načítám data...

Mitsubishi Space Star: Rychleji a zběsileji

Minule jsem si u testu Space Stara dělal legraci, že by mohl z fleku jezdit v Need for Speed Underground. To byl ale jen začátek.

zobrazit celou galeriiRecenze & testy: Mitsubishi Space Star: Rychleji a zběsileji

Loni na pozdim jsem otestoval bílý Space Star ve výbavě Sport. Ta obsahuje nějaký ten nalepovací karbon, spoiler a podobné libůstky. Napsal jsem tehdy, že se to u malých aut dá toletrovat a že je to vlastně japonsky mile praštěné. Kdybych překypoval sebevědomím o dosahu svých článků, asi bych teď podezříval české zastoupení Mitsubishi z toho, že si můj článek přečetli a rozhodli se, že mi ukážou, jak skutečně vypadá japonsky praštěná věc.

Důvod je ale prozaičtější. Zastoupení Mitsubishi každý rok pouští do oběhu nějaké ty upravené pickupy L200, na kterých velmi dobře prezentuje, jak se z pracovního vozu může stát expediční speciál. No a tentokrát se, hádám, pánové sešli někde v hospodě – vlastně to asi ne, tahle malá raketa už je venku od jara – tak tedy uspořádali nějaké hodně divoké setkání na Teamsech a výsledkem je upravený Space Star. Protože proč vlastně ne. Stejně jako u expedičních pick-upů jde hlavně o publicitu a jakousi ukázku toho, co se ze současné produkce Mitsubishi dá s trochou nadšení postavit.

Auto z dnešního testu není klasický výbavový stupeň, který najdete v ceníku a lze ho vytáhnout ze skladových zásob, jde spíše o pojízdný vzorník příslušenství, které vám v Mitsubishi mohou za úplatu sehnat. Výsledkem tak zdaleka nemusí být takovýhle “kolotoč”, ale velmi rozumně postavený vůz. Anebo Need for Speed krabička, každému dle chuti. 

Základem testované kreace byl Space Star z podzimního testu, ne tenhle konkrétní, ale výbavou i pohonem zcela shodný. Čili střední výbava, paket Sport, atmosférický tříválec 1,2 MIVEC a pětistupňový manuál. A 875 kilo váhy. Pak se ale začalo důkladně upravovat. Na první pohled vidíme masivní bodykit s radlicí, tedy oficiálně předním spoilerem, s integrovaným denním svícením. Ano, párkrát jsem si škrtnul, stačila díra na cestě a už to drhlo. Bez téhle parády bych se asi obešel, i když vypadá efektně, snižuje celkem zásadně užitnou hodnotu auta a z příčných prahů dělá nepříjemná martyria.

Vzadu zdobí nárazník čtveřice chromovaných laufů, které nemají žádný jiný význam, nežli takhle přesně zdobit nárazník, čili dělají svoji práce vlastně docela dobře. Splodiny vypouští pátá koncovka skrytá za touto plastovou parádou. Mezi koncovkami ještě mžourá do tmy čtvrté brzdové světlo. To třetí je integrované v poměrně velkém křídle. To je ale seriovou součátstí paketu Sport, nejde tedy o žádnou speciální úpravu. Kromě polepu vylepšují vzhled ještě šestnáctky Dotz, které ale pomohy i jízdním vlastnostem vozu. Vzpomínám si, že “podzimní” Space Star na čtrnáctkách obutý do pneumatik EuroWinter byl poměrně nejisté vozítko, kterému blikalo ESP častěji, než by mi bylo milé. Nižší profil pneumatiky, širší styčná plocha a kvalitnější pryže jízdním vlastnostem vozu rozhodně pomohly. 

Nebyly to ale jen pneumatiky – tenhle Space Star dostal totiž i jiné tlumiče a upravený podvozek. Je o pár milimetrů nižší, což v zásadě nejde poznat, ale hlavně o dost tvrdší a jistější. A protože právě chování podvozku je achillovou patou seriového Space Staru, dává mi tahle úprava rozhodně smysl. Vůz díky ní slušně drží v zatáčkách a získal jistotu i ve vyšších rychlostech na dálnici. Konečně se nekýve jako bárka v rozbouřeném moři a na děravé cestě nemá tendenci odpochodovat do pole. Výtečná úprava.

 

Co se pohonného ústrojí týče, zůstalo netknuté. Pořád je tu srdnatá atmosféra, kterou pokud netočíte, tak moc nejede, ale alespoň skoro nežere. Jen místo zvuku rozzlobeného Wartburgu je tu něco trochu jiného. Ono také mít vůz, jež je vybaven čtyřmi blýskavými laufy a emitovat z něj hluk rachitického tříválce by se přeci neslušelo. Takže tu máme zařízení Kufatec Sound Booster pro. To  na první pohled trochu připomíná ešus ze kterého vychází roura a na ten druhý…je to vlastně ešus, ve kterém je reprák a vychází z něj roura. Součástí je i nějaká ta kabeláž zapojená do OBD konektoru, no a výsledkem je velmi hlasitý emitor zvuku, který zní podle otáček a můžete si ho do sytosti editovat v mobilní aplikaci.

Takže Space Star se zvukem osmiválce, kterému občas vynechá válec a na volnoběh šlape nepravidelně? Není problém. V zásadě neškodná věc, má ale pár háčků. Třeba ten, že se na Kufatec můžete připojit s jakýmkoli telefonem, do kterého si stáhnete příslušnou aplikaci – není nijak zamčený. A taky ten, že můžete nastavení systému rozbít do podoby, kdy jde zvuk proti otáčkám, čili na volnoběh skuči v omezovači a v sedmi tisících bublá jak při volnoběhu. Nevinně vyhlížející výlet části naší redakce v tomto voze se tak změnil ve škodolibou přetahovanou o co nejpitomější zvuk motoru. Video níže řekne víc, než tisíc slov.

Ale co už, jde to jedním kliknutím vypnout.

 

Verdikt

Mitsubishi Space Star je samo o sobě docela milé autíčko za pár šupů. S paketem Sport nevypadá špatně, navíc je velmi jednoduché, snadné na opravy, nemá zastavěné žádné složité moderní technologie a stále si myslím, že je to mnohem lepší volba, než Dacia Sandero. Mitsubishi Space Star v takto upravené verzi je, řekněme, velmi úzkoprofilové zboží. Nízký přední spoiler a reprák ve výfuku asi potěší spíše pubertálně založené publikum, ale větší kola a upravený podvozek mohu s čistým svědomím doporučit všem, kdo se Space Starem nechtějí jezdit výhradně “na klobouka”. 

Už se těším, co z téhle malé krabičky postaví české Mitsubishi příště. Hlasuji pro baja offroad.

 

Technické údaje

Motor: zážehový tříválec 1193 ccm
Výkon: 59 kW (80 koní)
Točivý moment: 106 Nm 
Převodovka: pětistupňový manuál
Maximální rychlost: 180 km/h 
Zrychlení 0–100 km/h: 12,6 s 
Pohotovostní hmotnost: 875 kg (!!!)
Průměrná spotřeba (udávaná): 4,6 l/100 km 
Průměrná spotřeba (v testu): 6,1 l/100 km
Základní cena testovaného vozu: 277 850,- Kč. Úpravy jsou naceněny individuálně – na dotaz u prodejce.

Nelíbí se Vám reklamy, ale líbí se vám články?
Podpořte nás, pořiďte si VIP členství a užijte si autíčkáře bez reklam.


Mohlo by Vás také zajímat

Pro přidání komentáře se přihlašte nebo registrujte

Komentáře

Ronoath
22. července 2021, 21:27
1

U toho videa jsem se fakt upřímně zasmál...

Je to dost psycho nápad, takovýhle vůz, ale pro rozvážeče pizzy byl to byl možná ten nejlepší reklamní poutač:-)

reagovat
Sau
22. července 2021, 21:57
2

No ty krá...so :) A výrobci tuzingových cingrlátek na benzinkách nebudou mít co žrát :))

reagovat
riderhenry
22. července 2021, 23:34
8

Upřímně, kdyby mi někdo tvrdil, že si takhle už koupil to auto od dealera, normálně bych mu nevěřil...

reagovat
František Čáslavský
23. července 2021, 00:28
4

Simvás, kontakt na jejich dýlera by nebyl? :D

reagovat
Jo
Josephus
23. července 2021, 09:26
0

Asi se nepodělí, mohli by přijít o potenciální marži z dýlu...
To musí být nějaká novinka nebo zajímavá kombinace, jinak tomu nerozumím. Vždyť na každé plechovce RedBullu je varování, že se nemá kombinovat s alkoholem, natož ještě něčím výživnějším.
... Ale třeba by se s nimi dalo domluvit, že by za každou včasnou měsíční splátku ztratili kousek vzorku pod lavičkou. ;-)

Ale se vší vážností tomuto přístupu k individualizaci a jejím možnostem fandím a držím palce Mitsubishi, aby tím oslovili tu správnou skupinu zákazníků a neminulo se to účinkem.

bitner
23. července 2021, 09:33
2

Japonci no.

reagovat
Pochtli
23. července 2021, 10:02
2

Víc výfuků, víc adidas aneb doba fejková :oD :oD

reagovat
Raspby
23. července 2021, 10:11
2

No tak ty výfuky, to je solidní nesmysl teda...to fakt není normální. Proč??? Když chci mít jen trubku pod autem ohnutou dolů, tak vymyslím zadek bez výfuku...nebo když si hraju na tuning, proč prostě neudělám normální výfuk? Aby nemusel být takhle trapně falešný...jinak spíš než paket Sport bych to nazval paket Čerpací stanice...ale to už je věc vkusu... :)

reagovat
PachezZ
23. července 2021, 12:55
0

ještě když to z fotky vypadá že je tam hromada místa na to dát tam napříč rouru ke koncovkám na druhý straně :D

sheogh
23. července 2021, 10:40
0

To s tim objeli a vykoupili vsechny benzinky na D1? :-D
Normalne bych se v tom stydel jezdit, minimalne kvuli ten fake koncovkam

reagovat
jendaaa
23. července 2021, 11:44
3

Z boku jsem si myslel, že jde o reklamu na TV Barrandov :)

reagovat
Moses
23. července 2021, 12:06
1

Dufam, ze nabuduce poslu do redakcie na test specialnu ediciu "bosozoku" ;)

reagovat
liška
23. července 2021, 13:13
0

Coby bývalý majitel vzhledově upravené nákupní tašky musím říct, že tohle by neobstálo ani v divokejch tuzingovejch letech na začátku tisíciletí, natož v současný době.

reagovat
Sa
Sato
23. července 2021, 14:35
0

Z profilu v tom vidim Sandero :)

reagovat


Poslední komentáře

Poslední inzeráty

Cadillac Coupe deVille  1973
Cadillac Coupe deVille

1973 rok výroby
210 koní výkon
7 729 ccm objem

Chrysler New Yorker 4 Door hardtop 1969
Chrysler New Yorker 4 Door hardtop

1969 rok výroby
350 koní výkon
7 200 ccm objem

Ford F250 2016 SuperDuty 6.2L 2016
Ford F250 2016 SuperDuty 6.2L

2016 rok výroby
390 koní výkon
6 200 ccm objem

Lincoln Town Car Signature Series 1990
Lincoln Town Car Signature Series

1990 rok výroby
120 koní výkon
5 000 ccm objem

Ford Mustang Mach1, Manuál, 300HP 1970
Ford Mustang Mach1, Manuál, 300HP

1970 rok výroby
300 koní výkon
5 800 ccm objem