reklama
načítám data...

Kupte si praktický závoďák od BMW!

Rádi byste si koupili pořádný supersedan od BMW, ale potřebujete vlastně kombík? Žádný problém, není jich sice moc, ale nějaké vhodné kandidáty jsme přece jen našli!

zobrazit celou galeriiBazarový snílek: Kupte si praktický závoďák od BMW!

Kdo by nemiloval BMW M5. Exkluzivní, výkonný a krásný sedan je snem mnoha z nás. M5 je defacto zakladatelem kategorie supersedanů. I já mám pro ně slabost, ale nikdy se nemůžu rozhodnout, kterou generaci mám nejraději, zda šestiválcovou E34, osmiválcovou E39, nebo zběsilou a komplikovanou E60 s desetiválcem. Tyto tři generace jsou pro mě těmi nejzajímavějšími z celé historie modelu M5. Ovšem výběr se nám poněkud zúží, zaměříme-li se výhradně na karoserii kombi. Ostatně proč ne, M5 kombi je velmi cool a někdo prostě potřebuje kombík a nechce se vzdát výkonu navíc. Takže se podíváme po nějakých těch E61.

Nejprve si ale pojďme v krátkosti říct, co od M5 generace E60/E61 čekat. První ty příjemné věci. Atmosferický pětilitrový desetiválec S85 točí 8250 otáček a má výkon 507 koní v M-módu. S odpojeným omezovačem rychlosti M5 překoná třísetkilometrovou hranici (pojede pak téměř 330) a na stovce je za 4.2 sekundy. Zní naprosto božsky. Jedinou možností je zadní náhon. Pro mě osobně je velkým plusem také design, ale protože za ním stojí Chris Bangle, jistě se najde spousta z vás, kterým moc nevoní.

A teď věci méně příjemné. Nechci vás příliš strašit, to nemám ve zvyku, ale existuje jistá pravděpodobnost, že pokud se důkladně nepřipravíte, M5 vás sežere zaživa a udělá vám ze života peklo. V různých anketách byla vyhodnocena jako jedno z nejméně spolehlivých aut a její pověst ji v tomto předchází. Doslechnete se leccos, nejčastěji patrně o problémech se sedmistupňovou automatickou převodovkou, která má mimochodem 11 různých nastavení rychlosti řazení. Velmi často se problémy přisuzují spojce samotné (SMG je jednospojková), ovšem častěji půjde o spojkové ložisko, případně také čerpadlo převodovky. Existovaly svolávací akce a spousta problémů byla často řešena ještě v záruce, ale něco mi říká, že na to nechcete příliš spoléhat. Pro zajímavost, různé zdroje často uvádějí běžnou životnost spojky okolo 90-120 tisíc kilometrů.

reklama

Samotnou kapitolou je rovněž motor. Na jednu stranu dílo technického génia, na straně druhé se může velmi nehezky pokazit. Konečnou zastávkou patrně bude selhání ojničního ložiska, pak vás čeká dost drahá generálka. Opět, můžete sehnat auta, která jsou již po generálce. Zajímavostí je jistě skutečnost, že E60/E61 nemá nastavené pravidelné servisní prohlídky běžným způsobem, nýbrž diagnostika vozu řidiče na nutnost servisu upozorňuje přes iDrive. Výsledné intervaly se tak mohou lišit podle stylu jízdy.

Dále už jenom klasické věci, spojené se skutečností, že si kupujete nejvýkonnější variantu řady 5. Veškeré díly, které nejsou shodné s běžnými pětkami, budou dražší, ale to asi čekáte, ohlížíte-li se po něčem podobném. Výběr vhodného kusu a důkladná péče by měla být u každého výkonného vozu samozřejmostí.

Když se podíváme do současné nabídky, rychle zjistíme, že u nás E61 aktuálně v inzerci nefiguruje. O mnoho veselejší situace nepanuje ani v Německu, kupříkladu mobile.de hlásí celých 14 inzerátů, mezi něž se ovšem vloudila i jedna Alpina B5, potvora. Také ignorujte ten podivný inzerát trojkové řady s 550 koni. Takže konečné číslo je 12. Tedy, už jsme tu měli širší výběr.

Začněme tím patrně nejhorším nápadem z celé nabídky, totiž kouskem nejlevnějším. Za 635 tisíc korun si můžete pořídit tento černý exemplář, máte-li rádi riziko, nebo jste ve svém dosavadním životě měli jenom štěstí a věříte v jeho nevyčerpatelnost.

O mnoho zajímavější nabídkou pak bude šedivý kousek, který už podle titulku inzerátu prodělal výměnu ojničních ložisek. Soukromý prodejce, obsáhlý výčet prodělané údržby a servisu, tohle vypadá slibně.Cena se ovšem už velmi nebezpečně blíží jednom milionu korun. Popravdě, s největší pravděpodobností se do toho milionu nevejdete, budete-li do nákladů počítat palivo na cestu domů.

Protože máme tak málo inzerátů, můžeme se současně podívat, co byste si mohli koupit, kdybyste se rozhodli pro ten nejdražší vůz z nabídky. Připravte si něco málo přes 1 340 000 Kč, tohle je prý sběratelský kousek. Nájezd pod 100 tisíc, předposlední rok výroby, jen nesmíte chtít žádnou extravagantní barevnou kombinaci, stříbrná karoserie a černý interiér vám musí stačit. Zase se můžete utěšovat, že jezdíte vozem vpravdě lidovým, tuhle barevnou kombinaci má snad každé druhé rodinné auto v Čechách.

reklama

Na závěr mi dovolte omluvu za malou úmyslnou mystifikaci. Čtenář Autíčkáře mi však na špek určitě neskočil a dobře ví, že E61 nebyla jedinou M5 výraběnou v praktické variantě kombi. Ano, i šestiválcová E34 se nabízela jako kombi, a vy máte jedinečnou příležitost mít kousek z limitované edice. Zda se vyplatí, to nechám na vás, je totiž ještě o kus dražší, než nejdražší z E61. Tento exemplář se dokonce vyskytuje v české inzerci, ačkoli auto je fyzicky v Holandsku.


Mohlo by Vás také zajímat

Pro přidání komentáře se přihlašte nebo registrujte

Komentáře

Jimi
01. března 2018, 07:50
4

tady mám jasno, u mě jednoznačně e34 sedan, kombík už nepotřebuji. V tyhle Daytona Violet, možná ješte ty turbínový kola k tomu.

reagovat
Matěj Podhorský
01. března 2018, 08:12
2

Jo! Daytona Violet je nejlepší!:)

Pólin
01. března 2018, 10:39
2

Pro mě je pro BMW nejikoničtější a nejvhodnější barva Avus Blau...i na téhle M5 vypadá skvěle...

Jimi
01. března 2018, 11:18
0

Taky pěkná, obě se dávaly taky na M3 E36. Ta violet mě zkrátka nejvíc zaujala...

beastar
01. března 2018, 12:01
0

Hmm ta fialová je krásná. Blbě by se sháněla. E34 takovej klasik dneska už.

Pólin
01. března 2018, 14:05
0

Ta AVUS blau je taková moje srdcovka, páč jsem ji měl kdysi dávno na svém prvním autě (e36 318is) a jmenuje se po slavném závodním okruhu, což se taky počítá:)

Matěj Podhorský
01. března 2018, 14:07
0

a Daytona ne? :)

Pólin
01. března 2018, 14:39
1

No samo, jenomže AVUS je německý okruh (ani to není jméno, ale zkratka "Automobil Verkehrs und Ubungs-Strasse" ). To je tak krásně německé, že z toho jdu do kolen :D

Matěj Podhorský
01. března 2018, 14:43
0

Aaaa pozor, tady má někdo rád německé okruhy :D No, aby se tu nenašel nakonec nějaký mamrd a neskončila diskuze až hitlerem :D
AVUS je cool, dneska tam je dálnice tuším, ne?

beastar
01. března 2018, 16:31
0

Jo, jo asi A100. Jinak AVUS je taková provařená zkratka kterou použil historische kde, kdo. Audi dělalo pro svoje SS teda vlastně jenom S a RS jako hlavní model z fabriky kola AVUS:) Velký to hit. Jinak samozřejmě nejlpčejší vokruh je Le Mans a Imola. Stříbrnej kámen taky neni zlej, ale zlý jazykové tvrdí že v tej englii snad pořád chčije. Jinak když už sedan k ničemu se servisními náklady Cessny skájhók tak jedině RS6, nebo STYPE R. Když do pekla tak na pořádným koni M5 je moc spolehlivá:))

Matěj Podhorský
01. března 2018, 17:37
0

Silvestone je nejlepší, neb je to bývalé letiště RAF, ostatně jako spousta okruhů v UK. A na dešti je to přece sranda ne.

Pólin
01. března 2018, 18:38
1

Nojo, mam je rad, protoze jsou hodne casto historicke a co si budeme vykladat, nemecko je hlavni kolebka automobilismu obecne;) a taky docela obdivuju ten jejich smysl pro poradek a rad...a vzdycky me pobavi, jak jsou nemci vykuleni, kdyz na neco "nemaji manual" :)Jo, je tam dalnice...puvodni tam zbyla uz jenom ta klopenka, ktera pry docela dobre fungovala jako prak na auta:D takovy idiot se tady snad nenajde:D kazy okruh je pozehnane misto... stejne si myslim, ze by bezpecnosti na silnicich v ČR hrozne pomohlo, kdyby to bylo jako v UK a u kazdeho stredniho mesta by byl nejaky mensi okruh, klidne s minimalnim zazemim. Dalo by se to zkombinovat s nejakyma extra hodinama v autoskole atd...skoro se divim, ze nejaky takovy program jeste nikdo neprotlacil, vzdyt je to stavebnictvi...tam se da z rozpoctu vzdycky neco vyskrabnout bokem...:D

Oh!Gust
01. března 2018, 21:35
0

koho by veľmi lákala takáto myšlienka a nevedel by, čo s peniazmi, je tu aj pekná ponuka :D
https://bringatrailer.com/2018/03/01/daytona-violet-6-speed-1995-bmw-m5-touring/

Sh
Shock
01. března 2018, 07:57
1

Myslím že v tomto ohledu mají lákavější nabídku němečtí kolegové od AMG.:)

reagovat
sk
skretik
01. března 2018, 08:00
0

Všichni sníme o //M , ale stojí to prostě dost peněz. Už několikrát se tu zmínilo, že místo E39 M5 postačí 540i ... Dala by se stejná teorie aplikovat i tady na 550i ? na spolehlivost N62 bude ve srovnání s předchůdcem určitě kdekdo prskat, ale v duelu proti S85 by třeba obstál
plusy: snad levnější údržba/díly protože nejde o //M , možnost manuálu
minusy: nebude formulovej řev, -100kw

reagovat
sp
speedfred
01. března 2018, 08:11
0

To už možno skôr tú Alpinu pretože má minimálne spoľahlivejšiu a trvacnejsiu prevodovku. Exteriér e61 v M je aj po rokoch parádny,interiér sa dá prekusnuť až po FL.
Sám som e61 mal ale iba “d” a patálií bolo dosť aj s obyč autom.

munilaw
01. března 2018, 11:26
0

Ano i ne, eMka jsou vždycky o trochu jinde :-D

Ba
Bavoraczech
01. března 2018, 08:08
0

Se všemi těmi dnešními M-packety a S-line vypadá dneska ta M5 tak nějak obyčejně a soused by si ji klidně spletl s 520D :(

reagovat
Jimi
01. března 2018, 08:28
0

s tím sousedem bych to bral spíše jako výhodu. E60/61 měly už více problémů s elektronikou, taky by ji bral až po FL i kvůli interiéru.

On
OndrasF
01. března 2018, 10:08
0

Neni to tak dlouho, co šla E6x M5 koupit za půl míče, tohle je absurdní.
To auto už z hlediska daily prostě nedává smysl, to radši oželet ten parádní řev, koupit 535i a nainstalovat JB4. Pojede to stejně, nebude otravovat robotem a hlavně to člověka nesežere.

reagovat
munilaw
01. března 2018, 11:24
4

Já mám splněno :-D

reagovat
munilaw
01. března 2018, 11:38
0

Bude asi i Blog :-D

Anorex
01. března 2018, 12:29
1

Ano prosím!

Matěj Podhorský
01. března 2018, 12:31
1

blog? a co takhle hlavní článek přímo od nás? Ano, chceme se svézt! :) Moc prosíme, jestli bychom se mohli přijít svézt :)

munilaw
01. března 2018, 18:30
0

Možná v létě, teď spí v garáži :-D

munilaw
01. března 2018, 19:02
0

:-D

Sedrik
01. března 2018, 11:36
3

V kategorii bláznivě rychlých kombi mám jen jednoho favorita.
M5 je sice legenda, ale při této váze už oželím sportovnost BMW a ocením pohodlí MB

reagovat
whitenight
01. března 2018, 20:00
0

tohle jsem viděl (s pražskou značkou) v rakousku, vážně hezky znělo, navíc je to asi nejhezčí kombi poslední doby

Sedrik
02. března 2018, 23:15
1

JJ - zvuk, vzhled a interier jsou 1+ :)

beastar
01. března 2018, 11:59
-1

Nejlepší kombík s výkonem od Bmw? Bmw x6m :)) Jinak mám radši RS6 z nějakýho důvodu mi k tomu ten kombík sedí víc. A co se týká m5 tak jedině f10 a pěkně twinturbo. Veterány by mě už nebrali a e60 je hnusná, sorry.

reagovat
ja
jazet
01. března 2018, 16:14
1

Není moje a ani nevím, jestli je ten inzerát ještě aktuální, i když myslím, že jo http://www.bmwklub.cz/forum/viewtopic.php?f=55&t=95134 . Já jen abyste věděli, že existuje i třetí možnost :)

reagovat
beastar
01. března 2018, 16:24
0

Tak to je kamaráde velice povedená věc.... ...

Matěj Podhorský
01. března 2018, 17:45
1

To je absolutně skvělý. Barvu bych teda osobně nedal, a to nemluvím o totálním zabití auta obrovskými koly, ale jinak... 700 za takovou raritu je skvělá cena.

GanGreen
02. března 2018, 09:16
0

hmmmt o je mazec :)



reklama

Poslední komentáře

Poslední inzeráty

Chrysler Pacifica CS Touring 2005
Chrysler Pacifica CS Touring

2005 rok výroby
260 koní výkon
3 518 ccm objem

Ford Mustang alu kola Ford Mustang 1910
Ford Mustang alu kola Ford Mustang

1910 rok výroby
1 koní výkon
125 ccm objem

Chrysler 300C Touring V8 HEMI 2006
Chrysler 300C Touring V8 HEMI

2006 rok výroby
360 koní výkon
5 707 ccm objem

Cadillac deVille  1988
Cadillac deVille

1988 rok výroby
155 koní výkon
4 085 ccm objem

Chevrolet Tahoe LT 4x4 5,3V8-Flex Fuel 2015
Chevrolet Tahoe LT 4x4 5,3V8-Flex Fuel

2015 rok výroby
370 koní výkon
5 300 ccm objem