načítám data...

Mini Countryman SD All4: O přínosu naftového crossoveru pro mentální zdraví

Diesel, automat a vysoká karoserie nezní zrovna jako recept na štěstí. Ale ne vždy jsou sovy tím, čím se zdají být.

zobrazit celou galeriiRecenze & testy: Mini Countryman SD All4: O přínosu naftového crossoveru pro mentální zdraví

Až mě postihne krize středního věku, poznáte to podle toho, že si koupím Mini. Nemusí být nutně červené, zrovna teď vidím na webu značky třeba naprosto okouzlující limetkové. Ale nečekaně se mi líbí i v obyčejné šedé nebo v lomené Sage green jako na obrázku. Nemusí být nutně bez střechy, i když to je samozřejmě nezanedbatelný bonus. Všechno je to fuk. Jakékoliv Mini bez rozdílu tvaru karoserie, barvy, výbavy, ba dokonce i motorizace, je radostné auto. Už když si do něj sednete, začnete brát svět kolem sebe s větší lehkostí a nadhled se ještě umocní, když se rozjedete. Prostě omládnete o desítky let (tak bacha, ať pak smíte za volant). Jakékoliv Mini je bláznivé (takových aut najdete víc), přitom na něm není nic trapného ani směšného (takových aut už moc nenajdete). Ono se těžko vysmívá někomu, kdo se sám nebere vážně. 

Mládí a bezstarostnost jsou zajisté ty hlavní hodnoty, které si chcete připomenout, když toho máte víc za sebou než před sebou. To by ale nestačilo. Správné auto by v této situaci mělo taky trochu dokládat, že jste v životě něco dokázali. Mládí a bezstarostnost totiž evokuje i favorit s propadlou technickou. Rozumíme si. Na statusu záleží. Během let přestal být sprostým slovem pronášeným pohrdlivým tónem nad zvětralým gambáčem a stal se přirozenou součástí života. I k tomu je Mini naprosto ideální kandidát, neboť i za ty nejmenší kousky s dobrou výbavou zaplatíte kolem milionu a za ty nadupané ještě o hodně víc. Není to žádná levná stylovka ze středomoří, no offence. Koneckonců je to BMW.

Z úvodu se možná zdá, že se snažím prodat Mini jako auto pro důchodce, ale to ani v nejmenším. Zmíněné hodnoty, ať už radost a mladistvá nevážnost, nebo styl a jisté postavení, přinese Mini každému, nejen depresivním matkám ve středním věku. Komu by se právě teď nehodilo trochu víc humoru a optimismu, ať hodí respirátorem. 

Ale teď už k novému Countrymanu SD All4, největšímu Mini v nabídce. Letos přijíždí s lehkým faceliftem, kterého si na první pohled asi ani nevšimnete, tak moc je decentní. Při bližším zkoumání uvidíte pár pozměněných detailů na přední masce, světla už jsou plně led-diodová, vzadu se protáhly pozičky. Černé detaily autu sluší, a pokud jste si jako já už zvykli na jeho zavalitost, bude se vám jako mně líbit, i když není doopravdy mini. 

Velikost má navíc nesporné výhody, díky nimž tuto variantu depresivní matka ocení víc než kteroukoliv jinou. Nemusí si totiž svou volbu složitě obhajovat ani sama před sebou, ani před druhými. Vždyť je to právoplatné rodinné auto, žádná nadbytečná hračka, ze které maminka potomkům leda zamává, než zmizí v v oblaku prachu a kraválu. Čtyři lidé se vejdou dovnitř s přehledem, v nouzi se nacpe i kamarád, kterého děti pozvaly na návštěvu. Jako primární rodinný vůz je sice i maxi Mini trochu mezní řešení, čas od času ale tuto roli dokáže zastat, aniž by zúčastnění trpěli. Zkrátka racionální volba, které nelze po stránce praktičnosti nic vytknout. 

Na výlety je Countryman přímo ideální parťák. Malinko větší světlá výška eliminuje obavy z každého kamene či díry v silnici, a když zaprší nebo zasněží, čtyřkolka dodá potřebnou jistotu. Na to, že stále spadá do kategorie stylovka, je tohle auto širokospektrální univerzál. Má v sobě jistou blbuvzdornost, díky níž ho dokážete vést vpřed, i v situaci, kdy děti, světlo vašeho bytí, na zadních sedačkách právě pokročily od debatní ligy k wrestlingu a venku poprchává, takže víte, že budete celou procházku poslouchat remcání a další den strávíte praním. Zkrátka v situaci, kdy byste se nejradši rozjeli na plný plyn proti zdi.

Kdepak, nic takového. Nejenže dojedete do cíle, ale možná i vystoupíte v dobré náladě. Kromě blbuvzdornosti má v sobě totiž Countryman i umírněnou porci mini-hravosti. Jeden dobrý muž mě na sociální síti pokáral, že nemám používat srovnání s motokárou, když mluvím o vozidle, které nemá motor vzadu. To je samozřejmě legitimní připomínka, motokáru si tedy nechám od cesty. Mini má motor vpředu a defaultně jde o předokolku, která umí připojovat zadní nápravu. Výkon 190 koní na téměř půldruhé tuny hmotnosti je pěkné, ale nijak extrémní číslo a sportovního zvuku se od dieselového motoru taky nedočkáte. Na první pohled celkem obyčejná konfigurace. Jenže je to Mini. Má skvěle naladěný podvozek, těžiště i v téhle mamutí verzi celkem nízko, kola hezky v rozích karoserie a k tomu citlivé, přesné řízení. V režimu sport všechno ještě ztuhne a auto krouží zatáčkami hbitě a radostně jako… hbité a radostné vozidlo s motorem vpředu. Naftový motor mu na zábavnosti vůbec nic neubírá, je kultivovaný a má dost síly na svižnou jízdu i předjíždění. Marně přemýšlím, který malý crossover by Countrymanu jízdně vyrovnal. 

 

A když přijdou dny, kdy nemáte náladu vůbec na nic a chcete jen, aby vás auto neotravovalo, i pak budete s Countrymanem spokojení. Stačí vypnout sport a je z něj zase tiché a pohodlné vozidlo s mimořádně dobře sehranou kombinací motoru a automatické převodovky. Navíc s příjemnou kabinou, komfortními seslemi a rybičkou v akvárku, která se raduje, když jedete úsporně (tahle funkce v autě opravdu je). Jen pořád nevím, co si mám myslet o novém přístrojovém štítu. Za volantem mi pořád něco chybí, na prudkém slunci se navíc displej trochu špatně čte. Možná jsem stará konzerva, ale spíš bych zůstala u původních koleček. Co na nich bylo špatného? 

Verdikt

Sedím na polstrovaném piknikovém sedátku v kufru Countrymana a je mi dobře. Přemýšlím, jak napsat, že všechno, co potřebuje matka ohrožená krizí středního věku, je nafouklé naftové Mini. Zní to divně, já vím, ale proč ne? Je pohledné, prostorné, praktické a celkem rychlé, navíc je fakt zábava ho řídit. Génius všestrannosti. Cena tomu ovšem odpovídá, takový je život. Možná by ale včasné příspěvky na Mini v budoucnu ušetřily zdravotním pojišťovnám značné výdaje za psychofarmaka a personál v sanatoriích. 

 

 

Technické údaje

Motor: přeplňovaný naftový čtyřválec 1995 cm³
Výkon: 190 koní (140 kW) 
Točivý moment: 400 Nm v 1 750  ot./min
Převodovka: osmistupňový automat Steptronic
Maximální rychlost: 218 km/h
Zrychlení 0–100 km/h: 7,6 s 
Průměrná spotřeba (udávaná): 5,7 l/100 km 
Průměrná spotřeba (v testu): 7 l/100 km 
Cena Countryman SD od 929 500 Kč
Cena testovaného vozu s příplatky:  1 475 322 Kč

Nelíbí se Vám reklamy, ale líbí se vám články?
Podpořte nás, pořiďte si VIP členství a užijte si autíčkáře bez reklam.


Mohlo by Vás také zajímat

Pro přidání komentáře se přihlašte nebo registrujte

Komentáře

st
st. Padre
27. března 2021, 11:21
0

Tohle auto jsem v provozu už viděl a mini už opravdu není. Je to jako když si pořídiš dogu a pojmenuješ ji Drobek - trochu infantilní. Je to něco podobného jako Fiat 500 SUV nebo jak se to jmenuje. To auto není vhodná volba ani do města, ani na dálnice.

reagovat
ransom
27. března 2021, 20:21
2

Doga Drobek? No a co? Já mám skoro metrák, a manželka mi říká Šmudlo.

st
st. Padre
27. března 2021, 21:28
-1

Šmudla nebyl to ten malej ale šikovnej?

ransom
28. března 2021, 08:18
5

Žádnej malej. Já su velkej a šikovnej a taky děsně nebezpečnej. Proto Šmudla.
Hele, to je přeci volovina. Proč by se tohle auto nemělo hodit do města ani na dálnici? Do města se nehodí osmikolá sklápěčka na deset tun. Na dálnici se nehodí elektrická koloběžka. Člověk s odpovídajícím příjmem si tuhle káru koupí bez mrknutí oka a bude se v ní spokojeně vozit jak po městě, tak po dálnici. A bude mu fuk, co si o tom kdo myslí.

Galveston
27. března 2021, 11:49
-8

Milá Violo, Mini za milion a více není racionální volba. Period. Tak, jak jsem kdysi blouznil po hranatém volvu, jsem o dekádu a více později blouznil po Mini. Po tom malém červeném Cooperu s bílou střechou. Možná bych ho i měl, ale jeho cenovka byla vždycky naprosto iracionální. Vím, že existují i lidé, pro které nejsou peníze potíž. Nicméně tohle auto bylo racionální možná kdysi ve své prapůvodní podobě. Viz obrázek. Lidovka pro všechny. To, co se z ní stalo posléze, je cenová absurdita. Tohle auto se pořizuje emocemi a ničím jiným. Až vám bude padesát a více, tak to pochopíte.

reagovat
st
st. Padre
27. března 2021, 14:05
-9

Přesně tak a to samé ten Fiat.
Teď jsou ta lidová vozítka dovedena k absurditě, kdy pořízení smysl nedává.

Ju
Junior
27. března 2021, 15:07
2

Tak vono to obecně dneska za ten milion není žádná hitparáda nic...

Pólin
27. března 2021, 15:18
2

hmm, Mini nikdy nebylo uplne levne...ani to originalni. relativne levna byla origo 500 a 2cv...to byly opravdu lidove auta, mini ale ne... dnesni auta, ktera zastavaji funkci lidoveho auta jsou u nas Dacie, pripadne skodovky v zakladnich vybavach... a vice na zapad jsou to skodovky, fiaty atd...

st
st. Padre
27. března 2021, 15:28
-2

Lidová vozítka myslím původní Mini a původní Fiat ne t, moderní reinkarnace.

Jakub Pospíšil
27. března 2021, 15:55
7

Zrovna současné petikilo stojí suchý z nosu, v rámci kategorie je to docela "reasonable choice".
Mini drahý je, o tom žádná, ale taky nikdo netvrdí, že jeho účelem je motorizovat chudé lidi, co dosud neměli na auto.

Ma
MaverickCZE
27. března 2021, 18:04
5

Tyhle nářky, že Mini už není mini, jsou jako si stěžovat, že Fabie není už Felicie. Není, a je to dobře. Úspěch značka má, čerpá z kvality BMW ale má osobitý styl. Pokud chce někdo malý auto, jde do Cooperu. Osobně si myslím, že tohle je pro lidi co nechtějí XOver co je na každým rohu, je Countryman ideál. Stejně tak jako např JCW Clubman vs. Golf R.

Pólin
27. března 2021, 19:53
4

A na to, abych pochopil, ze ddMininesni Mini je draha paradicka pro lido co na to maji mi nemusi byt 50 plus... to jsem vedel uz v 16 letech, kdy se zacalo prodavat prvni nove mini... na tyhle reci jsem docela alergicky...vek s sebou nutne zadnou moudrost nenese...muze, ale numusi...nad 50 let je stejne procento idiotu jako do 30let...

ransom
28. března 2021, 08:40
7

Gavleston:
Věk s sebou nenese moudrost automaticky, v tom máš pravdu. Věk pouze zapečetí to, jestli se člověk celou mladost usilovně snažil zmoudřet, nebo jestli se pečlivě vypracovával na blbce.
Jenomže z auta výsledek v žádném případě nerozklíčuješ. Moudrost v sobě mimo jiné obsahuje i to, že člověk sám sebe přestane brát smrtelně vážně.
Úplně stejné auto si může pořídit rozumný i debil. Každý z jiného důvodu. Rozumný proto, že je rozumný. Debil prostě proto, že je debil.
Proč by si věkem zmoudřelý člověk nesměl pořídit radostné a iracionální drahé auto? Jak si přesně představuješ moudrost? Nad svobodomyslností věku 50+ se nejčastěji pohoršují upjatí nedospělí.

Galveston
28. března 2021, 08:50
-7

Pro Jakuba Pospíšila - v tom, že účelem Mini není motorizovat chudé vrstvy, si rozumíme. Nicméně původně tomu bylo přesně naopak, cituji: "
Toto vozidlo bylo na trh uvedeno v roce 1959. Na začátku 60. let 20. století se stalo jedním z nejoblíbenějších evropských vozů.
Mini vstoupil na trh v době po Suezské krizi, kdy zejména Velká Británie jako důsledek pociťovala obrovský nedostatek paliva. Na to zareagoval konstrukční tým koncernu British Motor Corporation, jehož hlavní divize Austin a Morris vůz Mini později vyráběly. Hlavní konstruktér, již zmiňovaný Alec Issigonis, navrhl převratný způsob konstrukce tohoto bezesporu revolučního vozu. Typ konstrukce „vše vepředu“ – to znamená motor, náhon předních kol i převodovka. Převratné bylo i umístění motoru napříč (do té doby sériově produkované například v automobilech DKW nebo Trabantu P50)[1], které dávalo mnohem více prostoru pro posádku a umožňovalo co nejmenší rozměry vozu. Mini se podle předpokladů stal prodejním trhákem a vyráběl se až do roku 2000, přičemž se vyrobilo 5 387 862 vozů." Zdroj: Wikipedie.
V roce 2001 převzalo Mini BMW a podle mého je výsledek tohoto převzetí dost ambivalentní. BMW udělalo z lidového vozítka drahou prémii pro vyvolené. V době, kdy jsem se o Mini Cooper zajímal já, začínala jeho cenovka někde u půl milionu korun českých. Prostě BMW. Zahájili tím neslušný zvyk co je retro to je drahé. Mini je prostě drahá hračka, jejímž účelem dávno není motorizovat chudé lidi, v tom si rozumíme. A na řadu znovu přichází již nastolená otázka, jestli je Mini racionální volba. Podle mého už dávno ne.

Galveston
28. března 2021, 09:01
-8

ransom - nikde o sobě netvrdím, že jsem moudrý, nicméně mohlo to tak vyznít, to připouštím. Jakmile člověk překoná krizi středního věku a postupně vytlačuje emoce jako rozhodující faktor, začně vidět věci střízlivěji. To jsem tím měl na mysli, když jsem Viole napsal, že to po padesátce uvidí jinak. Občas se mi vážně zasteskne po těch časech, kdy emoce vládly. Ale nakonec jsem rád, že jsem nikdy nepřišel k větším penězům. Provedl bych nějakou pitomost a teď bych toho litoval. Ať si lidi kupují nesmyslná auta za absurdní peníze, klidně, když na to mají. Nikdy jsem nikomu nezáviděl. Ale já připomínám, že zapojit rozum se vyplatí.

ransom
28. března 2021, 09:35
13

Jenomže: co je "racionální volba"?
Je racionální jíst chutné jídlo místo pouhé pohonné hmoty? Je racionální poslouchat hudbu? Číst poezii? Navštěvovat galerie? Plavat v moři? Pít víno? Oblékat cokoli jiného než kutnu nebo montérky?
Racionální úvaha je:
Líbí se mi to? Ano.
Potřebuju to? Ne.
Mám na to? Ano.
Ublížím tím svým blízkým? Ne.
Poškodím tím někoho? Ne.
Tak si to koupím.
Racionalita není askeze. Iracionální by bylo zadlužit svou rodinu u Providentu. I kdybych kupoval auto objektivně racionální. Iracionální je mít děti a hrát automaty. Iracionální není mít vyřešený život a zajít do kasina.
Iracionální je riskovat v horách, když mě doma čeká těhotná manželka.
Iracionální není koupit si v sedmdesáti paraglidový padák.
Mám psát další příklady?

ransom
28. března 2021, 09:55
9

A pak je tu ještě ta věc:
"Až vám bude tolik co mně..." Osmdesátníci se ti vysmějí.
Není to fér. Padesátník má zkušenost dospívajícího i třicátníka. Měl by je chápat. Protože to on je ten nepochopitelný. Ne ti mladší.

Csaba
28. března 2021, 11:18
8

Pro Galvestona (11:49 a 08:50): "Mini za milion a více není racionální volba" - Tvůj názor, což ale neznamená že je to i "pravda". Mini za milion může být racionální volbou pro ty kteří ho chtějí a mají na něj. Jasně, mohli by si koupit něco (kdyby hypoteticky hledali "rodinné auto") krabicoidnějšího, prostornějšího, levnějšího na provoz atd. a pod., ale pokud si to auto (a klidně i jako celá rodina i s bagáží) u dealera vyzkoušeli a ověřili si že je všechny uveze, potom to z jejich hlediska je racionální volba (vlezeme se) a zároveň to je i ta "volba emocemi" kterou uvádíš (z mého pohledu neodůvodněně) jako explicitně jedinou (líbí se nám to). Tím nemyslím že by k tak důkladnému ověřování (vlezem se?) v reálu docházelo, to jistě ne, nicméně pokud se ta hypotetická rodina do toho Mini (a ono už moc mini opravdu není) vejde, potom je racionalita přítomna.

"v tom, že účelem Mini není motorizovat chudé vrstvy, si rozumíme. Nicméně původně tomu bylo přesně naopak..."

Myslím že ta citace z Wikipedie je vcelku zbytečná, všichni tady známe genezi modelu, jeho důvod vzniku, účel, atd. a pod., těch x citovaných řádků nepřineslo nic nového ani obecně ani do konkrétní debaty. Viola testovala Mini Cman. roku 2021, tj, auto které nemá s prapůvodním knedlíkem společného vůbec nic a zhodnotila jej pohledem současné uživatelky/majitelky. Že kdysi bylo Mini opravdu mini je dnes nepodstatné a invalidní jako argument vztažený k současnému modelu (a k Countrymanu obzvlášť.)
Co "bylo původně" je teď, v roce 2021, přece úplně jedno, dnes je dnes, ne "původně" :-)

"BMW udělalo z lidového vozítka drahou prémii pro vyvolené."

Tím si nejsem tak zcela jist. Nevím, samozřejmě, kolik stály poslední ročníky x krát modernizovaného Mini (verze Mk VII) ale dovolím si odhadnout že opravdu levné už rozhodně nebyly. Ostatně, s konkurencí v případě let výroby Mk VII (1996-2000) se to auto dá těžko srovnávat v jakémkoli ohledu. Všechny auta podobných rozměrů, kapacity kabiny/kufru i ceny byly (v době své produkce) soudobé a aktuální ("jdoucí s dobou"), na rozdíl od Mini které stále vypadalo v podstatě stejně jako v době svého vzniku před x desítkami let.
Mini tudíž nemělo žádného přímého konkurenta, s ničím se nepoměřovalo, bylo svébytné a (tím vším) jedinečné.
Řekl bych že právě poslední verze "původního" Mini byla přesně tím o čem píšeš Ty, tj autem "které se pořizuje emocemi", protože to byla neskutečně sympatická a přitažlivá věc, z racionálního hlediska (vlezeme se? pobere to bagáž? je to komfortní? je to bezpečné? cokoli...) ale nesmyslná, protože nemohla (logicky) konkurovat v té době nabízeným, o generace vývoje modernějším modelům ostatních. Což, ale, samozřejmě nechtěla a ani neměla.
Do prvního "novodobého" Mini už se 4 lidé a jejich batožina vešli neporovnatelně lépe, výbava a vše ostatní bylo soudobé a díky retrodizajnu zvenku i uvnitř bylo (téměř) stejně atraktivní, veselé, zábavné a přitažlivé jako jeho předchůdce. A ano, Mini nově spadající pod BMW bylo tehdy (zase, nemám k dispozici ceník z příslušných let) dražší než jeho "tuctověji/obyčejněji" působící konkurenti, ale to je - řekl bych - předpokládatelné. Ostatně, Mnichovany ta akvizice stála nemálo peněz, vývoj retromini taky, není se proč divit tomu že vynaložené investice chtěli co nejdříve zpět, je to tvrdý, na rentabilitu a zisk výrazně zaměřený byznys, na charita:)
"Motorizovat zemi/země" už tehdy (od roku 2000 k současnosti) nebylo potřeba, již se dávno stalo a roli "levných vozů pro masy" úspěšně plnily jiné modely - Punto, Corsa, 206..., BMW si tudíž klidně mohlo dovolit chtít za nové Mini víc peněz, ostatně, bylo rovněž hodně atraktivní a lidé zjevně byli ochotni připlatit si.

"To, co se z ní stalo posléze, je cenová absurdita."

Nesouhlasím. :) A nemyslím to nějak "zle", prostě tento názor nesdílím. Nazval bych to absurditou kdyby výroba Mini stojících milion Kč i více "přivedla BMW na buben", k tomu ale zatím nedošlo. Ani já bych za žádné Mini tolik peněz nikdy nedal, nicméně, celosvětově je patrně dost lidí kteří s tím problém nemají, absurdní jim to nepřijde a tak fabrika ta auta vyrábí dál.

"A na řadu znovu přichází již nastolená otázka, jestli je Mini racionální volba."

No, nikde v textu článku jsem nečetl že by Viola tuhle nebo jakoukoli jinou otázku "nastolila", tak mi to přijde že sis ji sám uměle vytvořil/položil proto abys ji mohl následně "plamennou argumentací" zodpovědět :)
A sama o sobě je ta otázka příliš obecná, aby se na ni dalo smysluplně odpovědět, případně aby ty odpovědi měli reálnou hodnotu.
Racionální pro koho, ptal bych se případně já a odpovědí by mohla být přehršel...

A k příspěvku z 09:01, "Ale já připomínám, že zapojit rozum se vyplatí."

No, vážně jsi neobjevil Ameriku, je sice možné poděkovat za onu připomínku, člověk (pokud se na celém světě aspoň jeden jediný takový najde) následně své rozhodnutí utratit za Mini Countryman > milion Kč třeba přehodnotí, poté co "zapojí rozum" a opravdu to udělá (nekoupí a pak Ti poděkuje), spíš si myslím že se to nestane, že vážně nemusíš dospělým a movitým (a vlastně i všem ostatním) lidem cokoli připomínat, natož naznačovat že rozum nezapojují :)
Ostatně, i kdyby jen tak šli kolem dealerství, Countrymena za 1,5 milionu uviděli poprvé a okamžitě, impulzivně a bez přemýšlení si jej koupili, není na tom ani "ň" kritizovatelného, myslím si já :)



Viola Procházková
28. března 2021, 12:23
0

Ono to s tou racionální volbou bylo v kontextu myšleno malinko jinak, ale nebudeme to spoilovat ostatním :)

A není to Mini za milion, ale za milion a půl, to jen pro pořádek.

Csaba
28. března 2021, 14:11
0

Jsem si výše ceny vědom :), proto píšu "milion i více, > milion, 1,5 milionu..." :)
Ačkoli ono to v reálu je spíš o měsíční splátce - nevím, tipnu si - 20 nebo 30 000 Kč...

beastar
28. března 2021, 17:54
0

Racionální volba to být může. Pro někoho. To neznamená že se mi to musí líbit. Je mi jedno co to má na kapotě a volantu za logo. Občas v tom vidím i chlapy. Víc to ale sedí k ženským. Za mě to cool není ani trochu a chic taky ne. To si raději pošlu pusinku s tou paní co sedlá tady u nás na malometropoli to modrý Ghibli. To je styl tohle je infantilní naftová hovadina. Pro lidi bez špetky vkusu. Jo je to můj individuální názor právě proto mi to nikdo nevyvrátí.

Ma
MaverickCZE
28. března 2021, 19:19
2

To Beastar: Jako říct, že lidé, co si vyberou auto X mají/nemají Y charakterovou vlastnost, mi přijde dost povrchní (Mini je pro lidi bez vkusu). Myslím, že i ty jsi na to tady psal pár blogů. Nadto, podobně bych mohl to samé říct o Audi (vždy mi přišly designově bezpohlavní) a lidech co je vlastní nebo řídí. Je Ok říct nelíbí se mi to, ale už OK není na základě toho soudit ostatní.

beastar
28. března 2021, 21:52
1

Na tuhle demagogii sem přesně čekal. Nemůžu soudit? Takže předně vkus není charakterová vlastnost. Každý to vnímá jinak a ano jsou nesoudní lidé bez vkusu. Co mají rádi kýč. To se prostě nelíbí Čechům když se o tom mluví. Protože jistý nevkus tu vládne. Já si můžu myslet v tomto směru o druhém co chci. Je to stejný jako dát si na zahradu sádrové trpaslíky, vzít si na sebe tyrkys prostěradlo a říkat tomu šaty nebo si na sebe napatlat litr Chanelu jak to dělají některé Rusky. Mít vkus a chápat slovo střízlivý a módní a design a podobně. To se dá naučit až to pochopíš možná pochopíš Audi. To sem tady taky psal... Diskuse tak jak si to pojal nesmysl. Ty typicky myslíš že nemůžeš soudit skupinu XY, ale to je kravina. Charakter je třeba sebestrednost, nebo hloupost... Ne vkus broo:) =

Sa
Sato
28. března 2021, 22:38
1

Teraz som sa stratil, čtyři kroužky pro teploušky se už neříká pretože máme ako spoločnosť nejakú elementárnu úctu k homosexuálom alebo audi sú teraz akože cool?

Pólin
29. března 2021, 07:28
1

Já mám taky za to, že vkus je věc, které se člověk musí naučit(ať už vědomě, nebo podvědomě, například od rodičů, prarodičů...) a řekl bych, že je to relativně objektivní věc...a upřímně ono tady v České Republice je trochu problém, protože tady chybí nějaké elity, které by dobrý vkus předváděly. Vždycky jsem dumal nad tím, proč střední třída v UK a třeba Švajsu se tak dobře a dle příležitosti oblíká a po delší době strávené v UK mi to došlo: oni to vidí celý život u svých rodičů a prarodičů, že je třeba se oblíkat kvalitně, vkusně a dle příležitosti a že třeba ten oblek není nutné zlo, ale že v tom člověk vypadá fakt skvěle a je to ten nejluxusnější kousek oblečení...a naopak, že to není teplákovka adidas a bílé superstary..:D To samé je i s těmi auty, architekturou, chováním...

ransom
29. března 2021, 11:05
1

Je dobré mít vkus a zároveň velkorysost. Že někdo chodí v kroksech, to je jeho boj. Ale že mě to uráží, to je už čistě můj problém.

Mnohokrát jsem se setkal s cíleným nevkusem jako nadsázkou. Jezdívala tady kdysi po okolí kyprá blondýnka v růžovým trabantu. Interiér krémová kožišinka, na okýnkách paličkovaný krajkový záclonky a za předním okýnkem kamioňácká jmenovka MARUŠKA. Ta holka měla podle mého geniální smysl pro humor.

Zrovna těch kdesi tu zmíněných trpaslíků (muškátů před okny, debilního folklóru, úchylného porna) je asi největší výskyt v Německu. Předpokládám, že množina jejich milovníků má značný průnik s množinou uživatelů seriózních aut.
Rusy nezmiňuju. To je svět sám pro sebe.

Mně se na tomhle MINI ani trochu nelíbí interiér. Stejně jako u malého MINI nebo u F500. Prostě bych se v tom necejtil.

Avex
27. března 2021, 15:14
0

Fuuuu, mega a půl za Mini, to už je docela pálka :D. Na druhou stranu, v základu by mi to asi dávalo smysl, je to takový hezký auto do města. A reference na TP v prvním odstavci taky potěšila:)

reagovat
st
st. Padre
27. března 2021, 15:27
-1

Tohle asi nejlépe vystihnul M. Horníček když se ho ptali jaký má názor na mini. On říkal že pozitivní, ale nesmí v ní být maxipedel. Obávám se, že v tomto případě k tomu došlo.

ro
rock
27. března 2021, 19:50
0

Možná Mini už není Mini, ale kdyby mi někdo v nějakém hypotetickém scénáři dal kudlu na krk s tím, že auto musí být

reagovat
st
st. Padre
28. března 2021, 16:15
-1

Na Primě dávají pořád o autech, teda teď už je to spíš teleshopping a product placement s přestávkami na reklamu. Moderátor expert tam jako idiot veršuje a všechna auta mají hodnocení vysoko přes 90%. Koukat.se.na to nedá.
Tento článek o Mini mi přijde podle stejné šablony. Auto máme půjčené gratis a tak ho musíme vychválit i když je to otylá obluda.

reagovat
Adam Forman
29. března 2021, 07:22
0

Doporucuji se necim novejsim od bmw svezt. Me kdysi absoulutne zaskocil Active Tourer 220xd. Clovek by rekl uplne zbytecne auto v kontextu Scenicu, ale ono to proste za ten priplatek neco navic dava. Mini je sice xover ale ve finale je to proste nahrada maleho mpv, ktere jezdi jako dvojkovy bavorak nebo ackovy mercedes (nebo trojkova mazda kdyby nemela tak chciply motory) a to mi prijdejako dobra pridana hodnota.

beastar
28. března 2021, 17:48
0

:D 1,4 mio. Tvl. S tím zamnou ta moje přijít tak ji odešlu do Bohnic neprodleně. Víš kolik stál Ranger WT? Možná není taková zábava ho řídit. Ovšem jinak ach ty dnešní nepoměry. Čtyři válce a výkon jak v Superbu a karoserie připomíná starý dobrý gazík s oblinou a hezkými světly. Ne ne tohle je cesta pro psychofarmaka. Dobrý je to jako pojízdný poutač na plastickou chirurgii, nebo nehtové studio. Jo a to snad design posledních škodovek je víc cool, než toto. Sorry. Asi nemám to správné ženské cítění.

reagovat
ransom
29. března 2021, 12:15
2

Prostě jsi držgrešle.

krab
29. března 2021, 12:51
0

Kamarád to má na dlouhodobým pronájmu, a vybral si to tehdy vlastně jen protože byla ta nabídka OL hodně lákavá. Ale že by to auto nyní po 3 letech odkoupil a provozoval dál nebo řešil prodloužení leasingu např. to prej ne... Mini má jednu slabinu ještě v tom, že pokulhává spolehlivost a případů fakt hodně nespokojených zákazníků je až moc... Takže já bych asi Countrymana taky spíš radši nedoporučoval. Na trhu jsou za prachy fakt lepší auta...



Poslední komentáře

Poslední inzeráty

Buick Electra 225 CUSTOM 4 DR.HARDTOP 1973
Buick Electra 225 CUSTOM 4 DR.HARDTOP

1973 rok výroby
211 koní výkon
7 456 ccm objem

Chrysler Vision EAGLE ESI 3.3 6V 1995
Chrysler Vision EAGLE ESI 3.3 6V

1995 rok výroby
121 koní výkon
3 299 ccm objem

Chevrolet Camaro Chevrolet CAMARO 3.6 V6 241kw  2013
Chevrolet Camaro Chevrolet CAMARO 3.6 V6 241kw

2013 rok výroby
328 koní výkon
3 600 ccm objem

Mercedes-Benz Třídy C c280 1995
Mercedes-Benz Třídy C c280

1995 rok výroby
193 koní výkon
2 799 ccm objem

GMC Savana 1500 5.3 Vortec AWD 2003
GMC Savana 1500 5.3 Vortec AWD

2003 rok výroby
310 koní výkon
5 ccm objem