí Američané, když jsem odhadem počítal, co by tam Superb mohl stát (vycházel jsem z EU a US cen jiných modelů), tak mi vyšlo rozpětí cca podobné jako u aktuálního amerického Passatu, snad jen s dražšími top verzemi, protože US Passat není tak vybavený jako Superb. Takže by to vycházelo na dejme tomu $24k základní cena až $38k za top výbavu, nebo něco takového. A auto kolem 25 tisíc dolarů si v Americe rozhodně nekupují bohatí lidé, ale dejme tomu nižší střední třída - dát takové peníze za auto si může dovolit víceméně kdokoliv, kdo dělá nějakou normální práci a neobrací burgery v McD's. A proti konkurenci v daném segmentu (Camry, Accord, Fusion, Malibu, Mazda6) by byl Superb naprosto v pohodě. Ostatně když může Buick v Americe prodávat Insignii coby Regal, tak proč by nemohl uspět Superb.

Jediný problém by byl ve vybudování brandu, protože to je drahé.

Franz Kafka
23. února 2017, 17:07
0

Naprosto nesouhlasím, ale nemám náladu to tady rozebírat. Nevím z čeho vycházíš, ale ekonomická situace Američanů je asi trochu jinde než popisuješ to není problém z čísel pochopit. BMW pro více lidí než v Evropě ? Tak takový průzkum bych chtěl taky celkem vidět. Předpokládám, že podle cen které uvádíš se bavíme jen čistě o nových autech....

2017 BMW 3 Series 320i........................Selling Price $34,945 (892,495Kč) Florida
ČR podobné auto .............................................................971,000Kč ...ceny orientačně, protože ČR je spíše chudá na poměry Evropy a to ve všech měřitelných i neměřitelných aspektech,

Ok medián v USA byl někde kolem 51,000 USD ročně dllouhodobě, ale jak se taková částka počítá asi netřeba rozepisovat. Takže napsat, že každý kdo má normální job si může dovolit nové BMW je hodně zjednodušené, protože to tak ani vzdáleně není. To že se někde počítá s tím, že v usa je průměrná hodinová hrubá mzda 525 ,- neznamená, že si takový člověk jezdí v BMW a stejně jako všude na světě je asi dost rozdíl o jaké části USA se bavíme.

To je jako říct v Evropě si procentuálně může dovolit Corvette víc lidí než na Novém Zélandu... plácnutí do vody. Dále potom co je normální job ? Je normální dělat třeba údržbáře, nebo pošťáka za 18 usd na hodinu. Čím jezdí americký pošťák takový typický? Určitě ne BMW 5. Dále bych to nerozvíjel ať si to každý nastuduje sám,)

Vojta Dobeš
23. února 2017, 17:30
0

Já jsem nepsal, že normální pracující člověk si může dovolit BMW, ale že si běžný člověk, pokud není třeba prodavač ve Wal-Martu, ale klidně třeba dělník ve fabrice, může dovolit auto z kategorie Superbu, tedy třeba Camry nebo Malibu (Camry je tam nejprodávanější auto). Auto v cenové úrovni, které by odpovídal základní Superb, tedy nějakých 25 tisíc dolarů, je tam opravdu průměr pro dejme tomu "nižší střední třídu" a lépe placené mauálně pracující. Čtyřletý lease (což je tam typická forma pořízení auta) stojí třeba na to Malibu LS pod $300 měsíčně. To si opravdu může dovolit i člověk, který má ročně $30,000 (pokud teda těch 30k nemá na Manhattanu, kde za ty peníze není ani byt a za 30k tam pracují tak možná uklížečky).

Ten údržbář se $18 na hodinu má měsíčně $3,100 a ročně $37k, takže měsíční lease za $300 si rozhodně dovolit může a je to pro něj asi stejná zátěž jako když si průměrný český tatík vezme v áčkách na lízačku jetou Ofci f tédíčku a platí za ní dvojku měsíčně.

Kupovat si prémiové značky už samozřejmě je do jisté míry status symbol a nebude si ho kupovat údržbář, pokud není magor, ale lease na nové BMW X1 bude pořád vycházet pod $500, takže to sice není auto, na které by měl každý údržbář, ale může si ho bez problémů dovolit lecjaká dejme tomu "střední střední třída".

Vyšší střední, což jsou povolání jako doktoři, právníci, střední management... takoví ti co u nás jezdí těmi Superby a Passaty, tam už normálně jezdí prémiovkami. Nebýt amerických doktorů, zubařů a právníků, tak Porsche zkrachovalo, protože by od nich nikdo nekupoval 911 Turbo S Cabrio PDK :)

Pointa1: Škodovka má daleko k BMW, realistický odhad ceny Superbu po dovozu by ho postavil proti nejběžnějším autům na americkém trhu, jako je Toyota Camry, Honda Accord nebo Chevy Malibu.
Pointa2: V Americe jsou platy vyšší a auta levnější, proto si tam víc lidí může dovolit drahá auta a třeba prémiové značky žily, až do otevření čínského trhu, primárně z US trhu.

Franz Kafka
23. února 2017, 18:28
0

Takhle napsané už to hned vypadá jinak.Ohledně Porsche je to tak a je to i vidět skoro ve všech filmech jakmile je tam zubař,nebo plastický chirurg tak má auto téhle značky. Jasně no já prostě jen nevěřím (neříkám,že se Američanům ta auta nelíbí naopak) že teď má Škoda důvod v podstatě riskovat vstupem na tenhle trh. Navíc asi ve vedení koncernu by asi nebyli úplně nadšení, jedině snad po těch problémech VW zkusit nasadit auta od Škodovky. Jasně že ve většině jsou na tom zaměstnaní lidé alespoň s nějakou odborností mnohem lépe taky USA je několikanásobně bohatší země než ČR a v porovnání s EU už to také vypadá jinak. On si totiž ten Německý, nebo Švýcarský právník to Porsche v pohodě koupí taky nicméně pravdou je, že jsem teď jak jsem to projížděl viděl lease nabídku na 1er a byla tam s hvězdičkou cena 366 USD/měsíc což není nic hrozného pokud nejsi na tom Manhattanu.

Když to shrnu asi bych věřil Superbu možná i Octavii ostatním modelům už v pravdě méně ještě snad Kod,protože je to suv a to tam asi lidé podle všeho celkem kupují. Jinak viz. část komentáře kraba s tím se ztotožňuji:

"Trh se tam určitě mění, rád jsem si přečetl komentář od "Peci" , který tam žije, takže o tom asi něco ví. No, Toyota si tam 50letou usilovnou prací udělala pozici No.1 a Korejci to další 25letou usilovnou prací dotahují. Škodovka to těžko dožene. On to vlastně I Vojta tak partně myslel : ..kdyby do toho koncern investoval miliardy, tak by.... "

Vojta Dobeš
23. února 2017, 19:00
0

Jasně, že by to bylo drahý a riskantní je hlavní důvod, proč to pravděpodobně neklapne, ostatně hned na začátku článku píšu "pojďme ignorovat to, že do toho nejspíš nebudou chtít dát miliardu dolarů". Jinak jsou důvody, proč to udělat, a důvody proč to neudělat a podle mých informací nad tím ve Škodovce dost lidí vážně přemýšlí.

Jinak ta 1er za 366 USD/měsíc je s nějakými $3,000 downpayment na 36 měsíců. Takže reálná cena za měsíc je cca $450. Což je ale pořád poměrně dostupné. A Superb nebo Kodiaq by mohly stát třeba $300/mo.

Franz Kafka
23. února 2017, 19:22
0

Jasně tak tu jedničku si asi stejně jako u nás nekoupí vyloženě někdo kdo dělá něco jako třeba zedníka to auto je malé a za ty peníze pravděpodobně pořídí o dost větší "chlápáčtější" auta. Pořád mi to přišlo jako pěkná nabídka třeba pro nějaké mladší, lépe situované ročníky.

S tím ignorovat ty vstupy je to jednoduší v reálu je ale lidi ve Škodovce budou muset akceptovat. Nemám samozřejmě tušení jak drahý je vstup pro takové obrovské firmy nicméně mám potuchy o tom jak těžké je vstoupit na zahraniční trhy jako malá firma. V začátku je to prostě drahé a to ještě nic neprodají. Věřím že o tom, ale reálně přemýšlí nebo tam bude proud ve vedení, který s touhle možností operuje. Problémy VW tomu jenom nahrávají a portfolio na to asi mají.

Já jako průměrný amík z předměstí někde v Indianopolis bych si asi stejně koupil Passata (před krizí) už jenom proto, že by mi asi značka Škoda nic neříkala .... no těžko říct.

Vojta Dobeš
23. února 2017, 20:04
0

Problém americký Passatu je v tom, že je je moc americkej na to, aby si ho chtěl koupit někdo, kdo hledá něco zajímavějšího než je Camry, a zároveň to není dost dobře okopírovaná Camry, aby si ho někdo koupil místo ní. Superb by mohl fungovat právě jako "alternativa". Proto jsem to přirovnával k Saabu, třeba taková 9000 byla vlastně Superbu dost podobná. Pár divných řešení, prostorný a praktický zároveň atd.

Jinak cena vstupu na US trh se dá odhadnout zhruba na ty jednotky miliard dolarů. Bylo by to i víc, ale Škodovka by mohla využít dealerské sítě VW.

Franz Kafka
23. února 2017, 20:38
0

Ono téměř u všeho když je to "americká"verze tak je to všechno jinak a povětšinou mnohem hůř. Bavíme se tady o náladách na trhu kde je potencionálně v jednom "národě" tolik kupců, že je těžké to odhadovat i v případě Škodovky budou asi regiony kde taková auta nikdo nekoupí. Jinak ona ta Camry za jejich cenu s tou historií je asi v současnosti vážně nejlepší koupě a v jejich reáliích bych se tomu asi nebránil. Fakt je ten že Jetta US je neskutečně bezpohlavní sedan a třeba proti ní má i ta Octavia když to vezme člověk z jejich úhlu pohledu něco do sebe. Špatně se to hodnotí nám, když silnice je plná Superba a Oc.

Tak uvidíme třeba se nakonec rozhoupou pro nás jako pro Českou Republiku by to bylo jedině dobře, protože další odbyt by mohl navýšit výrobu a ať chceme nebo ne, auta jsou ten důvod té rekordně nízké nezaměstnanosti a ekonomické "pohody" ne vládní reformy a sliby.

Vojta Dobeš
23. února 2017, 21:50
0

Pozor, americký Passat není něco jako "americká verze" - americký Passat nemá s tím evropským vůbec nic společného. Je to o půl třídy (10 cm v délce) větší auto, které používá architekturu založenou na platformě PQ46 z minulého Passatu, nikoliv MQB jako dnešní Passat.

VW tak na US trhu prapodivně kombinuje evropské modely, které si kupují lidé, kteří prostě chtějí evropské auto (Golf) s americkými modely, které se snaží bojovat proti Američanům jejich vlastními zbraněmi a moc jim to nejde (Jetta, Passat) a podobně zmatenou nabídku SUV. Celé to zavřít, nebo z toho prodávat jen užší část, a zbytek hodit na Škodovku, by dávalo jistý smysl.

Franz Kafka
23. února 2017, 21:59
0

To jsem ani nevěděl, že tam vlastně doprodávají platformu celé je to zabalené docela esteticky. Ona vůbec jejich politika mi přijde mimo Evropu v mnoha věcech stupidní je tady několik dalších zemí kde není moc k pochopení co a hlavně proč se tam snaží v 21.století prodávat. V tomhle je opravdu Toyota mnohem dál a na trhu (nejen) v USA je to dobře vidět.

Nevím jak moc přesně je někdo schopen odhadnout potencionální zájem zákazníků o ten který vůz z nabídky Škodovky, ale z jejich možnostmi si asi umí najmout někoho kdo to odhadne s velkou přesností. Využívat servisní a dealerskou síť VW tak jako to třeba dělají někteří dealeři Porsche(EU) by asi nebylo zase tak drahé. Mám ale v živé paměti, že se tohle jednou řešilo asi 7 - 8 let zpátky nevím a nakonec z toho sešlo. To byla ale jiná doba a VW se tak nezašpinilo jako teď...

krab
23. února 2017, 13:52
0

Já si myslim, že je to celý jinak. I když video s tím jak se americká veřejnost s obdivem kouká na dvojkový Superb je hezký, je to ještě hodně daleko k tomu. aby si to tam doopravdy někdo koupil.
U nás se taky najde jenom hrstka lidí co si pořídí americké auto. I prodeje Mustangů si myslim budou možná horší než si Ford myslí. Evropan radši koupí Focus RS :)

Trh se tam určitě mění, rád jsem si přečetl komentář od "Peci" , který tam žije, takže o tom asi něco ví. No, Toyota si tam 50letou usilovnou prací udělala pozici No.1 a Korejci to další 25letou usilovnou prací dotahují. Škodovka to těžko dožene. On to vlastně I Vojta tak partně myslel : ..kdyby do toho koncern investoval miliardy, tak by....

Já Škodovku vnímám jinak. Myslím, že mateřský koncern tu továrnu a značku extra dobře prodává v Evropě a Skoda pomáhá koncernu s vývojem atd... ale taky je vidět provázanost čínských Volkswagenů a Škody a evropské Škody. Podívejte se třeba na obrázky tohoto :
1. Volkswagen Cross Blue : ( zadejte do googlu)
2. Skoda Kodiaq :
A najděte 10 rozdílů :) ... stejný jako Gran Santana a český Rapid ....

V USA se tyto vozy objevit můžou, ale otázka je, proč by to tam měli označovat jako Škoda. A zase když to označí jako Volkswagen, tak si pohřbí tradici co v USA už mají jména jako Passat a Touareg.

Škodovka jako značka má spíš místo v Evropě, Rusku a Asii.
Buďme ale rádi, že není v pozici Seatu, který už mi leta přijde jako značka, že pokud by zmizela 90% Evropanů to bude kompletně jedno...

reagovat
Matěj Podhorský
23. února 2017, 14:30
0

ehmm.... "I prodeje Mustangů si myslim budou možná horší než si Ford myslí. Evropan radši koupí Focus RS :) "

mustang je teď třeba v německu nejprodávanější sporťák. O čechách se nemá smysl bavit, ale jinak? Come on :)

krab
23. února 2017, 14:39
0

ajaj.. že jsem si teda nepřečet nějakou tu zprávu předem :) ...OK Mustanga beru zpět.
Mě se Matěji taky líbí. Ale když jsem ho viděl na živo, žasnul jsem jak je to veliký. Proto můj zájem nějak ochladl...

prodeje říkají něco jinýho, OK nechal jsem se nachytat :( ....

Zpráva od Fordu ohledně podílu na trhu a prodejů:

Performance cars:
Combined sales of Ford’s performance line-up – Fiesta ST, Focus ST, Focus ST diesel, Focus RS and Mustang – were up 63 percent in July and more than doubled year-to-date. Since last September, 8,400 Focus RS customer orders have been taken and 2,921 units delivered to date. Customer orders for the Ford Mustang stands at now more than 19,500 since the car was launched in Europe in the third quarter of 2015.

Knightrider
23. února 2017, 15:03
0

No jo Krabe, ty jsi na ty malý auta. :-) Mně naopak přijde velikost Mustanga normální, ale zase se mi z venku nelíbí. Sakra. :-)
Teda ale že ty prodeje Mustanga budou lepší, než u Focusu RS, to jsem taky nečekal. Ale na druhou stranu se není co divit. Za ty prachy není o čem...

krab
23. února 2017, 15:26
0

Já to taky právě nečekal. Dokonce v roce 2016 jsem se dočetl že v UK prodali asi 1200 Focusů RS a víc jak 2x tolik Mustangů. Jako RS a ST dohromady by dali o dost větší prodeje než Mustang, ale i tak. To znamená, že vědí co dělaj, že ten Mustang konečně dorazil do Evropy :)

to bylo legrační. Já viděl Mustanga 5.0 V8 zaparkovanýho v Auto Palace hned vedle ND MX5 .... to byl až komickej rozdíl. ... Jinak I Focus RS je pěkně velkej a vysokej. Já jezdim už teď relativně často do práce Z3jkou a tuhle na světlech vedle mě zastavil modrej Focus RS. V něm nějaký starší pán. Usmál se na mě , asi ho Z3 Coupe zaujalo, já mu dal palec nahoru, jako že má pěkný auto :) Ale koukal jsem mu tak akorát do středu toho velkýho 19" kola.....

jj asi jsem ulítlej na ty menší auta. A musim říct že na otázku : Focus RS nebo Mustang 5.0 V8 vůbec nemam jasnou odpověď , vůbec netušim co by se mi v reálu líbilo víc....

Vojta Dobeš
23. února 2017, 15:44
0

krab: Přečti si někdy komentáře pod mými testy Škodovek na TheTruthAboutCars - zvlášť u Superba a Octavie tam bylo plno reakcí na téma "proč to sem nevozí místo Volkswagenů". Ono totiž když se podíváš na to, jak se liší americké VW od evropských (jsou o něco větší a levnější), tak je to dost podobné tomu, jak se od VW liší Škoda. Jen s tím rozdílem, že americké VW jsou tak trochu krámy - nebo přinejmenším Jetta, jaký je americký Passat (nemá nic společného s naším Passatem) nevím, ale nejspíš to taky nebude žádný hit a nikdo to moc nekupuje.

Škoda by tam dávala smysl za předpokladu, že by do ní chtěl koncern investovat ty peníze, což by dávalo smysl buďto tehdy, kdyby pro ní dokázali najít prostor, kde by si nekonkurovala s VW, nebo v případě, že by považovali image VW jako takového za natolik poničenou Dieselgate, že by to radši celé zahodili.

Jo a CrossBlue už existuje v sériový podobě, je to právě ten VW Atlas. A od Kodiaqu se to liší jednou dost podstatnou věcí - je to tak o třídu a půl větší, Kodiaq by vedle toho vypadal jako Fabia.

krab
23. února 2017, 16:14
0

Tak dík, to já si po večerech počtu.
Jasně, Americký trh pojme různorodý auta a naprosto přesně si napsal v předchozí odpovědi, že evropský (a japonský) roadster by neexistoval, nebýt amerického zákazníka. I můj roadster ( opatřený střechou) pochází z továrny ve Spartanburgu :) Všechny britský poválečný sporťáky by nemohli existovat, nebýt amerického zákazníka.

No, jo, ale u tý Škodovky já si prostě myslim, že Volkswagen i přes tu velkou aféru nemá zájem zkusit investovat do rozšíření tý značky do USA. Kdyby Volkswagen byl GM a měl portfolio značek co může lepit na auta ( jako ten případ Buicku Regal / Insignie) , tak to asi by už tam ten Superb a Yeti byl. ale to Volkswagen nemá.
A třeba Skoda Yeti by tam soupeřila o zákazníky s Kia Soul a měla by to prostě komerčně těžký.

S tím CrossBlue je to tak : VW Atlas je to. A vyrábí se v USA. A V Číně jako VW Teramont http://www.carnewschina.com/2017/01/19/volkswagen-teramont-suv-to-hit-the-chinese-car-market-in-march/
Čili náš medvěd Kodiaq neměří 4metry 50 :) ... je menší. Oni jsou ty auta jak vejce vejci. A Čína má něco jako Tiguan L, ale to zas nevypadá jako Kodiaq !
A v těch sedanech koukám, že mají něco jako křížence Superba s Audi A6 , VW Phideon : http://www.carnewschina.com/2016/10/25/volkswagen-phideon-launched-on-the-chinese-auto-market/

To skoro bych řekl, že ten čínskej Phideon by se do ameriky hodil i víc než ten náš Superb, protože tam stejně jako v Číně nikdo nechce liftback....

Jak tak koukám, je to celé spletité

Vojta Dobeš
23. února 2017, 18:57
0

Atlas má 5,03 m, Kodiaq má necelých 4,70. To je rozdíl zhruba jako mezi Octavií a Phaetonem :)

krab
23. února 2017, 22:47
0

JJ, to byl pokus o parafrázi "kolik měří medvěd Kodiak" z Pelíšků :) ...
No něco jsem si zase přečetl a rozšířil obzory. Je to zajímavý s těmi rozdílnými auty pro US trh, pro Asijský / Čínský trh a Evropu.

Trhák musí ale v USA být Fiat 124 Spider. Za 24995 za základní model, to nezní vůbec špatně. Tak snad Američané zkusí kupovat zase tyhle naše evropský , malý a hbitý auta. Jako kdysi Spitfiry a Midgety a MGB :)

Češi by to taky zvládli. Jestli mě něco mrzí lehce je fakt, že Škoda nikdy v novodobé historii nezkusila udělat sportovní auto. Posledním byl 136 Rapid, jak na něj vzpomíná "Saage" ve svým blogu.

Knightrider
23. února 2017, 15:11
0

Co mně tady ale vrtá hlavou, vám fakt přijde, že Rapid je dobrý auto? Taky nám tu věc koupili do práce, ale jediný, na co se to používá, jsou svozy lidí do práce a z práce a popravdě, když jsem s tím párkrát jel, tak mi přijde, že na nic jinýho to ani dobrý není. Taková alternativa k tramvaji, ale jinak asi nejhorší sráč od Škodovky v její novodobý historii, ve kterým jsem jel. Zvenku nuda, uvnitř se šetřilo, kde se dalo a sedět se v tom nedá. Nevím, jestli to je sedačkama nebo blbou polohou za volantem, ale nejspíš dílem obojího. Já si v tom autě prostě dobrou polohu nenajdu. Vlastně snad žádný moderní auto mi tak strašně nesedlo, jako Rapid a podobný zkušenosti s ním má většina kolegů, kteří s tím někam museli jet.

reagovat
Vojta Dobeš
23. února 2017, 15:51
0

Rapid je skvělý auto (na poměry toho čím má být, tedy levnější alternativy k Octavii), ale záleží na konfiguraci. V 1.2 TSI je to výborně vyvážený, pohodlný a obratný. S 1.6 TDI je to těžký na čumák a kvůli jinak naladěnému pérování, které si vynutil motor, se to chová úplně jinak, drncá to a je to tak nějak celý špatně.

A ad sedačky - všechny Rapidy, ve kterých jsem jel, měly příplatkové sportovní sedačky, ve kterých se sedí super (a stojí pár tisíc).

Další věc je, že v tom segmentu, na který by US verze Rapidu cílila, by stála proti zázrakům jako je Nissan Versa nebo Chevrolet Sonic a Cruze, zatímco třeba proti Corolle by mohl být levnější. To si myslím že by dávalo slušné šance na úspěch.

Franz Kafka
23. února 2017, 23:00
0

Jako nic proti v Rapidu jsem nejel a raději ani nechci mě stačí to vidět někde stát. Jenom to tak nechvalte nejen tady, ale i jinde ti kluci si to potom berou moc k srdci a nic mi nepřijde vtipnější, než když mi za zádí vlaje na dálnici ve 140 km/h nalepený Rapid s příplatkovou metlou a sedačkami a za volantem nějaký "petrolhead" v kšiltovce co se tváří jako v Nissanu GTR:) Jenom mu už někdo neřekl, že to má 105 koní a krouťa´k jak malotraktor. Lidi se nechají snadno ovlivnit.

Jinak Cruze se mi líbí jako vzhledem jinak samozřejmě je to slovo, které tady nechci psát tak jak se na jeho cenovou relaci sluší a patří.

Franz Kafka
23. února 2017, 23:01
0

*nikdo

Knightrider
24. února 2017, 09:36
0

Za mne osobne je Rapid jednoznacne sracka.

Vojta Dobeš
24. února 2017, 13:56
0

FK: Na to, co to má dělat, je to dobrý auto a dokonce je ho i zábava řídit. Když si někdo pořídí low-cost sedan s dvanáctistovkou jako dálniční stíhačku, tak je to ale jeho problém, ne toho auta. Když si koupíš Hilux jako auto do města tak jsi taky idiot a to auto za to nemůže.
(BTW Rapid ve 140 se chová úplně normálně a ani ve 180 jsem neměl pocit, že by se dělo něco zvláštního)
KR: V naftě je to docela krám, to jo. V benzínu je dobrej. Ale musíš se na to dívat optikou novýho levnýho auta, jehož konkurencí jsou věci jako Logan, 301 nebo Astra Classic.

Franz Kafka
24. února 2017, 14:12
0

To máš pravdu, ale Hilux ve městě nebude úplně špatný až na to parkování. Jasně tady jde o to, že v lidech tyhle kladné recenze probouzí klamné naděje a potom to tak vypadá (samozřejmě když je někdo magor tak mu nepomůže ani svěcená voda) Jinak jak jsem už psal z těchto low-cost aut znám Fiat Tipo bohužel nemám srovnání s Rapidem, ale Tipo je na to kolik stojí a co má dělat kvalitní a překvapivě dobře vybavené už v základu.

Jinak ohledně těch rychlostí nevím jaké to je uvnitřauta já se s nima raději neměřím přece jen mám o ně strach. Ta auta se chovají podobně akorát, když máš potom takového Rapida uřídit a ubrzdit v nouzové situace ze 180 to může být podle mě problém.

Knightrider
24. února 2017, 14:13
0

Já jsem tady ale nepsal nic o motoru nebo o tom, jak to jezdí v jakých rychlostech, ale o tom, že se v tom krámu nedá sedět. Pozice za volantem podle mně stojí za hovno a nedá se seřídit nijak, abych se v tom cítil příjemně. A shodou okolností ta 1,2 TSI je opravdu to jediný, co v tom autě funguje tak nějak normálně a dle očekávání. K motoru bych výhrady neměl. A jestli je to levný nebo drahý auto, nijak nesouvisí s tím, jak se sedí za volantem.

Knightrider
24. února 2017, 14:24
0

Franz Kafka: Brzdy, to jsi mi připomněl další věc. Ty jsou podle mně v tom Rapidu opravdu hodně poddimenzovaný. Nemusel jsem brzdit ze žádných velkých rychlostí, ale i tak jsem v ně neměl důvěru naprosto žádnou. Ale tak nemusíme se shodnout v tom, jak kdo z nás vnímá který auto. Vojtovi přijde Rapid jako dobrý a zábavný auto, mně a většině mých kolegů, kteří v tom navíc musí jezdit dennodenně, jako strašnej krám. Holt jinej úhel pohledu.

Vojta Dobeš
24. února 2017, 14:58
0

Ad sezení - příplatkový sedačky to řeší. V normálních jsem nejel, ale je pravda, že když jsem si do toho sednul u prodejce, tak mě dost štvaly.

Jinak opakuju, že jde o úhel pohledu, jsou věci na který je to dobrý auto a věci na který je to špatný auto. Kdybych to dostal jako služebák, tak budu asi prskat, že mi nedali Octavii nebo Focuse. Kdybych si měl koupit nový rodinný auto za 300, tak o tom budu přemýšlet.

Franz Kafka
24. února 2017, 15:28
0

V které Škodovce se dá sedět na tom čemu říkají sedadla v základu začalo to u OCI a neskončí to nikdy. Jako služební auto bych chtěl taky raději Oc nebo Fabii a vůbec úplně nejlepší by byla i30:)) Jinak asi jo, pokud na to koukáš optikou mám 300 na auto tak potom to jde zařadit do užšího výběru já bych si, ale raději koupil o dvě třídy větší ojetý třeba Superba poslední jedničku, ale to už zase otevírám úplně jiné téma.

Knightrider
24. února 2017, 15:35
0

Mně přijde, že i Fabie je lepší auto, než Rapid. Vůbec mi to nesedlo.

Vojta Dobeš
24. února 2017, 20:06
0

Nevím, jestli bych řekl, že je "lepší", ale rozhodně je modernější a technicky vychytanější. To logicky vyplývá z účelu Fabie a účelu Rapidu. Fabia je normální supermini, které má konkurovat špičce ve své třídě (Fiesta, Yaris...) a spíš cílí na lidi, kteří skutečně hledají malé auto.

Rapid je low-cost řešení rodinného auta, alias "auto-pro-lidi-co-by-chtěli-Octavii-a-nemají-na-ní". Respektive v případě Rapidu Spaceback je to levná alternativa ke Golfu, v případě "dlouhého" je to levná alternativa k Octavii. V podstatě je to Octavia I s odstraněnými problémy (podvozek, málo místa vzadu).

AnGeor
23. února 2017, 16:12
0

Par let jsem v US zil a taky si tam nekolik novych aut koupil a par lidi od aut tam potkal. Stejne tak, jak se dnes v CR divame na "divne" znacky z Ciny se oni divaji na "ruskou" skodovku. VW tam prodaval auta jenom proto, ze to bylo levnejsi nez si ojizdet vlastni cestou do prace a domu. Viz jejich sign and drive akce, ktera tam bezela nonstop. Podepis a jed, pak nam posles nejake drobne mesicne... S tim, ze kdyz jim ukazes fotku fabie a reknes ze stoji 10k$, tak pak na salonu ta z te fotky bude stat 17k$... Rapid na US cesty s tim podvozkem? Usmevne. Myslim ze jedine co by tam mohlo uspet je Kardiaq, pokud by ho vyrabeli lokalne a byl levnejsi nez overene znacky. Suberb v plne tam asi za 25k prodavat nebudou a vice by za to nikdo nedal. Outback s 3,6R v plne se da poridit za 31$ a Subaru bych rek je docela uspesna znacka na US trhu, samo v ramci moznosti...

reagovat
Vojta Dobeš
23. února 2017, 21:56
0

Souhlas s tím, že uvedení jakékoliv nové značky na trh je drasticky drahá záležitost. Měl bych však výhradu k teorii o tom, že Škoda je z hlediska Američanů "značka z východu". Američani ví prd, co je to Škoda, a většina z nich ví prd, co je to Česká Republika. Marketing značky by téměř určitě mluvil o něčem jako "German Engineering", pravděpodobně by se to prodávalo v showroomech s VW apod. - takže si myslím, že by většina potenciálních kupců vnímala Škodu jako německou značku (což do značné míry je).

custom1
16. března 2017, 16:24
0

Jen tak pro zajímavost - takhle vypadá čínský Rapid 4 door

reagovat


reklama

Poslední komentáře

Poslední inzeráty

Chevrolet Corvette C4 1986
Chevrolet Corvette C4

1986 rok výroby
174 koní výkon
5 700 ccm objem

Škoda Roomster  2007
Škoda Roomster

2007 rok výroby
103 koní výkon
1 598 ccm objem

Jeep Grand Cherokee 4.7 164kW V8 LPG rv.2002 2002
Jeep Grand Cherokee 4.7 164kW V8 LPG rv.2002

2002 rok výroby
164 koní výkon
4 700 ccm objem