načítám data...

Dodge Challenger Demon zná svou cenu. A kolik by stál dovoz?

23. května 2017, 15:43 5 komentářů Dominik Valášek

Z americké automobilové produkce už vylezla spousta hovadin, ale Dodge Challenger SRT Demon je dost možná tou vůbec největší.

zobrazit celou galeriiZobrazit galerii

Jen rychlé shrnutí pro ty, kteří posledních několik měsíců nedávali pozor. Challenger Demon je tím nejšílenějším a nejzběsilejším muscle carem posledních několika dekád. Jedná se prakticky o tovární dragster speciál, vybavený výkonem 840 koní, který z nuly na sto zrychlí za 2.3 sekundy a klasickou čtvrtmílovou trať překoná za 9.65. K tomu se staví na zadní, na požádání jezdí na závodní palivo a dělá velkou spoustu dalších nepřístojností. Celé si to koneckonců můžete přečíst zde.

Jeden údaj kolem Demona ovšem až dosud chyběl a tím údajem byla cena. Dodge už dopředu uvedl, že výsledná suma nepřesáhne 100 000 amerických dolarů (2 361 500 korun) a konečná částka je opravdu více než lákavá. Ve finále si totiž Dodge za svého Demona poručil 84 995 dolarů, což je v přepočtu 2 007 157 korun. Ano, za americký muscle car to není úplně málo, ovšem tohle není jen tak ledajaký muscle car, tohle je prostě Demon. A dva míče za dragster speciál s pětiletou tovární zárukou na pohonné ústrojí jsou prostě a jednoduše vynikající nabídka.

Velmi zajímavá situace potom panuje v oblasti příplatků. Jak bylo oznámeno již před samotným uvedením auta, dost podstatnou součástí vozu bude kouzelná krabice, obsahující mimo jiné třeba hever, aku momeňták na kola, úzká přední kola, ovládací panel s přepínačem na vysokooktanový benzín, přímý vzduchový filtr a další hračky. Celá tahle krabice, ve které jsou naskládány nezbytnosti za 6 140 dolarů (144 996 korun), vyjde spolu s autem na symbolický jeden dolar. Tomu se říká sleva.

A dolarové položky u kouzelné krabice nekončí. Chcete sedadlo spolujezdce, které vzalo za své kvůli odlehčení? Jeden dolar. Zadní sedadla? Jeden dolar. Koberec do kufru? Jeden dolar. Kožená přední sedadla s vyhříváním a ventilací, koberečky a vyhřívaný volant s možností nastavení? To bude 1 595 dolarů (37 665).

Ano, opravdické příplatky začínají teprve u komfortní výbavy. Na nějaké skutečné peníze vás tak přijde třeba audiosystém s osmnácti reproduktory za 995 dolarů (23 497 korun) nebo prosklená střecha. Musíte však mít na paměti, že každá komfortní blbina přidává cenné kilogramy a každá hmotnost navíc znamená horší čas na drag stripu. A právě o čas a rychlost v přímce tady přece kráčí.

Pojďme si ale spočítat ještě jednu, pro našince velmi podstatnou věc. Kolik by nás vyšlo, kdybychom se rozhodli, že jednoho ze 3300 vyrobených Demonů chceme domů, do Česka? Začíná to vcelku slibně, neboť ze základní ceny můžeme odečíst „Gaz Guzzler tax“, která se platí v USA u aut s vysokou spotřebou. To je 1700 dolarů dolů a auto jako takové bude stát už jen 83 295 dolarů (1 967 011 korun).

Jenže potom přijdou na řadu poplatky a ty jsou nemalé. Jakmile sem vůz dostanete přes vodu, což samo o sobě vyjde na pěknou pálku, bude potřeba zaplatit 21 % DPH, 10 % clo a něco padne i na přihlášení, u kterého se budou české úřady asi poněkud cukat. Náš redakční velkopodnikatel Vojta, který už v minulosti nějakou tu Ameriku z Ameriky dotáhl, tedy hrubě spočetl, že všechny náležitosti s autem spojené vyjdou ve výsledku na přibližně 40 % jeho ceny. Challenger SRT Demon na bílých českých plackách by vás tedy vyšel plus mínus na 2 753 815 korun. To už zase taková láce není, co říkáte? 

Nelíbí se Vám reklamy, ale líbí se vám články?
Podpořte nás, pořiďte si VIP členství a užijte si autíčkáře bez reklam.


Pro přidání komentáře se přihlašte nebo registrujte

Komentáře

We
Wenzel
23. května 2017, 16:14
0

No slusna palka uz to je ale verim ze se minimalne jeden kus obevi, fanatiku tu je dost si myslim

reagovat
H_F
23. května 2017, 22:33
0

no ekvivalent ani v cene tri miliony to v evropskych autech stejne porad nema, navic tim, ze je to omezena top specialni serie se muze jednat o urcity druh kdyz ne investice, tak provoz auta s minimalni ztratou hodnoty, coz je vlastne vubec ta nejdrazsi vec, kterou provozovanim noveho auta clovek musi uvazovat

vzhledem k tomu, ze nejlevnejsi ojety hellcat na mobile.de stoji bratru 1.8 milionu korun, tzn. vicemene porizovaci cenu bych se o ztratu hodnoty teto jedinecne edice tedy nebal, takze ano, i po zapocteni nakladu takove auto smysl porad dava

reagovat
briza
23. května 2017, 23:01
0

To snad radši dehtový eRSo s fejkovým výfukem :)

reagovat
Da
DavidC
24. května 2017, 11:30
0

A nevíte, jak je to právě s podporou té záruky? Jestli to auto bude muset zase do Ameriky v případě nějaké "reklamace" nebo to bude mít podporu i zde? To by taky asi nebylo úplně levné.

reagovat
Wanix
24. května 2017, 19:00
0

za tolik muziky to vůbec nejsou špatné peníze

reagovat


Poslední komentáře

Poslední inzeráty

Volvo S60 T6 AWD Summum 2011
Volvo S60 T6 AWD Summum

2011 rok výroby
304 koní výkon
2 953 ccm objem

Ford F150 RANGER 1980
Ford F150 RANGER

1980 rok výroby
180 koní výkon
5 800 ccm objem

Moskvič Ostatní Šlapací 1978
Moskvič Ostatní Šlapací

1978 rok výroby
1 koní výkon
0 ccm objem

Peugeot 307 JEN 60 000 NAJETO ,automat 2002
Peugeot 307 JEN 60 000 NAJETO ,automat

2002 rok výroby
107 koní výkon
1 600 ccm objem