načítám data...

Audi A8 4h aneb když chcete tiché solidní velké auto...

16. května 2022, 15:44 25 komentářů StreetPro

ale nesmí to být BoB (BlackOnBlack), SUV, krabice nebo ugly kombajn, nevyžadujete 4x4, ale chcete měkkou kůži, hitech...

zobrazit celou galeriiJan Beck: Audi A8 4h aneb když chcete tiché solidní velké auto...

Po řadě baworáků jsem se nechal překecat na medvěda (C-klass s205 mj. 2017), který sice příjemně překvapil, ale ve finále byl plný kompromisů (hluk z kufru bo kombi.. a od motoru, podlahy, střechy… chyběla výbava, kufr byl malý), takže… když se ozval příčetný zájemce a dal požadovanou sumu, šel obratem z domu.

Chvíli jsme zase osedlali teleport 335i e92, což je paradoxně celkem prostorné auto s velkým kufrem, nicméně nástup do coupé s děckem na zadní sedačku není pro slabčáky. Trpaslíkovi také trochu lítala hlava, když jsem tomu dal napít… Měli by vyrábět dětské sedačky s držákem na malé makovice.

Takže co dál?

Podmínkou bylo tiché, velké, bytelné, s výbavou, rozumnou spotřebou a servisem. Vzhledem k relativně malému nájezdu jsem spotřebu nebral úplně vážně, protože jestli mi auto žere 8 nafty nebo 12 benálu neudělá při 25tis km ročně zas tak dramatický rozdíl, jak to u pumpy vypadá a smaže to první naftový zádrhel typu egr, řemenice, vstřiky a jiné nafto-spotřební nesmysly. Spíš mi vadí časté tankování, protože když si zvyknete na 1200 km dojezd u medvěda, začne vás 500 km dojící interval iritovat. Finanční limit jsem úplně neměl, ale tiskárnu na peníze nevlastním a vím, že pořád jde jen o věc na přepravu z A do B, na ceně nestoupá, navíc v tomhle luxusnějším segmentu jsou propady nehezké.

Krabice typu MPV. Zde připadal v úvahu Ford S-max 2,5T nebo s krajním sebezapřením Espace 4control, ale obojí je hlučné a žena to odmítla, že jsme ještě mladí a krásní (s čímž v jejím případě souhlasím).

Kombi (medvěd E-class po r. 2017) připomínal drahotu. Pokud jsem nechtěl echt německou kombinaci typu černá s černou (jak vkusné a nápadité, jako bonus si v létě můžete usmažit 2 vejce po každém zaparkování na slunku) zůstalo ve vyhledávači jedno nevybavené a druhé bez servisní historie. V bledě růžovém tak dopadala udička na 5er G31 530d nebo 535i, kde mi vadil z principu Xdrive (netuším, co vede Němce k tomu, že co dříve nepotřebovali, nyní nutně musí mít), hnusné kombinace barev a spořílkovské konfigurace výbav (proč si Helmut neobjedná výhřev kožených sicen za 250 Euro?), čímž opět propadla sítem tak 1-2 auta.

Ze zoufalství jsem se šel svézt s Ford Edge v ropě, ale jízda připomínala výlet parníkem, hlukem psí boudu už v 70ti, na větší rychlost nebo testování jsem neměl náladu, zvlášť při pokluzu na “kůži”, kterou by jeden použil leda na podlahu místo lina.

Vedle stojící luxusně vybavený Macan mě donutil k zamyšlení, jestli mám dost velké cochones na SUV, ale prohlídka kufru mě vrátila na zem (ale kůže na sicnách je fakt top). Stejně tak jízdně zajímavé Infiniti FX  je v kufru špatný vtip, tam se nevešla ani rezerva.

Mno, kdysi dávno jsem byl nadšeným majitelem Audi V8 3.6, pak mi “ocucaný design” přišel o ničem (tupé řízení, převis motoru před přední nápravou nutící auto zabořit čumák před zatáčkou, komplikované „krytky krytek“, nesmyslně drahé díly).

Nicméně situace v  A6  vodách podobná – pokud jsem chtěl 1., max 2. majitel, do 120tis najeto, ne-černá, ne-černý interiér, odvětrání/výhřev polohovatelných orto sedaček, nedej bože šíbr a nějakou tu navi/hifi apod, byl jsem na 0 nebo limitně poblíž. Za bukem jsem měl vybavenou A7 3,0TDi s malým nájezdem, po 2. majiteli, s velmi pěkným interiérem a nevšední barevnou kombinací (rozšířená skořicová kůže a hnědo-bronzovou metalízou). Pokec fajn, prodejce v pohodě (měl za ženu Slovenu, takže byl v obraze jak vypadá cesta Brusel-Bratislava s harantama), vše sedělo, dostal jsem klíč a byl vypuštěn do provozu… abych se vrátil po 10 min, protože to byla lodička, do které se dobýval aero a valivý hluk už v 70ti. Borec přiznal, že trefil králíka na pravý roh, ale proč mu přitom měnili dveře už jsem ani nechtěl slyšet. Po přečtení pár recenzí, kde ten valivý hluk byl také zmíněn, jsem tohle auto přeskočil. Ale v S-line vypadá hezky, o tom žádná.

Lexus LS  řady mi imponoval kombinací vlastností, které jsem chtěl. Zakrátko jsem pochopil, že musím hledat verzi LS460, která nemá zaneřáděný kufr baterkama, a bez zadních polohovatelných sedaček s masážema, z analogického důvodu. K tomu nesmí být tmavý s černým interiérem, takže pane vrchní, ještě mi zahrejte na fujaru a jsem váš. Jel jsem omrknout kousek s nájezdem 2kila kus od domu, prodejce byl sice z Arménie, ale to k tomu patří. Nebudeme si nalhávat, že si tohle ojeté auto koupí Belgičan, když musí zaplatit každý rok kolem 5tis Euro na silniční dani, zákonném pojištění plus případné havarijko. Svezení za vyvolávací prodejní cenu 12tis Euro bych hodnotil jako náramné, na konci projížďky a pokecu jsme se bavili reálně okolo 10,5 což mně donutilo zvážit, jestli si jej nevzít.

Auto jako takové je tiché, plavné, zrychlení lineární, zvuk motoru pod plynem překvapivě dravý a příjemný (uvnitř i venku), spotřeba kolem 12, na dálky pod 10, čemuž bych věřil. Kufr je sice mělký, ale se skivakem, dole plnohodnotná rezerva (takže s mobility sadou vnikne po akci “rezerva mínus” extra prostor na drobnou bagáž typu – belgické čokolády a piva chudým příbuzným do Práglu, znáte to). Co mne zarazilo, byl opět znatelný valivý hluk (vím že už tím nudím, ale fakt mě nebaví 8-9 hod poslouchat po dálnici “hu_hu”), ale možná byly staré/poskákané pneu. O chvíli mi utekl stříbrný ve stejné motorizaci, s menším nájezdem a chybou el. řízení, která se má dle fór pořešit aktualizací všech jednotek (je to provázaný systém s autonomním parkováním). Chvíli jsem i koketoval s myšlenkou počkat na exemplář po faceliftu (2013), který je opravdu cool i uvnitř – viz foto níže.

Zkusmo jsem zavolal na inzerát A8 3,0TDI 2013 z Prahé, kde jsem se kupodivu dostal postupně až na Bečičku z AutoBeky. Po telefonu nezněl jako klasický bazárník, komunikoval celkem vstřícně a poslal co jsem chtěl, takže jsme cestou do Čech stihli (kromě návštěvy všech úřadů, nemajetnych příbuzných, známých a neznámých) koupit také jednu A8.

Jde o  stříbrnou/šedou v kombinaci s hnědou Audi Selection předkožkou s bílým urychlujícím pruhem a obšitou palubkou, bílým alkantara stropem se šíbrem a skivakem. Motoricky má 250PS/550Nm, které v kombinaci s 8q ZF převodovkou umožní ofiko hodnoty 6,1s na 100 a Vmax 250, při spotřebě kolem 6,5-7,5 dle potřeby spěchat. Po městě je to 10-11, na dálky s průměrem 110 (což odpovídá 160-180 km/h na tempomat) kolem 7, za mě skoro neuvěřitelné hodnoty. Auto má AdBlue, ale starý sw, takže s tím ‘šetří’ narozdíl od updatu po DieselGate sw – dle DE majitelů to po “vylepšení” žere o litr víc ropy a neadekvátní kvanta močoviny.

Dojezd je díky 80 litrové nádrži opět přes 1100-1200 km. Výbava je spíše obyč, za zmínku stojí jen odvětrávané sicny s masážní funkcí, 4 zónová klima, roletky, vyhřívaný volant a elektrické víko kufru. Co jsem musel oželet je adaptivní tempomat, dověry dveří a B/O hudba.

Mezitím jsem udělal servis, vytlumil přední dveře a torpédo, zadní podběhy, vyházel papírové repro (definice zoufalství), dal 2 komponentní repro Hertz (nutné MDF redukce na 165mm, pokud nechcete vybírat z omezeného množství 200 mm sad), dozadu DLS (měl jsem je odleželé v regálu) a dozadu subwoofer z Bose hudby (pasuje bez úprav, koupíte jej pod 100 ojro). Rádio přestalo huhlat, hudba basuje naprosto přesně a výšky dělají z poslechu radost. Manželka to ohodnotila tak, že má pocit, jakoby si nasadila brýle.

Auto bylo na origo 9x20 a zimních Conti, teď jsem dokoupil lehké TN25 8.5x19 a letní Michelin, které váží o znatelných 6kg na kolo méně (což není zas takové umění, když některé oem R20 mají i 16kg). Podstatně se zlepšil komfort odpružení (přepnutí Comfort – Dynamic je teď opravu znatelné), klesl valivý hluk na některých typech asfaltu, ale paradoxně je to více slyšet na jiném (údajně má váha disků vliv na potlačení části pásma frekvencí indukovaných valením pneu, což asi dává smysl). Výměnil jsem IC - o 1/4 větší a s podstatně hustějším žebrování z Bi-TDi motoru (pasuje, jen je třeba upravit napojení hadic – pár minut bastlení), Parik z Audiklubu nahrál lepší sw (údajně 310PS), takže se auto sbírá ochotněji za plynem, nárůst výkonu je znát hlavně ve vyšší rychlosti. Každopádně to jelo naprosto v pohodě i předtím.

Co je znát je lepší rozložení hmotnosti (oproti V8 lokomotivě), kdy tahle A8 nepadá na hubu před každou zatáčkou nebo dotknutí se brzdy. Nebudu předstírat, že 1,9t velryba je mrštná jako lasička typu Elise nebo A110S, ale sedí naprosto v pohodě i při rychlém tempu na okresce. V dálničních 140-200 je perfektně stabilní, uvnitř je do 180 relativně ticho, a brzdy, přes vlažný nástup, jsou schopné to zkrotit. Je cítit reakce na boční vítr, ale to je daň za nízké Cd, váha tu směrovou ne/stabilitu dorovnává. Dá se s tím jet ve 4 na lyže (v pohodě se do průvlaku vejdou 2, max 3 páry), skivak se dá vytáhnou i s rámečkem okolo a pak se vejdou až 40 cm široké dílce. Interiér je kvalitní, tichý, bytelný, nic nevrže, sedačky umožňují samostatné dofuky sedáku i opěráku, lámání opěradla, všestranně nastavitelnou bederní opěrku a prodloužení sedu. I po 1000 km vystoupím z auta v pohodě, což u medvěda nešlo říct ani omylem. Odvětrání plní v létě funkci na výbornou, je tiché a výkonné (při vzpomínce na hučení větráků v Saabu 9-5 se musím pousmát). U výhřevu by se dalo spekulovat, jestli všem bytostem stačí 3 úrovně (max je hodně, střední je o trochu méně a min je udržovací), já to přežiju. Výhřev volantu je návyková věc.

Negativem jsou velké, řekněme až zemědělné rozměry, které limitují možnosti parkování po městě nebo v podzemních garážích. Světlá výška a přechodový úhel jsou i díky vzduchu naprosto bez problémů, kde jsem dřel s C-klass, tam přejede A8 jakoby nic (navíc se dá kliknutím přizvednout). MMI je v přímém porovnání s iDrive jak “ajTý parody” produkt – to co můžu ovládat v Bmw poslepu nebo jednou rukou, tady musím koukat dolů, přehmatávat, klikat na jiná tlačítka/točítka. Command v Mercedesu je také světelné roky jinde, u Audi alespoň funguje slušně touchpad, v medvědu většině lidí umře/l. Update map je rovněž všechno než intuitivní, od formátování SD karet (naučíte se mnohé o SD, SDHC, SDXC, FAT32) po přesnou strukturu, nutnost updatovat nejdřív fw, mít přes diagnostiku odblokované Green menu, Engineering menu… u MB jsem si rozbalil mapy na obyč flesh včt. POI (radary) a nahrál během 35min, komplet s rozbalením/instalací možná 2hod. Tady je to operace na několik dní, protože frustrace z dílčích failů, hledání a kopírování správných karet, neustálý strach, jestli jednotka nezaplní místo nebo jinak skončí jako bricked :-) Stejně tak podivné legislativní omezení/nastavení z fabriky typu chcípnutí motoru při vystoupení, nemožnost zavřít kufr přes DO, start/stop vždy aktivní… ale nic co byste nemohli odkódovat. U MB nebo BMW tu potřebu nemáte, protože vás tímhle fabrika nešikanuje.

Najeto mám přes 20tis, strašákem do budoucna zůstávají ne zrovna bytelné rozvody 3,0TDI (umístěné vzadu, takže je nutné při výměně svěsit motor s rámem a převodovkou, tzn. 40-60tis), pofiderní česká nafta neprospívá trvanlivosti vstřiků (dalších 30tis) a tendence zadřít se bývá i u vysokotlaké čerpadlo nafty (15-20tis). Sem tam umřou táhla či uložení stabilizátoru, horní přední ramena nebo při vyšším nájezdu měchy/kompresor (15tis kus/7-10tis).

Takže kdo čekal hejt z pozice fanouška vrtule, asi bude překvapen – mě to vyhovuje, dá se s tím snadno přejet přes půl Evropy za mrzkou cenu, bez nutnosti častého tankování, sicny jsou top, po překódování blbostí vás auto neobtěžuje, stejně tak řízení je jen o držení volantu, zatímco v Bmw máte pořád pocit, že pilotujete, ikdyž zrovna chcete jen “spát” za volantem. Nechci vynášet soudy o spolehlivosti, nicméně zatím jen běžný servis.

Co vy, vyměnili byste Báwo za Audi? Krabici za sedan? :-)

Nelíbí se Vám reklamy, ale líbí se vám blogy?
Podpořte nás, pořiďte si VIP členství a užijte si autíčkáře bez reklam.


Pro přidání komentáře se přihlašte nebo registrujte

Komentáře

La
Lada_Potucek
16. května 2022, 17:23
0

Pěkné počtení. Do jisté míry jsi vyjádřil mé pocity....

Srdcem jsem vlastně fanoušek BMW, otáčím se za každou hezčí pětkou nebo starší sedmou, a to nemluvím o produkci z 80. let. Nicméně jako rodinný dostavník mi mimo služební Oct III (na ty naprosto nejnutnější levné přískoky po městě a kousek za něj, v životě bych si to nekoupil) slouží právě A6 4F Allorad poFL. Bohužel z báv jsem nikdy neměl tak festovní pocit z pohledu dílenského zpracování a i spolehlivosti jako právě z Audi.

Stejně tak servis, pokud člověk ví kam zajet (dneska se všechny tyhle informace dají najít na na to zaměřených FB skupinách), se dá absolvovat v rozumných částkách. S ohledem na nájezd jsem již měnil komplet rozvody (ven naštěstí musí jen převodovka), EGR, vstřiky zatím byly jen preventivně na diag, lambdy, řešil vířivé klapky v sání + čištění, olej v automatu, motor klimy a komplet brzdy. Bratru něco málo přes 100 000 Kč za vše vč. práce. Drtivá většina mimo EGR a klapek byla čistě preventivně, jinak auto slouží i přes 11 let a skoro 400tkm fantasticky, mám ho cca 3 roky a necelých 100tkm (ale znám jeho historii od 0km v rámci firmy, takže to byl jistý kup - na slepo bych do toho možná nešel...). Interiér nevrže, vypadá pořád hodnotně a jako nový. Jezdit se dá reálně za 8l/100, mám ještě o malinko starší než Ty, 3.0 TDi se 176kW (poFL verze která má už většinu much vychytanou narozdíl od 165/171kW). Jen jízdními vlastnostmi je to zaoceánská loď proti agilnímu podvozku a řízení BMW - ale to na dálnici směr DE/AUT etc. člověk zase tak neocení, narozdíl od vzduchového podvozku. Ale familiérně mu říkáme Bismarck:) Jasně na Grossglockneru závidím i majitelům obyčejnějších 3er, 4er, ale co už...

Takže za mě je sice BMW volba srdce a vizuálně jsou ty auta prostě hezčí, o tom žádná, Audi jednoznačně volba rozumu a měnit budu zase jen v rámci značky.

Přeju ať A8 slouží, jsou to pěkný a na svou dobu neskutečně vyspělý stroje!

(...mimochodem krabice doma říkáme OCT III, proti Audi i BMW je tam všechno jak z kartonu :))

reagovat
Jimi
17. května 2022, 11:34
1

Hezké. Cenné zkušenosti. Na dálky dobrá volba, asi za rozumné peníze v rámci kategorie. Výběr aut je opravdu bída. Být fanoušek je sice pěkné, ale někdy servisní náklady umějí vyškolit :) LS pozitivně překvapilo.

reagovat
sheogh
17. května 2022, 13:02
0

Jaj, ja mel zrovna ted na vikend pujcene uplne to stejne, jen v obligantni cerne. Je to jedno z aut, co mam v uzsim vyberu (akorat benzin) a bavilo. Interier uplne super a dokonce se to ovlada jeste tlacitkama :-) Oproti Phaetonu, co jsem mel predtim me prijde, ze podvozek zehli jeste o kus lip, asi i tam probehl za ty roky nejaky upgrade :-)

reagovat
StreetPro
17. května 2022, 15:49
-1

Treba Bmw F10 (5er 2010-2017) plave i po rovine, tohle je oproti tomu mega stabilni, ve volantu je podobny feeling (presednuti mezi 335i e92 me nikterak nedojima)... co by sneslo upgrade jsou brzdy - vymenim kapalinu a dam pancer hadice (mozna lepsi desky), aby mely rychlejsi nastup...

sheogh
17. května 2022, 16:55
0

Fakt? Me prijde ta osmicka jako dost jedovata, u phaetonu bylo potreba se do brzdy docela oprit

riderhenry
17. května 2022, 20:06
0

Díky za fajn počtení, mně se zrovna dokonale trefilo do vkusu. Předesílám, že nejsme úplně normální rodina, co do pohledu na přepravu osob. Moje myšlenky byly dost úchylné - z 330i E90 LCI (s pověstným N53 motorem) jsem chtěl přesednout právě do této A8, akorát 4.2 FSI (aneb proč si nekoupit desetileté auto za 10 % původní hodnoty...). Ze startu bych vůbec 3.0 TDI neuvažoval, ale když jsem viděl ty parametry, asi bych si dokázal docela reálně představit trochu toho výborně odhlučněného chrochtání při té krásné spotřebě... Otázkou však je, jestli je nějak v lidských silách do toho auta nacpat 3 autosedačky? Je to docela vtipná disciplína, ve které někteří dokáží překvapit (příjemně i nepříjemně). Například do Mazdy 6 by to asi šlo (údajně i do Mazdy 3 - to ale spíš nevěřím...), naopak do poměrně velkého aktuálního BMW 5er spíš ne. E90 samozřejmě nemá smysl zmiňovat, už jen kvůli výraznému vybrání sedaček (na druhou stranu se vzadu sedí dospělým docela fajn). Jedna A8 už nevyšla, ale jak ta myšlenka jednou vznikla, tak se mi začala až úchylně líbit. E90 je nejlepším autem, co jsem zatím poznal, s ohledem na mix všech schopností. Ale už ji nenafoukneme. A tak nezbývá, než hledat jiný koncept - větší ale podobně zábavné auto najít nejde. Zato luxus, pohodlí a i nějaké to bezpečí navíc, do toho už jsem asi dospěl. E90 je vyloženě nervózní nad 180 km/h, ve městě tvrdé, okresky jezdíme minimálně. Už si skoro začínám myslet, že to za ten servis nestojí. Dokud zase nevytočím ten šestiválec a neužiju si Performance výfuk. Ale racionální už to zkrátka není ani trochu. Ale to ani vybírat mezi S-Maxem, Espacem, Touranem a A8 s V8 motorem :) Jednoduše to buď bude ještě větší ekonomická sebevražda, než ojeté BMW, nebo (konečně?) normální auto za normální peníze.

Neuvěřitelné na těchto A8 pro mě bylo zjištění, jak dynamická auta to jsou, včetně brzd a schopností zatáčet, byť to asi nebude žádný požitek. Najednou se z A8 stala volba č. 1 v tomto segmentu (v rámci doby). Dokonce i spotřeby jsou špičkové, přitom motoricky bych vždycky věřil spíš BMW. A fakt, že se tomu dá schovat display a jezdit "offline", to už ani netřeba zmiňovat (E90 jsme vybírali schválně bez iDrivu a teď to "zaplatíme" při prodeji...).

reagovat
StreetPro
17. května 2022, 21:50
0

Jak se vejdou 3 dětské sicny nevím, zatím jezdíme s 1x isofixem na straně, uprostřed je vajíčko a žena sedí v komfortu na své části sedačky.
Takže 2x isofix a vajíčko uprostřed určitě jde, ale 3 velké sicny leda bez isofix základen.

riderhenry
17. května 2022, 22:46
0

My holdujeme protisměrnému cestování a používáme Axkid Minikid, tzn. poměrně dost variabilní sedačky na pás, které se dají posouvat víc do strany, než by umožnil ISOFIX (který navíc není dimenzovaný na takovou zátěž, jako pásy...). Ale chce to vždycky vyzkoušet. Jestli se vejde mezi 2 ISOFIXy vajíčko, tak je docela velká naděje.

beastar
18. května 2022, 00:35
4

Asi takhle servis toho jak se to začne, ehm, kazit je pěkný opruz. Rozvody jsou otrava a drahota, ale ty se nedělají obden. V kostce nesouhlasím s tím, že je to první Audi, kde se nepotápí příď. V mojí ex S6 se fakt nic nikam netopilo. V RS6 na byznys taky ne. Známého S4 B5 Quattro taky hodně v klidu. Chápu že když je někdo fanoušek BMW má trochu trauma z toho, když auto dokáže držet rozumnou stopu.. I když A8 je určitě jízdními vlastnostmi horší jak soudobá 7er. Jinak dobrá volba na tohle cestování. Taky jsem si takhle dřív jezdil Praha Basel poměrně často a taky to prokleté Německo:)) A fakt je ten že co nejobyčejnější naftová limo je k tomu ideální. Nakonec i to diesel Ghibli mě nakonec stalo, že je hlučné a vcelku uskákané. Není nad 760i a S8 ... A S500 jenže při dnešní ceně paliv...

Prostě je to vždycky kompromis. A já sem rád že dnes ho už nemusím dělat.

reagovat
sheogh
18. května 2022, 12:21
0

Myslis, ze 7er je lepsi? V jakym smyslu? Pohodli, nebo spis na zabava? 7er me laka taky, mj i kvuli te natacevi zadni naprave, kdysi jsem se projel s GS450h co to mela taky a je to zajimevej feeling :-)))

Jak jsem psal vys, mel jsem ted tuto A8 z pujcovny a musim se sebezaprenim rict, ze me ten 3.0TDI vlastne nijak neurazel, odhlucneni super, dokonce to ma v otackach i peknej zvuk a docela to i jelo. Co se me nelibilo, tak docela vyraznej turbolag, ale mozna na pomery dieselu ok. Ja jsem zvyklej na atmo benzin.

Predek se IMHO nepotapi uz od A8 D3.

StreetPro
18. května 2022, 15:02
0

7er - e65 je na dnesni dobu trochu pravek, problem najit nedojety kus a i pak je to o zvladnuti INPA a slusne znalosti jak jednotlive systemy funguji, jinak budes stabilni navstevnik snejka nebo JaraX na Morave.

7er - F01 je mozne provozovat pouze v rope (a to s otaznikem, protoze rozvody pohanene retezem od Shimana) nebo s N54/55 jako 740i... vstupenkou do blazince jsou hybrid varianty... pro ty z nas, kteri na nejakou tu petikacku nehledi, exituje samo 750i s famozni v8 twin turbo... kdyz zrovna jede... s polocasem rozpadu 60-120tis km a cca 150-200tis uctenkou za refresh :-) ta nataceci naprava se samo take sere...

7er g11 - nemam zkusenosti, nebudu spekulovat, ale udajne je V8 porad problem, takze ok bude urcite B58 (coz je extremne povedeny motor).

Jinak jestli jsem nekomu sahnul pri psani na pupik, tak se neomlouvam, proste jsem nemel tu cest. RS6 (kombi, tusim C6 ma oznaceni) mi prisla jako lokomotiva, ktera jela strasidelne rychle rovne, ale pak byla citit vaha v zatacce, mozna jsem mel jen pud sebezachovy moc vysoko.

sheogh
18. května 2022, 16:39
0

Mas nejakou zkusenost s V12 v 7er? Je to taky pruser?

riderhenry
18. května 2022, 17:40
0

Ona ta N63 prošla několika upgrady a v novějších modelech by snad už měla být docela OK, ale asi bych do toho sám taky nešel. Nicméně svezení je to více než dobré.

Calif
18. května 2022, 20:03
0

StreetPro : Snejk stále funguje? Tam se dostat bylo prakticky nemožné...a i když byl člověk domluven a jel tam pár hodin nebyla jistota že tam Jaromír skutečně vůbec bude... vždy mě šokovalo to okolí a cajky všude jak na cikanskem vrakovišti ????

StreetPro
18. května 2022, 22:13
0

Tak každý má svůj byznys model... faktem je, že pojmout to trochu jinak, jinde, s jiným personálem/managementem, byl by to nejlepší servis... protože nad tím přemýšlí, rozumí elektronice i mechanice a má zkušenosti, nebojí se něco zkusit... ale bordel, time management... musíš se prostě obrnit a vydržet :-)

beastar
19. května 2022, 08:15
0

sheogh: Ano v přímém srovnání této A8(4H) a nějaké té 7er třeba f01 mi přijde prostě sedmička celkově vyrovnanější auto. Nechci moc mluvit o servisu jako takovém. Tady jsou specifika a úskalí u každého jednoho motoru i výrobního ročníku. Ono obecně tohle se stejně vždy kupuje trochu s pocitem, že já budu mít to štěstí a bude to fungovat. Za mě je 760i f01 jedno z nejlepších svezení v téhle kategorii ever. Prostě se mi to auto líbilo tak nějak celkově. Brutální zátah, dobrá ovladatelnost, parádní materiály (všude) na tu dobu skvělá multimédia včetně velmi dobře vyvedené hudby. Auto působí velmi lehce a ovladatelně vzhledem ke své váze. Pokud proti tomu dám tu S8/D5 například tfsi(513hp) nebo ty předešlá známá 4.2l. Tak je to samozřejmě nefér srovnávat dvanáctiválec s čímkoliv jiným. Tak prostě, když vynechám motor přijde mi to takové víc lidové:D Je to hodně subjektivní věc. Všechno o malý kousek hůře dotažené. Ono je to i vidět na některých řešeních toho auta. Jakási obyčejnost která se zamaskuje tunou plastu a posh zalakovaným dílem. Pokud se ale bavíme o těch nejvyšších motorizacích tak všude je něco. Co tak vím s těmi v12 byli v mnoha ohledech problémy už v prvních řádově desítkách tisíc km. Ne zrovna mechanické, ale i tak. Problémem f01 obecně jsou podle mě slabé brzdy respektive jejich velmi rychlé opotřebení. A pak xy věcí běžně dohledatelných v nějakých guides po netu. Plus varianty popisuje StreetPro.

Za mě je A8 vhodná přesně na to na co to tady autor koupil. Zejména potom takhle v dieselu. Protože pokud cestuješ napříč Evropou je dobře odhlučněná nafta dodnes nepřekonaná. Ano není to taková romantika. Já sem ale teď nedávno užíval před sebou pouhých 450 km Maseratiovou kakofonii 4.7 a tak moc mě to sralo po prvních 150 km, že chápu i tu obsesi tím utěsňováním a odhlučněním všeho na autě. Přítom na flexení před kámošema je to asi super motor:D Takže jako jestli v naftě tak mi diesel Audi přijde jako dobrá řeknu li lepší volba. Pokud vysoké benzínové specifikace takzvaně na blbnutí tak jedině BMW.

StreetPro: Nejde o to, že by se mě to nějak osobně dotklo. Spíš že tvrzení první Audi kde se nepotápí příď a podobně nejsou pravda. Tenhle problém je zažehnán u mnoha modelů roky. Zrovna RS6 C6 ano je určitě horší ve všem jak M5 a vlastně i ta E63 dobová je zajímavější. O tom sem psát nechtěl:D Zásadní je to že auto je poměrně dobře ovladatelné a ano v přímce rychlé. V zatáčkách to hodně jde do volantu a zatáčet a akcelerovat bývá občas problém. Drží to ale stopu a podvozek je podle mě dost vyvážený tedy nikam se nic nepotápí. A ano má to milion problémů drahých v servise. Určitě o něco lepší pro peněženku je atmo shodná v Gallardu nebo obyčejnější S6. U obou aut je samozřejmě nutný počítat s tím, že kupní cena je teprve začátek všeho utrpení. To už sem tady psal x krát. Jinak díky za zajímavý blog o autě, které je ještě autem a ne bídnou krabicí o ničem.

esmo
19. května 2022, 09:07
0

StreetPro: V8 v nové G generaci je stále problém? Problém zapékajících se turb je prý vyřešen, je tam ještě něco? Tata trochu koketuje s M550i, tak ať se neudělá chyba...

sheogh
19. května 2022, 11:53
0

beastar: tak to jsi me prekvapil, mel jsem za to, ze to bude spis naopak. Nemel jsem prave nikdy jeste moznost se v te 7er projet a z fotek ty materialy apod vypadaji srovnatelne. U me to najezdi tak 20kkm rocne, takze V12 ja jesna volba. Na treba 60k rocne bych uz asi preferoval tu naftu, ale takto... Tak asi by chtelo tu sedmicku zkusit taky :-)

beastar
20. května 2022, 10:01
0

sheogh: Hale prostě to musíš zkusit. Ono se to tady jako píše velmi obšírně. Všechna ta auta z téhle třídy jsou totiž dobrá v podstatě ve všem. Mě jen prostě ta 760i přilnula víc k ruce. Možná je to také dané tím, že sem jí řídil kdysi úplně novou. A to udělá jiný dojem než třeba dvouletý Audi. Na 20k ročně je to ideální. I při ceně phm.... Zase možná než něco koupíš tak válka skončí (třeba) a ekonomicky se to trochu srovná.

Mrkef
19. května 2022, 06:32
0

Fandím ti, vybral jsi jako autíčkář, takový racionální výběr srdcem ???? Snad ti bude A8 dobře sloužit a nebude moc zlobit při servisu. Hlavně peněženku. Pokud ti zůstane alespoň rok doma, napiš recenzi vašeho soužití.

reagovat
beastar
19. května 2022, 08:17
1

Snad to rok vydrží:D Já s tímhle měl vždycky trpělivost maximálně dva. Do prvních kyselých ksichtů v servisu typu nooo lepší by asi bylo kdyby.... doplň dle vkusu.

StreetPro
19. května 2022, 09:24
0

Jako srdcem nevim - na singl jezdeni bych si proste koupil 996/997 a vic nad tim nespekuloval... ale to neni uplne prakticky DD s 2 deckama :-)
Chapu, ze se to muze velkolepe roze_rat, obecne mi vadi spise stavy typu - jedeme, nejedeme, jedeme odtahovkou... coz jsem naposledy zazil 2x se Saabem 9-5...
No a jestli se pomnozime dal, asi mi uz jina varianta nezbyde jak S-max, V-class apod... ale ty budu muset nechat vytlumit hned zkraje :-)

krab
23. května 2022, 08:19
0

Jo, poršáku bych rozumněl :-D Ale je to přesně tak... pokud máš jako já jedno malý děťátko, který potřebuje pořád ještě vozit pořádný dětský sedačce, tak tu do 996 / 997 nedám. Z vajíčka Cybex už vyrostl a máme Britax Romer takovou tu klasiku buť upnutelnou na isofix nebo na pás, ale má to dost masivní plastovou část, ta autosedačka a do 996 se mi prostě nevejde... Tak až bude mít kluk nad 15 kg , zkusíme nějakou tu menší, tenčí, to už se snad vejde. Každopádně s Porsche jezdím v podstatě jen když jedu sám, když jedeme ve třech tak to zatím nejde...

Ale do našeho Mini Cooperu S se ovšem všichni 3 i se psem vejdeme, před týdnem jsme takhle dali o víkend i pár set km a nebyli v tom úplně jak sardinky, i kára od TFK se nám nějakým způsobem v komplet rozloženým stavu vešla ... ale naskládat tam všechno a všechny je trochu tetris :-D

Teď jsme se ale vrátili z dovči a měl jsem půjčený výrazný "upgrade" oproti Miníkovi - Mercedes CL500 (C216) a nesmírně mě překvapilo jak hezky jsme se na 5 denní trip všichni 3 i se psem dokázali zabalit. Kufr obrovský a místa vzadu výborně. Psovi jsem dal dozadu velkou deku, vytvořil si tam hezkej pelíšek (je to teda spíš menší pes, žádnej bernardýn) a na druhou stranu jsem dal dítě v sedačce upěvněný do Isofixu. A krásně se cestovalo.. A myslím, že třída CL už ani dodatečně vytlumit nepotřebuje, je to varianta před fl, takže motor M273 5,5 litr bez turbodmychadel, což sice už není ta spolehlivá, slavná M113, ale pořád bych řekl na složitosti toho co vznikalo potom pohodová technika. Auto je na prodej, mohl bych si ho tím pádem i koupit a část mne mi říká, že za půl míč jsem takto skvělý auto tedy ještě neměl :-D Ta druhá část mě mi říká, bacha abys v tom nezahučel moc na opravách ... navíc je to zvláštní, ale třída CL se zrovna moc rychle jako ojetina neprodává, i když jde o kus technicky v naprostým pořádku a tak je to takový to auto, který když eventuelně koupím, už mi asi zůstane nafurt, protože to už asi nikdo další za rozumné peníze nekoupí. Každopádně k tomu duchu článku, by se úvaha o téhle CL taky dala připojit, protože i když je to kupé, tak nesmírně praktický.

StreetPro
24. července 2023, 13:46
0

Update po nějakých 20tis km později - nechal jsem preventivně udělat těsnění výměníku a hadici vody mezi hlavama, rozvody jsou prý cajk, jinak běžný servis (olej po 15tis, filtry, brzdy apod).
Manželka ji přejmenovala na Otylku, já s ní teď otočil "krutodrahé" Chorvatsko k moři v plné polní (postýlka, kočárek, zábrana na postel, nočník, stupátko, židlička, plážový stan, nafukovací obludy, 4x nevyfouknutelné rukávky, 6x auto do písku, taška hnih, taška plen, 2 tašky dětského oblečení, taška dámského oblečení... a moje plavky, kartáček a kreditka).
Auto jezdí fajně, neúnavně pro řidiče a udržuje příjemné klima i 30kách okolo (4 zónová klima s možností ovládání zepředu, takže dětem kliknutím upravíte teplotu dle gusta, stejně tak požadavky na roletky hore/dole... nevychytávkou je, že můžou i přes aktiv dětskou pojistku ovládat tlačítko un/lock).
Navi někdy má aktuální dopravní info, někdy ne (přišlo mi, že Balkán ji vyděsil, tak přešla do offline/stealth modu).
Možná půjde do světa, protože na cukání po Praze je jí škoda a nikam do dálek se nechystám. No celkově zvažuju pustit i 335i a pořídit nějakou hybridní/EV krabici typu Yaris, i3, eMini, e500.

reagovat
sheogh
22. března 2024, 15:16
0

N o co, S-klasse ne? Nejlip 65AMG ;-)

reagovat