reklama
načítám data...

Kdy přestalo platit, že nejdražší znamená automaticky nejlepší?

Výběr auta je složitá alchymie. Někdo vybírá, kombinuje a ladí i ty nejmenší detaily. Jiný koupí auto se vším, co se do něj vejde. Jaký přístup preferujete vy?

zobrazit celou galeriiAutíčkář se ptá: Kdy přestalo platit, že nejdražší znamená automaticky nejlepší?

Jsem muž poměrně zvídavý a dalo by se říct, že i technicky zdatný. Proto miluju situace, kdy je potřeba doma obměnit nějaký spotřebič. Fáze výběru, pro to jsem se narodil. Jakmile rodinná rada (rozumějte má lepší polovička) rozhodne, že je třeba vybrat nový přístroj do domácnosti, jsem jako v rauši. Co na tom, že příštích deset let pomalu ani nevím kde se daný přístroj nachází, nebo jak se ovládá. Vybrat jej, toť mé poslání. Okamžitě otevírám internety, hledám testy a srovnání, uživatelské recenze a všechny informace, které jsou dostupné. Dva dny se mnou není řeč, než vítězoslavně vyřknu ortel a vyberu vítěze. Přestože se tvářím, že všechno vím znám, reálně vím prd. Nerozumím, pračkám, nebo myčkám na nádobí. Nechápu, k čemu jsou dobré funkce jako spouštění na dálku přes Wifi, když stejně musí někdo to oblečení nacpat dovnitř ručně. A proto to většinou dopadá tak, že vezmu to nejdražší, co je na trhu, případně pokud mám cenový limit, tak něco na jeho horní hranici. Prostě jen pro ten pocit, že jsem vybral dobře. 

Ve skutečnosti jsou jen dvě oblasti, ve kterých se orientuju lépe a kde vybírám opravdu s rozumem tak, aby ta věc bezezbytku splňovala mé nároky. Jedná o mobilní telefony a auta. A světě div se, ani mobil ani auto si prakticky nikdy nekupuju to nejlepší, či v nejvyšší specifikaci. Co se mobilních telefonů týče, dříve jsem šel také jen po tom nejlepším čili nejdražším. Postupem času jsem si však uvědomil, že je to naprosto zbytečné. Vyžaduji, aby ten přístroj byl dobrý v určitých, pro mě důležitých, oblastech a vím, že je dokáže splnit i mnohem levnější alternativa, než jsou top modely prestižních značek. 

reklama

Obdobným vývojem u mě prošel i výběr auta. Vyrůstal jsem v 90. letech, takže se asi nelze divit, že jako školou povinný človíček jsem toužil především po placatých, hlučných, velmi rychlých a extrémně drahých nesmyslech. Lamborghuni Diablo, Ferrari F50, Bugatti EB110, to byli moji hrdinové, které si jednou koupím až budu velký. Dnes už poměrně velký jsem, ale Diablo mi v garáži neparkuje. Jasně, rozhodně na něj nemám prachy, ale ani kdybych disponoval dostatečně tučným bankovním kontem, určitě bych do takové věci neinvestoval. V pubertě přišlo období vrcholných modelů obyčejnějších aut. BMW M5 E60, Audi S8 a všechny AMG Mercedesy, to byly mé sny. Dnes jsou ty sny poměrně dostupné, a přesto mi ani jedno takové auto společnost na cestách nedělá. Proč? Asi jsem trochu dospěl. Nevylučuji, že se mi nesplaší hormony, a že mě jednou nebudou pálit klíčky od jednoho z těchto v kapse, pořád je to možné. Jen už tyhle auta nemám v kolonce "nezbytně nutně potřebuju." Je to podobná situace jako u těch mobilních telefonů. Už znám sám sebe. Vím, co od auta vyžaduji, co potřebuji a co naopak nevyužiji a nechci. A proto už nekoukám automaticky po vrcholných modelech, byť je stále považuji za úžasné skvosty techniky. Kdybych si vybíral nové auto pro každý den, rozhodně bych nekoukal po M5 nebo E63 S AMG, přestože svezení v nich by mě velmi lákalo. Nekoupil bych si ani vrcholnou M760iL s výjimečným dvanáctiválcem pod kapotou, či v každém ohledu dokonalou třídu S. Prostě jsem se dostal do stádia, kdy vím, že to nepotřebuji. I v případě, že by mne nelimitovaly finance, bych byl mnohem skromnější a koupil si vcelku obyčejnou 540i a ani zdaleka by nemusela být v maximální výbavě. Ano, ani oželel bych i ten osmiválec pod kapotou. Že je to můj vývoj zvláštní? Možná. Nechápete jej? Občas ani já ne, ale mám z něj radost. Snad poprvé ve svém automobilovém životě mám jasno o svých potřebách. A to se počítá. 

Jak to máte vy? Potřebujete to nejdražší, nebo se spokojíte se skromnější variantou? Víte, co přesně vyžadujete od auta, nebo chcete aby bylo prostě ve všem nejlepší? Diskuze je jenom vaše, podělte se svůj názor. 


Mohlo by Vás také zajímat

Pro přidání komentáře se přihlašte nebo registrujte

Komentáře

Goldies
13. února 2018, 08:09
1

Mno, u nas asi takhle. Vzhledem k tomu, ze me bavi spis auta kolem roku 2000 tak se spolojim s tim nejlepsim co se delalo :-D at uz Pathfinder v “plne” tak i MRcha je v podstate v plné (jen ta klima chybi).
U manželky je to jiné, ta zase hleda nejsportovnejsi variantu (aspon dle nazvu :-D ) takze Civic je “sport” a TT je asi to nejzajimavejsi co se dalo.
U noveho auta bych to mel asi podobne jako Dan, taky bych nesel po tom TOPu ale dobre byvh si vybiral co opravdu potrebuju, ale priznam se, bylo by to hlavne kvuli financim :-)

reagovat
Anorex
13. února 2018, 08:41
4

Hezké téma. Ale nelze k němu přistupovat nějak moc pragmaticky. Ono totiž všechny ty drahá zmíněná i nezmíněná auta/vrcholné modely/sportovní varianty si lidé kupují velmi často ne pro to, že je opravdu potřebují nebo využijí, ale prostě protože můžou a mají na ně. Mám v blahé paměti kamarádovo vyprávění z loňského setkání M vozů v Mostě (možná odtud někdo byl a potvrdí), kopice krásných vozů, více či méně upravených i na okruhy a drtivá většina z nich zůstala stát na parkovišti a majitelé si navzájem "okopávali gumy" jak někde na srazu u Kauflandu na parkovišti a po okruhu jezdilo pár nadšenců.

Overall, mít na ta auta finance, tak je tu většina máme taky, protože můžeme, ne protože je potřebujeme. Jenže většinou nemáme, tak se to lepí tak, na co zrovna zbývají finance... :-)

reagovat
krab
13. února 2018, 09:41
1

Tuhle jsme měli takovou redakční debatu : brali byste BMW M2 nebo M240i , které má být údajně lepším autem na silnici?
A já byl horlivým zastáncem BMW M2. Když už, tak už ... a hlavně kvůli těm rozšířeným blatníkům.

Jinak já asi auta vybírám tím způsobem, že se snažím kombinovat stav konta se vzpomínkami na své automobilové sny a ty si pokud to první dovolí plním.

U auta na denní používání je to spíš jako s tím mobilem , pračkou a ledničkou. Upřímně mě jejich výběr nebaví. Ale protože si ani auto na denní používání nekupuji nové ( nemám tak velký roční nájezd a tak velký stav konta - resp. z něj ubere radši ta "dream kára" ) tak vybírám ojetinu často taky podle zkušeností se spolehlivostí modelu. Takže se třeba jednou stalo, že jsem jezdil starším Volvem s benzínovým pětiválcem. Byl nudný, ale byl vlastně perfektní. :)

reagovat
Anorex
13. února 2018, 10:21
0

No a to jsme zase u té otázky financí. S M240i mám už nějakou zkušenost (má ji ten kamarád, o kterém jsem se zmiňoval ve spojitosti s Mostem, viz výše) a je to úžasné daily auto. Resp. bylo v tovární specifikaci. Jelikož to má teď už jako druhé/hobby auto, tak začal sypat do podvozku a funkčních úprav a začíná z toho být pomalu víkendovka/track day car, se kterou už bych k moři asi nejel. Ale zase proč ne. Takže jako daily auto M240i z továrny, je pohodnější, rychlá jako prase už tak a je levnější. Jenže mít těch asi 300t čechokreditů navíc, tak si rozhodně koupím M2 už jen z toho pocitu, že v případě M240i jsem si nekoupil vrchol potravního řetězce onoho modelu a raději udělám kompromis v pohodlí a denní použitelnosti. :-)

A jinak za sebe, já docela rád vybírám i ty běžné životní věci jako elektroniku, spotřebiče a tak...

krab
13. února 2018, 13:19
1

Mě se právě ta M2 extra líbí, už od začátku co byla vyrobená. Kupodivu roční, nebo jen krátce registrované vozy lze koupit už kolem 1.35 mega , někdy i s manuální převodovkou. Takže se to k tomu ceníkovému M240i s extra výbavou najednou blíží víc než se zdá.

Teď si jednu objednal jeden člověk z GT86/BRZ fóra - klasický příklad toho co po pár letech s tímhle autem dál zvolit....

Ale jinak všechno je otázka financí. Nikdy neexistuje něco jako "neomezený" rozpočet, to kupodivu ani na ministerstvu podivné chůze .. :-D A takové to : I kdybych měl na Ferrari Testarossa, stejně si ho nekoupím, protože mi stačí BMW 540i např... , tohle by se u mě stát nemohlo. Klidně to přiznám, jsem přesně ten fanoušek do aut, kterej pokud bude mít Miatu NB , bude toužit po Boxsteru na kterej zatím nemá, pokud budu mít Subaru BRZ, tak budu toužit po BMW M2, pokud budu mít 911 , budu toužit po GT3 RS , pokud budu mít Ferrari F360 Modena budu toužit po F12 atd atd ... zkrátka nespokojený, ale vlastně spokojený :) Stejně nakonec máme všichni rádi zrovna to aktuální auto, které doma máme. Než ho vyměníme za lepší hračku ...

gr
greg
13. února 2018, 14:24
0

Ministry of Silly Walks tam si chcem podat prihlasku, tam by som zapadol :-D Ale k teme, s neobmedzenym rozpoctom by som si predstavil napr. Caymana v predchadzajucej generacii so sestvalcom, manualom, LSD a skratenym stalym prevodom :) A k tomu ma v poslednej dobe berie este RX-8 od Mazdy, pripada mi to take vynimocne auto (aj bez Wankelu myslim). Akurat to by som musel robit na Ministry of Self Destruction aby som do nej siel :D

Anorex
13. února 2018, 14:31
0

Spíš Ministry of Finance... :-D

gr
greg
13. února 2018, 17:38
0

Tak financne by som si na ňu onedlho možno aj trufol. Horšie je podľa to že by to tu hádam nikto nevedel opraviť a predpokladám že na diely by som sa pekne načakal tiež zakaždým keď by niečo odišlo.

speedfred
13. února 2018, 17:58
0

ja som nasypal do 235i A/T behom roka snáď 200t Kč (vč. samosvoru) a M2 z toho nebude nikdy. Teraz po čase premýšlam to predať s patričnou stratou a ísť do manuálnej M2.
mr.Krab : nová M2 s manuálom sa dá zohnať za veľmi zaujímavé ceny

Nimrod
14. února 2018, 15:06
0

krabe, s jakým pětiválcem jsi měl to volvo? mně t5 (v 850) zas tak úplně nudná nepřijde, skoro bych řekl, že je to velmi příjemnej motor :-) pochopitelně podvozkově je to na něco jiného než bys asi rád, ale to od volva asi nikdo nečeká...

krab
14. února 2018, 15:26
0

To naše Volvo, to nebylo žádný extra Volvo. Takový Ford-Volvo :) S40 II. s motorem 2.4i (125kw - tuším) Nemělo turbo a mělo 5sp. automat Aisin. Bylo ale vynikající na plynulou, pohodovou jízdu + mělo fajn zvuk. O takovým si v dnešním kolikrát tříválcovým autě nižší střední třídy můžeš nechat leda tak zdát.

Ale měl jsem motor "T5" taky, ovšem ve Focusu ST a to byla mela :) To jsem měl moc rád to auto a ten zvuk toho pětiválce byl boží

Nimrod
14. února 2018, 15:30
0

tak tomu už rozumim :-) mi to právě nějak nešlo na mysl, ale takhle je to jasné :-)

beastar
14. února 2018, 15:41
0

Fakt jsou ty S40 tak špatný jak se o nich řiká. Mě tady prošla jedna 2.0T taky S40 v hodně pěkný výbavě i na dnešní dobu. Černá metla, nějakej paket (fakt nevim jak tomu oni řikaji) byl tam jinej nárazník, vzadu i vpředu, prahy a jiná mřížka chladiče. Jel sem s tim a bylo to jako dost pěkný svezení podle mě vzhledem k ceně auta. Až sem si řikal sakra jóó to byla ještě tahle poctivá doba. Přitom všude slyšim a čtu i od volvistů jaký jsou to sráče a bla, bla.

krab
14. února 2018, 15:49
0

Možná Nimrod ti to řekne. Ale tohle S40/V40 bylo dělané v kooperaci s Mitsubishi a Volvisti to nějak nepřekousnuli , jakože tohle není pravé krabicoidní Volvo ...
Já měl už to novější, to bylo zase pro změnu vyvinuté na platformě co sdílel i Focus II. a Mazda 3. Jestli něco můžu srovnat, tak bylo rozhodně líp odhlučněné než Focus a daleko líp antikorozně ošetřené. Já měl z roku 2007 myslím.

beastar
14. února 2018, 15:55
0

No já právě tohle moc nechápu. Ono to není to krabicoidní pravý Volvo. Jenže mám za to, že dneska to spousta lidí spíš bere jako plus, než mínus. Teda kromě fanoušku značky.

Nimrod
14. února 2018, 16:04
0

já to nejsem schopen osvětlit, protože jsem v s/v40 nikdy ani nejel. ale všichni jím pohrdáme právě proto, že sdílí platformu s něčím jiným. stejně tak v50 nikdy nemůže být pravým volvem :-) ale byly tam i problémy s motorama a kvalitou to také neodpovídalo zcela normám u volva z té doby, co jsem zaslechl. hezký příklad jsou sedačky. zde na ně někdo z redaktorů nadával co to šlo, přitom je volvo, dovolím si říct, pověstné jedněma z nejpohodlnějších sedaček
ta krabicoidnost je hodně subjektivní. někomu se to líbí, někomu ne. mně třeba jo, nemám rád volva s "nosem", takže pro mě volvo končí s s/v/c70, co se designu týče

Basino
14. února 2018, 21:35
0

My doma jednu S40 z roku 2000 máme a nemůžeme říct jediné slovo proti. Kupovaná z bazaru v roce 2007 základní motor 1,6 benzín social edition jen s manuální klimou, el. předníma oknama a zrcátkama. Teď má najeto něco kolem 330tis km a jediná věc, co se kdy rozbila bylo servo řízení. Myslím, že i ramena jsou stále původní jen se asi 2x měnili tyčky stabilizátoru. Jinak se jen mění olej, rozvody, kotouče a desky a jednou spojka. Svíčky tam byli origo s nápisama volvo az do 280tis km, zadní tlumiče se dělali při cca 300tis km a přední 320tis km. Auto se dnes a denně pohybuje po šumavě na dojíždení za prací a jediný co už je teda špatný sou přední blatníky dole ve spoji s prahy a i ty prahy už za moc nestojí ale jinak ok... podvozkově je to super a klidně bych to přirovnal co se týká rychlostí v zatáčkách a ovladatelností k prvnímu focusu. Sedačky by měli bejt v podstatě skoro to stejný co jiný volva z tý doby, záda mě z nich nikdy neboleli jako od skody/vw. Je to auto rodičů a oba mají velké problémy s páteří a i díky těm sedačkam a hlavně taky spolehlivostí, kterou si u nich volvo vydobylo, už pokukujou po jiným volvu a to po třetí generaci V70 s originálním cng.

Nimrod
15. února 2018, 05:02
0

https://www.autickar.cz/clanek/volvo-v40-aneb-o-kladech-pokroku/ jak říkám, nikdy jsem v s/v40 neseděl, takže nemám na ni svůj názor...

Basino
18. února 2018, 19:18
0

Jasný, tak ona ta S40 s 1,6 není auto co by budilo nějaký emoce, je to jen dopravní prostředek pro přepravu z bodu A do bodu B a to plní vcelku uspokojivě.

Jimi
13. února 2018, 10:39
0

úplně souhlasím s autorem článku. Taky jsem s těma 90-kami na tom podobně. Teď si pořizuji auta, na které jsem toužebně zíral jako student. Taky vím proč 540i a ne M5. Je to o banánech, jak se to tady už mnohokrát rozebíralo. Stačí se kouknout taky na prodeje nových aut. Nafta vs. benzín. I ti, co jsou relativně za vodou, se často rozhodují pragmaticky. Servisní náročnost, násobně dražší díly vrcholných modelů to dokazují. Elektronické vychytávky jsou taky pěkný business. Audi už ve své reklamě na A8 hlásá, že to auto už vlastně ani nepotřebujete...?!? Příprava na nový level?

reagovat
ma
martinw
13. února 2018, 12:28
0

Sny jsou hezka vec, ale krome tech 'bananu' je to take o tom zda k Vam to auto pasuje, zda bude uzitecne plnit svou ulohu. Typicky priklad je ze si koupite nejake vysnene Subaru STI a pak resite kolik sedacek se vam tam vejde dozadu na isofix (kolega v praci). Nebo soused v nablyskanem petkovem BMW kombi tahal cele leto na pozemek 5m dlouhe drevene late a dalsi stavebni material, az si clovek rikal proc si na to neporidil Dustera nebo nezaplatil par korun stavebni firme...

Jimi
13. února 2018, 13:42
0

Proto ignoruji současnou nabídku nových aut. Za cenu nové oktávky si můžu pořídit více aut různého zaměření a potřeb. Jsou časem prověřené a klidně zbyde i na řešení dřívějšího "snu", který ke mě určitě pasuje.

ma
martinw
13. února 2018, 12:19
0

Nemyslim si ze pravidlo nejdrazsi = nejlepsi nekdy platilo, vetsinu drahych vozu ceka neuprosny pad ceny a pak uz zbyva doufat ze drahy = kvalitni aby vuz dlouho vydrzel :)

reagovat
beastar
13. února 2018, 14:23
3

Snít je třeba. Jenže vrcholné verze nekoupíš protože chceš, ale protože to jde. Většina majitelů tak prostě auto má. Nadšenců je potom pár. Taky těch AMG a M v běžném provozu jezdí procento. Zbytek je někde v garáži. O autech jako Lamba nemluvě. Takže vývoj autora považuju za vcelku normální a logický.

I já chtěl M5, f40, Gallardo, Astony, 911gt2 no a nakonec mi bohatě stačí Zonda. Důležitá je denní použitelnost, vypadat na srazech zajímavě a dostatečně bohatě. Výbava auta je pak úplně jedno. Ale obyčejný auta na daily plácání? Tam vlastně tu plnou palbu většina stejně nevyužije. Já koukám aby to mělo pro mě nutné minimum co chci a zbytek neřešim. Když to tam je tak ok. Motor je věc druhá tam jde o to kde a jak s tim chci jezdit. Dvanácti válec od Bmw se ukázal v Praze jako daily auto ne příliš dobrý napad. Takže hlavně s rozumem a ohledem na použitelnost. Je to jako s lyžema. Taky nemám profi lyže s vesmiru za 26750 euro když moje umění by na ně nestačilo a kopec těch 14 dní v roce sjedu kvalitně i na kousku za zlomek ceny. Jsou i jiné věci než auta a je dost lidí kteří by mohli mít ale nechtěj...:) Pak maj zase letadlo třeba.

reagovat
Pólin
13. února 2018, 14:40
1

Samo, že se člověk pořád posouvá a chce tu italštější, tu výkonnější, tu lehčí auto...ale jak už tady na webu kdysi zaznělo- člověk spokojený nebude nikdy. Tedy v tom smyslu, že by to fungovalo tak, že ti to štěstí přinese nějaké auto. Je to jenom stav mysli. Třeba kolega je nejspokojenější na světě a to prosím, nekecám, jezdí s Trabantem, ačkoli dle jeho ostatních koníčků odhaduji, že by si klidně nějaké to BRZ, nebo ojetého Caymana pořídit mohl. Avšak trabanta vždycky chtěl a tak si jeden pěkný kousek koupil a užívá ho každý den a je vysmátý. Jinak já se vždycky snažím vybrat hlavně to, na co mám a nepouštím se do žádných finančních dobrodružství. Určitě nepotřebuji to nejlepší, nejrychlejší atd... konec konců to by člověk musel mít měsíčně volných 100 tyček na leasing na nějaké BMW M 760i a vždycky když vyjde nový model, tak jej opět koupit.

reagovat
BubaaCZek
13. února 2018, 16:35
0

Clanek mi pasuje do dnesni uvahy. Ma smysl upnout se na vizi poridit rychlejsi, obratnejsi - sportovnejsi auto? Nemelo by byt smyslem zdokonalovat schopnosti v prave dostupne technice? Na trackdays nema vyznam snazit se byt rychlejsi nez kolega vedle. Nejezdime cup, aby technika byla vyrovnana a bylo to jen o ridici. Jezdime na cas sami proti sobe. Point je dostat ze soucasne konfigurace nejvice, co to jde. Jestli to je o sekundu rychlejsi nebo pomalejsi nez auto vedle je irelevantni. A muze to byt klidne i trabant, pokud jej udrzis na hrane moznosti. Smysl posunout se dal ma az teprve, kdyz to auto mas uplne v malicku a chce to novou vyzvu. To ale beznemu autickari bude trvat leta.
PS: Ja "nove" auto musim o rok odlozit, tak se touto uvahou mozna jen ventiluju...

reagovat
beastar
13. února 2018, 19:08
0

Pokud jde o hobby ježdění na okruhu a pro zábavu i mimo, tak máš naprostou pravdu. Většina majitelů opravdu rychlých nemá šanci se na limit ani podívat limituje je strach i osobní schopnosti. Každý instruktor ti to takhle poví. Potom frajery posadíš do něčeho jako je Ferrari F430 on má okruh před sebou a nejen že s tim nedokáže jet plynule on se kolikrát ani neumí rozjet. A to jsou ti frajeři z těch Aplin, STi, eMek a podobně. Ono já se neposmívám těm klukům, ale taková je realita. Jezdit jak připosranej po centru Prahy po kavárnách a čumět děsně tvrdě umí každý hloupý pako, ale JET s tím autem tak aby byl nejrychlejší umí málo kdo. Poznal jsem pár lidí kteří to umí, ale to jsou většinově lidi co je závody kdysi živili, nebo jsou kolem toho od malička. Určitě ne nějakej kapitán průmyslu co si teďka koupil za trojku Gallardo přitom by se nedostal na časy a hranu ani v nový Miatě.

Po
Poledník
14. února 2018, 09:01
0

Můj splněný sen je nejslabší motorizací daného modelu a veškerou výbavu jsem odinstaloval. Díky mým preferencím má švihadla a nemá rádio, dokonce se v ní nedá najít už ani topení a airbag... Je snadný říct že mi na nejvyšší specifikaci nezáleží, ale zároveň v tom vozítku skončily veškerý vydělaný finance na vyřešení kvality a ovladatelnosti, takže o úspoře to nikdy nebylo. Nedávno jsme řešili rodinný kombík na delší cesty a tam to šlo opačným směrem. Dvouzónová klimatizace, tempomat, polokůže, asistenti a sada airbagů. Jde evidentně o to, za jakým účelem člověk auto pořizuje...

reagovat
Za
Zazaa
14. února 2018, 18:51
0

ja to mam tak podivne ... u aut na bezne jezdeni se snazim aby bylo co mozna nejjednodussi jen s pro mne nutnou vybavou (ABS protoze manzelka, central, el. okna, klima a tempomat u toho se kterym se jezdi na dovcu :)) proste mene je vice ...

naopak u aut pro zabavu obvykle koupim to nejdrazsi na co mam penize (a vetsinou nejvetsi nesmysl)

reagovat


reklama

Poslední komentáře

Poslední inzeráty

Volkswagen Golf 3 TD Variant 1996
Volkswagen Golf 3 TD Variant

1996 rok výroby
74 koní výkon
1 820 ccm objem

Citroën C3  2008
Citroën C3

2008 rok výroby
50 koní výkon
1 398 ccm objem

Ford Explorer  1999
Ford Explorer

1999 rok výroby
175 koní výkon
4 000 ccm objem

Jeep Grand Cherokee Limited 2000
Jeep Grand Cherokee Limited

2000 rok výroby
220 koní výkon
4 700 ccm objem

Saab 9-5 Aero Combi 2002
Saab 9-5 Aero Combi

2002 rok výroby
273 koní výkon
2 300 ccm objem