načítám data...

Bentayga kupé: X6 od Bentley? Fotbalistův sen?

Když BMW před časem poprvé představilo odvážné SUV X6, snad ani samo netušilo, jak velkou revoluci tím rozpoutá. Kdo by taky řekl, že o SUV s karoserií, která evokuje tvary i nepraktičnost kupé, bude takový zájem. Placatá SUV jsou dnes v kurzu.

zobrazit celou galeriiZobrazit galerii

Hybrid kupé a SUV se uchytil nevídaným způsobem a to si samozřejmě postupně uvědomují i další značky, které z tohoto trhu chtějí něco mít. Mercedes-Benz a jejich GLE Coupe budiž zářným příkladem. Přenesme se ovšem o třídu výš a konkrétně k produktům britského Bentley. Jejich SUV Bentayga už je na světě a dobrou zprávou je, že není tak ohyzdné, jako první koncept EXP 9 F (tuhle kreaci jim jen tak někdo nezapomene). Dokonce i automobilový nadšenci už se stihli vyvztekat nad faktem, že se britský výrobce kupé a limuzín pouští do segmentu jezdících paneláků.

Jenže zatímco je Bentayga ještě svým způsobem odůvodnitelná a britští lordi a ruští kolotočáři mohou například tvrdit, že musí ke svému letnímu sídlu po polňačce, další projekt od slavné značky už je čistě módní záležitost. Už před koncem této dekády by totiž mělo Bentley vypustit další SUV, tentokrát však podléhající současnému kupé-trendu. Čekejme tedy Bentaygu se splývavou zádí, která, a teď se skutečně podržte, bude přímo spojována s úchvatně dokonalým konceptuálním kupé EXP 10 Speed 6. Konkrétně z úst CEO Wolfganga Dürheimera zaznělo „Představte si EXP 10 jako SUV“. To jako vážně? To jako vážně z Bentley vyleze něco ve smyslu „Ok, to krásné kupé co jsme vám ukázali dostanete, jen už to nebude kupé, ale ohyzdná, sedmitunová příšera, která nebude mít oproti tradičnímu osobáku žádnou výhodu a jen bude o dost víc nepraktická?“

A nejhorší na tom celé je, že ač to bude nepraktické, ošklivé a filozoficky postavené na hlavu, bude to jezdit naprosto parádně. Podobné měřítko platí třeba už pro zmiňovanou X6. Na tu se také můžete dívat skrz prsty a dštít síru v komentářích na Facebooku, ovšem faktem je, že jezdí a funguje naprosto skvěle. Vlastně veškerý problém s ní se už po několika kilometrech smrskne pouze na ten filozofický rozpor…

Nelíbí se Vám reklamy, ale líbí se vám články?
Podpořte nás, pořiďte si VIP členství a užijte si autíčkáře bez reklam.


Mohlo by Vás také zajímat

Pro přidání komentáře se přihlašte nebo registrujte

Komentáře

Pólin
11. února 2016, 09:37
0

Toto je na halvu, ale automobilky hold musí vyrábět auta, která zákazníci chtějí... Nechápu ale, že automobilkám stojí za nějaký ten zisk to, že ztrácejí duši právě takovými kreacemi, jaké nám předvede Bentley. Asi nejhorší obětí této honby za ziskem je BMW. Do roku cca 95 to byla jasně profilovaná firma, která vyráběla sportovně laděnou limuzínu, střední, nižší střední a jeden sporťák a sem tam nějakou zvláštnost, jako M1. Celkově 4 modely. Naproti tomu, teď je to značka, která, pokud bude dostatečná poptávka, začne vyrábět snad i invalidní vozíky...

reagovat
Nedy
11. února 2016, 13:58
0

No tak jediné štěstí je, že kdyby člověk potřeboval tahat přívěs (proč jinak kupovat SUV), tak si může vždycky koupit tu variantu "normální" X5, ML,...

reagovat
Liqid
11. února 2016, 18:07
0

Kromě filozofického rozporu bude problém parkování v přeplněném centru nebo ve starším parkovacím domě, který byl stavěn na vozy o rozměru Felicie.

reagovat
Ja
James
12. února 2016, 11:43
0

Haha, baví mě jak jdete po těch fotbalistech :)

reagovat
martin_100
12. února 2016, 12:44
0

Nediv se ...zbytečný lidi nesmyslně přeplacený.... něco jako herci. Přínos veškerej nulovej ale holt si dnešní doba žádá falešných hrdinů.



Poslední komentáře

Poslední inzeráty

Moskvič Ostatní Šlapací 1978
Moskvič Ostatní Šlapací

1978 rok výroby
1 koní výkon
0 ccm objem

Peugeot 307 JEN 60 000 NAJETO ,automat 2002
Peugeot 307 JEN 60 000 NAJETO ,automat

2002 rok výroby
107 koní výkon
1 600 ccm objem

Lincoln Town Car 4.6 V8 Signature 2003
Lincoln Town Car 4.6 V8 Signature

2003 rok výroby
239 koní výkon
4 601 ccm objem

Ford LTD Coupe 1971
Ford LTD Coupe

1971 rok výroby
260 koní výkon
6 590 ccm objem