načítám data...

Mitsubishi Eclipse Cross 1.5 Turbo: Cesta časem

Mitsubishi po delší době postavilo zcela nové auto. Dalo mu však staré jméno. Je to dobrý nápad, špatný nápad, nebo je to úplně jedno?

zobrazit celou galeriiRecenze & testy: Mitsubishi Eclipse Cross 1.5 Turbo: Cesta časem

Mitsubishi Eclipse je jméno, které rezonuje. Většina automobilových fanoušků si pod tímto označením představí malé kupé, které sbíralo uznání po celá devadesátá léta, aby s příchodem nového milénia postupně vyklízelo pozice a v roce 2012 definitivně skončilo svou životní pouť. Málokdo očekával, že by se ještě někdy mohlo objevit nějaké nové Mitsubishi Eclipse, protože dnešní doba sportovní kupátkům zrovna dvakrát nepřeje. Leč stalo se, i když asi trochu jinak, než by si někteří fandové přáli. Někdy v roce 2015 se provalilo, že Mitsubishi chystá nový vůz s tímto jménem, nicméně už se nemělo jednat dvoudvéřový sporťák, nýbrž o SUV. Dodnes si pamatuji, jaká se strhla mela. Kovaní petrolheadi nadávali a mluvili o pošlapání tradic a jak si vůbec může mateřská automobilka něco takového dovolit. Už tehdy mi to přišlo trochu úsměvné. Osobně si myslím, že je úplně jedno jak se nové auto jmenuje. Pořád je to jen jméno a jako takové nemá pražádný vliv na funkčnost vozu. Nehledě na to, že poslední generace Eclipse nebyla zrovna to nejlepší sportovní auto pod sluncem. Pro mě za mě, ať si ho pojmenují jak chtějí, protože na tom opravdu nezáleží. Jediné, co nás zajímá, jsou objektivní kvality auta. A přesně ty jsme zjišťovali během klasického redakčního testu. 

Místem, kde nové Eclipse Cross boduje, je jistě design exteriéru. Ten je totiž výrazný a jasně identifikovatelný. Ať už se vám líbí nebo ne, vždycky hned poznáte o jaké auto se jedná. Nový designový jazyk Mitsubishi se mi docela zamlouvá. Ostře řezaná příď s úzkými světlomety vypadá rozhodně dynamicky. Celkový dojem dotváří i takové chromované bumerangy, táhnoucí se od spodní hrany až ke světlům a jasně tím dávají najevo příslušnost k rodu Mitsubishi. Čím víc jsem na to koukal, tím víc se mi to zamlouvalo. Škoda jen, že záď vozu už tolik krásy nepobrala. Ta je na můj vkus zbytečně komplikovaná a snaží se být originální za každou cenu, což ne vždy je ku prospěchu věci. Zadní světla jsou jednolitá a tvoří takové zvláštní háčko, což by asi ani nevadilo. Horší je, že rozdělují zadní sklo. Z nějakého důvodu také designéři nafoukli nárazník, takže celá zadní část vypadá trochu otekle a disharmonicky. Originalita ji však rozhodně upřít nejde. Nicméně lidem se to očividně velmi líbí, protože na ulici vzbuzuje Eclipse Cross poměrně velký zájem a když jsem zastavil na čerpací stanici, lidé se vyptávali a zjišťovali, jak jsem s vozem spokojený. Takže je dost možné, že jen nemám to správné designové cítění. 

Nasednutí do interiéru znamenalo pro mne menší cestu časem. V interiéru totiž Eclipse Cross hraje na devadesátkovou notu. A to tak, že hodně. Jednoduché a přehledné analogové budíky, mezi nimiž se nachází palubní počítač, disponující pouze základními funkcemi. Trochu mě překvapilo, že tlačítka k jeho ovládání se nenachází na volantu, nýbrž pod ním, což už jsem nějaký ten pátek taky neviděl. Ona celá palubní deska nabídne nekomplikované tvary, všechno je čisté, přehledné a prosté jakýchkoli zbytečností a kudrlinek. Je to však špatně? To záleží na úhlu pohledu. Spousta lidí v dnešní době nadává, že interiéry jsou zbytečně složité, základní ovládací prvky bývají skryté v menu palubního infotainmentu a je to všechno zbytečně nepřehledné. Mitsubishi Eclipse Cross tímto rozhodně netrpí a možná i díky tomu působí vnitřek vozu opravdu bytelně. A jako bonus nabídne velmi slušnou prostornost. Trochu jsem se bál, při pohledu na svažující se střechu, že se nevejdu dozadu a budu mít problém s místem na hlavu. Opak byl pravdou, svých 184 centimetrů jsem dokázal poskládat na zadní sedačky zcela bez potíží. Ty se dají navíc posouvat vpřed a vzad, takže buď si můžete udělat místo na kolena, nebo zvětšit již tak obstojně velký kufr. Neměl jsem problém poskládat do něj věci na prodloužený víkend a kočárek k tomu. Tady sbírá Eclipse plusové body.

 

Mitsubishi prezentuje svou novinku jako vůz pro dynamicky smýšlející řidiče. Dokáže tedy Eclipse Cross zaujmout i při jízdě? No, tak tady to musím rozdělit na dvě části. Tou první je motor. V současné chvíli je nabídce jeden jediný. Zbrusu nová přeplňovaná jednapětka, která kombinuje přímé a nepřímé vstřikování. Ta se může pojit se šestistupňovým manuálem a pohonem pouze předních kol, nebo s převodovkou CVT a pohonem jak předních, tak i všech kol. My jsme dostali k testu tu nejprodávanější verzi, což je manuál s pohonem jedné nápravy. Musím říct, že mě motor překvapil svou chutí do života. Radostně se vytáčí, neumře ve 4 tisících otáčkách jako se to stává některým malým turbomotorům, má velmi příjemný zvuk a rozumnou spotřebu. Jeho 163 koní dokáže rozpohybovat 1,5 tuny váhy až překvapivě živě, skoro bych tipoval, že výkon bude reálně ještě o maličko vyšší. Skvělá je také spolupráce s řadící páku. Má ideálně krátké dráhy, umožňující řadit pouhým pohybem zápěstí a příjemně mechanický chod. To se mi moc líbí. 

Škoda jen, že tomuto povedenému pohonnému soukolí nedokáže sekundovat podvozek. Tomu jsem za celý týden nedokázal přijít na chuť. Na můj vkus je příliš měkký, takový rozhoupaný, ale zároveň není tak pohodlný, jak by mohl být. Každá příčná nerovnost dá ránu do karoserie a celé auto se podivně zavlní. Při cestování po městě to tolik nevadí, ale jakmile vyjedete za hranice obce, rychle přijdete na to, že rychlejší jízda není Eclipsu úplně vlastní. Stačí vjet do zatáčky jen o maličko rychleji než je třeba, auto se výrazně nakloní tak, že z toho posádka uvnitř nemá dobrý pocit. A na výjezdu z oblouku to není o moc lepší, když srovnáte kola Eclipse Cross se zhoupne zpátky a vy cítíte, jak se celá karoserie pracuje a snaží se uklidnit. Což nedodá zrovna pocit jistoty. Působí to, jako když vjede výletní loď do rozbouřenějších vod. A celé chování se ještě zhorší, když najedete na rozbitou okresku. Eclipsu tak mnohem víc sedí vyloženě výletní tempo, při kterém houpavý podvozek nevadí. Teprve tehdy se z velkých náklonů stane konejšivé houpání a posádka si cestu užije v klidu. 

Verdikt 

Mitsubishi Eclipse Cross je zvláštní úkaz v kategorii SUV. Většina těchto aut se snaží kopírovat poslední trendy. Musí mít ten nejvymakanější infotainment, převratnou architekturu vnitřku a spoustu vychytávek, které při jízdě jen těžko využijete. Mitsubishi na to jde jinak. Nabízí jednoduchý, ale o to bytelnější základ. Nesnaží se utáhnout zákazníka na pěkné barvičky a velké displeje. Tady hraje prim poctivá mechanika a snadné ovládání. V dnešní přetechnizované době to může být velké lákadlo pro lidi, kterým nevoní současné směřování automobilového světa. 

Technické údaje

Motor: zážehový přeplňovaný čtyřválec 1499 cm³
Výkon: 163 koní (120 kW) v 5 500 ot./min.
Točivý moment: 250 Nm v 1 800 – 4 500 ot./min
Převodovka: šestistupňová manuální
Maximální rychlost: 205 km/h
Zrychlení 0–100 km/h: 10,3 s 
Průměrná spotřeba (udávaná): 6,6 l/100 km 
Průměrná spotřeba (v testu): 7,8 l/100 km 
Cena s danou motorizací a výbavou: 599 650 Kč

Nelíbí se Vám reklamy, ale líbí se vám články?
Podpořte nás, pořiďte si VIP členství a užijte si autíčkáře bez reklam.


Mohlo by Vás také zajímat

Pro přidání komentáře se přihlašte nebo registrujte

Komentáře

Pólin
21. května 2018, 09:04
7

Zezadu to nebezpečně připomíná Pontiac Aztek...

reagovat
GanGreen
21. května 2018, 09:48
0

Když se na to podívám, tak mě napadají jen dvě slova: Bych blil...

reagovat
Raspby
21. května 2018, 10:09
1

Proč musí dostat další SUV od Mitsubishi jméno zrovna po celkem legendárním sportovním kupé ??? nechápu...to jako fakt marketing? To ten název má přitáhnout lidi? Z tohohle je mi na nic...další SUV by mohli pojmenovat třeba 3000gt...

reagovat
ro
rock
21. května 2018, 10:38
0

Jméno je jenom slovo, ale vzít jméno stylového kupátka a narazit ho na 5d crossover je zhovadilost. Můžou si klidně podat ruku se Škodovkou a její Feldou...

S tím designem si nejsem jistej. Úplně mně nevadí, je spousta lidí, co nechtějí konzervativní nuda, ale ne přepálený komixový úlet ála Toyota C-HR zase žaludek nemají a ty by mohl Eclipse zaujmout. Akorát ty zadní lampy, co asi měly vytvořit prvek originality, mi připadají, jak kdyby se zkřížil kombík od Volva
s Civicem předchozí generace...

reagovat
Ni
Ninjaherb
21. května 2018, 16:17
1

Tím designem zadku se Mitsubishi evidentně snaží oslovit dosud opomíjený segment slepých řidičů SUV.

briza
21. května 2018, 11:10
9

Měl jsem možnost to potkat a má to tak progresivní design, že první mi hlavou proběhlo něco ve stylu "Pi*o co je tohle zase za humus?"
Přijde mi to jako taková zplácanina Volva, Tojóty a Béžota, uvnitř navíc doplněná tradičně tragickým Myšivbuším interiérem. Celkově se to pak v odpornosti vyrovnává snad jen novým jakoteréňákům od Tojóty a náhon jen na předek nebo CVT, to už je jen pověstná třešnička na dortu. Jdu si odložit své bue, protože tohle krále Jelimána opravdu nepobavilo.

reagovat
beastar
21. května 2018, 13:23
1

Přesně ták. Navíc eklips. Všechny starý Eclipsy musej rotovat vzteky na vrakáčích, muzeich a v auto neby. Trochu se bojím aby z toho v Japkonsku nebylo zemětřesení 8 richterovy škály...

krab
21. května 2018, 12:23
3

Tohle Mitsubishi je asi ideální ukázka toho, že je vážně těžký najít dnes jasný důvod proč jít a koupit si právě tuhle značku.
Na stařičkém Lanceru z roku 91 ( tehdy to vlastně byla raketa oproti autoškolácké Feldě) jsem se učil jezdit a pak jsme měli ještě doma Galanta 2.0i z roku 94 než mi ho nějakej hajzl ukradnul. A Mitsubishi zkrátka dávalo smysl. Nebylo nejspolehlivější ( to byl Nissan a Toyota) , nemělo VTEC ( Honda) a nevyznávalo Jinba Ittai ( Mazda). Jenže umělo vyrábět legendární teréňáky, které dodnes fungují skvěle u majitelů co se starají a jejich osobáky měly osobitost a nádech rallye.

Dneska už z toho není asi nic. Jediný Mitsubishi, který chápu, že bude k něčemu a bude mít nějaký svůj charakter bude asi L200, jinak ten zbytek co vyrábějí nevím... tohle konkrétní auto by se mohlo jmenovat Peugeot, Citroen, Hyundai, Kia, Opel, to je jedno, zkrátka by se nikdo nepodivil, kdyby to mělo jiný znáčky.


-
Komentář upraven 21. 5. 2018, 12:25:06

reagovat
Kuře
21. května 2018, 12:55
0

Ale noták, přeci není úplně fér srovnávat moderní crossoqer a hrdiny devadesátek, to by si stejně mohl říct, že moderní M3 by klidně mohla být lexus oproti m troufám E30/36/46... To si to auto nezaslouží, ačkoli si o to samo koleduje názvem.. .

Mě se naopak líbí. Teda, zezadu ne, zezadu je to prostě divný (kolega to d tím Volném a Hondou trefil dokonale), ale jinak mi přijde ok, a ten interiér mi přijde super... I ten motor je mi sympatický, s manuálem samozřejmě . . Snad si ho taky někdy dostanu možnost vyzkoušet.. .
No a nakonec i cena mi přijde adekvátní, takže ve výsledku, mě osobně a vzhledem k tomu co nam micu v posledních letech předvádí (nic) auto příjemně prekvapilo...

sheogh
21. května 2018, 13:16
1

Presne toto me napadlo pri pohledu na fotky: "proboha proc?" ...

beastar
21. května 2018, 13:18
0

Fér? To by si měl zajet třeba do Saabu, nebo Lancie případně Talbotu. Joo ono už není kam.:) To asi proto, že auta nejsou fér. A jediná věc která zůstala Mitsubishi dneska je Lancer evo a ty kvalitní offroady co jezdí dodnes po cestách. Jinak má bohužel Petr naprostou pravdu.

Tohle auto nesnáším od chvíle kdy tu blbost představili a hlavně ten název. To je instant evil. Já platim za relativně příznivce krosouvru a suvek. Tohle je ale Peugeot 3008 z jaPkonska.

Positivum co vidim, že jak tenhle space ship one, tak asx maj slušnou cenovku. Nebojí se netradičního vzhledu. Mě se nelíbí, ale cílovce maminek a městskejch frikulínů s ofinama bude. To je to. Přešli s konzervativní kvality typu Galant do hezky zabalené průměrnosti. Jak příznačné to Kuřetovo přirovnání k bavorákům. I když zrovna m3 je super... Ale taková tři....v základu...

Martin61
21. května 2018, 21:26
0

Vesměs souhlasím s krabem.
Outlander 2017 s nejsilnějším motorem 2,2 v naftě s adaptivním tempomatem a šestistupňovou automatickou převodovkou v podstatě tu nejvyšší výbavu bez koženého interieru používá táta jako služebák, dnes má to auto něco kolem 80 000 nájezd. Před tím měl Nissan X-trail 2013 a můžu s klidem říct že o čtyři roky starší nissan (prakticky je to daleko víc protože nissan byl koupený v doběhu generace a mitsubishi je generace nová) je i v dnešní době na daleko lepší technické úrovni. Co se týče podvozku tak nissan byl někde jinde. (Možná tenhle crossover bude mít jízdní vlastnosti lepší než dvoutunové SUV) Já osobně jsem s tím autem najezdil něco kolem 5k a objektivně můžu říct že mitsubishi jsou oproti nissanu lepší jen v jednom ohledu - sedadla, ty jsou vážně perfektně zpracovaný ale ten zbytek je špatný. Rozmístění ovládacích prvků auta je ale přímo tragický. U auta v plné výbavě za mega bych třeba čekal že nebudou nikde trčet záslepky nevyužitých tlačítek. Auto je se 170 koňmi ale pěkně agilní, dokonce ve srovnání se 190 koňovou Kiou Sorento dokonce mnohem agilnější. Mitsubishi bylo koupený pouze kvůli tomu že Nissan nebyl schopný nabídnout auto s minimálně dvoulitrovým motorem. To byla podmínka protože ty jejich oturbené 1,6 s papírově stejným výkonem při plně naloženém autě (50% cest) moc nefungují.
O srovnání těch aut by se dalo napsat mnoho a věřím že jsem asi nějakým “šťastným” majitelům mitsubishi zkazil náladu ale reálné zkušenosti táty který s těmi auty nalítal hromadu kilometrů jsou takové. Takže rada pro budoucího kupce: Dobře si to auto osahat jestli mu vše padne do rukou.

Kuře
21. května 2018, 23:07
0

S těma sedackama je to zajímavý ja zas před lety strávil cestu do ženevy na zadních o jedno staršího outlendera a nic moc...

Martin61
21. května 2018, 23:28
0

Oproti X-trailu je vzadu více místa ale u Sorenta je prostoru ještě více. Kvalitu zadních sedaček jsem ale moc neporovnával. Mluvím tu o modelu který se teď prodává, dá se poznat podle ploutvičky místo antény rádia. Ještě bych vytknul jednu věc - navigace stojí 30 táců a carplay který by měly všechny auta umět tohle ještě neumí, přitom VINem a ročníkem vše sedí.

Adam
21. května 2018, 14:26
0

Chceš tím začátkem tedy říct, že kdyby zrušili M3 a nový hybridní SUV pojmenovali právě M3, tak by ti to bylo jedno?

reagovat
František Čáslavský
21. května 2018, 18:08
0

Třeba mně by to bylo úplně jedno...

beastar
21. května 2018, 19:18
0

No to není přesný nejspíš by to bylo Bmw M3-i Hybrid.... A asi bych to taky skousnul nad bmw sem zlomil hůl už dávno.

Adam
21. května 2018, 21:15
0

Tak nic... Sami neznabozi tady :D

Candy
21. května 2018, 23:20
0

Jako hejsek, co vyrostl v 90. letech a pamatuje Eclipse, mně samozřejmě vadí, že tohle je Eclipse resp. nechápu, proč z nekonečna jmen si Mitsubishi vybralo zrovna tohle. To je jako kdyby Ford pojmenoval další generaci S-maxu jako Escort. Nicméně na druhou stranu souhlasím, že je to jen jméno. Důležité je, jak auto funguje. Dle testu nefunguje vůbec, ani na silnici a ani mimo ni. Současná nabídka Mitusbishi by mohla být inspirací k hodně ponurému divadelnímu představení. Souhlas s Krabem - jediné auto od nich, které dává smysl a mně se dokonce líbí je pick up L200.

reagovat


Poslední komentáře

Poslední inzeráty

Lincoln Town Car  1985
Lincoln Town Car

1985 rok výroby
150 koní výkon
5 000 ccm objem

Chrysler Cordoba  1979
Chrysler Cordoba

1979 rok výroby
150 koní výkon
5 898 ccm objem

Chevrolet Corvette C3 L-82 1979
Chevrolet Corvette C3 L-82

1979 rok výroby
225 koní výkon
5 700 ccm objem

Pontiac Firebird  1995
Pontiac Firebird

1995 rok výroby
150 koní výkon
3 353 ccm objem

Chevrolet Suburban C10 Ambulance  1970
Chevrolet Suburban C10 Ambulance

1970 rok výroby
200 koní výkon
5 700 ccm objem