načítám data...

Prodej mého SLK – loučení jako s členem rodiny

Autíčkářova garáž se stále mění a nyní přišla řada na mě. Můj Mercedes Benz SLK po necelých šesti letech mění majitele. I mě to překvapilo, protože jsem ho vlastně neprodával. Jak je to možné?

zobrazit celou galeriiFoto:   D&H foto

Asi to zná každý. Nejdříve si auto vybíráte, pak kupujete, pár let provozujete, a nakonec prodáte. Prostě klasický koloběh automobilového života tak, jako všude jinde. Jenže jak je u každého různý výběr, nákup i provoz, liší se i prodej, o kterém to dneska bude. Rád bych tedy dnes spíš rozjel diskusi a vyzval vás – podělte se o nějaký zajímavý příběh, jak jste své auto prodali. Já vykopávám jako první.

Důvody k prodeji vozu jsou různé, ale většinou se tak děje z vůle jeho majitele. Výjimky však existují, což nám nedávno potvrdil Jakub. Své Volvo měl rád. S myšlenkou jeho prodeje si občas pohrával, ale nakonec ji zavrhl z obav, že by jeho perfektně udržovaný vůz nikdo dostatečně nedocenil. Nakonec ale zaúřadovala vyšší moc a vstříc jeho zaparkovanému vozu vyslala neovladatelný Peugeot 307. Se svým autem se tak nakonec rozloučit musel. Jeho příběh jste si jistě přečetli, ale kdyby ne, tady je odkaz.

Foto: DH foto

Já se s dovolením mezi výjimky tak trochu zařadím také a hned vysvětlím proč. Já jsem totiž své auto vlastně ještě pořádně prodávat nechtěl, nikde jsem ho neinzeroval ani nenabízel, a přesto minulý týden odjelo k novému majiteli. Nejednalo se úplně o nabídku, kterou by nešlo odmítnout, ale osud (na který nevěřím) tomu asi zkrátka chtěl.

Abyste ale pochopili, jak moc jsem měl auto rád, rozepíšu se na pár řádcích. Auto jsem si koupil před necelými šesti lety, na začátku letní sezóny. Bylo mi 28, začínal jsem stavět dům a bylo jasné, že rodina už se kvapem blíží. Byla to možná poslední příležitost koupit si něco zábavného a nepraktického. Původně jsem doufal v nějaké kupé se šestiválcem, ale když manželka překvapivě souhlasila nad skoro jakýmkoli nesmyslem, padla volba na Mercedes Benz SLK generace R170. Samozřejmě hrál určitou roli rozpočet, protože peníze v tu dobu byly potřeba jinde, ale na prvním SLK se mi líbila jeho koncepce pevné skládací střechy. Díky ní jsem se nemusel o auto bát, dokud jsem ještě na pár měsíců bydlel na jednom (naštěstí klidnějším) českobudějovickém sídlišti. Plán byl takový, že koupíme levné auto, se kterým si užijeme léto, a pak prodáme buď před zimou, nebo po zimě, až bude o kabriolety zájem. Jenže to už nevyšlo. Já jsem si prostě SLK zamiloval a prodávat jsem ho nechtěl.

Foto: DH foto

Podle očekávání přišlo miminko – koupilo se tedy praktické auto manželce, pak přišlo dítě druhé, a to jsem si musel praktické auto koupit i já a Mercedes začal jezdit čím dál méně. Mezi všemi povinnostmi v práci i doma zkrátka zbylo méně času jet nějak jen tak. Navíc sám, protože na druhou sedačku se další tři členové rodiny zkrátka nenamáčknou. Hledal jsem tedy každou vhodnou příležitost se projet, ale rozum už mě dlouho přemlouval, že by autu bylo možná jinde o něco lépe. Asi po 4 letech jsem tedy o prodeji začal opravdu uvažovat. S autem jsem už stejně zas týdny nejel. Jenže kdykoli jsem na to promyslel, šel jsem auto projet, abych mohl do inzerátu napsat všechny klady a i vady. A jakmile jsem se s autem rozjel, všechno bylo zpátky. Všechno to nadšení z malého, lehkého, obratného a zároveň výkonného auta. Navíc ten kvičící zvuk kompresoru, který s každou otáčkou sílil a výfuku (sériového!), který chraplákem řval do širokého okolí. To vše s lehkým větrem ve vlasech a zadkem jen pár centimetrů nad zemí … Kdo s podobnými auty nejezdil, těžko si to představí.

Foto: DH foto

Po každé projížďce jsem si řekl ne. Tohle mi zkrátka za prodej nestojí. Stejně za auto dostanu jen pár (desítek) tisíc, které mi s hypotékou v příštích třiceti letech určitě výrazně nepomohou. Za podobnou částku ani v budoucnu nic podobně zábavného neseženu. Loni už jsem si však musel přiznat, že negativa nejsou úplně zanedbatelná – auto zas ujelo sotva 1500 km, manželka už v něm se mnou nejela roky, díky nevypínatelnému airbagu u spolujezdce (vypne jej pouze značková autosedačka Mercedes se systémem AKSE, kterou nemám) si jej loni neužily ani děti. Už jsem byl nalomený, ale dopadlo to jako minule. Stačilo se jen trochu projet a všechna láska k tomuto plechovému společníkovi byla zpět.

Letos už jsem si zas prošel něčím podobným a výsledek? Začal jsem před domem stavět garáž pro všechna tři auta, která máme. S Mercedesem jsem zkrátka počítal. Jenže v září přišlo sklízení úrody na polích, které mám kolem domu ze všech stran. Najednou vidím, jak z jedné Tatry čekající na nakládku sklizeného obilí přichází pán. Prý tady okolo často jezdí a vidí tu stát mé SLK, jestli by se na něj nemohl podívat zblízka. Jsem nadšený, že si zas můžu s někým popovídat o autech, a tak ukazuji, co se dá. Po půlhodince přijde otázka, jestli ho prý nechci prodat. Tohle jsem nečekal a trochu mě tím zaskočil. Možná jsem mu nemusel tak dopodrobna popisovat každý škrábaneček, a proč ukazatel paliva někdy ukazuje a někdy ne. Ani to, že mi nedávno prasklo těsnění na střešním pístu střechy (postupně to potká každé SLK) a slušné množství hydraulického oleje se vylilo do stropnice, která se mi zatím nepodařila dokonale vyčistit. A to jak jsem musel doma na koleni pájet relé na řídící jednotce, aby se zas točil kompresor, jsem taky nemusel podávat tak humornou formou…

Foto: DH foto

Po mém rozpačitém mlčení mi nechal na papírku telefonní číslo, ať se kdykoli ozvu, a že jestli chci, klidně mi ho bude vždy koncem léta na víkendy půjčovat. To je na polích nejvíc práce a stejně by v něm moc nejezdil. Po pár bezesných nocích zvítězil hlas rozumu a taky manželky. 24 let staré auto už začalo na servisu trochu lézt do peněz, navíc s 230 tisíci kilometry na hrbu se o žádný investiční automobil nejedná a čtyřčlenná rodina je na dvoumístně auto zkrátka moc. Nejvíce mě ale „zlomila“ ta možnost, si alespoň občas auto půjčit. Tohle se často nestává, a tak volám pánovi. Bydlí jen o pár kilometrů vedle a znova si na autě všechno procházíme, teď už i s technickým průkazem a kupní smlouvou v ruce. Chci popsat každou maličkost, protože jestli chci mít tu možnost, abych si ho mohl zas projet, nemůžu si nového majitele rozhněvat. Pán se v autech trochu vyzná a naštěstí chápe, že kupuje auto vyrobené ještě v minulém tisíciletí.

Foto: DH foto

Mé SLK nebylo perfektní. Prostě to bylo staré auto, kde se vyřešil jeden problém a objevil se druhý. Pohodlím a obzvlášť tuhostí karoserie by to trumflo kdejaké levné modernější auto, karoserie byla poznamenaná 18 roky provozu okolo italského Milána a v interiéru při jízdě chrastilo kde co.

Ale nerezlo, motor olej nežral a hlavně umělo rozdávat emoce jako snad žádné jiné auto za podobné peníze. Jak jsem ho měl rád, vám možná dokáže i to, že můj první článek před dvěma roky, který jsem vydal jako redaktor Autíčkáře, byl věnován právě tomuto typu auta. Pořád málo? Rok předtím jsem ještě jako pisálek blogů přiblížil, jak se nám s SLK jelo na dovolenou do Chorvatska. Tento článek je tak takovým rozloučením s autem, co jsem měl tak moc rád. Vnitřně jsem odjezd auta obrečel a moje čtyřletá dcera, která už se letos s autem začala víc vozit, to obrečela zcela neskrývaně. Na druhou stranu, každý konec znamená zas nový začátek, ale o tom třeba zas někdy příště…

Foto: DH foto

A nyní je řada na vás? Prodávali jste auto, po kterém se vám stýskalo? Nebo prodáváte vždy, až když už auto tolik nemusíte a těšíte se na nové? Prodali jste auto tak trochu shodou náhod? Podělte se s námi v komentářích.

 

Za fotky na rozloučenou děkuji D&H Foto

Nelíbí se Vám reklamy, ale líbí se vám články?
Podpořte nás, pořiďte si VIP členství a užijte si autíčkáře bez reklam.


Mohlo by Vás také zajímat

Pro přidání komentáře se přihlašte nebo registrujte

Komentáře

Jyrki
24. října 2023, 05:50
3

První auto které jsem si koupil za své peníze byl Fiat Uno Logo 1.5 i.e., byla to verze SX. Nechal jsem si ho dva roky a pak šel sbírat automobilové zkušenosti dál. A to je auto, po kterém se mi stýská nejvíce a nejčastěji. Zrovna se jedno Uno Logo s tímto motorem prodává a 22k na Bazoši a já mám silné nutkání si "zavzpomínat." Ale mám těch auto moc, takže nejspíše vyhraje rácio.
A chystám se už 3/4 roku na prodej Lancie Dedry, protože to doma potřebuju trochu zredukovat a z aut co mám doma mě baví nejméně. Ale nějak se nemůžu donutit ji dát do inzerce...
Každý rok se chystám prodat Alfu Spidera, typ 916 phase2. Největší to nutkání mám, když už je hezké jaro, dalo by se jezdit bez střechy a já nemám hotové práce co jsem začal. Letos jsem o tom uvažoval téměř do konce června. Ale stačí jedna jízda po tom co vytahnu značky z depozitu a prodej se nekoná. Mimochodem, před cca 7-8 lety ten prodej byl hodně seriozní a já objel větší množství aut, kterými jsem ji plánoval nahradit - mezi nimi i SLK, stejné generace jako bylo v článku. Ale po projetí všech adeptů jsem měl jasno, koupil bych si jen jiný Spider, taky 916, ale třeba v jíné barvě, s jiným motorem a s červeným porno interiérem. Ale tomu se zdárně bráním, přece jen, to své mám víc než dekádu, což je kus historie auta a vím, že každou zimu je zazimované...ne, to nikdy neprodám. A pokud v květnu neuvidíte inzerát na něj, tak s ním jezdí dodnes.

reagovat
kotzitzaq
24. října 2023, 07:41
0

Plačící dcerka mi připomněla aktuální situaci u nás. Rover sice není na prodej, ale vrací se ke svému původnímu účelu, jelikož jsem jej před lety kupoval pro otce jako dárek k padesátinám. Tehdy jej používal asi půl roku a pak přišla blbá nálada a že v garáži chce radši mít svoje béžové Volvo, než zelený kabriolet, tak skončil na pár let u mě. Letos si ale pár jeho kamarádů pořídilo různé provozy bez střechy a nehledě prorezlých prahů (u těch, kteří mají Miatu) vyváží vesele partnerky po okolí. Takže ni u rodičů začala tendence k zajištění nějakých necek, tak jsem jim připomněl, že jedno kabrio už mají. Dcerka nebyla nadšená, jelikož v Roveru strávila hodiny hraním a společné vyjížďky bez střech milovala, ale nakonec jsem ji slíbil, že pro ni koupím její vysněnou dodávku (jo, má zvláštní vkus). Naštěstí stále zůstane možnost si Rover kdykoliv zase projet.

reagovat
sp
spooon
24. října 2023, 10:20
6

Nezapomenu na prodej Nivy. Měl sem ji asi 2 roky, kupovaná jako pojízdná, bez technický s celkem dobrou kastlí, že si ji dám do kupy, udělám STK a bude sloužit jako traktor po okolí, případně na dovoz dřeva z lesa a někdy jako nouzové vozidlo do 5km vzdáleného města. Nakonec se teechnická nekonala...když se vyřešil jeden problém, objevily se dva další. Ale jezdila a sloužila alespoň na pozemku jako traktor (ehm...a někdy asi 2km po silnici 3. třídy i do lesa...). Až tam nakonec něco křuplo...v záběru strašně vibrovala. Nechtěl sem to řešit, tak sem ji za pár šušňů dal na bazoš. Pár týpků se přijelo podívat a už se neozvali. Až se ozval budoucí majitel. Aniž by auto viděl a i přes informaci v inzerátu, že auto po vlastní ose neodjede, protože vibruje a nemá 7 let technickou se mě ptal, jestli ho vyzvednu na vlakáči, že si auto odveze. Jak řekl, tak se stalo. Nejdřív sme jeli asi 5km na evidenčku, pak mi předal oveřenou plnou moc a vyrazil. Auto brutálně vibrovalo a dalo se jet maximálně 40 km/h...bylo bez technický...měl to domů 75km...nešlo vypnout topení a právě bylo přes třicet stupňů...nešly stáhnout okýnka. A za asi 7h mi napsal, že 10km před domovem mu praskla zadní náprava a musel pro něj přijet kámoš s plaťákem.
Ano, i takový jsou mezi námi :-)

reagovat
Lukáš Naske
24. října 2023, 10:32
0

Ale to byl velmi odvážný pán 😃

Stanley
24. října 2023, 13:55
2

Před několika lety jsme se s kamarádem vraceli ve 4 ráno v -30°C po ledové cestě z vesnické zábavy. Zábava jede, chechtáme se a najednou ve tmě, uprostřed cesty stojí ztichlá Niva. Tak jdeme opatrně k ní, koukáme dovnitř, jestli někdo neumrznul, a vidíme předkloněnou nehybnou postavu. Přemýšlíme nad nejhorším. Otevřeli jsme dveře. V tu chvíli se postava napřímila a namířila na nás kuchyňský nůž. V tu chvíli se v nás krve nedořezal. Jé čau kluci, co tu děláte? Byl to další náš kamarád, co se vracel Nivou z jiné akce, přičemž na půl cesty ho zradila a umřela. Vadu se mu povedlo vodstranit, a nožem se už v té tmě snažil jen nastartovat, což se posléze i povedlo.

Je vidět, že Niva ty zemité všehoschopné opravdové může nějak přitahuje. Nejenže nezemřou, ale nakonec se domů dostanou.

Stanley
24. října 2023, 13:58
0

Ne že bych nutně potřeboval být pražákem a psát vodstranit a jiné vobludnosti. Ale nějak se to tam při tom ťukání na mobilu jakoby dostalo, hele viď...

vojtacz
24. října 2023, 13:45
0

Já jsem asi 3 týdny zpátky prodal svýho Saaba 9-3, kterýho jsem v podstatě miloval, protože i když neměl turbo, tak byl skvělej. Co hůř, měla ho ráda žena, měl ho rád syn ale prostě jsem dostal nabídku co nešla odmítnout na novější auto a dvě auta neužiju ani kdybych chtěl. Takže Saab šel pryč. Za tu dobu jsem si nějak zvykl, ale syn pořád říká "hele tati, Saab" a diví se, že Toyoty se nezdraví. Jestli mě to mrzí? Občas jo, na druhou stranu asi míň než kdyby to auto stálo před domem a já věděl že na něj prostě nemám čas. A navíc mi žena řekla, že si místo toho přece můžu koupit nějakej nesmysl na víkendy .

reagovat
Moctezuma
24. října 2023, 19:36
4

Doteď jsem nerozchodil prodej mé černé e38 728iA Individual v bílé kůži ve skvělém stavu za 72 500 CZK, abych měl na studia ve Španělsku.. Už je tomu 10 let a furt koukám, jak se vyvíjí trh s e38 - zatím v můj neprospěch :O Můj super kámoš měl v té době SLKačko stejné barvy. Přes rok s tím jezdil a byl totálně nadšený, jak je to rychle auto. Vtipné bylo, že jezdil přes rok s nefunkčním kompresorem.. :)

reagovat
Be
Beran
25. října 2023, 08:01
0

A stalo to studium ve spanelsku za to? Otazka bez negativniho nadechu, jenom uprimny zajem.
Ja mel po cca pul roce v okoli Barcelony rozporuplne pocity ze spanelske "pracovitosti", kdy neco nebyl problem a neco proste neslo.

Moctezuma
25. října 2023, 08:53
3

Rozhodně to byla ta nejlepší investice, i když jsem přišel o mé nejoblíbenější auto. Španělština + další jazyky mě prakticky živí. Jako bonus bylo studium/fiesta pro mě jedno z nejhezčích období v životě. Erasmus doporučuju všem, ale ve Španělsku/Itálií, né v Norsku :)

Autíčkový Jelen
25. října 2023, 09:32
1

Zrovna jsem na Erasmu v Norsku :D Španělsko bylo ve výběru ale předchůdci tam byli hodně nespokojení. Nakonec musím říct, že Norsko je boží, na párty sice určitě o dost slabší kvůli extrémně drahýmu alkoholu, ale příroda, možnosti co dělat a studenti (z celého světa + norové co se dali prolomit) jsou tady parádní. Jinak souhlas, Erasmus doporučuji všem.

Moctezuma
25. října 2023, 10:33
2

Když chceš tvrdě studovat, jdeš studovat do Skandinávie. Když chceš studoval a la maňana a mít 5 minut pěšky od univerzity perfektní pláž a byt, jdeš studovat do Valencie/Gandia :)

Suprové vína za 1,3 Eur v lahvi v Norsku neseženeš, to je pravda :)

Autíčkový Jelen
25. října 2023, 11:49
3

Jojo, jako pro párty, čas na pláži a levnej chlast je Španělsko naprosto ideální. Já mám sice pláž 800m od bytu ale moře má 11 stupňů :D Naštěstí jsem si tady vybral hodně lehký studia, mám max pár hodin denně, takže se furt výletuje a něco podniká s ostatníma. Nakonec musím říct, že si fakt nestěžuji, za mě je to tady boží taky. A i z řidičského hlediska se něco najde.

P.S. Tady by takový víno nebylo asi ani za 13 Euro :D

Moctezuma
25. října 2023, 16:02
0

Tak tvrdě studuj, hlavně jazyky. Pak uvidíš, že bude život jednoduší a především kulturně bohatší, pokud toho dokážeš využít. Ať se ti tam daří ! PS: krásné fotky

MB
MBMB
25. října 2023, 17:05
0

On Erasmus bývá první (ale často i jediné) období v životě člověka, kdy takhle sám vypadne do jiného prostředí a žije aspoň ten jeden semestr v jiné zemi. To je životní zkušenost sama o sobě a asi jsem ještě nezažil někoho, kdo by toho litoval, bez ohledu na destinaci. Z velké části je to právě o té společné komunitě zahraničních studentů, se kterými se pořád něco podniká.
Přičemž každého pochopitelně zajímá jiná země, jiný jazyk, případně přímo univerzita atp. a podle toho volí.

Be
Beran
25. října 2023, 23:19
0

Jo erasmus byl fajn :-)
Akorat s tou italii opatrne, na Turinske polytechnice meli pro erasmaky stejny metr jako pro italske studenty. A bylo to dost narocne.

A s Moctezumou souhlas. Hard a soft skilly do cloveka nasypou za tyden na skoleni. Ale jazyky jsou beh na dlouhou trat.

Ma
Martin46
25. října 2023, 03:31
0

Chápu co jsi článkem chtěl říct,zrovna to mám totiž podobně. Před čtrnácti dny jsme prodal Renault Clio 197 o kterém jsem si myslel že se ho nikdy nezbavím protože bych za něj nedostal adekvátní cenu. V pondělí jsem udělal inzerát za cenu za kterou jsem myslel že se nikdo ani neozve, ani ne za den se ozval zájemce a auto za mou cenu odvezl týden na to. Clio jsem vlastnil necelé tři roky a za tu dobu mě neskutečně přirostlo k srdci a myslím že ještě dlouho budu litovat že jsem ho prodal, malá útěcha je že šlo do dobrých rukou a bude o něho určitě dobře postaráno. No a důvod inzerátu byl ten že bych rád skloubil auto na zábavu a rodiné vozidlo v jedno, tak uvidíme jestli se to povede.

reagovat
Ma
Martin46
25. října 2023, 03:38
0

Jo a šestiletá dcera a tříletý syn to taky obrečeli.

Sa
Sato
25. října 2023, 17:45
0

Moju prvú Alfu, 156 2.5 V6 busso, som predal za 550Eur :(, Akože v nič moc stave, ale pojazdná, stk, nové gumy to malo... dneska tie peniaze pomaly necháte v potravinách za mesiac. Ale zase aspon niekomu inému robila radosť, asi lepšie ako by len tak stála a čakala až by som ju mal ako veterána.

reagovat
Opelfahrt
26. října 2023, 01:09
0

Můžu se zeptat, autore, na servisovatelnost toho motoru? Předpokládám, že na to díly pořád jsou, nemýlím se?
Viděl jsem nedávno krásné CLK cabrio (řada 208) s motorem 230 Kompressor za rozumnou cenu a začal o něm přemýšlet jako o svém možném prvním kabrioletu.

reagovat
Lukáš Naske
26. října 2023, 11:47
1

Nemýlíš se, dostupnost dílů je bezproblémová, tak jak je u Mercedesu zvykem. Ať už nových, tak v těchto starších autech i použitých.

Já jsem musel měnit jen kompresor klimatizace (jednotný díl pro většinu MB té doby) a pak škrtící klapku. Jinak klasika oleje a filtry. Doporučuje se ještě vyměnit olej v kompresoru Eaton. Je tam krkolomný přístup, ale dá se to zvládnout bez demontáže injekční stříkačkou a hadičkou doma v garáži. Jinak tyhle motory jsou spolehlivé 👍

Opelfahrt
26. října 2023, 13:19
0

Díky, no do SLK bych se asi nevešel, jak postavou, tak s dětma, to by se hádaly, kdo pojede. Ale starší generace CLK ve světlé kůži by mi připadala jako první kabrio akorát, které má aspoň trochu styl, chakrakter, ani to nemusí být motokára jako SLK, spíš jízda na pohodu. No a ten kompresor mě láká, do tohohle auta ani nepotřebuju V6 nebo V8.

Sa
Sato
26. října 2023, 16:58
1

CLK sa robil aj ako CLK 55 AMG, just saying..

Opelfahrt
26. října 2023, 21:01
1

Jo, na německé Wiki jsou i počty vyrobených kousků 55AMG C208 (coupé): 3.381 ks a A208 (cabrio): 400 ks – kabrio jen na zvláštní přání zákazníka, takže dneska jednorožec.
https://de.wikipedia.org/wiki/Mercedes-Benz_Baureihe_208

de
deedee
27. listopadu 2023, 12:48
0

Just taking a live online course at the Construction Management Institute can make you an expert there. There are several construction management courses available, such as Risk Management, Forensic Scheduling Expert, and Claims Consulting. By enrolling in one of these classes, you may further your career goals and learn the subject matter inside and out.
https://www.cmiusaweb.com/

reagovat


Poslední komentáře

Poslední inzeráty

GMC Sierra 1500 4x4 TRUCK V8 KING CAB 1997
GMC Sierra 1500 4x4 TRUCK V8 KING CAB

1997 rok výroby
350 koní výkon
5 733 ccm objem

Škoda Octavia AUTOMAT,NOVÁ STK,SERVISKA, CZ  2004
Škoda Octavia AUTOMAT,NOVÁ STK,SERVISKA, CZ

2004 rok výroby
147 koní výkon
1 800 ccm objem

Ford Expedition EL Limited 2013
Ford Expedition EL Limited

2013 rok výroby
305 koní výkon
5 400 ccm objem

Chevrolet Camaro Chevrolet Camaro 3,8 V6 2003
Chevrolet Camaro Chevrolet Camaro 3,8 V6

2003 rok výroby
190 koní výkon
3 791 ccm objem