načítám data...

Volvo V60 D6 PHEV – servis pokračuje

06. října 2021, 11:50 35 komentářů Luki.xy

Jo, tak jsem tu znovu a v hlavní roli zase servis Volva V60 D6 plug in hybrid. Minulý blog sklidil celkem velký ohlas a dost přečtení i komentářů. Dokonce se to dostalo až k zastoupení Volva. Další problém jsem ale řešil jinak …

zobrazit celou galeriiLukáš Naske: Volvo V60 D6 PHEV – servis pokračuje

Den po zveřejnění zmíněného blogu o servisu klimakompresoru, baterií a palubní nabíječky jsem jel Volvem na otočku (z Č. Budějovic) do Ostravy s mezizastávkou ve Zlíně. Měl jsem tu vyhlídnuté bazarové auto pro manželku, ale o tom možná někdy jindy. Čekal mě výlet na více než 800 kilometrů a musím říct, že tohle auto (když funguje) je na tohle dokonalé. Prvních 20 km zvládám čistě na elektřinu a hned jak se dostávám na dálnici D3, zapínám režim SAVE. Auto má stále lehce nad půlku baterie, a tak si i po dálnici (po rovinkách a z kopce) hodně často pomáhá čistě elektrickou jízdou. Dálnice je přesně to místo, kde se více než dvoutunové auto se silným motorem cítí nejlépe a právě hmotnost mu v těchto místech pomáhá i v komfortu. Na místě ve Zlíně (první vyhlídnuté auto) i v Ostravě (druhé) pak zas jedu čistě na elektřinu. Výlet dopadnul dobře, druhé vyhlídnuté auto odpovídá požadavkům, zaplatím rezervační poplatek a čeká nás cesta zpět. Ráno jsme vyráželi hodně brzo a cesta po dálnici byla pěkná nuda. Nikde nikdo, celou dobu tempomat na 135 km/h a i ty zúžení na D1 projíždíme skoro sami. Zpátky vyrážíme lehce po obědě a je to jiná písnička. Provoz pěkně zhoustnul a hlavně kolem Brna už mě to začíná pěkně štvát. Kus za Brnem, když se to zas trochu rozvolnilo a skončila i zúžení na dálnici se zase můžeme po dlouhé době trochu víc rozjet. Konečně si spravím náladu a plyn držím trochu déle. 160 je tam hned a 180 jen chvilku potom. Pak už začíná zrychlování lehce polevovat a na 200 km/h GPS už si chvilku počkám. Pak už jsem toho nechal, D1 není nikdy úplně prázdná. Normálně bych to tady nepsal, věřím, že většina z vás si alespoň na chvilku zkusili určitě i vyšší rychlosti – pro příběh je to ale důležité, protože tady „to“ asi začalo.

Problém

Co začalo? Nebylo to hned, ale po pár desítkách kilometrech (už standardních tachometrových 135 km/h) spalovací motor zněl jinak. Jakoby takové kovové bouchání přímo od motoru závislé na otáčkách, ale občas to úplně přestalo. Po sjezdu za Humpolcem už si toho všimla i manželka a tu auta vůbec nezajímají, takže je určitě zle. V hlavě už mi běží katastrofické scénáře….

Před Táborem už to nejde vydržet. Zastavuji na boční cestě a zvedám kapotu. Mé neodborné oko vidí prostě motor a pár oranžových kabelů, ale dokonce i já si všímám, že jde výrazně větší teplo z míst za hlavním světlem u spolujezdce a už mám jasno. Je tu klínový řemen, který pohání příslušenství včetně ISG (Integrated Starter Generator). Je to vlastně takový větší a silnější alternátor. Po klimakompresoru druhá klasická vada těchto aut. No nic, na místě s tím nic neudělám. V Táboře najíždím na dálnici a 90 za kamionem dojíždím domů.

Mám ho rád

Auto mám od opravy necelé tři měsíce, přesto už jsme toho spolu najeli hodně. Stihli jsme dovolenou v Chorvatsku i cesty skrz celou republiku za příbuznými. Auto jsem si znovu zamiloval a co bylo, mu odpustil. Blog o servisu jsem zveřejnil jen den před výletem do Ostravy. Už se začali hrnout první „pochvalné“ komentáře a já byl připraven svoje auto bránit, ale najednou jsem byl na vážkách … Že by úplně všichni měli pravdu, když mi tvrdí, jak je to problémové na servis a že si na to mám zvyknout? NE. Všichni se pletou a koupil jsem si dobře! Chci to všem napsat do diskuse, ale zároveň mi stojí v podstatě nepojízdné auto v garáži …

Jdeme na to

No nic, stáním v garáži se to neopraví, tak musíme přistoupit k činům. Úkolem ISG je (jak vyplívá z jeho anglického názvu zmíněného výše) nastartovat motor. Ne jenom při začátku jízdy, ale mnohokrát v jejím průběhu. U PHEV je totiž možné, že se motor spouští i několikrát během jediného kilometru. Majitelé aut se systémem start/stop to znají z křižovatek, ale tady se to děje i při jízdě.

Problém s ISG je známý. V obalu je silný elektromagnet, na hřídeli pak druhý magnet a samotná hřídel je uložena ve dvou ložiscích, a právě to větší, víc namáhané na straně s řemenem má opravdu těžkou práci a časem už to nevydrží. Volvo mění celý ISG kus za kus a desetitisíce tu zas lítají, z čehož (kupodivu) nadšený nejsem. Naději mi dává facebooková skupina majitelů tohoto vozu, kde je dost příběhů, kde si majitelé sami ložiska vyměnili.

Vyndání ISG

Po dalším studiu volám kamarádovi, bývalému automechanikovi (ještě jednou díky, Martine) a pouštíme se do toho. V garáži dáme auto na nájezdy, pořádně zajistíme a odpojuji 12V baterii. Ta lehká část je sundání sání a spodního krytu motoru. Ta těžká část je úplně všechno ostatní. Dost pomáhá, že máme přímo od Volva návod s přesným postupem na demontáž ISG. Naopak nepomáhá, že nemáme speciální nástroje, které jsou k tomu vyžadovány. Ono už sundat samotný klínový řemen není jen tak. Pětiválec napříč není moc servisně přívětivé řešení a mezi kladku a vnitřek podběhu nejdou dát ani prsty, natož třeba ruka. Napínací kladku a řemen sundáváme hodinu. Kdybychom měli sloupový zvedák, asi by to bylo lepší, ale ne o moc. Pak pokračujeme poslepu. Prostě tam musíme strkat ruce a doufat že nahmatáme to, co hledáme. Ruku vytáhneme a druhé kolo jedeme s klíčem v ruce. Postupujeme pomalu vpřed, ale poslední dva šrouby jsou výzva. Jeden vidíme v takové pozici, že se tam dostat vůbec nejde, druhý šroub ani nevidíme. Odstrojujeme z motoru dvojnásobek věci, než je v postupu, ale stále to nepomáhá a přicházejí na řadu radikální řešení. Motor je potřeba odšroubovat z jeho zavěšení a přes hever s ním trošku hnout nahoru (pár centimetrů) abychom na první šroub byli schopni nastrčit klíč a povolit ho. Druhý šroub už vidíme, ale pro přístup k němu je naopak potřeba motor trošku spustit dolů. Při povolování heveru jsem měl zatajený dech a už dlouho jsem se takhle nesoustředil. Povedlo se. Zbývá samotný alternátor vytáhnout. Je to jako tahat ježka z klece, ale ježek váží tak 15 kilo. Navíc je klec zevnitř plná ostrých výstupků. Po více jak 4 hodinách od začátku máme hotovo a držíme ISG v ruce. Ložisko to má evidentně za sebou a při protočení dělá přesně ty příšerné zvuky, které se ozývali z motoru. Končí den první.

Výměna ložisek

Druhý den je potřeba jen vyměnit ložiska. Volvo je označuje jako 6203A4DDG a BB-0994B, ale nahrazují se zcela normálními ložisky 6203-2RS a 6305-2RS, která jsou běžně k dostání. Už samotné sundání řemenice ale není sranda. Stavitelný klíč do čelních otvorů by se hodil, ale ten samozřejmě nemáme. Když je řemenice dole, vidíme větší ložisko v bídném stavu, které je pěkné nalisované do těla motorgenerátoru (jak to nazývá Bosch, kam jsem se taky obrátil, ale nechtěli se tam se mnou bavit). Na zadním krytu je několik torxů a k tomu dva speciální „jednosměrné“ šrouby. Takový bit doma nemám a ani se mi nedaří na internetu najít, co by to tak mohlo být. Nezbývá než udělat drážku a vzít to normálně plochým šroubovákem. Po otevření menšího krytu vidíme poslední šroub, který drží celý zadní velký kryt. Vypadá to, jako by v Boschi opravdu hodně chtěli, aby to nikdo nerozebíral. I po odšroubování všech šroubů ale kryt dolů nejde a do hliníku se mi moc páčit nechce.

Jdeme raději na přední ložisko, a to bylo něco. Jen základní vybavení domácí garáže si vyžádalo hodně improvizace. Nakonec se nám úpravami hlaviček různých šroubů podařilo sestrojit něco jako „vytahovák“ ložisek, který má do profesionálního opravdu hodně daleko. Zabralo to celé odpoledne, tvar hlaviček jsme museli mnohokrát upravovat a padlo hodně nadávek. Ložisko bylo nalisováno velmi kvalitně jak na vnější straně do obalu, tak na vnitřní straně na hřídeli. Nakonec se ale povedlo a pak šel lépe sundat také kryt zadní strany (nakonec byl jen přilepený slušným množstvím silikonu) a bylo se možné dostat i k menšímu ložisku. Zadní ložisko stačilo stáhnout a jednoduše natlouct nové. Staré sice asi špatné nebylo, ale když už je to jednou rozebrané … Tohle menší ložisko moc namáhané není. Větší ložisko raději měním v obchodě z původně zakoupeného ZVL za (snad) kvalitnější SKF, ať to něco vydrží. Tedy pro mě to jsou tři písmenka jako tři písmenka, ale prý jsou SKF nejlepší. Nasazení ložiska je už otázka pár minut trpělivého jemného naťukávání přes dřevěný hranol střídavě na vnější a vnitřní hraně.

A teď všechno zpátky

Teď už následuje montáž všeho zpátky. Strčit ježka do klece (ISG skrz všechny hadice a držáky na své místo), trochu vypumpovat motor, nasadit šrouby, pak nasadit kladku klínového řemene a motor zas trochu spustit dolů, aby šla přišroubovat. Konektorů a senzorů je tady strašná hromada. Největší problém nám dělá připojit tři konektory k senzorům na zadní straně ISG. Snímají pozici ozubeného kola na konci hřídele. První konektor se připojuje ještě při umisťování ISG na místo, pak se na něj nedá dostat. Druhý jde zamáčknout konečky prstů a třetí už je fajn. Bohužel až ke konci nastrojování zjišťujeme, že ani jeden z nich moc nedrží. Ten nejvýš, na který je nejlepší přístup, jde samozřejmě (zákon schválnosti) zacvaknout nejlépe. Prostřednímu to trochu trvá a chce to víc pokusů, ale vypadá to, že drží. Nejhorší je ten spodní. Všechno znovu rozebírat fakt nechceme. Nakonec se tam dostáváme spodem po odmontování pár hadic. Konektor cítíme konečky prstů a vůbec se nechce držet. Po mnoha pokusech nás nenapadá nic lepšího než ho trochu máznout silikonem (samozřejmě ne u kontaktů ale u vnější hrany). Lepidlo by to spojilo moc na fest a pak už by to nešlo nikdy povolit. Silikon to spojí (žádné síly tam nejsou), ale půjde zas rozpojit. (tento odstavec bude důležitý)

První start

Po sestavení všeho zpět nastává ten kritický okamžik – zapojení 12V baterie a zapnutí auta. Čekám, že se mi přístrojovka rozsvítí jako vánoční stromeček, ale ono nic. Ani jedna chyba a auto se tváří jako že je všechno v pořádku. V tu chvíli se mi tak ulevilo. Auto tam stálo tiše aktivované a v elektrickém režimu (jako při každém startu) a já jsem si mohl oddychnout. Mám neskutečně dobrý pocit, že to všechno vyšlo. Zbývá ještě nastartovat nafťák, abych vyzkoušel všechno. Jde to buď tlačítkem AWD nebo Power. A tady to opět začne být zajímavé.

Ihned po nastartování mi skočí chyba hybridního systému, nemožnost použít čistě elektrický režim, navštivte servis a další panické hlášky. Ale motor běží a běží moc hezky. Dokonce o dost lépe než dřív. Teď jsem poznal, že ložisko dělalo lehký bordel asi už od koupě auta. Motor nikdy nezněl špatně, ale stejně mi přišlo, že je tam nějaké malinkaté cvakání navíc, které bylo v kabině slyšet. Nikdy předtím jsem ale naftový pětiválec neslyšel, tak jsem nevěděl, jak má přesně znít. Teď už to vím. Motor má mít opravdu tichý chod. Vždy, když se mi při hybridní režimu dřív připojil spalovací motor, tak to bylo jasně slyšitelné. Přisuzoval jsem to tomu, že v elektrickém režimu je to auto prostě moc tiché a přechod je pak výraznější. Pletl jsem se. Nyní je připojení naftového motoru skoro těžké postřehnout (obzvlášť v mimoměstských rychlostech). Po vypnutí a zapnutí se zas auto chovalo standardně – žádné hlášky na displeji, auto v elektrickém Pure režimu. Zkouším jízdu – v elektrickém režimu vypadá vše dobře, ale po sepnutí spalováku znovu „velký špatný“. Následuje pocit bezradnosti.

O co jde

Problém plně pochopím až druhý den ráno. Při každém studeném startu (takže klasicky ráno, když vyjíždím do práce) si auto (když jede na elektřinu) po překročení 20 km/h vyzkouší motor. Vypadá to tak, že jednou otočí startérem, otáčky vyskočí na 800 a po půl vteřině spadnou na nulu. Auto tak ví, že je motor v pořádku a v případě potřeby okamžitě naskočí. Mně ale při tom jednom protočení nevyskočili otáčky na 800, ale tak do půlky a dá se říct, že motor nechytnul. Auto vyhodí chybu a nastartuje motor. Je slyšet, že k tomu potřebuje ne jednu otáčku, ale dvě, a to je ten problém. Po 30 vteřinách jízdy na motor si auto uvědomí, že motor běží, jak má, všechny hlášky zmizí a zase jedu na elektriku, jak to má být v režimu Pure, ve kterém se nepředpokládá zapojení dieselu. V ostatních režimech si ale pro jistotu nechá motor nastartovaný stále. Po sehnání VDASH diagnostiky si to potvrzuji – chyba snímače úhlu natočení motoru a k tomu další asi 4 přidružené problémy ISG jednotky a dalších asi 5 problémů jinde. Motor se nám moc odstrojovat nechtělo, naštěstí jsme aspoň po hmatu byli schopni uznat, že zapojení konektorů je dobré. Může být tedy vadný jeden ze senzorů (nepravděpodobné) nebo prostě auto znalo polohu ozubeného kola před výměnou a nasadili jsme ho tam trochu jinak.

Řešení

Tady nastává několikadenní hledání po fórech a potvrzení druhé možnosti – kolo je prostě trochu pootočené. Napadá mě, že by stačilo jen povolit napínací kladku klínového řemenu a hřídel trochu pootočit. Výhoda je, že nás to nic nestojí. Problémy jsou tu ale dva. Zaprvé nevíme, která poloha je správná, ale času máme dost, tak bychom to zkrátka mohli zkoušet několikrát. Druhý problém ale je, že není snadné povolil tuto kladku, a to celé řešení tak nemá cenu ani zkoušet. Naštěstí jsem nakonec zjistil, že stačí polohu v řídící jednotce jen rekalibrovat, ale musí to být přímo VIDA diagnostika pro Volva, která zase tak běžně mezi lidmi není. Volvo skupina na Facebooku ale funguje dobře a už po pár dnech sedíme v autě napíchnutém na počítač. Stačí pár kliků a vše běží, jak má. Dokonce zmizely i veškeré chyby a auto je teď úplně „čisté“. (Tohle by v servisu věděli a po výměně by jim to trvalo tak 5 minut. Pro mě to zkrátka bylo nové hledání problému a řešení.)

Závěr

Takže shrnutí – auto nyní zas pár týdnů funguje, dokonce ještě o něco lépe než předtím (ložisko je tiché, minulé vydávalo lehký zvuk už od koupě, což jsem nepoznal). Měl jsem asi týden rozebrané auto, plus další dva jsem jezdil s autem s vyskakujícími hláškami. Utratil jsem asi 250 kč za nová ložiska a 200 Kč za diagnostiku. Dolití kapky oleje (vyndali jsme olejový filtr) a pár deci chladící kapaliny (ISG je v chladícím okruhu) nepočítám. Hlavní část je ale práce, kterou vyčíslit neumím. Největší radost ale mám z toho, že se to celé povedlo. Když jsme podobné operace dělali na autech za 50.000 Kč, tak jsem z toho takový strach neměl. Samozřejmě jsem celou dobu počítal i s možností, že se prostě něco nepovede a budu muset auto odtáhnout do servisu – asi rovnou Volvo Vysočany.

Vím, že tímto blogem jsem asi neobjevil nic nového. Pro někoho (mechaniky) by to byl možná i standardní servisní zásah, za půl dne by měli hotovo a nikam by o tom nepsali. Já mám ale velkou radost, že se vše povedlo u mě v garáži, tak se chci podělit. Možná i pomůžu nějakému dalšímu majiteli tohoto auta, až bude řešit stejný problém.

 

A jako vždy otázka do diskuse – jakou nesložitější opravu jste zvládli (anebo nezvládli) sami?


Pro přidání komentáře se přihlašte nebo registrujte

Komentáře

BigBen
06. října 2021, 14:00
7

Pěkné počtení. Pocit, když rozebereš auto, pak ho dáš dohromady a ono jede, je k nezaplacení.

reagovat
sp
spooon
06. října 2021, 18:33
0

Potvrzuju! Jaká to byla radost, když sem poprvé vyndal motor, nechal ho zrepasnout a pak se povedlo při montáži vše správně zapojit a motor chytil během pár otočení. Super je, že olej začal hrát znova, tak příště si asi udělám i tu GO sám :-D

James
07. října 2021, 09:46
0

Nemůže být špatný PCV?
Tak nalej Wynns Super Charge a uvidíš...

Adam Forman
07. října 2021, 07:22
3

Tyhle opravy člověku udělají největší radost :-)

reagovat
So
Solii
07. října 2021, 08:27
0

Já to prostě nepochopím. Kdyby autor napsal, koupil jsem křáp, je to blbost ale mám to a opravuju to, tak to pochopím. Ale obhajovat tenhle typ pohonu je přeci úplný nesmysl. K čemu my je rádoby poloelektrické auto, když stojí několik měsíců v servisu, který ho ani neumí opravit? Vždyť musím mít stejně ještě jedno normální pojízdné auto navíc a v konečným důsledku jsem mnohem víc neekologický a mám větší spotřebu paliva, než kdybych měl jedno dieselové auto. Blog samotný jinak oceňuju, pěkně se to čte a stále se víc utvrzuju v tom, že co to půjde, budu jezdit s autem pouze na tekuté palivo....

reagovat
So
Solii
07. října 2021, 08:36
0

Sorry za hrubku...

Lukáš Naske
07. října 2021, 12:53
-2

V tomhle si asi rozumět nebudeme. Pro mě je tento typ pohonu (PHEV) to nejlepší co v současné době můžu mít. Elektrika na daily je prostě super a nafťák řeší strach z toho, že nedojedu a pak taky dlouhé výlety. Na elektro zatím nemám peníze a asi ani odvahu a chci něco zvláštního. Mám doma ještě jedno plnohodnotné auto - manželky, která teď tolik nejezdí (mateřská) a víkendovku která může sloužit jako daily taky (není to žádný veterán nebo vzácnost).

Ekologii do toho prosím neplést, to jde mimo mě.

beastar
07. října 2021, 08:44
10

No. Zlatý benzínový auta. I to starý QP. Jsem raději když to jezdí. Pokud někoho baví řešit opravy a jezdit autem co má dvě tuny přitom na to nevypadá, tak ok. Jinak některé blogy o tom autě si rád přečtu někomu to dává smysl. Mě však teda ani náhodou:D

reagovat
Sa
Sato
07. října 2021, 10:33
1

Bude nejaký blog o QP? Tie prvé modely s duoselectom sa dajú zohnat už pod 400. Napr: https://auto.bazos.cz/inzerat/142542903/maserati-quattroporte-42-v8-295kw.php
Ja viem, je to pasca ale ale... just look at it :)

beastar
07. října 2021, 10:53
0

Yea já vím dají. Když máš kliku na typka stlacia to i pod 400k czk. Já mám teda zf:D Do mds sem nešel potom co jsem to nejen tady myslím oprávněně odsoudil jako zlo.

Potřeboval sem aby nás to vozilo aspoň o té dovolené. Dokonce sem s tím stěhoval nejaky drobnosti z Prage. A jako zatím dobrý. Teď budu dělat destičky a asi něco lehce mlátí vepředu, spotřebák no. Cuká mi standartně 2g to 3g v nižší rychlosti. Jinak celkově super.

HeavySmoker
07. října 2021, 11:31
2

U áut tohto typu stačí nájsť slušný servis a pripraviť si cash (realisticky tak 50% kúpnej ceny na prvé dva roky), viac ma desia eskapády keď proste auto opraviť nikto nevie (ako to Volvo) a človek stráca čas, nervy a peniaze bez akejkoľvek záruky že to niekedy skončí úspešnou opravou. A ešte viac desivé je to práve u niečoho čo je daily a nie len hračka u ktorej je jedno či práve jazdí alebo nie.

beastar
07. října 2021, 11:55
0

Tak pro mě to daily je. Akorát máme další čtyři auta takže víc mě děsí když se to vysere někde v Montenegro a vytopis odtah domu. Jo a každý to Maserati taky neumí, ale furt je to obyčejný benzín stará škola s Němec automatem. Teď sem to 2x dával do servisu kde dělají Abarth, Fiat a Maserati a ti kluci tam taky QP nemají obden.

eLzyx
07. října 2021, 10:17
-1

nejsložitější opravu, co jsem kdy dělal v garáži? Výměnou motoru kus za kus u Opel Astra F to začalo. Aktuálně řeším ale větší servisní oříšek - renovaci celého auta v domácích podmínkách, včetně stavby nového motoru, vyřezávání a nahrazování celých kusů karoserie, renovací čalounění ... ale to je naštěstí pro zábavu, nejde o auto pro denní ježdění.

Ovšem teď na sebe šiju další bič ... servis Tesly model S v domácích podmínkách. To bude taky sranda.


reagovat
beastar
07. října 2021, 11:51
0

:D Tak a tou Teslou good luck nejen na servis ale i na dobrý servisovatelny kus. To je trochu jako napsat teď sem si koupil Maruti Ertiga a budu dělat servis doma..

eLzyx
07. října 2021, 12:10
0

tak dá se. Asi budu jeden z prvních cvoků, co si to bude servisovat sám, ale ... servisní návody mám, díly se dají koupit i aftermarket za pár korun (Meyle, Lemförder, Brembo atp.). Naštěstí na tom toho moc není. Podvozek, zatuhávající brzdy, zatuhávající střešní okno. Zbytek je docela trvanlivý.

beastar
07. října 2021, 12:28
0

Jo když to bude rozumně zachovalý auto. A jestli na to máš znalosti a zázemí, tak jako jde všechno. I tak to úplně snadný podle mě nebude. I u spalovacího motoru když to není běžný auto je to mnohdy vymrdavka. Každopádně čim víc takových lidí tím snazší servis pro masy.. Později..

eLzyx
07. října 2021, 13:26
4

snadné jako servis nějakého lehkého lowcostu to nebude, to je fakt. Už jen hever bude muset být dost bytelný, aby to auto uzvedl. A současně dost lowprofile aby se pod to vešel. Musím si na to udělat ještě takové přípravky, abych to auto mohl vůbec zvedat. Při neautorizovaném zvednutí heverem hrozí poškození baterie. Takže i přezouvání je opruz, protože si člověk musí hlídat, jestli to dělají správně.
Zvažuju, že si na to založím vlastní forum/wiki, kde tyhle úspěchy budu popisovat. Včetně doporučení jaké aftermarket díly použít. Jak dlouho co vydrželo. Případně bych tam chtěl zveřejňovat i úpravy auta. Všichni jsou tajemní jak hrad Karpatech, tak s tím zveřejňováním začnu já.
Jinak nějakým omylem mám přístup do části interního ceníku ND u Tesly a docela mne zaujalo, že to není až tak drahé. Třeba kolegovi nejde stmívání vnitřního zpětného zrcátka. Nové ve Volvu 12000Kč plus hromada prachů za SW, nejde vyměnit jen tak. U Tesly? 115USD. Bezpečnostní pás u řidiče (za ty kilometry je odrbaný) je za 165USD. Překvapila i cena 12V lithiové pomocné baterie (6,9Ah). 165USD. 525USD vnější zrcátka. Kompresor vzduchového podvozku 255USD. Senzory zatížení náprav 105USD. Přední tlumič se vzduchem 990USD - to je docela za raketu. Ložisko předního kola 255USD ( ale je i v kvalitní druhošce). Poloosy 500USD/kus.

BigBen
08. října 2021, 15:52
0

Doufám, že se svěříš blogu se zážitky :-) Minimálně mě to zajímá.

PepaSFI
10. října 2021, 12:08
0

s tím přezouváním, to je obecný problém u všech aut, akorát že ti jen ojebou prahy, ne baterku za půl mega. Gumárníci jsou temná sekta co určitě musí mít po smrti zvláštní oddíl v pekle kde jim bude hever vražen hádejte kam a utahovákem jim bude krouceno hádejte čím.

eLzyx
07. října 2021, 10:46
0

Nedá mi to nezeptat se, kolik to má najeto?

reagovat
Lukáš Naske
07. října 2021, 11:15
1

cca 209 000

eLzyx
07. října 2021, 12:15
0

ani moc, ani málo. Asi akceptovatelná výdrž motorgenerátoru. Aspoň tedy z pohledu životnosti startérů, alternátorů v běžných autech. Některé vydrží více, některé méně ...

Lukáš Naske
07. října 2021, 12:38
3

Samotný ISG je vlastně v pořádku. Jediné, co bylo špatně je to ložisko za pár korun. Je to vlastně něco jako třeba vyndat a rozebrat startér a vyměnit uhlíky. Tady se zas nadává na elektro (což jsem samozřejmě čekal), ale tohle přece může potkal i normální auto. Beru to jako standardní servisní zásah. Teď už by to celé asi dal znovu tak za den.

sp
spooon
07. října 2021, 14:27
1

jen pro zajímavost, kolik stojí originál ložiska do toho el. bazmeku?

Jinak pro mě by tenhle typ pohonu byl taky naprosto vyhovující. Každy den se jede 2x 4km do školky a zpět. Sem tam někdy nějaký nákup/návštěva do cca 30-40km a 1-3x týdně 250km. Takže krátký trasy na elektro a delší v klidu na spalovák.

Ještě mě trošku zděsilo, že se spalovák v určitých režimech během 1km několikrát zapne a vypne. To asi taky není nejlepší z hlediska životnosti.

A ještě jedna věc. Jak si popisoval jízdu. Začátek na elektro, pak si to po chvilce ověří funkčnost spalováku. a pak zase na elektro. A co když budeš chtít po 10km jízdy na elektro prudce akcelerovat? Tak to nahodí spalovák a plný výkon bez zahřátí/promazání? To mě přijde trošku drastické...

eLzyx
07. října 2021, 19:15
0

originál ložiska nejsou, celý IGS je jen jako výměnný díl. 45874Kč včetně daně.

Li
Littlebiker
07. října 2021, 21:52
1

spoon: Přesně to samé mě okamžitě napadlo. Má volvo u tohoto pohonu nějak řešené nezávislé tlakování oleje v motoru, nebo si elektronika jenom tak, "for check" na půl vteřiny nasucho protočí spalovací motor?

Bavoraczech
11. října 2021, 09:41
0

eLzyx - jednoznačně tu nikdo s repasem nikdy nepočítal. Koncipovali to jako výměnný díl, protože shledali, že to vydrží 150 000 km bez údržby a to musí stačit. Ty ložiska pak vymysleli nějací koumáci, kteým se nechtělo platit těch 2500 € za výměnu u 10 leté ojetinky.
Volvo se stejně staví třeba i k automatickým převodovkám. Olej se nemění, je tam doživotní náplň. Jen už nenapíšou, že plánovaná životnost na jeden olej je 150-200t km a pak nová převodovka za 80-100k.

beastar
11. října 2021, 09:47
3

:D No tak. Že vás to překvapuje. Všechny levné opravy pro deset a víc let stará auta nevymyslel nikdo ve výrobě. To až ti koumáci jinde. Nejde jen o Volvo. VW a jeho intervaly aneb jak zničit do pěti let auto. A tak dále.

Bavoraczech
11. října 2021, 10:35
0

Ty intervaly výměnné intervaly bych přisoudil spíš požadavkům na "ekologii" ono totiž měnit LL olej po 30 tis km, je jsou za 100 tis km ušetřené 3 výměný oleje á cca 5l = až 15 litrů hnoje / auto! Akorát už nikomu nedojde, že je ekologičtější zlikvidovat 15 litrů oleje než vyhodit jedno turbo, DPF a případně celý motor nebo celé auto a vyrobit místo toho nové. A dneska už to nedělá jen Volvo nebo VW.... ale to už jsme odbočili.

Michal88
24. října 2021, 14:27
-1

Že se dnes prodávají jen celky a ne díly do něj je pro automobilky win-win situace. Nemusí mít tolik skladových položek a jako bonus prodají megadrahou součástku s velkou marží místo kravinky za pár korun... Tohle už je dlouho... Pro příklad na C5x7 už taky člověk nic nekoupí do řízení, ani proporcionální solenoid na řízení průtoku kapaliny pro degresivní účinek nebo těsnění... Jak začne řízení téct nebo se posere solenoid za pár korun, zákazník musí vysolit minimálně 15000 za repasovaný celý řízení, ideálně, aby ho koupil za 35t od autorizáku, protože ani ty repasy se nedají teď koupit

Michal88
24. října 2021, 14:39
0

Bavoraczech: To není ani tak o ekologii jako o tom, že nejvíc se prodává fleeťákům a ti si spočítají, co firmu vyjde vlastnictví 20 aut na 6 let a 150t km (i včetně garanček atd) a jdou k automobilce, která má tyhle náklady nejnižší. Proto jsou celoživotnostní náplně, extrémně malé náplně a LL. Ono to na to těch 150t km ujede a pak auto přestává obvykle jezdit do autorizáku, tak co bude s autem pak už automobilku nezajímá... Proto tvrdím, že koupit si 5 letý vyjetý operáček je kravina, protože to auto je ve 150t km už odjetý...

Bavoraczech
11. října 2021, 09:36
0

Ani standardní Volva nejsou servisně zrovna jednoduchá auta. Vzpomínám si, že jsem kamarádovi-mechanikovi jel pomáhat měnit chadič na V70, protože se to tady musí vyhnout, tamhle povolit a podržet a horem to nejde takže spodem... no prostě to v jednom člověku skoro nejde. A to je blbej chladič.
Na Alfě 166 jsme měnili Alternátor. Taky to nebyla úplně sranda a trochu ježek v kleci, ale nakonec jsme zjistili, že jediný problém byl předchozí servis. Problémy dělala řemenice, která nebyla originál, ale asi z Fabie s převrtaným otvorem uchycená excentricky přes šroub :-D

reagovat
bitner
11. října 2021, 10:35
0

Cistil jsem skrtici klapku. To je moje maximum takhle pred panelakem.
Nemam garaz, najezdy, ani kamarada Martina.

reagovat
Michal88
24. října 2021, 14:34
0

No, nejsložitější věc, co jsem dělal doma... Vzhledem k tomu, že mám tak trochu průpravu od táty, tak se to blbě posuzuje... Poprvé to byla montáž uni teploměru do auta, pak to byly rozvody. Pak výměna vstřikovacího čerpadla na nafťáku a jeho přetěsnění. Pak vyvařování prahů... A dneska mi přijde nejsložitější připravit auto pod lak a nalakovat i když mám za sebou dvě auta... A nebo se vrhnout na něco jiného, než Citroën... Ale vzhledem k tomu, že v práci mi nedělá problém rozhodit motor, automatku almaru, hydraulický rozvaděč nebo pumpu (opravuji stavební stroje) a tam to má trochu jinou velikost a váhu, tak je pro mě zatím nejsložitější to lakování...

reagovat
coolibra
27. října 2021, 15:19
0

Pan majitel promine ale číst toto story je pro mě jako číst horor. Nevím ale koupit si takový křáp si může fakt jen blázen, co neví co s časem a penězi. Nemůžu uvěřit tomu co autor s tímto taky autem, vlastně vymýšlel. Ještě jednou mi někdo řekne, abych své veterány zavezl na sběrný dvůr a dostane rovnou flákanec. Tak je jasné, že nejsem mechanik a nejvíc jsem dokázal vyměnit akorát tachometrové lanko ale tuto šílenou věc na elektriku co se sama startuje a vypíná během jízdy bych nechtěl ani zadarmo.

reagovat