načítám data...

5 nejpřeceňovanějších automobilových údajů

18. června 2015, 08:00 52 komentářů Vavris Vavrisovic TopX

Tabulky s technickými specifikacemi aut jsou úžasné. Dokáží totiž v přehledné formě podat zevrubnou charakteristiku auta, přičemž k tomu potřebují jen pár čísílek, zkratek a termínů. Čtenář tak velmi rychle pozná, s čím asi má tu čest. Nebo to je jinak?

Zobrazit galerii

Není rychlejší cesty jak si udělat obrázek o nějakém autě, než si proletět technické specifikace. Z údajů o typu a vlastnostech motoru, dynamice, ekonomice provozu, nabízeném prostoru, velikosti kol, typu zavěšení a koncepce, množství výbavy a já nevím čeho všeho znalý čtenář velmi rychle pozná, co od auta vlastně může čekat. Jenže ne všichni umí v technických údajích číst mezi řádky a jsou lidé, kteří se naučili z určitých údajů dělat polobohy, přičemž jejich skutečná vypovídající hodnota je spíše minoritní. Tak schválně, jestli si to o 5 následujících exemplárních případech myslíte taky.

Zdvihový objem

Co že je přeceňovaného na objemu, když vyjadřuje jen ten objem a na tom přece není nic špatného? Asociace. Když běžnému uživateli auta řeknete, že máte třílitrový šestiválec, na 120% vyvrátí oči v sloup a zeptá se jestli vám teče ze zahrady ropa – s třílitrem (nebo prostě vším, co je nad jeho virtuální hranicí "normálního" motoru) si totiž asociuje apetit dva týdny hladovějící piraně. Že onen povoz spotřebuje při rozumné jízdě třeba jen o litr či dva více, než jeho auto s poloviční jednotkou, vám často neuvěří. Lidé mají v hlavě také podivné mentální limity. Pro někoho je moc vše přes 1.6, pro jiného vše přes 2.0 a nejčastějším argumentem bývá výše povinného ručení a spotřeba. Přitom jsou ony hranice zcela nesmyslné. A naopak je občas těžké vysvětlovat zarytým staromilcům, že litrový motůrek s turbem má síly na rozdávání a s kompaktem má mnohem méně práce, než třeba starší astmatická 1.6 a tím pádem nikdy nebude uhoněný, vyždímaný a sedřený z kůže, jak často čítám…

Cena od…

Nejlepší marketingová strategie jak ulovit ekonomicky smýšlející občany? No přece tučná cenovka v křiklavé barvě oznamující, že skvělý produkt jejich skvělé továrny můžete mít již za sumu, která lahodí oku, hřeje duši a jen tak laškovně šimrá obsah peněženky. A je o kus nižší, než henten podobně veliký vehikl od konkurence mámo…  Bohužel po podrobnějším zkoumání ceníku zjistíte, že základní motorizace by nestačila ani jako pohon ponorného mixéru, že vám na auto dají čtyři dojezdové rezervy místo těch krásných kol z prospektu a taky se může stát, že interiér bude oproti předváděče stejného modelu na salonu vypadat jako po náletu chamtivých strak. Takže nakonec vrhnete smutný pohled na křiklavou cenovku, poté na svůj účet, vzdychnete a…  však víte :-)

Celkový objem zavazadlového prostoru

Tato položka umí být obzvláště vtipná. Božských xxx litrů v kufru přitahuje spoustu Čechů, protože převážení vzduchu je třetím nejoblíbenějším národním sportem hned po hokeji a pití piva. Škoda, že tato hodnota sama o sobě vypovídá leda o tom množství převáženého vzduchu. Když si přečtete o výšce nakládací hrany, budete opravdu vědět, jak moc si zmršíte záda. Ale když uvidíte objem 500 litrů, nevypovídá to nic o tvaru, rozměrech, překážkách a komplikovanosti onoho prostoru. První Renault Thalia měl dle čísel kufr jako vzducholoď. Kvůli úzkému vstupnímu otvoru byste však s nakládáním mrtvol měli vážné komplikace i kdyby byly nakrájené jako Iveta B. a ke všemu byste je pak ještě nejspíš dál rozšmelcovali vystupujícími levnými panty. Anebo si koupíte Octavii, protože ta si na objemném kufru vždy zakládala, a on tam po sklopení sedadel zůstane mrcha schod. O tom, že mnozí výrobci přičítají k objemu i hluché prostory pod koberečkem, do kterých můžete skládat leda tak suši, je škoda mluvit… 

Zrychlení 0-100

Kvůli pár desetinám sekundy jsou někteří jedinci ochotni rozšlapávat si diskuzní bábovičky a rozbíjet půllitry. Přitom je mi záhadou, proč se jako jeden ze základních ukazatelů pro popis dynamiky vozidla vžil právě tento docela nepotřebný údaj, jehož hodnota celkovou dynamiku auta popisuje spíš jen orientačně. Za prvé z nuly na sto v reálném životě téměř nesprintujeme. Tedy, aspoň si myslím, že většinu z nás to přechází někdy v době, kdy se z teenagerů stáváme cetkami. Mnohem reálněji využíváme letmé zrychlení vozidla. Za druhé, čas na stovku je ovlivněn spoustou faktorů a usuzovat z něj celkovou dynamiku vozidla je liché. Některá auta dosáhnou stovky na dvojku, jiná musí těsně před dosažením hranice řadit a tím desetinky naskakují. Předokolky oproti čtyřkolkám ztratí klidně i pár sekund vinou slabší trakce při rozjezdu – a právě proto je Focus RS mk.II za všech okolností rychlejší, než WRX STI, přestože hodnota zrychlení vyznívá jasně ve prospěch Subaru. No a pak nám do všeho promlouvá i hmotnost. Caterham Roadsport možná na semaforech zostudí celé město, ale jakmile začne na dálnici přebírat slovo místo hmotnosti aerodynamický odpor, kapituluje před lecjakým turbodieselovým kombíkem…   

Průměrná spotřeba

Můžete říct, že tabulkovým spotřebám, měřeným podle metodiky EU, už nikdo nevěří. Ve světě petrolheadů by to tak mohlo vypadat, ale pořád tu je i svět vlád a úředníků, který stanovuje poplatky a daně právě podle spotřeby – nebo podle emisí CO2, které se od spotřeby odvozují. A navíc, i když nevěříte na tabulkové euroúdaje, pořád se vás lidé budou ptát "kolik ti to žere" a budou chtít slyšet jedno číslo. Majitel starého TDI vám bude zarputile tvrdit, že mu to "žere čtyři" a od amerického osmiválce bude každý očekávat, že to musí "chlastat dvacku" (ostatně viz výše u bodu "objem motoru"). Alternativně se dozvíte, že ten či onen downsizovaný motůrek je příšerný, protože jezdí za devět – a potom uslyšíte od někoho jiného, že je skvělý, protože se spokojí s pěti. Průměrná spotřeba totiž neznamená vůbec nic, pokud také neřeknete, v jakém jízdním režimu byla dosažena. Dálková jízda s lehkou nohou? Město? Divoký úprk po okreskách? Stejné auto může mít v jednom jízdím režimu spotřebu 5 l/100 km a v jiném prostředí a při jiném stylu jízdy přes 20. Průměrná spotřeba obchodního cestujícího, trápícího svou oturbenou dvanáctistovku na dálnici "kilošede" bude diametrálně odlišná než spotřeba důchodce ve stejném modelu se stejnou motorizací. A s masivním nástupem přeplňovaných benzínových motorů, jejichž spotřeba je extrémně závislá na zacházení, bude jakýkoliv průměr čím dál méně vypovídajícím číslem.

A jako obvykle, pokud vás napadá nějaý jiný přeceňovaný údaj, nezapomeňte nám ho sdělit v komentáři…

Nelíbí se Vám reklamy, ale líbí se vám články?
Podpořte nás, pořiďte si VIP členství a užijte si autíčkáře bez reklam.


Mohlo by Vás také zajímat

Pro přidání komentáře se přihlašte nebo registrujte

Komentáře

Viola Procházková
18. června 2015, 08:34
0

Se zdvihovým objemem jde ruku v ruce počet koníků pod kapotou. Jak to nemá aspoň 150, tak se můžeš jít zakopat a jezdit maximálně po dvorku nebo na autodráze.

reagovat
Chosé
18. června 2015, 09:33
0

Přidávám se k údaji s koníkama, to, že má někdo 150 koní, avšak jen pomalu polovinu kroutícího momentu mu je stejně k prdu. Hlavně bych pak dodal počet ujetých kilometrů na tachometru. To je (obzvlášť u nás) vcelku rozhodující faktor. I kdyby mělo auto nalítaných půl milionu s pravidelným a pečlivým servisem, tak si Čech raději koupí stejný auto se 120tkm avšak od majitele, kterýmu by člověk nepůjčil ani trakač. :)

JP
18. června 2015, 18:42
0

Chosé: To je jak kdybych napsal, že je 150 koní s dvojnásobkem točivýho momentu k prdu, když to nejde vytočit alespoň do 7.000rpm... nesmysl.

on
onli
18. června 2015, 08:52
0

No jeden udaj bych tady jeste mel - popravde se domnivam, ze je to dokonce vubec nejvic precenovany udaj, ktery vzbuzuje velmi casto neadekvatni ocekavani. Predpokladam, ze asi trochu narazim, ale stejne to napisu - tim precenovanym udajem je tovarni znacka auta. Je tam dokonce cela rada aspektu a rovin - at uz jde o vyber (Alfu - nikdy!!!! To se serre, jen se na ni podivas), jizdni vlastnosti (jo jo jo, koupil jsem si Mergla - sakra, ale je to nejaky liny a v zatackach takovy rozplizly...) nebo interakce s vidlema na silnici (ha, predjizdi me Bawo - tak to ani hovno, dupnu na at se parchant trochu potrapi - zatacka pred nama? Neresim - at si klidne rozseka hubu... Stejne je to zlodej, ze jo) atd. atp. Tech rovin bych nasel urcite vic. Takze zaverem - povznyst se nad tovarni znacku, je dle meho nazoru, nejlepsi cesta k tomu si auta poradne uzit (nebo najit nejlepsiho delnika - to jen dle pristupu kazdeho soudruha).

reagovat
jaymz
18. června 2015, 13:13
0

S tímto se naprosto ztotožňuji.
Cože? Ty máš Renaulta? Haha.... to slyším věčně. Mám sice jen Clio Sport Ph2, ale slyšel bych to jistě i kdybych měl poslední Megan RS Cup...
Plus teda ještě lze dodat takové to přeceňování/podceňování národnosti automobilky. Němci jsou nej, Francouze nikdy, Japonci hnijou...

Ad
Adam
18. června 2015, 18:49
0

Smutný je, že tyhle předsudky o národnosti automobilky rozsejvaj ty, který by měli býti jedněmi z nejzasvecenějších. Automechanici

Pa
Panda
18. června 2015, 20:08
0

Myslis opravdove automechaniky, nebo menice dilu a ty, co hadrem od oleje ocisti olejovy filtr, zamasti vicko a mas vymenenej olej?:) Jo, taky jsem zaslechl par nazoru, vetsina techto "automechaniku" doporucuje Superby a Passaty, hlavne teda v nafte. Ja nevim, asi maji vypocitane, ze se jim takova doporuceni vyplati:D A nebo se na tech autech proste dobre meni dily a hlavne je znaj, a protoze jsou pohodlni, nechteji se ucit nova auta.
A pak jsou lidi, kteri k takovym "automechanikum" jezdi, byt meli uz nekolikrat spatnou zkusenost a na otazku, proc tam teda porad jezdi, nedokazou dost dobre odpovedet.

Woyta
18. června 2015, 09:07
0

Soucasnym modnim udajem je prostor pro nohy zadnich pasazeru.

reagovat
Bubák2
18. června 2015, 09:09
0

Jen takový malý rejpnutí: Určitě objem vyjadřuje velikost spalovacích komor? Nevyjadřuje spíš objem válců vypočítaný na základě vrtání a zdvihu?
Například na vyobrazený small block Chevy se dají koupit performace hlavy s různými objemy spalovacích komor. Objem motoru zůstává pořád stejný, ale čím je v hlavě menší objem spalovací komory, tím je větší komprese.

reagovat
Vavris Vavrisovic
18. června 2015, 12:02
0

díky, opraveno

bi
bitner
18. června 2015, 10:15
0

Kdepak, objem nenahradis ;-) Nicim. Plati to o motoru v autech, zenskem poprsi, sklince piva.
Doporucuju vyzkouset si astmatickou jednasvestku v FFII s diagnozou astmaticnosti EURO 4. Bez problemu natrhne prdel takove OII 1,6 TDI CR EURO5. Kdekoliv, kdykoliv.

reagovat
JLK
18. června 2015, 10:37
0

To stejne ale udela i turbobenzin z objemem mensim nez 1.6

BobAsh
18. června 2015, 12:55
0

A 1.0 Ecoboost natrhne prdel té 1.6...

bi
bitner
18. června 2015, 13:59
0

No a co? :-) Ten pocit, ze to jde i bez rakovinometu, je k nezaplaceni.
Chapu, ze se jedna o otresnou zpozdilost, ale leckomu ta "astmaticka" jednasvestka staci. Uz treba jen pro ten pocit, ze to muzu kdykoliv bezbolestne dat do plynu a udelam tim pro svou ekomiku a globalni ekologii vic, nez kdyz si koupim ten slavny trivalec s turbem a primym vstrikem.

JLK
18. června 2015, 14:49
0

Tak pocit jo, ale pred tims mluvil o "natrzeni prdeli" a v teto discipline proste oturbene motory vedou, i o proti objemnejsim atmosferam.

bi
bitner
18. června 2015, 15:10
0

Jo, FFII 1,6 16V vs OII 1,6 TDI CR. Oboje jsem osobne zazil a Focus je s atmosferou benzinem zivejsi nez Octavia ropak s turbem. O Ecoboostu jsem jen slysel. Nevim, jak to jede. Chlapci uvedomte si ale, ze primovstrik+preplnovani+chudsi smes=saze+NOx. At tam lijes naftu, nebo benzin. Tak kde je ta ekologie? Na hrbitove zakopana.

JLK
18. června 2015, 18:37
0

Tak jestli chces porovnavat s tdi, proc do toho tahas atmo benzin od fordu? Bud' konzistentni, porid' si sdi - nadherna atmo charakteristika, zadne turbo ani jina kurvitka, no neni to nadhera?

bi
bitner
18. června 2015, 20:56
0

Uplne nechapu, o co ti jde. Az do Euro 4 vcetne byla atmosfericka 1,6 naprosto v pohode motor i pro nizsi stredni. Euro 5 uz tomu docela dost slaplo na krk, bohuzel. S atmosferickym naftakem jsem snad nikdy nejel, mozna kdysi ve Fordu Sierra, ale to mi bylo asi 10 let, takze na to si fakt nepamatuju. Pokud vim z doslechu, tak to vubec nejelo. Ano, srovnavat benzin a naftu je asi trochu mimo, chtel jsem ale reagovat na tvrzeni, ze atmo 1,6 je astmaticka. Dneska uz asi jo, uznavam. Ovsem do cervenych me vytaci duvody tohoto stavu.
Ojetina taky neni reseni. Potrebuju s autem jezdit, ne furt neco resit, byt je to treba jen spotrebak. Nove auto potrebuju predelat na LPG, coz mi dnes umoznuje realne asi jen Dacia. Ta sice jede docela blbe, ale jede. A provozni naklady jsou na urovni Felicie.
Cele to nejak beru z pohledu cloveka, ktery by rad mel co nejjednodussi auto s co nejmensimi provoznimi naklady a zaroven aby bylo nove. To je v dnesni dobe docela problem. At delam, co delam, porad me to staci k produkci Dacie.
Jiste, kdybych byl schopen si kazde tri roky koupit nove auto, tak asi neni co resit. Nemusel bych premyslet na nejakym LPG, nebo jak dlouho ten foukany trivalec asi muze vydrzet. Jednoduse bych vzal Rapida 1,2 TSI a trada. Za tri roky s 60 tkm bych to prodal sel si pro Rapida 1,0 TTSI (twin turbo) a za dalsi 3 pro Rapida 0,5 TTSI 77 kW.
Bohuzel nemam dost penez na tenhle model a nemam ani dost penez a hlavne nervu na kupovani ojetiny kazde 3 roky.

BobAsh
18. června 2015, 21:04
0

Kup si ten litrovej Ecoboost, u toho se zatím nezdá, že by měl mít nějaký zásadní problémy. A ten motor je skvělej (stejně jako 1.0 85kW od Opelu, která je lepší než cokoliv atmosférickýho v daný ceně).

JLK
18. června 2015, 21:14
0

Tak proc do te Dacie nejit - takove Sandero na mestske jezdeni je uplne v pohode.
Ale jinak jestli najezdis jen 20tis rocne, tak neni duvod se bat ani ecoboostu - za deset let to bude jen 200 tisic, a to verim zvladne pri rozumnem zachazeni jakykoliv dnesni motor, i to (jiz upravene) tsi.

bi
bitner
18. června 2015, 21:49
0

Ted jsem si tak ze srandy nakonfiguroval Rapida 1,2 TSI 66 kW v jedine nepriplatkove barve: 325 000 s paketem Active Plus (AC, mlhovky a radio).
Vedle toho dam Logana 1,2 16V 54 kW ve vybave Arctica: 200 000.
Rapid: + je to liftback, motor ma paradni papirove parametry (160 Nm od nizkych otacek)
- o 3 cm mensi rozvor (ale to je pouze cislo), realne 4 mistne auto, motor nejde predelat (rozumne) na LPG
Logan: + motor jde predelat na LPG za nejakych 20000, nema SS, k motoru si muzu dovolit temer cokoliv, nikdo mi to neukradne, realne 5 mistne auto
- sedan, motor je papirove katastrofalni (107 Nm v nejakych 4250 RPM)

Predpokladam, ze zrat to bude +- stejne. Ten Logan mozna o 2 litry vic - LPG. Pocitam, ze ten Opel i Focus s trubama budou cenove zhruba na stejno s Rapidem, mozna mirne drazsi?
Btw. to Sandero uz mam - 1,6 8 V na LPG, bohuzel je to uz Euro5 a je to znat. Spis resim do budoucna nahradu za FF I, ktery uz ma 16 let a i pres najezd pouze 5-6 tkm/rok (2. auto) uz nad tim musim premyslet. Typicka jizda je 20 km do prace se tremi studenymi starty (rozvoz meho genetickeho otisku do vzdelavacich zarizeni a sebe do "kolbenky").
Ta 1,6 je na to Sandero jeste docela slusna. Ted je otazka, jestli mi stoji za to dat o nejakych 100000 vic za ten kroutak a liftback a pak za kazdy ujety km o korunu vic na palivu.
Jo a mel jsem moznost se svezt v Oplu Meriva 1,4 Turbo 92 kW (snad si to cislo pamatuju dobre) a nejak zvlast jsem z toho uneseny nebyl. Projevovalo se to spis jak nejaka atmosfera pod Euro 5 a nejaky brutalni zatah odspodu se nekonal. Rozhodne jsem od toho cekal vic. Docela by zajimalo, co to vlastne je, protoze ten clovek to ma predelane na LPG klasickym zpusobem od vyrobce, ale dealer mu nebyl schopen rict, ze jestli je to obycejny vicebod, nebo primovstrik.
Jo a dik za radu.

JLK
18. června 2015, 23:20
0

Ma vubec smysl trvat na LPG u auta se kterym pak najezdis 5 tkm za rok?

BobAsh
19. června 2015, 00:29
0

Sandero vs. Rapid není dilema, který by šlo rozhodnout pohledem na tabulkový údaje. Je to asi jako Superb vs. Mercedes E-classe. Nebo tuzemák vs. Bacardi. Nebo tak něco.

bi
bitner
19. června 2015, 08:12
0

Tim Sanderem na LPG najezdim 20, tim Fordem 5. Nahrada za Forda bude jezdit pet za rok, dokud se nevysype Sandero, pak budu rad za moznost predelat to.
Bobash: Rozumim, ale mam to jinak. Ten zaklad, ktery mi da Sandero i Rapid uplne stejny (dostanu se tam, kam potrebuju, aniz bych musel klepat 20 minut kosu na zastavce), pro me tvori 95% vahy pri rozhodovani. Potom nastupuje pomer vykon/cena, ktery je z tohoto uhlu pohledu u Dacie neprekonatelny.

Pa
Panda
19. června 2015, 08:50
0

Hmm, tuzemak vs. bacardi. To je dilema. Vlastne neni, Millonario... Ale ono to vlastne vubec neni spatny prirovnani, protoze to, co jsem zvolil, je uplne jina cenova hladina.

vi
vita
18. června 2015, 11:19
0

Za me to je udaj o mnozstvi tlacitek. Dnesni dobe veli trend: cim min-tip lip a ridi se podle nej i motoristicti novinari. Za me naopak, cim vic tlacitek tim lip a treba takova Omegaje pro me raj :-)
Jinak co se tyce technickych udaju- projizdel jsem mondeo st220, myslel jsem si, ze 6valcu, 3litry objemu a vykon166kw bude pila a probehlo velke zklamani, subjektivne to auto proste nejelo.

reagovat
ma
mattycz
18. června 2015, 21:23
0

Tak to jsi fakt jel okolo komína a nebo neumis vyuzit potencial toho motoru.Tohle auto má jeden z nejlepší atmo motoru mel jsem ho 3 roky.

briza
18. června 2015, 11:24
0

Tak předně bych si opravil u motoru to "asociJuje",páč to trhá oči :) A k článku.Mě to baví,protože když bych do jakékoliv hospody vzal cokoliv z motoristických periodik,ideálně SM, okamžitě se mi dostane fundovaných rad,jak je co k hovnu,jak co letí,nedrží,kolik bas piva pojme nová Oktávka atd. To je super :) Dál se mi líbí,jak si to automobilky upravují k obrazu svému a ovečky jim to žerou,až se jim dělají boule za ušima. Ideálním příkladem je zmíněný objem kufru. Chvíli jsem používal Accord poslední generace(mimochodem super auto a rád vzpomínám) Kufr tam měl tuším 405l,takže známý se Supem měl neustále připomínky (klasický případ kufratočákvocpodaismu). Když pak Accorda viděl poznamenal,že to zase nevypadá tak malinký...ano,důvod byl prostý,Honda prostě neměla zapotřebí si měřit vocásky a tak uvedla objem od podlahy po roletku,Škodovka tam napočítala i místo kolem rezervy a směrem vzhůru ji zastavil v rozletu až strop :) Stejné kouzlení,jako průměrná spotřeba. No a nevadnoucí klasikou recenzí jsou pak kapsy ve dveřích,co pojmou velkou petku a hlavně,opakuju HLAVNĚ! měkčené plasty,to je alfa a omega :)

reagovat
Vavris Vavrisovic
18. června 2015, 12:03
0

Do knedla, mám vážně špatný měsíc :-) Opraveno.

Pi
Piktor
18. června 2015, 13:05
0

Velkou PETku ve dveřích taky nechápu. Vyschla vám studna a vezete si vodu z Kauflandu? Pěstujete v kufru rajčata? Potřebujete si za jízdy umýt vlasy? A nebo mám prostě jen špatný pitný režim, fakt nevím.

BobAsh
18. června 2015, 13:26
0

Zrovna prostor na velkou flašku ve dveřích chápu - do normálního držáku se totiž vejde jen půllitrovka, která a) nestačí, pokud mám opravdu žízeň b) stojí většinou sotva o pětikorunu míň než litrovka, která se vejde jen do těch megakapes ve dveřích. A kupovat půllitr Coly za 30, když můžu mít litr za 35, to je mi fakt proti srsti :)

Nehledě na to, že když jedou v autě dva, je už litr a půl odpovídající množství pití a v autě bez týhle "zbytečnosti" je velká láhev opravdu k vzteku, protože pořád někde poletuje.

Ma
Marty
18. června 2015, 13:39
0

Držáky na pití dělí lidstvo na dvě strany. Mě osobně v autě vůbec nechybí. Cestou skoro nepiju a když mám žízeň, tak buď zastavím, nebo tu petku vozím na zemi za sedadlem pěkně a na rovince ji v pohodě najdu a napiju se.
Druhá strana je, když někdo pije třeba kafe nebo něco v kelímku a v autě to není kam dát, chápu, že to může být problém.
Já spíš celkově nechápu pohled na kombíky všech možných typů, jak je napsané v článku, každý se honí, kolik litrů má jeho Oktávka atd.
Já mám BMW E60 ( s osmi - dík patří BobAshovi za ochotu a za článek tady na Autíčkářovi - Ptejte se Vojtů) a když jsem kupoval, každý mi furt hulákal do hlavy, že je to sedan, že mám koupit kombík a bla bla. Ani nevím kolik litrů má kufr, ale prostě nikdy jsem neměl problém do toho auta něco dát (jasně lednice a skřín do sedanu nedám, ale to si bud necham dovezt, nebo si pujcim uzitkovy). V česku v podstatě neexistuje rodina, která by si koupila něco jiného než kombi.

BobAsh
18. června 2015, 13:50
0

Já teď třeba jezdím už čtvrtým sedanem v řadě (protože na mě vždycky "nějak vyšel") a příště, pokud to aspoň trochu půjde, jdu do kombíku - případně do kupé nebo sedanu, ale s tím, že doma nebo v práci musí být k dispozici velký kombík nebo radši MPV/minivan/dodávka.

V každodenním provozu nemá kombík skoro žádnou nevýhodu oproti sedanu, ale když takhle člověk jednou za čas potřebuje převézt víc něco většího (u mě to je typicky třeba gril a zásoby na trackday, někdo zase občas vozí kola nebo kdejakou jinou blbost), začíná být půjčování si dodávky od tchána nebo kombíků od kamarádů trošku otrava.

Ve výsledku bych byl asi nejspokojenější s kombinací 2+2 kupé (což považuju za dostačující rodinné auto na 90% situací) a postaršího Voyageru na těch 10%.

briza
18. června 2015, 15:10
0

Osobně ty velký flašky kolem nemám rád,naopak mám rád malý lahve v držácích :) Pokud jde o auta,na denní použití je preference jasná a můj povoz musí mít 5 dveří.V případě nouze se ti skládání prostě líp řeší,nehledě na to,že moje auto nikdy neví,čím ho překvapím. Jako onehdá,když jsem našel v lese vyvrácený pařez a úplně živě jsem si ho dokázal představi jako základ zahradního stolku...do sedana bych ho nedal :) Mít to nakombinované je řešení,ale zákon schválnosti je svině,to jednak a druhak,já jsem fakt smolař,čili v případě potřeby by to správné auto bylo 100% doma. Každopádně postarší Voyager,toť zvláštní vozidlo...v mém okolí se jednu dobu pohybovaly asi 4 kusy.Všem ,bez výjimky,se to auto různě sypalo,benzín,nafta,bylo to jedno,pořád něco,zároveň ho ale všichni neustále opravovali a nechtěli se ho za žádnou cenu vzdát :)

Daniel Borský
18. června 2015, 13:42
0

Za zbytecny povazuju udaj pruzneho zrychleni s pevne zarazenym rychlostnim stupnem, ktery ma vypovidaci hodnotu akorat o tom jak dlouha je prevodovka. Copak on v realu opravdu nekdo zrychluje z 50 na 100km/h na sestku?!

reagovat
bi
bitner
18. června 2015, 14:03
0

Bohuzel asi ano, jinak si jizdni projev nekterych aut nejsem schopen vysvetlit...

Spooker
18. června 2015, 14:07
0

Bohužel ano, a myslím že takových je spousta. Roztahovat nejvyšší kvalt úplně z paty je taky taková česká libůstka....top kombinace je pak totální řidičská ignorance konceptu manuálního řazení + zakořeněnej odpor proti automatu.
Ale k tématu - nejpřečeňovanější jsou podle mě spotřeba u všeho a nájezd u ojetin...tady vlastně přesně to, co ty auta prodává...

j3
j3rry
18. června 2015, 20:26
0

"a právě proto je Focus RS mk.II za všech okolností rychlejší, než WRX STI" - To je přece kravina... Maximálně v přímce v pružném zrychlení na určitý kvalt, ale výjezdy ze zatáček budou u RSa prostě pomalejší a čím horší cesta, tím více to bude platit... Nemluvě o tom, co se bude dít, když začne chcát... A krom toho, když jsem vloni v září byl poprvé na autoslalomu, tak jsem se svým Spec.B zajížděl srovnatelné, ne-li lepší časy mj. prostě i proto, že i na suchu ten Fordí superhothatch hrabal ještě snad i na trojku... A to STi je ještě trošku jiná liga, než Legacy...

reagovat
Vavris Vavrisovic
18. června 2015, 21:24
0

Samozřejmě tím bylo myšleno v přímce! :-) Já viděl souboj FoFo vs. STI asi 3x a vždycky Ford ujížděl..

ma
mattycz
18. června 2015, 21:19
0

A co takový krouťák to slýchám u dieselových občanů. Ty vole to jede vocpodu to má krouťák jako kráva...☺Nechápou že krouták závisí nepřímo na otáčkách a přímo na výkonu.

reagovat
Pa
Panda
18. června 2015, 21:47
0

Toz ja nevim. Bych cekal, ze kdyz je to ctyrkola...ze to je WRX STI...to snad neni pravda, ono to tak fakt asi bude.
Tady nejaky tortilla boy


Tady panove z Holandska, sice je to takove divne, ale asi to opravdu zkouseli, zacina to kolem 1:00

No a tady mame pro pobaveni neco z jineho soudku:D

Nicmene, co si budem nalhavat, ono STI neni uplne o drag racingu, ze ano. Mimochodem, asi jsem totalni kopyto, ale mi to WRX STI teda jako nejaky zazrak neprislo. Aji motor na me dvakrat dojem neudelal a to musim rict, ze mi nevadi motory, ktere dole nejedou. Mozna jsem do toho jeste nedospel.

reagovat
mq
mq
18. června 2015, 22:27
0

Zrychlení 0-100 je důležitý údaj, který o dynamice auta vypovídá dost (více než hmotnost, více než výkon nebo počet válců nebo objem). Podle toho údaje si umím docela dobře představit, jak je to auto v reálném provozu rychlé. Ten údaj popisuje celkovou dynamiku docela dobře, navíc je to dobře měřitelný údaj. Řešit desetinná místa nemá smysl (ani jsem si nevšiml, že by to někdo dělal), ale jednotky sekund jsou určitě signifikantní údaj kvality auta. Že je v tom obsažen i "deficit předního náhonu" - to je přece výhoda, ne?

Btw rozdíl v papírovém zrychlení FF2RS a WRX STI je minimální a reálná rychlost taky.

"Předokolky oproti čtyřkolkám ztratí klidně i pár sekund" - pár sekund? Ani u aut s výkonem okolo 250-300 koní to není pár sekund. Můžeš uvést příklad? Btw. WRX STI na té stovce stejně bude rychleji :) Většina lidí se s autem pohybuje většinou právě v rozmezí 0-100 km/h.

K té spotřebě: Je pochopitelné, že to je jeden z nejčastěji sledovaných údajů, neboť pokud má člověk v plánu najezdit s autem 250.000 km, tak každý litr v průměrné spotřebě ho stojí asi 90.000 Kč. Jakkoliv může být metodika měření nedokonalá, přesto je to testování všech aut za stejných podmínek a jistou srovnávací hodnotu to číslo má (a většinou se s autem opravdu dá jezdit s tou papírovou spotřebou).

Přeceňovaný údaj je dnes podle mě např. výrobce auta. Ve skutečnosti není takový rozdíl, jestli máš Ford nebo Seat, kdyby všechny ostatní číselné údaje byly shodné.

Btw. počítat daně a poplatky ze spotřeby mi přijde rozumné, daleko rozumnější než z čehokoliv jiného.

reagovat
Da
Dad
19. června 2015, 03:05
0

Spotreba je danena primo, spotrebni dani na palivo. Smysl dani a poplatku z auta uplne jasnej neni, ale proc danit dvakrat totez?

PepaSFI
20. června 2015, 11:40
0

zrychlení 0-100 moc o dynamice auta nevypovídá. Teda pokud se chci kochat čísly, pak samozřejmě ano ale v reálném provozu to může vypadat jinak. Malé auto do městského provozu, s nějakým srandovním motůrkem a vhodným zpřevodováním může být králem křižovatek, při rychlostech dejme tomu do 90 to nandat všem. Jenže výš, když dojde na delší převody už to nestačí a přes 100 se to už vleče takže čas vychází zoufalý. A zrovna tak auto které má na 100 skvělý čas může na rozjezdech zůstávat pozadu. Pak by to třeba snadno dotáhnul ale holt sprint na křižovatkách je jiná disciplína. A kdo má lepší dynamiku? Ten co má lepší číslo v papírech nebo ten co se na každý křižovatce směje jak puklej pecen? Ale souhlas, dobře se to měří.


A plně souhlasím s tím že velice přeceňovaný údaj je výrobce a taky země. Co dnes dělají chudáci automobiloví rasisti když se Hyundaeioui prezentýruje jako české auto? Jak se postavit k výrobkům fabrik v Kolíně a v Trnavě. Co s tím když se dělají třeba 3 úplně stejný auta lišící se jen znáčkem? A ještě k tomu v zemi která nemá s původními značkami vůbec nic společného?

LG
LGF
19. června 2015, 23:47
0

Zastavam nazor ze idealni objem spotreba/vykon je nekde kolem dvou litru. Nicmene jednu dobu jsem jezdil s 2,5 V6 a musim rict, ze chod a pravidelnost sestivalce je neco uzasneho, byt pak clovek sedl do stejne velikeho ctyrvalce, najednou ten motor byl takovy surovy. Co se tyka spotreby.. ten sestivalec byl jeste s karburatorem, ale spotreba byla pri pohodove jizde nekde kolem 8-10 litru kombinova, stim ze clovek zaradil petku v 50 a pri predjizdeni ci kopci stacilo jen seslapnout plyn a to auto jelo. Kdyz to pak slysim jak nekdo rekne ze ma spotrebu u HTP ci TSI 1.2 coz jsou trivalce kolem 8-9 litru, a to ma prosim o polovinu mensi objem a pocet valcu ... a je to "moderni motor", pokud to nema aspon 3 000 otacek, ze to nejede a nedej boze kdyz chce v kopci predjizdet .... papirove to kone ma.. ale realita mi prijde jina.. proste objem je objem .. a pocet valcu je taky nezadnedbatelna vec.

reagovat
Up
Ups
20. června 2015, 22:38
0

tak tak V6 je uplne nekde jinde nez ctyrkalichy

LG
LGF
19. června 2015, 23:53
0

V dnesni dobe si rikam, ze lide si kupuji auta jen proto .. aby meli co nejnizsi spotrebu.. ale pritom radeji ozelim nejaky litrik dva.. za vetsi pohodlnejsi auto, z ktereho po delsi jizde vystoupim a necitim potrebu se rovnat a protahovat ztuhlosti .. a v neposledni rade.. manzelce radeji koupim tank co bude zrat xx litru, nez jednou se dozvedet ze mela nehodu v auticku co jezdi za par deci na sto ale protoze ji sejmul opily ridic tak bude nadozivoti ochrnuta... stoji za to tech par litru?

reagovat
Ra
Radim
20. června 2015, 12:30
0

Já teda Alfu mám,konrkétně 156 2.4 JTDm 129Kw což je nějákých cca 175 italských koníku. A baví mě občas potrápit audinky s podobným objemem,jak si o sobě řidiči myslí. Ale žeby se to sralo,to zrovna ne. Já sem s tím spokojený. Auto má charizma,po 10 letech vypadá pořád skvěle,výkon velmi dostačující. Bohužel alfa trpí na svou pověst-ikdyž pro alfisty dobře. Ale hlavně Alfa Romeo trpí na české mechaniky. A když mi někdo tvrdí že TDI je nejlepší,tak mu odvětím,že zatímco TDI jezdily v PD,tak italové spolecne s Mercedesem a později o Boschem vyvíjely COMMON RAIL. Takže on ten fiat group celkem dost umí,jen češi jsou zarputili......

reagovat
bobo23
21. června 2015, 17:46
0

Myslím, že nejvíce přeceňovaným údajem je počet koní. Přičemž spousta lidí zapomíná na další důležitý údaj, který taky hodně napoví a tím je hmotnost povozu. Prostě 150 koní v 1,5 tuny vážícím autě nadělá ve skutečnosti míň parády než 120 v tunovém povozu.

reagovat
Ma
Martin
21. června 2015, 19:36
0

a ještě je ten údaj o výkonu ( ať už v konících či watech ) vztahován k určitým otáčkám, většinou v 95 % maximálních, takže v běžně používaném rozsahu je výkon znatelně menší. nad tím ale už nikdo nepřemýšlí :-D...

bi
bitner
03. července 2015, 13:39
0
reagovat
CerVus
20. července 2015, 14:31
0

Za mě objem kufru a spotřeba.

reagovat


Poslední komentáře

Poslední inzeráty

Ford Fiesta kupéčko v super tech. stavu !! 2003
Ford Fiesta kupéčko v super tech. stavu !!

2003 rok výroby
68 koní výkon
1 300 ccm objem

Chrysler Stratus 2.5V6 cabrio 2000
Chrysler Stratus 2.5V6 cabrio

2000 rok výroby
160 koní výkon
2 500 ccm objem

Ford Mustang Convertible GT 5.0 V8 310kW, 2017
Ford Mustang Convertible GT 5.0 V8 310kW,

2017 rok výroby
420 koní výkon
5 000 ccm objem

Toyota Corolla TS 2003
Toyota Corolla TS

2003 rok výroby
192 koní výkon
1 795 ccm objem