načítám data...

Ptejte se: Zbytečnost sportovních aut?

Dnešní ptejte se bude velmi filozofické...

zobrazit celou galeriiZobrazit galerii

Zdravím

Vlastním Suzuki Swift 1.2. Samozřejmě mi tak úplně nestačí jeho výkon a přemýšlím, co bych si za pár let, až si něco našetřím, koupil. Jako ideální mě samozřejmě hned napadnou malé hot-hache jako Fiesta ST a Polo GTI. Když pak přemýšlím o vyloženě vysněných autech, tak mi jako ideální připadají nejsilnější hot-hache, jako Golf R a Civic Type-R. Auta, která člověk nemusí naložit do náklaďáku, když se s nimi chce svézt někde v horách nebo na okruhu, a přitom jsou schopná vyvinout ohromné rychlosti a bavit člověka i na rychlých okruzích a třeba i do kopce… Ale pak se to začíná obracet…

               Za pár let si budu moct (teoreticky) koupit třeba takovou Teslu 3. A když si vezmu, jak moc jezdím v běžném provozu, ve kterém je většina řidičů poctivých, sem tam se někde objeví policista s radarem a pravděpodobně hustota dopravy do budoucna nebude řídnout. Použil bych vůbec nějak kloudně sportovní auto? Nehledě na to, že když koupím za milion Golf R, tak za pár let zaplatím několik stovek tisíc za benzín, kdyžto když si koupím Teslu, tak to bude v řádech desítek tisíc za elektřinu… Byl bych s takovým Golfem R vůbec někde rychleji než třeba s tím samým modelem v levnější verzi 1.8 TSI? Případně to vzít rovnou z gruntu, koupit si Golf s 1.4 TSI a za ušetřené statisíce si na okruzích půjčovat auta?

                To, o čem tady ale mluvím, už moc nebude fungovat u aut, která jsem zmiňoval dřív. Taková Fiesta ST bude v provozu určitě rychlejší než můj Swift, byť je asi o 200k dražší, ale zkrátka na dálnici půjdou dlouhodobě držet vysoké rychlosti, aniž by člověku bylo auta líto, a co se týče řidiče, ten bude také méně unavený, když bude stačit přišlápnout plyn, místo podřazování a doufání při každém předjetí. Když popřemýšlím o spotřebě, tak bych musel jezdit asi opravdu hodně, aby se mi místo Polo GTI vyplatila Tesla 3, navíc bez zážitků ze sportovní jízdy…

                I když vážně je možné, že z řízení třeba té Tesly nebude člověk mít zážitky jako ze sportovního vozu? Suzuki Swift není primárně sportovní, spíše úsporné levné auto a přesto když mu začnu šlapat na krk, tak se v pomalejších zatáčkách velmi dobře bavím, sem tam to pod vysokým bočním přetížením ustřelí a já chápu co tím myslí James May, když doporučuje Fiat Panda 1.2 jako zábavné auto do běžného provozu. Tátova Suzuki Vitara, to už absolutně nemá nic společného se sportovním autem, a přesto když motor 1.6 vezmu do otáček, na ovladači čtyřkolky nastavím Sport, tak je to docela legrace.

                Kdybych se podíval ještě mezi dražší auta, než třeba Golf R, tak tam mi zase dochází, že moct si opravdu dovolit C 63 AMG, Nissan GT-R, 911 Carrera GTS, Ferrari 488 a výš už znamená velkou finanční rezervu a člověk už tak neřeší, jestli to žere nebo ne a jestli benzín nebo elektřinu a nemusí se rozhodovat mezi tím Ferrari samotným a Teslou S a k tomu kupa závodění, ale koupí si případně všechny tři možnosti.

                Že by bylo vážně ideální pořídit např. Fiestu ST a za volné (bez našetření na další malý hot-hach a bez peněz na investice pro zajištění vlastního života) peníze pak závodit? Třeba začít Plech Cupem a podle financí zkusit třeba vrchy? Nebo za ně cestovat a na zahraničních okruzích si prostě projet nějaký supersport, nebo malý závoďák a mít tak mnohem větší zážitky, než když pojedu zacpanou Prahou v Nissanu GT-R za který jsem šetřil posledních 10 let a prodal i kartáček na zuby? To auto vlastně nemusí být ani Fiesta ST… Co třeba Fabia 1.2 TSI 110PS a s automatem… A nebo si nechat Swift 10 let a po tu dobu dělat to co jsem navrhoval v případě koupě Fiesty ST, jen víc ????

                Pokud se budete tak hezky nudit, že opravdu přečtete celý tenhle článek, tak vám děkuji a přeju spoustu úspěchu celému Autíčkáři, protože se vám podařilo vytvořit něco výjimečného a zajímavého v žánru, který je narvaný vším možným.

S pozdravem Rosťa Račák

Ahoj Rosťo. Začnu od konce a poděkuju za chválu a za to, že si myslíš, že Autíčkář je výjimečný počin – hřeje nás to na autíčkářovských srdíčkách :-). Ale teď už k tvému dotazu, který je opravdu pekelně dlouhý a taky pekelně zašmodrchaný – moc chytrý z toho nejsem a mám silný pocit, že jasno nemáš ani ty sám. Pokud jsem jej dobře pochopil, zamýšlíš se nad tím, jaká cesta bude nejlepší k získání zážitků a užití si sportovna, které nám nabízí automobilový svět, a paradoxně přicházíš na to, zda má vůbec smysl utrácet peníze za vlastnictví něčeho tak podružného, jako je sportovní vůz. Je to velmi zapeklitý námět, ale snad se dobereme konce, přestože jsi v mailu podal minimum indicií k tomu, jaká je vlastně reálná situace a co vše musí auto splňovat. Tak to zkusme postupně rozuzlovat. Spíš než odpověď na konkrétní dotaz bude následující text spíše Vavrisovo uvažování nahlas. 

Může být lepší či sportovnější i reálně rychlejší?

„Byl bych s takovým Golfem R vůbec někde rychleji než třeba s tím samým modelem v levnější verzi 1.8 TSI?”. Začal bych s tímto. Odpověď je jednoduchá – NE. Pokud postavíme otázku takhle, jsou všechna sportovní a supersportovní auta irelevantní a nesmyslná. Časy, kdy vlastnictví drahého gétéčka znamenalo hmatatelnou výhodu, už jsou dávno pryč. Jednak je to hustotou dopravy, která už před mnoha lety dosáhla takové míry, že není moudré letět něčím hodně rychlým nízko nad zemí, druhak jsou dnešní auta natolik rychlá a schopná, že už běžné modely dokáží vyvinout tempo absolutně nekompatibilní s prvním faktorem. Tvůj Swift bude limitován na dálnici, ale také okreskách – přece jen se s atmosférickou jedna dvojkou nedá předjíždět, kdykoliv si člověk zamane. Avšak od určité hranice výkonu se limity ze strany auta začnou přetvářet na limity ze strany řidiče a provozu. Golf 1.8 TSI je rozhodně za touto hranicí. Dokáže bez problémů držet na dálnici dvě stovky a v zatáčkách zvládne víc než 99% řidičů. S Golfem R (a jakýmkoliv jiným rychlým autem) dostaneš hlavně velkou výkonovou rezervu a dynamit pod pravou nohou, na reálných dojezdových časech se to však projeví minimálně – omezí tě doprava, vlastní strach a také snad morální zábrany. Ale o tom přece sportovní auta nejsou a ‚kloudně jej použít‘ půjde i bez lámání rychlostních rekordů na nějaké delší trase. 

Méně je více

Dnes si sportovní auto nekupuješ pro podávání výkonů, trhání rychlostních rekordů a překonávání kontinentálních vzdáleností v šílených časech, nýbrž pro radost a požitek. Ostatně, sám píšeš, že Swift tě baví. Víš proč? Protože je malý, lehký, jednoduchý a má relativně snadno přístupné limity. A to jsou věci, které jdou přesně opačným směrem než chladná efektivita, jež je teoreticky nutná pro získání rychlostní výhody. Rozhodně neplatí, že větší výkon a větší rychlost se automaticky rovná větší zážitek. On ten zmiňovaný vysněný Golf R je z prostého hlediska požitkáře dost možná méně zábavným autem než Fiesta ST, kterou jsi uváděl jako reálného kandidáta na další auto. Pokud to zobecním, s ostrými hatchbacky musí jet člověk děsivě rychle, aby se začaly dít věci, které způsobují radost, a o nově vzniklé kastě überhatchbacků to platí dvojnásob. Tohle se zrovna neslučuje s již několikrát omílanou hustotou dopravy, že? 

Naštěstí předokolky nejsou jediná existující koncepce. Pokud bude mým cílem elementární radost z jízdy, bude to chtít zabrousit jinam. Nabízejí se čtyřkolky, ovšem ty mají podobný problém – přemíru efektivity. Všechno nám směřuje k autům, které ve svém dotazu skoro absolutně míjíš. K autům, která jsou bezprostřední a intenzivní – klasickým zadohrabům. Když si koupíš poctivou mechanickou zadokolku neobalenou veletunami výbavy a (nevypínatelných) elektronickcýh asistentů, najednou nebude třeba světelných rychlostí, aby se z huby začal dělat rohlík. Pokud můžu soudit ze svého okolí, je to nejosvědčenější recept. A když chybí i střecha, dokáže to vyložené divy. Osobně znám několik lidí, kteří dříve sedlali velice efektivní a rychlé vozy zvučných jmen, aby dosáhli absolutního řidičského štěstí až za volantem roadsteru se zlomkem výkonu. Toyota GT86 nebo Mazda MX-5 umí věci, které nikdy žádný hot hatch umět nebude. Přitom jsou v existujícím světě velmi rychlé a provozně docela ekonomické…

Zahodit tíhu vlastnictví?

Zbývá poslední možnost. Koupit obyčejné auto a zbytek vrazit do zážitků v pronajatých autech, na okruzích či závodech. Varianta, kterou jsem sám mnohokrát promýšlel a rozhodně není nesmyslná. Je to cesta, jak zažít věci, které by při vlastnictví dražšího auta náročnějšího na provoz nebyly možné. Nevýhodou je, že tyhle akce musíš plánovat. Nezajdeš prostě jen do garáže a neřekneš si – půjdu se projet. Ale pokud mamon materialismu hodíš za hlavu, máš obrovskou porci možností. Začít někde v půjčovně a potěšit se Caterhamem na víkend. Pak si pronajmout na okruhu nějaký vyházený hothatch, přidat k tomu kurz sportovní jizdy s dobrým instruktorem, další měsíc si zajet na Nordschleife a obkroužit pár desítek kol s tím, co bude z místních půjčoven lákat nejvíc… A nakonec to (už rádně vyježděný) dotáhnout na nějakou šílenou supersportovní placku, anebo rovnou závod třeba v cupovém Porsche. Nakonec nebudeš mít nic, ale zážitky a vzpomínky ti nikdo nevezme. Zda to je lepší, nebo horší varianta, než sobě koupit dražší auto na běžné ježdění, se mě ovšem neptej…   

Nelíbí se Vám reklamy, ale líbí se vám články?
Podpořte nás, pořiďte si VIP členství a užijte si autíčkáře bez reklam.


Mohlo by Vás také zajímat

Pro přidání komentáře se přihlašte nebo registrujte

Komentáře

GanGreen
29. září 2016, 08:16
0

Kdyz jsem si precetl dotaz, tak prvni myslenka byla: vystrelit si mozek. Mate muj neskonalej obdiv ze jste na to dokazali rozume odpovedet :-D
Osobne bych si koupil seift sport kdyz ho bavi i ta 1.2 a byl bych spokojenej... A proc si obcas nepucit neco placatyho a rychliho, kdyz na to clovek ma...

reagovat
GanGreen
29. září 2016, 08:24
0

Sry, pisu jak mamlas ale editace neni mozna... ;-)

M P
29. září 2016, 09:24
0

No aktuálně se nacházím v rozhodovacím procesu, jakým směrem se bude ubírat moje další automobilová cesta (v tomto procesu se nacházím vždy, když nespím), a SSS je jeden z velkých favoritů. Akorát se přestal vyrábět a zásoba nových kusů u dealerů téměř vymizela.
Samozřejmě, že bych taky rád jezdil něčím sportovním a řidičským atd atd, pokaždé však skončím u toho, že největší zábava je drtit malá auta blízko jejich limitů.

GanGreen
29. září 2016, 09:52
0

Jo jo, ze se nevyrabi mam celkem jasne vryto do hlavy, kamarad ho totiz byl pred 14ti dny objednat :-D. no nezbylo mu nez vzit skladovku, takze misto 3D ma 5D ale jinak snad zadnej ustupek udelat nemusel :-) ma bilou perlet kterou chtel a jinak ma to auto stejne skoro full vybavu ne?

krab
29. září 2016, 10:13
1

No aktuálně se nacházím v rozhodovacím procesu, jakým směrem se bude ubírat moje další automobilová cesta (píše Matěj) . Matěji, tam se já nacházím už posledních min. 15 let nepřetržitě :) ....
Spím ovšem velmi dobře a klidně... zkrátka jednou za blíže nespecifikovaný čas nějaké auto prodám a nějaké jiné, zaručeně to nejlepší a jediné co musím mít si koupím...
Legrační na tom je, že zatím nikdy to nebylo fungl nové auto ze showroomu či objednávkového katalogu.

M P
29. září 2016, 10:44
0

GanGreen: bila je tak nejak odpovidajici barva pro tohle auto, prijde mi. Jinak jo, vybava je uplne plna, dokonce snad nejde ani za nic priplacet.

krab: ja si uzivam tu petistovku. Je nova, nemusim se tedy o nic starat, ale soucasne mi dela radost, protoze je fakt pekna a vesela. Soucasne ale chci auto, o ktere se nemusim moc starat, a ktere bude zabavne. Mam miliony protichudnych pozadavku a jedno idealni auto neexistuje. Muj rozpocet je navic pomerne omezen, ackoli by se dal nekolikrat zvetsit v pripade nejakeho druhu financovani, coz vsak plati pouze pro nova auta, nemluve o tom, ze pujcovat si penize v obnosu vetsim, nez na par piv, se mi taky moc nezamlouva. A nemam garaz. A musi to byt daily driver:)
Z toho by mohlo byt asi docela zajimave ptejte se...

bobo23
29. září 2016, 13:07
0

Fakt už se nevyrábí? A já nad ním taky uvažoval.

BTW myslím, že připlatit jde za kožené odvětrávané sedáky. Jinak je to full.

GanGreen
29. září 2016, 13:16
0

Jeste mu snad nabizeli nejakej sportpacket (nastavce narazniku?) ;-)

Ev
Evlo
29. září 2016, 08:41
0

O pujcovani a Up! na operak jsem uvazoval, pak jsem zacal hledat kde si teda caterham pujcim a zjistim jsem, ze si ho proste pujcit nejde.

reagovat
Pe
Peťas
29. září 2016, 12:57
0

Caterhama půjčovali dreamcars, měl jsem od nich půjčený roadsport 1,6 na den a bylo to pecka. Na základě toho jsem se vlastně rozhoupal k tomu, že musím mít auto bez střechy. Pak půjčovali CSR 260 http://dream-cars.cz/auta/default/caterham-csr-260 ale už není v nabídce

Ev
Evlo
29. září 2016, 14:31
0

Presne tak, ze neco nekdo slo neznamena, ze to stalo jde.

lu
lukas
15. října 2016, 17:56
0

poznamka k dreamcars - nabidka zajimava, ale maji v podminkach velmi jasne receno, ze na okruh auto vzit nesmis pod pokutou XYZ tisic

Ra
Rampa
29. září 2016, 10:45
0

Kup si motorku... :-D

reagovat
Mi
Michal Machotka
29. září 2016, 10:48
0

Taky jsem na tímhle uvažoval, za mě vítězí jednoznačně Toyobaru. Za pár let bude cenově dostupné a už teď má dostupnou širokou paletu úprav (kompresor Cosworth :-) )

reagovat
piwel
29. září 2016, 11:49
1

Pro mě určitě platí známé pořekadlo "lepší řídit pomalé auto rychle, než rychlé auto pomalu" :) sice 300kmh v 911 Turbo je skvělý požitek, ale dosáhneš ho jen na pár místech u nás a i tak pekelně riskuješ. Navíc u takového auta by tě strašně brzdil strach a to i na okruhu. Podle mě je lepší mít nějaký "obyčejný" hot hatch jako třeba SSS, Fiesta ST, Leon FR, nějaké to TSIčko třeba...nebo levnou zadokolku a objíždět menší okruhy.

reagovat
Nezn.uživatel
Nezn.uživatel
29. září 2016, 13:06
4

Pro mně byl kromě výkonů vždycky důležitý i styl a charisma daného auta. Mám rád elegantní design, takže coupe nebo kabriolety/roadstery jsou pro mně jasnou volbou. Hot hatche jsou určitě skvělé a fungují fantasticky, ale na můj vkus až moc kompromisní. Pořád v nich vidím jen auta se vzhledem nákupní tašky, na kterou někdo přilepil pár spojlerů a přidal silný motor. Mám rád nízká, placatá a široká auta a to hot hatch prostě není. když v něm chci sedět nízko, tak najednou začínám narážet na jeho limity. Pořád vychází z normálního auta, takže rázem už mi nesedí dobře loketní opěrka ve dveřích nebo na středové konzole, ani umístění řadící páky není ideální, apod. Navíc se chci kochat výjimečnými tvary, a ty Fiesta a spol. prostě nemají. Raději bych dal přednost elegantnímu coupé, ať už je to Toyobaru, Mustang nebo cokoliv dalšího, než bych si za stejné peníze koupil nadupaného Golfa. Chci auto pro radost a tu radost chci mít, už když se na to auto podívám. Ne jen z rychlosti, kterou dokáže vyvinout. Dneska už většina sportovních coupé skoro vymřela. Dnešní mladí už znají jen Hot Hatche. Já jsem v tomhle ohledu ze staré školy, takže tomuhle trendu vůbec nefandím.

reagovat
GanGreen
29. září 2016, 14:55
0

souhlas, taky mám rád coupe, ale na žádný pořádný nemám, a ve starym hyundai coupe fakt jezdit nehodlám, tak sem si na ně nechal zajít chuť... osobně kdybych v týhle době měl řešit auto pro sebe s rozpočtem nový fiesty ST tak bych čuměl po Toyobaru... možná že by mě zlákal i genesis :)

Nezn.uživatel
Nezn.uživatel
29. září 2016, 15:34
1

Genesis je strašně ošklivej. Vlastně mám pocit, že od Hnujdaj coupe se moc nezměnilo. Toyobaru je alespoň celkem pěkný auto. Já nějak nevidím žádný zalíbení v hot hatchích. Postrádám tam tu eleganci a smysl pro krásu. Golf R je určitě super fáro a v kombajnu odveze i lednici, ale proč bych si proboha měl kupovat něco, co pro mně osobně představuje absolutní vrchol strohosti a nezajímavosti designu? Ikea mi taky prodá funkční kuchyňskou linku, ale asi nebudu moc odvázanej z jejího designu a krásy.
Tak jasně, nejvíc limitujícím faktorem jsou samozřejmě finance, ale když porovnáš ceny třeba toho novýho Golfa R, Mustanga GT a Toyobaru, tak tam nevidím jedinej důvod, proč nad Golfem vůbec přemýšlet. (ale já bych ho neviděl, ani kdyby byl za poloviční peníze). Prostě kromě výkonu a dobrých jízdních vlastností chci něco navíc a tou přidanou hodnotou jsou pro mně právě výjimečný tvary, který vzbuzujou emoce. Pocit na blití je sice v tomhle případě taky emoce, ale asi ne ta správná, která by mně motivovala ke Golfu a spol. Nechci se tím nikoho dotknout, ale mám pocit, že podobný auta si kupujou lidi naprosto bez fantazie a nějaký vlastní invence. To už si i já radši koupím tu Miatu, která je tu tejden co tejden v nějakým komentáři nebo článku.

briza
29. září 2016, 16:15
0

Jeden Genesis se mi pohyboval v okolí. Ten motor je celkem fajn, ale zbytek auta je prostě humus. Ale Rku bych se třeba nebránil. Jednak díky tomu, že mám tu německou strohost vlastně asi i rád. A za mě je docela fajn mít auto, co vypadá nenápadně, aby následně vytasilo drápky. Samozřejmě pro člověka, co hledá primárně emoce, je to nesmysl.

Nezn.uživatel
Nezn.uživatel
29. září 2016, 17:11
0

Presne tak. Kdo hleda emoce, krasu a eleganci, tak ani nezaregistruje, ze kolem Golfa prosel.

GanGreen
29. září 2016, 17:22
0

Genesis neni ošklivej, je takovej dost korejskej no, ale má něco do sebe :) rozhodně bych po něm sáhnul spíš než po miatě... na tu začínám mít alergii, ale to je možná (ač to nerad řikám) timhle webem... :)) mě by se líbil třeba i N 350Z ale ani jedno nemán na dosah, musim začít krást nebo sázet sportku...

Nezn.uživatel
Nezn.uživatel
29. září 2016, 17:49
0

No, co na to rict. :-D S tou alergii na Miatu jsme na tom uplne stejne. A to opravdu diky tomuhle webu. Porad cekam, kdy se to tu prejmenuje na Miata club. :-D
350 Z se mi taky moc libi. A tak drahej uz neni. Jestli se nepletu, tak ceny zacinaji nekde kolem 170-200 tisic, coz mi pripada jako naprosta pohoda za takovy auto. :-)

GanGreen
29. září 2016, 20:06
1

Moc to tady nekrič, nebo nás zabanujou :D
Jo, 350Z už by se dalo koupit, spíš bych měl strach jestli se to dá rozumě uservisovat... nic sem o tom jakože nezjišťoval, ale primárně vždycky počítám s tim že na takovýhle auta je servis hrozná darda...
a když vydržim ještě 10 let, bude i 370Z za lepší prachy, a to je ještě hezčí... :D

Nezn.uživatel
Nezn.uživatel
29. září 2016, 20:31
0

370Z je hezci, to je fakt. Jak je to s cenou dilu, to netusim, ale pocitam, ze to bude zlomek oproti mymu autu, takze toho bych se nebal.

M P
29. září 2016, 21:18
0

GanGreen: jenom si zakricte, mne uz taky pomalu prestavaji bavit :D

BobAsh
30. září 2016, 02:41
0

KnightRider: Důvodů, proč uvažovat nad Golfem R místo Mustangu, je hned několik. Jmenujou se:
- zadní sedačky (na kterých se dá sedět)
- zadní dveře
- kufr

A stejný je to s jakýmkoliv kupé ve srovnání s hot hatchem. To jsou totiž důvody, proč HH získaly v 80. letech navrch. Když si měl člověk vybrat, jestli si koupí jako jediný auto Ford Capri nebo Golf GTI, tak to mělo dost vliv.

A dnes je to pořád stejný. Asi málokterej majitel Golfu GTI by neměl radši Audi S6 na denní ježdění a Porsche 911 na víkend, ale má co si může dovolit :)

M P
30. září 2016, 06:12
1

A zábava je pak kde?
Ono je to s tím autem těžké. Je tak dokonalé, až je vlastně celkem nudné. Prostě je moc efektivní. Mně se teda líbilo hodně, a to jak známo nejsem příliš příznivcem HH.

Nezn.uživatel
Nezn.uživatel
30. září 2016, 06:44
1

Vojta Dobes: No tak jasne, to je to, co jsem psal nahore. Narves do toho lednici, kdyz je potreba. Je to mix ruznych vlastnosti, kdezto coupe je ryze jednoucelovou zalezitosti, ale ja to mam proste radsi. Je to jak s mobilem. Umi psat esemesky, volat a k tomu jeste fotit. Ale zrcadlovka z nej nikdy nebude.

Ra
Rade520
30. září 2016, 09:19
1

Mě ten golf R vůbec nedává smysl. Pokud chci 5míst ,velký kufr atd..prostě abych mohl vozit rodinu tak určitě nechci tvrdý podvozek velká kola a 300koní...to je mi k ničemu když pojedu na dovolenou a do sosnový na okruh s tím taky nepojedu. Většina rodin má přeci dvě auta ,tak proč vymýšlet jedno auto na všechno? Přoč nekoupit manželce kombíka v naftě a sobě nějakou zajímavou zadokolku.

Nezn.uživatel
Nezn.uživatel
30. září 2016, 10:46
2

Rade520: Jsem naprosto stejnýho názoru. Radši jedno normální auto a k tomu nějakou hračku pro čistokrevnou radost, než jedno víceúčelový, který dělá od všeho trochu.

PeterLuk
01. října 2016, 00:16
0

Konečne niekto mojej krvnej skupiny! Hot hatch môže byť super, dokonca aj SUV. Ale kupátko, prípadne z neho odvodené kabrio (ale podľa mňa kľudne aj veľký sedan) majú obvykle osobitnú charizmu. Niečo, čo proste hatchback nemá a nebude mať...

PeterLuk
01. října 2016, 00:27
0

Ináč hatchbacky sú zaujímavé, keď sú to "sleepery" ako staré Peugeoty, ktoré vyzerali len trošku inak než základné verzie, alebo potom naopak rôzne homologizačné verzie. Aj taký Ford Focus RS je dosť zaujímavý, ale je fakt, že je to stále "len" hatchback. A To kupé, to máš podobne ako keď si kúpiš ako daily niečo staršie, raritnejšie než Octávku. Máš možno náročnejší servis (v prípade toho kuzpé prepravu prípadných pasažierov a nákladu), ale aspoň sa nenudíš.

Nezn.uživatel
Nezn.uživatel
01. října 2016, 07:03
0

Presne tak. Treba ta moje Vette je starej kram, kterej se zacal vyrabet pred vice nez triceti lety, takze se absolutne nemuze merit s dnesnima modernima autama. Vsechno tam vrze, skripe, na veskery ovladani je potreba opravdu chlapska sila a presto je radost s tim jezdit a lidi se za tim porad strasne otaci.

Adam
04. října 2016, 19:16
0

Problem mustangu a toyobaru je prostej, ani pri mejch skromnejch 180 cm se dozadu nevlezu.... Do golfa si sednes v pohode

M P
04. října 2016, 20:27
1

Já v tomhle spatřuji hlavně výhodu:) prostě se ti tam nikdo nebude cpát, nikoho nemusíš vozit a tak. A pro tvoje použití ti zadní sedačky jen doplňují relativně objemný kufr.

GanGreen
05. října 2016, 12:23
0

Naprostej souhlas s Matějem... když pominu C5 tak všechny moje auta byli 3D hatch... a zadní sedačky jsou prostě jen kufr... maximálně nouzovka po městě... nikdy mi místo ani další pár dvěří vzadu nechyběl, předpokládám že u coupe by to bylo uplně stejně...

briza
29. září 2016, 13:30
1

S tímhle uvažováním za chvíli skončíš v Oktávce s litrovým tsičkem :) Život je moc krátký na to, aby si člověk odpíral radosti, ikdyby to mělo být třeba jen jednou. Takže já bych jednoznačně volil cestu vlastní potvory a je už celkem jedno, jak velká bude. Pocketrocket typu ST jsou mi dokonce velmi sympatické, jen ty delší cesty po dálnici bych si asi nechal ujít, respektive bych si radši přibíjel šourek ke stolu rezavýma hřebíkama :) Jinak tam ale vidím spíš pozitiva. Nehledě na to, že pokud nebudeš okruhy brousit pravidelně, užiješ si daleko větší zábavu s vlastním autem, u nějž už budeš spíš jen posouvat limity, ladit stopu a techniku, než s něčím, co má sice násobně větší výkon a lepší jízdní vlastnosti, ale dáš si v tom pět kol a čau zase za měsíc.

reagovat
Máří
29. září 2016, 16:11
1

Na běžný silniční ježdění je zbytečný hledat nejrychlejší "sportovní" auto. To je jenom otázka ega a peněz a stejně bude vždy někdo rychlejší nebo bezmozkovatej. Na běžný ježdění stačí normální auto ve kterým se cítíš dobře a který se ti dobře řídí. Na okruhový ježdění potřebuješ něco v čem dokážeš být rychlý v daný kategorii. Samozřejmě každý určení pak má i svý mouchy - úložnej prostor, pohodlnost, spotřeba, hluk. A stejně jako lev nebude králem ve vodě, tak žralok nebude králem na souši. Kdybych měl odpovědět na tvůj dotaz - ano, ryze sportovní auta jsou zbytečná pokud je chceš používat k běžnému ježdění. Ostatní "sportovní" auta jsou jen o image a pocitu, takže by stačilo je přestat nazývat sportovníma :)

reagovat
jc
29. září 2016, 17:39
0

Pokud clovek sedi dost casu v aute, je super, kdyz je to neco zabavnyho. Je s tim spojenej pocit svobody, kdy se muzes prijemne povozit, kdykoliv budes chtit.
Co se tyce vykonu tak zadny z tech dnesnich ~300 konovych hothatchu na salamech bych nechtel. Nejsem magor abych jezdil 200 po okreskach. A jinak je to nuda.

reagovat
JLK
29. září 2016, 18:15
0

Kdyz nekdo sedi dost casu v aute tak to nejspis nedela kvuli radosti z jizdy ale kvuli presouvani sem a tam, vetsinou po dost nacpanych silnich a casto ve spicce. Takze predstava ze kdyz si na denni jezdeni koupim Porsche tak si budu porad jen uzivat se mi zda hodne naivni. V prumeru si to uzijes tak mozna jeden kilometr na kazdou stovku co najedes. Pak vyvstava otazka zda neni lepsi si koupit neco levnejsiho co bude na tech 99 kilaku ze 100 a ten ztraceny kilometr zabavy pak nahnat cilene na okruhu nebo v nedeli na projizdce jen tak pro radost.

jc
29. září 2016, 18:44
1

Zalezi odkud a kam jezdis, ale u mne to rozhodne funguje. Clovek taky nesmi bejt linej hledat alternativni trasy.

JLK
30. září 2016, 10:07
0

Nerikam ze to pro nekoho nemuze fungovat, ale vetsina lidi vetsinu najezdu udela do prace/z prace/behem prace a tak. A to vetsinou dela v casech, kdy totez potrebuji udelat dalsi lidi, takze se pohybuje mezi milionem dalsich aut a nejcasteji po silnicich, po kterych by nejel kdyby nemusel.

Fl
Flick
30. září 2016, 13:41
0

Pro me teda je zaklad jezdit prijemnym sportovnim autem i ty konfekckni cesty do prace a na nakup
S2000 je na to jak stvorena
Pohodlna a civilni pri malejch rychlostech a zaroven se spoustou charakteru kdyz to clovek prislapne
Zaroven ma neuveritelne nizky provozni naklady
Zprijemni oslklivy ranni cestovani do prace

Jinak mit na porsche, tak ho mam jako daily.. protoze 911 je megapohodlny getecko a takovej cayman gt4 je asi nejcistsi sportovni auto, ktery jde v klidu pouzivat na bezny denni bazi
V tomhle se porsche podaril naprosto genialni pocin

M P
30. září 2016, 13:54
1

Ja si taky rikam, proc se nekdo boji pouzivani 911 na denni jezdeni. To je podle me idealni daily driver. Dostatecne vykonny, pekny a stylovy.

jc
30. září 2016, 14:58
1

Souhlas. Nevim proc bych se mel pri beznem cestovani trapit. Takhle clovek spoji prijemne z uzitecnym. Akorat si obcas po ceste na postu zajede treba 100km :-)

An
Andre
29. září 2016, 19:43
0

Nevymýšelj blbosti, kup Golf GTD na denní ježdění a nejsilnější MX-5 jako sporťáka. :)

reagovat
Ra
Rade520
29. září 2016, 20:51
0

Přesně tak, na běžné ježdění třeba něco od koncernu cca 150k, max200 koní aby se dalo bezpečně předjíždět,
A jako sportovní auto -opravdové sportovní auto .Ne hatchback který je přeci jenom svou koncepcí levné rodinné auto do města . Jako sporťák: MX-5, toyobaru, 350Z, Imreza/EVO, M3.....atd.

Ro
Rosťa
30. září 2016, 18:29
0

Jak tu pročítám komenty, tak myslim že nad SSS neni potreba truchlit, příští rok vyjde novej:) snad bude ale motor 1.4T alespoň podobně spolehlivej a snad to nepřeženou s cenou.

reagovat
M P
30. září 2016, 21:29
0

Zcela otevřeně se přiznám, že se na turbo těším. Točit 7 tisíc je fajn, ale já jsem založením turbo člověk. Dostupný točivý moment uprostřed a když se podaří, tak i nějaká menší špička, a jsem spokojen.
Dokonce i designem to vypadá lépe, než aktuální verze, soudě podle nákresů. Třeba to bude i nižší. Těším se

MartinCoupe
03. října 2016, 19:59
0

Tady se úplně zapomíná na klasické zadohraby z Mnichova. E36, E46, E39, E30... Říká Vám to něco? ;-)

reagovat
Londoner
04. října 2016, 09:09
0

No ale tady se mluvi o sportakach a ne sportovnich sedanech ;)

MartinCoupe
04. října 2016, 13:11
0

Aha. Mě spíš přišlo, že se tady plká o hot hatchech typu Fiesta ST, Swift Sport, GTD a podobně. Jinak káry typu Alpina B3.3, 328i či M3 mi přijde víc sporťák než motorová myš typu Swift, Fiesta atd... :-)

Ho
HonzaS
04. října 2016, 15:19
0

bohužel ceny M3 jsou tak vysoko, že nemá smysl se o nich ani zmiňovat :-)

M P
04. října 2016, 17:02
0

328i? Co je na tom sportovního?

MartinCoupe
04. října 2016, 17:20
0

V porovnání se Suzuki Swift asi všechno... :-D Na druhou stranu, pokud máš jako daily drive RS GT2 4.0, ta mírný skepticismus chápu...

M P
04. října 2016, 18:25
1

Samozřejmě nemám.
Jde mi o to, že zahodit Swift Sport jako nesportovní, zvlášť v porovnání s 328i, s tím nesouhlasím. Kdybychom řekli, že je 328i sportovně laděný sedan/coupe, tak dobrá. Ano je to klasická zadokolka, poskytne čisté řidičské zážitky. Ani hothatch pak nebudeme posuzovat jako pravověrný sporťák, i když se některé podle mě této definici blíží víc, než šestiválec v sedanu.

Vavris Vavrisovic
04. října 2016, 19:17
1

A já budu s Matějem souhlasit. To,že cestovní sedan umí házet zádí z něj ještě nic moc sportovního nedělá. A na standardním podvozku se standardními brzdami to na žádné velké sportování není :) Nicméně potenciál mají diky koncepci solidní. Ale musí se jim pomoct

MartinCoupe
04. října 2016, 19:36
0

Tak jestli se tady tvrdí, že Svišť 1.4 je víc sportovní auto než BMW 328i, tak se světem není něco vpořádku. Anebo s Váma :-) A mě teda 328i evokuje spíš konfiguraci "kupé, 17Zoll,M-Paket, Sportsize atd" než sedan verzi.

MartinCoupe
04. října 2016, 19:45
0

Třeba můj tajnej tip je E36 Alpina B3.0, samozřejmě Coupé :-)

krab
04. října 2016, 20:45
0

No jo, ale Alpina B3 3litr je dneska auto za 15tis EUR + aby to bylo v nějakým stavu... Inspirativní auto, dovedl bych si ho představit doma úplně jasně :) ... jenže... celá ta věc se má asi jinak.
Ten Rosťa autor krásně schizofreního dotazu spíš podle mě je kluk který vidí hlavně nová auta, skoro nová a nebude to chlápek co je ochotný si koupit za poměrně hodně peněz 20 letou "Šunku" a furt se v tom vrtat. Lidí co to udělají a je jim jasné proč to tak udělají a chtějí je málo. Mam pocit že mezi ně třeba patřím a že díky touze po nějakém zase starém autě se určitě ochudím o možnost koupě nějakýho novýho či zánovního hot hatche.
Swifta sport bych nezatracoval. Jezdil jsem nějakou dobu v Mazdě 2 poslední generace a cosi na tom autě bylo dost zábavný. Kdybych si představil trochu silnější motor, což ten Svišť má tak se v tom nějaká legrace najít půjde... Ale pro mě třeba a pro mnoho dalších je to stale tak trochu plastová bezpohlavní věc. Ale tohle je děsně individuální. Málokdo je blázen co si radši za cenu novýho Sviště koupí 20 starý Bavorák.
Ano, pokud mě někdo dneska jakoby dá 350tisíc a řekne běž a kup si auto, v čem myslíte že skončím.... v něčem určitě hodně starém s nulovou praktičností. Ale tomu kdo si za to koupí Swift Sport se smát nebudu ..

MartinCoupe
04. října 2016, 21:03
0

Je to jak píšeš. Jinak já Swiště Sporta nezatracuju a malý kompaktní Hatchback se živým motorem je určitě dobrá volba. Ale prostě sebe větší youngtimer (rozuměj starej krám) se zadním náhonem je pro mě víc sportovní než nějaká nová předokolka. Vlastnil jsem nějakou dobu E36 Coupé 320i v origo M Paketu a na jednu jízdu na trase Vysoké Mýto - Moravská Třebová nikdy nezapomenu. Pak jsem ho v návalu idiocie prodal a kamarád nového majitele ho rostřelil. Jinak jako nové auto bych si koupil Subaru BRZ. Věřím na boxer a zadní náhon. A kdybych vyhrál ve sportce, tak bych koupil Porsche 911 nebo Cayman. Neb věřím na boxer a na ještě více zadní náhon. :-)))

Vavris Vavrisovic
04. října 2016, 21:11
0

Oproti obyčejné 328i je Swift rozhodně tužší, o kus lépe zatáčí a o celou galaxii lépe brzdí. Nějaký zasvorovaný kus na m-podvozku je samozřejmě na tom líp,ale pořád to bude spíš rozdíl koncepcí, než nějaké sportovnosti. Moje bývalá Z3 Coupe se třeba při nějakých větších akcich cítila vyloženě nesvá - čím víc jsem tlačil na pilu,tím víc bylo poznat,že to v sériové podobě nezvládá.

Ale to asi není podstatné :) V článku nebylo cílem vyjmenovat nějaká konkrétní auta,spíš jen uvést příklady a dát je do souvislostí

krab
04. října 2016, 22:07
0

Jasně, to je hodně pak už o tom samotným očekávání a taky o vlastních schopnostech v řízení. Pro mě má například Z3 Coupe smysl. Užiju si takovým požitkářským způsobem tu jízdu, klasickej šestiválec, vnímání hnané zadní nápravy a krátkého rozvoru, zkrátka radost řídit jí. A taky sedim nízko. Ne jako v autobuse, což je bolest mnoha hatchbacků. A klidně jedu i pomalu a i tam je ukrytá radost, To mě mimochodem na hothatchích chybí. Tam se člověk baví až když fakt trochu přidá. Ale tak to vnímám třeba já, to neznamená že to tak opravdu je. Kdybych jak píšeš tlačil na pilu a snažil se opravdu z 18 let starého bavoráku vydat maximum tak určitě zjistim nepříjemné věci. Jako že to ne zas až tak dobře brzdí, že se to naklání, že to není zas až tak rychlý jak jsem si myslel atd atd... Ale tohle je mě třeba konkrétně fuk, asi "MartinCoupe" to myslel podobně svým tipem na doporučení starejch bavoráků...

nedávno vyšlo na kanálu carthrottle docela vtipný videjko, srovnání časů na krátkým okruhu BMW M3 3.2 E36 "Colina" s úplně novým CTR. A kupodivu se BMW vůbec nezahanbilo....
A myslim že to BMW bylo potřeba fakt řídit daleko víc než ten CTR. Požitek z jízdy kdy se plynem ovládají prostě zadní kola oproti tomu kde se ovládají přední kola je prostě úplně jinde...

MartinCoupe
04. října 2016, 22:58
0

Zrovna Z3 má tu smůlu, že dostala jednodušší typ zadní nápravy (spolu s E36 kompaktě). Takže chování E36 Kupéčka s origo M Paketem bude úplně jinde. Nikdy nezapomenu na výraz chlapíka v Pneumaxu v Liberci, když vyheveroval auto u zadního kola a úplně stejně se zvedlo do vzduchu i přední kolo. Dle jeho slov: "To jsem ještě neviděl." :-)
http://www.bmw-syndikat.de/bmw-syndikat/archiv/e36_fahrwerk/fahrwerk_e36_html.asp
Jinak níže zadní náprava Z3 a Kompakt

MartinCoupe
04. října 2016, 22:59
0

A zadní náprava e36 Limo, Lupé a kombi

BobAsh
05. října 2016, 01:02
1

Taky upřímně nechápu rovnici "zadokolka + hodně výkonu = sportovní". Vavris k tomu jistě bude mít mnohem víc co říct, protože mimo jiné E36 328i sedan vlastnil, ale po nějakých drobných zkušenostech s různými auty bych se odvážil tvrdit, že dobrý slabý hothatch může nabídnout intenzivnější zážitky než velký silný sedan. A to mám fakt rád velký sedany...

Vavris Vavrisovic
05. října 2016, 09:37
0

Krab: Na svižné výletování je Z3C pecka, myslím, že pro tvůj účel je to přesné auto :-) Každopádně MartinCoupe mluvil o sportovnosti, to je imho něco jiného než požitkářství či zábava. A v tomto ohledu je sportovnější než 328i každý řidičsky zaměřený hot hatch, protože u nich platí "more you push, more you get". Sice to neumí driftovat, ale to je jedno, protože driftování patří právě do množiny požitků a zábavy. A nebylo by asi fér označit třeba Clio Sport za méně sportovní, protože reálně má strmější řízení, tužší podvozek, kratší převodovku, neporovnatelně účinné brzdy a na okruhu nejenže vydrží kroužit mnohem déle, ale hlavně mnohem rychleji. :-)

MartinCoupe: Co jsem měl za zadními podběhy samozřejmě vím a dokonce máš pravdu, že chování kupéčka s M-paketem je jinde - ale přesně naopak, než si myslíš, ono je totiž trošku horší, než Z3 :-) Z3 má o kus nižší těžiště, kratší rozvor a širší rozchod a to vše se projevuje. Na jedné akci jsem měl přímé srovnání obou aut a Z3C byla citelně agilnější a stáčivější a méně byl cítit těžký čumák. Nicméně samotné jízdní vlastnosti nejsou to, proč mi ta auta nepříjdou sportovnější než HH. Jak jsem psal výše, u BMW nestíhají brzdy, motor má tendenci se při velké zátěži hřát, a z auta je tak nějak cítit, že než 100% palba mu spíše vyhovuje svižné opičákování a zatáčky bokem někde na 70-80%.

krab
05. října 2016, 13:48
0

Dík za odpověď Vavrisi, cítím to přesně jak si to popsal :)
A ano, pro "sportovní účely" a tím myšleno opravdu to auto hnát na limit není asi fakt nejlepší nápad si na to pořídit 20starou káru. O tu se prostě musí pečovat a člověk musí mít k tomu vztah a nebát se občas zamazat od šmíru. Upřímně řečeno, pokud bych uvažoval čistě o autě pro víkendové jízdy na okruh a občas s tím jel běžně kamkoli kam je potřeba a to zima/léto vítězem bude bez rozmýšlení : Clio Sport MK3 s Cup podvozkem a příplatkovými Recary. Velmi dobrý, zachovalý kus z let 2009-2012 se dneska prodává okolo 300tisíc. Není co řešit...

Londoner
05. října 2016, 16:52
-1

"Tak jestli se tady tvrdí, že Svišť 1.4 je víc sportovní auto než BMW 328i, tak se světem není něco vpořádku"

Jo tak ja to treba tvrdit budu, ponevadz na neohrabany a liny 328i nic sportovniho neni. Jasne je s tim zabava kvuli koncepci ale sportakem bych to nenazval ani omylem. Podotykam, ze "sportovni" sedany mam rad a momentalne jezdim v XFR coz ma neporovnatelne sportovnejsi/lepsi podvozek nez 328i o motoru/vykonu ani nemluve. Presto bych to ani omylem nenazval sportakem. Sportak musi byt hlavne mrstna=lehka kara coz ten svist je vic jak 328i.

MartinCoupe
05. října 2016, 17:14
0

OK, je to možné. Asi se zkusím s nějakým tim Swištěm svézt. Jezdil jsem v minulé generaci Fiesty, podvozkově super, ale sporťák to pro mě nikdy nebude. Ale už jsem pochopil, proč si nerozumíme. Mě nejde o nejrychlejší časy na okruhu, ale pro ryze subjektivní feelink při svižném řízení po okreskách. Ale jinak se asi shodnem (doufám) na ideálním autě pro oboje a tím je buď 911 nebo Cayman... :-)

Londoner
05. října 2016, 17:45
-1

Tak pokud ten okruh bude treba brno, tak rychlejsi 328i asi I bude, o casech to taky neni - dle mne. Je to o tom pojeti auta a jeho rizeni. Jasne ze svist taky neni sportak, ale tim ze je lehkej a mrstnej tak k nemu ma bliz dle mne. A jo na okresky/okruh bude Cayman dobrej - ja bych teda radsi nejakej TVR (nejlepe T350), ale to uz je uchylka to priznavam ;)

MartinCoupe
05. října 2016, 19:12
0

JJ, TVR je hezka uchylka. Ja mam zase srdcovku Noble M600 ;-)

Londoner
06. října 2016, 11:54
0

no to uz je jina cenova a pro mne nerealna hracka :)

Ro
Rosťa
08. října 2016, 10:05
0

Co se týče takhle starých aut, tak si myslím že takový 328 nebo dokonce e36 M3 může být super zábava, ale jak dlouho vydrží nová Fiesta ST jezdit tvrdě a sportovně aniž by něco upadlo, urezlo, rozpadlo apod. a jak dlouho to vydrží třeba Colin od kluků z CarThrottle :D

Ju
Junior
12. října 2016, 16:26
0

Pokud někdo tvrdí, že s Golfem R nezíská oproti 1.8TSI hmatelnou výhodu v podobě rychlejšího přesunu, lže si do kapsy. A hustota provozu na tom nic nemění. S Golfem R totiž nebudete muset na předjetí kamionu čekat na dlooohooou rovinku, ale prostě se před něj přemístíte mezi zatáčkami a pelášíte dál. Lépe se probíjí provozem, kdy je potřeba předjíždět delší had aut jedno po druhém atp. Stačí se kouknout na ono legendární video M3d street racing a pochopíte o čem je řeč :)

reagovat
M P
12. října 2016, 16:32
0

Ano, tohle na Golfu R opravdu funguje. Ale pokud je člověk jen trochu citlivý na podobná auta, bude za chvíli s eRkem jezdit jako učiněný kokot... To je temná strana rychlých aut, která jsou současně přístupná a uživatelsky přívětivá.

Ju
Junior
12. října 2016, 16:40
0

Nedávno jsem se svezl s autem, které má víc než 3x tolik koní co mé běžné denní přesunovadlo (přes 500 :)). Danou trasu jsem proletěl rychleji, bezpečněji a rozhodně i plynuleji. Proč? Protože funguje přesně to co jsem psal už předtím. Místo přístupu "ááá, bude rovinka, tak si podřadím a předjedu ty 3 auta předemnou...aha kurva, kamion v protisměru,, takže přibrzdit, no tak jsem předjel jenom dvě, to třetí snad vezmu za ty další 2 kilometry" nastoupil přístup "jéé, rovinka, plnej a už mám volnou cestu". Pomáhá tomně, neboť šetřím čas, pomáhá to i lidem okolo, neboť jsem ihned pryč. Peníze v tomhle případě zbytečné řešit, kdo chce tahat, musí platit. Definice jako "učiněný kokot" bych poprosil nechat v diskusích na novinkách. V Rku se člověk zabije stejně dobře a kvalitně jako v 1.8TSi.

M P
12. října 2016, 18:34
0

V tomto případě je termín volen zcela správně a pozoroval jsem to na sobě. Když mám silné auto, jezdím jako kokot. Bohužel. Ale pracuji na tom a snažím se nebýt ostatním nijak nebezpečný

Ju
Junior
12. října 2016, 23:46
0

v čem ten kokotismus spočívá? že člověk jede rychle? to ale nic neznamená :)

Vavris Vavrisovic
13. října 2016, 08:03
-1

Ano, větší schopnost předjíždět určitě může pomoci zkrátit čas dopravy a při vhodné konstelaci provozu bude výhoda na straně Rka. Reálně to ale spíš dopadne zanedbatelným náskokem - už jsem se vícekrát přesvědčil, že dvojnásobně slabší auto při delším přesunu prakticky neztrácelo a hlavní brzda je opravdu hlavně řidičova hlava a pud sebezáchovy :-) Výhodou určitě je, že v Rku to bude větší pohoda, nicméně stojím si za tím, že reálně nastávají spíš omezení mentální, než technikou.

M P
13. října 2016, 12:01
0

reakce Junior: Ne, samozřejmě to není jen o rychlé jízdě, a rozhodně nechci v někom vyvolávat špatný pocit jen proto, že jezdí rychle. Sám nejezdím pomalu. Spíš je to v tom, že rychlejší a výkonnější auto od jisté úrovně může v některých lidech probouzet mírné sklony k bezohlednějšímu chování, protože okolní provoz působí tak staticky, že se v něm tak začneš pohybovat. Jestli chápeš, jak to myslím. Předjetí se pak zkrátka rovná objíždění překážky.

Ju
Junior
13. října 2016, 17:14
1

Ano a na tom není nic špatného :) Stejně jako já si "zaprasím" na magistrále, kde místo 60-70 jako všichni jedu 110 a ještě mám dostatečnou rezervu výkonu na pružné zrychlení., otec si s Pana Turbo S "zaprasil" úplně všude. Teda teď už ne, leží mu rozstřelená na dvoře. Ten kanec na noční okresce ve 150 prostě neuhnul. :)
Pořád si stojím za tím, že lepší hovado v Rku, které veškeré problémy řeší přišlápnutím plynového pedálu, než trouba drtící 1,4TSI na hranici možností a když se v protisměru objeví něco nečekaného, je uplně v prdeli.

MartinCoupe
02. listopadu 2016, 21:12
0

Nedávno jsem jel můj oblíbený úsek Hradec-Moravská Třebová se svým SAABem jako MEGA kokot a nejen, že to byla obrovskà zábava, ale i jsem získal velkej časovej náskok. Ale jel jsem zbaběle v době v sobotu ráno 6:00 - 9:00, takže nebyl úplně maximální provoz. :-) Každej kůň navíc se hodí. Kdo tvrdí, že se rychlou jízdou nic nevyřeší, měl by se někdy svézt na sportovní motorce (výkon 100PS při hmotnosti 300kg). :-).

Vavris Vavrisovic
27. listopadu 2016, 09:19
0

S křížkem po funuse... Motorka je jiné zvíře, to se nedá s autem srovnávat. Díky minimálnímu půdorysu a nesrovnatelné akceleraci si prakticky kdykoliv vytvoří svůj jízdní pruh a jede. Tam bude časová úspora velmi znatelná. Ale u těch aut to fakt žádná výhra nebude.

No a relativně čerstvá zkušenost. Cca 150 kilometrů po cestách I. a II. třídy, spěchalo se, ale oba řidiči měli mozek... Auto 1 - 510 koní - sportovní limuzína, Auto 2 - 175 koní - roadster. Nakoňované zlo zmizelo hned v prvním kopci s předjížděcím pruhem a jeden by řekl, že posádka bude po večeři, než dorazí auto 2. Nakonec byl rozdíl možná 2 nebo 3 minuty a potkali jsme se ještě na recepci, když osádka Auta 1 právě dostávala klíče...

MartinCoupe
27. listopadu 2016, 17:57
0

Možná to haprovalo v tom, že řidič auta č. 1 měl zapnutej mozek....
Mě na motorce vypráskal nedávno jeden starý Opel Astra GT (pravděpodovně). Prostě se nebál jít víc nahranu...
Sportovním autům a jejich řidičům zdar! :-)



Poslední komentáře

Poslední inzeráty

Chevrolet Aveo LPG Nová bomba  1kč/km 2008
Chevrolet Aveo LPG Nová bomba 1kč/km

2008 rok výroby
92 koní výkon
1 400 ccm objem

Ford Crown Victoria P71 POLICE INTERCEPTOR 2011
Ford Crown Victoria P71 POLICE INTERCEPTOR

2011 rok výroby
300 koní výkon
4 600 ccm objem

Buick Skylark GS 1972
Buick Skylark GS

1972 rok výroby
250 koní výkon
5 700 ccm objem

Ford Mustang V8 289 CUI, automat 1966
Ford Mustang V8 289 CUI, automat

1966 rok výroby
220 koní výkon
4 700 ccm objem