načítám data...

Maserati Quattroporte vs. Zlý nový svět

03. prosince 2018, 02:33 33 komentářů beastar

Auto, které má tendenci rozdělit společnost více jak Nissan Leaf s Milošem Zemanem za volantem. Auto mnoha tváří, co dokáže zamotat hlavu i zkušeným harcovníkům. Co si myslím já?

zobrazit celou galeriiBorec Lang: Maserati Quattroporte vs. Zlý nový svět

Maserati Quattroporte vs. Historie      

Pokud má člověk nějak hodnotit stávající modely Maserati včetně Quattroporte pohledu do historie se nevyhne. Ta modelu Quattroporte se začala psát s rokem 1963. V tehdejší době nebylo úplně zvykem nabízet auto s karoserií sedan a snoubit v něm luxus a dravost. Vytvořit sportovní sedan. Maserati vsadilo na tuhle kartu, vzalo starý dobrý V8 ze závodního auta a ten obalilo zdařilou karoserií. První Quattroporte Tipo I. AM107 bylo na světě. Z dnešního pohledu se jedná samozřejmě o vzácné a krásné auto. Vyrobilo se totiž jen 770 kusů ve dvou sériích. Jak vidno ani tehdy nešlo o nějakou masovou výrobu. Spíše se jednalo o auto z podstaty pro několik málo nadšenců ochotných zaplatit.

 Poslední šestá generace pod kapotou také dokáže nabídnout V8 a 510 koní. Jistě je to dost. Jsou to úctyhodná čísla. Auto má perfektní zvuk a více, než jen důstojnou dynamiku. Obal, tedy karoserie se taky podařila. Je to ten typ vozu, za kterým se letmo ohlédnete, i když ho zahlédnete jen koutkem oka někde na parkovišti. Jízdní vlastnosti jsou fenomenální a na vrcholu dnešních možností. Přes pět metrů a necelé dvě tuny váhy. Rozměry a vnitřní prostor jsou nevídané. Co tomu chybí? Zdánlivě nic. Jen už to nikdy nebude taková pecka jako kdysi. A jak by mohli třeba v Lancii vzpomínat z pouhé historie jistě nelze žít a těžit do nekonečna.

Maserati Quattroporte vs. Velká trojka

Proti Quattroporte podle některých stojí produkty z Německa. Velké sedany od Audi, BMW a Mercedesu. Jakoby se za 4 miliony korun nedalo pořídit nic jiného, než velká limuzína s absurdním výkonem. Bohužel se toho dá pořídit spoustu od 1+1 v Praze po 10 rodinných domů v Bruntále. Když zůstaneme u domnělé konkurence. Tak Audi S8 nabídne daleko větší možnosti individualizace a dokonce 605 koní. Interiér je na špičkové úrovni. A celkové zpracování též. Ano je to naprosto jiný sport.

 Žádné dřevo ani chrom. Vše se snaží být moderní a hlavně dynamicky sportovní. A o tom to dnes je. Minimálně marketingově o dost lépe zvládnuté. Bmw zase nabízí za poměrně dobrých podmínek V12 a prodlouženou verzi. A design poslední 7er rozhodně v ničem nezaostává. 610 koní, pohádková spotřeba a pohodlí. Pohodlí na takové úrovni, že sebelepší garsoniéra na jedničce vám takové nenabídne. Ano jistě tady už povážlivě cena olizuje bezmála milionů šest, ale ani 750i v krátké variantě neurazí.

 A Mercedes? Ano i u mě klesl. A jak správně podotýká jeden zdejší redaktor. Mercedes/Renault a změť různých modelů a taxi kvalita E-Klasse na prestiži nijak nepřidali. Na S-Klasse se tyto skutečnosti bohužel (pro konkurenci) vůbec nepodepsali. Sonderklasse je pořád hodně sonder. W222 je stálé obrovská a pod kapotu si můžete nechat dodat jeden s palety dvanácti motorů. A osmiválec tvoří spíše takový pomyslný střed nabídky. Design patří k těm zdařilejším ze současné nabídky Mercedesu. Než projdete seznam příplatkových výbav a technologických fines, tak vás to začne nudit. V tomhle světle se tak trochu staromilské a usedlejší Quattroporte nakonec necítí úplně dobře.

Možná bych i řekl, že z pohledu dneška se v téhle společnosti mnohem lépe probíjí násobně levnější Tesla Model S ve své nejvyšší variantě. Ano je to úplně jiná disciplína, ale přece. To auto dokáže tvary také zaujmout. Zpracování je proměnlivé v tom si Elonův stroj s Quattroporte nezadá. A 86,000 € v takové společnosti působí jako velice sympatická částka za výjimečný status jak na silnici, tak ve společnosti.

Maserati vs. Emoce

Tady Quattroporte dominuje. To je to co Italové dokonale umí. Každý, kdo má auta alespoň trochu rád se na chvilku zastaví a obdivuje ty tvary. Vyvážené proporce a kus umění, které v sobě tohle auto nepochybně má. Jeho dar je i jeho největším prokletím. V dnešní době si nekupujeme sportovní luxusní sedan jako auto na občasné cestování pro legraci. Cílová skupina vyžaduje efektivitu, agresivitu, rychlost a to vše za adekvátní cenu.

 Na umění se vždy chodilo do muzea a dnes to platí dvojnásob. Tohle dnešní vnímání skvěle reflektuje menší Ghibli a velmi střízlivě řešené Levante. Opulentní Quattroporte bohužel zůstalo někde na půli cesty do nového tisíciletí. Proto ho také velmi často vyhledávají spíše umělecky založení lidé. Kteří chtějí něco zvláštního přesně, jako když kupujete obraz, nebo skulpturu. Přesně ti se Audi vyhnou. Bohužel jich ve společnosti je násobně méně, než těch druhých. A ještě méně je těch, kteří potom disponují částkou nutnou pro pořízení Quattroporte.

Maserati vs. Jízda s radostí

To je věc, kterou každé Maserati dokáže poskytnout. Tady není co vytknout. Použitelnost nejen šesté generace Quattroporte je tradičně výborná. A je opravdu jedno, jestli jedete jen do práce pár kilometrů, nebo přes půl kontinentu. A asi ze všech sedanů těchto parametrů se dle dostupných informací dokáže profilovat tak nějak sportovně s jiskrou v těle. Osobně mohu soudit že 7er nedokáže popřít svou váhu. A Audi působí technicistně a odtažitě přesně tak jako jeho hypermoderní interiér. Proto možná na skutečného průměrného petrolheada udělá ze zmiňovaných největší dojem právě Maserati Quattroporte. Opět spíše se jedná o rozdílné pojetí a přístup k věci. S- Klasse nemá cenu ani zmiňovat, protože Mercedes potažmo AMG přemýšlí v naprosto jiných reáliích, než Italové. Řekl bych, že i cílení a marketing jde odlišnou cestou. Tedy jízda s radostí není na prvním místě.

Maserati vs. Kupní cena

Quattroporte diesel s třílitrovým motorem, který je shodný s menším modelem Ghibli jde pořídit od 2,700,000 Kč. Quattroporte Q4 Granlusso s V6 na benzín už ale atakuje bezmála čtyři miliony. Bohužel i v této snové kategorie se jedná o velice sebevědomé ceny. Za daleko méně, nebo přibližně stejně můžete koupit auto s populárním koníkem ve znaku. 599 GTB, nebo třeba Panameru od Porsche. V téhle cenové hladině už se prostě počítá. A ti lidé, kteří v téhle cenové nemusí počítat, mají už úplně jiné sny i auta, než je právě pětimetrový sedan od Maserati. Podtrženo sečteno, i když cenovka je obhajitelná a pochopitelná není právě přijatelná. Přijatelná ve smyslu srovnání s myslitelnou konkurencí a v souvislosti s postavením na trhu.     

Navíc Quattroporte se potýká s dalším problémem. A tím je poměrně tristní propad hodnoty vozu v prvních třech letech vlastnictví. O dalších letech nemluvě. S tímto problémem se ostatně potýká dodnes i předešlá pátá generace. Částečně se dotýká i Audi, BMW a Mercedesu. Jenže co prodáte lépe a rychleji? Audi nebo Maserati. Odpověď asi všichni znají.              

Maserati vs. Fanoušci      

Ano skupina lidí, která na tuhle značku nedá dopustit. Skutečně existuje. Maserati reprezentuje jinou cestu. Stejně jako levnější sestřenice Alfa Romeo na řidiče cílí jinými zbraněmi a vnadami. Podmaňuje si jiné smysly než prudérní a efektivní Němci. Je to jiné? Jistěže. Ovšem to neznamená vždy a pro všechny lepší. Jak jsem jednou v nadsázce napsal.

Alfa není auto, to je jistý druh adrenalinového sportu. Tak tohle platí o Maserati doslova také. A vzhledem k tomu, že Quattroporte je dnes vrcholem nabídky platí to i pro něj. To už se dostávám někam k ojetinám a starostmi spojenými se servisem a údržbou. I když částečně to platí i pro vůz nový. Dealer a servis Audi je přece jen na příslovečném rohu v každé větší vesnici. Dokonce i v Brně. U Maserati je ten poměr přece jen pro našince skromnější. A na pražské periferii úplně každý nebydlí. Tímto zdravím do Scuderie. Problém s fanoušky je potom u Maserati ještě palčivý v tom, že fanoušek značky se nutně nerovná milionář. A jak bylo zmíněno výše, na vlastní čtyři dveře na kolech potřebujete slušný obnos.

Maserati vs. Beastar

Nebudu lhát. Maserati Ghibli je skvělé auto. To jak se povedlo VM Motori odladit dieselový agregát použitý v dnešních Maserati je fenomenální úspěch. Ani benzínové motory nejsou slabinou, tou se zdá být spíše málo rozsáhlá nabídka. V tomto ohledu vidím slabinu i v nabídce a dostupnosti výbav, barev lakování a tak podobně. A přitom opravdu historicky je jen velmi málo podobně podařených naftových motorů pracujících pod kapotou tak povedených aut. Quattroporte je pro člověka který přesedne z běžnějšího vozu šok. Je to jako přejít v letadle z economy class do first class. Dokud srovnáváte economy a first tak first té jedné letecké společnosti vnímáte jako dokonalý zážitek a službu. V momentě, kdy srovnáváte dvě totožné služby, v tomhle případě dvě první třídy výsledek z prvního příkladu už nemusí být tak jednoznačný.

Chápu, že až na pár lidí na světě nemáme nikdo ani já šanci projet se vším. A dvojnásob to platí v případě luxusních značek jakou Maserati stále bezesporu je. Bohužel se domnívám, že Quattroporte šesté generace je přesně ten vůz, jehož hodnocení je mnohdy zkresleno nezkušeností některého recenzenta s podobně střiženými vozy. Vzpomenu si vždy na sebe, jak mě poprvé naprosto učarovalo Bmw 760il. Ten pocit, ta síla a ta výbava. Vše dokonalé do té doby, než jsem měl možnost se posadit za volant dalších podobných aut.      

Mnohem větší relevanci pro mě nakonec má srovnání a krátká osobní zkušenost. A bohužel ne příliš pochvalná slova některých majitelů. A to píšu jako člověk, který má Maserati vážně rád. Dává mu i po špatných zkušenostech nové šance. Je to prostě Jekyll a Hyde světa automobilismu.

Maserati vs. Zbytek světa

Quattroporte je samozřejmě okrajový model, který v nabídce zastupuje tu dlouhou historii značky Maserati. Hrdě by měl nést všechny technologie a pokroky dostupné pro celý koncern FCA. V nabídce koncernu jde o vlajkovou loď opravdu ještě perifernější, než je periférie Prahy zvaná Řepy. Proč tohle všechno sedí na papíře, i webu ve všech jazycích chápu. V reálu toho ovšem Quattroporte mnoho nenabízí a individualizace je vzhledem k třídě auta poměrně chabá. Ještě více tuhne úsměv a představa o La Dolce vita v moment kdy dorazí na scénu z Bavor strýček Klaus. Podtrženo sečteno má to šesté Quattroporte těžké a naplno se ukazuje, že dnes už sázka na tradici a dobrou kůži nestačí. Navíc když vám občas tak nějak po jižansku ujede ruka a slícování není úplně skvělé. Jediný Ital, který dělá strojově přesně postavená auta je vlastně Argentinec a jmenuje se Horacio. Mimochodem skvěle se novému světu přizpůsobil Jaguar, který v rukou Indů a Davida Smithe na novou vlnu vše dynamické, pokrokové a sportovní nastoupil včas. Osobně doufám, že v koncernu FCA se probudí a začnou se také zajímat o to, co se změnilo ve světě za posledních 20 let.

Maserati Quattroporte vs. Hamster (ZDE)

Nedivím se, že si u Honzy Křečka Quattroporte vysloužilo naprosto perfektní hodnocení ve všech směrech. Jednak je to známý milovník italské automobilové produkce a zejména Alfy Romeo. A také je to typický petrolhead. V tom dobrém slova smyslu. Ve světle výše zmíněného a přívětivou formou na Autíčkáři mnohokrát psaného a propíraného. Jak kdysi napsal velmi trefně Vojta. Petrolheadi jsou něco jako hipstři přes auta. A přiznejme si každý, že i u nás se tohle projevuje. Tenkrát bylo všechno víc na benzín pravější a takové zábavnější. A Quattroporte žije právě stále v těchto časech. Staví luxus prostě na tom, že uvnitř máte komplet vybrané materiály a celé to působí opulentně a mocně. Do toho nějaký chrom, lišta, nápis a prolis. Paradoxně je Quattroporte VI mnohem blíže Alfě Romeo 166, než Mercedesu třídy S. To je samozřejmě velká nadsázka a drzost ale zjednodušeně to tak platí.     

To zákonitě na Honzu a na další podobně smýšlející autíčkáře musí působit. Jasně i mě se to líbí. V momentě, kdy máte za podobnou věc dát čtyři miliony korun, přemýšlíte přece jen úplně jinak. Takové auto musíte potom vážně chtít a ne potřebovat. A těch lidí, kteří v téhle cenové smýšlí jako Honza a v jistém smyslu i my ostatní je vážně málo.                


Nový komentář

Komentář úspěšně přidán.

Komentáře

Irwinek
03. prosince 2018, 09:22
1

Jo, tak tohle jsem si přečetl s chutí :-D

reagovat
ro
rock
03. prosince 2018, 10:09
1

Pro mne je teda čtení o něčem takovým jenom vysloveněně akademická záležitost, ale není přímým konurentem Quattroporte spíš Panamera, nebo třeba Aston Martin Rapide (dokonce i Jaguar XJ bych tam byl schopen s přimhouřením oka zařadit) mnohem spíš, než cokoliv z německé velké trojky? Jak já to vnímám, tak třeba S-klasse míří na úplně jinou klientelu a mluví úpně jiným marketingovým jazykem. Z toho pak vyplývá i jiná motivace ke koupi. Quattroporte si podle mne s německou trojkou až tak nekonkuruje.

reagovat
BigBen
03. prosince 2018, 10:24
2

Přesně. Ten kdo si kupuje německou prémii na Maserati nekouká. Stejně úzký pohled mají lidi co si kupují VW koncern. Ten kdo si kupuje Maserati ho prostě chce, stejně tak jako Alfisti si koupí Alfu ikdyž si všichni okolo klepou na čelo... A tak se poznají lidi co si kupují auto srdcem a ne s kalkulačkou v ruce.

beastar
03. prosince 2018, 15:39
0

Akademická debata to samozřejmě je. Bohužel nesouhlasím se zbytkem. Rapide a Xj? To určitě konkurenci povětšinou netvoří. Možná cenově. Problém Qp je právě v tom, že se dostává cenou tam, kde prostě koupíš už kde co včetně trochu staršího Ferrari. Kolik stojí nejdražší Alfa? Dvojku?

Vůbec největší omyl je, že to někdo kupuje srdcem. Teda takhle jasně musíš to chtít. Daleko víc ale motivuje chuť se odlišit. A ve finále ta 7er, Alpina, Sklasse atp. nejsou horší auta a více méně je tady ještě jedna věc.

Zvyk! Měl sem dost klientů, co nešetřili třeba na Qp. Jezdili normálně. A po roce chodili a říkali... Mě to nevyhovuje to má tohle jinak a světla takhle atd. Joo to jak já měl ty 4 S8 po sobě to sem měl klid

Samozřejmě nepopírám že 1/10 lidí pro to cíleně jde srdíčkem. Svého času Jirka Korn šel pro qp5 vyloženě ji chtěl nic jinýho ani neuvažoval.

BigBen
04. prosince 2018, 10:44
0

Asi jsem to blbe napsal. Myslel jsem ze Maserati kupuje ten kdo ho chce a Alfa se kupuje protože ji miluju. Ale je to jedno, asi máš pravdu že s Maserati se chtějí lidi odlišovat. To bude fakt.

Rien
07. prosince 2018, 14:34
0

Taky si myslim ze ten, kdo si kupuje nemeckou trojku na qp nekouka, ale ten, kdo uvazuje o qp, na tu trojku kouka a rika si, jestli na to ma koule a jestli radsi neobetuje to srdicko a nekoupi si radsi tu lepsi dotykovou obrazovku a ja nevim co jeste:))

speedfred
07. prosince 2018, 20:56
0

Ja som alfista nikdy nebol, skôr/alebo iba bmwfan a predsa som kúpil teraz Alfu. Alfy sa mi vždy páčili ale nikdy som ju nekúpil pre mňa z neznámych dôvodov. Tento rok som si povedal že by to chcelo už konečne nejaké "lepšie" auto tak som rozmýšlal nad M2,3,4 ale potom som na internete zahliadol nejaké QV za zaujímavú cenofku v šourúme AR išiel sa mrknúť a bolo hotovo.
Podobné zmýšlanie asi moc nefunguje v tejto vyššej triede, ale možno predsa a aj tie predaje potom asi podľa toho vypadajú. Týmto autám treba asi odpustiť nejaké neduhy (infotaiment) ale vynahradia ti to zážitkom z jazdy či iba okukovaním ich tvarov v garáži.

beastar
08. prosince 2018, 17:05
0

speedfred: Samozřejmě já vaše názory nijak nezpochybňuju. JIstěže jsou lidi co přeskočí právě z toho Audi, BMW a tak dále po nějaký době do Maserati potažmo třeba nějaký nadupadný Alfy. Stejně jako kamarád kterej mněl vždycky A8, 7er nebo S klasse má najednou Kiu Optima :D Prostě někdy dáš přednost tomu určitýmu modelu, nebo srdíčku.

Já jenom tvrdim, že se to děje velmi zřídka a takových lidí je velmi málo. A v cenách 2mio+ už se prostě nejde řídit úplně zažitými stereotypy a tak podobně. Mě jde primárně o to, že QP ti prostě nenabídne tolik jako konkurence. A v tom je ta bolest. Je to trochu staromilský auto. A těch lidí který tohle dnes vyhledávají v cenové kategorii 2mio+ je bohužel minimum. Já sam bych o QP ani nepřemýšlel přestože na něj samozřejmě nedosáhnu tak i kdyby... A to Ghibli mám fakt rád a odpouštím i naftu.

speedfred
08. prosince 2018, 21:42
0

Podobne som to chcel napísať aj ja. Aj tá Giulia má nejaké nedostatky voči 3er ale toto som kupoval viac srdcom.
Súhlas že v tej vyššej cenovej je takých ľudí pomenej a každý keď vyvalí svoje nie malé dengy tak chce TOP.

beastar
09. prosince 2018, 05:02
0

Jj už tady co se bavíme milion plus kategorie. Tak tam chceš aby to bylo skvělý ve všech směrech. Obecně Maserati skvělý ve všech směrech není. A už vůbec neoslní spoustu lidí na první pohled. Neni to Ferrari který znaj i děti ve školce. To má společný s Alfou.

Třeba moje máma má bmw 3. Alfu vůbec nezná. Bmw má čtvrtý. Těžko bych ji nutil Giulii:)) Táta má okynu. V garáži 3200gt. A novou Alfu by ho nedonutilo koupit nic. O Audi by místo škodovky popřemýšlel. Prostě co tim chci říct to uvažování lidí obecně. Je jiný jak uvažování znuděného petrolheada. Případně nadšence do auto.

A srdcařů je tady on the top 3-4 mio + v kategorii silnej sedan minimum. A proto to qp moc neroste. Nemá kam. Viz další komenty okolo.

Matěj Podhorský
03. prosince 2018, 10:27
0

Kde je kapitola "Maserati vs Matěj" ???

A jo, já zapomněl, já se vozil "jen" v Ghibli :)

reagovat
Irwinek
03. prosince 2018, 10:48
0

A ještě ve "špatném" :-D

Matěj Podhorský
03. prosince 2018, 10:49
0

Co? Jak špatném? Dyť to bylo S Q4, takže stejný drivertrain, co mělo Honzovo testované Quattroporte :)

briza
03. prosince 2018, 11:29
5

Jenže do Ghibli patří ropa neasi. NEASI!!!

Irwinek
03. prosince 2018, 11:33
0

No protože Ghibli může být jen jedno :-D
no dobře, dvě , ale to už je ústupek
nemám rád, když automobilky přenáší jména dál :-(

Kuře
03. prosince 2018, 12:15
2

Tak to já zas rád mám... jasně, Mitsubishi to s Elipse vzalo trošku za špatný konec, ale třeba ta nová škodovka by se mi i víc líbila jako zase Felicie

beastar
03. prosince 2018, 15:45
0

Přesně do Ghibli patří nafta:D A Ghibli je jinde. Hlavně cenou. Původní Ghibli je parádní klasika.

Irwinek
03. prosince 2018, 20:50
0

Kuře : kdepak, Felicie je prostě vždycky sportovní autíčko, něco, co Ti udělá radost , a ne masovka :-( pevně doufám, že tohle jméno už nebude zneužito.

krab
03. prosince 2018, 14:26
0

Hezky jsi to sepsal Beaste :) A Petrolhead Honza Křeček, to mě taky děsně pobavilo, určitě i jeho a je na to právem hrdý :-D
A já bych se ukázal jako omezený pozér, když bych z těch všech značek zamířil do Porsche jako k prvnímu showroomu, pro ten otylý, předražený liftback s tím "správným" odznáčkem :)

PS: určitě věřím, že jen menší půlka zákazníků fakt jde vyzkoušet víc těch značek a nechá si zpracovat cenové nabídky. Ta druhá větší půlka zákazníků už se tím tolik nebabrá a jde vyjednat co nejzajímavější nabídku u jejich populárního výrobce.

reagovat
beastar
03. prosince 2018, 15:53
0

Je to tak jak píšeš. V tom ps. Prostě se podivá co mu nabídneš. V téhle kategorii. A k autům z kategorie Qp a Panamera stejně musíš v životě postupně dojít. Nejen finančně. Takže když někdo jezdí celej život MB tak o Qp ani nepřemýšlí. První volba je eSko. Od Amg samo. A tak dále.

A Honza petrolhead... No asi takhle podle toho jak si pochvaloval zastarale působící Qp6 mě nic jinýho nenapadlo:))

Bavoraczech
05. prosince 2018, 10:56
0

Mě na konci dostalo to srovnání s mou milovanou 166 :-D. Ale ono to asi tak nějak sedí. Ta 166 ka má uvnitř hezkou kůžičku, loga, prolisy a hraje prostě na emoce. Měl jsem v týdnu takové menší srovnání s Volvem V70 2.3T5 (S60/S80 s takovým motorem by mohla být konkurence) a je to fajnový zajímavý auto z tý doby, vevnitř moc hezky provedený... hraje na podobnou notu jako starší W211. Prostě co nejmíň otravovat a dodat co nejvíc pohodlí. Ona tam celkem jistota v podvozku je a motor táhne, to ne že ne... jen to není zdaleka tak bezprostřední a živé jako v Alfě. Objektivně musím uznat, že je 166 nejen na poměry Alfy zpracovaná celkem hezky, ale na soudobou E-Klasse nebo to Volvo jí ještě kousek chybí. Jenže když nastartuju Busso a projedu pár svých oblíbených zatáček vysokým tempem, tak je to úplně jiná písnička. U Maserati to z dnešního pohledu na konkurenci bude zřejmě dost podobné., jen o 2 generace a nejmíň jednu třídu výš.

beastar
05. prosince 2018, 14:07
1

Tak nějak to bylo myšlené. Ta 166 prostě taky hraje na úplně jiný vlastnosti jak právě tehdejší E či 5. Taky to u nás nový kupovali zcela rozdílný lidi. A 166 zdaleka nebyla takovej evergreen jako Němci.

Přesně. Dřevo, prolis, kůže atp. Nějakej wow design a pár dalších věcí. Kolik potkáš červených Mercedesů? Audin? A u té Alfy to nebývá úplně neobvyklá barva:) Tak samozřejmě že je to třídou va cenou jiný svět. Je to jako premiér league vs 4.divize. Jenže stejná kopaná a diváci.

ToMyx
03. prosince 2018, 17:05
1

Moc pěkné shrnutí Beaste. Tvůj přehled už nějaký je, né, že ne. Skoro si tě dokážu představit jako "autopsychologa" :-)
Moc luxusních aut jsem neochutnal, ale u zmínky o 750i jsem se našel, měl jsem podobné pocity. S trojzubcem je to asi jako s červeným vínem, k tomu se také musí dospět přes hektolitry bílého s pivem, rumem a zelenou :-D
Hold to nikdy nebude masovka a o to asi i značce jde, jen by se to možná mohlo prodávat trochu lépe.

reagovat
Bavoraczech
07. prosince 2018, 07:05
0

Mrkněte na Volant.tv... Slovák si tam pěkně vodí Ghibli S 4Q a je z něj nadšený.

reagovat
beastar
07. prosince 2018, 13:39
2

No. Mě se líbí ten kontrast v reakcích na to auto. Ti méně známí jsou z něj nadšení. Ty světový novinářský stars už tolik ne. Dokonce si to dovolí kritizovat. Čistě jízdními vlastnostmi a pocitem při řízení je to 1*.

Bavoraczech
07. prosince 2018, 13:53
0

Teď otázka, jestli ti známí nejsou sponzorování po vzoru tuzemské TV relace také některou automobilkou jako VW nebo BMW. A nebo je důvodem to, že perfektní ovladatelnost a charakterní motor je důležitý pouze pro okrajovou skupinu zákazníků. Mainstream preferuje dotaženost navigace, radiomapy a využitelnost kufru. A možná, že se recenze světových novinářů přizpůsobují tomu, co zajímá většinové zákazníky, než aby emotivně popisovali chování a vlastnosti vozů, které zajímá jen okrajovou skupinu petrolheadů, z nichž na takové nové auto má jen pár jedinců. A polovina z nich si stejně z obav a praktických důvodů (kdo mi kde opraví Maserati? Ale většinu věcí na Audině zvládnou u Škodovky) volí více mainstreamovou značku.

beastar
07. prosince 2018, 14:05
0

No asi takhle pro ty největší esa je prostor více otevřený. Vydělají si jen na youtube dost bez sponzoringu:) A můžou si po vzoru Clarksona rýpat i do Ferrari atp. To si Ferda ze SR případně Čr kolikrát nedovolí páč úcta ke značce atd.

Tím nechci tvrdit, že nemá pravdu. Když je nadšený z Ghibli. Je to zpoza volantu adekvátní zážitek který obhájí s klidem ceny nových vozů. Přestože to co popisuješ dál to trochu degraduje. Kvalita provedení je spiš 2 a technologie spíš 3. Tam je vždy otázka co, kdo preferuje. Nakonec i expert Pepa si z nafty v základu málem cvrknul. Je to prostě rozporuplné auto, ale pořád o dost míň jak QP.

Bavoraczech
07. prosince 2018, 14:11
0

Tak jako "konkurent" Ghibli je obvykle označovaná 5ka BMW, která by se z pohledu technologií dala nazvat lídrem. Mercedes a Audi na tom nejsou o moc hůř. Maserati je asi objektivně z tohohle pohledu o generaci zpátky. Ghibli nebo QP bych se ale jednou chtěl určitě projet (bez přihlížejícího majitele). Musí to být zážitek, který nějaká blbá radiomapa nevynahradí :)

Sedrik
07. prosince 2018, 14:41
1

Hezký článek.
Měl jsem teď možnost vyzkoušet novou Panameru a Ghibli (benzín teda, no :)). Do Panamery jsem se děsně těšil - navíc to byl hybrid kombi - verze, o které bych uvažoval, mít ty peníze. Posadil jsem se za volant a půl hodiny jsme se se ženou vozili po zasněžených silnicích (BTW: pokud budete mít možnost, svezte se - je to návykové. Jen ta převodovka by mohla řadit rychleji).
Vrátili jsme se a byl čas se nahlásit do Maserati. Chodil jsem kolem, koukám na tu krásnou kastli, poslouchám, jak ostatní startují a...... nenahlásil jsem se. Mě to auto prostě stačí vidět a slyšet. Neměl jsem nejmenší chuť jej řídit. Měl jsem strach, že se mi za volantem zkazí ten pocit z nádherného italského sedanu.

Popravdě až budu měnit daily, bude lehce jeté Ghibli cenově určitě "ve výběru", ale nepočítám s tím, že bych si jej šel byť jen zkusit. U auta, které potřebuji používat prostě trvám na spolehlivosti a jakkoliv může být pro hospodské historky super zdrojem trávit každou chvíli v servisu, asi na to nemám.
Možná, kdyby Maserati udělalo konkurenta pro Boxstera/Z4, pak by to bylo něco, o čem by se dalo uvažovat, ale u daily....

reagovat
beastar
07. prosince 2018, 16:05
1

Objektivně jako majitel relativně "snového" Bmw by si byl určitě cílovka pro Ghibli. Já si jen myslím, že je škoda že si za ten volant nesedl. Je to zajímavá zkušenost i "jenom" v benzínu. Panamera to je jinej vesmír oproti Ghibli takže po tom přesednutí z ní by si asi zase tak mega nadšenej nebyl. Ale je to prostě jízdním projevem docela vysoko řekl bych možná i dravostí nad pětkou.
Spolehlivost nemůžu soudit, ale to víš Maserati :D

M
07. prosince 2018, 20:45
0

Tiez sa pridavam k pochvale k clanku a priblizenia vzdialeneho sveta. Zavidim ale aj prajem taketo skusenosti a zazitky :)
Quatroporte som prvykrat videl v Juhoslavii ako maly prcek a je to jedna z mala spomienok odtial :)

reagovat
tunerlada
08. prosince 2018, 19:07
0

Když už se píše o těch servisech a pražské periferii ... tak Maserati servis máme i v Brně a pokud Praha nezabrala , tak za r.2018 jsme vyměnili víc motorů než oni :) Každopádně jak píšeš, Maserati si koupí jen ti co ho opravdu chtějí, ti co se jim jen líbí ( mají peníze a chtějí se jen odlišit a vlastně je to ani moc technicky nezajímá ) a nebo zklamaní majitelé Audi/Bmw/Mercedes kteří experimentují , ale to se týká teda hlavně Levante potažmo Ghibli. U posledních jmenovaných klientů potom nastává největší konflikt , protože nedokážou pochopit že to není perpetummobile a kazí se to a že zákaznické služby Maserati nejsou stejné jako u němců a začíná koloběh kulantních hádek a objasňování proč jak zač.... Jsou to ale krásný auta co vykouzlí úsměv na tváři :)

reagovat
beastar
08. prosince 2018, 19:24
0

:D Konečně někdo od fochu. Jj já dobře vím, že jste i v Brně. Přece jen Brno jde v hodně ohledech nahoru. Mimochodem naprostej souhlas s tim co píšeš. I co se týká Levante a Ghibli. Prostě Maserati 2018 není to co Maserati 1968. A ano jsou to krásný auta a mají svoje kouzlo. Dost těžko se to, ale vysvětluje ex majitelům Audi/BMW/MB kteří jsou zvyklí, že běžné věci fungují léta a servis mají doslova na každým patníku.