načítám data...

Volvo V40 aneb o kladech pokroku

Obecně přijímaným názorem mezi nadšenými motoristy je, že nová auta jsou sice možná praktičtější, bezpečnější a racionálnější, ale s těmi starými je příjemnější jezdit. Není proto na škodu si občas připomenout, že to taky není vždycky.

zobrazit celou galeriiZobrazit galerii

Nenarodil jsem se zrovna do automobilové rodiny. Nevím, odkud se moje posedlost čtyřkolovýmii vehikly vzala, ale rozhodně jí na mě nepřenesl můj otec, který si své první auto pořídil dlouho po třicítce, někdy v době, kdy už jsem byl dítkem školou povinným. Většinou jsme sice jezdili vozy mírně či více nestandardními, ale to bylo dáno spíše intelektuálskou a nekonvenční povahou celé naší rodiny než tím, že by byl můj drahý zploditel nějaký nadšený automobilista. Ostatně i já jsem po něm zdědil veškerý svůj talent k opravám osobních automobilů, který mě nutí volat si odbornou pomoc na cokoliv složitějšího, než je výměna kola.

Asi tedy nikoho nepřekvapí, že naše rodinné povozy nebyly, zvláště "v divokých devadesátých" vždycky šťastnými volbami. Opel Kadett hranaté generace "D" v kombíku a s karburátorovou třináctistovkou byl v té době docela zajímavý a z pohledu ani ne desetiletého prcka připomínal obří americké kombíky. Bohužel jeho spolehlivost v kombinaci s talentem předních pardubických mechaniků tahat z otce peníze, aniž by přinesli výsledky, z něj udělala auto, ve srovnání s nímž by byla skutečná amerika úspornější. 

O něco lepší byl Peugeot 309, ve kterém jsem učinil své první řidičské krůčky a který je důvodem, proč dnes co chvíli zabrousím do inzercí, jestli se náhodou neobjeví nějaké dostupné GTi. Náš exemplář bylo sice obyčejné pětidvířko se čtrnáctistovkou, ale ve srovnání se starým Kadettem působil jako sporťák a měl dokonce i luxusní výbavu, jako elektrická okna nebo centrální zamykání.

Bohužel ani spolehlivost Peugeotu nebyla zrovna hvězdná a postupem času se situace jen zhoršovala. Otec se tedy rozhodl, že překousne nudu a pořídí tu nejobyčejnější věc, která se na českém trhu dala najít. Bílou Felicii v kombíku a s koncernovou 1.6 pod kapotou. Ve srovnání s o mnoho starší "třistadevítkou" to bylo příšerné auto, ale když nic jiného, naučilo mě alespoň mé první meziplyny a vytrénovalo mi pravou nohu, aby se dokázala zkroutit mezi brzdu a plyn i v autech, kde by to normálně nemělo jít.

intelektuálové byli dlouho klíčoví pro přežití skandinávských značek

Ale i čas Felicie se nachýlil, její údržba začínala připomínat úsloví "i stokrát nic by umořilo osla" a tak bylo na čase vybrat další vůz, vhodný pro alternativně zaměřeného intelektuála. Což je problém, protože takový člověk ze své přirozenosti nechce jezdit v tom, v čem jezdí všichni ostatní (zvlášť když posledních pár let přesně to dělal) a zároveň se mu příčí nákup většiny "uznávaných" nestandardních značek. Mohl by totiž vypadat jako ti lidé, co si kupují Bavoráky, Mercedesy a Audi.

Existence takových lidí byla dlouhá léta naprosto klíčovým faktorem pro přežití skandinávských automobilek. Nebýt amerických univerzitních profesorů, architektů, spisovatelů a jiných více či méně alternativních intelektuálů, kteří nechtěl jezdit Fordem nebo Chevroletem jako všichni ostatní, ale zároveň se jim příčila okázala německá auta či uhlazený britský luxus, nejspíš by se s námi Saab rozloučil mnohem déle a zdaleka jisté by své setrvání na trhu nemělo ani Volvo.

Jak už jste zajisté pochopili z nadpisu, stalo se nakonec vozem, který někdy kolem roku 2009 obohatil naši rodinnou flotilu, právě Volvo. Konkrétně "lifestylový kombík" V40, vzniklý jako společný podnik s japonskou automobilkou Mitsubishi, jejíž evropský model Carisma sjížděl ze stejné výrobní linky v Holandsku. Ještě konkrétněji pak poslední vyráběný ročník 2004 v jakési na svoji dobu poměrně přiměřené výbavě a s jakousi osmnáctistovkou nejasného původu pod kapotou. Nutno říct, že jako tehdy čerstvý majitel o rok staršího Mondea TDCI, za které jsem navíc zaplatil signifikantně nižší sumu, jsem nebyl zrovna oslněn. V40 možná nebyla úplně špatné auto v roce 1995, kdy přišla na trh, ale ani tehdy to nemohl být zrovna zázrak. Ale v roce 2004?

za volantem v40 jsem nemohl přestat myslet na lidi, kteří považují nová auta za sterilní a nudná

S V40 čas od času jezdím už víc než pět let, ale teprve nedávný výlet za nákupem bratrancovy nové Alfy Romeo 146 Boxer (o které určitě také někdy napíšeme) mě přiměl napsat tento crossover mezi silničním testem a hejtem. Nebyla to žádná dlouhá cesta – jen nějakých 50 kilometrů tam a zpět, z Pardubic přes Chrudim kamsi k Ústí nad Orlicí. A s rozumným automobilem by to byla i cesta docela příjemná. S novinářským Peugeotem 508 jsem se tamtéž o týden dříve docela bavil. A s "New Edge" Mondeem, které jsem otci vemlouval namísto švédsko-japonsko-holandského výtvoru, by to byla skoro nirvána.

Ale s V40 jsem nemohl přestat myslet na lidi, kteří tvrdí, že nová auta jsou sterilní, nudná a že dříve bylo všechno lepší. Že moderní posilovače řízení tlumí jakýkoliv cit, motory s moderním řízením emisí nemají tu správnou reakci na plyn a auta jsou moc velká, tlustá, odtažitá a bezpečná. Při každé takové myšlence jsem se rozhlédl kolem sebe, začal ještě o něco vnímat volant ve svých rukou a nevěřícně sám sobě zopakoval, že ta věc, ve které sedím, byla ještě před pouhými 11 lety považována za téměř prémiový kombík. Tohle auto je současníkem BMW E46 a již zmiňovaného Mondea. A také důkazem, jak selektivně vzpomínáme na stará auta.

Když totiž někdo mluví o tom, že auta v devadesátých letech byla skvělá, mluví o těch pár, které dodnes jezdí, o která se dodnes někdo zajímá a která si tudíž někdo pamatuje. Což jsou obvykle ta dobrá. Čím dál do minulosti jdeme, tím je tento jev výraznější. Na špatná auta se zapomíná, nemluví se o nich a postupem času nabývá člověk přesvědčení, že vlastně ani neexistovala. A jako bonus zapomínáme na to, kolik tehdy ta dobrá auta stála. Pak snadno vzniká dojem, že osmdesátá léta byla plná Peugeotů 205 GTI a BMW 325i E30, zatímco vzpomínky na Citroëny Visa a Rovery 400 je milosrdně potlačena. Šedesátá léta považujeme za dobu Jaguarů E-type a klasických Porsche 911, ale už si neuvědomujeme, že typickým rodinným autem tehdy bylo něco jako Simca 1301 o výkonu zhruba pěti oslů (jednu jsem měl, byla hrozná) a když jste si chtěli pořídit "dostupný sporťák", zaplatili jste ekvivalent dnešních cen Miaty třeba za Fiat 850 Coupé o výkonu dvou oslů a jedné muly, nebo za MG Midget, do kterého se vešly jen vaše děti, a navíc nenastartovalo.

A stejně tak zapomínáme, že ještě na začátku minulého desetiletí očividně existovali lidé, kteří byli ochotni vyměnit přibližně milion tehdejších korun za tuhle… věc. Že jsou moderní auta sterilní a nudné plechovky s tupým řízením a žádno odezvou na plyn? Že downsizingová turba zabila charakterní motory? Běžte se projet ve Volvu V40.

po svezení s V40 pochopíte různá pseudoluxusní supermini a jejich smysl

První věc, které si po nasednutí všimnete, je velikost auta a vnitřní prostor. Tedy spíše absence obojího. Pokud jste měli problém pochopit existenci supermini od prémiových značek, svezení s V40 by vám mohlo leccos vysvětlit. Když si sednete do dnešní Fabie nebo "pseudoluxusního" Audi A1, zjistíte, že místa uvnitř je v nich zhruba stejně jako v onom Volvu. Nebo to tak přinejmenším působí.

Druhou věcí jsou ovládací prvky. Člověk zhýčkaný mechanickým chodem páček a knoflíků moderních aut bude zděšen gumovým chodem téměř všeho. Nebo přinejmenším toho, co nemá chod fórový a plastový. Alespoň že řízení má ještě poctivý hydraulický posilovač. Což ale bohužel nepoznáte, protože volant má stejně chod jako by tyč řízení někdo smotal z gumových žížalek.

A motor? Atmosférický čtyřválec, ještě mnohem méně utlumený euronormami než ty dnešní a ochotnější se nechat vytáčet. Doopravdy. Poznáte to velmi dobře, protože pokud tu věc netočíte téměř neustále, tak prostě nejede. A když už jí točíte, tak začnete chápat, proč automobilky "tuní" zvuk nových motorů. Vytočená naprosto nesportovní osmnáctistovka totiž zní jako týrané zvíře, spíše než cokoliv jiného. Stačí pár předjížděcích manévrů a začnete toužit po nějakém supermoderním litrovém tříválci s turbem, nebo podobné vymyšlenosti, která by vám nabídla rozumnou dynamiku a zvuk, který se dá poslouchat.

Jako bonus tu jsou navíc sedačky, ve kterých se z neznámého důvodu nedá sedět bez bolesti zad. Možná je to nějaká individuální nekompatibilita, ale většina mých spolujezdců si stěžovala na totéž. Zvláštní, zvláště když jsou Volva jinak skvělými sedadly proslulá.

Představa, že tahle věc stála skoro stejné peníze jako fantastická E46 je prostě absurdní. Dnes, o sotva deset let po konci výroby tohoto vehiklu, bych před ním dal přednost téměř kterémukoliv supermini a asi úplně každému hatchbacku nebo kombíku nižší střední třídy, který se dá koupit. Většině z nich kvůli přízemním faktorům jako je pohodlí, prostor nebo poměr výkonu a spotřeby. Ale spoustě z nich i kvůli potěšení z jízdy a zábavě za volantem.

V40 mi svou unylostí připomněla jednu důležitou věc, díky které se vám dnes možná bude lépe usínat. Ta stará auta z dob, kdy "svět byl ještě v pořádku" nebyla všechna skvělá. Dokonce nebyla ani všechna dobrá. Naopak, spousta z nich byla úplně příšerných. Ta stará auta, která milujeme a obdivujeme, jsou většinou z hlediska řidičských zážitků tím nejlepším, co se v dané době dalo koupit. Využíváme časového odstupu a faktu, že si ze starých aut můžeme dovolit vybírat, zkoušet a přebírat, aniž bychom s každým pořízeným kupem upisovali duši ďáblu leasingové společnosti.

Myslete na to, až se příště budete probírat inzercí, slintat nad starými Focusy, Alfami s Bussem pod kapotou a Imprezami lehkými jako pírko, a zoufat si, že za deset nebo dvacet let už taková auta nebudou. Až budete mít výhodu časového odstupu a možnost vybrat si to nejlepší, zjistíte, že mezi dnešními novými auty je pořád spousta zajímavého…

Nelíbí se Vám reklamy, ale líbí se vám články?
Podpořte nás, pořiďte si VIP členství a užijte si autíčkáře bez reklam.


Mohlo by Vás také zajímat

Pro přidání komentáře se přihlašte nebo registrujte

Komentáře

mi
mirek
15. února 2015, 23:24
0

Aby to nebyl jenom hejt, tak řeknu, že na auto z roku 1995 vypadá design V40 dobře. Uvědomme si, že v roce 1994 se u nás prodávaly Favority... Volva jsou zkrátka komfortnější auta s měkčím podvozkem, což mj. znamená i gumové "oddělení" řidiče od vozovky.

A kvalita sedadel se před 20 lety ještě tak moc neřešila, nebyli jsme tak rozmazlení jak dnes. Zvuk se tehdá řešil asi natolik, jestli je auto hlučné (š120) nebo tiché.

Milion tehdejších peněz je dost. Ale když si zase vezmeš, že Fel. combi laurin & klement v plné výbavě stála přes půl milionu..

Je třeba si uvědomit, že V40 není auto pro 4 dospělé osoby. U aut nižší střední třídy se nefňuká, že na zadních sedadlech není místo.. prostě to tak logicky je. Pro děti je vzadu místa dost.

Je vidět, jak drahá je automobil věc. Člověk si koupí věc za milion a za pár let to má hodnotu ~nula. Kdyby si koupil auto za 800.000 a dalších 200.000 investoval např. do ozvučení obývacího pokoje, udělal by z dnešního pohledu lépe. :-)

reagovat
BobAsh
15. února 2015, 23:42
0

Srovnávání českejch resp. československejch aut z 90. let s jejich západníma protějškama je nesmyslný. My jsme tehdy vystupovali z automobilových temných časů a západ už byl dávno v moderní době.

A ve srovnání s relevantní konkurencí, resp. s konkurencí, kterou z té doby dneska vnímáme, je V40 prostě krám. Spousta aut z té doby v dnešním řidiči vyvolává nostalgii po všech těch věcech, o kterých jsem psal - ostatně třeba ta 146 Boxer, pro kterou jsme jeli, je naprosto boží a u ní si třeba i člověk řekne, že je škoda, že se taková věc už nedá koupit a že už Alfa není co bývala.

U V40 si člověk vzpomene na jejího nástupce V50, která jezdí jako Focus s lepším interiérem, a říká si, jak je dobře, že to Volvo tehdy Ford koupil :)

Da
Dad
16. února 2015, 01:22
0

Nerad, ale musim trochu souhlasit. Tohle auto ma zena ve "sportovni" verzi T4, s o dost silnejsim motorem, upravenym podvozkem a lepsima sedackama. Neni tedy TAK strasny jak autor popisuje, jede docela rychle i vcelku pohodlne, i po skoro dvaceti letech je spolehlivy a ani nevypada zle ...

Ale prestoze ma dveste koni a plnou nadrz a stoji mi pred domem, jeste mne nenapadlo jet s nim dobrovolne na projizdku.

reagovat
David Marek
16. února 2015, 14:06
0

To musí být vážně hrůza, protože jsem ani doteď netušil, že takové auto máte :D

Ro
Rosťa
16. února 2015, 10:58
0

Přesně tak, je dobře že ford tenkrát volvo koupil (dnes už samozřejmě čína, ale dobře vedená) :) Stejně tak jsem například rád, že TATA koupili Jaguar, protože ty auta co od té doby vyrábí jsou boží :)

reagovat
bi
bitner
16. února 2015, 15:42
0

Ale jo, ted jsem si prohledl Mazdu 3 a musim uznat, ze moznost volby tady porad jeste je. Sice jsem presvedcen, ze v 90. tech moznosti bylo vic, ovsem porad je tu na jedne strane superjednoducha a levna Dacia, na druhe strane treba prave ta Mazda, ktera svym rozvorem 2700 mm, designem a dvoulitrovou atmosferou jasni den (bohuzel ji nevlastnim, ale snit neni zakazano).

reagovat
Daniel Borský
16. února 2015, 16:56
0

super clanek, naprosto souhlasim, ne vsechny vsechny starsi auto jsou automaticky lepsi nez jejich modernejsi ekvivalent jak se casto tvrdi. viz. jag x-type, posledni mazda 626 apod. docela by me zajimal "srovnavaci test" treba Passatu B5.5 vs B8, mondeo mk3 vs mk5, E46 vs F30... v kolika pripadech by tak asi vyhral zastupce starsi generace?! ;)

reagovat
BobAsh
16. února 2015, 17:12
0

Můj odhad je:
X-type vs. XE: Vyhraje jednoznačně XE, protože to není nafintěný Mondeo.
Mazda 626 vs. Mazda6: Vyhraje 6
Passat B5.5 vs B8: Vyhraje B8 (už B7 byla mnohem lepší, předpokládám, že B8 bude pokračovat stejným směrem)
Mondeo Mk3 vs Mk5: Mk3 bude určitě zábavnější, docela bych si i tipnul, že bude pořád působit jako celkově příjemnější auto.
BMW E46 vs F30: Řidičsky E46 o vesmír. Pokud bychom hledali fakt dobrý Audi, tak F30.

Ni
Nickson
16. února 2015, 17:04
0

Nedávno jsem se díval po bazarech, hledal jsem dostupný kombík s nějakým tím "thrill faktorem". Takže jsem si v mírném alkoholovém opojení vzpomněl na Volva 740 a 940. To, že jich na trhu není mnoho, je logické. Ale že se v podle ceny vzestupně setříděném seznamu budu muset probrodit závějemi laciných V40 , než se k nějakým doklikám, mě překvapilo. Na mobile.de je Volvo V40 v ceně do 1000EUR (takže skoro za odvoz) v počtu 190 kusů! A některé mají i třeba 53.000km! Naopak přes 300.000km jich má jen zlomek.
Naopak generačně starší 7x0 a 9x0 jsou dražší a přitom mají najeto mnohdy přes 400.000km.

reagovat
Spooker
16. února 2015, 18:10
0

Opět fantasticky čtivej článek... :)

reagovat
Ni
Nickson
16. února 2015, 19:52
0

S tou Mazdou 6 je to složitější. Jednu jsem měl. Pokud to není rozbitý, tak je to určitě lepší auto, než 626, dokonce mi to přišlo lepší než tolik opěvované Mondeo. Ale....
Ale co, někdo už to napsal za mě
http://www.autanet.cz/autonews-recenze-ojetiny-mazda-6-rezavejici-kraska-2202
a klidně bych se pod to podepsal. Jen podotýkám, že se mě týkaly všechny problémy zmiňované ve článku a ještě dva zásadní navrch. Hned po leasingu šla z domu svinským krokem.

reagovat
Dr
Dragomir
16. února 2015, 20:54
0

Mel jsem Volvo S 40 2 litry. 143 koni. Z roku 1996. Plna vybava. Pozitiva: Sedacky v kuzi, vyhrivany. Celorocni jezdeni Split Brno. Mam 2 metry. Lepsi sezeni jsem nezazil. Motor, bezny rozjezd na trojku. Pravda, trochu vic zralo. Nevtiravy luxus. Sklopne sedadlo vedle sofera, nabytek z IKEA nebyl problem. Bezpecnost, v te dobe 4 airbagy, ABS. Negativa: Trochu tesno, chybela loketni operka, model ze zacatku produkce nemel palubni pocitac. Volant je vyskove nastavitelny. Taky se menilo radio. Ale Volvo melo program, ze nektere dily byly tusim zadarmo, ci za dobry peniz. Pri cca 175 tis. km, mozna vic, odesla prevodovka, nova cca 70 tis. korun. (Rok 2002-2003) Pri cca 230 tis. km odesla klimatizace spolu s cetralnim zamykanim. Pry to bylo spojene s "elektrikou". A konec. Prodej. Nezpominam tez uz vlastne proc ale z pohledu meho soucasneho auta Toyota Avensis. U Volvo pravidelny, nuceny navstevy servisu. Auto me vysplouchlo vlastne jednou. Na konci naseho souziti. Moc rad na nej vzpominam, melo "dusi". P.S. Z te doby bych chtel SAABa, Subaru... MB C, Rovera... . P.S. Jinak souhlasim. Rozdil mezi moji soucasnym Avensisem a S40 obrovsky. Pro my laicky okoli, vsichni hlasuji pro Volvo.

reagovat
Bu
Bubák2
17. února 2015, 09:42
0

Gratuluju ke 146. Není náhodou vínová s boxerem 1,6? Chystal jsem se s kamarádem do popisovaných končin pro jednu takovou jet, ale někdo nám ji vyfouknul :-)

reagovat
BobAsh
17. února 2015, 12:41
0

Jo, přesně taková to je. A vypadá jako docela solidní kup, za těch mrzkých 20 tisíc. Nejspíš bude potřebovat jen novou spojku a pár drobností, aby byla solidní... Test již brzy ;)

Bu
Bubák2
17. února 2015, 18:28
0

Parádní. Na test se těším :-)

reagovat
yorkin
03. března 2015, 08:18
0

Tak tady fakt souhlasit nemůžu. Jistě značný podíl na špatném dojmu bude mít motor z Mitsubishi 1.8 GDI, který (ostatně podobně jako 1.8 20V v prvních Octaviích) nejede a žere. V kombinaci s automatem (pokud fotka z interiéru není jen ilustrační) to musí být fakt děs. Najel jsem svého času asi 30000 km s verzí 2.0T v manuálu a tvrdím, že je to vlastně fajn auto. Celkem jede, nemá nijak strašnou spotřebu a prostoru je v něm jako O1 (ano, i kombi má podstatně menší kufr). Ano, izoluje řidiče od dění, ale to je vlastnost, nikoli chyba. Na druhou stranu je parádně tiché, pohodlné a pokud nemá najeto půl milionu, tak i s příjemným a kvalitním interiérem. Ano, e46 je jinde, ale to její ceny také (klidně dnes dvojnásobně), navíc S/V40 je prakticky neviditelná, zatímco u BMW 3 budu působit trochu jako zastydlý puberťák, kdybych v ní někam přijel. Takže ano, pro autíčkáře to asi není optimální volba, ale jako daily driver pro normálního člověka s rozpočtem kolem 60 dává dnes dobrý smysl.

reagovat
BobAsh
03. března 2015, 14:07
0

Fotka s automatem je jen ilustrační, testovaný vehikl měl manuál. A pokud jde o izolaci řidiče od dění - to je samozřejmě správně, pokud je to auto zároveň pohodlné. Pokud je tak příšerně nepohodlné jako tahle věc, tak tomu příliš nerozumím.

A to, že dneska jsou V40 skoro zadarmo, docela chápu. Kdo by je chtěl. Ale když to bylo nové, tak to stálo skoro jako E46, což mi přijde dost pozoruhodné.

yorkin
03. března 2015, 14:30
0

Nemá tenhle kus něco s podvozkem? Exmoje V40 má dnes najeto asi 300 000 km a ve srovnání s třeba tou O1 je stále ještě nesrovnatelně pohodlnější.

BobAsh
03. března 2015, 14:33
0

Tak proti O1 je pohodlnější kde co. A tohle je nepohodlný i spoustou dalších věcí. Blbě se v tom sedí, blbě se to řídí, je to prostě celý blbě.

To
Tom V.
09. března 2015, 12:11
0

Nedávno jsem trochu zariskoval a koupil si tohle ve sportovní verzi T4 r.v. 98 na LPG za 28 000,- jako náhradu za Mondeo kombi r.v. 97 1.8TD. 200 koní, levný provoz (12L plynu /100km) najeto 375 tisíc (z toho 130 tis. na plyn). Za daný peníze nic lepšího lepšího neseženete. Jediný čeho lituju, že už jsem Mondeo nevyměnil dávno.

reagovat
Ho
Hondzik
15. března 2015, 17:23
0

Zrovna min týden jsem při obhlížení nového povozu na práci koukal na V40 T4. Nepřišlo mi to jako špatná volba. Potřebuju abych si do toho sednul já, občas někdo vedle mě, a do kufru basa s nářadím, dva kufry , skládací štafle.. O víkendu si do kufru možná vleze pes a dozadu dcera. Na vyblbnutí mám dvě Alfy ( 75 TS a 155 V6), na dlouhý trasy Espace ( ke kterýmu ač je to už dědek mám takovej melancholickej vztah a nemám rád když je uvnitř bordel a trpím za něj na špatných silnicích. Prostě je to kámoš do nepohody) Nějak jsem dospěl k tomu že další Alfu (156sw) asi už nechci, protože nafta mi nesmí do baráku, 16v TSko není můj šálek kávy a 2,5V6 aby člověk pohledal. Navíc by se jako u každý Alfy dostavil pečovatelský a ochranitelský komplex a měl bych další auto k ho a ne na práci. Koncern nemusím, Japonci mě neberou ( ségry Avensis mi přijde nejvíc bezpohlavní auto na světě) , Volvo se mi jevilo jako slušné řešení situace. Ale když to tak čtu, asi si to maluju růžově

reagovat
Al
Alesmoto
12. května 2015, 17:51
1

Ve Volvu V40 1,8 GDI jsem najezdil přes 100tis. km. K dyž jsme si toto auto vybírali, věděli jsme, že vzhledem k vnějším rozměrům je oproti jiným autům uvnitř o něco menší. Ale to je Volvo - jsou tam velké deformační zóny např i ve dveřích. Mít bezpečné auto byla při výběru dost důležitá věc. Taky s ním při 70km/hod manželka sundala čelně srnku, že ta udělala nepočítaně kotrmelců. Na autě díky použitému kvalitnímu plechu nebylo nic, než pár mm promáčklý důlek.
Díky tomu to vážilo skoro o 200Kg víc, než jiné auta této velikosti. A to se pochopitelně projeví i na menší akceleraci a vyšší spotřebě.
Dovolenou k Jadranu to jelo cestovatelským tempem 1x za 6,5L, podruhé za 6,7L. A to jsme jeli přes hory až na Pelješac. Ano, s benzínovou 1,8.
A na jízdy po okolí to jezdilo 7 - 7,5 a když jsem pospíchal, tak to bylo kolem 8. Ale zase, které auto z té doby jezdilo s váhou 14 metráků a 125ti koňovým motorem za míň??
A rozhodně jsem nebyl ze sedaček po delším cestování jakkoliv zničený. Prodali jsme ho s najetými 280 tis a mimo běžných destiček a jiných spotřebních věcí nebylo zapotřebí cokoli řešit natož aby nás to někde nechalo.

reagovat


Poslední komentáře

Poslední inzeráty

Buick Skylark GS 1972
Buick Skylark GS

1972 rok výroby
250 koní výkon
5 700 ccm objem

Ford Mustang V8 289 CUI, automat 1966
Ford Mustang V8 289 CUI, automat

1966 rok výroby
220 koní výkon
4 700 ccm objem

Chevrolet Aveo LPG,KLIMA 2008
Chevrolet Aveo LPG,KLIMA

2008 rok výroby
92 koní výkon
1 400 ccm objem

Chevrolet Blazer K5 1981
Chevrolet Blazer K5

1981 rok výroby
100 koní výkon
6 200 ccm objem