načítám data...

Maserati Quattroporte S Q4 Gran Lusso: Z jiného světa

Je úplně jedno, jak dlouho se pohybujete v oboru a kolik novinářských aut již vám prošlo rukama. Maserati v redakčním kalendáři vždy znamená výjimečnou událost. Je to přece Maserati!

zobrazit celou galeriiZobrazit galerii

Předem se přiznám, že Maserati je moje krevní skupina. Je italské, silné a má rodokmen, přesto není zbytečně vulgární ani příliš drsné. Nechce se se mnou prát. To platí prakticky pro všechny modely této značky. Pokud bych však měl zvolit jedno auto, které nejlépe charakterizuje ducha Maserati, neváhal bych ani na okamžik. Maserati, to je Quattroporte.

A díky laskavosti Scuderie Praha teď mou kapsu tíží klíč právě k tomuto vozu. A to nemyslím jako nějaký vzletný obrat, klíč od Maserati je opravdu poctivý kus kovu a něco váží. Ne, není na něm display, nemůžete jeho prostřednictvím kontrolovat stav paliva v nádrži či zda jsou zamčené zámky, ale kdo by se takovými zbytečnostmi chtěl zabývat? Důležité přece je jen tolik, jak na člověka věci okolo něj působí a k čemu jej inspirují. Já se chci ze svého auta radovat, ne si s ním dopisovat!

S chladivým klíčem v kapse vycházím do neméně chladivého rána. Všude je jinovatka, vzduch je čistý, studený a ostrý. Mrazivé ticho však bude už za krátkou chvíli narušeno. Rozbito. Zcela zničeno a odsunuto v zapomnění. Bezrámové dveře se za mnou tiše dovírají a já podržím prst na startovacím tlačítku vlevo od volantu. Než si stačím pomyslet něco o možná trochu zbytečném odkazu na závodní vozy se spínací skříňkou na tomto místě, rozlehne se krajem temné probuzení Maserati, aby se ustálilo na volnoběhu, který sám o sobě slibuje, že dnes to bude velké.

Než vyrazíme na cestu, pojďme si testované Quattroporte trochu představit. K dispozici jsem dostal provedení S Q4 ve výbavě Gran Lusso a doplněné o prvky Zegna. To znamená, že pod dlouhou přední kapotou netluče osmiválcové srdce, to je vyhrazené pouze sportovnější variantě GTS s pohonem zadních kol. Mrzí mě, že nemám GTS? Ani omylem! 430 koní vidlicového šestiválce urozeného původu skutečně neskýtá jakýkoli důvod k nespokojenosti. A zkratka Q4 nadto znamená, že mám pohon všech kol. A já dnes rozhodně chci pohon všech kol, už jen proto, že vím, jak umí Italové čtyřkolku naladit. Výbava Gran Lusso Zegna je také přesně tím, co bych ve svém Maserati chtěl mít. Sportovní rudé sedačky v kombinaci s karbonovým dekorem, jak je často vídáme v GTS, určitě nejsou špatná volba, avšak krásné lakované dřevo s hlubokým leskem, jemná kůže kombinovaná s hedvábím – tak toto je pro mě Maserati!

Vyrážíme. Hned po jemném zaklapnutí dveří s automatickým dověrem mě překvapilo ticho, jaké v Quattroporte panuje. Jistě, je to velká limuzína, ale je to velmi specifická limuzína. Přesto bezrámová okna nečiní žádný problém, uvnitř Maserati je klid a pohoda. Až je mi to trochu líto, protože neopakovatelný zvukový projev motoru sem proniká jen lehce. Chvíli mám dokonce obavu, že šestiválec možná přecijen není dobrá volba. Pootevřu okénko a … jejda! Tak toto opravdu není jen tak nějaká limuzína! Ani nedostatek válců, ani turba, nic Maserati nezabrání být Maserati. Motor z hrubšího volnoběhu pomalu nabírá na hlasitosti, až se kdesi v polovině otáčkoměru cosi probudí a z výfuků vyšlehne řev, který se rozléhá krajinou. Ne, toto není žádné předprogramované prskání do výfuků, žádná laciná udělátka, tohle je pan motor v akci.

Uvnitř prostorné a pohodlné kabiny však i tak vládne klid. Jistě, máte motor od těch nejlepších z nejlepších a je to na něm znát, ale nechcete přeci, aby vás po pár stech kilometrů bolela hlava. Tohle je stále ještě limuzína. A netýká se to jen zvukového projevu auta. Ani zrychlení nepůsobí na první pohled nějak dramaticky. Auto vás zatlačí do sedačky, ale řazení je rychlé a jemné, podvozek komfortní a potom se podíváte na ručičku letící na tradičním modrém pozadí rychloměru a … jejda.. už zase.. Auto zrychluje nenuceně a kdykoli. Stačí ho jen pobídnout pravým pedálem a je to. Ta rychlost tu najednou je, nevím, kde se vzala, ale prostě tu je.

A teď přichází na řadu čtyřkolka. Zakroucená silnička a ne právě ideální podmínky na zkoušení auta za čtyři miliony korun. Ale žádný strach. Quattroporte dokonale maskuje své rozměry, plavně letí ze zatáčky do zatáčky, dokonale chytá rytmus silnice, připadám si jako opravdu zkušený pilot. Ale ne, není to moje zásluha. To chytrý pohon všech kol rozkládá síly na jednotlivá kola tak, abych si já připadal jako někdo, kdo má po pár rychlých kilometrech Maserati dokonale v paži. Není to jen čirá efektivita, je cítit práce zádi, auto je předvídatelné a zábavné. Rozložení hmotnosti, nízké těžiště, skvělá převodovka a především motor – tahle kombinace spolu s pohonem všech kol vytváří perfektní výsledek. Na řadu přichází sportovní režim, zvuk venku poněkud zesílí, podvozek se lehce přitvrdí a převodovka už nenechá otáčky klesnout. A já si chci hrát sám, volím manuální řazení. Pocit kontroly nad strojem je teď dokonalý. Opravdu stále sedím ve velké limuzíně?

Druhý den už automat používám jen výjimečně. Chci si řadit sám. Ne snad, že by mozek převodovky dělal chyby, ale cvakání kovových pádel pod volantem je zkrátka návykové. Přistihnu se, že občas řadím prostě jen tak. Jinak ale Quattroporte nechávám v komfortním módu, i tak je to stále Maserati a žádné zatáčky se nebojí. Používat Quattroporte jako automobil na dojíždění do kanceláře či na nákupy je fantasticky snadné. Auto je prostorné, snadno se ovládá a na palubu už si cestu našly i moderní hračky jako 360° kamera, udržování v jízdním pruhu či inteligentní LED světlomety. Radiomapa sama o sobě je poměrně jednoduchá, ačkoli je pravda, že oproti konkurenci toho neumí právě mnoho. Ale je to podstatné? Viděli jste ty krásně zpracované hodiny nad její obrazovkou? A to dřevo!

Verdikt

Maserati Quattroporte je někdy srovnáváno s německou prémiovou konkurencí. To je však chyba. A teď to opravdu nemyslím jako výmluvu, která má Maserati uchránit tvrdého srovnání s BMW či Audi a jejich radiomapami a aplikacemi na ovládáni toho či onoho. V mých očích, v očích motoristického nadšence a člověka, který má rád hezké věci, nemá prémiová německá konkurence (o Mercedesu ani nemluvě) vedle Quattroporte šanci. Čert vem hračičky okolo, automobil je o motoru, podvozku, řízení a o pocitu, jaký ve vás jízda zanechá. A Maserati je čirá radost. Chcete-li, klidně komunikujte se svým autem přes aplikaci v chytrém telefonu, já zůstávám u krásného dřevem vykládaného volantu. Ať už jedete na druhý konec ulice či Evropy, s Maserati to nikdy nebude jen obyčejná cesta autem.

Technické údaje

Motor: přeplňovaný zážehový vidlicový šestiválec 2.979 m 3 
Výkon: 430 koní/ 316 kW 
Točivý moment: 580 Nm 
Převodovka: automatická osmistupňová ZF 
Maximální rychlost: 288 km/h
Zrychlení  z 0 na 100 km/h: 4,8 s 
Průměrná spotřeba (udávaná): 9,7 l/100 km
Cena (Quattroporte S Q4 Gran Lusso Zegna): 3.919.500 Kč

Nelíbí se Vám reklamy, ale líbí se vám články?
Podpořte nás, pořiďte si VIP členství a užijte si autíčkáře bez reklam.


Mohlo by Vás také zajímat

Pro přidání komentáře se přihlašte nebo registrujte

Komentáře

MartinCoupe
02. prosince 2018, 00:38
0

Jo, to je good. Auto pro Petrolheady s fantazijí a pořádným kontem.

reagovat
beastar
02. prosince 2018, 02:39
-1

No to neblbni. To je mrtka pro dementy... Páč de do toho koupit i nafta. Takže kam se hrabe šenátka v mijátě l, nebo pořádnej coe skajaktyv vod mazdy. Džymbo ítaj a nikty jynak!!! Čestný petrölhetský... Fakt.

M P
02. prosince 2018, 09:17
2

K nám do práce dojíždí nějaký dodavatel v Ghibli diesel. Je fakt, že bych nepoznal, na jaké palivo to auto jezdí, dokud to auto člověk neslyší přijíždět. To je snad jediný moment kdy je to trochu znát, protože zezadu se ozývá takové tlumené dunění, maskuje to fakt hezky. Mně osobně se teda asi nakonec QP líbí o malý kousíček více, kvůli proporcím.
Zvlášť tahle edice Zegna, mimochodem pojmenovaná po italském módním domě, jejichž výrobky jsou opravdu velmi krásné, vypadá opravdu skvěle. Má taky pořádné místo vzadu, i řešení palubky je mi trochu sympatičtější.

Jak už jsem psal v testu Ghibli: ona ta auta nejsou pro každého a je to v pořádku. Navíc Honza tady krásně rozvedl tu myšlenku proč se to nedá moc srovnávat s Němci. U Ghibli i Levante jsme to říkali a vždy jsem se trochu bál, že nás bude čtenářstvo kamenovat, že akorat omlouváme některé nedokonalosti. Každopádně doufám že FCA Maserati nijak nezařízne a budou pokračovat.

MartinCoupe
02. prosince 2018, 12:00
0

Haha, Beastar jede pecky. :-)

beastar
02. prosince 2018, 13:24
0

Těžko se to srovnává například s Audi. Ona vůbec ta filozofie těch Němců je trochu někde jinde. A v podstatě A8 je v mých očích především konzervativní auto pro v uvozovkách vládu. Kdežto Qp umí nabídnout něco víc. A samozřejmě kopec individuality.

U té nafty v Ghibli. Je to trochu slyšet to je prostě fakt. A samozřejmě ty benzíny co se do toho dostali jsou na tom všechny líp, ale dělali co mohli. Je fakt že QP prostě příliš úspěšně není. Prodeje nejsou takové jak by si koncern asi představoval. Tady bohužel Němci vedou. A platí to i pro Levante. Platí to vlastně plošně.

U Qp je vidět že ta cena je zasloužená. Staromilský luxus v podobě dřeva a vybraných materiálů. Umí to vykouzlit pocit jisté výjímečnosti. Navíc dnes k tomu už patří i dobrý jízdní vlastnosti a rozumná technika. Což taky vždycky nebylo pravidlem. Nicméně moc lidí 4 nemá a tak zůstane na silnicích spíš jako obrovská velmi pěkná rarita.

krab
02. prosince 2018, 10:34
0

Krásný :)
Jednu poznámku bych si ale dovolil. Dumám pořád nad tou cenou a tím co vlastně u Maserati zákazník dostane. A obávám se, že za cenu štědře vybaveného Gran Lusso nebo Gran Sport , která bez DPH přesahuje 120 tis Euro i na skladový kusy má pořád trošku zastaralejší prvky výbavy. A v téhle třídě se na to hraje. Pohledem do domácího inzertního webu je i evidentně vidět jak rychle klesá jeho zůstatková hodnota po 3 letech. To je strašnej sešup. Našel jsem např. 2015 s 27 tis km za 1.5 milionu s DPH

A dobrá, pokud chci Maserati, chci se odlišit, zajímá mě krásný zvuk motoru, vzrušující design i motoru, když otevřu kapotu atd. Chápu, že jakoby BMW, Audi a Mercedes nejsou konkurence ( i když v reálu jsou sakra tvrdou konkurencí...)

Ale nelze myslím ignorovat Porsche Panamera. Model 4S s podobným výkonem a praktičtější karoserií liftback nebo dokonce ve verzi Tourismo, což je takový velký shooting brake, prostě kombík. Stojí prakticky stejně a jeho hodnota po 3 letech poklesne míň. A nemá nedodělky. A je to Porsche :)

Moje volba v cenách 3-4 miliony je jasná. Ilustrativně auto jako je přesně tohle: https://www.sauto.cz/osobni/detail/porsche/panamera/17691415?goFrom=list

reagovat
Csaba
02. prosince 2018, 10:49
4

Kdyby se mi chtělo tak bych se rozepsal hodně moc, ale nechce :)
Zkrátím to jen na (subjektivní, pochopitelně) zhodnocení toho jak na mě QP vs. PM působí:
QP: dokonalý příklad auta "nakresleného umělcem", typicky italská věc, KAŽDÝ kousek karoserie toho auta se mi moc líbí, o vnitřku ani nemluvě.
PM dokonalý příklad auta "vygenerovaného PC programy", typicky německá věc, ŽÁDNÝ kousek karoserie toho auta se mi ani trochu nelíbí, o vnitřku ani nemluvě.
:-)

Jan Machač
02. prosince 2018, 11:12
9

Krabe, ekonomika provozu a nákupu je pro plebs a není elegantní to řešit.
-
Komentář upraven 2. 12. 2018, 11:12:40

Ju
Junior
02. prosince 2018, 11:46
-1

tak pohled na počty prodaných kusů D3 a Porsche, které teda nejsou vůbec konkurence, v porovnání s tímhle ukazují, že jenom fakt málo lidí je ochotná pořídit za víc peněz horší auto, protože je to vole cool. Plebs neplebs

MartinCoupe
02. prosince 2018, 12:01
-2

Nebo Superb RS, to bude teprve palba!

MartinCoupe
02. prosince 2018, 12:03
0

To Csaba: PM je taky auto vygenerovane lidmy, ale holt Němec není Ital... :-)

Co
Core
02. prosince 2018, 13:29
0

No to je jasny jak facka,tyhle auta se vybiraji v katalogu a tam italie prohraje s nemcem na plne čáře,ktery s kupcu se pujde na showroomu podivat na motor?ale mam tyhle hezky veci rad a diky bohu porad vznikaji.......

beastar
02. prosince 2018, 13:30
0

Junior: Asi tak nějak:) Ono je potom v reálu smutný že ty majitelé z těch Maserati zase tak vyndaný nejsou. Bohužel. Nakonec za ty obrovský měsíční splátky vezmeš to Porsche, který prostě zná každej a udělá to pořádnej efekt. Qp je trochu výstřední a to málokdo potřebuje. Plebs neplebs a ra výbava a zpracování taky neni za 4 kdovíjaký. A to se mi obecně celá nabídka Maserati teď zamlouvá.

Něco jinýho je kupovat Ghibli za necelý 2 a potom auto 3+. Takových lidí tady bude i mezi všemi čtenáři 0.5%.

krab
02. prosince 2018, 13:52
0

Tak samozřejmě tahle auta najetý nemám, tak je to spíš teoretizování, v PM jsem jel jen jednou jako spolujezdec a v QP vůbec. Je to částečně umění na kolech, ale podívejte se jak vypadá infotaiment v např 3 roky starým kousku. Oproti německýmu autu to působí jako 15 let starý. A tohle jim nepomáhá...
Oproti tomu se model Panamera postupně modernizuje jen takovou decentní evolucí. Prostě mě konkrétně připadá jako kvalitnější hodnotnější produkt. Na druhou stranu Maserati bude bodovat luxusnějšími materiály uvnitř jako je kůže a dřevo. Jenže kupodivu je to Porsche, kdo nabízí individuálnější a širší paletu laků a kombinací výbav interiéru.

Ju
Junior
02. prosince 2018, 13:54
0

Za co jsem dostal mínus bodík? Za to, že konkurence umí za nižší náklady (viz Krab) dodat objektivně lepší auto a bláznů, co by dali přes tři míče za potahovej sedan jenom kvůli "emocím", je prostě málo? :-D Ono je to totiž prostě hodně peněz. Za něco, co vlastně není ani pořádně hračka, ale sedan na ježdění po klientech a s rodinkou na hory. Koupit Alfu místo Superbu taky vyjde dráž, ale dráž o pár desítek, možná stovek tisíc, to se ztratí, když to fakt chceš.. Tohle tě po pětiletech a odprodeji vyjde dráž než Panamera Turbo a sorry, ono to ani nemá V8. Všichni tak nějak tušíme, že cokoliv nad 300 koní už je jenom masírka (kór v takovýmhle autě) a oni chtějí čtyř mega a nedají ti ani osm hrnků, když za stejný prachy by se možná už dalo i nějaký V12 od BMW :-D

Takže souhlasím. Maserati opravdu nemá konkurenci v D3. Akorát z trošku jiných důvodů než automobilka zamýšlela.


MartinCoupe
02. prosince 2018, 16:49
0

Tak co jsem viděl já, nová Panamera je techno porno. To QP bude spíš pro introverty, otázka jestli se introverti v této cenové hladině nacházejí. A když přijedeš v Porsche za 3M, každej pozná že jsi kurva Alfa samec. A když přijedeš v QP, borci z gangu si řeknou, že jseš podivín...

Ka
Kavis
02. prosince 2018, 19:10
0

Me by na te ilustrativni panamere, kde pisou stav nove vadily ty (blbe) nalakovane leve zadni dvere.

krab
02. prosince 2018, 20:46
1

Kavis : to bylo jen ilustrativně, ani jsem na ten inzerát moc nedíval. A jo, máš pravdu, asi nějaká poškozená, vykoupená na aukci a opravená. Já jí tam dal jen kvůli černýmu interiéru, kterej by se mi do toho auta právě líbil. Na druhou stranu bych si pravděpodobně neobjednal stříbrnou, protože to je zbytečně až moc fádní.

A říct, že počítání je pro plebs a není elegantní to řešit si myslím je dobrej vtip :) Kupodivu čím bohatši ti lidi jsou, tím větší škrti... ( ne vždycky, ale občas to fakt platí) Já tady zrovna u tohohle tématu souhlasím s Juniorem. Jedna věc je koupit si Ferrari, tam si můžou dovolit určitou nedokonalost a zákazník bude dělat, že to nevidí, protože prostě Ferrari. Maserati to má těžký, nakonec je skvělé a skoro zázrak, že vyrábí taková auta, jaká vyrábí. Ale říct - mě nějakej Mercedes nezajímá, já jsem Maserati, mě to nesahá ani po kotníky je docela blbost.

Třeba hodně chápu kohokoli, kdo si vybere za 2 mega Giulii QV. To je unikátní auto na trhu a jiný podobný za tu cenu nekoupíš. Ghibli Diesel na operák taky chápu, protože to nabízí za zajímavejch podmínek. Ale Quattroporte s exkluzivní výbavou za 4 mega, to už vážně koupí jen hodně specifickej člověk.

beastar
02. prosince 2018, 22:44
0

Krab: Kdyby se mi chtělo. Mohl bych se na tohle téma hodně rozepsat. A doufám že Machač to myslel jako vtip a provokaci. Jako správný pražák:) Ekonomika provozu a cena/výkon je prostě u takového auta důležitá pro drtivou většinu zájemců. Pokud to teda z kategorie nasrat já kurva prodávám ranec koksu a mám fpíči. Maserati není tím pojetím pro běžné klienty.

Ve zkratce máš prostě pravdu. A si realista. Společně s Juniorem kterej to taky reflektuje evidentně z částí tzv. z praxe. Ostatní názory zatím vidím spíš jako že kurva Maserati za 4 to je bomba a no way.

ma
martinw
03. prosince 2018, 08:13
0

ale větší rvačka bude o ty pár let starý kousky co maj najeto málo a cenu jak tu někdo psal spadlou výrazně dolů...

Ju
Junior
03. prosince 2018, 14:59
2

Ani to nemusí bejt nutně pravda. Vlastně, pravda to určitě nebude, protože kdyby o ně byla rvačka, nepadly by cenově dolů. Protože jak psal Beastar předtím. Ghibli a QP kupuje trošičku jiná sorta lidí. Oboje je sice Maserati, ale 350cdi a 65AMG je oboje taky Sklass. A zatímco relativně normální týpci klidně lehce proprděnou sedačku a ne úplně svojí specku u naftovýho Ghibli zkousnou, maséři s QP původně za čtyřku a dřevem vevnitř to chtějí podle sebe a fakt ze salonu. Navíc ti do toho vleze i nějakej blížící se facelift, takže zas máš starej model a to se v tý nejvyšší třídě prostě nenosí. Výjimkou je snad Gwagen, tam ty ceny vůbec nedávaj smysl.
Hezky je to vidět na Gčkový 7er, kdy topshit 760i pro šílence stojí zánovní stejně nebo míň než podobně použitá 750d a nějaká 730d v českým fullu (tzn. Mpaket zvenku a velký kola, to je všechno, díky za optání) je sice levnější, ale disproporcionálně míň než kolik by odpovídalo kupním cenám, u BMW cca ceník s DPH - 15%, občas víc.
Je to sice hnusný, plný předsudků a úplně se stydím to říct, ale ten kdo finančně a sociálně do sedanu za čtyři míče patří, to ojetý nekoupí. Ojetou tuhle toptřídu kupujou akorát fanoušci, malopéráci a automechanici. Jenže Maserati není Benz ani BMW, takže fanouškovská základna maličká a ten kdo by to i byl ochotnej koupit (zdravím Franze) se nakonec podělá z provozních nákladů, malopérák to nekoupí, protože holky Maserati pořádně neznaj, takže 7er nebo Sko udělá lepší službu a automechanik taky ne, protože znáš nějakýho mechanika co umí Maserati?
Předchozí generace QP taky padla cenově do nesmyslných sfér, kdybys to měl a prodal, tak si za to nekoupíš ani hezkou naftovou 3er a pořád je v provozu prostě nepotkáváš. Protože to nemá kdo kupovat.

beastar
03. prosince 2018, 16:01
1

Junior kdybych nebyl včera línej, tak sem to přesně takhle rozepsal. A takhle přesně se to má. Navíc spousta těch kluků co mají 4 mio na velkej sedan už je odkojená němcem na menších modelech a jenom přirozeně koupí to nejvíc. Na co jako konečně je. To u Maserati úplně nefunguje. A obávám se že na top class v podobě věcí od AM, Ferrari atd Maserati ani s QP prostě nemá.

Ojetiny jsou obecně katastrofa. Často o Maserati uvažuji fanoušci Alfy. Bohužel lákavou cenu ojetin zabíjí servisní náklady a horší servisní síť. Spíš teda žádná:) K tomu Franzovy. Já myslim že když Maserati ojetý, tak jedině ve Švajčiarsku. Tam jsou aspoň i neznačkový garáže který ty auta dělají a znají ne jak tady.

krab
03. prosince 2018, 17:24
1

Nakonec to co tu píšete se i docela dobře odráží na ojetinách Maserati. Nejen na jejich cenách, ale rychlosti prodeje. Což je zase fajn věc pro blázny jako jsem třeba já, resp. teda větší blázny, protože já se do koupě starého Maserati zatím neodvážil :)

Pro mě by byla krásná ta IV. generace, od Marcela Gandiniho. A je to auto, který i v pěkným stavu budeš rok prodávat za 10 tis Eur ( možná se mírně pletu, ale je to můj dojem) : 2.8 Biturbo a skoro 300 koní, sice je to nejmenší QP, ovšem působí na mě nejvíc jako sportovní sedan.

Pak je tu V. generace a u ní je vidět, že prodat QP 4.2 s převodovkou Cambio Corsa a motorem se společným vývojem u Ferrari je obtížný i za ceny pod 20 tis Euro. Se toho každej bojí i já ...

Ale na pár kousků jsem se přesto kouknul v inzerci. A vážně jsou u nás hned asi 3 kusy na který by se šlo jít podívat a nestojí ani půl mega. Kolik by asi stál rok provozu a klidně mrzkých 10 tisíc kilometrů? Ty jo, kdyby to někdo chtěl sponzorovat, jedno koupím a budu mu poctivě psát čtenářům deníček :-D

Ju
Junior
03. prosince 2018, 18:15
2

krab: No bude tě to stát od "nic" až po maximálně půl milionu. Když máš peníze, čas a dílnu (nebo aspoň skladiště), můžeš podobný chuťovky klidně kupovat, jezdit dokud to dává smysl a pak to buď střelit vcelku, na díly, nebo to na díly nechat sám rozebrat. To by mě možná na starý kolena i bavilo víc než válet se jako každej třetimízák na Sicilii s děvkama. Ale pro prachy bych to dělat fakt nechtěl. Už by to chtělo nějakou hospodářskou krizičku, ať se dá na burze dobře nakoupit nějaký dividendový spoření na důchod :-)

Fa
Fandatik
06. prosince 2018, 14:05
0

Juniore, počkej na 2020/2021. Budou velké výprodeje, diví tituly budou zadarmo v Kauflandu ke každému rohlíku 10 akcií zdarma.

Můžu s klidným srdcem říct, že předchozí verze se mi líbí víc. Jinak několikrát jsem tu u různých aut zmiňoval přemrštěnou cenu (např. i8, X2, nějaké Volvo atd.) a prý to není o ceně. Tady se zase na cenu hraje, trochu nekonzistentní názory. Každopádně 4 míče je cena totálně mimo za tuto verzi.

beastar
06. prosince 2018, 14:35
0

Fandatik.... Já osobně se v tomhle cejtim konzistentní. A je třeba rozlišovat. i8 tolik o ceně není protože je to Bmw z kategorie zvláštní. Bude držet cenu a umí to být jakoby i hračka. To Qp fakt sotva. X2 mi přijde předražená taky. Ostatně jako většina těch crossoveru a suv od prémie. Nemůžeš stejně hodnotit ceny u Fabie a u Urusu. To dá rozum.

Maserati je supr. Jsou tam exkluzivní motory, dobrý materiály atd. Za 4 v téhle kategorii je to na dnešní dobu akorát tak na hraně. Navíc v ceně je konkurence fakt tvrdá. Jak sem psal v blogu a za tím si stojím. Neni to jen o ceně ale i.

ma
martinw
06. prosince 2018, 15:02
0

a jak to chodi v tomhle superluxusnim segmentu - fakt kdyz ti prodejce rekne cenu 4mio nejde dat slevicku napr. 300litru ? Tak jsme na to zvykli sockovat u vozidel nizsi stredni...

krab
06. prosince 2018, 15:15
0

Ono to je jak to píše Beastar v blogu. Ale v diskuzi by se dalo pokračovat. Cena QP 3.0 SQ4 je další proměnná. Skladová auta se v Evropě prodávájí zase trošku za jiný peníze než ty 4 mega co uvedl Honza. Snad i díky tomu, že existují ty naftové verze, "budgetové" Ghibli, které se dostalo do programů operáků se exkluzivita Maserati trochu hodně vytrácí. Takže existují na trhu ( dle inzerce) nejetá Gran Sport i Gran Lussa za ceny zhruba se slevou 30 tis Euro proti ceníku. Takže ono kdo ho chce, nakonec nezaplatí tolik jak to vypadá... otázka jak u "Scuderie" ...

Aby člověk dobře pochopil o čem tahle auta jsou, chtělo by to udělat recenzi o použitých materiálech, o míře individualizací o vůni jaká vás obklopí po nastoupení. Malé detaily, které rozhodnou.

Okolo sebe vidím víc, že se lidé pořád spokojí s tím - mám prémiovku - to je hlavní a detailů pro fajnšmekry si nevšímají. Takhle na mě působí nová BMW, pokud se do nějakého podívám, případně občas ( ne moc často) svezu. Od řady 1 po 7 se ty materiály dramaticky neliší. Působí to dobře, ale chybí tomu cosi... Kupodivu mi v porovnání přijdou luxusněji udělaná Volva. A Mercedes vážně zaostává. A to jsem okukoval zvenčí i zevnitř před nedávnem zelený AMG GTR, který je vážně drahý. Působí sestavený z příliš "sériových" a neosobních dílů. Tímhle problémem právě vůbec netrpí Aston. A Maserati by svým způsobem měla být konkurence pro Aston. Ale myslím, že si to tím, že vyrábí i "levné" dieselové varianty pohnojilo, pokud tedy jejich záměr byl ponechat exkluzivitu.

PS: Když kdekoli vidím a prohlížím v klidu novou Panameru, neubráním se pocitu, že tohle je přesně "správně" po všech ohledech. První generace hezká nebyla, uznávám, takový nahrbený hroch, ta aktuální je kvalitní, možná neosobní produkt pro leckoho, ale zapadá mi přesně do popisu luxusní limuzíny, která je natolik dobrá, že si jí majitel bude chtít řídit sám. Zkrátka sportovní business auto u kterého nikdo nemá ani na moment pochybnost, že bylo jen "nafasované" v korporátu, ale majitel ho chtěl, má rád auta, hezké věci a současně není pozér v předraženém SUV.

ty jo, to jsem se zase rozepsal o něčem k čemu mám stejně daleko .... místo Panamery bych v reálu radši vybíral něco jako starý Clio RS pro zábavu :-D A chodím ve spotovních teniskách všude a drahý hodinky jsem si taky v životě ještě nekoupil... :)

beastar
06. prosince 2018, 19:11
0

Realita bude dost často taková jak píše Krab. Jde samozřejmě koupit i to QP, nebo dokonce Panamera za různých podmínek. Skladová auta, u Maserati jsou sem tam nějaké vratky z operáku a tak podobně. Nějak extra vyjednávat o ceně právě zrovna ve Scuderii, nebo obecně kdekoliv u dealera je samozřejmě možné, ale fakt ti nikdo neshodí jakože 3 kila pro pána za to, že u nás nakupujete. Částečně jsou takové věci možné u Audi, BMW, MB. Na většinové modely. Nějaká extra akcička a slevička se prostě uplatní. Proto taky těch aut jezdí násobně více.

Hrubě nesouhlasim s tim, že dnešní Maserati má být konkurence pro Aston. To je tady nějaká vžitá chiméra u některých názorů/lidí. Naopak nasazení Ghibli bylo něco ve stylu Porsche Boxster či Lamb Gallardo. Přiblížit značku více lidem a ubrat klienty mainstreamu o třídu níž. A zase naopak neubírat klienty koncernovejm(fca) autům jako je Giulia. Těžko takový auto postavíš na pomezí Astonu a případně Bentley atd. Když ještě bruslíš na cenovým ledě, tak aby si neohrozil značku a nebylo to moc budgetově levný. U toho Maserati platíš tu historii a výjímečnou značku na kapotě. O tom je dnešní Maserati. To QP prostě tvoří nějaký pomyslný vrchol nabídky. Stejně jako naprosto běžná 7er případně Sklasse. O kterých tady někteří psali jakoby to byl tvl nějakej plebsovej sráč typu Kia Optima. Ale oni to jsou pořád hodně dobrý auta na špici poskládaný z těch nej materiálů. Cenově mnohdy v top configu i dražší jak QP! Docela blízko je filozofií Panamera. Jen trochu pro jinak smýšlející klientelu.

Prostě jednoduše řečeno QP od dealera poskládané na přání je prostě příliš drahé proti konkurenci ve třídě i mimo ni. A jak sem psal, co takhle slýchám QP je zklamání i pro FCA a Maserati a zdaleka neplní očekávání. Exlukluzivitu sere pes, když ti právě to Ghibli (tak na úrovni maximálně 5er BMW) těma OL a dalšími nabídkami drží v prodeji QP. Mimochodem proto spolu taky sdílí diesel a tak dále. Je to přesně okrajový model asi jako ta i8 u BMW když už tady byla zmíněná. Proto jí lze kde, co odpustit. Někdo si to koupí že se chce odlišit další proto, že má rád brand Maserati a je to jiný. Těch chladnokrevných lidí co myslí primárně racionálně je ale vždy víc a je jedno jestli kupuješ za 4 míče či 4 kila. Vůbec bych nezmiňoval Aston proti Maserati to možná před 30 lety. Dneska se Maserati koupe ve stejný řece s Němcema a musí si poradit stejně jako to kdysi muselo udělat právě to Porsche.

krab
06. prosince 2018, 21:13
0

Vidíš, ono to je ještě k debatě ten úhel pohledu na brand Maserati jako takovej. Slavná závodní historie po boku Ferrari a pokrokovější produkční auta než vyráběl sám "Commendatore" to je už hodně dávná historie. V 70. letech to koupil Citroen, prakticky Maserati zkrachovalo, pak se celý 80. leta trápilo s nedostatkem peněz a takový vážně asi první přelomový moderní auto, kterým se chytili zase na trhu bylo 3200 GT. Sice třeba mám radši Ghibli z přelomu 80.-90. let, ale to je fakt auto pro blázny. A až tak s pátou generací QP a novejch kupátek to začlo mít vážně zase šmrnc. Motory Ferrari i s převodovkama, nádhernej zvuk atd...

A teď tím nástupem V6 dieselů a benzínovejch V6 jako v tom testovaným, už mě třeba konkrétně to auto víc zapadá do "průměru" prémiové třídy. A proto mě třeba konkrétně přijde těžší pochopit to o čem psal Honza v testu - že je to prostě "uber alles".

Aston je dneska v lepší pozici. Ale právě vidím určitý paralely. Rozhodně v období 80. let si mohli s Maserati v otázce finanční situace podat ruce. Ještě že ty automobilky nedopadly jako Saab. A v současnosti pořád možná stejně jako Maserati Astony tu a tam zaostají v tom infotaimentu a dílčích ovládacích prvcích, ale mají pořád 6 litr V12 , takový motor už nikdo další nedrží. Jo, v tuhle chvíli Aston není konkurent s Maserati. Já to spíš napsal ve smyslu, že by bylo možná pro Maserati fajn, kdyby to tak bylo. Na druhou stranu jestli potřebujou v tý celkový strategii mít i vyšší prodejní čísla, musí jako to udělalo dávno Porsche nasadit i ten nafťák i ta SUVčka....

beastar
07. prosince 2018, 04:16
1

Porsche pochopilo dávno předtím, co je třeba udělat. Zrovna v těch 80. letech na tom taky nebylo tak jako dnes. Ostatně éra až dnes ceněných transaxlů o tom dostatečně svědčí. Dnes dělají co? Svoje legendy který jedou na vlně nostalgie a historické návaznosti. A svůj brand propůjčili i moderním trendy věcem. To bohužel Maserati respektive majitel značky pochopil příliš pozdě. A dneska už těžko tu ztrátu doženou. Z pohledu FCA je to docela pešek. Přijít o další domácí brand po Lancii by byla fakt katastrofa. Obvzláště potom co ty zlý Němci na co šáhnou promění ve zlato. Jak to asi dělají. No nic to je na jinou debatu. Že nedopadlo Maserati jako Saab je dílo náhody a zásluha asi možná z dnešního pohledu hodnotnější historie a cuore sportivo dolce vita pičo image.

Trochu bych to QP přirovnal ke svejm teniskám vod LV. Už to dávno takový tenisky jsou jenom o brandu. Ty kokoti to rozhodně neušijou a nenavrhnou 3x líp jak DC, nebo Dickies whatever.... Jenže si za to prostě Lojza Vytónů klidně tu paletu řekne a ty ji dáš. Protože kupuješ odlišnou věc s prestižním znáčkem. Argumentace že pro to jdeš srdcem je sice dobrá. V hodně případech ale kulhá na obě nohy. A je to nakonec i trochu póza. Odlišit, ukázat se, blýsknout se! O tom je Maserati. Podle mě to samozřejmě není špatně. Protože pravej opak je Audi (třeba) Koupíš brand v balení co většinou nenadchne (až na pár extraordinery modelů) supr zpracovanej a ztratíš se v davu budeš cool ale v klídku. To jsou ty dva rozdílný přístupy. Aston je dneska dost jinde jak Maserati a to ve všem. Možná tam historický paralely najedeš. Nicméně to najdeš takový nuance i s českou Tatrou a co dělá dnes že. Navíc prestiž značky bourá nakonec i značná nespolehlivost ojetin typu 3200gt a QP V. Paradoxně ty 80s modely jsou docela zajímavý a možná trvanlivější jak ty s té modernější tlusté éry. Jako logický vyústění situace je takový, že dělám diesel a V6 a držim kvalitu někde na pomezí prémie a výlučnosti. Já jim v tomhle fandim má to smysl. Jasně z pohledu nadšence (jak řiká jens koubků) je to takový diskutabilní. Nicméně kolik těch lidí co tady k tomu má prupovídky skutečně půjde a koupí si Quattroporte někde.... kdekoliv. Takže asi tak.

Vencos
02. prosince 2018, 21:09
3

Z jinýho světa. Jo. Z minulý dekády. To auto je starý. Ale nikomu to nevadí, protože tradice blabla. Proti relavantímu Audi je tam ta dekáda vidět. Je to bájecný a svělý a to nepatrný zpátečnictví tomu dáva něco specíalních pocitů, který se skvěle píšou, leč blbě prodávaj... Nejcenější na Maserati je ten sound slavnýho jména, kterej žije z historie, kterou ale dneska možná už moc potencionálních zákazníků nezná... Nalepit ten znak na Jeep Grand Cherokee by nemusel bejt blbej nápad..

reagovat
Co
Core
02. prosince 2018, 21:41
-3

https://www.sauto.cz/osobni/detail/mazda/mx-5/18036597?goFrom=list
Ahoj,nemate nekdo cas se se mnou podivat na sporilov na tuhle krasku?odmena zarucena,jo a nehlaste se vsichni..staci jeden....

sheogh
03. prosince 2018, 17:49
0

To je dobra nahoda - kdybych sel do autosalonu Maserati pro QP, vybral bych si uplne presne takovou barevnou kombinaci interieru :-)))) Zasah do cernyho :-)

reagovat
Ha
Habakukk
04. prosince 2018, 10:41
0

To je ten stejné motor co má Giulia, Ghibli ? No jako u auta za 4míče by to chtělo aspoň V8 a 430koní je jako sakra málo. Když už nemám ty hi-tech hejblátka jako konkurence tak by měl mít aspoň poctivé motor a vzít má samozřejmě kde.

reagovat
ToMyx
04. prosince 2018, 14:48
0

Moc pěkně napsaná recenze! Quattroporte jsem měl možnost prohlédnout si staticky ve firmě co myje interiéry. Nevím co to bylo za výbavu nebo motor, ale dojem to na mě udělalo parádní. Tady by na volbu rozumem nebyl vůbec prostor.
Asi jsem trochu zamrzl ve starých dobách. Nepotřebuju všechny ty moderní elektronické vymoženosti, které mi sahají na brzdy, plyn nebo dokonce na volant. Které mě hlídají, jestli nemám náhodou špatnou náladu, varují mě, že jsem zapomněl spárovat mobil a napsat manželce :-) Chci se spolehnout jen sám na sebe. Na svoje končetiny, smysly a na svůj úsudek a za případné chyby nést následky. Tohle auto je pro mě v současné době ztělesněním principu, kdy není třeba kupovat na kvantitu (výbava), ale na kvalitu (krásný design, ušlechtilé materiály, dechberoucí zvuk a skvělé jízdní vlastnosti). Quattroporte bych si dokázal představit jako ideální auto do garáže na těch 5-10tkm ročně jen když je krásně a sucho.

reagovat
sheogh
04. prosince 2018, 15:14
0

vidim to uplne stejne. Zastaralou navigaci mam v pazi a absenci lokatoru nejblizsiho KFC taktez... Ale zase chapu druhej pohled na vec, ze kdyz si to chces koupit novy, tak v te cene moc kompromis delat nechces...

ToMyx
04. prosince 2018, 15:26
0

Uvědomuju si, že nebudu úplně cílovka :-D



Poslední komentáře

Poslední inzeráty

Buick Skylark GS 1972
Buick Skylark GS

1972 rok výroby
250 koní výkon
5 700 ccm objem

Ford Mustang V8 289 CUI, automat 1966
Ford Mustang V8 289 CUI, automat

1966 rok výroby
220 koní výkon
4 700 ccm objem

Chevrolet Aveo LPG,KLIMA 2008
Chevrolet Aveo LPG,KLIMA

2008 rok výroby
92 koní výkon
1 400 ccm objem

Chevrolet Blazer K5 1981
Chevrolet Blazer K5

1981 rok výroby
100 koní výkon
6 200 ccm objem