načítám data...

Můj rok s Autíčkářem

08. prosince 2023, 16:13 3 komentářů Marek Brunner Editorial, TopX

51 aut, desetitisíce kilometrů, nespočet litrů propáleného benzínu. Jaký byl můj první rok na Autíčkáři?

zobrazit celou galeriiZobrazit galerii

Rok se nám pomalu blíží ke konci. Všichni vzpomínáme, jaký ten rok byl a co vše jsme zažili. Ale já bych rád zavzpomínal o něco dříve – dnes je totiž mé “výročí” od prvního článku na Autíčkáři, co jsem vydal. My na Autíčkáři tradičně každý rok vybíráme tři nejlepší auta, kterými jsme se svezli, ale vybrat jen tři? Z toho všeho skvělého? To by bylo nefér vůči všem těm parádním autům, kterými jsem se letos svezl, a tak jsem si trochu zavzpomínal a vybral těch deset nejlepších aut, co jsem letos řídil. A jeden elektromobil navíc, ať jsme karbonově neutrální. 

Foto: Radek Kukuš

Range Rover SV d350

První testovačka, se kterou jsem se svezl, a rovnou to nejpříjemnější svezení. Obrovská stodola na čtyřech kolech, vlastní salónek klidu a pohodlí. I přes to, že venku zrovna zuřila sněhová kalamita, zpoza volantu to nebylo takřka poznat, a Range se nezastavil před ničím, co mu neprotažené silnice postavily před nos.

Foto: Autíčkář.cz

Hyundai i30 N 

Moje první svezení s rychlou předokolkou. I když podmínky pro předokolky nebyly nejlepší, enko se mi vrylo pod kůži a nikdy nezapomenu, jak brutálně rychle na mě působilo. Tolik trakce, co mělo…interiér je sice už zastaralý a z nepříliš pěkných materiálů, motor žere jako kdyby měl díru v nádrži, ale stále je to za ty peníze skvělá nabídka. 

Radek Kukuš

Renault Megane E-Tech

Letos jsem se svezl mnoha elektromobily, ale jen jeden mi zůstane navždy v paměti. Požádal jsem si o něj s prosíkem, že se mi moc líbí a potřeboval bych si ho vyzkoušet, a vyrazil s ním na výlet do Slovinska, protože to tam mám rád a byl prodloužený víkend. Během týdne mě na něm nenaštvalo skoro nic, jen mírně nestabilní systém, ale jinak? Malý, obratný, úsporný a svižný auto do města. Navíc ani na té dálnici nežral nesmysl a dojel jsem bez problému. A ještě s ním byla sranda v horách. Fakt, nestát takový nesmysl, hrozně bych ho potřeboval na každý den. Najeli jsme spolu bezmála tři a půl tisíce kilometrů, ale vůbec jsem z něj nikdy nevystoupil vyřízený. Příjemná záležitost.

Foto: Marek Brunner, Autíčkář.cz

Ford Fiesta ST    

To je prostě kámoš a navždy bude. Nasupený tříváleček pod kapotou, dokonale nastavený podvozek, skvělá převodovka a svor v kompaktním balení? Ve Fordu vám to prodali, ještě k tomu obalené v pěkné zelené metalíze. I když jsou všechny auta na tomhle seznamu skvělá a mrzí mě, že se s nima nemohu vídat častěji, tady jsem vrácení pomalu oplakával a přemýšlel, jestli náhodou by mi na to mé denní ježdění nemohla fungovat. Na(ne)štěstí to dřív přestali vyrábět…na konci testu jsem psal, že nám bude chybět. Chybí mi, fakt že jo.

Foto: Radek Kukuš

Subaru BRZ

Předchozí generace Toyobaru mě chytla natolik, že jsem si jí musel pořídit. Bohužel jsme se úplně neskamarádili, a tak jsem jí po roce a půl s radostí a ziskem prodával. Avšak tahle nová generace vylepšuje snad vše, co mi na té mé GT86 vadilo. Když se v redakčním chatu objevila pozvánka na předváděčku v Sosnové, musel jsem hned vytasit lokty a probojovat se tam. A pak ještě tu testovačku na týden uzurpovat. Mnohem pohodlnější auto, kvalitnější interiér, lepší odhlučnění, skvělý podvozek, výkonnější motor s použitelným středem, super záležitost, se kterou není problém ani to denní ježdění už, a navíc mě pobavilo na okreskách ještě víc díky nesrovnatelně vyššímu gripu. Doufám, že se k nám bude stále dovážet, byla by to velká škoda o tohle přijít. A snad se výrobci u tohoto vylepšeného motoru podaří trochu zlepšit i spolehlivost.

Foto: Radek Kukuš

Alpine A110S

Příliš krátké spřátelení, s A110 jsme spolu strávili necelé dva dny, kvůli kterým jsem si vzal i volno v práci uprostřed sezóny. Alpine má možná ošklivé plasty v interiéru a čudlíky z Dacie, ale jezdí naprosto geniálně. Čekal jsem, že mě bude chtít na limitu pokousat, ale ona mě ta potvora do sebe vtáhla snad ještě víc! Komunikativní, čitelná, rychlá. Klobouk dolů před Renaultem, že tuhle skvělou věc dělají i v dnešní době. Tohle by mi domů mohlo, i přes absenci manuálu.

Foto: Radek Kukuš

Maserati Granturismo Trofeo

S Granturismem jsme se kamarádili dokonce dvakrát, neboť první seznámení nám překazila porucha na systému dodávky paliva. Geniální grand tourer, co pobaví, s výbušným šestiválcem. Skvěle zatáčí, komunikuje, a dokonce se umí i (na notně znovinařených gumách) sklouznout na suchu. Na druhou stranu vyvolává strach, přeci jen už jde o dost drahou záležitost, a sebemenší ťukanec by mohl znamenat vyprázdnění spořícího účtu. A taky teda neuvěřitelně maskuje rychlost, jsem hodně rád, že jsme naše seznamování nějakým štěstím zvládli bez policejní kontroly a dopisu. Maserati je prostě zážitek na celý život, snad nám to zase někdy vyjde a potkáme se.

Foto: Radek Kukuš

BMW M3 Touring

Kombíček se sedačkama, co vypadají spíš jako křeslo z BDSM salónku? To můžu. Brutální akceleraci doplňuje ještě brutálnější brzdná soustava schopná zastavit takřka dvě tuny na místě. Skvěle jezdící věc, se kterou jezdit každý den, asi mi za chvilku můžete přijít na pohřeb. Avšak pokud bych měl mít jen jedno jediné auto na vše…bylo by to právě tohle. Naprosto chápu, že po něm lidi tak šílí a BMW musí zvyšovat výrobu, geniální věc takřka bez chyby.

Foto: Radek Kukuš

Honda Civic Type-R

Hodně jsem zvažoval, zda se tu neobjeví aktuální Civic dvakrát. Je totiž fakt skvělý i v lidové verzi. Ale Type-R je Type-R…brutálně rychlá předokolka se zajímavě naladěným podvozkem, co chce jezdit přetáčivě, ale přitom efektivně. Navíc motor je stále ze staré školy, je naladěný velmi lineárně a je radost ho točit k červenému poli. Trochu praní, trochu kámoš, ale na každý den spíš ne. Jako celek funguje Type-R skvěle, avšak nejvíc mi v paměti utkvěly skvělé sedačky a převodovka s parádní kulisou hodná srovnání s S2000. Fakt moc parádní věc, jen škoda těch kvót.

Foto: Autíčkář.cz

Lexus LC500 Convertible

Až jednou budu starý, pořídím si Lexus bez střechy. Naprosto unikátní motor, v dnešní době nevídaný. Pohodlný podvozek, co umí jezdit svižně. A v neposlední řadě nejlepší interiér ze všech aut, které jsem kdy řídil. Návyková záležitost, kterou prostě chcete. A i když neměl tenhle kousek svor, bavil mě na Červenohorském sedle moc. A to, jak LC vypadá, to je prostě umělecké dílo. Tohle by mi dokázalo nahradit Hondu v garáži hned. 

Foto: Radek Kukuš

Můj rok s Autíčkářem byl prostě neuvěřitelný. Poznal jsem několik lidí, které dnes můžu nazývat kamarády, dostal se za volant tolika neuvěřitelných aut, že zmínit zde všechny snad ani nejde a zažil tolik věcí, o kterých by se mi dříve asi ani nesnilo. Na závěr bych rád poděkoval všem našim čtenářům, že nás čtete a diskutujete s námi – myslím, že nikde jinde tak skvělé diskuze na internetu nenajdete, toho si u nás na webu vážím asi ze všeho nejvíc. Doufám, že příští rok vám budeme stále přinášet čtení o tak skvělých autech, jako jsme mohli letos.

 

Nelíbí se Vám reklamy, ale líbí se vám články?
Podpořte nás, pořiďte si VIP členství a užijte si autíčkáře bez reklam.


Mohlo by Vás také zajímat

Pro přidání komentáře se přihlašte nebo registrujte

Komentáře

Kuře
09. prosince 2023, 17:27
0

Moc pěkný seznam a některé auta tiše závidím...

... jen jedna věc. To si se dostal za volant tak málo ojetin? Nebo žádná dost dobrá? Samé novoty...

reagovat
Marek Brunner
09. prosince 2023, 18:04
0

Nějaké ojetinky jsem samozřejmě řídil, ale většinou velmi krátce - třeba Caterham by se na ten seznam určitě dostal, kdybych s ním měl více času, nebo R8, co testoval Jarda - ale to jsem taky řídil jen chvilku.

BubaaCZek
11. prosince 2023, 09:11
2

Tak to je krasny start :)

reagovat


Poslední komentáře

Poslední inzeráty

Ford Fiesta kupéčko v super tech. stavu !! 2003
Ford Fiesta kupéčko v super tech. stavu !!

2003 rok výroby
68 koní výkon
1 300 ccm objem

Chrysler Stratus 2.5V6 cabrio 2000
Chrysler Stratus 2.5V6 cabrio

2000 rok výroby
160 koní výkon
2 500 ccm objem

Ford Mustang Convertible GT 5.0 V8 310kW, 2017
Ford Mustang Convertible GT 5.0 V8 310kW,

2017 rok výroby
420 koní výkon
5 000 ccm objem

Toyota Corolla TS 2003
Toyota Corolla TS

2003 rok výroby
192 koní výkon
1 795 ccm objem