načítám data...

Autíčkářův trackday po třetí: Zima, déšť a orkán

Uprostřed hororové scenérie plné poletujících střech, bodavého deště a větrné smršti se po okruhu bokem sune obří černý Cadillac. Něčím takovým jistě jezdí Smrt. Toto spektakulární představení uzavírá sezonu 2017, Autíčkářův Track Day se s vámi pro tento rok loučí.

zobrazit celou galeriiFoto:   Radek Chlud

Vichřice, létající stromy, déšť. Předpověď na poslední trackday sezóny vypadala všechno jen ne přívětivě. Naštěstí se nikdo z nás trošky kapek nebojí a do Mýta jsme vyrazili přírodě navzdory. 

Když jsem ráno ještě za tmy šel vyzvednout auto zaparkované u nedalekého občerstvovacího zařízení, zkoumal jsem zprávy meteorologů a měl velké pochybnosti. Předpověď se sice tvářila optimisticky – pršet prý bude jen chvíli dopoledne –, ale zpravodajství plné odfouknutých střech a přerušených dodávek elektrické energie naznačovalo, že moje aplikace o počasí nejspíš nemá svůj den. A cesta do Vysokého Mýta, během které jsem viděl kamion jet bokem po rovině, mě naplňovala obavami. Po příjezdu na místo už mi to ale tak strašné nepřišlo. Možná za to mohla ta dramatická bouřka, jíž jsem musel projet mezi Svitavami a Litomyšlí.

Akorát se začínalo jezdit a ve frontě na dráhu už stála slušná řádka aut. Po úvodní půlhodince se dokonce začala tvořit fronta, takže jsme přešli na ježdění desetiminutovek. Počasí se začalo zlepšovat a trať dokonce začala pomalu schnout. Využil jsem příležitosti a předal mávání vlajkou Adamovi, abych si trochu užil festivalu přetáčivosti, a když byla trať skoro úplně suchá,  rozhodl jsem se, že je ideální příležitost vyzkoušet slicky a vystřihnout si nějaký pěkný čas. V okamžiku, kdy jsem měl přezuto, začalo pršet. Co pršet – lejt! Takže zpět na civilní gumy a užít si trochu toho ‚bezpečnostního‘ driftingu.

Bezpečného prostředí se sníženou adhezí si užívali snad všichni, kterým to jelo alespoň trochu bokem, a tak jsme mohli být svědky spektakulárních výjezdů ze zatáčky před cílovkou. Bezkonkurenčně nejlepší show předvedl černý Cadillac Fleetwood Series 75, řízený člověkem známým pod jménem Gumovač. Určitě víte proč. Vidět na dráze tuhle věc, jak se sune bokem, je prostě lepší než všechny Miaty, BMW, Toyobaru a Imprezy dohromady. 

Pro již zmíněné poněkud nestandardní povětrnostní podmínky došlo tentokrát k malé změně v programu seriálu PlechCup. Neustále se měnící podmínky na trati neumožnily férové měření rychlého kola. Ti, kdo by měli na trati tornádo, by oprávněně vznášeli protest proti časům těch, kterým do zad fučel a rychlost přidával tajfun. Proto jsme se rozhodli změnit pro tentokrát postup hodnocení. Inspirováni naším po motorsportu druhým nejmilejším sportem – krasobruslením – jsme se rozhodli namísto dosaženého času hodnotit umělecký dojem. Pětice porotců zkušeným okem sledovala piruety nebojácných pilotů, kteří navzdory nepřízni počasí bojovali o náhradní díly pro své speciály svařené v jeden trofej připomínající celek. A kdo že to nakonec zvítězil?

Výsledky třetího závodu série PlechCup 2017

Nejlepšího výsledku v bodovém hodnocení inspirovaném soutěžemi v krasobruslení dosáhli:

1. Pavel Dvořák | Opel Omega​
2. Vojtěch Nevlud | Peugeot 306
3. Robin Polden | Renault Clio

Celkovým vítězem série PlechCup 2017 se stal:

Vojtěch Nevlud | Peugeot 306

Gratulujeme!

Když to vezmu kolem a kolem, počasí sice bylo na nic, ale to ve výsledku bránilo jen bujaré zábavě na parkovišti mezi auty, která se přesunula na terasu pod střechou. Za sebe můžu říct, že jsem si to užil, děkuju všem účastníkům za příjemně strávenou neděli a těším se na příští příležitost!

Děkujeme společnosti Barth za zapůjčení transportního vozidla, bez nějž by nebyla možná doprava Autíčkářova cateringu a které nám výborně posloužilo i jako větrná bariéra pro hořící gril.

P.S. Speciální dík patří personálu okruhu, jmenovitě panu Hurákovi, který nám otevřel vytápěnou klubovnu.  Bez ní bychom nejspíš ve zdraví nepřežili. –Zlokočka–

 

Nelíbí se Vám reklamy, ale líbí se vám články?
Podpořte nás, pořiďte si VIP členství a užijte si autíčkáře bez reklam.


Mohlo by Vás také zajímat

Pro přidání komentáře se přihlašte nebo registrujte

Komentáře

Raspby
02. listopadu 2017, 12:51
0

Počasí opravdu nebylo moc na pokec mezi auty :), ale účast krásná, klouzalo se taky dobře, a nálada super. Těším se na příští rok.

PS: A já opět nikde, nemá někdo další fotky? :)

reagovat
BubaaCZek
02. listopadu 2017, 17:11
0

Foto nikde, ale ja jsem si ji dobre prohlidl. Pekne litatko!
PS: Cali se dostala :)

Raspby
02. listopadu 2017, 17:59
1

No ja prave vim ze když jsem jezdil tak bylo několik fotografu na trati...tak bych rad viděl svoje auto na fotce jak jede bokem :D

Asid
05. listopadu 2017, 19:43
0

Jo no ... jak říkáš, fotografů jsem tam viděl mnoho a fotek jsem viděl dohromady ani ne dvacet. Jako chápu že se sem snaží mistři aparátu dát jenom ty nejlepší kousky, ale pro nás, kteří by ocenili vidět svoje auto poprvé jet bokem, by potěšila i nějaká ta nepovedená... Takže klidně uploadujte celý alba :D

Raspby
12. listopadu 2017, 22:18
0

jj na ty už jsem koukal na FB...a já opět nikde :-D

Chosé
02. listopadu 2017, 13:15
0

Hmm, teď trochu lituji, že mě ranní příšerné počasí odradilo někam jet. Věřím, že se klouzalo skvěle.

reagovat
JLK
02. listopadu 2017, 21:58
1

Zrovna v Brne bylo rano celkem hezky. O to vetsi to byl kontrast, kdyz me cestou nekolikrat malem odfouklo nekam do poli. Jednu chvili jsem se uz vazne chtel otocit, ale po pulhodince cekani nez nam hasici odhodi spadly strom jsem se smiril a nakonec na okruh dorazil. A vyplatilo se.

Nezn.uživatel
Nezn.uživatel
02. listopadu 2017, 14:00
0

Ta Alfa je moc pekna. To musi litat po tom okruhu samo. :-)

reagovat
Mira
02. listopadu 2017, 18:40
-1

Nevyfotili jste někdo Teslu jak jede bokem?

reagovat
sp
spooon
02. listopadu 2017, 21:39
0

ono se jí bokem moc nechtělo, co sem tak koukal, tak se vždy po mírným vybočení rozsvítily brzdovky a srovnala se...

Woyta
03. listopadu 2017, 16:02
0

Ja jsem říkal vyndej pojistku. :)

Mira
05. listopadu 2017, 17:20
-1

spoon: já vim, proto jsem chtěl vidět nějakej záznam, jestli to z venku vypadá tak trapně, jako je to cejtit vevnitř.
Vojta Nekvapil: Dneska jsem jel kolem okruhu v Mejtě a jezdilo se tam. Tak jsem si vzpomněl, že jsi mě radil vyndat pojistku. Dál jsem zatím nedošel :)

sp
spooon
02. listopadu 2017, 21:43
0

Akce super, pěkně sme si tam zalítali, jak v dešti tak na suchu, ale co nás naštvalo, byly obrovský fronty na okruh. Vždy minimálně 20min, a jednu dobu nebyl problém 30min a snad i víc. Což mi teda přijde sakra hodně.

reagovat
m_skalnik
02. listopadu 2017, 21:54
0

Souhlasim, byli jsme tedy s bandou poprve, ale vsichni jsme se shodli, ze omezeni kapacity by problem s ukrutnymi frontami vyresilo.

sp
spooon
02. listopadu 2017, 22:08
0

já byl po druhý v Mýtu a jednou v Sosně a v Hradci. Hradec ten byl úplně vymetený, proto se taky zrušil - což chápu. Sosna byla parádní, fronty max. 10min. a mohlo se furt jezdit. Ale Mýto je nějaký prokletý, i poprvé, co sem byl v Mýtu, tak byly fronty znatelně větší než jinde. Ale letos to byl opravdu masakr. trošku nás to štvalo, jeli sme sice 3 na jedno auto, tak sme nečekali že se každej vyjezdí do omdlení, ale 3 jízdy za den sme taky nečekali...zvláště když tam jedem 150km s autem na podvalu...

Viola Procházková
03. listopadu 2017, 11:49
0

Předpokládám, že máš na mysli tři jízdy na jednoho řidiče, ne celkem (to by bylo na pováženou). Kdyby v autě přijel jeden řidič, jezdil by tedy devětkrát, což už mi nepřijde tak dramatické.
Chápu, že čekat fronty na startu je otrava, a pořád přemýšlíme, jak to změnit. Všechny úvahy však nevyhnutelně skončí u faktu, že abychom mohli zkrouhnout celkový počet účastníků, museli bychom navýšit vstupné, a to dost. A stále nejsme přesvědčeni o tom, že je to správná cesta. Možností zajet si na okruh za spoustu peněz je u nás celkem dost a my bychom tuto kratochvíli rádi zpřístupnili i těm, co mají hluboko do kapsy.
Takže teď babo raď...

David Střítežský
03. listopadu 2017, 12:30
0

Já tam byl jako 1 řidič na 1 auto , přesnej počet jízd nevím, ale 9-10 to bylo určitě. Jinak mě taky překvapila fronta - čekal jsem, že všichni se leknou deště, zůstanou doma a bude tam kroužit jen pár magorů. Ona to asi i z části byla pravda, ale na druhou stranu, díky (nebo kvůli ?) počasí nikdo neměl potřebu dochlazovat a stavěl se rovnou zpátky do fronty ...
Jestli jste si málo zajezdili, tak bych na vašem místě zvážil pronájem okruhu jenom pro sebe (nebo s pár kamarády) na X hodin, jestli jste na takové úrovni, že máte racecar kterej zvládne kroužit do nekonečna. Pro nás ostatní, co máme v plánu příjezd-kroužení-odjezd na jedněch gumách s daily autem, je tenhle typ akce myslím ideál.
Fronty nebaví nikoho, ale omezení kapacity bude mít za následek mnohem víc nasraných lidí - vyšší cena, klíkací závod při registraci, v neposlední řadě kecy lidí na který se nedostane. Řešení mohl být např. pronájem na celý víkend - 2dny místo jednoho, aby se to rozložilo (ale zaplatí se to?) nebo nějaká další aktivita, aby se ta fronta na okruh trochu odlehčila - areál v Mýtě mi přijde velkej a krouží se jen na kousku, co třeba zprovoznění té klouzací plochy (né, že byt to teď naposled bylo třeba :) ) nebo slalom mezi kužely - přes ten kopec by to třeba byla i větší zábava než po rovině (a určitě levnější než pronájem na 2dny)

JLK
03. listopadu 2017, 14:08
0

V omezeni celkoveho poctu nevidim smysl - jednak by se muselo zdrazit a navic by se ti co vykoupi kapacitu dostavali na okruh treba na 9.-10. hodinu a budes mit par hodin ze zacatku (a pak ke konci) okruh nevyuzity. Ted' tam hned od zacatku dorazilo dost lidi co chteli toto poloprazdno vyuzit.
A jak pise Zlokocka pokud nekomu nevadi si priplatit tak moznosti je dost, mne osobne se libi filozofie Autickarovych trackdays jako jezdeni uplne pro kazdeho za dost lidovou cenu.
Jako castecne reseni bych videl treba zavedeni omezeneho poctu "premiovejsich" registraci - kdo poveze svuj special pres celou republiku a chce s tim najezdit co nejvice kol tak by neco priplatil a mel jakousi prioritu pri razeni do fronty. Neco jako mela Alfa, ktera tam fungovala jako taxik a na trat' se poustela bez fronty.

sp
spooon
03. listopadu 2017, 15:00
0

Zlo Kočka -> ano, 3 jízdy na jednoho. V pořádku, chápu to. Je mi jasný, že by se muselo jít cestou zdražením a omezením lidí, což vlastně trochu odporuje vaši filozofii. Nás to spíš naštvalo, že ze zkušeností z dřívějších okruhů, kde se opravdu dalo vyřádit, tak poslední Mýto bylo trošku přecpanější. Ale zas na druhou stranu rok sme nikde nebyly, tak to třeba mělo postupně vzrůstající tendenci.

Woyta
03. listopadu 2017, 16:06
0

On je tak trosku problem v tom, ze nikdo nechce rano vstavat a na veceri chce byt doma. Takze rano a vecer je skoro prazdno. Me se treba tentokrat povedlo, ze jsem po privalovem destiku sjel z okruhu, zaradil se do fronty 3 aut asel se klouzat dal. :)

Raspby
03. listopadu 2017, 17:36
0

Za mě teda bych zkusil o malinko zvýšit kapacitu jednotlivých stintů. Pozoroval jsem že jak se to vypustí na trať tak jsou tam pak někdy dost veliké mezery mezi auty. Nemyslím nijak zásadně, ale přidat do stintu 2 nebo 3 auta by v celodenním měřítku možná pomohlo dost zmírnit ty fronty. Jinak souhlasím s tím, že omezovat kapacitu akce a tím pádem dost zdražovat není ideální. ;)

Viola Procházková
03. listopadu 2017, 17:52
0

Kapacita jednotlivých stintů je taky problematická otázka. Už takhle jsme dostali od "pana vedoucího" čočku, že pouštíme moc aut najednou. Za druhé se nám nedaří uhlídat, kde kdo do něčeho naboří – takže máme opět škodu za 8 tyček. Je fakt, že na jedné straně jsou velké mezery, na straně druhé ale zase vláčky osmi aut za sebou. Jak tohle řešit? Lidi jsou prostě různě rychlí.

Raspby
03. listopadu 2017, 18:07
0

Chápu...ale vláčky by být prostě neměli. Účastníci by měli používat zrcátka a když vidím vláček, tak pouštím...minule se mi stalo že jsem za celej stint po půlhodinovém čekání nemohl pořádně přidat, protože byl právě vláček aut a ten první absolutně nehodlal nikoho pouštět...chápu že každý má své tempo, ale na tak malé trati se blbě předjíždí jen na té rovince, pokud nemám o 150 koní víc než ten přede mnou. Takže nějaká upozornění vlajkou pro ty co vedou vláček déle než jedno kolo...popřípadě nějaké varování nebo tak...vím že nejen mě to celkem zkazilo náladu, když stojím půl hodiny frontu a pak jen jedu v koloně.

sp
spooon
03. listopadu 2017, 18:43
0

tak je pravda, že sme hned od 8 nejezdili, ale byli sme tam až do konce. Taky se nám povedlo odjet na oběd v době domnělýho plechcupu, jenže on byl posunutej, což sme netušili...
Zlo Kočka -> to tam někdo nabourá, odjede a neřeší to? Zajímavý lidi...

Viola Procházková
03. listopadu 2017, 18:58
0

Jo, uhýbat pořád ještě lidi neumí. Jeli jsme za jedním odborníkem, který nejenže neuhnul, ale navíc tam vlál jak hadr na holi, že bylo o strach se v jeho blízkosti vyskytovat...

Spooon: s jedním "pachatelem" jsme se domluvili, o druhém bohužel nemáme tušení. Takže na naše triko půjde jen část.

Raspby
03. listopadu 2017, 19:01
0

jj najdou se tací...nemám nic proti tomu když si tam někdo zkouší drifty, ale opět je blbé když neví co se děje za ním. Člověk se za ním jen plouží a pud sebezáchovy nedovolí se ani přiblížit, natož zkoušet předjet. Asi začnu příště mohutně troubit :-D

sp
spooon
04. listopadu 2017, 10:29
0

pouštění je základ, to by se mělo zdůrazňovat před každým trackdayem...ono stejně ne všichni to vyslyší...

Vr
Vrooom
04. listopadu 2017, 17:39
0

A co zvolnit na chvilku nechat je poodjet a pak si pokracovat vlastnim tempem?

Raspby
04. listopadu 2017, 17:41
0

Samozřejmě jsem to zkusil...za kolo jsem byl zase ve vláčku...

Asid
04. listopadu 2017, 21:37
0

Myslím, že za ty vláčky fakt mohlo hlavně počasí.... ne kazdej si troufnul jet na krev rychle a na druhou stranu to spíš svádělo k pomalejší jízdě a driftům. Byla tady narážka na někoho "kdo vlál po trati" ani bych se nedivil kdyby byla řeč o mně (stříbrná primera gt), nadruhou stranu musím říct, že jsem každýmu kdo se o to pokusil dal ihned jak bylo možné, možnost mě předjet uhnutím na bok trati a bliknutím vpravo... takže tak. Jako jezdilo tam víc borců, kteří se nechat předjet nenechali vůbec třeba dvě kola a to už tě fakt sere....

Raspby
04. listopadu 2017, 23:59
1

Počasím to nebylo...přesně to samé jsem zažil i v létě a to bylo krásně. Ale když za někým kroužím 4 kola nechce mě pustit tak už se mi fakt otevírá kudla v kapse...nakonec jsem to řešil tak že jsem to před zadním vracákem vzal rovně rovnou na zadní rovinku...jinak bych se před něj nedostal... :)nevadí když si to obzvlášť na mokru někdo bokem zkusí...i já sám s Vojtou jezdil bokem skoro pořád, ale když mám někoho za sebou, tak prostě pustím...někteří se tímto odmítají řídit...

Viola Procházková
05. listopadu 2017, 09:37
2

Stříbrná Primera to nebyla, ale nebudu jmenovat :). Ono se většinou pozná, když někdo neuhýbá, protože má co dělat, aby zůstal naživu, nebo neuhýbá, protože musí za každou cenu zůstat v čele a je to věc cti.

jo
johan
03. listopadu 2017, 16:50
0

Je nejaky vyznam preco su okolo trate tie traktorove pneumatiky? Pre mna to bola vec, ktora mi dost kazila zabavu a pocit bezpecia pri pochybeni, ktore by som od okruhu ocakaval. Kedze tie pneumatiky boli prave na vyjazdoch zo zataciek a pri nechcenom kontake asi auto nezostane uplne bez nasledkov..

reagovat
Radek Chlud
04. listopadu 2017, 02:58
1

A taky ze to bez nasledku bohuzel nezustalo. Nechci ted vydavat nejaky oficialni statement za redakci, to mi ani nepruslusi, ale budu se do budoucna snazit zasadit o to, aby tohle zmizelo. Je to totiz spis ke skoda, jak k uzitku. Pristi track day o ne bude postarano. Diky za point.

sp
spooon
04. listopadu 2017, 10:27
0

tohly myslím byl kámen urazu i dříve. Ad absurdum to dovedli někdy vloni v Písku, kde byly pneu i na obrubníku až k asfaltu. Jaký to má vlastně reálně význam? Snížení rychlosti? Proč? Spíš mi to přijde nebezpečnější...

Raspby
04. listopadu 2017, 10:57
0

V Písku to má význam podle všeho takový, že ty obrubníky nejsou tak odolné. Trať je primárně pro motokáry a minibiky, a když přes to celý den jezdí auta, tak se ničí. Takové mám info a celkem to asi i chápu, i když mě tam ty gumy taky hodně štvaly no...

sp
spooon
04. listopadu 2017, 12:59
0

aha, to sem nevěděl. Tak pak bych to samozřejmě taky chápal, ale štvaly mě taky :-D

Woyta
04. listopadu 2017, 17:30
0

Nechtej aby jim lidi jezdili pres travu. Ted v Myte taky nadavali kdyz jim nekdo vyjel mimo. Jinak ja mel na jare od traktorky smouhu 30cm pres celej bokjak jsem riznul zatacku . :D

Goldies
04. listopadu 2017, 18:08
1

Tak mě ta pneu naposledy vyšla skoro na 7 tis :-( Nový světlo, prasklej narazník, lakování dvou dílců + keramika). Taky mě tam celkem štvou...

beastar
03. listopadu 2017, 18:33
1

Za ty penize, co se platily by snad 9-10 kol mělo stačit ne? Přesto že je mejto malý a ouzký. Mimochodem kdo nechápe že 20- 30 minut je normální čas skoro všude na takhle malých pláckách ať si to pronajme soukromě pro sebe v 5 lidech a 5 autech a můžete tam splálit tři sady za sucha a projezdit desítku v benzínu. To ale není smyslem setkávací akce. Ten okruh je malý, ale v Brně by to asi stálo na jednoho 10x tolik;) Kdo by se přijel povozit?

reagovat
saage
04. listopadu 2017, 23:35
1

Minuly tyden tu lidi psali jak 250 kc za 10 min je pomalu vyderacstvi, a ted si tu zas jiny stezujou ze byly moc fronty.. Ono je tezky se zavdecit vsem. Ale jak si napsal, pokud nekdo chce jezdit celej den, neni problem se prihlasit do nejake akce na velkem okruhu. Bude vas to stat na den 30 tis a mate skoro jen pro sebe Most i s instruktorem. :-) Pochybuju ze to ale nekdo z nas je ochoten dat. Podle me tyhle akce s 10 ti minutovkama jsou ideal, mezi jizdou clovek pokeca aspon s ostatnima, a auto vychladne.

beastar
05. listopadu 2017, 00:34
0

Jo na rovinu já bych třicet nedal. Abych se povozil ve svém obstarožním čtyřválcovém Porsche je i to Mýto velký:) A co tak koukám, tak mejto jezdí hlavně slabší káry a normální lidi tak nechápu, co jim přijde málo. Uznávám že ty vláčky na okruhu jsou frustrujici...

Asid
05. listopadu 2017, 19:39
0

Jinak ale borec co tam předváděl s tím Cadillacem... to bylo jak driftovat s tankerem :D

reagovat


Poslední komentáře

Poslední inzeráty

Chevrolet Aveo LPG,KLIMA 2008
Chevrolet Aveo LPG,KLIMA

2008 rok výroby
92 koní výkon
1 400 ccm objem

Chevrolet Blazer K5 1981
Chevrolet Blazer K5

1981 rok výroby
100 koní výkon
6 200 ccm objem

Ford F150 XLT Singlecab Longbed 1994
Ford F150 XLT Singlecab Longbed

1994 rok výroby
200 koní výkon
5 002 ccm objem

Chrysler Stratus 2.5V6 cabrio 2000
Chrysler Stratus 2.5V6 cabrio

2000 rok výroby
160 koní výkon
2 500 ccm objem