načítám data...

BMW M760e: Můj vůz, můj hrad

Když je pro vás dost dobré jen to nejlepší, budete vybírat z nepočetné hrstky kandidátů. BMW M760e je rozhodně jedním z nich. Ať jedete městem či po dálnici, na místě řidiče či na VIP sedačce vzadu, na benzín či na elektřinu, sedmička je jedním slovem excelentní.

zobrazit celou galeriiFoto: Viola Procházková, Autíčkář.cz

Pokud jde o auta, nejsem nijak zvlášť háklivá na vzhled. Dokážu ocenit umění na kolech, jako je třeba Lexus LC500, něco se mi líbí víc, něco míň, ale design pro mě rozhodně nepředstavuje jednu z priorit. Přesto jsem první den při focení nové sedmičky těžko hledala ten správný úhel. Vždycky chci, aby to autu na fotkách slušelo, a tady mi to sakra nějak nejde…

Střih a skok o týden kupředu. Zastavuju u Lidlu a na cestě ke vchodu se za sedmičkou zálibně ohlédnu. Jednoznačně nejhezčí auto na parkovišti. Obrovské. Majestátní. Krásné. Tohle s vámi udělá týden za jeho volantem.

Úplně vidím ty opovržlivé pohledy. Poznámky, jimiž mě teď nejeden laskavý čtenář častuje, si taky umím představit. Jenže je to tak. I když má každý právo na svůj názor, ráda bych si tento názor vyslechla poté, co se dotyčný s BMW M760e důkladně seznámí osobně. Namouduši chci vidět jedince, který po pár desítkách kilometrů řekne, že v tomhle by teda jezdit nechtěl…

Na vrcholu potravního řetězce

Člověk si samozřejmě na leccos zvykne. Po pár dnech soužití už se netetelím blahem při zaboření do měkoučkých sedaček, nastavených na milimetr přesně pro moje tělesné tvary. Už se neusmívám jako měsíček na hnoji, když tlačítkem na dálku otevírám dveře sobě nebo komukoliv jinému z pasažérů na palubě. Masáž je mým denním chlebem, jakož i současné vyhřívání a odvětrávání pozadí.

Foto: Viola Procházková, Autíčkář.cz

Zůstává však všudypřítomná jistota, že kdykoliv sednu do auta a někam vyrazím, čekají mě chvíle klidu a pohody, i kdyby za okny vypukl tajfun či sněhová bouře. Uvnitř největšího bavoráku se svět promění z válkami a inflací zmítaného chaosu v oázu ticha a příjemné společnosti či příjemné samoty. A že se vám trocha zenu bude hodit, protože na silnici vám nikdo nedá nic zadarmo. Tohle auto triggeruje asi nejširší skupinu řidičů, co jsem kdy zažila. Zapomeňte na to, že budete moci beztrestně přibočit, jet rychle, jet pomalu… vadit budete všem kromě turistů a malých dětí – ty naopak svítící přední maska upřímně nadchne. 

Foto: Viola Procházková, Autíčkář.cz

Sháníte-li manažerský sedan, je 760e to „úplně nejvíc“, co můžete mít. Cenově ji sice překonává i7 M70, to je však čistě elektrický model, který je stále volbou nemnohých řidičů se specifickými požadavky. M760e je podobně jako 750e, kterou před časem testoval Lukáš, plug-in hybrid, ke třílitrovému řadovému šestiválci s pětašedesátilitrovou nádrží tedy přidává ještě elektromotor a 18,7 kWh baterii. Ve srovnání s „padesátkovou“ verzí má dalších 82 koní navrch, celkem tedy 571. Potřebujete to? Vlastně vůbec, i původních 489 koní vám bohatě stačí. Jenže tohle je prostě auto pro lidi, kteří nesnesou pomyšlení, že neodjeli s tím nejlepším, co bylo v nabídce. V případě konkrétní testované konfigurace tomu odpovídá i příplatková výbava, jejíž cena se vyšplhala na 1,3 milionu korun. Víc už mít prostě nemůžete. 

V jiném, lepším světě

Nikoho asi nepřekvapí, že nejdůležitější místo se v sedmičce nachází na pravém zadním sedadle. Právě sem usedne VIP pasažér, pro nějž limuzína přijela. Kliky dveří se samosebou dotýkat nemusí, to obstará řidič. Ten se zase nemusí obávat, že by snad otevírající se dveře narazily do vedle stojícího auta či jiné překážky, neboť všechno hlídají senzory.

Foto: Viola Procházková, Autíčkář.cz

Cestující vzadu si může udělat maximální pohodlí díky paketu Executive Lounge tak, že odsune a sklopí přední sedačku, vysune si stupátko a ještě napolohuje opěradlo vlastního sedadla. To vše samozřejmě jedním kliknutím, žádným zdlouhavým hackováním. Další klik spustí ze stropu obří obrazovku s rozlišením 8K a zatáhne roletky na bocích i na zadním okně, aby byl kinosálový efekt dokonalý. Program lze streamovat pomocí aplikací Fire TV, nebo připojením externího přehrávače pomocí HDMI. Pak už jen zapnout vyhřívání, ventilaci nebo masáž (nebo všechno dohromady), a stres pracovního dne se zvolna vytrácí. Všechny funkce mohou cestující vzadu ovládat pomocí vlastních displejů, vestavěných v opěrkách dveří.

Foto: Viola Procházková, Autíčkář.cz

Z pozice řidiče bych se přimlouvala jen za snadnější cestu k otevírání dveří. Položka v menu je dostupná na tři kliky, což sice není nic hrozného, přesto se mi párkrát stalo, že jsem nechala netrpělivého šéfa pár dlouhých vteřin čekat. Život by mi ulehčilo také elektronické zpětné zrcátko s obrazem z kamery – se zataženými roletami totiž logicky není vidět dozadu. 

Ani řidič netrpí

I když je jízda na ředitelském místě dokonalost sama, stejně bych dala přednost sedačce řidiče. Domnívám se, že i mezi zákazníky bude dost lidí, kteří nedisponují osobním šoférem a o ovládání svého vozu se starají sami. Jistě, za volantem člověk nemůže ležet ani koukat na telku, jinak je to ale zážitek neméně příjemný. Sedačce nechybí žádná ze zmíněných funkcí a vyhřívání i ventilace se vztahují i na loketní opěrky. 

Foto: Viola Procházková, Autíčkář.cz

Všechno, čeho se dotýkáte (vlastně i to, na co sáhnete jen výjimečně), je vyrobeno z prvotřídních materiálů a to je jen začátek mimořádné uživatelské zkušenosti. Mechanické nastavování zde nehledejte – ovládání je kompletně elektrické, přičemž serva pracují tak tiše, že o nich vůbec nevíte. Vše je uzpůsobeno k tomu, aby klid v kabině nerušily žádné nelibé zvuky – měkké koberečky dokonale tlumí, jemná kůže nevrže, když na ní poposednete, dověry dveří se postarají o bezhlučné zavírání. Mřížky reproduktorů, křišťálové ovladače sedaček i kolečko na středovém tunelu, to všechno jsou malá umělecká díla, stejně jako podsvětlená lišta s brusem připomínajícím luxusní sklo. Jedinou výhradu mám k tlačítkům, která jsou právě v této liště integrována a která se občas podaří zmáčknout až napodruhé. 

Foto: Viola Procházková, Autíčkář.cz

Menu infotainmentu se může na první pohled jevit jako lehce chaotické, obsahuje totiž miliardu ikonek pro nastavování, informace, aplikace a kdovíco ještě. Po chvíli ale zjistíte, že pravidelně jich používáte jen hrstku, a ty si pak stejně jako na smartphonu potaháte nahoru, aby byly rychle po ruce. Bezdrátové zrcadlení telefonu je samozřejmostí, po dlouhé době jsem však dala před Waze přednost bavorácké navigaci – na šipky, které se promítají přímo do obrazu z kamery, se nejen skvěle kouká, ale taky se můžete spolehnout, že nikdy neodbočíte, kam nemáte. Kromě téhle vychytávky máte k dispozici ještě obří head-up displej, na který se vejde mapa snad poloviny města a kupodivu vůbec nepřekáží ve výhledu. 

Šest válců a elektromotor

Nabité auto mi ukazuje elektrický dojezd něco málo přes 70 kilometrů a v městských rychlostech preferuje pohyb na elektřinu. Žádné velké hrátky s nastavováním pohonu zde nečekejte – můžete si jen zachovat stav baterie pro případ, že byste ji potřebovali později třeba do bezemisní zóny. Jinak auto hospodaří s energií samo. Když elektřina dojde, baterie si vždycky ponechá určitou rezervu, aby mohl systém fungovat jako klasický hybrid. Docela mě překvapilo, že i s vybitou baterií jede M760e za nějakých 8,5 litru benzinu. 

Foto: Viola Procházková, Autíčkář.cz

Přesto jsem si poměrně rychle zvykla nabíjet při každé příležitosti, neboť elektrická jízda svou plynulostí a tichostí dokonale odpovídá charakteru auta. Trochu mě tedy mrzí, že sedmička nemá možnost rychlejšího dobíjení než 7,4 kW. Chápu, že většina lidí bude dobíjet přes noc nebo během dne v práci (do plna se baterie nabije asi za tři hodiny), přesto by mnozí z nich jistě uvítali i možnost dobití během schůzky či oběda. 

Není třeba zdůrazňovat, že výkonu pod pravou nohou máte na rozdávání. Většinu času bude jen příjemným vědomím bezpečné rezervy. Navzdory síle, která by utáhla vlakovou soupravu, za volantem sedmičky necítíte potřebu kvaltovat, natož pak podávat sportovní výkony. To však neznamená, že nemůžete jet rychle. Auto může letět jako stíhačka a posádka rychlost pozná jen podle čísel na přístrojové desce, veškerý komfort zůstává stejný. Přechody mezi elektrickým a spalovacím pohonem jsou sotva znatelné, stejně tak práce automatické převodovky. Nenacházím jediné slabší místo, které by se dalo zkritizovat. Pohonná soustava je perfektně vycizelovaným soukolím, jehož hlavním projevem je jemná kultivovanost.

Foto: Viola Procházková, Autíčkář.cz

Jeho revírem je… cokoliv

Když jsem si  sedmičku v podzemních garážích přebírala, až mě zarazilo, jak je obrovská. Délka 5 391 mm je nyní pro všechny verze stejná a v kontextu běžného českého vozového parku jde o značný nadprůměr. S takovým rozměrem už každé parkovací stání nepočítá… Moje počáteční nejistota se však po pár kilometrech za volantem rozplynula. Řízení je zkrátka úplně normální, vůbec nemáte pocit, že byste kormidlovali křižník Potěmkin. Díky natáčecí zadní nápravě se s dlouhatánským kolosem otočíte takříkajíc na pětníku a do prudké zatáčky si nemusíte najíždět jako s autobusem, neboť auto se do ní na povel volantem stočí s obratností, která vám vyrazí dech. Nebudu tvrdit, že je sedmička ideálním vozem do města, ale poradí si zde stejně dobře jako kterékoliv auto běžné velikosti. V předvánočním týdnu jsem s ní absolvovala mnoho „pochůzek“, ať už po návštěvách, schůzkách či nákupních centrech, a neměla jsem jediný problém s parkováním ani manévrováním. 

Foto: Viola Procházková, Autíčkář.cz

Ta pravá konejšivá náruč největšího BMW se však ukázala během cesty do Jižních Čech, která mi vyšla na asi nejodpornější den minulého roku – sobotu těsně před Vánoci. Z nebe celý den padala voda v nejrůznějším skupenství, která tvořila na silnici místy namrzlou břečku, teplota se pohybovala těsně nad nulou a vítr fičel tak děsně, že lomcoval i s dvouapůltunovou limuzínou. Zkrátka řidičův sen. Sedmička s pohonem všech čtyř kol však ukrajovala kilometry dálnic i okresek, jako by se nechumelilo. K pocitu dokonalého pohodlí se přidal pocit dokonalého bezpečí, přestože stěrače jely na plný výkon a i tak bylo chvílemi s bídou vidět ven. 

Komfort, jaký tohle auto nabízí, jen těžko hledá konkurenci. Vzduchové odpružení neúnavně eliminuje veškeré nerovnosti, ať už je řeč o výmolech, kanálech nebo retardérech. Nepotřebujete německou dálnici, abyste si dokázali naplno vychutnat plavnou hladkost jízdy, úplně stejně funguje standardní česká silnice. Kola sebejistě drží na jakémkoliv povrchu a do kabiny zvenčí nepronikne žádný hluk od pneumatik ani od proudícího vzduchu. Drtit okresky jen tak pro radost asi se sedmičkou nevyrazíte, ale pokud se ocitnete v časové tísni a budete muset šlápnout na plyn trochu víc, v zatáčkách vás auto mile překvapí čistou stopou, ochotnou stáčivostí a absencí jakýchkoliv náklonů. 

Foto: Viola Procházková, Autíčkář.cz

Verdikt

BMW M760e je kvintesencí slova luxus. Co to vlastně znamená? V první řadě komfort – jemnost, ticho, potěšení pro každý z lidských smyslů. Dále je to bezpečí – jistota, stabilita, spolehlivá síla a funkce, které vždycky fungují. Prvotřídní kvalita bez kompromisů. Rychlost dostupná v každém okamžiku. A samozřejmě velká porce okázalosti, vyjádřené všemi dostupnými způsoby – obřími rozměry, svítícími ledvinami a svébytným designem, který je jako vztyčený prostředníček celému světu. Pokud truchlíte po osmiválci, vyžádejte si předváděcí jízdu. Uvidíte, že hybridní pohon není pouhým ústupkem elektrifikaci, ale precizně vyladěným celkem, který mistrně kombinuje to dobré z obou světů. A že podvozek posunul definici dokonalosti zase o kus dál. 

 

Technické údaje:

Motor: přeplňovaný zážehový šestiválec 2998 cm3 + elektromotor
Nejvyšší výkon: 420 kW (571 k)
Nejvyšší točivý moment: 800 Nm 
Pohotovostní hmotnost: 2525 kg 
Převodovka: osmistupňová automatická
Maximální rychlost: 250 km/h
Zrychlení 0-100km/h:  4,3 s 
Spotřeba dle výrobce (kombinovaná): 1,1 l/100 km
Cena BMW 760e od: 3 645 200 Kč
Cena testované konfigurace: 4 959 228 Kč

Nelíbí se Vám reklamy, ale líbí se vám články?
Podpořte nás, pořiďte si VIP členství a užijte si autíčkáře bez reklam.


Související články

Pro přidání komentáře se přihlašte nebo registrujte

Komentáře

beastar
03. ledna 2024, 07:37
1

Jel sem s ideovými předchůdci. Byla to vždycky parádní párty. Ve všech módech. Bohužel tady mě šíleně odrazuje design uvnitř a vně. A za věc která stojí tyhle peníze tak tak už nutně jdu jen do pro mě dokonalých věcí. BMW vlastně u 7 musí udržovat tenhle obraz. Každopádně užívat si v tom ticho a nenucené zrychlení je velmi návyková záležitost. Jo a samozřejmě sedadla vzadu v tom člověka baví cestovat.

reagovat
VK
VK
03. ledna 2024, 09:37
0

Mně to teda už přijde tak jaksi…přehnané ve všech směrech.

reagovat
esmo
03. ledna 2024, 10:07
0

Za mě je to už moc, předešlá generace ještě s normálním čumákem a normálním profilem se mi líbila víc.

reagovat
Zajda
03. ledna 2024, 11:34
0

K dokonalosti chybí snad jen větší ledvinky s RGB podsvícením.

reagovat
StreetPro
03. ledna 2024, 13:24
3

LCI bude mít podsvícené koncovky výfuku... tzv. AfterGlow...

sheogh
03. ledna 2024, 11:48
0

Ne, ten design fakt nedam. O to vetsi skoda, ze interier me naopak prijde paradni. Zase kdyz v tom clovek jede, tak tu hnusnou masku nevidi :-)
Trochu nechapu ten M badge, i u predesle generace existovala jen M760, ne obyc 760, ale tak uz to dneska je :-)

reagovat
Stanley
03. ledna 2024, 19:02
6

Se to trochu bojím napsat, ale sedmička se mi, až na pár detailů, líbí. Asi bych ji zhejtil víc, ale v kontextu všudypřítomných tlustých suv je toto najednou velmi elegantní, čistě tesaný vůz. I když teda arogantní.

A to dráždění ostatních pouhým výskytem na cestě... Jako majitel krásného kulichu přímo z Nepálu v těchto nezimách jezdím samozřejmě bez střechy a to je každý den něco. Za poslední týden: Roomster, co mě tak nutně musel předjet před kruháčem, že na něm dostal smyk. Nasraný oktávkář, co mě seřval, protože jsem ho z jeho vedlejší nepustil na mou hlavní. Závodní Thália, měla totiž křídlo, co mě pod radarovou čtyřicítkou musela předjet, aby za 200 m zastavovala u krajnice. Pochopil jsem, že nic nevytočí lidi víc, než symbol radosti (např. kulich & roadster) nebo symbol úspěchu (např. nová sedmička) :-)

reagovat
Jakub Pospíšil
03. ledna 2024, 19:38
5

Hele, bude to diverzní poznámka, ale já myslim, že tahle sedma slušela (nejen) Viole víc :)

https://www.autickar.cz/clanek/bmw-735i-e32-jako-pan-ridici/

reagovat
krab
04. ledna 2024, 20:32
0

To je jasná věc ... ale teda abych jen nepřipsal předpokládanou hejtrovskou poznámečku, já to vidím i na sobě, jak jsem starší, tak už mívám nějak míň radikální názory na relativně ještě mladou produkci BMW .. oni posledních 20 let tak nějak často šokujou, když se novej model představí, fanouškům se to nelíbí a pak si jakoby zvyknou .. Já jsem takhle relativně nedávno začal brát na milost design pětky (E60) kupé, 6er které z toho auta vychází se mi vysloveně už i líbí , trojka z té stejné doby anebo model Z4 beru už taky dneska mezi povedeným automobilovým designem, sem tam něco takhle z toho modernějšího docením. Ale teda u sedmičky jsem opravdu zatím skončil u E38, to byl poslední designě opravdu pěkný velký sedan od BMW .. A tohle nový auto jsem viděl několikrát naživo, je to obrovský a působí to tak, že designeři měli úplně jinou myšlenku, u E32 nebo E38 chtěli vytvořit luxusní sedan o 5 metrech délky, ale vzdušně, opticky lehký, prosklený, s takovým jasným sportovním stylem. Teď vymysleli spíš aby to působilo jako nedobytný tank

Frankie
05. ledna 2024, 11:59
0

Rolls křížený s Bentley a bobrem. Sportovní elegance a lehkost jsou pryč, bohužel.
A jak psal Krab, BMW z let 2000 až 2010 dozrávají, tak je těžko říct, zda se to povede téhle 7 a I nedávné 5.

reagovat
ro
rock
05. ledna 2024, 21:37
0

Bentley Silver Spur by za tyhle peníze byl sice jen chudobka v základu, ale stejně bych mu dal přednost.
BMW má štěstí, že v cenové kategorii 5 mega zrovna já ty prodeje moc nevytrhnu.

reagovat
Ju
Junior
08. ledna 2024, 20:11
1

Že by první 7er s vyšším boss faktorem než soudobý Sklass?

reagovat


Poslední komentáře

Poslední inzeráty

Dodge Charger 440 1969
Dodge Charger 440

1969 rok výroby
396 koní výkon
7 200 ccm objem

Hummer H3  2006
Hummer H3

2006 rok výroby
130 koní výkon
4 ccm objem

Dodge Monaco Station Wagon 1970
Dodge Monaco Station Wagon

1970 rok výroby
294 koní výkon
6 277 ccm objem

Buick Skylark kabriolet 1963
Buick Skylark kabriolet

1963 rok výroby
200 koní výkon
3 500 ccm objem