Poslední dobou se o čínských autech mluví víc než kdy dřív. Prý už to nejsou jen levné alternativy, ale plnohodnotní konkurenti evropským značkám. Kvalitou je dohánějí, cenou drtí a technologiemi možná i přeskakují. Evropa tak podle některých zpráv nestíhá reagovat a tradiční automobilky se pomalu dostávají pod tlak. Ale jaká je realita? Fakt se máme bát čínské invaze, nebo je to jen nafouknutá bublina? Abychom to zjistili, vzali jsme si do testu Dongfeng T5 Evo – čínský crossover, mířící přímo do kategorie, která patří mezi ty nejoblíbenější automobilové segmenty vůbec. Má šanci obstát proti zavedené konkurenci? Na to se teď podíváme.
Dongfeng možná není jméno, které by u nás budilo stejné emoce jako třeba Volkswagen nebo Toyota, ale v Číně patří mezi největší automobilky vůbec. A nejen tam – vozy této značky najdete i na dalších trzích, kde jsou často uváděna pod jménem Forthing. To vysvětluje, proč na T5 Evo najdete loga obou značek – jde jen o odlišné obchodní označení pro různé regiony. Další důležitou infomarcí je, že tento model se do Evropy dostává standardní cestou přes oficiální zastoupení, ale nepodléhá standardnímu homologačnímu procesu tak, jak jej známe v našich končinách. Má to své výhody i nevýhody, o kterých si hned řekneme.
Design Dongfengu T5 Evo může být pro evropského zákazníka poměrně těžko uchopitelný. Zatímco zavedené automobilky se většinou drží určitého designového jazyka a evoluce, čínští výrobci si s tím hlavu příliš nelámou a nebojí se experimentovat. T5 Evo je toho skvělým příkladem. Přední část působí agresivně – extrémně úzké světlomety a masivní rozevřená čelní maska připomínají některé exkluzivní značky. Během testu jsem dokonce zaslechl otázky, jestli to náhodou není nové Lamborghini nebo snad Porsche. Osobně tam tu podobu nevidím, ale chápu, proč si to někdo může myslet. Čínští designéři se zjevně inspirovali u prémiových výrobců, ale zároveň do toho vložili svůj vlastní styl. T5 Evo rozhodně nevypadá tuctově. Jeho tvary jsou dynamické, agresivní a místy až přehnaně výrazné. V tom je ale i jeho kouzlo – pokud hledáte auto, které na silnici vyčnívá a není jedno z mnoha, tenhle Dongfeng vám to splní. Osobně jsem si k jeho designu cestu nenašel, vadí mi hlavně jistá disproporčnost mezi robustní přední částí a spíše lehkým dojmem zadní partie. Celkově na mě působí, jako by se čínští návrháři snažili vměstnat do jednoho auta co nejvíc designových prvků, což možná ne každému sedne. Na druhou stranu chápu, proč by někoho mohl zaujmout – nabízí něco nového, neokoukaného a především osobitého.
Co ale musím pochválit, je nabídka barevných variant. Na rozdíl od mnoha evropských výrobců, kteří v posledních letech sází hlavně na černou, šedou a bílou, nabízí T5 Evo i hravější odstíny. Auto tak můžete mít v červené, žluté nebo třeba tyrkysové, což já osobně vždycky oceňuji. V době, kdy se většina aut topí v neutrálních barvách, je fajn vidět něco odvážnějšího.
Pohled do interiéru už takové nadšení nebudí. Vnitřek vozu je ztvárněn ve výrazně klasičtějším duchu a tady kreativita už tolik prostoru nedostala. Na první pohled tu vypadá všechno v pořádku. Základní ovládací prvky jsou na svém místě, dá se říct, že i vcelku po ruce. Sedačky vypadají dostatečně dimenzované i na člověka typické evropské velikosti. Vzadu najedete dostatek místa. Standardem jsou dva středové displeje. No prostě všechno tak, jak jste u auta již dnes zvyklí. Potud vlastně docela dobrý. Jenže stačí druhý pohled a rázem zjístíte, že spousta věcí je tak trochu jinak. A ne v úplně pozitivním duchu.
Začněme hned třeba zmíněnými displeji. Často slýcháme, že čínské vozy jsou technologicky úplně jinde, než co umí evropské automobilky. Občas se mi na sociálních sítích zjeví skoro až neuvěřitelná videa o tom, jak pro mě neznámé čínské modely nabízejí v rámci multimediálních systémů opravdu přehršel funkcí a leckdy až neuvěřitelnou konektivitu. Takže jsem byl zvědavý na střet s realitou. Bylo to něco jako přímý náraz do zdi. Displej před budíky nabídne sice poměrně slušnou grafiku, ale to je tak vše. Kromě zcela základních údajů palubního počítače, které navíc zobrazuje na úzkém proužku jednoho řádku a tlaku a teploty(!) pneumatik (nevíte někdo, k čemu je tato informace dobrá?) neumí doslova vůbec nic jiného. Zcela reálně, oblíbený maxidot displej ve dvojkové Octavii, uměl víc informací. O mnoho lepší to není ani se středovým displejem, který nabízí jen velmi omezené možnosti nastavení čehokoli. A ono je to možná dobře, protože uživatelské prostředí systému logiku nevidělo ani z rychlíku a kvůli velmi citelným odezvám celého systému je jeho ovládání poměrně utrpením. Třeba ta zmíněná konektivita – T5 Evo z výroby nepodporuje ani protokoly Android Auto/Carplay, takže jediný způsob, jak spojit telefon je klasický Bluetooth. Vlastně je tu tedy ještě nějaká čínská aplikace, kterou byste si museli nainstalovat do telefonu. Na to jsem však nesebral odvahu. Tohle pro mě bylo vskutku zklamání.
Chtělo by se říct, aspoň že tu máme samostatný panel klimatizace. Jenže ouha, samostatný panel klimatazace opět vede do útrob multimediálního systému, kde pak hrajete oblíbenou hru typu, stihnu změnit teplotu, než z neznámého důvodu zmizí ona potřebná záložka? Ne, že by na tom nějak zvlášť záleželo, protože klimatizace umí buď jen naplno chladit, nebo naplno topit – nic mezi. Samotné zpracování interiéru je pak vlastně docela dobré, ta přihrádka, co mi při prvním otevření zůstala v ruce, je spíš ona pověstná výjimka, potvrzující pravidlo. Dílenské zpracovaní jinak nevykazuje zásadní nedostatky, pokud teplota neklesne pod mínus 6 stupňů. Pak to trochu celé drnčí, ale to vás po většinu roku trápit jistě nebude v našich podmínkách. Sedačky zvládnou obsloužit i nadprůměrně rostlého člověka – snad jen sedák by mohl být o něco delší. Navíc nabízejí i funkce, které nejsou v této třídě běžným standardem. Sedačka řidiče kromě běžného výhřevu i chlazení a masáž. Ano, mluvím naschvál v jednotném čísle, protože spolujezdec si pouze zatopí a ostatní funkce jsou pro něj zapovězené. Prostornost vnitřku je zcela v pořádku, nedostatkem trpět nebudete a i na zadní sedačky zvládnete usadit lidi. Možná jsem čekal jen trochu větší kufr, ale to už je detail.
Nechme vnitřek vnitřkem a pojďme se podívat na to, jak Dongfeng T5 Evo jezdí. Navzdory dynamickému zevnějšku hádám, že od T5 Evo nikdo nebude čekat sportovní výkony. To by nedávalo ani smysl, jedinou sportovní záležitostí tak zůstávají 4 koncovky výfuku. Kompaktní crossover by měl být primárně pohodlný a to se Dongfeng snaží splnit. Občas se ty snahy o komfort rozplývají v jisté rosolovitosti, kdy se například na sérii nerovností T5 Evo rozkýve natolik, že chvilku přemýšlíte, jestli se až do cíle cesty zvládne uklidnit, ale s tím se potenciální majitelé asi naučí žít. Trochu víc mi vadila směrová nestabilita, které jsem si všimnul na dálnicích. T5 Evo při vyšších rychlostech trochu plave, takže je vlastně nesutále musíte řídit a dávat si pozor, aby jste se nedostali příliš blízko kraje. Na druhou stranu je super bezpečnostní prvek, protože aspoň se musíte furt soustředit a tudíž nepotřebujete elektronického hlídače pozornosti. Tady vám to zajistí sám volant. Ale ve vysokých rychlostech se patrně beztak nebudete příliš zdržovat. Není to tam zcela akusticky příjemné.
Pod kapotu můžete mít jediný motor, kterým je přeplňovaná benzínová jednapětka. Tenhle agregát má původ v Mitsubishi a papírově nabídne poměrně pěkný výkon, který putuje na přední kola skrze dvouspojkovou automatickou převodovku. V realitě každodenního života se občas zdá, že mu pár koníků do papírového výkonu chybí, ale vzhledem ke možnostem podvozku, je stejně lepší klidná a plynulá jízda. A tam přeplňovaný čtyřválec nezklame. V klidu si vrčí pod kapotou a s rozvážností sobě vlastní pohybuje s tímto crossoverem. Zvykat si budete na poněkud zvláštní nastavení plynového pedálu, který má extrémně lehký chod, což může zpočátku představovat jisté problémy s trakcí, ale až se s ním naučíte, jistě udržíte, stejně jako já, spotřebu pod dvouciferným číslem. Mně se to povedlo jen těsně a testovací týden jsem zakončil se spotřebou 9,9 litru.
Verdikt
Na rovinu přiznávám, že Dongfeng T5 Evo mi nesedl. Nedokázal jsem ocenit jistá specifika v ovládání vozu, nenedachl mě palubní systém a vlastně ani cena, která se pohybuje za hranicí 800 tisíc korun. V překladu to znamená, že věci typu Seat Ateca, Hyundai Tucson či Ford Kuga můžete koupit o nějakých 150 tisíc levněji. Upřímně řečeno, jen složitě se mi hledají důvody, pro utratit peníze právě za Dongfeng. Snad jen kdyby někdo hodně odmítal všemožné jízdní asistenty, tak pak by to mohla být volba, neboť jimi T5 Evo nedisponuje. Pokud jsou pro vás důležitější věci, jako jízdní vlastnosti, tak možná bude lepší podívat se jinde. Zavedenější konkurence poslouží v tomto ohledu lépe.
Technické údaje
Motor: přeplňovaný zážehový čtyřválec 1481 cm3
Výkon maximální: 145 kW
Výkon jmenovitý: 130 kW
Točivý moment maximální: 285 Nm
Točivý moment jmenovitý: 260 Nm
Převodovka: automatická dvouspojková, sedmistupňová
Pohotovostní hmotnost: 1 665 kg
Maximální rychlost: 180 km/h
Kombinovaná spotřeba udávaná výrobcem: 6,8 l/100 km
Spotřeba v testu: 9,9 l/100 km
Cena (Deluxe): 819 900 Kč
Cena testované verze s příplatky: 846 380 Kč



































spooon
25. 3. 2025, 10:34Takže abych to shrnul - je to drahý, na dálnici to plave, spotřeba za 10l, nemá to udávaný výkon, pomalá odezva radiomapy a v testu upadla přihrádka. Tak nevím, jestli šikomoočka z čajny nás začínají dohánět :-D
Bono_
25. 3. 2025, 10:51Zrovna minulej pátek jsem to naživo viděl u nás v práci v areálu...když jsem viděl předek, nejdřív jsem si řikal co to je, něco mi uniklo? Pak z boku bylo podezření na něco strašně pokrokovýho, třeba jako EV, až zezadu jsem si všimnul koncovek výfuku a už mi hlavou proběhlo tolik různých značek a modelů - který to nejsou - že jsem mávnul rukou a řekl si "...asi číňanec...", a vono jo.😁
Jako na první pohled hezký, magnet na oči, zvlášť v týhle barvě na sluníčku, ale ten proces od "WOW co to je??" až po "vlastně je mi to jedno" trval tak 5-6 vteřin maximálně... 🤷♂️ Jak jsem četl, mělo to tu výhodu, že to jelo a ještě relativně daleko ode mě, staticky by ten proces byl asi kratší.🧐😆 Jako vtipný že je tu ten článek pár dní po prvním kontaktu, ale už jsem na to auto stihnul zapomenout...
Jinak mě baví, jak se tady pořád buzynezmáni ohánějí vyspělostí číňanska jako celku, přitom mluví jen o městech plných převážně nakradených technologií, kam je jejich buzynezmáňovský žkutý kamarádi pozvou. Že 70% číňanska má pořád blíž ke středověku než k přelomu tisíciletí se tak nějak taktně vynechává.🤷♂️
A porovnávání trhu s EV v EU/ČR/číňansku je úplně nej známka ekokokotismu, když to opět funguje přes přísný politický regulace ve městech.
Made in China má svojí známku kvality, která navzdory predikcím bude ještě nějakej pátek mít stejnou hodnotu. Kvalitní to bude jen "pod dohledem" dárce technologií, nebo pro domácí armádu.
st.paul
25. 3. 2025, 11:18Nemám potrebu ani dôvod brániť čínsku automobilovú produkciu, ALE.....testujete model, ktorý bol v Číne uvedený na trh pred 5 rokmi, navyše jeho cena je na domácom trhu v rozpätí 13 - 15 000 €. Prečo stojí v EU 30 000€ je úplne iná, politická téma, ktorá sem nepatrí. Je faktom, že pokrok v ich automobilovej produkcii je evidentný hlavne v kategórii elektrických áut, ale nerobme si falošné ilúzie, že príde aj v spalovákoch. Paradoxne, práve Čína do nich investuje obrovské sumy, kým "zelená" EU ich ako svoju jedinú konkurencie schopnú komoditu v automobilovom priemysle ruší. V každom prípade, časy, kedy pojem "made in china" bol skôr na posmech sú už nenávratne preč. Veľa ich značiek napr. v spotrebnej elektronike je nielen technológiami, ale aj spracovaním na špičke. Know How sme im dali buď lacno, alebo zadarmo, k tomu trošku šikovnosti, pracovitosti, štátnej podpory a...sme tam kde sme.
st.paul
25. 3. 2025, 11:24...ale aby som nebol pesimistický, So súdružkou Leyenovou vo vedení ich raz nepochybne dobehneme. Po povinnosti neodnímateľného uzáveru k nápojovému obalu v celej EU nás už čakajú iba svetlé zajtrajšky :-)
Marek Brunner
25. 3. 2025, 11:34Auto uvedené na trh před pěti lety bych nebral jako zastaralé, ale to nevadí. Proč to tady stojí dvojnásobek je trochu zvláštní - jde o auto, které NEPLNÍ homologační požadavky Evropské unie (narozdíl třeba od Dacie Spring), jediný rozdíl oproti prodeji na trhu v Číně je tedy doprava a clo - 10%, nejde o elektromobil. Zda to tedy ospravedlňuje dvojnásobnou cenu, to už je na zvážení každého, myslím, že za 800 tisíc se dá koupit už ledacos:)
Honza Hamster Křeček
25. 3. 2025, 11:52Pokrok u EV možná nějaký mají, ale po zkušenostech s čínskými auty bych brzdil své nadšení. Nedokáží udělat auto se spalovacím motorem, které by dokázalo aspoň chvíli jet rovně, aniž by ho řidič musel pořád honit po vozovce, A to se bavíme o exportním modelu pro "západ" (proto taky ten nepoměr v ceně, v Číně to stejný auto bude vypadat ještě trochu jinak). Tak proč bych měl očekávat, že čínské EV bude o parník lepší, než co dokáže vyrobit škodovka?
Tom Voumard
25. 3. 2025, 13:00Činani umí vyrábět auta kvalitní, levná, dynamická i uživatelsky přívětivá. Ale žádné auto nemá alespoň dvě z těchto vlastností.
Bono_
25. 3. 2025, 13:07"Pokrok" v BEV se dělá pořád a dělá ho každej...a obrovskej pokrok☝️. Bodejď by ne, když je to jako CELEK pořád někde za přelomem předminulýho a minulýho století - tudíž je to pořád blízko startovní čáře. A bylo by to ještě hlouběji v minulosti, kdyby to nemělo výhodu přebírání technologií z jiných odvětví.
"V každom prípade, časy, kedy pojem "made in china" bol skôr na posmech sú už nenávratne preč." - o tom jsem psal...kde tohle berete? Jako asi pochopim že někdo poslouchá/čte jen to co chce slyšet/číst, ale po osobních zkušenostech bez přivírání očí kvůli přesvědčení tohle nikdo tvrdit nemůže.🤷♂️
"Veľa ich značiek napr. v spotrebnej elektronike je nielen technológiami, ale aj spracovaním na špičke." protože převážně jedou "noční směnu" původních výrobců. Ale můžou si za to sami, s tim souhlasim...dostali to skoro zadarmo. 😒 Na druhou stranu, dá se z toho odvodit ten jejich "pokrok"...když na většinu věcí co dělají najdeš výrobek, kterej minimálně hooodně inspiroval. 😉 Dřív se tady tomu i mohlo říkat krádež, dnes se říká "vývoj reverzního inženýrství".
A někteří si dokonce myslí, že je to lepší strana na hraní, než ta co prodává ropu.☝️(neni jen jedna) Třeba i ta uršulafonder💩vá...🤷♂️
jbigllesCZE
25. 3. 2025, 12:18ta spotřeba je celkem úlet, s 20 let starým passatem 2.8i a stalou ctyrkolou jezdim za min
st.paul
25. 3. 2025, 13:20Evidentne sme sa troška nepochopili, ale som rád za každú rozumnú diskusiu, preto rád navštevujem Váš server. Áno, za 800 tisíc je na trhu slušná ponuka a ja osobne by som za T5 tieto peniaze rozhodne nedal. A čo sa týka nadšenia. Opakujem, nemám potrebu ani dôvod brániť čínsku automobilovú produkciu, ale ten progres je tam objektívne obrovský a hlavne, nespomaľuje. Do ceny auta sa samozrejme premietajú aj pracovné zákony, existencia odborov, právne aspekty atď., čo v Číne absentuje a som zároveň rád, že v EU nie, aspoň zatiaľ. Klamať sám seba a tváriť sa, že všetci mimo EU spia, je ale veľmi krátkozraké. Mal som možnosť šoférovať aktuálny MG HS a rozhodne som ho ako šofér nemusel naháňať po ceste. Ako veľká energetická spoločnosť sme fleetovo nakupovali (museli sme, kvôli súdružke Layenovej) niekoľko elektromobilov. Do výberu sa dostalo niekoľko modelov, okre iného Megane e-tech, Kia EV6, Skoda Enyaq, ale mimo zastúpenie sa k nám na niekoľko minút dostal aj "exot" Nio EL6. Samozrejme, že súťaž vyhrala Škoda, ale ak mám porovnať napr. Nio a Škodu, bavíme sa o niekoľkých parníkoch, minimálne spracovaním, samozrejme v neprospech Škody. Máme verzie so 63, aj 82kW motorom, ale teda, žiadna sláva sa nekoná. Som za podporu domácich značiek, ale všetko má svoje mantineli. Verte mi, že 90% vodičom je znak na kapote ukradnutý. Ak im akákoľvek značka ponúkne lepšiu hodnotu, pôjdu inam. Podľa štatistík predajcov značky Neo v Nemecku, ich zákazníci doteraz jazdili na prémii, chcete mi teda povedať, že niekto rozmaznaný nastaviteľným podvozkom nechá 100 000 € za auto, ktoré bude naháňať vo vozovke?!
st.paul
25. 3. 2025, 13:27Čo sa týka kopírovania a patentových krádeží, úplne súhlasím, ale to nie je ich chyba. Naopak, ich šikovnosť a naša chyba. Vo svojej bohorovnosti a honbe za ziskom sme im dali na zlatom podnose všetko, na čom technici a inžinieri v EU makali desaťročia. Náš problém. Na druhej strane, páni, ruku na srdce. Výrobcovia ako Kawasaki, Honda, Suzuki, Yamaha atď. by v rámci reverzného inžinierstva (Čezeta, Jawa) neexistovali a dnes sú to renomované a rešpektované firmy.
st.paul
25. 3. 2025, 14:29...o to smutnejšie vyznieva fakt, že niektoré slávne automobilky, ktoré už prekonali 100 rokov existenie, stále nedokážu dopasovať plechy, napr. nárazník s blatníkom a to dokonca ani po druhom facelifte. Výrobca o tomto probléme vie od roku 2016 a nič s tým neurobil !!! A to som ich fanúšik.
Honza Hamster Křeček
25. 3. 2025, 14:52Zrovna MG HS (resp. jeho elektrifikovanou verzi EHS) jsem měl možnost testovat a i tam byla celá řada přešlapů, které by si evropský výrobce prostě nemohl dovolit. A v případě Dongfengu je to ještě znatelnější. Už jen proto, že ta auta prostě nemohou mít evropskou homologaci.
Když to sečtu a podtrhnu, tak značka Dongfeng sem vozí auta, která by byla na našem trhu lehce podprůměrná v roce 2005. MG je na tom lépe alespoň co se týče asistenčních systémů, ale ne o moc. Jízdně to není nic, z čeho by člověk měl nějakou radost, ale ano, z místa na místo to posádku odveze. Pokud to někomu stačí, prosím, ale netvařme se, že Evropa usnula a Asie kolem nás jen profrčí - není tomu tak.
Skutečných inovací a dobrých nápadů je v těch autech naprosté minimum, třeba v Dongfengu si vlastně vybavuju jen jeden - paměti sedadla řidiče nejsou jako ve všech ostatních autech 1, 2 a 3, ale v palubním systému si je můžu pojmenovat. To je dobrý nápad. Ale nic víc tam nebylo,..
Nio se nám zatím do rukou nedostalo, rádi vyzkoušíme.
rock
25. 3. 2025, 15:08Jenom k tomu názvu:
v zemi původu je Dongfeng název koncernu a Forthing název jedné z jejích značek. Něco jako třeba Stellantis a Peugeot.
Pro Evropu se s tím Dongfeng tak nemaže a vybraná auta svých značek Forthing, (Dongfeng) Nammi nebo Aeolus prodává jako Dongfeng - ale původní loga se nenamáhal odstranit, tak je to trošku matoucí.
Naopak svoji prémiovou značku -Voyah- v Evropě zachovali, asi pro zmatení nepřítele.
PB
25. 3. 2025, 16:28800 tisíc? Naprostý ekonomický nesmysl. Za těch cca 300, které to normálně stojí by to bylo v pohodě. I když opravdu nechápu, proč někdo vozí z Číny spalovák.
MBMB
26. 3. 2025, 08:01Jak už tu padlo, je to dnes 5 let staré auto, které akorát až teď přichází na náš trh. Což je celkem dlouhá doba obecně, a u čínského auta to dělá obzvlášť velký rozdíl vzhledem k rychlosti tamního vývoje. Přičemž tohle auto tam stojí méně než polovinu. Za těchto podmínek to tady opravdu moc smysl nedává.
Daniel Borský
26. 3. 2025, 08:385 let staré auto je i Hyundai Tucson, 6 let starý je například Ford Kuga, Škoda Karoq je tu již od roku 2017, Seat Ateca ještě o rok déle. A všechny jmenované modely jsou naprosto jinde, co se funkčnosti týče. A že někde jinde stojí půlku je sice fajn, ale v kontextu našeho trhu naprosto irelevantní. Zcela na rovinu, tento Dongfeng nedosahuje kvalit ani Škody Yeti a to už se bavíme opravdu o hodně starém voze.
Bono_
26. 3. 2025, 09:17"...u čínského auta to dělá obzvlášť velký rozdíl vzhledem k rychlosti tamního vývoje." 😁
To už tu bylo☝️....25 let už jsme měli mít lítající auta. K tomu došli odborníci právě když se ten brutální pokrok - co teď prožívají v číňansku - dělal před 50-60ti lety na západě.😉 Přes kopírování k náskoku se jen tak nedostanou. Dotahujou úroveň, to neznamená, že stejným tempem půjdou dál. Na západě se vývoj nezastavil, protože to všechny přestalo bavit, ale protože je těžký se dostat dál. Proto jsou všichni nadšený ze šperkování primitivní věci (do teď bez zásadního pokroku), jako je elektromotor s baterkou. Tam je prostoru pořád hodně, ale zásadní pokrok má stejnej problém jako všechny ostatní odvětví - momentálně tady nejsou technologie na rapidní zlepšení/opravdovej pokrok.🤷♂️
Pozná se to i podle toho, že se v rámci pokusu o "zlepšení" začínají zhoršovat fungující věci. Jinými slovy, v pokusu vymyslet lepší kolo z něj uděláme šišku a budeme tvrdit, že to je lepší kolo....😏...
MBMB
26. 3. 2025, 22:48Což byla přesně ta pointa - že 5 let vývoje v Číně odpovídá mnohem delšímu úseku tady.
Na zdejším trhu je samozřejmě rozhodující zdejší cena, a proto jsem taky souhlasně napsal, že to tady nedává smysl. Ale cena na jiných trzích je zajímavá pro kontext. Forthing patří mezi levnější značky, takže od toho přirozeně nelze čekat zázraky. Jak to tady mohou prodávat za takovou raketu, tj. o mnoho dráž než třeba MG nebo Ssangyong, je mi záhadou, ale třeba se to časem změní.
Bono_
27. 3. 2025, 08:07Jistě že to odpovídá mnohem delšímu úseku vývoje tady.🤷♂️😉
Zhruba to odpovídá zvyšování rychlost. Tady už se jede 220km/h a zrychlit na 230 vyžaduje hodně energie a úsilí.
Tam zrychlujou teprve ze 110ti, tak teoreticky mají lepší zrychlení, ale neznamená to že ho budou mít pořád lepší až dosáhnou taky 220.
Až budou dělat auta jako jsou tady, pak se uvidí kdo má lepší vývoj.
MBMB
27. 3. 2025, 08:55V Číně jsou desítky značek různého zaměření, stejně jako tady v Evropě. Pět let starý dovezený spalovací dongfeng s reálnou prodejní hodnotou kolem 350 000 Kč opravdu nereprezentuje celý čínský trh. Přičemž v Číně jsou značky a modely, které nemají evropský ekvivalent a kde už nyní máme v jistých ohledech co dohánět - primárně u těch moderních elektromobilních značek ve stylu Tesly, kterých mají hned několik.
Bono_
27. 3. 2025, 14:15Moderní elektromobilní značky vyrábějí primitvní pohon všude po světě. Elektromotor s bateriema současnosti je jako vozit s sebou vagon uhlí. Nebejt politických invencí, pořád by o to žádnej extra zájem nebyl, ani by se do toho necpali prachy - protože baterie jsou zatim dobrý do ovladačů. Je to jako bych si koupil Superba 4 se všema moderníma cingrlátkama současnosti a s technikou Superba z roku 1938.
Tam si na pokrok může hrát kdo chce jak chce, má před sebou hodně prostoru pro zlepšení.
Ale já se na to koukam z pohledu technologický praktičnosti s historickým přesahem. Když se do toho někdo zapálí na základě "hurákůlvlny" nebo ještě hůř pod dojmem "zachráním tím svět", jeho věc. Jen že ty pohádky o žlutým válci jedoucím na Evropu nejsou tak horký jak se tvrdí, maj tam vlastní politický důvody.
briza
27. 3. 2025, 14:51Zase bych to s tím vývojem nepřeháněl. Za tu dobu, co se sem vozí tenhle komoušský odpad, jedou stále stejný scénář, tzn. generická 1.5 myšivbuši, nacpaná ve více či méně hnusným obalu.
Sch
26. 3. 2025, 11:34Za tím povykem s náskokem Číny vidím evropské automobilky a jejich ztrátu čínského trhu. Bez ohledu na to jaká jsou čínská auta, tak Číňané ta evropská přestávají kupovat, a to znamená jen to, že dokáží uspět na domácím trhu a to je to, co se počítá.
Třeba VW tam přišla o třetinu svého globálního zisku, který dělala v Číně a má logicky strach že po ztrátě čínského trhu přijde doba, kdy začne ztrácet i ten domácí. Ještě tam nejsme, ale nezustavejme úplně v klidu.
MBMB
26. 3. 2025, 22:56On už to zdaleka není jen domácí trh, ale i Rusko, Jižní Amerika či Blízký východ. To testované auto samozřejmě není žádný výkřik techniky. Ale v Číně je spousta značek a modelů, které jsou buď levnější, nebo modernější než nějaká auta od škodovky, Stellantisu apod. Tyhle mainstream značky tam už de facto skončily, protože se v tamní konkurenci vůbec nechytají.
peca
28. 3. 2025, 10:06Cenim vyber songu. Co jineho taky poslouchat v cinskem aute.
pali3x
15. 4. 2025, 09:48"...Občas se mi na sociálních sítích zjeví skoro až neuvěřitelná videa o tom..."
Je to ako so Smart hodinkami z Aliexpressu... Na obrázku SUPER produkt, v realite niečo, čo nie je celkom dobre použiteľné...