načítám data...

Jeep Renegade 4xe: Za dobrodružstvím i na baterky

Jeep postavený na Fiatu 500X dělá už roky vrásky všem pravověrným milovníkům Jeepů. Jak mohli udělat z Fiatu dobrý offroad? Teď je na čase přilít olej do ohně. Přišla verze, která má baterky.

zobrazit celou galeriiRecenze & testy: Jeep Renegade 4xe: Za dobrodružstvím i na baterky

Budoucnost přišla už i do míst, kde i přes existenci Jeepu na základě Fiatu je stále svět správně. Jižanská vlajka vlaje při západu slunce u chatrče na konci trailu, chlapi nosí pořádný klobouk a umí házet lasem, a i ty silikonové implantáty jsou tady opravdovější. A baterky tu jsou leda ve vysílačce. Tedy donedávna byly jen tam.

Vlastně nechápu, jak někdo dokáže s vážnou tváří tvrdit, že Renegade je ošklivý. Chápu slova jako absurdní, zbytečně vysoký a podobně, ale ošklivý? Vždyť se na něj podívejte! Celé to vypadá, jako by někdo z návrhářů donesl do práce malůvku svého dítěte, které nakreslilo svoji ideu Jeepu. Hele, uděláme to roztomilý, do města, ale furt tomu necháme to, co dělá Jeep Jeepem! Ano, nabízí se otázka proč? Ale na ni odpověď neznám.

Co ale znám, jsou rozměry Renegadu. 4,2 metru na délku, 1,8 metru na šírku a 1,7 metru na výšku. Je kratší než Škoda Scala. Což se ve městě rozhodně hodí, stejně jako dobrá světlá výška a pneumatiky o profilu tak velkém, že odřít kola by představovalo vážně hodně snahy. Ale Renegade není jen autem do města.

Foto: František Čáslavský

Je fakt, že interiér už tady dávno není jak v doopravdickém offroadu, kde k čištění použijete smeták a hadici. Palubní deska je vespod bílá, sedačky jsou z bílé kůže a koberec má vlas! I přes svou barevnost je to ten stejný utilitární interiér. Ovládací prvky a kolečka jsou velká, příjemně se ovládají a ovládání klimatizace člověk zvládne i poslepu. Super. Oproti tomu působí obrazovka se spoustou spíše malých ikonek tak trochu složitě. Zbytečně složitě. Je tady schované například vyhřívání sedaček, ke kterému se musíte prokliknout do menu, volby pohonného ústrojí a vše ostatní. Je možné si jej dost upravit k obrazu svému, hlavně co se rozložení ikonek týká, ale i tak to není úplně ono. Snad jestli by to nešlo trochu zjednodušit, což?

Nejvtipnější věcí na Renegadu jsou vždy spousty maličkých věcí. Od Jeepu, který se škrabe do kopce na čelním skle, přes člověka zdolávajícícho vrchol u zadního stěrače. A do toho reliéfy Jeepu úplně všude. Jejich hledání a okukování mě bavilo celý týden…

Koláž: František Čáslavský

No jo, až na ty barvy v interiéru jsme ještě pořádně nic nového neviděli, pojďme se tedy podívat na pomyslného slona v místnosti. Pohon Renegadu obstarává maličkým turbodmychadlem přeplňovaný benzínový čtyřválec o objemu 1,3 litru, který skrze šestistupňovou převodovku pohání přední nápravu. Ale počkat, kde je pohon všech čtyř kol? Schovejte ty pochodně, je stále přítomen, ale o pohon zadních kol se stará elektřina. Ano, není tu žádné mechanické spojení mezi přední a zadní nápravou (nebudeme-li počítat karoserii, ale vy určitě víte, jak to myslím).

Jak to může fungovat? Překvapivě dobře. Podařilo se mi rozgumovat zadní kolečka? Nikoli. (Ani jsem se o to moc nesnažil, abych pravdu řekl.) Prospekt slibuje, že na elektřinu lze ujet až 50 kilometrů, což by za ideálních městských pojíždět mohlo odpovídat. V hybridním režimu se bez větších problémů vejdete do spotřeby kolem pěti a půl litru benzínu, pokud ovšem nevyrazíte na dálnici. Ta se Jeepu líbí ze všeho nejméně a je pro posádku i nejméně komfortní. Tedy, pro cestu po nejdelším schodišti ve střední Evropě je vhodné, ale spotřeba vyleze mezi sedm a půl a osm litrů a hluk při stotřiceti za hodinu je docela nepříjemný a nevyhnutelný.

I když se zdá, že je to Jeep do města, přecejen bych v něm ocenil trochu měkčí podvozek. Ne, že by byl vysloveně prkenný, ale je spíše tužší. Z hlediska jízdních vlastností fajn, i když je skoro vyšší než širší, tak na silnici působí dost jistě a na svou výšku se naklání až nepřiměřeně málo. Na vymetání okresek super, ale bude to s ním vůbec někdo, vyjma novinářů neznajících míru, dělat?

Foto: Josef Vyškovský

Nejlíp je nakonec Jeepu mimo zpevněné cesty. Hned několik dní po sobě jsem po konci pracovní doby odpojil Jeep z nabíječky a vyrazil za dobrodružstvím, které nabízely přilehlé brownfieldy a podobná místa. I bez režimu pro nezpevněné cesty si poradíte velmi dlouho a na volbu 4WD LOW došlo až v momentě, kdy jsem podcenil, jak moc bude jedna blátivá plocha vyschlá. Nebyla a bahno jsem pak dostával až ze střechy. Ale to tak má být, to je v pořádku. Nájezdové úhly jsou tu docela slušné a vážně by mě lákalo zkusit, jak si poradí v nějakém pořádném terénu. Mohlo by to být velice fajn.

Verdikt

Renegade je i s balením baterií navíc stále fajn auto. Jsem si dost jistý, že většina prodaných kusů bude typické auto do města, které větší terén než obrubníky u supermarketu nikdy neuvidí. Možná je to mrháním potenciálu, ale vzhledem k cílové skupině, která si Renegade kupuje, to nevadí. Pokud chcete malé SUV, které vás sveze v lese i ve městě, bude moci parkovat v Praze zadarmo a nebude se brát moc vážně, proč uvažovat o něčem jiném?

Za fotky exteriéru děkujeme Pepovi Vyškovskému!

Technické údaje

Motor: přeplňovaný čtyřválec 1332 ccm + elektromotor
Výkon celkově: 140 kW (190 koní) při 5000 – 6500 ot./min
Výkon spalovacího motoru: 96 kW (130 koní) při 5500 ot./min
Točivý moment spalovacího motoru: 270 Nm při 1850 ot./min
Výkon elektromotoru: 44 kW (60 koní)
Točivý moment elektromotoru: 250 Nm 
Převodovka: šestistupňová automatická
Maximální rychlost: 182 km/h
0-100 km/h: 7,5 s 
Hmotnost: 1 770 kg 
Průměrná spotřeba dle WLTP: 2,1 l/100 km
Průměrná spotřeba (v testu): 5,5 l/100 km
Cena již od: 954 900 Kč

Nelíbí se Vám reklamy, ale líbí se vám články?
Podpořte nás, pořiďte si VIP členství a užijte si autíčkáře bez reklam.


Mohlo by Vás také zajímat

Pro přidání komentáře se přihlašte nebo registrujte

Komentáře

Sa
Sato
17. května 2021, 19:01
1

To nie je človek, to je bigfoot.

reagovat
eLzyx
17. května 2021, 20:02
6

Krásné, funkční, zajímavé ... dokud se člověk nepodívá do ceníku a nezačne přemýšlet.
Renegade 1.3T verze Longitude stojí 663 resp. 580t Kč v akci. Renegade 1.3T PHEV verze Longitude stojí 929t Kč. Vážně stojí ta minibaterka a poměrně slabý elektromotor 260-340t Kč navíc? Za 340t Kč dokáží skoro prodávat celé auto - základní verze je za 430t Kč.
Dělají si se zákazníků prdel, nebo to myslí vážně?

reagovat
eLzyx
18. května 2021, 09:47
0

jen pro takové dokreslení situace. Je tam 11,4kWh baterka, přičemž aktuálně se počítá, že automobilky nakupují baterky za 140USD/kWh. Budu-li počítat i s nějakou rezervou, tak v tomhle Jeepu je baterka za 1800USD, resp. asi 38t Kč. Kolik může stát elektrický motor s nějakou tou elektronikou kolem? Do 100t Kč? K tomu je také vhodné započíst mínusem eko odpustky, které takové auto vygeneruje. Přesto se rozhodli cenu těchto komponent navýšit dvoj či až trojnásobně. A pak brečí, že nemají prodeje.

Avex
18. května 2021, 11:03
0

Je to FCA, tam si nikdy nehráli na dobrej poměr cena/výkon.

HeavySmoker
18. května 2021, 11:39
1

V FCA je im jedno čo sa deje v ČR. Toto auto je určené na západ a sever, kde daňové nastavenie spôsobí že benzín a plug in hybrid stoja rovnako a ľudia to kúpia. Z pohľadu českej optiky súkromného kupujúceho to finančne zmysel nedáva. Neviem ako v ČR, ale napr. u nás v SR sa to dá firmou odpísať za dva roky miesto 4, a to je celkom zaujímavý benefit. Moje ďalšie firemné auto bude mať tiež baterku presne kvôli tomuto aj keď nabíjať to budem presne nula krát.

eLzyx
18. května 2021, 11:45
3

to je právě to, automobilky spoléhají na dotace, takže záměrně své elektro eko prodražují, brečí jak želvy, že to nejde, že drahý, baterky stojí nesmysl, tvrdí, jak se bude vše zdražovat a přitom z toho mají "rejžung" jak prase. Nejlepší by bylo, kdyby se všechny tyhle dotace zrušily všude, v celé Evropě, a maximálně by se podporovala výstavba dobíjecích stanic a celkově infrastruktury.
Pak by tahle auta zlevnila.

Frankie
18. května 2021, 13:29
2

To by se dalo tesat do kamene. Zrušit veškeré dotace do přímé spotřeby. Podporovat dotacemi max. infrastrukturu apod. Případně ještě vývoj. A to platí ne jen u elektromobility

mariov8
20. května 2021, 10:25
0

Nejdražší na automobilu není materiál, nebo díly jako takové, ale jejich/jeho homologace...

eLzyx
20. května 2021, 11:36
0

kolik může stát homologace jiného druhu pohonu u existujícího auta? 10M Kč? Kolik těch aut prodají? 10000ks? To je 1000Kč/kus. Pokud by homologace stála 10x tolik, tak jsme na 10000Kč, stále to nevysvětluje, proč bych si měl za trochu baterek a elektromotůrek navíc připlácet jak za skoro celé auto.

Pólin
17. května 2021, 20:03
0

Hrozne se me to auto libi... vlastne pro moje potreby by bylo naprosto idealni...50km na baterky, delsi cesty na benzin, projede to ve snehu i neco v terenu, jak je vidno...ale cena 1m je docela bida...chapu, ze je to top specifikace(doufam), ale za auto velikosti scaly je to fakt moc. Za mne ma asi subo xv trochu lepsi hodnotu...

reagovat
Honza 'Hamster' Křeček
18. května 2021, 08:38
0

Kdyby bylo Subaru levnejsi, jenze ono neni. A to je to slabsi auto a neni to PHEV…
Auta jsou ted draha….

Pólin
18. května 2021, 09:12
0

xv začíná na cca 650... ale máš pravdu v tom, že to není phev...

To
Tomshon
17. května 2021, 20:32
3

Mi se ten fiátek moc líbil! A měl super elektronické sedačky!

reagovat
Jan Machač
18. května 2021, 09:32
0

Jak zalehnout granát pomocí homo sapiens a elektromotorů? ;-))

To
Tomshon
17. května 2021, 20:34
1

A taky se mi líbilo pár detailů.

reagovat
Vojta
17. května 2021, 21:12
0

Renegade PHEV mi připadá docela drahý a ta úspora zase není tak velká. Máme ho v líbivějším balení (500X) taky s 1.3 FireFly a šestikvaltem (ten by měl být i zde) a vlastně to žere podobně. Rozdíl možná bude ve městě, ale dálnice dává kolem těch sedmi litrů. Trochu bude asi pomáhat lepší aerodynamika, což je znát i na tom hluku. Každopádně zatím spokojenost a pokud se to nezačne sypat, tak to můžu s klidným srdcem doporučit. Jen teda na 17" a větších kolech to je neříditelné a příšerně tvrdé. Hrozně moc pomohlo dát na to obyčejné (tedy ne Runflat) 16" a ufouknout někam na 2.2bar. Teď to konečně jezdí dobře.

reagovat
PB
18. května 2021, 05:13
0

No toz roztomile to je, ale mega roztomile to zase neni... tolik za baterky a pseudo ctyrkolku nedava smysl. Uspora na palivu nejakej ten litrik rozhodne za 300tisic nestoji, nemluve o e-ctyrkolce. Coz me privedlo k tomu, ze podle katalogu jsou vsechny ostatni jen FWD... pche.

reagovat
Goldies
18. května 2021, 07:49
1

Hele Franto, kousek za Brnem v Mokre je krásná off road trať. Najdeš tam lehké průjezdy i prasárny. Tak příště až budeš mít nutkání to vyzkoušet, tak šup :-)

reagovat
Ha
Habakukk
18. května 2021, 08:19
2

Mě to auto ve 4xE za toho miloše absolutně nadává smysl. Původní provedení 4x4 s 2,0mjet nebo 1,4t jet bylo i cenově fajn, toto je mimo realitu. Proč bych neměl jít pro Rav4 která je za nějakých 800t Kč.

reagovat
Luki.xy
20. května 2021, 08:58
0

No s tou RAV4 bych to zas nepřeháněl. 800t je za nejzákladnější verzi v akčním ceníku. Když to aspoň trochu srovnáme – 4x4, automat, alespoň prostřední výbava, tak jsme na přibližně 1,1+ milionu.

Ale je pravda, že i tak mi přijde ravka výhodnější. Je to nějakých 150 tisíc navíc za auto o třídu (nebo možná o dvě) větší. Na druhou stranu, pokud sháníš auto do města (malé rozměry) a máš na PHEV Renegade prachy, tak proč ne. Ale musíš to chtít, logicky to smysl nedává.

Ha
Habakukk
20. května 2021, 11:15
0

No když se podávám na skladovky Ravek tak 4x4 začíná na 800t Kč jasně nemá kůži, ale z ostatních pohledů je zcela dostatečná. Renagade v 4x4 je nejlevnější skladové za 880t Kč.

Luki.xy
20. května 2021, 11:33
0

Jo takhle, tak to asi jo. Já bral normálně ceník do výroby.



Poslední komentáře

Poslední inzeráty

Chevrolet Corvette C4 1988
Chevrolet Corvette C4

1988 rok výroby
245 koní výkon
5 733 ccm objem

Chevrolet Corvette C3 Stingray 1970
Chevrolet Corvette C3 Stingray

1970 rok výroby
350 koní výkon
5 573 ccm objem

Ford Mustang Fastback V8, V ČR 1966
Ford Mustang Fastback V8, V ČR

1966 rok výroby
210 koní výkon
4 700 ccm objem

Ford Mustang Convertible V8, Na cestě do ČR 1967
Ford Mustang Convertible V8, Na cestě do ČR

1967 rok výroby
210 koní výkon
4 700 ccm objem

Chrysler Sebring Colombo 2001
Chrysler Sebring Colombo

2001 rok výroby
272 koní výkon
3 000 ccm objem