načítám data...

Ford Focus Combi 1.5 Ecoboost: Správný kombík

Vymyslet, jak má jezdit rodinný kombík, není jednoduché. Je sportovní lepší? Nebo je lepší dát přednost pohodlí?

zobrazit celou galeriiRecenze & testy: Ford Focus Combi 1.5 Ecoboost: Správný kombík

Pamatuju si, že Focus tu byl vždy. Když se někdo rozhodoval, jaký rozumné auto pořídit, často se ve výběru objevoval vedle Golfů a Octavií. Jedním z etalonů obyčejného auta. A teď tu mám modrý kombíček, který má tříválcový motor a automat.

Když se na něj podívám, pomyslím si jen ‚Focus‘. Jeho design je vás nejspíš ničím nepřekvapí, je jen trochu vybroušený z předchozí generace. Žádné velké změny, tak je to správně. LED světla, modrá barva, takhle si představuju evropský rodinný kombík. Vypadá zepředu trochu jak dravá rybička.

Foto: Michal Bureš

A taky nám trochu narostl. Zvenku to není až tak poznat, ale zevnitř rozhodně. Díky prodlouženému rozvoru je na zadních sedačkách více místa a vzhledem k vyšší linii stropu můžete dozadu posadit i velké lidi, aniž by nadávali, že nemají kam dát kolena a že je už bolí za krkem. Stěžovat si nejde ani na zpracování interiéru. Fordí interiéry sice nejsou přehnaně zdobné a futuristické, ale náhradou za staromilskost dostanete kvalitně zpracovaný interiér, u kterého se někdo zamyslel a nelpěl na nutných inovacích. Na středovém panelu najdete velkou obrazovku, kde můžete ovládat nedůležité věci jako navigaci, pod ní pak tlačítka ovládající rádio a pod nimi ovládání klimatizace. Žádná integrace ovládacích prvků do jedné obrazovky. Díky tomu pak není obrazovka zodpovědná za tolik úkolů, má rychlou odezvu a žádné záseky. A k tomu všemu dostanete pohodlné sedačky.

Foto: Michal Bureš

Když ve Fordu přemýšleli, jak udělat podvozek rodinného auta, tak se u kulatého stolu sešli zasloužilí fotři, kteří nepotřebují aby vše bylo dynamické a sportovní a složité, a rozhodli, že rodinné auto by mělo být pohodlné. A to Focus je. Nechá vás trochu zhoupnout a jeho jízda vás spíše konejší, protože váš zadek necítí každou díru na silnici a ani vás neděsí otřásání karoserie, do které se právě ta rána přenesla. Díky tomu není tak rychlý, ale neubírá to ani trochu na čitelnosti celého podvozku. Focus vám bezpečně dá vědět, jakým způsobem se v něm přenáší hmotnost, nechá si utáhnout stopu ubráním plynu. Je hodný a nezáludný. A hlavně pohodlný. Sportovnost se přeci hodí ke sportovní verzi.

Pohodlnosti odpovídá i převodovka. Osmistupňový automat řadí hladce a jeho jedinou slabou chvilkou je parkování, kdy přeřazujete z D na R a naopak. Otočíte voličem, auto se zamyslí… co jsem to… teď to tady bylo. Jo, přeřadit! Musíte mu dát trochu času. A pak je tu motor. Jedenapůl litrový tříválec Ecoboost má výkon 150 koní, což je tak tak akorát. Jede příjemně, nedělá moc hluku a díky převodovce o něm ani nemusíte vedět. A díky absenci výkonové špičky vás ani nenapadne, že byste o něm měli něco vědět. Motor je navíc vybaven možností vypínání jednoho válce. To aby šetřil palivo. A šetří? Moje průměrná spotřeba byla 6,5 litru na sto kilometrů. Ale já moc šetrný řidič nejsem…

Verdikt

Focus Kombi je ideální rodinné auto. Nehraje si na přehnanou komfortnost, není ani bezkonkurenčně perfektní a odtažitý. Je to upřímné auto, které si na nic nehraje a ví, kde je jeho místo. Pohodlné, dobře ovladatelné auto, které vás nebude obtěžovat a čas od času, když nepovezete rodinu, vás dokáže na okresce i pobavit. A to je v kategorii vyhrazené spotřebičům ne zrovna obvyklé. Pokud oželíte všechny ‚jednoduše chytré‘ výdobytky a dáte přednost zábavě před nudou, pak by mohl být Focus auto pro vás. A pokud máte problém s tím, že mlátíte dveřmi do ostatních aut, je to to jediné, co si můžete koupit a vyřeší váš zlozvyk za vás. 

Foto: Michal Bureš

Technické údaje

Motor: zážehový přeplňovaný tříválec 1497 ccm
Výkon: 110 kW (150 koní) ve 6 000 ot./min
Točivý moment: 240 Nm v 1 600 ot./min
Převodovka: šestistupňová automatická
Maximální rychlost: 206 km/h
Zrychlení 0–100 km/h: 9,1 s 
Průměrná spotřeba (v testu): 6,5 l/100 km 
Cena (Focus Kombi Titanium 1.5 EcoBoost): 810 400 Kč

Za fotky děkujeme Michalu Burešovi.

Nelíbí se Vám reklamy, ale líbí se vám články?
Podpořte nás, pořiďte si VIP členství a užijte si autíčkáře bez reklam.


Mohlo by Vás také zajímat

Pro přidání komentáře se přihlašte nebo registrujte

Komentáře

Mr
Mrkef
01. června 2020, 20:36
1

Příjemné rodinné vozidlo, možná služební, ale určitě ne v téhle konfiguraci. Cena mi přijde fakt mimo.

reagovat
ReVolte
01. června 2020, 21:46
0

Pořád lepší jak nová Octavia, když člověk vezme v potaz výbavu.

Mr
Mrkef
02. června 2020, 06:37
0

O3 FL Style 1.5TSI s DSG 689.000,-
04 ještě není, ale nemyslím, že bude velký skok, protože O3 FL na konci zdražila

ReVolte
02. června 2020, 11:14
0

Já bral v potaz O4 ta v té samé výbavě vychází dráž a dostupná je už nějaký čas.

Mr
Mrkef
02. června 2020, 17:24
0

Na konfigurátoru včera nebyla.

Mr
Mrkef
02. června 2020, 17:34
0

Tak dráž předpokládám nebude, když 2.0TDI DSG Style vychází 783k. I po započtení výbavy.

ReVolte
03. června 2020, 08:08
0

Jooo v liftbacku :) A u Forda je zase na tyhle auta automaticky sleva až 100k rovnou v konfigurátoru. Když jsem porovnával nafty tak mi to vycházelo +- stejně ne-li líp pro Forda. To je asi jedno je to dobře nastavená přímá konkurence.

Mr
Mrkef
03. června 2020, 09:53
0

O4 Combi 2,0 TDI/110 kW(1) aut. 7st. DSG 3,7 97–98 782 900

Tak bavíme se o ceníkových cenách, slevu dostaneš vždycky nějakou, dle kontaktů, financování, atd.

ma
martinw
01. června 2020, 20:57
1

EcoBoost cena...

reagovat
Ju
Junior
01. června 2020, 23:15
1

Cena? Střední třída v palbě s rozumným motorem. Kolik by to jako mělo stát? V ceníku teda, kolik to bude stát reálně nikdo neví. Já bych koupil radši STčko v socce, ale já nejsem cílovka.
Časy Cupry za 700 a O3RS pod 600 i s DPHčkem jsou pryč, vzhledem ke mzdový inflaci a zpřísňujícím se normám to nemůže bejt jinak.

reagovat
Mr
Mrkef
02. června 2020, 07:30
0

851k s DPH ceníková cena 2.0TSI RS, proto říkám, že je ten FoFo mimo.
Jinak souhlas, za ty peníze radši ST v základu.

kuc_t
02. června 2020, 08:32
0

1.5 Ecoboost + automat je CO2 negativní, proto je cena pravděpodobně vyšší. Navíc by bylo fajn zmínit, že tahle kombinace začíná na 675t. Co tam je za příplatkovou výbavu za 130t? Kdo oželí automat a 25 koní je hned - 100t.

reagovat
Ha
Habakukk
02. června 2020, 11:27
5

Tak oželím automat, 30koní no a už jsi du pro Tipo kombi v plné za 425t Kč.

Breakthru
02. června 2020, 12:14
0

Anebo rovnou ožel ty čtyři kila a jezdi stopem...

Ha
Habakukk
02. června 2020, 12:47
2

No to mě zbude těch 25 litrů a koupím Feličitu ve vůni a jezdím jak pán.

Breakthru
02. června 2020, 19:03
0

V tom případě není vo čem....

ho
honziss
02. června 2020, 08:49
0

Nedavno jsem mel pujceny na den a najel 900km v uplne zakladnim focusu s 1.0eb 125k a byl jsem strasne mile prekvapenej jak to auto dobre funguje, jede, nezere a vubec me nicim neotravuje.

reagovat
al
alesmoto
02. června 2020, 08:49
1

dát přes 800 a 3 válce?

reagovat
Ča
Ča Snač Aj
02. června 2020, 21:25
2

Však to ber pozitivně. Musíš si říkat, že jedeš jako s polovinou třílitrového šestiválce.

st
stirling
02. června 2020, 10:02
0

Najvacsi problem focusu je imidz a prepad hodnoty. Ford straca hodnotu extremne v porovnani s konkurenciou. Taktiez predat jazdeny focus je trocha horsie ako bezny VW group produkt. Osobne som isiel v 1.0 ecobooste a 1.5 diesel a to auto je podarene,hlavne podvozok. Ale asi by som isiel do dieslu, v predchadzajucej generacii som mal z pozicovne 2.0 diesel a to islo paradne.Skoda len tej ceny.

reagovat
beastar
02. června 2020, 11:22
3

Hodně se tady diskutuje vysoká cena. A ano ona opravdu docela vysoká je. Řeší to případné skladové vozy a auta co budou mít rok po dealerech a podobně. Tam se ukáže největší slabina Focusu na CZ trhu jako výhoda pro zákazníka. Totiž enormní propad hodnoty. Navíc sem si jist, že bychom bývali koupili takovýho fíkuse i teď za zcela jinou částku, než 810 papoucha.

reagovat
Ha
Habakukk
02. června 2020, 11:44
3

No pokud bych měl 800 litrů a chtěl něco od Fordu tak přemýšlím o Mondeu. Focus vydím někde kolem +500t Kč to je odpovídající hladina. Pořád je to nižší střední a milion asistenů to moc nezmění.

beastar
02. června 2020, 14:24
2

V zasade mas pravdu. V praxi je spoustu lidi ktery chteji milion asistentu v kompaktnim aute. Nizsi stredni je rozdeleni takovy orientacni dnes. Vzdyt ja mam taky hatchback niizsi stredni za skoro milion:) A koupil bych si misto toho Talisman? To asi ani omylem. Proc si lidi kupovali 0c3 Rs? Mohli mit prece Superba. Navic soucasny Mondeo za 800 uz taky nebude zadna hitparada.

Ha
Habakukk
02. června 2020, 14:56
0

Jasně to chápu, ale pokud má nižší střední nějaké lákadlo tedy v tvém případě výkon tak nemám problém tu přidanou hodnotu akceptovat, ale tady mám pro mě totálně tuctový / nudný kombík se 110kW za 800 litrů. Octavia je v ČR třída sama pro sebe. Proč kupovali O3 RS? No protože to je něco jako české Audi RS4 tedy pokud ji mám jsem lepší obchoďák než Pepa z ulice který má jen Bilou 2,0TDI ve Stajlu a o to tady jde.

Sa
Sato
02. června 2020, 12:39
0

Auta celkom podrazeli.. tak sa pozeram do cenniku mondea a 780 za 110kw 2.0 tdci to mi nepride az take zle. Ale kam sa podel benzin? v cenniku je len hybrid...

reagovat
Holofaust
03. června 2020, 19:25
0

jenom kdyby jim ty tříválce nehořely...
ztrácení chladící kapaliny, prasklá hlava, požár... furt dokola...přetlakovanej open deck žádná sláva...

reagovat
PB
08. června 2020, 12:10
0

800 litru za trivalec, jasne...

reagovat
Opelfahrt
08. června 2020, 13:22
0

A 900 za ST 2,3 :-)



Poslední komentáře

Poslední inzeráty

Alfa Romeo 166 2.5 V6 2003
Alfa Romeo 166 2.5 V6

2003 rok výroby
190 koní výkon
2 499 ccm objem

Chrysler LHS  2001
Chrysler LHS

2001 rok výroby
250 koní výkon
3 500 ccm objem

Chevrolet Caprice Classic 1989
Chevrolet Caprice Classic

1989 rok výroby
170 koní výkon
5 002 ccm objem

Dodge Caliber SXT 2007
Dodge Caliber SXT

2007 rok výroby
110 koní výkon
1 798 ccm objem

Dodge Challenger SRT8, 250hp 2008
Dodge Challenger SRT8, 250hp

2008 rok výroby
250 koní výkon
3 518 ccm objem