načítám data...

Renault Safrane Biturbo: Zapomenutý supersedan

V první polovině devadesátek nemusel zájemce o rychlý sedan sáhnout jen po BMW, nebo Mercedesu. Svoji troškou do mlýna přispěl i Renault. A stálo to za to.

zobrazit celou galeriiHistorie: Renault Safrane Biturbo: Zapomenutý supersedan

Minulý čtvrtek se na autíčkářově facebooku objevil nenápadný odkaz na inzerát. To, co se na první pohled zdá jako poněkud zašlý tmavomodrý sedan od Renaultu je ale, jak správně poznamenal Vavris, velice obskurní přibližovadlo. Většina z vás asi Safrane Biturbo zná, nebo o něm někdy slyšela, i tak ale, myslím si, není od věci, si tuhle silniční střelu z Francie trochu připomenout.

Příběh Renaultu Safrane Biturbo začíná v roce 1993, kdy se vedení automobilky rozhodlo vyvinout vysoce výkoný a rychlý luxusní vůz vyšší střední třídy. Začátkem devadesátých let byly totiž rychlé verze sedanů docela v módě. A zdaleka ne jen u německé “trojky”. Kromě tehdejší “empětky” a Mercedesu 500E tu byl i přemotorovaný Lotus Omega od Opelu, nebo třeba Peugeot 405 TI6. I když se prodeje těchto modelů většinou počítaly na desítky, pro automobilky byl jejich vývoj otázkou prestiže. Proto se do vývoje pustil i Renault.

Základem pro ostrý sedan se stal model Safrane, tehdy vlajková loď automobilky, v nejsilnější motorizaci Z7X. Pod kapotou předl osvědčený třílitrový vidlicový šestiválec PRV naladěný na výkon 165 koňských sil pohánějící přední kola. To byl sice slibný základ, na výkonné soupeře to ale ani náhodou nestačilo. Motor tedy putoval k německému úpravci Hartge, kde došlo k úpravě vstřikování, instalaci elektronického zapalování, ale hlavně zde byl motor osazen dvěma turbodmychadly KKK. První prototypy upraveného motoru dosahovaly výkonu tří set koňských sil při plnícím tlaku turba 0,8 barů, emisní normy a hlavně absence dostatečně odolné převodovky ale nakonec výkon snížily na výsledných 268 koní a 363 Nm. točivého momentu.

I tak se ale Safrane Biturbo nabízel pouze s pětistupňovým manuálem. Soudobé automatické převodovky od Renaultu si zkrátka s takovou porcí výkonu poslanou na všechna čtyři kola neuměly poradit. Hnací síla byla přenášena na nápravy v poměru 60:40 (měnil se dle potřeby) přes viskozní spojku, zadní náprava měla navíc elektronickou uzávěrku diferenciálu. Takto upravený vůz dosahoval rychlosti 250 km/h, dle dobových pramenů byl ale po odstranění omezovače schopen jet až 275 km/h. Z nuly na sto zrychlil 1,8 tuny těžký vůz za slušných sedm sekund.

Samozřejmě nezůstalo jen u úprav motoru, velkých změn doznal i podvozek. Do Biturba se montovaly velice drahé tlumiče s nastavitelnou tuhostí, vůz měl navíc vzduchové měchy pro nastavení podvozku. K dispozici byly tři úrovně nastavení, které bylo možné přepínat ovladačem vedle řadící páky. Systém ale navíc bedlivě sledoval jízdu a sám tvrdost a světlou výšku přizpůsoboval. Při rychlostech nad 120 km/h se auto samo “snížilo”, při jízdě po hrbolatém povrchu se naopak přizvedlo. Vůz také udržoval konstantní světlou výšku bez ohledu na zatížení. Právě ony tlumiče v pozdějších letech daly vzniknout zkazkám, že tento sofistikovaný podvozkový systém příliš dobře nefunguje. Šetřiví majitelé totiž často nahrazovali originální adaptivní tlumiče kusy ze sériových Safranů. Na druhou stranu se není čemu divit – výměna všech čtyř tlumičů vyšla v přepočtu na více než sto tisíc korun.

Výkon vozu krotily dvoupístkové kotoučové brzdy s ABS na obou nápravách, vpředu s větranými kotouči 320 mm, vzadu s plnými 265 mm. Nechybělo ani několik aerodynamických úprav od Imrischeru. Nejznatelnější jsou asi přepracované snížené nárazníky a decentní zadní spoiler. Vůz dostal do vínku lité sedmnáctky od OZ Racing obuté do 225/45 pneumatik Pirelli P Zero. 

Na palubě pak posádku hýčkaly ty nejmodernější prvky výbavy. Většina vozů (dle některých pramenů až 90%) byla vyrobena v nejvyšší výbavě Baccara. V té bylo možné dále připlácet jen za jedinou položku – elektricky ovládaný šíbr. Jen několik málo kusů dostalo do vínku nižší úrovně RXE a Elipse. Vozu “v Baccaře” nechyběla luxusní kožená křesla s elektrickým nastavením, dvouzonová automatická klimatizace, kvalitní audiosystém s ovládáním pod volantem, grafickým ekvalizérem, CD a kazetovým přehrávačem, nebo palubní počítač. Zajímavým prvkem byly dva sluchátkové výstupy v zadní části středového tunelu – osazenstvo zadních sedadel mohlo poslouchat audiosystém ve sluchátcích, nemusel hrát z reproduktorů. Samozřejmostí byla i okna a zrcátka “v elektrice”, nebo třeba palubní telefon. Za pozornost stála dobová vychytávka – “mluvící” počítač, který hláškami v němčině, italštině, francouzštině, nebo angličtině upozorňoval na nejrůznější skutečnosti (nedovřené dveře, nízky stav oleje, servisní interval, prasklé žárovky a podobně). 

Vůz šel do prodeje krátce po představení, v dubnu roku 1994 a ve výrobě vydržel jen necelé dva roky, do října 1996. Za tu dobu sjelo z linky jen 806 exemplářů, prodejní cena vozu činila v přepočtu 2,4 mil. Kč. Není bez zajímavosti, že české zastoupení Renaultu tehdy u nás prodalo čtyři exempláře tohoto vozu. Kupní cena byla ale jen počátkem investic – jak jsem již zmiňoval výše, originální díly na vůz byly velice drahé a nutnost výměny byť jen spotřebních dílů často poslala Biturba do šrotu, případně do rukou garážových kutilů, kteří dokonali dílo zkázy. Do dnešních dnů tak přežil jen zlomek ostrých Safranů. Pokud ale některý z vozů vlastníte, jedná se o zajímavou investici, jejíž cena bude už jen stoupat.

 

 


Související články

Pro přidání komentáře se přihlašte nebo registrujte

Komentáře

Inženýr
02. ledna 2019, 21:45
3

Nechci rýpat, ale opravdu je Safrane sedan?)

reagovat
Jakub Pospíšil
02. ledna 2019, 22:35
0

No dobře, je to liftback, ale nejsem si jist, zda se tohle označení vůbec v raných devadesátkách používalo. Obecně se ale řadí Safrane mezi tzv. supersedany. Je ale pravda, že klasický tříprostorový sedan to fakt není.

ro
rock
03. ledna 2019, 18:52
0

Taky mi to rve oči, ale částečně máš pravdu. Prolítl jsem dobový materiály a na přelomu 80. a 90. se tomuhle typu karosérie fakt obvykle liftback neříkalo (narazil jsem na jedinou výjimku: z nějakýho mně neznámýho důvodu Carina E); obvykle to bylo něco jako sedan (nebo limuzína) se splývavou (nebo výklopnou) zádí, objevil jsem i označení kombilimuzína.
Ten pojem liftback se hromadně objevuje až v éře Octavie, o pár let později.

M
02. ledna 2019, 22:29
0

Zaujimavy clanok, dik. Poznal som omegu a 405ku, tento safrane nie. Fakt je to (hlavne muselo byt) 'husta kara' (aspon podla predpokladov). Dnes si uz podobne ulety dovolia iba luxusne znacky, kde sa zakaznici najdu aj na nakladne male serie. Skoda. Taky R-Golf je vykonnejsi/rychlejsi a urcite aj financne pristupnejsi ako vtedy, ale proste nie je cool :=

reagovat
Knightrider
03. ledna 2019, 07:12
0

No ty bláho, tak o Safranu už jsem nečetl hodně dlouho, natož, abych ho někde viděl naživo. I když to není klasický tříprostorový sedan, tak pořád vypadá skvěle.

reagovat
Nawi2203
04. ledna 2019, 09:41
0

Ještě dva roky z5 stával pravidelně jeden ve stříbrný barvě na Dejvicích před restaurací Kulaťák

SEMRY
03. ledna 2019, 09:05
0

Jel jsem kdysi normálním myslím V6 a tu dobu to bylo úžasné auto. Pohodlné a rychlé.

reagovat
ToMyx
03. ledna 2019, 11:00
0

Nejmenoval se Baccara? V jednom takovém se mi poštěstilo se svézt někdy kolem roku 2000. Design exteriéru se mi líbí dodnes, ale jak to jelo, bylo to brutální. Stejně tak investice majitele do servisu, který byl náročný.

Tipl bych si, že označení liftback bylo v devadesátkách aktuální díky snu českých rodin, který nastoupil v roce 1996 tuším? Každopádně, tyhle ojedinělá auta jsou parádní!
-
Komentář upraven 3. 1. 2019, 11:06:20

reagovat
Jakub Pospíšil
03. ledna 2019, 11:16
0

Baccara byl název nejvyšší úrovně výbavy bez ohledu na model. Vzhledem k tomu, že většina Safranů byla "v plný", tak se většinou celý vůz jmenuje "Safrane Biturbo Baccara". Objevilo se ale i několik nižších výbav RXE a Elipse.

ToMyx
03. ledna 2019, 11:40
0

Díky za rychlou reakci!
Já si ten nápis pamatuju ze zadku auta:-) Hold to bylo v době, kdy jsem měl mokrý papíry a tajně jsem si přál si sednout za volant tohodle renclíka.

beastar
03. ledna 2019, 13:56
2

Baccara byla výbava srovnatelná s dnešním InitialeParis. Výraz liftback začal být v povědomí v souvislosti se Seatem Toledo. Následně i pro laickou veřejnost prohlouben okynou. Těch Safranu jezdilo obecně všech jak šafránu. Biturbo už je unikát a vždycky byl. Jedno měl kdysi jeden pražský populární majitel domků s prodejnou láskou. Prej ale skončilo ve stromě. Osobně se m to auto viděl naživo 1x a to v Luxu. V nabídce jistého arabského poctivce.

jo
johan
03. ledna 2019, 14:13
0

Tomyx: stacilo by si precitat clanok ;)

ToMyx
03. ledna 2019, 14:55
1

johan: Článek jsem četl, proč myslíš, že bych jinak reagoval? Jen jsem si nevím proč myslel, že to bylo součást jména modelu nikoli nejvyšší výbava, tak jsem se raději zeptal.

beastar: Hele bíste, ty jsi normálně studnice. Máš fakt slušný přehled principále, jen co je pravda ;-)

Adam
03. ledna 2019, 13:03
0

Zeptám se autora, v inzerátu prodejce tvrdí, že jeho vůz stál v roce '95 víc, než M5. Je to reálné, aby 268hp Renault stát víc, než 340hp BMW E34?

reagovat
Chase
03. ledna 2019, 13:30
1

Nejsem sice autor, ale za mě to teoreticky možné je, přece jen M5 byla trochu masovější výroba (byť ruční), něž přetechnizovaná Safrane Biturbo u které už byl ze začátku předpoklad výroby jen v pár stovkách kusů (806 ks Safrane vs. 12254 ks M5) a která byla až po strop narvaná elektronickými hračkami dané doby včetně podvozku, který to auto prodražoval docela statečně.
-
Komentář upraven 3. 1. 2019, 13:31:30

ratan groch
03. ledna 2019, 23:02
3

Adam, JE TO TAK
cena Safrane biturbo Baccara 2 141 667 Kč
https://autonoto.sk/katalog/detail/renault-safrane-baccara-biturbo
E34 M5 sa dala kupit za 120850 DEM - 2 078 620 Kc
https://www.bmwgroupclassic-downloads.com/The%20M5%20Story/Media%20DE/DE_Datenblatt_BMW%20M5%20E34.pdf
vymenny kurz cca 17,20 (historicke kurzy CZK k DEM)

TAKZE ANO - SAFRANE BOL DRAHSI


P.S.
Ked som bol v novembri v MOTORCAR MUSEUM OF JAPAN, tak majitel zbierky, Shoso Maeda, mal prave RENAULT SAFRANE. Bol vystaveny na cestnom mieste spolu s historiou majitela a jeho rodiny. Bol som prekvapeny, ze clovek, ktory ma zbierku vyse 500 aut pouziva ako daily car prave Renault.

Jakub Pospíšil
04. ledna 2019, 00:17
1

Děkuji za průzkum a odpověď.
-
Komentář upraven 4. 1. 2019, 00:18:42

Chase
03. ledna 2019, 13:38
2

Safrane Biturbo byla společně s Cliem Williams, R5 Turbo 1 a Cliem 3.0 V6 vlhkým snem každého, kdo sedlal nějaký ten Renault a přilnul ke značce. Každopádně to byla auta, která oslovovala mnohem více lidí. Některá z nich byla luxusní, jiná s výrazně vražednými manýry (R5 Turbo a Clio 3.0 V6), ale všechny mají dodnes svoje osobité kouzlo.

reagovat
Csaba
03. ledna 2019, 19:45
0

V Rakousku bylo jedno vínové Biturbo na prodej loni nebo předloni, za 5t. €, pán ho měl x let a bylo ve velmi dobrém stavu, garážované, servisované. Velmi vážně jsem o něm uvažoval a konzultoval věc s kamarádem automechanikem, milovníkem značky vlastnícím asi 5 Renaultů a nakonec jsem nenašel odvahu do toho jít, respektive, musel jsem smutně uznat že nejsa člověkem s měsíčním příjmem ve stotisících, nemůžu uvažovat o tom, že bych ho provozoval denně a dlouhodobě :)
Teď, zpětně, toho lituji. I kdybych se na něj jen chodil dívat do garáže, stálo by to za to :)

Csaba
03. ledna 2019, 19:34
-2

1) Safrane Biturbo rozhodně NENÍ "zapomenutý" :)
2) Rozhodně to také NENÍ sedan, superkára to ale je >100% :-)
3) "Většina z vás asi Safrane Biturbo zná, nebo o něm někdy slyšela, i tak ale, myslím si, není od věci, si tuhle silniční střelu z Francie trochu připomenout." Ano, zná, víc než dobře a i z těchto důvodů je naprosto zbytečné a nadbytečné už asi po 150 recyklovat prastaré články o daném modelu napsané jinými autory, znovu, už pomilionté, mluvit o přispění firem jako Hartge, Irmscher atd, o tom že v té době nebyl k dispozici žádný automat který by sílu toho motoru úspěšně (a pokud možno dlouhodobě) zvládal "přenášet na vozovku" atd a pod., znovu dokola, znovu dokola, znovu a dokola... zbytečné a nesmyslné.

Četl jsem ten text pozorně (jako za posledních >dvacet let VŠECHNY články které (česky) byly o R. S. B. Q. B. napsány a vytištěny v časopisech o autech) a nenecházím v daném textu NIC, ANI JEDNO JEDINÉ slovo nové, doposud nečtené, NENÍ tam NIC co bych nečetl už 100x, v roce 1996, 2000, 2004, 2008, 2011, 2015... (a kdykoli jindy mezi těmi roky) :-)
Myslím že články tohoto typu (RECYKLOVANÉ reči o něčem co už bylo milionkrát popsáno do nejposlednějšího detailu) jsou tím posledním co by na Autíčkáři mělo být, tohle je smutná denní praxe na pofidérním Autofóru :(
Kdyby autor zvolil jakoukoli jinou formu popsání tohoto mimořádně mimořádného modelu :) než jenom bezduché memorování všeobecně známých údajů, hodnot atd, potom bych obdivně smekl klobouk a řekl si "ano, venovat čas Autíčkáři má smysl".
Kdyby autor článku v tom autě fyzicky seděl, hovořil s jeho majitelem, svezl se v něm (nebo snad dokonce s ním), tlumočil by nám, čtenářům, své dojmy z jízdy a všeho kolem, případně dojmy, zkušenosti a zážitky někoho kdo tuhle šílenost v Česku dlouhodobě provozuje, potom by šlo o článek který bych dovedl ocenit i více než smeknutým kloboukem, tady bych klidně "pustil i nějaký chlup", protože to by byly slova opravdu K NEZAPLACENÍ. :)

Článek tak jak je napsán teď však má pro mě absolutně nulovou hodnotu, nedozvěděl jsem se naprosto nic nového, nic co bych nevěděl, nic co bych nečetl už mnohokrát.
4) Ta poslední věta, ta mě dorazila úplně - člověče, kdybys to nenapsal, fakt by nám to nedocvaklo :)

reagovat
beastar
03. ledna 2019, 20:46
3

Jako jasné. Spoustu věcí co píšeš je pravda a asi to tak bude. Co když jsou a lidi který to nevědí? Nečetli. Takový auta aktivně nevyhledavaji. A dnes si o tom přečetli třeba prvně. Jasně není to kdovíjak originální obsah. Když to ale budeš vidět takhle... Tak na netu je dneska fakt všechno. Kór když vládneš i jiným lengvičem, než česky a případně severomaďarsky.

Csaba
03. ledna 2019, 21:20
-1

Jo, připouštím, může být někdo kdo doposud netušil o tom že R. S. B. Q. B. existuje a že se několik ks prohánělo i na českých silnicích.
Onen hypotetický "někdo" mi v takovém případě ale přijde jako typický čtenář časopisů Vlasta, Chvilka pro tebe, webů typu miminko.cz nebo plavky.cz (pokud takové weby vůbec jsou) :-), prostě člověk kterému jsou auta naprosto u ..., nic o nich neví, nezajímají ho, nečte si o nich, nepřemýšlí o nich, nemá řidičák...
Pro takového člověka je tento článek potom zlatý důl, rozšiřuje mu obzory a nějak ho obohatí, nepochybně.
Ale - čtenáři Autíčkáře jsou (nebo - měli by být? - otázka na další filozofickou debatu?) v "daném oboru" zběhlejší, erudovanější, orientující se v problematice... Já samozřejmě věc vnímám svým pohledem, pohledem člověka který si (do nástupu internetu) dlouhé roky až desetiletí kupoval všechny časopisy o autech které v ČR vycházeli, má doma mnoho knih o autech, automobilizmu, strojích a technice obecně a tak je je čtení tohoto článku pro mě ztrátou času, protože si při čtení těch vět naprosto jasně vybavuji jak jsem je četl v nějakém časopisu před 20 lety, přesně takhle formulované, s tímto slovosledem, frázemi...
A patrně mylně předpokládám že ostatní tady auty žijí podobně intenzivně, vše co šlo přečetli, pamatují si, orientují se :)
Obzvláště když dnešní mládež (tj cca do 30 let) :) už vesměs čte i anglicky nebo německy psané texty a má tudíž tisíckrát větší možnost přečíst si o autech cokoli/všechno, na rozdíl odemne, odkázaného jen na články psané česky nebo severomaďarsky :-)

Goldies
03. ledna 2019, 23:07
2

Ty jo, tak nevím... Já o Šafránu věděl, vím že existoval, bývalej skorošvagr ho dokonce měl (v základní verzi) ale o tom proc a jak vzniklo, co tam bylo za komponenty, jsem četl prvně. Já jsem třeba za tyhle články rád. Jasný, pro tebe jako fandu značky je to novinka. Mě třeba Renault nikdy moc nebral (pominu-li Clio RS a Megane RS z poslední doby) takže za mě fakt dobrej článek :-)

Ber to tak, že pro tebe by zas mohlo být zajímavé povídání o 2JZ v Toyota Aristo a mě by to třeba nebavilo a přitom to bylo parádní auto :-)

CZmisak
04. ledna 2019, 09:47
2

A zrovna článek o 1JZ a 2JZ, stejně jako o amerických V8 by mohlo být zajímavé čtení, nechce se toho někdo z redakce chytit?

beastar
04. ledna 2019, 15:07
0

Stejně tak je dobrý čtení třeba o věcech jako je De Tomaso Mangusta. A já už to četl a slyšel tolikrát, že už sem na to alergickej stejně tak o starých Maserati. Nikdy se nejde zavděčit všem. Btw těm rychlým Renaultum se tady nevěnuje nikdo stejně tak Pugu. Občas něco kdysi sepsal Krab.

ToMyx
04. ledna 2019, 15:33
0

Tý jo, 30 cm model Mangusty jsem měl jako malej pětiletej capart od příbuzných z německa. To auto jsem si pečlivě oprašoval a jednou za týden jemně volantem točil koly, aby se moc neošoupalo :-)

ratan groch
06. ledna 2019, 15:45
2

Ad Csaba:
Csaba, dal som ti minus. Robievam to zriedkavo. Po pravde ani neviem kedy posledny krat. Preco?
kvoli tomuto - co by na Autíčkáři mělo být, tohle je smutná denní praxe na pofidérním Autofóru :(
Prestan sa tu hrat na chytraka aj so svojou skratkou R. S. B. Q. B., ktoru nepozna ani vyhladavac.
porovnavat autickara s miminko.cz a casopisom Vlasta? to si strc do riti.
Ak sa ti to tu nepaci, tak zmizni. Pochybujem, ze tu budes niekomu chybat.
Navazat sa do ostatnych citatelov, ze nevedia vsetko o R. S. B. Q. B? Kriste pane, to necitaju len stari paprdovia ako ty, ale aj teenageri, ktori este NEMALI CAS spoznat tolko aut, kolko poznas ty. A ludia, ktorych primarne zaujimaju ine typy aut, ale so zaujmom si to precitaju a nemusia to hladat v 150 inych clankoch za poslednych 25 rokov.
Rad by som vedel ci sa prave tak vyznas aj v UTE cars, rozdieloch medzi vsetkymi typmi prevodoviek, maloseriovkach anglickych garazovych vyrobcov, historiu Duesenbergu a desiatkach dalsich tem.
Autíčkář uz nie je portal, ktory produkuje jeden clanok za tyzden, ale kazdy den tu najdes nieco nove. Ak je to tema co uz dokonale poznas alebo ta nezaujima, tak to kurva necitaj a prestan tu urazat ludi, ktori to napisali.

A bud rad, ze som si to po sebe precital, lebo som zmazal posledne tri vety, kde som ta uz len bohapusto urazal. Ako prosim? Ze ta to nezaujima? Tak presne tak isto nas ostatnych zaujimaju tvoje plky.

Csaba
06. ledna 2019, 16:23
-3

A mě jsi byl svými články (cestopisy) tak sympatický člověče... :)
Ehm - a proč mi prosím tě píšeš žes "mi dal mínus"?
Snad si nemyslíš že mě zajímá kdo mi "dává mínus", natož proč?!?
Teda, už dlouho jsem se takhle nezasmál :)
Ne, neboj, vážně si nepůjdu dát nějaký prášek abych se vzpamatoval z toho že mi někdo někde na internetu "dal mínus" :)

Renault Safrane Biturbo Quadra Baccara čili R. S. B. Q. B. - na to nepotřebuješ aby to znal nějaký překladač, na to abys věděl co ta zkratka znamená stačí popřemýšlet co by to mohlo být a člověku co se o auta zajímá to docvakne hned, obzvláště když je to zmíněno i v článku o Renault Safrane Biturbo :)
A nehraju si na chytráka, z toho mě laskavě neobviňuj, je to prostá lenost, kdo se má s tím dlouhatánským názvem pořád vypisovat, že ano. :)
Kdyby sis to co jsem napsal přečetl pořádně, pochopil bys že nesrovnávám Autíčkáře s časopisem Vlasta, ale hodnotu daného článku z obecného hlediska pro mě, to je, jaksi, rozdíl.
S posíláním mě "do riti" táhni do prdele, a co budu dělat jestli se mě někde nebude líbit, nech laskavě na mě, ano?!?
Uff, to je vtip, čobolák mě bude vyhazovat z českého webu o autech - ty si ale rozumbrada, voľakto by povedal že si takmer huncút!
Až si nějaký web o autech založíš, zaplatíš, vytvoříš jeho obsah a budeš mít právo z něj někoho vyhodit, potom si to můžeš skusit, tady na Autíčkáři jsi stejně malé hovno jako já a nějaké vyhazování si můžeš zkoušet maximálně tak mezi dětmi na pískovišti, šašku počmáranej!
Je mi naprosto u zadku o čem ty pochybuješ nebo ne, to je překvapení, co?
Já se do nikoho nenavážel, napsal jsem svůj osobní názor na daný článek a je zajímavé a překvapivé že nejvulgárnější a nejurážlivější reakce je od někoho kdo k autu nenapsal ani ň.
No, australské UTE jsou mi velmi sympatické a zase tak moc jich není, tam bych něco málo věděl, rozdíl mezi typy převodovek nejsou problém, m. a. g. v. byly mraky, bohužel už jich moc nezbylo a Duesenberg je jedna z mých nejoblíbenějších US značek, kompresorové vozy mám moc rád, jednu ameriku s kompresorem jsem kdysi měl :)
Díky za upozornění, vím že "Autíčkář uz nie je portal, ktory produkuje jeden clanok za tyzden, ale kazdy den tu najdes nieco nove.", jen nějak nechápu tvou potřebu mi to psát :)
Jesli se ti nelíbí co jsem napsal, "tak to kurva necitaj" a běž se zeptat někoho klidnějšího, duševně vyrovnanějšího a s větším nadhledem jaký je ROZDÍL mezi kritickým názorem a urážkou, ju?
A jsem rád že jsi už skončil s urážením mé osoby, protože mě, pozor, další šok, NEZAJÍMAJÍ TVOJE PLKY

ratan groch
06. ledna 2019, 17:23
1

Csaba, dakujem za pochvalu mojich clankov. Snazim sa :)))
A som rad, ze si si precital aj moju reakciu na tvoj prispevok.
Ak suhlasis, tymto povazujem nasu diskusiu na tuto temu za uzavretu.
Amen.

Csaba
06. ledna 2019, 17:53
1

Souhlas.

Ov
Overlord
04. ledna 2019, 16:10
0

Pamatuji z obyčejné V6 dofukovací přední sedačky, el. nastavitelná zadní sedadla, digi klimu s vyklopitelnýma výdechama. Sedan to není, ale v žádném prospektu co mám doma, není zmínka o sedanu nebo liftbacku. Perlička: http://www.autoforum.cz/fascinace/renault-laguna-biturbo-zapomenuty-ostry-sedan-mel-280konovou-v6/

reagovat


Poslední komentáře

Poslední inzeráty

Renault Mégane CC coupe cabrio 2.0 16V 2004
Renault Mégane CC coupe cabrio 2.0 16V

2004 rok výroby
99 koní výkon
2 000 ccm objem

Chevrolet Tahoe 1500 LT 4x4 5,7 Vortec 1997
Chevrolet Tahoe 1500 LT 4x4 5,7 Vortec

1997 rok výroby
255 koní výkon
5 733 ccm objem

Lincoln Premiere Continental  1960
Lincoln Premiere Continental

1960 rok výroby
320 koní výkon
7 044 ccm objem

Ford Mustang 4.0 v6 manual 2006
Ford Mustang 4.0 v6 manual

2006 rok výroby
220 koní výkon
4 000 ccm objem

Cadillac Escalade  2007
Cadillac Escalade

2007 rok výroby
410 koní výkon
6 200 ccm objem