načítám data...

Bazarový snílek: Pohřební vozy

Na první pohled to vypadá jako aprílové téma, ale nenechte se mýlit. Takový pohřebák je nesmírně chytrá koupě.

zobrazit celou galeriiBazarový snílek: Bazarový snílek: Pohřební vozy

V dobách ne zas až tak dávných pro mě býval ztělestněním auta pro radost luxusní kabriolet s měkkými koberečky s vysokým vlasem. Vždy naleštěný, čistý, skoro bych se do něj měl tendenci zouvat. Jenže lidé se mění a tak poslední dobou nacházím velké zalíbení ve vozech, které, kromě toho, že jsou neobvyklé a zpravidla staršího data výroby, oplývají i nevšední praktičností. Ať už se bavíme o pickupech, dodávkách, nebo dokonce malých náklaďáčcích – nemohu se zbavit dojmu, že bych takový vůz nutně potřeboval.

Jenže pořád je tu i ta moje vnitřní část, co chce ten rozměklý silniční koráb s pohodlnými křesly a houpavým podvozkem. Nechci tiše trpět v užitkovém voze, při jehož navrhování nehrálo prim pohodlí, ale užitná kapacita. Při pohledu na látkové sedačky v průměrné ojeté dodávce mě bolí záda už preventivně. Škoda, že neexistují nějaká auta, která jsou vlastně luxusní silniční křižníky, ale předělané na malou dodávku… Jenže ony samozřejmě existují!

Ano, z nadpisu článku už víte, co myslím. Pohřebáky. Velká drahá osobní auta upravená tak, aby se dozadu vešla dvou a půl metrová dřevěná bedna. Nebo dvě vedle sebe. S pořádnými nakladacími vraty, se systémem, který umožní vytáhnout náklad z auta na “podnose”. Vzadu omyvatelné, vpředu luxusní, se záclonkami… Co chtít víc? Navíc se s nimi nejezdilo rychle, nepřetěžovaly se, byly pravidelně myté… Geniální, viďte? Tedy – evidentně to nepřijde jako skvělý nápad všem, moje žena na tuto tezi zareagovala tak, že “si mám raději koupit americkej pick up, ten je sice taky blbost, ale tohle je ještě pitomější nápad…”

Nuže, já si tedy praktický dodávkoosobák s kontroverzní minulostí v rámci zachování rodinné pohody nepořídím, ale vy můžete. Ať už by posloužil jako praktický náklaďáček, zajímavý karavan, nebo prostě jen cool povoz. Kupte ho, já vám ho pak budu závidět. Tady je pár kousků, o kterých jsem uvažoval. Všimněte si skvělého poměru ceny a výkonu, nízkých nájezdů a celkové zachovalosti. Nadpis odkazuje na daný inzerát.
 

Mercedes W124

Mercedes je v téhle branži taková osvědčená klasika, jako prvního zástupce vybírám tuhle zachovalou W124 s nesmrtelným dvouapůllitrovým dieselem. Je skutečně v hezkém stavu, s bohatou výbavou, přední část interiéru se pyšní originálním audiem Becker a luxusním hnědým obložením. Vzadu vidíme praktické skříňky v boční části a plně nerezovou omyvatelnou vestavbu. K tomu přidejte panoramatická okna, vestavěné osvětlení a izolaci – je to prakticky hotový karavánek. Velká paráda za cenu půlky Dacie. 

 

Levnější Mercedes W124

Pokud byste ale přeci jen chtěli trochu ušetřit, je tu ještě jedna 124, tentokráte v decentní šedi a trochu horším stavu. Výbava je sice narozdíl od předchozího vozu o dost chudší, ale pohodlné a houpavé to bude stejně. Jde o kus z prvních let výroby s klasickou benzínovou 2,3, takže je tu stále ještě trochu cítit duch legendárního “Piána”, ale jízdní vlastnosti již nepřipomínají Avii. Zadní vestavba je tentokrát ve vkusné kombinaci modré a nerezu, auto je velmi zachovalé a vyjde na slabé dva platy. 

 

Mercedes W123

No ale když už jsem v předchozím inzerátu nakousli to Piáno… To je samozřejmě mezi pohřebními Mercedesy “to nejvíc”. Bohužel se mi nepovedlo najít žádný pohřební dvěstěd s lodním motorem, to by bylo obzvlášť poetické, ale ona i 240D měla nezaměnitelný rurální charakter. Tohle konkrétní auto navíc pochází z Itálie, s trochou představivosti tak dost možná vezlo na poslední cestu nějakého toho sicilského maf…podnikatele. Podle fotek je v moc hezkém stavu a vzadu navíc nabídne praktický výsuvný šuplík na rakev, který se snadno může změnit ve výsuvnou postel na sledování hvězd v netradičním karavanu, nebo praktický systém pro nakládání cementu. Každému dle chuti. 

 

Levnější Mercedes W123

A stejně jako v předchozím případě, i zde nabídnu alternativu pro ty, kdo mají hlouběji do kapsy. Tenhle dvoulitrový benzínový kousek má moc hezký béžový interiér doplněný sportovním volantem Momo. A vzadu se dochovaly dokonce i svícínky. Exteriér má sice sem tam nějaké rezavé místo, ale to není nic, co by trocha gymnastiky se svářečkou nevyřešila. Pořád je to ale velká stylovka za cenu orezlé Miaty. Slyším tady “koupě století”?

 

Chevrolet Caprice

Dost už bylo havranů s hvězdou, pojďme se na chvíli podívat za oceán. Máme tu třeba tenhle fešný Caprice alias Velrybu. Pětilitrový osmiválec, velurový gauč vepředu, letargický hydroměnič s pákou pod volantem, vinylová střecha – všechno je tu v nejlepším pořádku. Snad jediným problémem by tu mohlo být, jak konstatoval kolega František, přihlášení na bílé značky. To je sice možné, ale vyjde na nějaké ty desetitisíce. Ale výsledkem bude zajímavá zachovalá amerika na rámu s obřím kufrem, což je venkoncem pořád velmi slušný deal.

 

Lincoln Town Car

Kdyby na vás byl Caprice přeci jen moc obtloustlý, je tu ještě tenhle hezký Town Car v evropské specifikaci. Nabízí se ve facebookové skupině Ameriky CZ SK inzerce a tak je inzerát viditelný pouze členům. Prodejce sice moc o autě neprozradil, ale na první pohled vypadá ve skvělém stavu a cenu 210 tisíc si s klidem obhájí. Navíc je všech vozů ve výběru přípomíná “havrana” asi nejméně a spíše vypadá trochu jako starý dobrý panel van. A panel van na fullsize rámu s modularem chcete. 

 

Ford V8 

Americkou sekci zakončíme veteránským okénkem. Tenhle předválečný Ford V8 už bych asi jako pracovní auto nepoužíval, byla by ho škoda, ale jako víkendovka by jistě fungoval skvěle. Ideálně zachovat zanedbaný vzhled, poladit motor, upravit podvozek, postupně z toho udělat takový lehký restomod. A pak tak swapnout LS a dozadu dát svor a dělat nepřístojnosti. To by byl přeci tak krásný (a neskutečně drahý a nepřihlásitelný) nesmysl…

 

FSO Polonez

A to nejlepší na závěr! Z nějakého nepochopitelného důvodu jsem poslední rok naprosto fascinován produkty Fabriki samochodów osobowych z Varšavy. Podivně tvarované vozy, jež lze zhruba popsat jako náhodný shluk výběhových dílů Daewoo z devadesátek, Fiatů z osmdesátek, kusů plechu co se kde našly a polské estetiky jsou tak špatné, až bych jeden chtěl. A toto – to je přeci dokonalost sama. Ač jde o nejmenší auto z dnešního výběru, je na něm krásně vidět polský smysl pro využití zdrojů. Kromě dvou rakví na výsuvných panelech zvládne usadit i pět živých osob. Takže je vlastně sedmimístný. Rodinný pohřebák. To se zkrátka může stát jen v Polsku. Zajebiszcze!

 

Nelíbí se Vám reklamy, ale líbí se vám články?
Podpořte nás, pořiďte si VIP členství a užijte si autíčkáře bez reklam.


Mohlo by Vás také zajímat

Pro přidání komentáře se přihlašte nebo registrujte

Komentáře

Ma
Macyn
10. května 2021, 10:25
0

Možná je to "urban legend", ale co je na tom pravdy, že některé origo pohřebáky z výroby měli upravený 2 převodový stupeň více do pomala tzv. "špacír kvalt"?

reagovat
Be
Beran
10. května 2021, 11:04
0

Mam za to ze mely spis predradnou prevodovku nebo redukci. Prave pro smutecni pruvody.
Ale je mozne, ze ameriky s HDM to mely jinak.

bkralik
10. května 2021, 14:43
0

Pohřební 1203 měly (asi volitelně) redukční převodovku a v průvodu se prý jezdila redukovaná dvojka :-)

je
jenda200
13. května 2021, 12:04
0

Ta sanitka je naprosto uchvatná ! :-)

je
jenda200
13. května 2021, 12:08
0

To eLzyx - Volvo.

eLzyx
10. května 2021, 11:01
2

kdyby tomu šla legálně shodit bouda, nebo ji zaplechovat a přetypovat to na pickup, potřeboval bych to, tak bych do toho šel. Provozovat pohřebák s tou výkladní skříní? Nepřijde mi to jako dobrý nápad.
Ale jinak raději sanitku na podvozku osobáku. https://auto.bazos.cz/inzerat/134346060/sanitka-volvo-v70-4x4-automat-ambulance.php

reagovat
orobo
10. května 2021, 11:09
1

Z toho Volva by bol super obytnak :)

ne
nebel
10. května 2021, 15:00
0

Mně se z pohřebáků líbily klasická Volva 740 a 940. Dokonce jsem na jedno volal i do Itálie, ale už bylo pryč. Tak jsem nakonec skončil u "obyčejných" 760 s motory PRV.
Ale staré volví pohřebáky se mi líbí pořád. Třeba jednou... :)

reagovat
Skipper
10. května 2021, 18:13
3

Tohle už je na mně až moc morbidní. Na druhou stranu, časem možná budeme potřebovat sedmimistné auto. No a takové speciály pro pozůstalé...

reagovat
Jakub Pospíšil
10. května 2021, 18:59
13

Právě jsem narazil na tenhle obrázek. Mrzí mě, že jsem ho nenašel o den dřív, byla by to super úvodní fotka článku.

reagovat
martin_100
10. května 2021, 22:06
0

Safra ten sokolovskej polonez sem tam leta potkával. Napadalo mě to samý co autora - hustej pikap. Měle heště dloooooouuuuuhyyyyy berlingo. Taky moc zajímavá kára.

reagovat
Opelfahrt
11. května 2021, 01:38
0

Styl tomu umějí dát teprve v Itálii. Hlavně to Ghibli, ale existuje i „Cinqueporte“ :-)
https://www.google.com/search?q=maserati+leichenwagen&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ved=2ahUKEwiZseyCpMDwAhUwBmMBHaspAcwQ_AUoAXoECAEQAw&biw=1280&bih=881
-
Komentář upraven 11. 5. 2021, 01:43:45
-
Komentář upraven 11. 5. 2021, 01:44:19

reagovat
Opelfahrt
11. května 2021, 01:47
1

Pěkná galerie pohřebáků od Leafu a Tesly až po Bentley atd.
https://www.autobild.de/bilder/leichenwagen-so-elegant-geht-es-ins-jenseits-1188497.html#bild1

reagovat
Moses
11. května 2021, 10:47
0

Najlepsie su tam tie fotky tych Rollsov - uz tam chyba iba nejaka zombie ruka trciaca zo zeme :D

st
st. Padre
11. května 2021, 08:32
-1

Tyhle vyřazený pohřebáky jsou ideální na kempování, třeba když jsou zavřený hotely. A večer není nutné ani stavět stan.

reagovat
mariov8
11. května 2021, 09:30
1

Také jsem v postpubertální éře nápad z toho udělat "obytku". Lehnout si do rakvičky, ráno s ní vyjet, odšoupnout víko a děsit okolí...

ransom
11. května 2021, 17:20
0
reagovat
Va
Vasek7
12. května 2021, 15:09
0

Díky za článek, kreativní použití ojetin jak má být!

reagovat
le
lekla_ryba
12. května 2021, 23:32
0

No já jej hlavně jako jednou stopnul..... bez prdele.... Pak jsme brali ještě jednoho pasažéra. Ptám se ho, kolik se tu vleze lidí, říká 5 a 2 na ležení... jel jsem s ním asi 100 km a vzpomínám na to dodnes...

reagovat
Moses
19. května 2021, 11:09
0

;)

reagovat


Poslední komentáře

Poslední inzeráty

Ford Gran Torino GT fastback 1972
Ford Gran Torino GT fastback

1972 rok výroby
250 koní výkon
5 700 ccm objem

Chevrolet Camaro Targa 1978
Chevrolet Camaro Targa

1978 rok výroby
180 koní výkon
5 000 ccm objem

Ford Thunderbird  1971
Ford Thunderbird

1971 rok výroby
500 koní výkon
7 000 ccm objem

Dodge Ram Charger  1982
Dodge Ram Charger

1982 rok výroby
105 koní výkon
5 200 ccm objem

Cadillac Coupe deVille  1973
Cadillac Coupe deVille

1973 rok výroby
210 koní výkon
7 729 ccm objem