načítám data...

Dodge Demon je venku a je tak extrémní, jak jen může být

12. dubna 2017, 13:06 18 komentářů Dominik Valášek

Několik měsíců intenzivní masáže plné teaserů a zvěstí je za námi. Dodge Challenger Demon je konečně tady a přesně tak úchylný, jak ho chceme.

zobrazit celou galeriiZobrazit galerii

Na začátek snad tedy to číslo, které jsme tak dlouho napjatě očekávali. Demon má ve finále 840 koňských sil a 1043 Nm momentu. To je méně, než kolik jsme si představovali, ale je to dostatečně na to, aby Demon vyváděl psí kusy. Kromě značného posílení oproti dosud nejsilnějšímu Hellcatu je totiž Demon taky o 97 kilogramů lehčí. Podstatnou část tohoto odlehčení má ovšem na svědomí třeba i vyndání spolujezdcova sedadla, u kterého Dodge předpokládá, že si jej většina majitelů nechá zase vrátit na původní místo za symbolický jeden dolar.

Výkon je dolován ze stále stejného osmiválce o objemu 6.2 litru, kterému však přibyl větší mechanický kompresor, druhá palivová pumpa na závodní benzín a omezovač posunutý ze 6200 otáček na 6500. Bez zajímavosti není ani využití klimatizace na chlazení mezichladiče. Chladnější vzduch znamená víc výkonu, a aby kondenzát nekapal po závodní trati, má Demon připravenou absorpční pěnu umístěnou v krytu motoru.

Co se těch psí kusů týče, Demon jich má v zásobě vcelku impozantní přehled. Z nuly na devadesát-sedm si to špacíruje za 2.3 sekundy a čtvrt míle překoná za 9.65 sekundy při výsledné rychlosti 225 km/h. Tady ale teprve začínáme. Při startu působí na řidiče přetížení 1.8 G a Demon už nyní drží rekord za nejdelší „wheelie“ sériového auta. Přední pneumatiky zůstanou nad zemí ještě 89 centimetrů po vystartování.

To by samozřejmě nebylo možné bez pořádných gum. Ty na Demonu nesou označení Nitto NTO5R, mají rozměr 315/40 R18 na všech kolech a jsou to prakticky ostré závodní pneumatiky homologované pro silniční provoz. Jo a taky má Demon vůbec největší nasávač na kapotě, který se kdy ocitl na sériovém autě.

A pak je tu velká hromada dalších fantasmagorických faktů. Duté stabilizátory, menší a odlehčené brzdy, zkrácený finální převod, zesílená převodovka a zbytek pohonného ústrojí nebo třeba Drag Mode, který přizpůsobí adaptivní odpružení a zamezí poskakování zadní nápravy při startu. Nechybí ani funkce zabrzdění předních kol pro burnout na očištění a zahřátí gum. Zablokování předku je však omezeno na 400 otočení zadních pneumatik, takže žádné velké zapalování se konat nebude.

Suma sumárum tu před námi stojí v každém ohledu naprosto extrémní a vycizelovaný vůz, se kterým lze zničit libovolný dragstrip a následně odjet domů po ose a po cestě se stavit v Mekáči. Vlastně to zní tak strašně skvěle, že to asociace NHRA plošně zatrhla…

Ano, čtete správně. Asociace National Hot Rod Association se nechala slyšet, že Demon na svůj výkon nemá dostatek bezpečnostních prvků a není tedy možné jej provozovat na většině tratí v USA. Vzhledem k výkonu by totiž měl mít instalovanou klec, a kdyby byl ještě o malý kousek rychlejší, překročil by rychlost na konci rovinky 150 mph (241 km/h) a musel by mít už i padák. Co z toho vyplývá – Demon je tím pádem vlastně úplně, ale naprosto k ničemu. No co, stejně ho máme rádi!

Co se produkce týče, výroba Demonu je omezena na 3000 kusů pro USA a 300 kusů pro Kanadu. Každý si navíc může přiobjednat „závodní krabici“. V té dostane zákazník sadu tenkých předních kol (ta standardní přední se potom stávají rezervami pro zadní nápravu), nářadí, zvedák a zkrátka vše potřebné pro výměnu. Dále se zde v kouzelné krabici nachází i jiný termostat, počítač pro komunikaci s jednotkou motoru, přepínač palivových pump (závodní palivo = vyšší výkon) a několik dalších hraček.

Nelíbí se Vám reklamy, ale líbí se vám články?
Podpořte nás, pořiďte si VIP členství a užijte si autíčkáře bez reklam.


Pro přidání komentáře se přihlašte nebo registrujte

Komentáře

PeterLuk
12. dubna 2017, 13:49
0

Chválim tento počin a neviem sa dočkať videí s ním!

Ale trochu prekvapilo - pravda, možno to ako fanúšik musclle carov vnímam inak - ako vyzerá, zvonku nevyzerá až tak extrémne ako som čakal.

reagovat
JLK
12. dubna 2017, 14:35
2

Mne se ten vzhled naopak libi, nejake extremni bodykity moc nemusim.

PeterLuk
13. dubna 2017, 00:08
0

Mne tiež. :) Ale nečakal som to.

Franz Kafka
12. dubna 2017, 13:51
2

Kdy bude test ?

reagovat
BobAsh
12. dubna 2017, 19:11
2

Obávám se, že nikdy. Pochybuju, že někdo přiveze do Čech nějaký exemplář, který by nám půjčil... ale můžeme se pokusit, Hellcat se nakonec povedl.

jo
johan
13. dubna 2017, 15:02
0

Vojta: to znamena ze bude test hellcatu? :O

jo
johan
13. dubna 2017, 15:19
0

aha, uz som ho nasiel, good job :) ako mimochodom dopadol coronet?

M P
13. dubna 2017, 15:20
0

Ten už tady dávno byl :) možná snad jediný na českém internetu

https://www.autickar.cz/clanek/dodge-challenger-srt-hellcat-pekelny-mazlik/

ToMyx
12. dubna 2017, 14:23
0

Fotka č. 22 je moc pěkná.

reagovat
briza
12. dubna 2017, 17:23
0

Za mě by se to nemuselo jmenovat Démon, ale třeba Kekelzpekel, tak moc se mi to nelíbí.

reagovat
Cu
Customman
12. dubna 2017, 21:09
0

S těma vcelku primitivníma lemama blatníků (a podobně se tvářícím "lízátkem", ducktailem a hood scoopem) to vypadá jako nějaká retrofuturistická 70s streetmachine. :) Ještě psychedelický válečný barvy by tomu nějakej šílenec mohl dát.

reagovat
Pólin
12. dubna 2017, 21:45
1

Je to perfektni. Zvlaste jeste ty galusky dopredu na dragy...parada. Opravdu si neumim predstavit to zrychleni, kdy clovek sedi v relativne pohodlnem aute a zezadu ho nabere vlak:D

reagovat
Kryton2X4B-523P
13. dubna 2017, 07:45
1

Když na to tak koukám, jak se vše kolem démona motá kolem drag racingu, začíná mě celkem děsit jedna otázka. Zatáčí to vůbec? Osobně mě závody typu: "Hamtnu na to jak magor, rozjedu se co to dá, držím to osm vtetřin a brzdím jak magor" nikdy zas tak moc nevzaly. Sice je supr, že to má tolik výkonu, aby to stačilo na wheelie rekord, ale poslední co bych chtěl v zatáčce jsou přední kola nad zemí. Takže udělal Dodge opravdu rychlé auto, nebo jen vytvořil sériově vyráběný katapult pro dostatečně dlouhou letištní dráhu????

reagovat
bobo23
13. dubna 2017, 09:36
0

Nevím, na co by mi to bylo, ale chci to. :-D

reagovat
Adam
13. dubna 2017, 09:51
0

Chci to jako DD do prahy :D

reagovat
VoFi
13. dubna 2017, 18:29
1

Dovolím si postnout odkaz na jiný web, kde upřesňují jak to vlastně s tím zákazem NHRA je..
(článek je v angličtině)

http://www.roadkill.com/stop-saying-the-2018-dodge-demon-is-banned-from-the-dragstrip/

reagovat
Mi
Mira9
13. dubna 2017, 19:50
0

Není to GM, takže nic. Počkejme si na comp. verzi Camara.

reagovat
H_F
15. dubna 2017, 23:17
0

auto pekne, ale proboha, udelejte neco s tim prohlizecem fotek, tohle se neda

reagovat


Poslední komentáře

Poslední inzeráty

Ford Fiesta kupéčko v super tech. stavu !! 2003
Ford Fiesta kupéčko v super tech. stavu !!

2003 rok výroby
68 koní výkon
1 300 ccm objem

Chrysler Stratus 2.5V6 cabrio 2000
Chrysler Stratus 2.5V6 cabrio

2000 rok výroby
160 koní výkon
2 500 ccm objem

Ford Mustang Convertible GT 5.0 V8 310kW, 2017
Ford Mustang Convertible GT 5.0 V8 310kW,

2017 rok výroby
420 koní výkon
5 000 ccm objem

Toyota Corolla TS 2003
Toyota Corolla TS

2003 rok výroby
192 koní výkon
1 795 ccm objem