načítám data...

Ptejte se: Kterak vozidlo víkendové koupit a kalhoty na něm neprodělat

08. listopadu 2016, 07:22 50 komentářů Vavris Vavrisovic Ptejte se

"Auto investice" frčí. Ale co když je lepší koupit nové BRZ, mít klid a jen si užívat?

zobrazit celou galeriiZobrazit galerii

V rubrice Ptejte se se snaží naše slovutná redakce každý týden radit čtenářům s palčivými otázkami života nadšeného motoristy – ať už jde o výběr příštího vozu, rozsouzení hospodských debat nebo odpovědi na filosfofické otázky. Máte nějakou vlastní? Pište na redakce@autickar.cz!

Mílá redakce,

strašně rád pročítám vaši rubriku Ptejte se Vojtů a tak nějak jsem doufal, že v ní jednou natrefím na odpověď, která bude krásně pasovat na moji situaci. Bohužel přešlo pár měsíců a já zjistil, že se přece jen budu muset aktivně zeptat. Chtěl jsem si koupit Toybaru, jenže mě vždycky trošku štvalo, že hned v okamžiku co s tím autem vyjedu ze salonu jeho hodnota spadne třeba o 100k. Pak jsem u vás narazil na článek o autech, která jsou na dně své cenové křivky a tak mě napadlo, proč nákup auta rovnou nepojmout jako investice. Chtěl bych auto pro radost, nechystám se s ním obrážet okruhy a trhat rekordy, spíš si jen tak pro radost jednou za čas provětrat hlavu. 
Naneštěstí jsem spíš fanda než odborník a tak absolutně nemám představu, která ojetina je spolehlivá a která mě do 2 let sežera zaživa. Rozpočet je o něco nižší než cena nového BRZ abych měl nějakou rezervu na případný servis. Řečí čísel bych se rád pohyboval okolo 700k.
Zatím jsem se díval na tyhle modely, ale nemám absolutně tušení, jak moc jsou spolehlivá a jestli se cena blíží minimu. Lotus Elise, Jaguar XK a Porsche Cayman.
Auto bych si chtěl nechat minimálně 5 let, případně i déle když uvidím, že se situaci vyvíjí příznivě. 
Předem mockrát děkuji za radu a přeju mnoho spokojených čtenářů i v dalších letech.
S pozdravem,
Hynek

Ahoj Hynku, to máme zas po nějaké době hezký dotaz na přemýšlení. Ačkoli se to na první pohled nemusí zdát, situace vůbec nebude tak jednoduchá, jak si myslíš. Jednak tady máme dilema nové vs ojeté a ještě k tomu jsou tvé nápady na víkendový povoz tak trochu ode zdi ke zdi. Než přejdem vůbec k samotným typům aut, dovolil bych si trochu zapřemýšlet nad ekonomikou víkendového auta v případě tvých variant. Pokud bych zopakoval tvé předpoklady, tak: 

Rovnice A: Nové BRZ = ztráta hodnoty → ekonomicky nevýhodná varianta

Rovnice B: mladý klasik u cenového dna = bez ztráty hodnoty či se zhodnocením → ekonomicky výhodná varianta

Předpokládaný výsledek: Koupím B, užiju si krásného auta a neutratím za to skoro nic.

Zní to jasně. Jenže tato teorie se může v praxi ukázat jako lichá a výsledky obou rovnic nemusí být vůbec tak vzdálené, jak se na první pohled zdá. V reálném světě totiž nemůžeme počítat pouze s nákupní a prodejní hodnotou auta, ale s kompletními náklady na vlastnictví, tedy TCO (Total cost of ownership). Nové nenáročné auto pak v konečném důsledku vůbec nemusí představovat takovou díru na peníze, za jakou je považováno. A naopak, netuctová ojetina z vyšších cenových pater může v případě nějakého průšvihu dost znevážit svou neklesající hodnotu. Vše se bude odvíjet především od předpokládaného nájezdu a od toho, kolik tisíc kilometrů ročně ve tvém případě znamená ono “provětrávání hlavy”. Čím větší nájezd budeš předpokládat, tím větší trumfy bude umět BRZ vytáhnout z rukávu a pokud zvolíš provozně náročnou ojetinu, možná dokonce Toyobaru ve výsledku vyjde trošku lépe.

Pojďme si tedy jako první variantu probrat případ koupě nového BRZ a vyzdvihnout jeho silná a slabá místa. Začněme u slabých, které je z ekonomického hlediska vlastně jediné – propad hodnoty. Jenže ten nemusí být až tak velkým strašákem. Na poměry nových aut vlastně bude pokles hodnoty velmi příjemný. Toyobaru je totiž přesně to auto, které bude svou hodnotu ztrácet pouze velmi vlažně. Stačí se podívat do inzerce – nejstarší kusy mají na krku čtyři léta a stále se prodávají minimálně za půl milionu. A to není špatné, uvážíme-li, že nejprudší skok už mají za sebou. Je to způsobeno jednoduchou situací – dvojčata jsou velmi žádaná ojetina. Spousta zájemců už dopředu věděla, že na nové Subaru nebo Toyotu nedosáhnou, a tak cíleně čekala na dobu, kdy se první majitelé začnou svých sportovních kupátek zbavovat. K jejich smůle ale Toyobaru v Evropě nebylo zrovna prodejní hit, takže není moc z čeho vybírat a auta si drží cenu. No a jsme u těch trumfů v rukávu – nové BRZ budeš mít v záruce, taže prakticky můžeš vyloučit náklady na nečekaný servis. Nové BRZ je také auto, které má poměrně nízkou spotřebu a obouvá poměrně levný rozměr pneumatik, no a brzdy na něj také nejsou nejdražší. To jsou všechno věci, které se podepíšou pod TCO. A pokud bys najel s autem pro radost ročně větší porci kilometrů, začnou se nízké provozní náklady rychle projevovat. Nákup ročního BRZ, které už kleslo na ceně, ale je stále jako nové a v záruce, tak nemusí být až tak nevýhodným činem, jakým se může koupě nového auta jevit. Kdyby byl rozdíl nákupní a prodejní ceny po pěti letech řekněme 250 tisíc a k tomu bychom si přidali třeba 50 tisíc na servis, stálo by tě auto ročně 60 tisíc. A to je cifra, která nemusí být vůbec vzdálená hodnotě, jakou by tě ročně vyšlo vlastnictví třeba staršího XKR. Spojením částečného umoření poklesu ceny u ročního auta s teoreticky nízkou ekonomicky-kilometrovou náročností vzniká poměrně zajíavá kombinace víkendového auta, které tě nestáhne z trenýrek a přitom nabízí komfort a uivatelskou pohodlnost nového auta.  

Čímž ovšem nechci říct, že varianta ojetého klasika nemůže být přece jen lepší cestou. Jen je třeba si uvědomit, že původně drahá auta mohou při provozu žádat nehezké cifry za servis, které následně poněkud zakalí fakt, že je po pěti letech prodáš za stejnou nebo vyšší cenu, než jsi je koupil. Pravděpodobnost se samozřejmě zvyšuje s intenzitou a náročností použití a také s exkluzivitou ohono auta. Na druhou stranu, budeš se vozit v něčem mnohem exotičtějším. Konkrétně jsi jmenoval Elise, Cayman a Jaguar XK – můžeš si být jist, že náklady na jejich provoz budou násobně vyšší, než u poměrně lidového Toyobaru. Konkrétní honoty však po mě nechtěj :-) Pokud ale najedeš relativně málo a budeš se vyhýbat okruhům, může stagance či zhodnocení jejich ceny zdárně umořit vyšší provozní náklady a ve výslekdu i něco přidat, takže budou oproti novému BRZ výhodnějěí. V tom případě je ale nutné vybrat vhodné kandidáty a taky trochu zapřemýšlet o vlastnostech auta – nemůžu se zbavit pocitu, že puristické Elise a luxusnímu XK to spolu v jedné větě příliš nesluší. Přece jen, jedno je ekvivalent motorizovaného bidla pro masochistické nadšence do řízení a druhé téměř pojízdný britský obývák v elegantní karoserii. Čímž nechci říkat, že se ti nemůže líbit obojí, ale jsou to, řekl bych, poněkud polární varianty víkendového auta…

Teď už ovšem k vývoji cen. Caymana bych si dovolil vyškrtnout. Přestože první genrace už ztratila podstatný kus své původní hodnoty, očekával bych v následujících pěti letech další mírný pokles, který se ve výsledku bude podobat poklesu nového Toyobaru. U Jaguaru záleží, kterou generaci XK jsi měl na mysli. Aktuální X150 bude bezesporu nadále klesat, za to kulatá X100 si bude svou hodnotu spolehlivě držet, nebo ji lehce zvyšovat. A to samé platí o Elise. Britská sportovní auta obecně prakticky neztrácejí hodnotu a prodávají se za šílené cifry – není třeba se obávat, že by se to změnilo. 



Nakonec je asi třeba nabídnout i alternativy. A těch může být na základě ne zcela specifického zadání úplný přehršel. Navíc, nikdo nejsme vědmy, takže růst hodnoty, ani nutné výdaje na konkrétní auto nezaručíme. Nicméně, prakticky jakékoliv sportovní kupé, kabriolet nebo roadster, který je starší, než 20 let, už na ceně klesat nebude, takže pokud věk není překážkou, otevři si inzerci a vybírej. Uvedu tedy pouze varianty poměrně mladých aut. Do 700 tisíc půjde sehnat krásné BMW M3 E46 nebo ještě lépe BMW Z4M – obojí velmi charismatická auta s cenovým potenciálem. Z4M je jedno z posledních BMW ze staré školy, navíc zabalené do karoserie sportovního kupé. To nemůže dopadnout špatně. Alternativou k Elise by mohl být jeho klon z Německa Opel Speedster. Jeho ceny už začaly pozvolna stoupat a s tvým rozpočtem dosáhneš jak na atmosférickou variantu 2.2, tak na šílené 2.0 turbo. Přitom provozní náklady obojího by nemusely být nikterak hrozné. Chceš zůstat u Porsche? Pak se místo Caymanu nabízí některá ze speciálních edic prvního Boxsteru – třeba 550 Spyder. Anebo rovnou sáhnout po klasice 911, přestože do rozpočtu se vleze jen poněkud nechtěná generace 996. Šefredaktor Vojta sice tvrdí, že bude stát ještě méně, než teď, já si však dovolím oponovat a budu tvrdit, že ta pravá kombinace – tedy zadokolka a manuál – s cenou už níže jít nemůže. Možností je však obrovská spousta. Cenové dno lízají Corvette C5, slušný potenciál mají japonské sporťáky z 90. let a třeba taková Mazda RX-7 FD dle mého (nezaručeného) odhadu bude v budoucnu opravdu nechutně drahá. 

No a pak se nabízí ještě poslední a z hlediska financí nejlepší možnost – koupit takový starší ekvivalent Toyobaru. Je taky z Japonska, jeho motor má také kus hluchého pásma (avšak přidává nahoře pěkné peklo), jen střecha mu chybí a jeho mechanická a sportovní ryzost je ještě o kus vyšší. Jmenuje se Honda S2000 a ta půjde už pouze nahoru, přičemž její provozní náklady rozhodně nedosahují výše eMkových bavoráků nebo pravověrných Porsche, spíše budou velice podobné BRZ. Určitě však doporučím přečíst si Bobashův starší článek a třeba si vybrat nějaké úplně jiné auto dle svého vlastního uvážení. Jestli bude lepší variantou nové BRZ nebo starší auto slavnějšího původu už závisí na tobě Hynku. Přeju hodně štěstí s výběrem a trochu závidím.

 

 
 

Nelíbí se Vám reklamy, ale líbí se vám články?
Podpořte nás, pořiďte si VIP členství a užijte si autíčkáře bez reklam.


Mohlo by Vás také zajímat

Pro přidání komentáře se přihlašte nebo registrujte

Komentáře

M P
08. listopadu 2016, 08:39
2

Pomalu to zacina vypadat, ze Toyobaru bude nova Miata, alespon u nas na Autickari :D

reagovat
Nezn.uživatel
Nezn.uživatel
08. listopadu 2016, 09:14
0

Taky jsem si říkal. Přitom za 15-20 let to bude finančně stejně bezcenný auto jako Miata.
P.S. No jo, neodpustím si rejpnout. :-D

MA
MARA
08. listopadu 2016, 10:42
0

Už aby to bylo:-) Možná do tý doby něco našetřím.

RCNP
08. listopadu 2016, 11:24
0

Je to tak. Vždyť je to vlastně jediná zadokolka laciná na pořizení i na provoz, která se dá koupit, kromě miaty. Takže je to budoucí nejchtěnější ojetina. A jak už bylo napsáno v článku, tak jsou tyhle tendence dost silný už dneska. Olítaná, neservisovaná, nabouraná toyobaru je za 450K. Předváděčky stojí jako nový auto a když se někde objeví pěkný kus, tak je hned pryč. Znám případ, kdy člověk jel přes celou ČR prakticky v den zveřejnění inzerátu a rovnou auto koupil, aby ho někdo nevyfouknul. Trh je hrozně malej a poptávka velká. Navíc i první BRZ(ne GT86) z roku 2012 mají pořád záruku, takže se cena drží pořád dost vysoko. Pravděpodobně ani příchod FL moc s cenami nezahýbe. Možná jedině u předváděčky u dealera. Těch asi pěti, co jsou teď v ČR :D Takže větší pád ceny předpokládám až s příchodem nové generace, ideálně pokud by se hodně povedla a pak až postupem času. Ale jednoznačně za deset patnáct let toho budem mít plný brejle jako dneska s miatama :D

Vavris Vavrisovic
08. listopadu 2016, 11:48
0

Ja myslim,ze ne. Pokud si pamatuju dobre,tak Miat se na Evropskem trhu prodava cirka ctyrikrat vic,a navic maji v zaloze par generaci navic-takze u Toyobaru predpokadam,ze bude stale nedostatkovym zbozim.

RCNP
08. listopadu 2016, 12:44
0

To je pravda. Možná lepší příměr může být třeba 240sx, 300zx nebo MR2. Ač se poslední dobou hodně vozí z Německa, tak velká a stálá základna MX-5 tu vždycky bude. A vlastně i kdyby se nějakým zázrakem rozjel prodej toyobaru nebo další generace, tak to bude pravděpodobně v přímý úměrnosti s miatama, takže ten náskok tam bude pořád. Já doufám, že to bude žhavý zboží, i když nevím jestli ho budu chtít někdy prodat :)

Nezn.uživatel
Nezn.uživatel
08. listopadu 2016, 12:45
0

No jo, ale taky ber v úvahu, že teď je to vlastně nový a relativně neokoukaný auto, ale za 15 let to bude jinak. Třeba se pletu, ale osobně si myslím, že za 15-20 let se u tohohle auta žádnej velkej cenovej zázrak konat nebude, byť je to dneska velmi dobrý auto.

Vavris Vavrisovic
08. listopadu 2016, 13:27
0

Tak cenový zázrak u BRZ myslím nikdo neočekává, jestli to tak vyznělo. Osobně bych jeho vývoj cen viděl jako takovou o trochu dražší Miatu

krab
08. listopadu 2016, 13:30
0

Je jich na prodej samozřejmě míň, ale že by to byl totální nedostatek to bych neřekl. Aktuálně na Mobile.de najdete na 185 GT86 a 44 Subaru a samozřejmě Miat je tam 10x tolik! Ceny se pohybují v kč od 450-550 tisíc za 2012-2014 auta s nějakým nájezdem km a už bez záruky (povětšinou). NCéčka MX5 jsou pravda v podobném stáří levnější, ale ne drasticky. Na druhou strany MX5 NC je krásně příklad jednoho z nejvíc ztrácejícího auta na hodnotě v téhle kategorii levnějších sportovních aut. Protože MK1 NC lze snadno pořídit již v dobrém stavu za ceny kolem 200tisíc kč, dokonce I kousek pod tuto hranici.
Konkurenčně bych k těmto dvěma vozům na trhu nejvíc přiřadil Boxster s motorem 2.7 162kw ( 2001-2003) ročníky. To je auto které se dá v pohodě vybrat za ca. 300tisíc kč, ale je tam daleko variabilnější složka "TCO", protože pokud nevíte jestli má měněné ložisko středového hřídele (IMS) je dobré to nechat udělat a u Boxstera to znamená zaplatit poměrně dost za práci. A nejde to dělat doma, pokud doma nemáte vybavenou profi dílnu ze zvedákem atd... Takže reálné "TCO" ojetého Boxstera a ojeté GT86 se přibližují. U MX5 NC nic dramatického z hlediska TCO nehrozí ( vyzkoušeno, protože bylo 3 roky doma..), ovšem zas zážitkem z jízdy poněkdu hůř porovnávatelné auto. I když na výletování vlastně skvělé!
Cayman a 996 už se vymyká, spíš už pak srovnávat s koupí nové GT86, I když nákup bude (beru to že nemůžete odečíst DPH) u GT86 o ca. 150tisíc dražší, časem se náklady srovnají kvůli vyššímu "TCO" u Porsche.
Ty Jagoše koukám jsou na tom tak, že opravdu i v UK ceny X100 pomalu stoupají, (kupodivu), zato X150 se dá koupit již poměrně dobře. Např. aktuálně je u nás moc hezky vypadající exemplář v "BRG" barvě za 470tisíc s DPH. Což není tolik za tak krásné a charismatické auto. Navíc s vice méně spolehlivou technikou. I když tady TCO bude odlišná podle štěstí a smůly majitele na konkrétní kus. Má to potenciálně dost drahých vychytávek jako např. elektricky kontrolované tlumiče atd...

Nezn.uživatel
Nezn.uživatel
08. listopadu 2016, 13:41
0

Vavris: Přesně tak to vidím i já. O trochu dražší alternativa k Miatě.
Problém aut jako je Toyobaru, Miata nebo třeba i ten Boxster je nálepka, kterou mají. Můžou to být sebelepší auta, ale stejně jim nikdo neodpáře nálepku levnýho sporťáku pro chudý (i když dát 800 tisíc za auto rozhodně není pro chudý, ale to už je jiná debata). Tuhle nálepku mají teď jako nový a budou jí mít i za těch 20 let a proto tam investiční potenciál nikdy nebude takový, jako i jiných aut, která tímhle syndromem netrpí.

Ju
Junior
08. listopadu 2016, 13:56
0

Předváděčku Toyobara mi někdo vyfoukl doslovo pod nosem, v pondělí jsem chtěl jet podepsat papíry a ráno mi psali, že je pryč.
Vyrazil jsem do Plzně, tam mi řekli, že předváděčka není na prodej, ať si zavolám v lednu.
Asi budu muset do Chebu

RCNP
08. listopadu 2016, 14:38
0

Knightrider: O nějaký investici tu asi nejde úplně mluvit, spíš že pokles hodnoty při současný hladový situaci bude mnohem menší než třeba u miaty a nebo, jak bylo řečeno v článku, se s výhodama vyrovná s provozníma nákladama exkluzivnějšího staršího potenciálně "investičního" auta s už stagnujicí cenou. Takže to je spíš taková alternativa k investici a je jasný že příštích patnáct let půjde cena toyobaru jen dolu. Ale v horizontu příštích několika let si bude toyobaru držet dobrou cenu a nebude problém ho za pár let dobře prodat. U novýho auta prakticky neexistuje investice, pokud to není nějaká chtěná limitka alá Porsche 918.

krab
08. listopadu 2016, 15:52
0

Vy mě s tím Toyobaru taky dobře zblbnete :) Jestli nedrží dealeři neaktuální inzerci jen tak pro reklamu, tak BRZ je v ČR k mání aktuálně v 5ti exemplářích. 2015 jetý od AWD za 650 a nebo třeba tento nový od Auto Vero : http://www.autovero.cz/nabidka-vozu/subaru-brz za 739 s DPH. Upřímně, z 5 letou zárukou a pro toho kdo má možnost odečíst DPH, nebo propůjčit si to auto do podnikání atd... tak je to jak se říká anglicky "no brainer" :)
Mimochodem, když pláčeme nad malým poklesem hodnoty u Toyobaru : podívejte se na situaci s některými hot hatches. Golf VII. GTI nebo přímo R téměř neklesá na hodnotě, za 3 roky jeté M135i zaplatíte stále masivní balík a i 2013 Focus ST vyjde stále na docela dost. Nemluvě o dobrém Focusu RS (2009/2010) , který stále nekoupíte za méně než 600tisíc. To není tak hroznej pokles za 6/7 let co ty auta mají!

Nezn.uživatel
Nezn.uživatel
08. listopadu 2016, 16:04
0

No vidíš, to je dobrej tip. Já bych dokonce řekl, že ten Focus RS bude lepší volba, než Toyobaru.

Vavris Vavrisovic
08. listopadu 2016, 17:54
0

Ani lepší, ani horší - jen úplně jiná.

beastar
08. listopadu 2016, 19:43
0

Pořád se tady skloňuje vyšší tco u Porsche má na to někdo korektni

beastar
08. listopadu 2016, 19:46
0

čísla nebo vaříme čistě z ničeho jen proto že tam máme ten znacek Porsche? Ona ta servisní náročnost Porsche snad kromě modelů typu Cayenne jde už základ je šrot se nevymyka standardu nějaké vyšší střední třídy...

krab
08. listopadu 2016, 20:22
0

Myslim že nevaříme. Alespoň já se snažim nevařit :) Mimochodem to by stálo za to udělat nějakej mini testík jízdních dojmů na jaře přímo pro autíčkáře. Toyobaru vs. ojeté zábavné auto za podobný peníze. Ať nemusíme čučet jen na toho Chrise Harrise, že?

Já konkrétně mám takovej nápad pořídit po zimě 996 Carreru. Důvody neřešme, to by to byl dlouhej komentář :)....

Pořízení a provozování se nebojim. Ale není dobrý zlehčit určitý technický specifika toho auta. Snažím se si pozjišťovat informace. Základ je koupit dobře. to je ale u jakýkoli ojetiny. Ale i tak zkrátka veškerý komponenty běžný spotřeby vyjdou na poněkud víc peněz než u právě srovnávanýho BRZ. A například preventivní výměna ložiska uložení středového hřídele ( zkratkou IMS = intermediate shaft bearing) znamená de-facto demontáž celého motoru. A pak se ještě vymění preventivně pár dalších dílů včetně spojkovýho obložení, když už se to dělá. To je zkrátka práce pro specialistu a vyjde na několik desítek tisíc. Na druhou stranu jak píšu pokud si dobře vyberu na začátku a zaplatím pochopitelně víc za opravdu věrohodně servisovaný kousek tak pak v zásadě nemusí provoz stat víc než u nového BRZ. Navíc na nějakých mých max. 10tis. ročně za hezkýho počasí.
Pak jsou tam i praktický nevýhody. Například pojištění. Zatím co vím, tak auta přes 10let stáří, což by byl ten případ pojišťovny nějakým rozumným havarijním neumí řešit. Poptával jsem letos když jsem kupoval Z3C. A jediný co šlo bylo pov. + krádež. Ale max plňění tam je myslím 200tis kč , na víc auto přes 10let pojistit nešlo. Ale zas to stálo málo navíc k pov. U Porsche který by reálně stálo kolem 700tisíc už tohle člověk rád chce řešit. Náhoda je blbec i když taková auta pochopitelně člověk neparkuje na ulici.

Proto si myslim že je to fér tohle porovnání. BRZ je královsky zábavné auto, snadný pro majitele v praktických ohledech. Přesto ovšem toužim po starým Porsche, což někdo pochopí, někdo ne :)

Irwinek
08. listopadu 2016, 20:48
0

k tomu pojištění, zeptal jsi se všude správně? já mám auto r.v.95 pojištěný pov + hav za 7500/ rok ( obsah do 2500 ccm) při spoluúčasti 5000.

krab
08. listopadu 2016, 21:03
0

Plošně úplně ne, ale hledal jsem to letos kvůli Z3 Coupe. Leta pojišťuju všechno u Uniqa a oni to havarijko na to neuměli. Kdyžtak napiš nějaký tip. Je to sice mimo téma, ale praktická informace potěší :) dík

BobAsh
08. listopadu 2016, 21:57
0

Knightrider: Dovolil bych si oponovat ohledně toho "sporťáku pro chudý" a neodstranitelný image, která by byla problém pro investiční ceny auta. Auta se stávají drahýma díky tomu, že je lidi chtějí, a starý auto obvykle lidi chtějí kvůli nějakým vzpomínkám nebo proto, že ho jako mladí chtěli a neměli na něj. Proto bývají drahá a usedlá auta jako veteráni levná (velké sedany, trochu i gétéčka) a naopak ceněná jsou auta "pubertální".

Podívej se, kolik dneska stojí původní Mustang a kolik stojí odpovídající Mercury Cougar. Nebo kolik stojí Porsche 356, které také bylo víceméně "sporťák pro chudé". Nebo kolik stojí klasické anglické sporťáky...

Vavris Vavrisovic
08. listopadu 2016, 22:32
0

beastar: Pokud bychom uvažovali příklad z článku, jsem si docela jistý, že by TCO zánovního Toyobaru vyšlo o kus nižší oproti ojetému Caymanovi. Jednak se dá předpokládat, že cena Caymanu bude také nadále klesat. Pak si stačí uvědomit nejběžnější provozní výdaje. BRZ se v dlouhodobé kombinaci určitě vleze do 10 litrů na sto. Cayman bude chtít spíš takových 13-14. Kdyby každý rok najel 10 tkm, je to za 5 let rozdíl 60.000 jen na palivu. Cayman má dvojnásobně velkou olejovou náplň. Hodinová sazba v servisu (a tím nemyslím autorizovaný) bude také vyšší... Pneu jsou také minimálně dvojnásobně dražší. Pokud bychom předpokládali, že vydrží dvě sezony, tak jen na gumách ušetří majitel BRZ 25.000,- . Na novém BRZ za 5 let zajedeš na 5 garančních prohlídek po 5 tisísích Kč a možná jednou vyměníš brzdy. U Porsche? Může tě potkat spojka a hned je pryč dalších 20. Brzdy jsou oproti BRZ dražší skoro trojnásobně. Nemluvě o IMS a RMS, které z toho najednou můžou udělat statisícovou záležitost. Nějak mi to leší TCO u Porsche nevychází...

jc
08. listopadu 2016, 22:35
0

To BRZ z AutoVero neni novy, pisou 500km a realne to zrejme bude jejich predvadecka (jednim takovym jsem se tam pred rokem svezl).

beastar
09. listopadu 2016, 01:44
0

Krab: Tvoje důvody pro nákup Porsche chápu aniž by si to musel psát navíc 996 patří pro mě k k nejhezčím a z hlediska servisu je to celkem dobré uvedl si věc v servisu která se neřeší každý den samozřejmě je to fakt ale ne zcela dostačující důkaz že to nelze servisovat rozumně je to zhruba na úrovni aut jako je s8 nebo Alpina B6 ale jako víkendové auto to je trvanlivé je těžké s tebou v jádru nesouhlasit ale pro mě tam hraje asi ještě malé plus pro Porsche prostě image vozu přece jen wow efekt u Porsche je jinde ale samozřejmě závisí to na tom jestli o to člověk stojí.
Jako řekněme že z toho co tu bylo vypsáno se náročná závada může vyskytnout u všech z těch aut kromě BRz v záruce pro mě fajn aut ale jako víkendový bych si to asi nevybral důvody jsou možná neobjektivní a na dlouho ale prostě ne. Vybrat pěkně ojeté Porsche není zase tak těžké ovšem pravdou je že delší vybírání se v tomto případě určitě vrátí v užívání auta v budoucnu. Pojistit tady havárii je vážně občas problém a některé pojišťovny tyhle auta ani nechtějí dělat udělat havárku a krádež mi před rokem na Vette pro klienta Kooperativa ani nechtěla udělat jinde je focení a tak dále běžnou součástí procesu s tím Porsche to ještě jde akorát cena je vysoká to je pravda.
Srovnáváme tak trochu nesrovnatelné jako skoro vždy:)

Nezn.uživatel
Nezn.uživatel
09. listopadu 2016, 08:06
0

Vojta Dobeš: Já se tady bavil o 15-20 let starých autech. U 50 let starých veteránů je to samozřejmě úplně jiná písnička. Tam už se dá dost těžko prognózovat, co za takovou dobu bude a jak vůbec v tý době bude vypadat individuální doprava obecně.

beastar
09. listopadu 2016, 10:23
0

Vavris: Ok to je přesně to co se mě nechtělo počítat a jsou to věci co ho nejspíš potkají. S tím poklesem ceny můžeme předpokládat ale ne vědět taky si pamatuju pár let zpět 944 v Annonci za 35.000 a dnes dobrý kus 240.000 není problém dostat. Takže dobrá ještě jedna věc vem Cayman a BRZ postav ty auta na parkovišti vedle sebe alespoň hypoteticky proč ojeté Porsche stojí skoro co nové BRZ ? A dá se předpokládat že za pár let užívání to jeho nové brz klesne na hodnotě v případě následného prodeje tak o 400 tisíc dle konečného stavu klesne Cayman o 400.000 dost možná spíše ne. Jediný trumf brz tedy zůstává v garanci a asi v nižší pojistce s tím že jistě ta garance nepokryje 5 let vlastnictví což ten chlapík předpokládá že by asi auto chtěl mít kdo dnes skutečně zná servisní slabiny BRZ ... No nic na tyhle věci tu prostor nemáme. Mě z toho vždycky vyleze Porsche člověk co chce vikendak za 700 už peníze na banány mít musí a když nic jiného tak udělá radost dětem že se nespletou. To mě se na pumpě ptají jestli to je jako to Ferrari nebo nějaká Korejská kopie.

Nezn.uživatel
Nezn.uživatel
09. listopadu 2016, 10:32
0

Souhlasím. I mně by z toho vylezlo raději to Porsche nebo nějaký podobný ekvivalent v podobě zavedené značky s renomé.

Ju
Junior
10. listopadu 2016, 01:13
0

Sedlčany nejsou. Ta GT86 u Louwmana buď není, nebo je prodejce dement, vzhledem ke zkušenosti s nimi sázím naoboje. Emil Frey inzeruje 2 kusy s MT, nemá už ani jeden.

jc
10. listopadu 2016, 07:49
0

Bud nechteji brat na sklad nebo uz to nejde a ceka se na facelift (v USA uz jezdi).

MartinCoupe
10. listopadu 2016, 21:02
0

Beasar: Na to havarijko pro youngtimery se zeptej u Kooperativy. Jeden taxikar mi rikal, ze u Koo maji produkt na starsi, ale ceny auta.

Ju
Junior
15. listopadu 2016, 16:30
0

jc: v Plzni mi slečna řekla, že mi tu předváděčku neprodá :D

Ev
Evlo
08. listopadu 2016, 08:41
0

Zvazil bych reálnou následnou prodejnost, protoze teorie side krasne, ale trochu strizlive reality neuskodi.

reagovat
krab
08. listopadu 2016, 09:24
0

Každá rada drahá! Myslim že autor dotazu si musí udělat sám představu o tom kam ho srdce táhne. Letos jsem řešil naprosto to stejné. Nakonec jsem si pořídil podstatně levnější auto pro zábavu než by byla koupě nového BRZ nebo ojetého Caymana. Ono taky záleží na tom jak dlouho si člověk chce to auto nechat. Já mám přece jenom s některýma autama tendenci je po nějaké době měnit a vyzkoušet zas něco jinýho, některý u mě vydrží dlouho. Vydělat se na tom nedá. Auto jako investice se mi osobně moc nelíbí. Má to pro mě takovej náznak snobismu upřímně řečeno a člověk by si měl koupit auto srdcem. Příčí se mi myšlenka koupit například BMW 850i, zavřít do garáže a čekat až ho za 5let prodám o 30% dráž dalšímu zájemci. Mimochodem to je I včerejší případ. Na sportovních vozech se objevilo 850i manual, tm. modrý interiér barva červená met. ( carmin rot myslím) , pěkná s historií, stav podle popisu asi 2-3. Cenovka byla 350tisíc. Inzerát vydržel online asi 3 hodiny max.... Hned jsem si říkal jak jsem to viděl...hmmm to by stálo za to. Jenže proč si kupovat velké koupé které primárně teď nechci a nehledám jen pro to že je to nepochybně dobrá investice do budoucna. Takhle bysme se všichni zbytečně honili při lovu budoucích klasik a to se mi nelíbí. Ideální je si auto koupit ( staré hlavně srdcem) a nové (BRZ) taky srdcem ale částečně I rozumem :) a užívat si ho.
Imho, nemyslím si že 996 a Cayman 986 jsou na svém dně také. 996 bude velmi dobrá koupě a tak i nějakou chvíli zůstane, zatímco se ovšem začíná stat dostupnou lákavou koupí 997 Carrera. Vlastně proto si myslím že 996 by neměla začít nijak stoupat na ceně a není důvod k histerii. Samozřejmě až na GT3/GT2 verze. To je jiný svět. Co už moc nikam klesat nebude je Boxster 986 ( 2.5) základní, původní. Jak tu i bylo napsáno před pár týdny.... Vlastně ten je velmi zajímavou alternativou pro toho kdo uvažuje : MX5 NB + kompresor kit nebo NC.

reagovat
Nezn.uživatel
Nezn.uživatel
08. listopadu 2016, 10:26
0

Souhlasím. Tyhle auta by se měly kupovat hlavně srdcem a pro radost a ne kvůli tomu, jestli to bude za pár let výhodná investice.

Adam
08. listopadu 2016, 10:24
0

Pokud by Hynek kupoval v bejbližší době a rozhod by se pro M3, spíš než E46 bych doporučil E36. Je to daleko purističtější sporťák, je jich už opravdu málo a ceny už začínají růst, kdežto E46 sice kousek poskočili, ale jejich vývoj v příštích 3 letech neni tak jistej.

reagovat
abc
09. listopadu 2016, 00:59
0

Podle tady toho přímého srovnání generací M3 bych si nebyl tak jistý:



Navíc E46 M3 je (subjektivně) daleko hezčí auto než E36 M3 (zvenku i zevnitř) a daleko bezpečnější (to je dost důležité).

sheogh
08. listopadu 2016, 12:10
0

Jeeeee.... to XKR100 bude proste jednou moje... Absolutne dokonaly. Takovy auto nikdy nikdo v nemecku nepostavi.. Bohuzel, ceny rostou...

reagovat
HT
HTR
08. listopadu 2016, 15:42
0

Do seznamu ojetých budoucích investičních pekáčů by se dala krom hromady jiných aut přidat i P968, troufnu si tvrdit, že ta by do budoucna mohla být finančně hodně zajímavá.

reagovat
beastar
08. listopadu 2016, 16:11
0

Jedno slovo tedy vlastně víc.. Kup cokoliv od Porsche nic jiného nemá smysl a ke vší úctě k BRZ ve srovnání s Caymanem nemá šanci ani nové versus ojeté. Easy ;)

reagovat
RCNP
08. listopadu 2016, 16:32
0

Zase jak se to vezme. Pokud jde o jízdní vlastnosti, tak je celkem jasno, ale servis, povinný ručení, pojistka a další náklady tě při daném rozpočtu asi rychle odradí. A první Caymany budou asi ještě ztrácet na ceně.

RCNP
08. listopadu 2016, 16:33
0

Ve videu je srovnání nový GT86, jetýho Caymana a 370Z. A to rovnou od Chrise Harrise :)

Fi
Filip Vaniček
08. listopadu 2016, 17:13
0

O jedné předváděčce vím :)

Vr
Vrooom
08. listopadu 2016, 18:40
0

A kolikanasobne vetsi jsou provozni naklady u porsche? Mam zato, ze porsche je provozne drazsi i nez E46 M3 a to urcite neni levny auto na provoz.

beastar
08. listopadu 2016, 19:39
0

Než 46 m3 určitě dražší není je třeba levnější než b3 dokonce když budeme brát čistě provoz. Cayman ještě bude padat nejspíš ale má 5 let na to aby to pozoroval. A pánové rozhodně sem neměl v úmyslu napsat že BRZ je špatné autoa Cayman bezkonkurenční nejspíš to s ním bude jako s Boxsterem nebo 9xx kromě 11 dlouho bude trvat než to bude mít cenu. Ale udržet si Porsche z let 90 plus není tak hrozné jak se na první pohled jeví a mnohá auta od Lotusu, Jaguaru, Alpiny ale i běžných značek jsou větší průser.

du
dusik
08. listopadu 2016, 19:55
0

Chybi mi tu jedna alternativa Hyundai Genesis coupe neni to asi tak dobry auto jako toyobaru nebo miata ale na druhou stranu 6 valec 3.8 litru 6 kvalt a spera za 300 000?

reagovat
Vo
Vojtas
08. listopadu 2016, 20:30
0

S tímhle rozpočtem se u Porsche nabízí model 968. krásný auto a ceny už jen stoupaj.

reagovat
Da
David C
10. listopadu 2016, 13:58
0

A co třeba se podívat po nějakým Nissanu 350z/370z? Nikdo to tu nezmínil a myslím si, že by to nemusela být špatná volba.

reagovat
MartinCoupe
10. listopadu 2016, 21:05
0

Myslim, ze jedinym rozumnym resenim je koupit Toyobaru na kazdodenni jezdeni a Porsche na vikendy. :-)

reagovat
beastar
10. listopadu 2016, 21:26
0

To je docela dobrý nápad akorát se asi nevejde do rozpočtu :)

Wa
Wanislav
14. listopadu 2016, 12:27
0

Podle mě tady nikdo neřekl SLK 55 AMG a nebo levnější varianta CLK 55 AMG. Jsou to V8, zvuk, že srdíčko zaplesá. Je to AMG, takže potenciál růstu 100% , ale má to jen jednu chybku ten servis úplně levný nebude. Na druhou stranu, že je Mercedes drahý špás říkali o mém S-klase a stojí mě to zhruba stejně jak BMW 328 Cabrio. Já bych to řekl jinak, když se nic nekazí tak drahý není nic, a pokuse ti to sype pod rukama, tak drahé muže bít i VW polo.

reagovat


Poslední komentáře

Poslední inzeráty

Chevrolet Aveo LPG Nová bomba  1kč/km 2008
Chevrolet Aveo LPG Nová bomba 1kč/km

2008 rok výroby
92 koní výkon
1 400 ccm objem

Ford Crown Victoria P71 POLICE INTERCEPTOR 2011
Ford Crown Victoria P71 POLICE INTERCEPTOR

2011 rok výroby
300 koní výkon
4 600 ccm objem

Buick Skylark GS 1972
Buick Skylark GS

1972 rok výroby
250 koní výkon
5 700 ccm objem

Ford Mustang V8 289 CUI, automat 1966
Ford Mustang V8 289 CUI, automat

1966 rok výroby
220 koní výkon
4 700 ccm objem