Někde v blogu tu mám vysvětlení proč lítám Otylkou (Audi A8 4H) po Praze… což je jeden z důvodů se jí zbavit…
1) je veliká (na parkování po Praze), ale ne dost (kufr svádí souboj s hordama dětských potřeb),
2) je hezká, ale možná až moc (CZ realita, Audi je asi něco jako aha_pozor, A8 je už čistá závist na první dobrou… neptejte se mně proč, ale zažil jsem to tolikrát, že ani červená M3 to nepřebila).
Co chci: automat (6 a více kvaltů, aby to krapet fungovalo, když je ten rok 2023), výkon nad 200 PS (aby to i trochu jelo), pohodlné a stavitelné sedačky (výhřev nutný, odvětrání bych uvítal) potažené něčím inteligentním (jakože alcantara nebo jemná kůže, ne “hnusno_lino_kůže), navi + PDC + kameru (min. zadní), ACC (adaptivní tempomat), sportovní jízdní vlastnosti, tažné (spíš jen na držák na kola), hudbu a světla si příp. dodělám.
Kandidáti:
Ford S-max (2,5T nebo EcoBoost?) – spolehlivost je diskutabilní (elektrika, koroze, nevím jak automaty), ale podvozkově mi vyhovuje a místa je tam dost… nějaká verze/model po kterém jít… nikdo by to nezáviděl, balení by nebylo Tetris. S vytlumením celého auta počítám :-)
Porsche Cayenne (po 2013 FL, ideál 4,2d nebo 3,0d) – výběr hitech vychytávek, místo (i v kufru), je to Poršák (malý výběr při zaškrtnutí nečerných a s ACC, resp. ceny jsou překvapivě vysoké, kdo by to čekal, že)… servis není za pusu, do budoucna zákaz do eko_jeblých měst (Euro5). Váha, spotřeba, pojistka…
Bmw 5er (G31, motor ani nevím, protože B58 3,0i je málo v nabídce, drahý a nepotřebuju jej na cukatůry… a ty ostatní jsou srovnatelné s_áče) – výbava, barva a původ/stav se dají volbou priorit doladit na snesitelnou úroveň cena/výkon… jen kombi (kufr není kdo ví co – objem), pofidérní kvalita oproti minulosti, tzn. nutné vzít nízký nájezd po 1. majiteli, jinak to není ani loterie, ale kasička.
Bmw 6er GT (vím, je to hnusný, ale v podstatě má vše co potřebuju), nikdo to moc nechce, dají se najít zajímavé kousky… větší kombi (už by se to dalo?), problém bude opětovný prodej.
Mercedes E-klasse (2017 up, měl jsem C-klass a vyhovovalo nám ovládání, mix komfortu a jízdních vlastností) – najít slušnou výbavu/nájezd dá zabrat… velikost kufru a propad ceny při dalším prodeji (kombi medvěda bez odpočtu DPH už moc lidí nechce). Ale All-Terrain je hot…
Mercdes V-klasse (krátká verze, asi jedno jestli nafta nebo benál) – líbí se mi variabilita, prostor… málo tuhá kastle, musí se vytlumit (jinak je v tom kravál), malá nabídka krátkých (už i tak je to zbytečně veliké).
Tesla S, 3, Y? – na ježdění po Praze a našem Agrostánu dojezd stačí, na delší výlety máme příp. druhé auto nebo se upgrejdujeme mezi slimáky 110 km/h a častější zastávky u malebných trafostanic :-)
Kodiaq? přijde mi neslaný nemastný, vy/krade se… asi je to relativně velký a praktický… netuším motor… proč bych to měl chtít…
Určitě nechci: Volvo a Subaru (krabice, divné vlastnosti, jiné zaměření), Infiniti Fx (bohužel nemá kufr), Lexus (opět bez většího kufru, alespoň v daném rozpočtu… staré RX je humus), japonská MPV (nějak se v tom nevidím), Chrysler Pacifika (nevím, imo to je/bude s_áč, navíc to modré podsvícení budíků bych nedal), nelíbí se mi VW uvnitř (Touran, Tuareg apod co přicházejí v úvahu).
Chápu, že jsem se vymezil proto větru, ale život je krátký… v čem dalším si jej uží t (ne přežít) za podmínek výše uvedeného?
ReVolte
08. 8. 2023, 12:41 0 reagovatTak 5er zní rozumně, ale co budget? A S-Max jsem teď vybíral s tím, že 2.0 nafta je tam parádní, ideálně až s 8st automatem, který narozdíl od předchozích Powershiftů není šmejd. Kdyby byla potřeba benzínu tak jedině 2.0. 2.5T se tam již nedělala a stejně to byl nesmysl. Auto to není luxusní, ale praktičnost, spotřeba i výbava je dobrá. Spolehlivosta koroze je čistě daná údržbou => čím nižší nájezd, tím lepší.
Sato
08. 8. 2023, 13:26 0 reagovatPodla nadpisu som hned šiel písať Charger, ale potom som si prečítal aj zadanie :D Mne z toho popisu a výberu príde, že chceš aby to bolo stealth alebo rovno to malo magické schopnosti odvracať zrak okoloidúcich (6er gt)
Čo takto Sup 2.0 tsi 4x4 200kw a poriadne čipnute na nejaky nezmysel? :) neco taketo: https://www.wikicars.cz/100-200-km-h-skoda-superb-iii-kombi-2-0-tsi-4x4-dsg-sportline-apr-stage-ii-400-koni-video/
Kufor dostatočný až až, možno by stačil aj liftback, jazdné vlastnosti... no oproti tomu výberu tak zase taká tragédia asi nebude a neviditelnost zaručená.
StreetPro
08. 8. 2023, 14:35 0Ad nenapadnost - to neni nutnost, jen mne prekvapilo, kolik emoci stribrny sedan v CZ dokaze vybudit...
sheogh
08. 8. 2023, 15:09 0Lol, na to staci i predesla generace, zvlast po umyti :-)))
HeavySmoker
09. 8. 2023, 10:35 0StreetPro: Kade to jazdíš? Flákam sa po českom vidieku v čiernom 5er a striebornej 911, a mimo môjho suseda ktorého prezývam surikata to nikoho nevzrušuje (keď nahliada cez môj plot hádže podobnú pózu ako toto zvieratko). Inak 5er G30 mám od nova, po 6 rokoch a 100 tisíc Km mi na tom odišla trubka k turbu (oprava za 24 tisíc bez DPH) a príhrev kamery v prednom skle (30 tisíc bez DPH), pri uvážení kúpnej ceny je to + - OK. Za mega sú zohnateľné kusy v programe Premium Selection, tj. 24 mesiacov záruka s celkom obstojnými podmienkami (opravia viac menej všetko, ale s Km sa postupne zvyšuje spoluúčasť). Na vozenie je to nuda ako prasa, ale je to pohodlné. Neviem čím presne by si si pomohol proti A8, ktorá bude lepšia vo všetkom okrem pár litrov v kufri. Vozím dieťa v 911, 1 kus + manželka, a je to v pohode, radšej by som okresal nároky detí na to čo potrebujú so sebou na cestu. A8 je vozenie o ktorom som ako decko z Moskviča mohol len snívať.
Sato
09. 8. 2023, 11:17 0Ok, tak nenápadnosť stranou, ale aj tak by som stále hlasoval za potuneného Superba :) Príde mi, že keď už človek ide smerom dole, A8>A6(5er, Eklasse, whatever) tak nech to má aspoň nejaký fun factor, resp nejaký iný experience. Podla popisu to na m5/40i nevyzerá, takže to bude len proste nejaká bežná konfekcia, to mi pripadá ako to isté čo máš teraz len trochu menšie a trochu horšie v detailoch. Naproti tomu niečo strednej triedy čo má istú dávku absurdity bude aspoň trochu osvieženie života :) Kludne aj ten Smax znie lepšie ako 5er/Eklass, len pre ten pocit zmeny. Len teda neviem v čom je Smax lepší než Mondeo (pre 2+2).
Určite to neplánuješ na 10 rokov, keď to bude velmi otravné tak to pojde z domu.
sheogh
08. 8. 2023, 16:29 0 reagovatPanamera asi nestaci kufrem ze?
Jakub Pospíšil
08. 8. 2023, 16:29 0 reagovatCo nějaké velké SUV? Explorer, Flex..? Vím, že se tam píše cosi o sportovních vlastnostech, ale pak je tam véčko, takže...
Z výběru mi přijde nejlepší ta šestka. Je fakt dobrá.
-
Komentář upraven 8. 8. 2023, 16:36:17
Junior
08. 8. 2023, 17:35 1 reagovathale a dyť s tim jezdíš prakticky víceméně jen soukromě, ne? Tak že ti to lidi závidí není upe důležitý, ne? :-)
Na tohle téma, včera jsem se smál. Když mě za drahý auto zprcal už i dodavatel. Od zákazníků to čekám a proto tam ničim pořádným nikdy nejezdím. Ale když jedu frajerovi vytasit 30k za náhradní díly, který reálně unesu v jedný ruce, komentář ke svému vozu opravdu neočekávám...
liška
08. 8. 2023, 20:58 0 reagovatJakožto majitel toho humusího RX, jak říkáš, se taky už ohlížím po něčem dalším a potřeby možná budeme mít v lecčem podobné. Dva haranti a tažné na cyklonosič :) Co nějaký Stelvio nebo F-pace?
StreetPro
09. 8. 2023, 08:38 0Sorry, dal jsem tomu RX (tuším 350 hybrid) šanci 2x a i přes deklarovaný nízký nájezd a po 1. majiteli jsem z toho neměl pocit Lexe (hluk, vrzání, nejelo to, zadní náprava odskakovala).
Stelvio (525, s rezervou 499) má malý kufr (A8 má údajně 500 litrů a to využívám intenzivně i prostor pod spodním deklem, kde je jinak rezerva). Macan má rovněž 500.
Hej, F-pace zní zajímavě s 650 a jízdními vlastnostmi, jdu to načíst.
liška
09. 8. 2023, 10:39 0V poho, co člověk, to názor. Já u Lexe (generace 2009-2015) možná nakonec skončím, jelikož budget budu mít spíš tak spodní hranici toho tvýho a třeba ty Stelvia a F-pacy se těžko hledají pokud člověk nechce naftu. Pravda u Lexů zas ten kufr není bezedná díra, na druhou stranu nezaplním ho pořádně ani 5x do roka.
Ronoath
09. 8. 2023, 07:25 0 reagovatKodiaq se neslučuje se sportovními jízdními vlastnostmi, jinak by asi stačil.
Véčko jedině s pohodlnějšími sedačkami, základní mají neskutečně krátké sedáky.
Co krátkou variantu dodávek od Stellantisu? Jako prostorný městský bitevník mi to připadá užitečné.
StreetPro
09. 8. 2023, 08:53 0No vida, na francouze jsem ve výčtu /Zákaz vjezdu/ zapomněl...
V-klasse tam spadá jen kvůli tomu, že je to Medvěd, tzn. vyhovuje interiér, ovládání a líbí se mi nabídka prostoru, jinak je to zbytečně velká krabice.
Ostatně jako SUV obecně - nikde s tím jezdít off-road nebo šplhat k chatě nebudeme, s velikostí přirození jsem spokojenej, takže mi moc nenapadá, proč bych to nutně musel mít.
Ten Cayenne sbírá plus body že je Poršák, může mít fakt hezkej introš, sicny, odsávání, dvojitá skla, decentní audio apod...
Co ten S-max? Když dám síto základních parametrů, vylezou mi 2 kusy v černé (2,0 EcoBoost 177kW s automatem, to je ok volba?) :-)
Ronoath
09. 8. 2023, 09:19 1S-Max neznám, proto počkáme na někoho zkušenějšího:-)
Psal jsem jen o autech, která znám.
Wakantanka
10. 8. 2023, 13:59 0Taký možno kacirsky nápad, A6 Allroad? Síce to nie je hltač apexov na okreskách, ale zadanie by mohol plus mínus splniť.
StreetPro
10. 8. 2023, 14:26 1A6 má 565 litrů , což než "upgrejd o 65 litrů" budu dál skládat tetris do sedanu (protože pak alespoň nebudu slyšet hluk zezadu)...
5er G31 má také pouze 560 litru... MB E-čko má 640 a nejezdí marně plus moderní interiér, dobré sicny, hitech fíčury...
Nicméně zatím vede Bmw 6 GT (hitech a 610 už se dá + hatch velký vstup) a půjdu se svézt Jagem F-pace (613 litru, ale infotaintment vypadá out dated)...
VK
09. 8. 2023, 10:55 1 reagovatKdyž už to přímo zaznělo, TMY. A překousnout plastový interiér; zato se po děckách dobře čistí. Za 1 mio se najdou o skladovky anebo lehounce jeté.
Stodesítce na dálnici nevěř, jezdí se s tím úplně konvenčně.
stirling
10. 8. 2023, 13:25 0 reagovatTen S max neni zly,co napr P 5008 alebo DS7 ? Tam je ten 1.6 Turbo benzin vo vylepsenje verzii, aj spolahlivost ze vraj uz v pohode.
Jimi
10. 8. 2023, 13:50 0 reagovatKdyž ne Pacifica, tak Toyota Sienna, Honda Odyssey ...
StreetPro
28. 2. 2024, 16:22 0 reagovatTak jsem projel
S-max 2.0TD AWD 2019 8q, 190PS, 5 míst, Titanium... prostorné, kufr obrovský (700 litrů), 3x isofix se hodí + polohovatelné všechny zadní sicny zvlášť... auto je tiché, pohodlné, sedačky snesitelné (utopené kdesi vzadu točítko na sklon opěradla je zlo), infomapa poněkud středověk, budíky a funkce poněkud nepřehledné, ale budiž... řízení o ničem, brzdy průměrné, problém je ve výkonu motoru v. hmotnost... zrychlení 80-120 fakt nic moc... takže určitě 240PS, bez AWD + chip.
Bmw 220d Gran Tourer 2018 8q 190PS - menší a agilnější, ikdyž to byl vrak z bazaru, měl podstatně lepší feeling v řízení, brzdách, podvozku... motor a převodovka sladěné úplně jinak, rozhodně jsem neměl pocit, že to nejede. Vzadu haranti sedí výše, což je pozitivní pro výhled. Negativní je menší kufr, který má ale cca dalších 20 cm pod podlážkou, což by se dalo pořešit. Rovněž střed sicna nemá isofix a je spojená s vedlejším místem, tudíž posuv je 60:40.
F-Pace nějak nevím - Jag není trouble free, nechce se mi řešit nesmyslné opravy u family wágnu (samo u projekt auta se to dá omluvit/vysvětlit, že) :-)