načítám data...

Bazarový snílek: Obnova vozového parku

Kombinace nepěkného počasí a nepojízdnosti vlastního auta svádí k přemýšlení, jestli bych nezakoupil sobě nějaký jiný vůz. Novější, pohodlnější a použitelnější. Jaký by to mohl být?

zobrazit celou galeriiZobrazit galerii

Vy z vás, co používáte starší auta, nad tím čas od času určitě také přemýšlíte. Jaké by to bylo mít novější auto? Třeba takové, do kterého ráno sednete, automaticky se vám propojí rádio s telefonem a vyhřívané sedačky vám ohřejí prokřehlé hýždě. Nebylo by to hezké? Určitě ano. Tímto směrem se poslední dobou ubírají i moje myšlenky skoro každý den, kdy sedím v autobusu směrem do pracovního procesu. Jaký je jejich výsledek?

Mazda MX-5 ND 

Nejočekávatelnější auto si dáme jako první. Je skoro neuvěřitelné, jak strašně rychle a strašně moc spadla cena ND se stošedesátikoňovým dvoulitrem. Jasně, můžete si koupit novou, která má o 24 koní a spoustu charakteru víc, ale že by to způsobilo, že nejlevnější ND už dnes koupíte pod půl milionu? Tomu se mi skoro nechce věřit.

Myslím, že snad ani nemusím vysvětlovat proč. MX-5 mě baví a už když jsem v ND seděl poprvé, tak jsem si dokázal představit, že bych takové auto vlastnil. Když se mi o něco později podařilo uzmout k týdennímu testu ND RF, tak se moje přesvědčení, že bych přežil i ten trochu krysí čumák, jen utvrdilo. Skoro nové auto, rozumné provozní náklady, stále stejný nedostatek přepravních kapacit, nejspíš by to byl ideální nástupce. A kdyby mi těch 160 koní bylo málo, existuje tu pár možností, jak jich pár přidat. Pak se navíc podívám do inzerce a nestačím se divit.

Například, toto ND si můžete pořídit za baťovských 399 999 korun. Pokud se správně pamatuju, v roce 2016 se cena nového auta pohybovala kolem osmi set tisíc korun. Vychází mi to správně, že je to, co rok, to ztráta sta tisíc? Au. Je možné, že je to auto, které složili z několika, co našli v nějakém lese, ale pokud by to vadilo, nabídka je dost velká na to, aby člověk našel i zaručeně nebouraný kus…

Honda S2000

Já vím, co si myslíte. Novější auto a je tu stará Honda? No, víte, cokoli nad rok výroby 1992 by byl upgrade. S2000 je navíc jedno z aut, která bych potřeboval vlastnit. Proč? Potřeboval bych se s tím autem sžít, najezdit si jej a ověřit si, že je právoplatně považováno za ten nejlepší roadster. A třeba bych zjistil, že je a už si ji nechal. A stejně jako u ND by tento postup dával smysl. Z čistě praktického hlediska bych nezískal žádné další přepravní kapacity ani by to asi nevycházelo levněji. Ale možná bych získal mnohem lepší auto.

Problém ale je, že díky své reputaci je aktuálně S2000 mnohdy dražší než zánovní MX-5. V české inzerci jsou momentálně tři kusy, z toho dva s řízením na levé straně. Cena 320 tisíc za tu levnější je na poměry S2000 až podezřele přívětivá, na druhou stranu vzhledem k nájezdu 260 tisíc kilometrů nejspíš dává smysl. Stálo by to za to? Asi ano.

Nejenom roadstery je ale člověk živ. Co takhle něco s osmiválcem? Něco, co člověk nepotká na každém rohu a každé nastartování bude nevšední zážitek nejenom pro něj, ale i široké okolí. Začněme tím nudnějším.

Dodge Charger

Skoro nikomu se nelíbí, ale já mám pro ‚znovuzrozený‘ Charger prostě slabost. Nejspíš to bude tím, že na rozdíl od milovníků starých časů si pamatuju, jak vypadal Charger v osmdesátých letech, takže netrpím tím, že to není coupé. Taky to mohla být předokolka, že. Chápu, že jsou mezi námi i tací, kteří přežijí, že Charger už není muscle car, jak má být, ale i tak jim design tohoto ‚nového‘ nesedí. To se nedá nic dělat, mně se prostě líbí. Ani nedokážu uspokojivě vysvětlit, co je na něm tak super, ale je prostě jiný. Asi nemám vkus. A ano, jsou mezi námi i tací, kteří budou říkat, že Cadillac CTS je mnohem lepší, protože platforma LX, na které kromě Chargeru sedí i 300C, má zadní nápravu z nějakého Mercedesu. Ti by si ale raději měli jít vyřezat doopravdický dřevěný dekor do svého Cadillacu.

A když odhlédnu od toho, že nese jméno svého slavného předchůdce, je to prostě správný sedan. V8 vepředu, gumy na spálení vzadu. 360 koní. Jediné, co mě trápí, je interiér, který není zrovna nejhezčí. Ošklivý interiér je navíc horší než exteriér, protože za jízdy se na něj prostě budete muset dívat. Ale co už. Je nějaký na prodej? Jasně, bílý z roku 2006 za 315 tisíc. Černé originální liťáky bych nahradil Cragary D-window a jezdil…

Mercury Marauder

Ano, už je tady zase. A objevovat se tu bude, dokud se v tuzemské inzerci nějaký najde. Pro mě je to totiž asi nejlepší rychlý sedan na světě. Teda, pokud nebudeme tak lpět na té rychlosti. Z mého pohledu je to auto, které je ve všech ohledech lepší než Charger. Je hezčí zvenku i zevnitř, V8 od Fordu mám raději než Hemi, navíc je levnější. A starší.

Marauder je postaven na platformě Panther a v jeho rysech určitě všichni poznáte Ford Crown Victoria. Kromě většiny karoserie s ní sdílí i většinu komponent, až na podvozek a brzdy, které jsou shodné s variantou pro policejní sbory a motorem, který sdílí s Lincolnem Aviator a Mustangem Mach 1. Sakra, jen si to zopakuju a mám chuť zavolat do Providentu.

Naštěstí je tu ale jeden prodejce, který nehledí na registry dlužníků, ani na exekutory, na splátky dá prostě všem. A shodou náhod prodává i Maraudera za 249 900 korun. Tak na co ještě čekám? Sám nevím.

Občas ale není ani sedan odpověď na vše. Jaké auto odveze nejenom vás, ale i vaše kamarády třeba na Mighty Sounds? Anebo někam do divočiny?

GMC Safari

Obvykle je odpovědí na vše MX-5 popřípadě 42, v tomto případě by bylo ale obojí špatně. Odpověď je totiž Astro, respektive GMC Safari. Proč zrovna dodávka? Inu, je prostě nejužitečnější. Odveze vás, vaše kamarády (pokud nějaké máte), spoustu alkoholu, stany a další propriety na festival, i v případě nepříznivého počasí máte kde spát a kde se ohřát, navíc s pohonem 4x4 vás nezaskočí ani když deště odplaví většinu letiště a přilehlých polí. A když zrovna nepotřebujete na festivaly, tak odveze věci na stavbu, mrtvá těla nepohodlných osob a v případě, že moc chrápete a vaše drahá polovička to nemůže vystát, tak se vyspíte v dodávce. Tohle auto je prostě na všechno.

A za krásných 179 tisíc si přesně takové můžete pořídit. Stačí ho zplynovat (ovšem pozor, nikoli systémem, který se již v praxi osvědčil, ale obyčejným LPG) a provoz vás bude stát v zásadě pár drobných. A to se vyplatí!

I když se takhle často zamýšlím nad tím, co by mi dělalo radost, tak si nic nového kupovat nebudu. Zaprvé, mám se svou MX-5 ještě nějaké plány. A za druhé, nejsem tak bohatý, abych si na to nemusel půjčit. A to bych nerad. A ze všeho nejvíc, v současné době auto vůbec nepotřebuju a občas pochybuju, jestli má vůbec smysl nějaké mít. Ale o tom zase někdy příště.

 

Nelíbí se Vám reklamy, ale líbí se vám články?
Podpořte nás, pořiďte si VIP členství a užijte si autíčkáře bez reklam.


Mohlo by Vás také zajímat

Pro přidání komentáře se přihlašte nebo registrujte

Komentáře

krab
03. března 2020, 22:56
1

Správně schizofrenní výběr :-D Ale to je na tom článku vlastně to hezký...

Když už jsme teda u těch snílků, tak mě z ČR inzerce připadá už asi 3 týdny atraktivní tahle modrá Z4M Roadster. Neviděl jsem jí na živo, nechtěl jsem majitele "otravovat" protože kdyby to bylo vážně pěkný, měl bych klasicky problém, že budu chtít koupit a pak zase problém co prodat, protože už nemůžu nic přikupovat.

Ale jestli někdo přemýšlíte nad roadsterem na léto, který si bude na 99% držet velmi dobře svoji hodnotu, když se nevyprdnete na péči o něj, tak je to Z4M https://www.sportovnivozy.cz/125103-bmw-z4-e85-z4m-32-roadster-plzen

Zajímavá barva, férová cenovka, fakt mi přijde solidní.

reagovat
saage
04. března 2020, 00:22
0

Hmm. Moc hezke, a ta cenovka je na pomery Mkovych Zetek fajn. Snad v tom neni nejaka kulisarna.
Ta S 2000 vypada teda zvlastne. Tam bych se bal, na prvni pohled vypada barva nejak podezrele, ale mozna se pletu. Nastesti ja nic nekupuju, tak se mi to radi. :-)
Petre, ty stejnak koukas na ty RR za kilo, to bude jeste sranda, az to privezes domu. :-)

krab
04. března 2020, 09:15
0

Jo, přesně... Range Rover za kilo, to bude pak o čem dělat deníček oprav do blogu a za co utrácet prachy :-D

JohnyLBC
04. března 2020, 09:34
0

Krabe už to Z4M kup, vždyť ti nedá spát a chodíš se na to určitě koukat :)

krab
04. března 2020, 09:48
0

Ale kdepak... i když včera jsem to tam zkontroloval jestli tam ještě náhodu je :-D
U mě když už jestli něco, tak ještě "na stará kolena" pořídím staré porsche... Ale až na něj budou nějaký dukáty

sheogh
04. března 2020, 15:23
0

No ta je fakt ale moc pekna. A to me vetsinou nechava BMW chladnym :-)

beastar
04. března 2020, 17:10
0

Nikdo už to jakou dobu nechce. To je taky zvláštní ale ona není úplně sezóna tak dobře. Snad to na Kraba do Léta počká. Pořídí kdyžtak k hrnku Porsche ještě tričko BMW ...Freude am Fahren a bude ok.

krab
04. března 2020, 17:38
0

Není sezóna, všude je ten koronavirus, každej se bojí, pepíci skupují hromadně, mouku, hajzlpapír a banány ( ty jsou prej taky na vymření podle jednoho včerejšího článku). No a pro emkový zetko se asi jen tak někdo nehrne :-D

Mě taky přijde, že by to mohl být skvělý kup. Ale já už mám doma dvě auta bez střechy a peněženku prázdnou. Tak kdo nemáte auto bez střechy a peněženku plnou, šup a kupujte :-D

beastar
04. března 2020, 17:42
0

To jo no teďka se kupuje mouka a těstoviny prej. Na kabrio v takový smrtelný epidemii šílenýho viru není ani pomyšlení. Brzo se budeme vraždit. Banány jsou taky špatný podle mě za to může koronavirus sto pro. Jako na sezónu to bude dobrý, ale já nechci auto bez střechy a už vůbec nechci BMW, tak to musíme nechat někomu jinýmu...
-
Komentář upraven 4. 3. 2020, 17:42:41

Irwinek
05. března 2020, 07:35
0

Hmm, u mne je korunavirus už nějaký pátek, takže nebude ani kára bez střechy ani špagety za 50 :-(

eLzyx
04. března 2020, 02:40
0

já už nad tím nepřemýšlím. Mám Volvo S60 2.4T v manuálu z roku 2001. Nenápadné, rychlé, komfortní auto s nízkou zůstatkovou hodnotou kolem 50-60t Kč, a nízkými náklady na servis. Tohle auto netrpí na "poločas rozpadu", takže všechno funguje, nerezne, nic neodpadává. Auto mám už 10. rokem. Přičemž jsem za něj před 10 lety dal 100t Kč. Auto je po prvním majiteli, aktuálně po 20letech má najeto 190t km. Havarijku neřeším, nemá to smysl. Takže platím jen 2000Kč za povinné.
Cirka rok zpátky jsem přemýšlel nad tím, co bych koupil místo toho. A nenašel jsem prakticky nic. Novější Volva reznou, loupou se laky, motory nejsou tak spolehlivé, většina je v automatu, což je taky takové "kazítko". Ostatní značky, až na Jaguar, mi přijdou nesympatické.
A když už jsem našel, co by se mi líbilo, tak to bylo za 350t Kč a více. Takže už by tam byl i náklad v podobě havarijky. Dražšího servisu. Preventivní údržby dutin, nástřiku podvozku atp. A tak jsem si položil otázku ... proč bych to měl dělat? Vždyť mi to nic nepřinese.
No a protože mne svrběla kapsa, tak jsem si koupil pro radost Volvo 850 T-5R v kombíku.
Samozřejmě jednou to "nové" auto budu muset řešit. Ale to bude třeba až za dalších 10 let. A to už to bude nejspíše elektromobil.

reagovat
JohnyLBC
04. března 2020, 09:37
0

Ten propad hodnoty u MX-5 ND je fakt extrémní... 40tis najeto, 4 roky, 400k dolů ... přitom je to fakt povedené auto.
S2000 je jazímavá zy ty peníze vypadá slušně... Nájezd malý není ale pokud mněla správný servis, pak rozleštit lak a bude jak nová.

reagovat
krab
04. března 2020, 10:21
1

Tak on je tenhle inzerát na ND v týhle ceně v ČR jen jedinej. Ty ceny ale budou postupně padat zrovna jako u NC, pak se to lehce pozastaví a bude klesat spíš pozvolna. Akorát je potřeba si na tyhle nápadně levnější nabídky dávat pozor. To je jako u třeba Toyobaru za 300-350 , většinou jsou ty nabídky opravovaná auta dovezená z USA přes Litvu nebo Polsko a ne vždycky opravena správně. Neříkám, že to je u tý ND obdobnej případ, ale nižší cena než průměr má vždycky svůj důvod.

Průměr za první ročníky ND je kolem 450 a to i když se podíváš na mobile... Ale nabídek je spousta, takže ta cena prostě padat bude, typicky rychleji než u Toyobaru například, protože u MX5 to tak vždycky bylo.

S2000 : to je taky bych řekl příklad, kdy to nebude ono. Pokud to bude dobrý, tak pak skvělý kup, ale ceny jsou na trhu diametrálně jinde. Až přehnaně vysoký, když kouknu třeba na ten německý trh. Ale je fakt, že já jsem takovej konzervativnější v tom, radši u těch ojetých aut i klasik radši dívám na ty dražší nabídky a příliš nevěřím, že je možný něco hodně solidního sehnat v tom nápadně levným sektoru anebo třeba pro to jet do Polska... Což udělal kamarád jeden a přivezl kupodivu slušný Jag XK8 convertible. Takže ono to asi ve výsledku taky jde... záleží na přístupu jestli člověk chce už spíš hotový pěkný auto anebo koupit levnější a doladit nedostatky. Ono se to vyplácí jak kdy a jak co...

František Čáslavský
04. března 2020, 10:43
0

Krab: Doporučuju číst pořádně, že je to fakt levný zmiňuju v obou případech. Proč, to jsou jen dohady a nemusí to automaticky znamenat, že je to mrdka. Třeba někomu jen došly prachy nebo to má nějakej jinej důvod. Ale jasně, levný auta jsou podezřelý a lidi co na to maj si zaplatí :)

Trinom
04. března 2020, 10:59
2

Ona celkově se cena hraček z počátku 90s posunula do nehezkých úrovní....

krab
04. března 2020, 11:23
0

To já vim, Franto, já to psal jen jako reakci na Johnyho. To že je to nejlevnější nabídka, to vím, že jsi tam psal. A může to bejt nakonec dobrý auto, jen je potřeba si to pořádně prověřit. Nakonec já jsem taky párkrát už v minulosti vzal auto z těch nejlevnějších nabídek na trhu. To byl případ Z3 Coupe, GT86 i loni tu 124 Spider. A nakonec všechna ta auta byla v pohodě. Jen pro mě bylo nakonec rozhodující to, že ta auta měla nějakou tu věrohodnou historii a stav ve výsledku OK. U Z3 Coupe byla nízká cena kvůli vysokýmu nájezdu a nakonec to byla lepší volba než pár ostatních co jsem viděl, kde bylo na budících o víc než kilo míň ale stav tomu neodpovídal. GT86 byla tehdy za dobrou cenu, byla to z ůvodní série a vystřídalo se na ní víc majitelů. Ale ČR auto, jasná historie, kilometry i záznamy o opravách. Takže jsem to vzal. A Fiat byl prakticky ve stavu novýho a asi o něj loni nebyl zájem možná kvůli stříbrný barvě, možná kvůli nájezdu 30 tisíc (což bylo loni nejvíc z těch nabízených) anebo, že si první půlrok / rok odjezdil v novinářský flotile. Nakonec se ukázalo, že je v pohodě a nic mu nebylo/není.

Někdy se prostě povede...Jindy moc dobrý nápad není kupovat to levnější z trhu.

PS: perlička co znám z vyprávění je, když jeden známý známého koupil systémem střelce Boxster 986 za myslím kilo nebo kilo pade a dodnes to auto s minimální údržbou jezdí. Jak jezdí, to nevím.... ale viděl jsem ho loni na jednom classic drive a z 5 metrů krásný auto :-D

Slower
04. března 2020, 10:00
1

Ten Charger te nemusi mrzet - pokud nekdo v 160 tisicich repasuje prevodovku a motor, tak je neco spatne :)

A nejsi sam divny, me se taky moc libi :)

reagovat
František Čáslavský
04. března 2020, 10:31
0

Tak nějak je to red flag, ale typově bych to mohl. Jen ten vnitřek je fakt hnusnej. Jako moc. :)

Woyta
04. března 2020, 10:32
0

Frantiku. Mam pocit, ze hledas Dodge Magnum 5,8 Hemi LPG. Kdyby nemel, tak malo na kouli, tak o nem uvazuju.

reagovat
František Čáslavský
04. března 2020, 10:35
2

Ne, fuj, to je hnusný zvenku i zevnitř.

Štěpán
05. března 2020, 09:03
-6

nerad bych byl hnidopich, jen tato formulace mě (v jinak moc pěkném článku i výběru aut) hrozně trkla do očí: "Stačí ho zplynovat (ovšem pozor, nikoli systémem, který se již v praxi OSVĚDČIL, ale obyčejným LPG)".
Opravdu se osvědčil?
Vím, že tady nejsou žádní fašouni co by chtěli někoho plynovat, ale přijde mi škoda nechat to v jinak povedeném článku...

reagovat
Štěpán
05. března 2020, 10:05
-6

myslím to tak, že je poněkud nešťastné vyjádření ve smyslu, že se plynování osvědčilo...

ro
rock
05. března 2020, 10:45
2

Proč? Z čistě technického pohledu se to opravdu v praxi mimořádně osvědčilo (poučný čtení je třeba Smrt je mým řemeslem (R. Merle), což je v podstatě životopis Rudolfa Hösse).

Není přece třeba tabuizovat slovo nebo frázi jenom proto, že popisuje eticky pochybný jev. Každý snad má dost soudnosti na to, aby pochopil kontext.

Štěpán
05. března 2020, 10:58
-5

to samozřejmě věřím, že tu každý má na to dost soudnosti.
Jen mi přijde škoda, že je to poněkud nešťastná formulace na jinak velice pozitivním Autíčkáři.
A ano, technicky to možná byla výkonná metoda, nicméně si myslím, že etický a morální rozměr je důležitější než technikálie.

František Čáslavský
05. března 2020, 11:31
5

Vážně mě nenapadlo, že by někdo mohl neznat českou sodu a reklamu na Škodu Heinlein a ani si nepřipustit, že je to nějaká forma nadsázky a hned to brát jako referenci na plynování židů. Takže pro připomenutí přikládám link :)


A kdybychom chtěli zabíhat do technikálií plynování lidí, tak to probíhalo obvykle tak, že se do 'sprch' nasypal Cyklon B, což překvapivě není plyn, ale granulát, ze kterého se uvolňuje plynný kyanovodík.

Štěpán
05. března 2020, 11:35
-1

Českou sodu samozřejmě znám, i jsem pochopil, že to má být vtip.
Jen mi holt nepřišel moc vkusný, přišlo mi, že Autíčkáře zbytečně špiní. To je celé. Zřejmě jen zrovna nejsem v té správné náladě na tento druh humoru...

beastar
05. března 2020, 11:36
0

Tak já teda musim přiznat, že mi to nedošlo ta souvislost s tou sodou. Fakt je ale ten, že mě nenapadlo ani to že by to mělo souvislost s plynováním lidí. každopádně nijak mě to nepohoršilo ... však to ani nikoho k ničemu nenavádí nic to nehodnotí tak co:)

Jan Machač
05. března 2020, 11:49
4

My tu hlavně stavíme trošku i na tom, že se předpokládá u lidí zejména otevřená mysl, trošku intelektu a nadhled. Je mi jasný, že pokud je někdo zpruzený, otříská nám většinu našich vtípků o hlavu. Ale to pak spíš mám s tím zpruzeným člověkem soucit, než že by mě štval.

Hlavu vzhůru a spolu s HIV centrem Karlín si řekněme: "Myslete pozitivně!" ;-)

Woyta
06. března 2020, 02:21
0

Njn. Politicka korektnost nas jednou zabije. Vlastne uz i zabiji. :D

Štěpán
07. března 2020, 12:33
-1

Víte, když tak pozoruju jak mi přibývají palce dolů...

Je mi z toho trošku smutno. To co jsem v prvním příspěvku zmínil, nemá nic společného s nějakou politickou korektností nebo snahou někoho omezovat ve svobodném vyjádření.
Zkrátka jsou určité věci, které v rámci určitého "dobrého vkusu" jsou nějak vnímány.

Když se mladí pitomci fotí při hajlování před Terezínem tak asi všichni cítíme, že to není úplně šťastné počínání.
Ta formulace v článku samozřejmě zdaleka není takového kalibru, ale spadá do stejné kategorie, na čemž nic nemění fakt, že k ničemu nenabádá či podobně.

To bylo to jediné co jsem zmínil k zamyšlení a popravdě mě zaskočilo, jak, na jinak velice rozumné diskuzi Autíčkáře, jsem tu za nějaké pitomce co chce ostatní omezovat.
add. Český soda - je také součástí mé DNA a jejich humor mám moc rád. Ale to, co bylo v 90letech tak přestřelené a za hranou, bylo především z důvodu protireakce na předchozích 40let, kdy se nesmělo nic.
Dnes už jsme v jiné pozici a jiném kontextu. Je to normální vývoj a určitý vkus v tomto nepovažuji za politickou korektnost. Ta se děje jinde.

beastar
07. března 2020, 13:01
0

Tak tady je spíš podle mě problém v tom, že tohle každý vnímá jinak. Jinak to vnímá generace dvacetiletých a jinak jejich rodiče. Sem chodíme tak nějak průřezově všichni. Což je v pořádku, ale rozvíjet tady debaty o vhodnosti něčeho je složité. A Autíčkář podle mě trochu těží z toho, že není odpovědný nějakému molochu typu "Euro, Seznam atd." A tak tady mohou zaznít i takové obraty a věci. Což je fajn. Česká soda už by dneska znova vzniknout nemohla to je fakt:D

Štěpán
07. března 2020, 13:09
0

Ani je složité tady rozvíjet takovou debatu, to už jsem si všimnul :)
Nicméně mi nejde o odpovědnost vůči nějaké "autoritě" či kodexu nějaké firmy...
I v České sodě dělali legraci sice hodně za hranou, ale přitom vkusně a inteligentně. V tom byla ta krása toho.
A to je i to, o čem mluvím. Nikoliv jako nějaký arbitr humoru. Jen mi to přišlo nikoliv za hranou toho, co se "smí či nesmí" dnes říkat, ale za hranou určitého, byť nepsaného, vkusu. Česka soda byla černá jak nejčernější noc, ale přitom za hranu tohoto nepsaného vkusu nešla, všechny narážky a žerty byly formulovány méně přímě, než že se plynování osvědčilo.
Ostatně i ta zmíněná reklama na Škodu Henlein původně do vysílání nešla, protože jim to samotným už přišlo moc.

Štěpán
07. března 2020, 13:12
-1

zkrátka, když dva dělají totéž, není to totéž..

Štěpán
07. března 2020, 13:15
0

Ale především mě zaskočilo kolik "palců dolů" dostávám jen za to, že jsem si dovolil vznést otázku jestli už náhodou věta typu "že se plynování osvědčilo" není zbytečně moc.
Ne kvůli mému egu, ale kvůli kontextu.

krab
07. března 2020, 13:27
0

Já ti tam jeden umáznul, tím, že jsem dal jakoby palec nahoru :-D
Ty hodnocení komentářů jsou taková dětinská pitomost. Ber to s nadhledem.

Mě konkrétně ta formulace tady vůbec neurazila, proč ne. Ber to, že je to takovej blogísek, prostě to tam toho Františka napadlo, že to bude vtipný, tak to tam dal. Tu sodu... Nehledal bych v tom nic víc, nic míň.

A humor český sody je legendární záležitost a taky si myslím, že dneska je kontext doby jinej a ten humor taky trochu jinde. Ale nemyslím si, že zrovna v naší zemi jsme najednou už moc politicky korektní. Já bych řekl, že černej humor, drsnej humor atd. se pořád provozuje úplně jako tehdy, jen všeho je v médiích tolik, že si ani nevšimneš. Jen kolik máš dobrých autorů dneska třeba v rámci stand up comedy...

Tenkrát Vávra, Čtvrtníček, Steindler a česká soda, to bylo něco co v tý době najednou vystoupilo z davu a každej jsme se na to hrozně těšili. Já byl ještě jakoby v nějakým začínajícím teenage věku, tak to pamatuju. A prostě ty hlášky se používaly pak. Dneska by možná Česká Soda byla jen jedna z mnoha takových projektů... a byla by někde na youtube nebo tak něco...

beastar
07. března 2020, 13:50
0

Tak ono dneska by Česká soda určitě byla na Youtube protože taková je prostě doba. A reálně je to lepší platforma, než běžet někde po desáté na ČT2. Vzhledem k tomu, že je to právě celý jinak. Poslední méně korektní hůmor v TV předvádělo TELE TELE. Kde si myslím, že jeden čas to mělo taky obrovskou popularitu a věci jako Carda retarda a už máš chlapa sporťáku se taky nejednou využívali i v běžný mluvě:) Každopádně to jsou ty dobový fenomény. Co snad jediný Franta nevzal v potaz, než to napsal je že každý to nemusí pochopit v takovým kontextu. A u nás v ČR jsme v tomhle naprosto v pohodě. Napsat takovou podobnou věc někde ve čtenějším magu v USA, Kanadě. Tak je z toho poprask celostátního rozsahu a už by mu chodili výhružky smrtí za to že znevažuje Holocaust a kdesi cosi...

Zlatý Čechy pánové...

krab
07. března 2020, 13:59
0
beastar
07. března 2020, 14:24
0

:D Ty vole tomu říkám odvaha. A napsat tohle v Číně nebo někde říct, tak taková desítka na tvrdo a veřejná omluva. My máme hroznou kliku, že nás trochu chrání ta čeština který fakt málo, kdo porozumí. Mluvit se tady anglicky, španělsky nebo německy tak je to taky o problémech.

je
jerry
07. března 2020, 13:40
0

Hodně rychle se dostaly ojeté MX-5 ND na úroveň pěkných kousků MX-5 NC.

reagovat


Poslední komentáře

Poslední inzeráty

Chevrolet Aveo LPG Nová bomba  1kč/km 2008
Chevrolet Aveo LPG Nová bomba 1kč/km

2008 rok výroby
92 koní výkon
1 400 ccm objem

Ford Crown Victoria P71 POLICE INTERCEPTOR 2011
Ford Crown Victoria P71 POLICE INTERCEPTOR

2011 rok výroby
300 koní výkon
4 600 ccm objem

Buick Skylark GS 1972
Buick Skylark GS

1972 rok výroby
250 koní výkon
5 700 ccm objem

Ford Mustang V8 289 CUI, automat 1966
Ford Mustang V8 289 CUI, automat

1966 rok výroby
220 koní výkon
4 700 ccm objem