načítám data...

Autíčkář se ptá: Které rychlé auto vás znudilo nejvíce?

Minule jsme se ptali na zábavu s pomalými auty. Tentokrát se pojďme podívat na auta, která vás dokázala znudit, i když jsou zatraceně rychlá. S jakým rychlým autem jste se nudili nejvíce?

Zobrazit galerii

Když vstupujeme do světa automobilismu, často žijeme v domnění, že čím rychlejší, tím lepší – a především zábavnější. Všichni si pamatujeme, jak jsme na základní škole hráli “kvarteta”, ve kterých vyhrávalo auto s největším výkonem či největší maximálkou. Kradmo jsme nahlíželi do kabin zajímavých aut a poskakovali nadšením, když byl tachometr cejchovaný do rychlosti začínající dvojkou. Každý přece věděl, že auta mají na tachometru o 20 km/h více než kolik jezdí. Takže cejchování do 220, typické pro běžná západní auta 80. a 90. let, znamenalo, že ta kára jede DVOUSTOVKOU. Hustý! Tedy, ne hustý, protože hustý se tehdy ještě neříkalo. Jsem starej.

Později přišla auta v počítačových hrách a i tady věsměs platilo heslo, že “čím víc, tím víc”. V Need for Speed chtěl každý řídit McLaren nebo si “nacheatovat” superrychlé El Niño. Astony či Mercedesy byly podřadné stroje, protože nebyly tak rychlé jako supersporty. Snad až pozdější NFS 5: Porsche Challenge dalo člověku první náznaky tušení, že občas může být větší zábava jezdit se starou 356 pomalu a bokem než s 911 turbo rychle a efektivně.

Každý přeci věděl, že ta kára jede dvoustovkou…

A potom přišla opravdová auta. Nudné hatchbacky našich rodičů a první auta, která jsme si pořizovali sami. I tady většinou platilo, že čím víc výkonu, tím víc zábavy. Běžná auta byla slabá, jejich podvozky rozměklé a nestabilní. Jezdit rychle bylo často spíš nepříjemné než zábavné – nemluvě o tom, že to leckdy kvůli nedostatku výkonu prostě nešlo. Takže když jsme se dostali za volant něčeho silnějšího, bylo to vzrušující a zábavné – stejně jako samotný fakt, jak rychle jste mohli pohybovat.

Jenomže adolescentní radost z dvoustovky na rychloměru časem vyprchá a s trochou řidičských zkušeností zjistíte, že i s pomalým autem se dá jezdit docela rychle, a začnete zjisťovat, že o rychlosti jako takové to vlastně tak docela není. Dostávají se vám do ruky nějaká ta rychlá auta a vy přicházíte na to, že ne vždycky je to rychlejší také zábavnější.

Možná to začne nějakým rychlým sedanem, který svou brutální efektivitou dokonale zamaskuje rychlost, Nebo supermoderní čtyřkolkou, která sice nepochybně dokáže nabídnout ryzí zážitek, ale posouvá ho do rychlostí, které jsou běžnému smrtelníku nedosažitelné a mimo závodní okruh nemravné. A nakonec nejspíše začnete hodnotit řidičskou zajímavost vozu podle jiných kritérií, než jestli je rychlý – podle zpětné vazby kterou vám nabízí, podle toho, jak odmění vaši zručnost a jak moc vám dovolí řidičsky růst.

Adolescentní radost z dvoustovky na tachometru ale časem vyprchá…

Zůstanou auta, která jsou rychlá, ale ne vzrušující nebo zábavná. Pro mě je na vrcholu této pyramidy vůz poměrně obligátní – původní verze aktuálního Nissanu GT-R, se kterou jsem měl čest jen krátce, ale i tak mě stejnou měrou vyděsila a znudila. Vyděsila tím, jak hrozivě snadné bylo pohybovat se naprosto nevkusným tempem i po úzké, zakroucené a moknoucí silnici. Znudila tím, že jakýkoliv projev talentu či schopností postrádal smysl. Jel jsem stejně rychle jako o pár měsíců dříve s Focusem RS po stejné trase, jenomže Ford jsem řídil za slunného letního odpoledne na perfektně suché silnici. A stejně jsem se cítil jako Colin McRae. V Nissanu jsem měl na mokru, v zimě a za tmy pocit, že se vlastně nemusím vůbec snažit a mohl bych u řízení třeba ukusovat bagetu. Přidat přitom už nešlo, pokud bych si nezařídil volnou silnici – dostal bych se do tempa, kdy by překážka nebo i jen traktor za začátkou znamenala téměř jistotu nárazu v opravdu nepříjemné nehody.

U jiných aut je zase jistá míra “nudy” očividně záměrem. Pokud utratíte něco přes milion za třistakoňového Golfa R Variant, nejspíš netoužíte po tom, přiřítit se na místo pracovní schůzky napumpování adrenalinem a zbrocení potem. Chcete mít pocit, že řídíte něco mírně zajímavého a přitom nevkusně rychlého, něco, co vám umožní polykat kilometry pekelnou rychlostí. Ryzí zábavu hledáte trochu jinde. Což nemění nic na tom, že leckterý mnohem menší a levnější hatchback dokáže nabídnout intenzivnější zážitky než toto monstrum.

Teď je ale řada na vás. Jaké rychlé auto vás znudilo? Měli jste někdy pocit, že i s obřím stádem koní pod kapotou byste za volantem mohli málem usnout? Které auto dokáže nejefektivněji udělat z rychlosti úplně obyčejnou a nezajímavou věc? Povězte nám to v komentářích!

Nelíbí se Vám reklamy, ale líbí se vám články?
Podpořte nás, pořiďte si VIP členství a užijte si autíčkáře bez reklam.


Mohlo by Vás také zajímat

Pro přidání komentáře se přihlašte nebo registrujte

Komentáře

Lu
Lubka
02. května 2017, 07:54
0

540iA e39 opravdu silná potvora. Kombinace šnekového řízení a automatu zabila veškerý talent, který e39 měla. Oproti tomu byla 520i e39 v m-paketu hračka na okresy i s polovičním výkonem.

reagovat
M P
02. května 2017, 09:28
0

Tak nalejme si čistého vína, ona e39, jakkoli se automobilka a příznivci snažili tomu vybudovat auru sportovního auta, schopného snad uplně všeho, tak na okresky zrovna nikdy nebyla. Ne, že by je nezvládala, ale je moc velká, těžká a neohrabaná na to, abych tam očekával nějakou zábavu. A 540i s automatem má být nenucená, takže proto působí nudně, tak je to podle mě správně. A 540i s manuálem je naprosto boží, skvělá, fantastická, a možná lepší, než M5.

ep
epo
02. května 2017, 08:00
0

VW Golf mk7 GTI DSG, tupe riadenie s nulovou odozvou, umely zvuk, kw sice dostatocne ale trakcia nie....ako som bol nadseny na zaciatku tak s rovnakym nadsenim som to aj vracal :D

reagovat
Polar Bear
02. května 2017, 10:23
0

To musí být nějaká mýlka, v Japonsku to vyhrálo Auto roku 2013 :D. Ale asi to byl jiný model než GTI :P

M P
02. května 2017, 09:30
2

Na tohle téma pokaždé někteří nadřidiči mezi novináři říkají, že řekne-li někdo o Nissanu GT-R, že je nudný, tak je to jenom tím, že neumí řídit dost dobře na to, aby jeho schopnosti a zábavnost mohli ocenit. Možná na tom je něco pravdy, a podobně se to říká o WRX STI. To jsem párkrát řídil. Chvíli čekáš, co přijde, kdy to teda přijde, a nakonec když to teda přijde, tak máš strach, protože s autem v absolutní pohodě letíš dvě kila po zalátané okresce třetí třídy. Holt to asi neumím :)

reagovat
Pochtli
02. května 2017, 13:28
0

Souhlas. Jak já se na GTRko těšil a pak když jsem ho v rámci dárku konečně řídil, tak jsem se při 150 km/h na lesní okresce sám sebe ptal, co na tom ti lidi vlastně vidí a ještě jsou za to ochotní vysolit takové peníze. Pocitově mi nepřišlo, že bych jel nějak rychle, natož nebezpečně.. Na okruhu asi super povoz, v běžném provozu je to auto jen na machrování "já na to mám".
Zlatý nejmenovaný roadster, ve kterém si užijete jízdu a rychlost i při 100 km/h a za zlomek pořizovačky i provozních nákladů GT-R.

M P
02. května 2017, 13:45
4

Ja s tim malym roadsterem nemohu souhlasit. Kdyz to ridim, tak mi vadi jak se to cele trese a je to netuhe (JE to netuhe, a mne fakt vysira tresouci se ram celniho skla), kdyz me v tom nekdo veze, tak mam zase strach, kdyz se jede trochu rychleji. Ostatne mnohokrat jsem tady uz zminoval, jak jsem malem vavrisovi na modre potahy udelal hnedy pruh, kdyz se v Myte trochu rozvasnil a pak suse konstatoval, ze ten kram vubec nejede. Ja se z toho daval dohromady asi hodinu...

Zkratka a dobre, svuj vrchol ridicske zabavy jsem asi zazil v motokare :D a je to venku

krab
02. května 2017, 13:57
0

Matěji, ale MX5 a motokára , není to tak trochu totéž ? :-D
Když současní majitelé tvrdí, že je to vlastně lepší než Nissan GT-R ?

Ale chápu co chtěl "Pochtli" asi sdělit. Pro rychlost v malé MX5 se musíte fakt snažit, rychlá auta jsou prostě rychlá a rychlost přichází rychleji... no je teda zas moudro :)

A jednou v písku, když jsem si přes kamaráda mohl půjčit na trénink nějakou závodní motokáru, tak taky to byl pro mě vrchol zábavy v čtyřkolovým stroji. Ale zárověň frustrace, protože mě předjížděli malí kluci jako nic..

M P
02. května 2017, 14:16
0

Neni, a ja mam v motokare zajimavou vec, a totiz absenci pudu sebezachovy. Tam se zkratka nebojim. Mluvime teda samozrejme o tech pujcovacich motokarach, zadnych tech divocinach, co tady popisoval kdysi Radek.

Ev
Evlo
02. května 2017, 16:22
0

Me teda neprijde, ze by se miata nejak klepala, mozna si nejel jeste s nejakou s funkcnim podvozkem, no, novy auto to neni.

Motokara za me taky nejvetsi mazec a to jsem jeste nezkusil ty, kde se radi.

Ev
Evlo
02. května 2017, 16:24
0

a zjistil jsem teda, ze jsou zabavnejsi japonske roadstery nez mx5 :/

M P
02. května 2017, 18:06
0

Podvozek mi právě přijde dobrý ale spíš jde o tuhost skeletu, vibrace rámu čelního okna a tak...samozřejmě NC a hlavně ND na tom budou určitě jinak :)

Ev
Evlo
02. května 2017, 20:48
0

Uf, jsem rad, ze tohle nevnimam/nevidim.

M P
02. května 2017, 20:53
0

Každý máme svoje. Pro mě by to bylo 'no go'. Ale určitě má jiné přednosti, ne že ne. Jen já tomu na chuť nepřišel

Ev
Evlo
02. května 2017, 20:54
0

Tak, ze pro tebe je to nene vime dlouho, ale trepani je pro me novinka. :)

Sa
Safa
02. května 2017, 21:18
0

Ty jo Evlo, stejně byste měli s Luvem klukům z Autíčkáře toho anglického prcka půjčit na test, jako před dvěma týdny v Sosně mě to úplně rozsekalo (jakože to bylo první auto v mém životě, do kterého jsem se nevešel za volant. Prostě nevešel, vždyť jste to viděli... :o)))

Ev
Evlo
02. května 2017, 21:33
0

Vlastne ta miata asi netuha fakt je, kdyz o tom tak premyslim, tak treba hyundai byl znatelne tuzsi, ale ma to svoje vyhody i nevyhod - nekdy to drnca vic, ale nektere najezdove rampy treba s7 nebo genesis fak nezvladli - prudka zatacka do kopce je pro tuhe auto prekvapive bolestna, ale asi je to otm jak kdo vnima, jak pises.


Jinak jsem vyhral na ebay cappuccino, ale borec z anglie me zrusil vitezny prihoz, takze furt v CR co vim neni zadne, jsem nasran, mam doma uz RHT kit na svetla, vim kde koupit lepsi rozvodovy remen a 107hp kit, ale nemam furt auto. K vzteku! Hlavne kdyz me takhle debilne jeden neztuzeny kus na prodej za 3/4 roku utece. Bych rval.

Sa
Safa
02. května 2017, 22:19
2

Evlo: Ty voe, tak jestli časem to Cappuccino někde vydražíš, tak to bude ultra mega hustokrutopřísná hardcore bomba. A pak hlasuju všemi deseti pro exkluzivní srovnávací test legendárních kei cars Honda Beat vs. Suzuki Cappuccino. A abych tě trochu vyhajpoval (ať tě to motivuje do dalšího hledání), tak vyzývám ostatní čtenáře: Kdo chce tento původní a jedinečný test v budoucnu na stránkách Autíčkáře, palec nahoru pro tento příspěvek... :o)

Pochtli
04. května 2017, 08:44
0

"Ja se z toho daval dohromady asi hodinu..."
Na motokárách jsem sice dosud nebyl, ale dovedu si to představit. A o tom to celé je, prostě máš z jízdy syrovější zážitek v malé lehké krabičce než s velkou těžkou výkonnou krabicí, která tě sice při rozjezdu vmáčkne do sedaček, ale dál tak nějak nic...

krab
02. května 2017, 09:40
0

Víte co? Zatím žádné rychlé auto mě neznudilo!
Kdyby byla ale otázka položená jinak a to tak, že které rychlé auto vás nejvíc zklamalo, moje odpověď je hodně přímočará : Nissan 370Z s automatem. cca 80km po zajímavých okreskách mě přesvědčilo o tom, že je to řidičsky špatné auto.

Nicméně mě vůbec nenudilo a pokud to půjde, chtěl bych tomu autu dát v budoucnu ještě další šanci, mě přesvědčit že to tak není :)

reagovat
Irwinek
02. května 2017, 09:57
1

Tak mě zatím taky ne, ani to Lambo, co jsem řídil na laně asi 30 km/h - motor fungoval, všechno ostatní taky, jen spojka byla jaksi mrtvá.
koukal jsem z okýnek veleduležitě, občas prošlápl plyn a hlavně hlídal brzdovky před sebou a rozhodně jsem se nenudil :-D

Polar Bear
02. května 2017, 10:13
0

Přesně můj pocit, žádné auto :). Ale abych učinil grafomanii zadost, rychlá "nudná" auta dělím na dvě kategorie:

Highway cruiser - tady je to velmi žádoucí - neunavující rychlosti mezi 160-180kmph GPS po dobu delší než 2 hodiny považuji takto za "nudná". Ať to byla superpohodlná C5ka s hydraktivem, MB S klasse, Volovo.. Podvozky typicky na dálnici, pohodlné (legendární Vyškovské schody nejsou ani slyšet, ani cítit) a sebejisté ve vysoké rychlosti (je to i hmotností, i když s C5 a MB vítr nikdy necvičil tak, jak to k mé hrůze udělal ve 150ti v Superbu). Ovšem třeba ta C5ka při prudších manévrech na okresce či ve městě dávala svoji nelibost najevo blikáním různými kontrolkami typu "HEJ!" nebo, "Co děláš s tím volantem blbče" a taky "tak tohle už nikdy znova nezkoušej, nejsem žádný Golf sakra". Tlačítko SPORT mezi voliči změny výšky na tom pramálo změnilo :). MB na tom byl mnohem lépe, i když taky bylo poznat, že to má skoro dvě tuny.

Dehet - Jakýkoliv. Zábava s rychlým dehtem=0. Ale za to nemůže auto jako celek, většina má i benzínový ekvivalent ;)

Ono totiž bylo i pár aut, co opravdu nenávidím. Ale že by mě nudily? To ani omylem :D

Franz Kafka
02. května 2017, 13:52
0

Hmm téma k velké diskuzi, která nemá vítězů. Tak ok. Ford Mustang 5. Generace V8 a 320 koní. Jasně není to úplně super sport, ale zklamání to bylo velké. Jako masírka na léto do města asi funguje dobře jako svezení na vlnách rychlosti a kroucení koláčem mě to nepřesvědčilo.

Další není vyloženě rychlé auto ale zklamání bylo maximální vzhledem k auře auta a jekotu fanoušků. Mini Kopr Džon Kopr Werk se vším co má jako podvozek, nebo místo něj. Na d1 lepší než zubař zejména 120 km.h plus.

reagovat
Trinom
02. května 2017, 21:07
0

To je těžký. Mustang nikdy nebyl čistokrevnej sporťák, spíš jen pony car, stylovka.

Franz Kafka
03. května 2017, 13:23
0

Dobře to jsem vzal asi i v úvahu. Nečekal jsem, že to bude Ferrari. Nemám moc zkušeností s us auty, ale i tak mi přišla ta pátá generace neovladatelná. Celkově neobratné auto. Co teda můžu dát k dobru je nabušený vzhled, ale to jsem vlastně psal masírka dobrá no.

Ma
Matěj Mareček
02. května 2017, 14:13
0

Je mi jen 16, takže naživo mě ještě žádné rychlé auto nezklamalo, ale už cca 8 let hraji Gran Turismo (aktuálně šestku) a jelikož už mám herní kariéru dokončenou, tak kupuji různá zajímavá auta a beru je na různé okruhy a zatím největší zklamáním byl Aston Martin DB7. To auto se mi vždy strašně líbilo, ale když jsem se s nim svezl, tak jsem zjistil, že je víc nedotáčivé než Volvo C30. Možná je to skvělý dálniční povoz, ale v zatáčkách je to brečík. Nic extra sem nečekal, ale takhle špatné také ne:/

reagovat
whitenight
08. května 2017, 11:17
0

V tý šestce jsou se zaplejma asistentama nedotáčivý skoro všechny auta.

MAJKL
02. května 2017, 14:32
0

Nejvíc mě zklamal Mercedes GTS AMG. Sliboval jsem si od toho asi nějak víc nebo jsem byl spíš překvapenej, jak dobrý je to "grand tourer" a nedobrý je to sporťák. Jo a ten náš model neuměl zapnout dálková světla do pozice "ON", pouze "AUTO", na okresky naprosto děsivá záležtost. Jinak pocit z rychlosti veškerý žádný, i hoodně nad předpisový limit.

reagovat
Mi
Mira9
02. května 2017, 16:01
0

Audi Q7 s dvanáctiválcem je docela nuda. Zátah až do 260ti je fakt impozantní, keramický brzdy brzdí nepochopitelně, ale celkově je to takový náchylný k tomu zvyknout si. Pak to dopadá jak Bobeš píše, že jedete normálně s prstem v zadku po okeskách, a najednou čumíte, že tam máte 160 a řikáte si, že máte asi vadnej tacháč. Zvyknete si na to za 10 minut, pak si to hodinu užíváte, a pak už je to nuda. Ještě si řikám, že na Teslu se taky zvyká rychle. Nejdřív mě po celodenním ježdění bolelo za krkem, jak to za tu havu pořád tahá. Dneska už mě to tempo přijde úplně normální daily commuting. Ze zábavy se stala nuda, a stejně člověk musí kupovat nový zadní gumy co tři měsíce, byť si ani jednou nezagumuje na parkovišti.

reagovat
Ev
Evlo
02. května 2017, 16:16
0

Rychle nevim, tam zabavnost necekam, ale mx-5 ND z tech co jsou pry sportovni.

reagovat
Ri
Richard1801
02. května 2017, 22:21
0

Skusal som resp asi hodinku soferoval Audi R8 v10 so sedemstupnovym dvojspojkovym automatom.Najlepsie auto FOREVER EVER.Tie neskutocne hlasne medziplyny,to auto chyti autickara za srdce.A pritom mam Mini Cooper JCW GP2. Ale z R8 do Minicka by som nikdy nepresadol keby nemusim r8 vratit ;)

reagovat
Přemda Honda
03. května 2017, 10:35
0

V mém případě to asi bylo Audi A8 4,2 TDI V8..240 kw,650 Nm...0 - 100 km/h za 5,5 s..
Ale neříkám,že je to nějaké mínus pro tohle auto,prostě to není sporťák,ale spíš takový rychlovlak :-)

reagovat
OndrasI
03. května 2017, 11:17
0

Tesly 70D a P90D - kromě šíleného zrychlení z nuly na 150 to auto nemá v dané cenové relaci co nabídnout. Tupé řízení, ošklivý a nekvalitní interiér, přehřívání, utlumení na úrovni Focusu III. OK, není to sporťák, ale jako GT je to snad ještě horší.

reagovat
pa
paveld
04. května 2017, 01:25
0

Super článek, sice zdánlivě o ničem, ale musim říct, že jsem zavzpomínal na své řidičské začátky i to co bylo předtím a sedí to jak prdel na hrnec...od kvartet, po koukání na tachometry, přes nudný hatcback rodičů a dál. Živě si pamatuju, jak mě někdy v 19ti neuvěřitelně bavilo jet půjčeným a Renaultem 11, myslim s 1.8 pod kapotou a přišlo mi to jak největší sporťák :-).

Že by mě něco vyloženě znudilo, od čeho bych čekal něco víc mě nenapadá... koncerny a podobný auta nepočítám. Pár let jsem vlastnil E34 s 3.0 V8 a tohle auto mě nikdy svezením nějak extra hodně nechytlo. Zvuk super, svezení na jednu stranu výborný, ale čekal jsem tam o trochu víc radosti z jízdy. Střídal jsem ho s E36 a bavilo mě to vždycky pár dní a pak jsem rád přesedl zpátky do E36.

reagovat
wdave_t
06. května 2017, 11:27
0

Nejde o nijak výkonná auta, ale byl jsem zklamanej, když jsem upgradoval z Omegy 2.5 V6 na S80 2.9. Řadovej šestivál ve Volvu neměl tak hezkej projev (spíš byl tišší) a nešel tak rychle do otáček, přestože šlo o trochu silnější motor. V Omeze jsem se cítil být rychlejší. No a hlavně RWD vs FWD, že :) Znovu bych takovou blbost neudělal.

reagovat
MZ
07. května 2017, 09:52
0

Já byl třeba zklamaný z přesednutí z Forester 2,5XT do STI hatchback 2010, (obojí kupované nové) musel jsem udělat úpravy za cca 80t, aby to trochu fungovalo, dle mých představ. Zpětně STI hodnotím, jako zklamání.



Poslední komentáře

Poslední inzeráty

Chevrolet Aveo LPG Nová bomba  1kč/km 2008
Chevrolet Aveo LPG Nová bomba 1kč/km

2008 rok výroby
92 koní výkon
1 400 ccm objem

Ford Crown Victoria P71 POLICE INTERCEPTOR 2011
Ford Crown Victoria P71 POLICE INTERCEPTOR

2011 rok výroby
300 koní výkon
4 600 ccm objem

Buick Skylark GS 1972
Buick Skylark GS

1972 rok výroby
250 koní výkon
5 700 ccm objem

Ford Mustang V8 289 CUI, automat 1966
Ford Mustang V8 289 CUI, automat

1966 rok výroby
220 koní výkon
4 700 ccm objem