načítám data...

Z ropné skvrny do EV ráje...

03. června 2024, 14:59 18 komentářů StreetPro

...cesta daleká je... aneb dává smysl přestoupit z A8 3.0TDi 2013 do Tesla S90D 2017?

Jan Beck: Z ropné skvrny do EV ráje...

Po emočně logické úvaze na téma budoucnost povozu mé rodiny, což přeloženo do prosté mluvy je něco jako – co si mám kua koupit za káru, woe? Stará dobrá A8 (Otylka) byla fajn na dlouhé přejezdy (900 km v tahu), ale pražské parkování “deja mucho que desear” (bo 5,14 na 1,95 metru není úplně standard u Tesca), kufr s 500 litry je beznadějně zaplněn dětským “musíšMiToVezmout” a trápit V6 ropu s dpf 1,5 km přískoky nemám srdce. Takže jsme -koukali, povozili, zasmáli- a vyšel nám (dobře, mně teda ne… ale víme odkud kam fouká vítr) Ford S-max 2.0tdci bi-turbo bez AWD v ST-line, do 120k km nájezd, serviska, nebořené, servisované… no a jak asi tušíte, moc jich není. Takže cestou na jeden S-exemplář u Lipska jsem viděl v nabídce… no, vlastně skoro stejné auto…

…wait for it… Teslu S , již prověřenou od Manfreda, ve speciální edici “soft-crash”. Já vím, dobře čtete, řádně se učíte, já taky, má čtyři kola a kufr? Má, tak jaképak copak. Nová doba si žádá nové oběti, teda objetí, ne teda ojetí, no prostě činy. Elone, sešli mi pozitivní elektrony, jdu se na ní podívat.

Pro neznalé jde o EV hatchback / sedan s alu kastlí v provedení S90D – 90 kWh (82 použitelných) baterka, 2 motory (4x4) a 513 PS. Wowowo… aha, pohotovostní 2,22 tuny… ojojoj. Rok 2017 znamená novější předek, full LED světla, podstatně lepší sedačky a tohle konkrétní auto má vzduch, MCU 2 (rychlejší radiomapa), full autopilota, 125k km nájezd a rok+ záruku na baterku/pohon a free SuperCharging (jakože u Tesly neplatíte za nabíjení). Manfred ji šikovně trefil na levý předek, takže KO je nárazník, plasty za ním a levý chladič AC. Mé padlé na hlavu já se tetelí, racionální podává mokrý obklad. Nastává souboj dobra a ZLA, chtíče a rozumu…

No a protože je červená s černým interiérem v polokůži… Nebudu to prodlužovat, bylo to ve čtvrtek večer, asi kolem 17:25…

No prostě… po 2 dnech přemýšlení a hledání dílů po netu volám prodejci, ať nedělá zagorku a dá pořádnou “slevičku na otylou tesličku”. A protože se nějak stalo, že šikovnému Helmutovi rostlo podobných EV na dvorku asi 15 a na dalších 6 se intenzivně makalo na dílně, tak po chladné kalkulaci jsme otřepali 2k ojro dolů. Jak říká kamarád “prostě jsem jí tam nemohl nechat”. Ty 2kE jsou zhruba tak náruč plastů za nárazníkem, které jsem recykloval v popelnici a koupil nové (překvapivě je hafo věcí na AliExpres a pasují, jen si na ně počkáte pátek, dva… tři.. lodí… z Číny… přes Suez). V nejhorším bude mít “after-life” doma na zdi (inspiroval mne tenhle hrdina z Německa – na foto je celý rám/battery pack z S jako storage pro FVE).

Sepíšeme kupní smlouvu, posílám love, volám oblíbenou odtahovku s Jevgenijem a razíme pro ni. Auto sice rejdí ochotně po dvorku, nicméně má děravý vodní chladič, chybí náplň AC (okruh slouží i pro chlazení baterie), takže jet s tím po ose by asi teoreticky šlo, ale nechci být ve zprávách jako “kutil z Čech uhořel am Autobahn při pokusu o rekordní dojezd zmaštěnou Teslou”. Nějaký zájemce o škodnou s variabilní přední geo?

Doma to za hodinku rozhodím na prvočinitele, je to lego pro dospělé, stačí plochý šroubovák, desítka ořech a 3 torx bity. Objednám chladiče (vodní za 3 + 4tis koštuje AC), všechny plasty v nárazníku (tři velké na vodní a AC chladiče, jedny žaluzie a jejich motorek, preventivně kabeláž a držák ACC, nacvakávací segmenty, krytky žaluzií a tažného) a ubezpečím sousedy, že ani neuhoří, ani si nedělám ze společné garáže autodílnu (jedna paní si neváhala ofotit VIN a lustrovat v dtb POV)… když tam stálo auto bez nárazníku a jednoho chladiče (je to vrak, chápete) asi týden. Ne, nebyl okolo bordel, jen prostě… vrak :-)

FWD pár dní – hurá objednat zase odtahovku na TK (vím, jsem měkkej, hrdinové jezdí bez RZ nebo s jinou… btw je to za 6-12 měsíců bez PP… nicméně i na TK se tomu divili, že to beru tak vážně). O 5,5tis později (protože nový plyn R1234yf stojí bratru 6-9,- káče za gram… ale ozónová vrstva vás bude mít ráda, protože je mnohem, mnohem lepší než R134 a a než staré eko zlo R120) mi chladí i klima a zmizela jedna chybová hláška na displeji.

10 dalších to go :-)

Rodinka je nadšená – je to červené auto (takže nejrychlejší a neušpinitelné), má sklopné zadní sicny a dá se tam jednak natáhnout, ale i nacpat všechna kola, odrážedla, helmy, krámy, paddle board… 745 litrů. A amerických, ty jsou vždycky větší! Vpředu je navíc 150 litrový frunk (jakože víkendový nákup úplně s přehledem), který po doladění síly pružiny zámku nebo instalace soft-close se dá i používat (jinak máte pokaždé pocit, že promáčknete tenkou hliníkovou kapotu nebo si ji alespoň pěkně opatláte). Vzadu si sedne doprostřed dospělá osoba i se dvěma “ISO-fix sicnama v posměrné orientaci”, zadní opěráky mají Top tether na zadní straně (jednoduchá montáž sedaček). Přední sedačky mají velmi příjemné až sportovní obejmutí těla (a to i na evropské poměry, lepší než třeba sport sicny v Bmw 335i coupe) mají výhřev a paměti, zadní výhřev a sklápění, volant výhřev a el. nastavení, zrcátka možnost automatického sklápění, zatmavování, vzduch podvozek si pamatuje kde je retardér/výškový problém a příště vás přizvedne, kufr má el. vzpěry a soft close (víko má po stranách tlaková čidla, která jej tak zastaví i v případě dětských prstů na boční hraně kufru), nad hlavou máte pod tmavým sklem nebe…

Zní to celé fajně, ale jaká je realita? Hlavní předpokladem pozitivního přijetí je fakt, že to NEMÁ být luxusní auto, ale sport sedan. Nevím, nové stojí celkem dost (80k Euro za holé) na to, aby si to zájemci pletli s prémiovkou a podle toho mají nastavená očekávání… včetně mé maličkosti. Takže?

Auto je pocitově velmi bytelné, ale venkovní díly nepřesně slícované – hlavně okenní lišty dveří vypadají, že upadnou, nesedí ani délkově na dveřích. Přitom jdou celkem v pohodě srovnat. Uvnitř jsou černé plasty, když máte lepší variantu tak i trocha umělého dřeva, případně alcantara na stropu/sloupcích. Sicny mají dobré boční vedení, z nastavení je pouze bederka a klasicky posun/výška/náklon/výjezd hlavové opěrky. Nastavit (vše i hlasově a i s mou far-from-perfect ingliš) si můžete feeling volantu, pedálu plynu (reakce, rozjezd) a rekuperace (soft, hard). Když stojíte máte cokoliv od Netflixu, Tidalu po web browser (samo s premiovou konektivitou), ale co mně dostalo byl fakt, že v podzemní garáži, kde iPhone nemá leckdy signál, vše funguje (asi StarLink :-) ).

Při vyšší rychlosti je/byl v tom našem celkem hluk (na dálnici při 130 hlučí zadní část unisimo valivě i aero, předek je překvapivě tichý – edit: podle všeho je ko PZ ložisko kola, s oteplením je skoro ticho), moc tomu nepřidává celoskleněná střecha, od které se to hádám ještě odráží. Pružení je takové plebejské, kdy nechápu majitele S-klasse medvědů, že to vymění a jsou s tím cajk (dobře, v US provozovat evropské prémiové auto nebude žádný med pro šekovou knížku, ale i tak). Moje A8 se v trojce 7er, S-klasse plíží vzadu na vlně komfortu, ale Model S by pak lezl asi někde pangejtem. Nemá RunFlat na R19 s 245/45 “balóny”, vzduchový podvozek s “double A vpředu/vzadu” a 2,2 tuny, mělo by to jen tak ladně plout krajinou. Namísto toho vnímáte tuhé hrc, drc, tupé přeskočení nerovnosti. V zatáčkách cítíte váhu (ani ne tak šířku) auta a rozhodně nemáte nápad to někam “poslat”. Zrychlení 40-140 je samozřejmě drtivé a instantní, z místa samo ještě víc. Feeling? Je to chvíli sranda – lidem lítají hlavy, auto nedělá žádné zvuky, vy máte nablblej úsměv… a to je tak vše. S trochou snahy můžete regulovat rychlost jen plynem, rekuperace je jako cca 50% brzd, takže se s tím musíte naučit zacházet, jinak je jízda trhaná. Brzdy samotné vypadají masivně, neměl jsem možnost je nějak více testovat, ale jak říkám, auto mně nijak nenabádá k červené mlze a race módu. Připadáte si, že řídíte budoucnost? Po pár dnech si spíš říkáte, kdo za tohle vytáhnul 2megaPlus za nové… Ale postupně vám ty pozitrony vlezou pod kůži.

Edit po 1000 km – když si nastavíte rekuperaci na soft a přepnete plyn do chill, začne se s tím dát jezdit jako se spalovákem. Nevýhodou je, že pak není full výkon, což poznáte při předjíždění – samozřejmě to pořád “letí”, ale už ne tak drtivě. Vnímám minimální přenos hmoty do zatáček, lepší výhled/přehled o koncích auta a paradoxně tišší interiér (žádné pazvuky, vrzání). Na silnici se mnou má potřebu měřit každý chuj toho svého, lepičův sen comes true. Objednat si náhradní díly od Tesly v ČR je trochu sci-fi (nestíhají ani předávat nová auta, natož řešit servis a prodej ND), ale běžné díly jsou dostupné v aftermarketu. Kvalita plastů nebo kabeláže je na úrovni japonců milenia, horní přední ramena jsou z ocelového plechu, takže časem na lopatku (což vzhledem ke všemu ostatnímu z hliníku moc nechápu). Sériové hlukové tlumení je rovněž úsměvné – s nadsázkou alobal na žvýkačce (řádně nedrží, částečně odloupnutý, útlum tak na úrovni nejlevnějších hifi materiálů), proti vibracím naopak docela pečlivé pokrytí antivibrační hmotou (housenky). Lak mi přijde cajk, určitě nepozoruju něco ve smyslu umeju ho vapkou, i na exponovaných místech není prosekaný, pomeranč bych řekl menší než u německé trojky (ale tam je to celkem tragédie, hlavně nová Bmw).

Parkování je navzdory 4,97 a 1,96 m překvapivě jednoduché díky 3 kamerám, 12 ks PDC + auto-dip fci zrcátek. Oproti A8 máte pocit malého auta, podstatně lépe vizuálně ohraničeného, instantní reakce na plyn/P/D (kdo vymyslel v A8 4h volič automatu by měl viset v Ingolstadtu za gule na bráně v průvanu jako varování). Otevření zadních dveří mezi auty pro nástup zabere podstatně místa kvůli délce/tloušťce zadních dveří (dveře mají efektní leč poněkud zbytečné překrytí karosérie v zadní části). V US se tohle neřeší, protože parkovací místa jsou jako ta dvě naše (koncipovaná pro Š1000). Přejezd/nájezd k obrubníku můžete vyřešit přizvednutím vozu, což probíhá rychle a je ukládáno do paměti dle lokace (takže ostrý přejezd doma v garáži za vás Tesla napodruhé už ošéfuje sama).

No a co to nabíjení a dojezd? Jo tak to si takhle vytáhnete mobilní nabíječku, elegantně ji švihnete přes plot a už to frčí… asi tak 10 km za hodinu z klasické 16A zásuvky (13A max, takže na 20 – 80 % si počkáte… den.. dva). Z 3 fázové 400V zásuvky to i na mobilní nabíječku valí podstatně lépe (jen vyměníte koncovku z 230 na 400V), čas už je rámcově v hodinách (3 – 6 podle stupně vybití). Ve společných garážích nemáme 3f/wallboxy a doma to chci udělat komplexně (ideálně natáhnout na park místo – protože domácí FVE a rychlost věcí-instalací wallboxů v SVJ trvá asi tak rok jenom v myšlenkové rovině, natož něco realizovat), tak se musím obrnit trpělivostí. Mimo domov je nabíjení otázkou stažení aplikace od Eon, Čez nebo PRE, Tesla SC je integrován po přidání platební karty. Asi protože jsme světová velmoc (letos v hokeji), máme celý jeden park o 8 SC V2 s virtuálním výkonem 150 kW… což v praxi znamená stále obsazeno, redukce výkonu klidně na 55 kW a čau. A ta lokalita. Při pohledu na mapy.cz se to dá sice pochopit (vedle je retranslační TS), ale… Půl hoďky na druhý konec Práglu a čekat 30-45 min? Eh, díky, ne. Jiné komerční DC je min stejně rychlé, ale radost kazí cena za kW (11 Kč+). Přesný dojezd nevím, mám najeto pár km, ale pocitově se po přesednutí z ICE s dojezdem “1200 km na nádrž” za ty % moc nepovozíte :-) Na BC mi to ukázalo přes 400 km při 95%. Spotřeba je kolem 15-25 kWh/100 km co jsem tak koukal na data.

Úpravy (které jsem prostě nevydržel)…

Odhlučnění: zadní podběhy, komplet dveře, spodní část kufru, zadní víko, přídavné gumové obvodové těsnění (přesný set z AliExpresu) okolo dveří a obou kapot (minimálně vzadu to pomohlo s aero hlukem).

Na foto před finálním zakrytím tlumící vrstvou (to je ta modrá vrstva, nebaví mě to fotit, takže finál jsem skipnul a rozdělávat podběh už nebudu, sorry). Nemá úplně smysl “tapetovat” bitumenem celou plochu (což sice vypadá hezky na fotkách – zdravím do Brna, ale od úrovně ½ pokrytí je přínos minimální, samo záleží také na profilu plechu apod). Vpravo dole jsou dva poměrně velké otvory kryté lehkou pěnovou ucpávkou – prostup pro kabeláž, je za nimi dlouhý dutý nosník, ideální na přenos valivého hluku.

Podvozek: sériová geometrie má poměrně velký odklon 2st, který se ještě zvětší při snížení (plus při 21´´ pneu jde o zásadní problém, kdy se sjíždí naskrz vnitřní hrana po pár tis km), což vyřeší sada stavitelných horních ramen.

Audio: při vytlumení předních dveří jsem vyměnil papír repro s pidi magnetem (base hudba – 4x 16 cm kickbass, 2x výškové, center, žádný sub) za Audison s podobnými parametry (které jsou podobné jen na papíru), abych zjistil, že tudy cesta nevede.

Takže znova a lépe cestou 10 kanálového DSP Autiotec Fischer Helix Match zesilovače a 3 kompo setem (vše Helix, s 2,5 cm výškami v A sloupku, 7,5 cm středy v palubce a  20 cm ve dveřích plus adaptéry), aby mi pořádně hráli Včelí medvídci a Miro Žbirka.

Netopýři v BestAudio Plzeň udělali křivkovou magii, potahali pár drátů a nechali se posypat zeleným lupením… abych při zavřených očích mohl sáhnout Adele přímo na rty. Na poslední dva stupně hlasitosti naráží limity na design auta – nekončí repro, ale počínají rezonance vyjížděcích klik. (stříbrnej staniol je opět pokus o tlumení od výrobce, sundáte to 2 prsty a reálně pouze kryje montážní otvory)

Osvětlení: v kufru nevím proč bojuje s temnotou jedna pidi LED žárovka na víku, takže jak asi tušíte velký tmavý (zakryjete si ji hlavou při otevření). 2x 20cm  LED pásek po stranách + jeden do spodního kufru vyřešil otázku “co je uvnitř jeskyně”, vpředu jsem koupil světelný strip po obvodu těsnění frunku, vypadá to o dost lépe (původně rovněž jedna  sLEDluška).

Servis: se omezil na vyčištění celého auta, výměny chladící kapaliny a HEPA + vnitřního filtru (má dva a je to skutečně poznat). Spíše preventivně spolu s rameny i to ložisko PZ kola.

Resume

Neměl jsem velká očekávání a jsem ready to poslat dál, ale je to překvapivě v pohodě, jen to nesmíte koupit za mega plus, čekat od toho německou prémiovku a jízdu zadarmo. Manželka je nadšená, protože vidí i konec auta, vklidu zaparkuje a nikdo na ni neciví jak v A8 (woe, kde na to vzala… ty kráwo, haranti jsou v tom… vona do toho strká kola, viděls to… true story). Takže poladím detaily a jsem spokojenej. Jestli jsem překvapil Die-Hard-Petrolheady nevím, ale sám sebe asi trochu jo :-)

 

 

Nelíbí se Vám reklamy, ale líbí se vám blogy?
Podpořte nás, pořiďte si VIP členství a užijte si autíčkáře bez reklam.


Pro přidání komentáře se přihlašte nebo registrujte

Komentáře

Opelfahrt
03. června 2024, 15:41
7

Superbus blog. No jsem zvědavej, jak dlouho vám doma zůstane.

reagovat
MB
MBMB
03. června 2024, 17:55
1

Jedná se o celkem ceněný ročník, protože je to jeden z posledních kusů s free superchargingem, tj. už po tom prvním faceliftu, s 90kWh baterií a navíc předchozí majitel upgradoval MCU. Takže se nedivím, že to bylo lákavé, pokud to bylo za dobrou cenu. Otázka samozřejmě je, jestli ten free SC člověk pořádně využije, jinak nemá moc smysl se k tomu upínat.
Jak bylo naznačeno, model S je cenově oproti modelům 3/Y pozicován hodně vysoko, i když to zdaleka není o tolik luxusnější auto. Proto se jich taky prodává jen malý zlomek, value for money je tam mnohem horší. Pro většinu lidí je tedy rozumnější koupit výrazně novější ročník modelu 3. Ale komu je model 3 moc malý/trochu moc osekaný apod., tak holt nemá u Tesly jinou možnost.

reagovat
St
Staromil
03. června 2024, 18:34
7

Bez ohledu, o jakém je to autě a co se řešilo, jsem se skvěle při čtení pobavil...:-)))...fajn sepsaný, četl jsem dvakrát...

reagovat
to
tomaass2
04. června 2024, 12:30
7

Tady bych řekl, že si to skoro zaslouží jít na hlavní stranu mezi ostatní články, a je super, že se najde někdo, kdo může srovnat A8 a S takhle napřímo.

St
Staromil
04. června 2024, 13:55
3

Jj, souhlas...a nejen srovná, ale JAK srovná. Tlemím se ještě teď, když si na části včerejšího čtení vzpomenu a je to normálně manuál na second hand Teslu po zakoupení pro méně zdatné jedince. Ne každý to v sekci blogů najde, nebo tam zamíří, opravdu škoda minout...

VK
VK
04. června 2024, 12:37
1

Moc by mě zajímala zvuková izolace u aktuálních sérií modelu S. Trojku v tomto ohledu série od série vylepšují.

reagovat
StreetPro
07. června 2024, 09:19
0

a ICE5891 (rovněž Fin) https://teslamotorsclub.com/tmc/threads/solved-road-noise-front-wind-noise.296766/page-14#posts
Někde je tam vlakno, kde borec udělal precizně celou M3 (dveře, podlahu, kufry, podběhy) a nebyl úplně odvařenej z výsledku... evidentně to není stejné jako ICE auta, kde je to dramatický rozdíl... u EV je největší rozdíl přejít na menší disk a vybrat tišší pneu (teď vedou Hankook ion EV).

bkralik
07. června 2024, 09:33
0

Ono reálně ani u ICE to většinou není tak dramatickej rozdíl. Před časem jsme s kamarádem důkladně vytlumili komplet motorovej prostor Tranzita (mk4, 2.4 TDCi, 4x4), kde jsme doufali že to odstraní ten hroznej dieselovej kravál a ono to přitom neudělalo skoro žádnej rozdíl...

StreetPro
07. června 2024, 10:55
0

Torpédo, podlahu? Bavil jsem se tím postupně u MB w205 220cdi 2017: podběhy, kapota a torpédo, dveře, kufr, zadní sicna a boky, B sloupky, podlaha vpředu - největší změna byla podlaha vpředu a podběhy... beru jako samozřejmost, že jste to odmastili, použili kvalitní materiály (basic levné mlv s nízkým koeficientem útlumu jsou tak leda na plasty) a přitlačili válečkem (jinak nemá alubutyl kontakt s plechem a netlumí)... dělal jsem třeba ségře kapotu na 1,6 benzínu (protože ji rozkousala kuna) a byla schopná poznat rozdíl... u 530iA e39 jsem po vytlumení vůbec neslyšel valivý hluk pneu, jen aero a motor...

bitner
04. června 2024, 15:07
1

Moc pekne a zabavne cteni.
Uplne jsem jen nepochopil, jak mas (ne)vyresene to nabijeni. Bracha si presne kvuli SVJ poridil A7 3,0 TDi (takze skoro to, ceho ty ses zbavil), kdyz uvazoval o EV.

reagovat
Be
Bernard L.
06. června 2024, 15:27
0

Za mne: Stačí mít v pohodě sousedy a velmi často je možné natáhnout si od svých hodin kabel (nebo mít druhé hodiny v garáži) a pak je to nabíjení na pohodu.
Nevím teda jak je to vyřešeno zde. Snad pan autor nejezdí jen po veřejných nabíječkách, to bych se z toho opupínkoval.

ro
rock
04. června 2024, 19:03
6

Se mi líbí, jak člověk ve snaze zmenšit auto kvůli parkování přejde z A7 na Teslu. Jako jo, pár cenťáků jsi ušetřil, to nemůžu upřít...
Jinak super počtení. Vysloveně to láká "jdi do toho". Akorát co ve tvém podání zní banálně snadně, u mne by skončilo fiaskem...

reagovat
StreetPro
05. června 2024, 09:24
1

Díky všem za reakce, bál jsem se, že tu budu muset potichu zhasnout a jít leštit klávesnici na Elonův twitter :)
V reálu je to velký rozdíl, skoro bych řekl jak o třídu menší auto. S-max je ještě menší (4,8 m), ale feeling jsem měl jak z té A8. Tesla má malé přesahy, tak se podstatně lépe odhaduje konec auta. Navíc PDC ukazuje zbývající vzdálenost v cm, takže i "uživatel" pochopí :-)

sheogh
07. června 2024, 11:58
1

Dost jsi me inspiroval s tim tlumenim :-)

reagovat
Janus
10. června 2024, 19:04
0

Mne taky. Chápu, že v blogu o Tesle je to trochu OT, omlouvám se, ale přece: Komu mám dát naši rodinnou stodolu na odhlučnění + audio? Pokud to je lepší dělat sám, tak jak? Teď tam není defacto nic, jen něco kolem motoru jehož posledních 6 válců je v kabině… ale ten asi není to hlavní, subj. se mi zdá, že jde hlavně o aero hluk, pak pneu, pak motor… poradíte někdo, prosím? … btw, skládání věcí pro děti mám nadosmrti vyřešeno:)

StreetPro
11. června 2024, 11:42
1

Pro inspiraci urcitě mrkni na montáže tady: https://www.ahifi.cz/montaze/
Mají přehledný web a dobrý marketing, pak už je to na každém, aby si zvážil pro a proti. Každopádně postup je asi následující:
1) lokalizovat zdroje hluku (pneu, motor, aero, převodovka, dif),
2 ) neutralizovat zdroj (určitě dává větší smysl vyměnit hlučné 74dB pneu za tiché 68dB než se je snažit utlumit, klepající hadici přitáhnout či podložit, to stejné KO tlumiče, ložiska apod),
3) velké rovné plochy nad zdrojem hluku jsou nejhorší - odmastit, polepit min. z 1/2 kvalitním alubytylem (koukat na útlumový faktor) proti vibracím, přitlačit spec. válečkem (fakt je to rozdíl oproti ruce nebo něčemu co dům dal), tato vrstva netlumí hluk jako takový,
4) hluková izolace (opět co nejlepší útlum v dB, pozor na váhu a tloušťku vrstvy) je o celoplošném pokrytí, ideálně nepřerušovaně,
5) v případě kontaktu s něčím dalším se dává měkká finální vrstva na utlumení pohybu kabelů/plastů o sebe
6) největší přínos jsou podběhy, přední část podlahy a dveře... pak kufr/zadní podběhy uvnitř... a kdo jezdí v dešti ocení střechu, koho štve hluk od motoru tak kapotu...

Pozn. pozor na nasákavost (některé materiály jsou porézní, proto je není vhodné používat např. na podběhy nebo do vnitřní části dveří), celkovou tloušťku vrstev (abyste pak docvakli tapecák, nasadili podběh nebo vrátili sedák do aretace) a váhu (hlavně u pátých dveří, kdy přidáním 5-10 kg vám už třeba nebudou držet pístnice vrata hore). Lajcky poklepat, poslechnout, zvážit co může vibrovat, dobrým vodítkem bývá i fabrické tlumení (když už tam něco dají, je jasné, že tam je největší "problém").
Hluk se rovněž během procesu různě přesouvá, mění frekvenci apod, proto nebuďte překvapení, pokud po utlumení pneu najednou slyšíte "hrozně kvílení difu"... on to dělal už předtím, ale nebyl v tom hučení slyšet... pak uslyšíte vrzání plastů, aero kolem oken... ale celkově bude hluk v kabině (i okolo auta v případě pneu) klesat...
Tak lovu hluku zdar :-)

Sa
Sato
včera v 22:58
0

Zajimave, diky. Mna teda stale odradzuje kopec veci, hlavne to nabijeni, a to si dovolim tvrdit ze ako obyvatel RD by som to mal jednoduchsie. No a potom ten Musk smrad ze... ale zajimave auto to rozhodne.

reagovat