načítám data...

Kdyby BMW znovu vyrobilo M3 E30, bylo by to fiasko.

Jaké by to asi bylo, kdyby BMW skutečně vyslyšelo volání všech entuziastů a vyrobilo novodobou M3 E30?

zobrazit celou galeriiZobrazit galerii

Některá automobilová klišé se vracejí v cyklech jako nálety sarančat. Jednou z folklórních záležitostí jsou bezesporu reinkarnační ódy na první BMW M3 generace E30. Ty se objevují vždy, když divize M GmbH vyšle do světa novou generaci svých menších modelů. Pokud je daný model rozměrnější a luxusnější, vyznívají ódy v neprospěch nového auta a naopak, pokud z Mnichova dorazí zvěsti o modelu, který by se měl svému dávnému vzoru zdánlivě blížit, začnou internetem pomalu prosakovat zvolání, že na světlo boží konečně zase vyjede BMW, které bude v duchu zbožňovaného prapředka.

Na konci minulého roku představené BMW M2 jednoznačně vzbudilo druhou ze zmiňovaných variant reinkarnačních ód. Je na pohled kompaktní, vzbuzuje dojem nevelké hmoty a samo BMW v tiskových zprávách mezi řádky prohlašovalo, že M2 bude diblík, který bude poněkud rozpustilejší a lehkonožejší než M4. Jenže na rovinu, s E30 má nová emdvojka společný maximálně ten nevelký půdorys. O ničem jiném nemůže být ani řeč, i kdyby si to přáli všichni novináři a všichni čtenáři automobilových článků světa. Obě auta dělí 30 let vývoje, mnoho emisních a bezpečnostních norem, kopa výbavy, ještě větší kopa izolačních hmot, 170 koní, 225 Nm, a ačkoli se to nezdá, také více než tři metráky hmotnosti. Z čehož nevyhnutelně vyplývá, že jakkoli může být M2 jakýmsi ideovým nástupcem M3 E30, jízdní zážitek bude dosti rozdílný. Nekončící vzpomínky na původní M3 ve mně však vyvolaly představy, jaké by to asi bylo, kdyby BMW skutečně vyslyšelo volání všech entuziastů a vyrobilo novodobou M3 E30. Skutečně by nastala maniakální senzace? Nebo bychom byli spíše svědky prvotřídního fiaska?

Pojďme se vydat na malý virtuální výlet do paralelní dimenze, ve které se do čela představenstva BMW dostal dejme tomu nějaký Horst Träumer. Ten se obklopil nadšenými konstruktéry v čele s Gerhardem Liebesperrem, učinil čistku ve finančním a marketingovém oddělení a na jedné ranní schůzi definitivně odklepl výrobu retro kupé odkazujícího na staré závodní úspěchy a konstruovaného se silným zaměřením na řidiče. Auto dostalo název BMW AM3 – A jako alte – a mělo se co nejvíce podobat původní M3 E30. Započal tedy vývoj. Úniky zákulisních informací zanedlouho rozšířily po internetu zvěsti, že BMW chystá opravdový návrat ke kořenům v podobě malého puristického kupé z dílen M GmbH. Oficiální představitelé tyto informace zanedlouho potvrdili s tím, že v roce 2020 se představí nové auto, jež bude mít vlastní platformu, mělo by být ještě menší než výběhová M2, ale hierarchicky nebude stát pod ní, nýbrž spíše kousek stranou, jako úplně samostatné auto s vlastní ‚novou-starou‘ filozofií. Automobiloví nadšenci v tu ránu začli upadat do netrpělivého očekávání a v internetových diskuzích se virtuálně otvíraly láhve se šampaňským. BMW se konečně probralo! Tohle bude pecka!

V jarní Ženevě roku 2020 se světu představilo zbrusu nové malinké kupé BMW AM3. A skutečně, mnichovským se nějakým zázrakem i navzdory regulím podařilo do líbivého retrokabátku vměstnat skoro dokonalý odkaz původní M3 E30, což BMW dávalo najevo sebejistým transparentem „Neu BMW Alte Freude”. AM3 byla tím nejmenším BMW a proslýchalo se, že ji přeroste i nová generace Mini. Stála na platformě již 2 roky nevyráběného BMW 1er F20, jež byla odlehčena. Zadní zavěšení multilink bylo upraveno do poněkud jednodušší podoby, do podběhů se nastěhovaly klasické pasivní plynokapalinové tlumiče a pružiny, mezi zadními koly byl standardně lamelový samosvorný diferenciál. Geometrie a kinematika náprav byla naladěna sportovně a zajišťovala velkou stáčivost. Pod kapotou se nacházel naprostý unikát – jediný atmosféricky plněný čtyřválec dostupný v novém evropském automobilu. Jednotka S20B88 byla výpůjčkou od Toyoty ještě z dob, kdy spolu tyto dvě automobilky pekly společný vývoj a výrobu Z4 a nové Supry. S20B88 vychází ze staré osmnáctistivky 2ZZ, jež byla u konstruktérů v Mnichově převrtána, dostala nový motormanagement, přímý vstřik a podobně jako motory SkyActiv od Mazdy měla dlouhé svody 4-2-1. Pouze proměnné časování ventilů bylo ponecháno. Výsledkem byl navzdory nastupující normě Euro7 točivý motor o maximálním výkonu 225 koní v 7 900 otáčkách a kroutícím momentu 223 Nm v 5 100 ot./min. Ten dovoloval nejlehčímu BMW – pouze 1250 kilo těžkému spartánskému autíčku – akcelerovat na stovku za 6,8 s a díky nakrátko poskládané šestistupňové převodovce (automat v nabídce nebyl) dosahovat maximálky 220 km/h. BMW také oznámilo, že kupé se bude v základní specifikaci prodávat za 57 500 €. Taková už je cena za individuální konstrukci a pouze minimální sdílení dílů s ostatními modely.

BMW se po celou dobu podařilo udržovat vývoj v tajnosti, takže výsledná podoba a zejména technická specifikace byly pro napjaté motoristické fanoušky velkým překvapením. Bohužel, velmi nemilým. Pod on-line streamem ze Ženevy na největším českém auto-webu Autíčkář.cz (Promiňte, prostě jsem si to nemohl odpustit :-) ) se strhl mohutný diskuzní flejm, či možná rovnou lynč. Prošedivělý Vojtěch Dobeš sice glosoval cosi o tom, že sen všech petrolheadů se stal skutečností, leč v diskuzi se daly nejčastěji najít nadpisy jako „Motorová fraška”, „předražený krám” nebo „výsměch M divize”.Fanoušci očekávali skutečně ostrý nadupaný sporťák ze staré školy a zitím jim bavorská automobilka představila udýchaný vozejček, jehož jízdní výkony sotva překonaly dynamiku prostřední výkonové varianty přeplňovaného tříválce 1.5 v modelu 116i…  Za téměř trojnásobnou cenu… Obsáhlá tisková zpráva BMW vyzdvihující čtyřpístkové brzdy, převodovku se zkrácenými drahami řazení, naddimenzovaný chladící systém, skořepiny vlastní kosntrukce či stovky hodin strávených na Nürburgringu a Sachsenringu pipláním správné kinematiky náprav, tuhosti tlumičů a předpětí pružin, nikoho nezajímala. Za všechny názory můžeme uvést ten od čtenáře s nickem No Mercy, který napsal: „Tak to je nejhorší počin M GmbH za celou historii. Fakt už jsou asi nenávratně pryč doby, kdy ta správná BMW řady M měla 8 nebo i 10 válců. To ‚A‘ v názvu AM3 má asi znamenat ATRAPA M3, protože dožít se doby, kdy M3, teda sorry AM3, v kopci neujde ani tatíkovi s obyčejným dieslovým kombíkem, jsem se fakt nechtěl. K čemu jsou ty super brzdy a svor, když to má pod kapotou takovou kašu? Na okruhu si s tím člověk udělá akorát ostudu, na okresce nic nepředjede… a chtějí za to mega a půl…  nemám slov.”  Poněkud sarkastické příspěvky zmiňující, že BMW splnilo, co slíbilo, a máme si užívat novou M3 E30, po které všichni toužili, se dočkaly pouze negativní karmy a narážek na totálně přemrštěnou cenovku.


O několik týdnů později BMW uvolnilo čas dosažený na Nürburgringu, čímž pouze samo sobě přililo horký olej do kotle. BMW AM3 zvládlo 22 kilometrů zeleného pekla v čase 8:19, což je hodnota bežně dosahovaná těmi nejlevnějšími hot hatchi segmentu B. Pro sportovní auto v ceně základního Caymanu to byla jedna velká ostuda. Horst Träumer byl zkleslý – dal přece fanouškům to, o co jej na sociálních sítích žádali.

Když se k jednotlivým národním importérům dostaly novinářské kusy, čekala AM3 pomalu na poslední rány z milosti. BMW zároveň pod tíhou negativního přijetí oznámilo, že základní cena ve skutečnosti bude baťovských 49 990 €. Na dojmu velmi drahého špásu pro několik staromilských blbounů to už ale mnoho nezměnilo. Pouze hrstka nejtvrdších motoristických fandů z řad novinářů psala o AM3 v superlativech jako o čisté řidičsko-mechanické esenci dob dávno minulých s líbezně vyváženým šasi, velmi přesným a citlivým řízením a nevadnoucím nadšením motoru a brzd, která ovšem marně hledá klientelu, jež by tyto vlastnosti ocenila. Většina recenzí byla ve svém hodnocení velmi rezervovaná. „. ..Váš zadek sice hýčká výborné skořepinové sedadlo a za volantem je velmi snadné najít si ideální pozici, avšak odlehčování si vybralo svou daň a třeba při zavírání dveří nebudete mít dojem, že sedíte v produktu německé prémiové automobilky, ale spíše rumunské Dacie…” píše redaktor jednoho z tuzemských magazínů a dodává: „Jízda v AM3 je sice velmi vzrušující a tak trochu jako z jiného světa, avšak auto vám nedá zadarmo ani kousek rychlosti, takže ve výsledku se na okresce budete muset sklonit před mnohem lidovějšími soupeři za zlomek ceny. Pokud neudržíte motor nad 5 000 otáček, zbydou vám jen oči pro pláč, tím spíš že BMW nenabízí samočinnou dvouspojkovou převodovku jako konkurence ani za příplatek. V rámci testu jsme auto vzali i na volné jízdy brněnského okruhu a i přes famózní brzdy a nadšeně se vytáčející čtyřválec působilo AM3 na dlouhých rovinkách poněkud nepatřičně. A to pro BMW za cenu poloviny rodinného domu není zrovna dobré vysvědčení.” Kolega z časopisu Zeměkoule pohonných jednotek byl ještě kritičtější: „… Na dálnici točí motor AM3 při 130 kilometrové rychlosti rovných 4 200 otáček, je velmi hlučný a spotřeba šplhá přes 10 litrů. Dynamicky přitom není vzdálený naší známé Octavii 1.6 TDI, která tu samou disciplínu zvládne za poloviční příděl paliva…” ;  „…BMW vsadilo vše na jednu kartu. Hlídání jízdy v pruzích a sledování mrtvého úhlu se nenabízí ani za příplatek. Konektivita palubních systémů je velmi omezená a v interiéru se nenchází žádný držák nápojů…”; „…AM3 je auto velmi exotických vlastností, musíme však konstatovat, že jeho konkurence je buď mnohem všestrannější, nebo mnohem levnější”.  

Korunu všemu nasadil silniční test britského Autocaru, v jehož závěrečném shrnutí stojí: „BMW AM3 je smutný omyl doby. Je tak zahleděné do své minulosti, že mu zcela unikla přítomnost. Delikátní ovládací prvky, superpřesný podvozek a výbušný motor budete milovat při jízdách na malých a středně velkých okruzích či prázdných okreskách. A také míra radosti z jízdy a interaktivity s autem je u AM3 ztěží překonatelná a je závanem starých dobrých časů. Jenže jakmile se na něj začnete dívat optikou cenovky 44 000 liber, či ještě hůře jako na BMW řady M stojící proti početné konkurenci, začne se iluzorní svět radosti z jízdy pomalu hroutit. AM3 je drahé jako Alpine RS, pomalé jako MX-5, těžké jako Porsche 718 a nepraktické a únavné jako Lotus Elise. Není divu, že se prodává méně než Alfa 4C .”

Konec příběhu, panstvo. Myslíte, že by to dopadlo jinak? V tom případě si napiště svůj příběh. Po zkušenostech s dvojicí GT86 a BRZ si jsem na 110 % jistý, že M3 E30 by se na dnešním trhu cítila podobně sebejistě jako jinoch v mrkváčích nad kotníky a vyšisované džínové bundě na diskotéce v Roxy. Lidé jsou posedlí výkonem a elektronikou. A pokud si myslíte, že by nestála takové peníze, tak vězte, že jako speciální model by takové peníze jistě stála.

Poznámka: 

Vavris je optimista. Postavit takové auto za pouhých 50 tisíc euro by nejspíš bylo nemožné. Nejspíš by bylo ještě dražší… -VojtaD-

Co si myslíte vy? Věříte, že by dnešní trh dokázal přijmout skutečně staromódní auto, o kterém každý petrolhead básní? Nebo je to jen naivní sen? Řekněte nám to v komentářích!

Nelíbí se Vám reklamy, ale líbí se vám články?
Podpořte nás, pořiďte si VIP členství a užijte si autíčkáře bez reklam.


Mohlo by Vás také zajímat

Pro přidání komentáře se přihlašte nebo registrujte

Komentáře

Ku
Kuba330i
19. února 2016, 19:45
1

A nebo by pod kapotou bylo znovuvyráběné S54b32, jelo by to pekelně, a já bych šel prodat ledvinu abych to měl doma ;)

reagovat
Ku
Kuba330i
19. února 2016, 19:46
0

wlko
19. února 2016, 19:53
0

pred 10 rokmi bmw pustilo do sveta 320si ktoré sa tiež nestretlo s moc veľkým pochopením a to nebolo zdaleka tak extrémny prípad ako toto :D

reagovat
CerVus
20. února 2016, 10:55
0

SI chyběl výkon a což je podstatné spolehlivost. Když motor vydrží 70-100k než odejde do věčných lovišť a jeho náhrada vyjde na pořizovací cenu ojetého SI, tak to pro tané auto nevěští nic dobrého. Škoda, že nemohli do ivilní verze použít ostře naladěnou verzi dvoulitrového r6. Vdyť škodofka také použila ropáka pro homologaci WRC verze.

wlko
20. února 2016, 20:33
0

Kým sa rozchytala tá 2600 kusová séria tak problém spoľahlivosti ešte asi nevyplával na povrch.Ale je to prúser, aj som sa čudoval prečo sú 320si tak lacné... v čom konkrétne je problém? Ako keby mal ten motor o 50-60 koní viac tak sa to dá celkom chápať.

No nedalo sa vtedy boli pravidlá vo wtcc celkom prísne a ten štvorvalec sa tak krásne zmestil dozadu....

Be
Beaumont
20. února 2016, 22:22
0

Problém byl v tom, že motor v 320si měl základ v bloku šestnáctistovky, které (mimo jiné) zvětšili vrtání. Takže mezi jednotlivými válci byla jen tenoučká stěna - a při větším tepelném zatížení ty bloky v místech mezi válci praskaly... :-(

Jinak v 320si jsem kousek jel, zajímavá zkušenost - v podstatě jako by v BMW byl motor z nějaké starší Hondy VTEC, snad jen s méně výrazným přechodem mezi režimy časování ventilů. Aby to jelo, muselo se to opravdu HODNĚ točit a zvuk byl pěkný, ale jaksi ne-BMW. Zbytek auta fungoval výborně: podvozek M + lehký motor + perfektní řízení s hydraulickým posilovačem. Ale i kdyby ten motor v 320si neměl žádné problémy se spolehlivostí, raději bych bral 330i....

BigBang
16. dubna 2016, 15:41
0

jj, to se chlapcum nepovedlo (foto http://www.hthoward.co.uk)

CerVus
16. dubna 2016, 18:52
0

nj měli jít cestou odladění starého dobrého 1991ccm r6. Z toho by ten výkon také dostali stejně jako v předchozím závodním speciálu na bázi e46

BigBang
17. dubna 2016, 19:46
0

Jenomže v pravidlech stojí, že to musí být R4, jestli se nepletu... Nicméně mohli si trochu pohrát vrtání vs. zdvih.

wlko
18. dubna 2016, 09:10
0

bigbang : v tej dobe to bolo jedno wtcc sa jazdilo podľa regulí S2000 .... čiže motor špeciálu musel mať okolo dvoch litrov (N/A) na počte valcov nezáležalo (napr. seat toledo 1.8 R4, volvo s60 R5, bmw 320i R6) väčšina značiek používala vlastné motory a homologačná séria musela byť 2600ks....až od 2011 sa začali používať 1.6 turbo r4 čiže pohonné jednotky už nevychádzali z produkčných motorov a boli dosť unifikované.

CerVus
18. dubna 2016, 10:27
0

Jako pravdou je, že se v prních letech ve startovním poli občas ukázaly i e46 320i. Ale mohly mít i výjimku.
Tady bmw mohlo jít cestou výhodnosti 4 válce. Byl menší a kratší, takže se zlepšilo ovládání. S tím že budou praskat stěny válců asi nikdo nepočítal. On ten výchozí motor je nejspíše i ten nejhorší který bmw do aut montovalo a problémy vyřešili až někdy ve 2011.

BigBang
21. dubna 2016, 17:52
0

Promiň, ale to nemůžeš myslet vážně ne? Viděl jsi tu fotku, co jsem sem dal? To i člověku se základní znalostí o tom, co se v motoru děje musí dojít, že tohle opravdu nee... Ano, možná jako motor závodní na jeden víkend, ale určitě ne do seriovýho auta. Ono i v tom závodním bych měl obavu, že se ta stěna přehřeje a propálí. Přeci jenom v závodě jede motor dlouhodobě v plné zátěži, kde vzniká sakra moc tepla navíc...

CerVus
22. dubna 2016, 12:40
0

Ale problém s praskáním se občas objevil i u normálních 4válců z té doby. Tady jen zašli ještě dál.
Přeci jim muselo být jasné, že si zadělávají na problém. Takže čekám, že na to použili jiný materiál, ale nefungovalo to a problém prostě přetrval. Já už těch fotek viděl víc.
Jeden čas sem si to auto chtěl koupit, ale sehnat kus po výměně motoru s tím, že na něm nebudu moc najet víc než 80k km byl prostě velký risk.

To
Tosh
28. února 2019, 23:10
0

Tak ta fotka je brutální. To snad nemohlo ani nikoho napadnout, že by tohle mělo něco vydržet. :D

M P
01. března 2019, 07:57
0

Moment ale, nechybí tam na fotce ještě vložka válce? Nebo to je jako takhle normálně komplet? To snad ne :)

Vavris Vavrisovic
01. března 2019, 08:14
0

Mi to přijde jako fejk i bez vložky :-)

M P
01. března 2019, 08:58
0

Není to fejk, ale bez těch vložek to prostě vypadá trochu divoce :)

Mírus
19. února 2016, 21:30
1

Díky Vavrisi, kreslíš to pěkně barvitě, bylo by to tak, protože je to tak už i dnes. Dovolím si pokračovat ve fabulaci: "Po totálním krachu projektu AM3 firmy BMW se nemajetní staromilci přece jen dočkali. Firma MIATA, známá jako největší (a prakticky jediný) světový výrobce levných roadsterů a sportovních kupé, doplnila své široké portfolio retro modelů právě o typ odkazující se vzhledově BMW M3 E30. Automobil je z 90% shodný s ostatními modely firmy (rám, podvozek, pohonné ústrojí, interiér). Liší se pouze tvarem plastové karoserie, potahy sedadel a vzhledem volantu."

reagovat
martin_100
19. února 2016, 21:52
1

Srdce nejednoho petrolheada by zaplesalo..... jenže o prodejních úspěších nezozhoduje srdce petrolheadovo nýbrž prkenice bohatýho tatíka co chytá druhou mízu po té co mu dítka vylétla z hnízda.

reagovat
Wanix
19. února 2016, 23:08
0

Děkuji Vavris. Tohle je přesně to co dělá Autíčkáře Autíčkářem. Už jsem nad ním pomalu začínal lámat hůl, ale zůstávám. Naprosto špičkový článek, ještě jednou díky.

reagovat
Spooker
20. února 2016, 10:08
0

Souhlasím.

Trinom
20. února 2016, 15:46
0

Tyhle články "coby kdyby" jsou zdejší specialita. A to v nejlepším slovasmyslu. Mají hlavu i patu a hlavně jsou neskutečně čtivý :)

ri
riprex
20. února 2016, 00:04
0

Zcela jistě by to takhle dopadlo. Jsem sice něco jako nadšenec do aut, ale proč bych pro kristovy rány měl něco takovýho chtít? :D Je to stejné, jako by se někdo rozhodl vyrábět černobílou televizi. Nikdo si neřekne "hele, obraz je bez barvy, rozamazný, abych přepnul program musím vstát a občas se do toho tadyhle musí praštit no to je super!". Doba se mění, auta se mění...

reagovat
sp
spooon
20. února 2016, 10:24
0

Já bych si to klidně jako druhý (třetí, čtvrtý...) auto koupil, přesně o ten pocit provázanosti, mechanický přesnosti a zasloužení výkonů mi u auta pro zábavu jde, jenže money. A průnik množin lidí "mám na to" a "chci to" je dosti malý, tak jest.

reagovat
sp
spooon
20. února 2016, 10:25
0

a abych nezapomněl, excelentní článek

Vavris Vavrisovic
20. února 2016, 10:28
0

Díky všem za chválu :-) Jsem rád, že se líbí...

reagovat
Hynek
20. února 2016, 14:20
0

Svatá pravda :)) výborný článek

reagovat
Sk
Sklenka
20. února 2016, 14:48
0

Super clanek!!!! Bohuzel je to tak... Bohuzel, pripomina mi to evropsky osud BRZ/GT86... Bohuzel, na 1M Coupe, ktere se tomu dnes pripisuje nejvic, bude asi vzdy mimo muj rozpocet... Bylo by ale zajimave nechat od BMW predstavit nejaky maly downmotor treba ten trivalec tim, ze ho zastavi prave do E30.. Kazdopadne nejlepsi Mko si hold budes musrt postavit. Vzit zakladni 1/2r vyhazet zbytecnosti, zjednodusit odhlucneni... Geometrii, jen ten svor se pekne prodrazi...

reagovat
Trinom
20. února 2016, 15:42
0

Je zajímavý, že ve světě je Toyobaru hit, zatímco v Evropě fail. Že je to fail u nás ještě dokážu pochopit (chudí petrolheadi), ale proč tomu tak je i na západ od našich hranic, to mi hlava nebere.

CerVus
20. února 2016, 15:49
0

Tak v Německu mají silnou konkurenci v porsche a bmw, které nejsou cenově tak daleko, jsou pevně uchycené na trhu a mají velkou základnu fanoušků značek.

Ti
Tim kutil Taylor
20. února 2016, 17:24
0

Pokud bude chybet drzak napoju, je jasny, ze pujde o propadak. Takova je soucasna matematika na trhu.

reagovat
s4
s4r
20. února 2016, 19:48
0

No, souhlas se zakladnim popisem "nové E30", ale vsadil bych boty, ze by dokazali vytvořit dvoulitrovou atmosferu, ktera by dokazala tocit 10 tis. a dala by 350 koní... Pak by vsem spadla brada a byl by to ten nejluxusnejsi odkaz na původní M3 E30... Cenu by vsichni akceptovali a vsichni by po ni touzili...;-)

reagovat
PeterLuk
20. února 2016, 22:14
0

Bože, už sa mi zrýchloval dych, cítil som taký príjemný pocit tam dole a svrebli ma prsty, keď som došiel k záveru... A spomenul som si na Toyobaru... :/ Tí čoby niečo také chceli si buď kúpiť nemôžu, alebo si radšej kúpia originál, tí čosi to dovoliť môžu vlastne zistia že im to nevyhovuje alebo si kúpai X6. :(

reagovat
Su
Subaru4ever
21. února 2016, 10:09
0

Famózně vymyšlený a napsaný článek! Klobouk dolů.... Od začátku jsem si přesně říkal, že se celou dobu nepíše o future AM3, nýbrž o současné GT86/BRZ. Ten článek už se totiž stal, respektive se děje :-/

reagovat
bobo23
21. února 2016, 12:01
0

Skvělé počtení. A bohužel taky pravdivé. Toybaru nám dává za pravdu. Ti, kteří to chtějí na ně nemají a ti, co potřebným rozpočtem disponují, si koupí něco jiného. :-(

reagovat
Vo
Vojta
21. února 2016, 23:28
2

Jako bohužel je to pravda... a řešil jsem to dennodenně (jako majitel E30)... proč se tak toho auta držíme... Protože je jiné, je své a neovlivnili je tolik lidé tlustí, pohodlní a bohatí či maminky, managerky na podpatcích, ale v prvé řadě sportovci a vědátoři své doby. A to je to hlavní. A to že si nyní evropané hrají na Ameriku a předhání se kdo má větší auto a výkon (koukněte na nový Mustang a BMW M5 a co je větší tank?!? a koukněte se na ně před 15 lety). A je mnoho více aspektů, které se například zrcadlí ve zdejších článcích jako " Konec snu o velkém GT" a "Proč paničky jezdí po městě v Mini Works a ne Mini One?!?". Má to podobného jmenovatele a to nešvar naší současné společnosti - finance a tím spojenou pohodlnost. Když se, budu držet jen toho, co je popsáno ve zmíněních článcích, tak třeba Vojta se odprostit dokázal a ví že Brno-Pardubice si nejvíce dokáže užít v Adamovi a ví že víc peněz, ani výkonu k tomu netřeba. A proč toto nedokáže každý? Přiznat si skutečnost. Protože se stydí, že ho ostatní ukamenují... Proč? protože jsou "hlou.í". Člověk je chytrý bytost, ale lidé jsou stádovití a "hlou.í". A přiznejme si, mi Petrolheadi, nejsme ve většině, abychom mohli ovlivnit onu masu. A celé je to zabaleno do úhledné reklamní kampaně "univerzální auto" (málo žere,hodně uveze,jezdí za málo a je rychlé). Prostě dokud bude ///M auto schopné odvést blondýnku přes celé město na nákup, není to pravé eMko... Abych se vrátil k tomuto článku. Chce to srovnávat srovnatelné a ne míchat jablka a hrušky. AM3 by na okresce a trati ujelo všem současným 2,0 či přeplňovaným 1,6 ;-) A proto má Toyobaru ve světě úspěch, protože to ostatní chápou, jen Evropa kouká jak 911 je malou Panamerou a tleská ji ;-) Pokud to chceme srovnávat s přeplňovanými 2,0 či 3,0 a více, tak by musela dostat více výkonu a potom by díky poměru výkon váha + super podvozek, bude ve sportovních disciplínách vévodit ;-)
DŮKAZ: 30let starý rekord na Nordschleife Porsche 962, nejlepší auto v testu 0-160-0 a nejlepší čas v Top Gearu přede všemi HyperSuper sporty - Ultima GTR.
Takže co tu teď řešíme??? Hledáme auto které bude finančně nejvíce výdělečné? nebo uspokojí masy? a nebo hledáme auto, které dokáže nejvíce obohatit náš život, tím co nás naučí a co nám dovolí prožít??

reagovat
Goldies
22. února 2016, 00:08
0

Krasnej manifest! Tady se klidne podepisu ;-)

To
Tomik 123
28. dubna 2016, 11:20
0

Taky jsem koupil mini Cooper s jcw 1 generace po paničce , která s tím autem najela 10000 za 3 roky a nemohla se ho zbavit. Žeprej se jí to auto strašně líbilo ale po městě se sním strašně nadřela a je z něj naklepaná jak řízek takže se koupil supr auto s málo kilometrama ve vynikajícím stavu a asi o 50 tisíc levněji než se prodává normálně takže na druhou stranu mužu poděkovat že existují lidé co nevědí co chtějí

XT
XTad
23. února 2016, 18:38
0

Dobry a co kdyby prisli treba s takovou E46? ;-)

reagovat
Jo
Josef
23. února 2016, 22:31
0

Geniální!

reagovat
to
tomoun87
23. února 2016, 23:03
0

Přesně na "úspěch" dvojici GT86 BRZ jsem si vzpomněl hned po prvních pár řádcích. Bohužel nejen ženy nevědí co chtějí.

reagovat
BigBang
16. dubna 2016, 15:54
1

právě že všichni, nebo aspoň většina ví, co chce. Ti co by chtěli nemají peníze a ti co peníze mají chtějí něco uplně jiného. A průnik těchto dvou skupin, co mají peníze a chtějí není dostatečně velká. Nůžky mezi mainstreamovou výrobou a „tím po čem toužíme“ se stále více rozevírají a z toho také vyplývá, že už asi nelze vyrobit, nebo extrémně složitě, auto, které by v základu dokázalo uspokojovat a zároveň správnou verzí za správné peníze oslovit ty správné. Asi posledním takovýmto případem byla e46, bohužel.

Ra
Ravik
19. září 2016, 11:42
0

já si to auto klidně a rád vyrobím/poskládám dle svých představ sám.. ale oni mě s ním nenechají jezdit :( absurně šikanující legislativa sponzorovaná a udávaná automobilovými koncerny, u nás hlavně tím lidovým, znemožňuje dostat na silnici cokoli za co němcům nezaplatíš nechutnou hromadu eur, za čárou jsou pravidla pro individualní úpravy a přestavby znatelně liberálnější

BigBang
02. října 2016, 12:27
0

Pokud uděláš testaci, cca 100 tis. Kč, tak si auto můžeš pojmenovat jak chceš a dostaneš na něj velkej techničák a značky a můžeš si jezdit jak se ti zlíbí...

ch
chip6 - Marty
29. dubna 2016, 18:35
0

Jasně, ale u tohoto modelu by šlo o poctivou mechaniku, kvalitu provedení a nesmrtelnost nejen motoru, ale vlastně všech mech. části auta. Vyzdvihla by jej autentičnost a množství prvků používaných v okruhových speciálech dané doby...tedy i to, že s takovým autem by šlo absolvovat ostrý (okruhový) závodní víkend takříkajíc "bez ztráty květinky". Vyzdvihl by ho fakt, že ani po desetitisích kilometrech opravdu hrubého zacházéní nikde nic nevrže, neodpoadá....jako např. ono "modré" BMW, které testoval J. Clarkson v pořadu Top Gear. Auto by bylo ukázkou solidnosti a ryzí radosti z jízdy, kde nejde o odhlučněný interiér a biturbo efekt při každém sešlápnutí plynu. Prostě by se řídilo heslem : "fucking new cars...I am driving old school"....old school, který bude při správné údržbě podávat stále stejné výkony i po 40 letech od výroby...aniž by se muselo vyměnit celé auto.

reagovat
M P
29. dubna 2016, 18:52
0

Myslíš tak, jako dnešní BMW?:)

FamArt
01. ledna 2017, 11:04
0

Doba sa zmenila, aj priority, ale vzhľadom na to, aká úspešná e30 M3 bola a ako veľa mala sériová spoločné s tou závodnou, je dnes totálny výsmech nazývať polovicu M flotily Motorsport. To je čistá komercia a s rýdzim motorsportom to má spoločné hovno.
Keby sa začalo robiť auto, ktoré by malo niečo s Toybaru s malinko vyšším výkonom a bolo by to pre ostro vyhradenú klientelu svojim zameraním aj prevedením ako 911 R, je dosť možné že by vzniklo niečo šialené, čo by sa rovnako ako 911 R aj vypredalo skôr ako by vzniklo. Pretože e30 M3 je pojem a skutočne naozaj naozaj sa naladiť na túto nôtu by malo úspech zaručený.
Bolo veľa značiek, ktoré vyrobili limitovaný počet polozávodných strojov so stratou a to by sa kôli cenovke stať muselo. A rovnako som presvedčený o tom, že súčasné vedenie gmbhM je natoľko skazené peniazmi, že podobné auto určite len tak ľahko čakať nemôžeme.

reagovat
Ko
Komin
01. ledna 2017, 11:30
0

Ty se prosimte svez s nejakym novym emkem, at uz m2 nebo treba m4... poseres se z toho na hromadku (a nebo umis opravdu dobre ridit a dohnat i takova auta na limit) a prestanes vest vhytre reci jak jsou to komercni sracky.

FamArt
01. ledna 2017, 11:43
0

keď ti stačí ísť s pozapínanou elektronikou 400 a užívaš si to, tak sa voz, nič proti tomu nemám
len si nemyslím, že logo motorsport je tam oprávnene, lebo civilná a závodná verzia m3 nemajú spoločné dokopy nič...ale dobre sa to predáva

Ko
Komin
01. ledna 2017, 12:29
0

dostat auto na limit je jet 400 se zapnutou elektronikou? o tom tady nikdo nemluvi
A porad jenom zavodni m3, zavodni m3... M5 snad mela nekdy neco spolecne s motorsportem? nemela? a E28 nebo E34 jsou spatne emkove auta? nebo e39...proste kecy o nicem

FamArt
01. ledna 2017, 12:42
0

5er je kvazi limuzína, od toho sa automaticky očakáva niečo iné ale dobre ..

Lu
Lukyno
01. března 2019, 19:01
0

Chyba je v motore a v marketingu- poriadny pretekarsky motor, co sice nic moc nevydrzi, ale da sa tocit do 9-10.000 a cena 120 v zaklade a 135 s výbavou (výbavou myslim napr. nieco ako Individual cervene pasy za 3000 eciek alebo Alpine Weiss lakovania s M emblémom za 7000) a predavat to iba ludom, co uz maju bud e30 M3 alebo kupili aspon 2 nove M modely. By ste videli, ako by to spekulanti skupovali, ako super investicne auto :)

reagovat
pe
penguin
28. listopadu 2020, 00:59
0

Vavrisi...!
To přirovnání... "pomalé jako MX-5, těžké jako Porsche 718 a nepraktické a únavné jako Lotus Elise"...
to jsi tedy dost přehnal :-D

reagovat


Poslední komentáře

Poslední inzeráty

Chevrolet Aveo LPG,KLIMA 2008
Chevrolet Aveo LPG,KLIMA

2008 rok výroby
92 koní výkon
1 400 ccm objem

Chevrolet Blazer K5 1981
Chevrolet Blazer K5

1981 rok výroby
100 koní výkon
6 200 ccm objem

Ford F150 XLT Singlecab Longbed 1994
Ford F150 XLT Singlecab Longbed

1994 rok výroby
200 koní výkon
5 002 ccm objem

Chrysler Stratus 2.5V6 cabrio 2000
Chrysler Stratus 2.5V6 cabrio

2000 rok výroby
160 koní výkon
2 500 ccm objem