načítám data...

Syrové a s dostupnými díly. Co je to?

30. března 2023, 14:33 40 komentářů Stanley

Hledám syrového víceválcového parťáka pro život. ZN: nekouřím

zobrazit celou galeriiStanley Stanley: Syrové a s dostupnými díly. Co je to?

Čaute, potřebuju poradit. Abych to grafomansky uvedl: mnohokrát jsem slyšel, že až dospěju, začnu vidět smysl v "praktických" vozech. No, nedospěl jsem, zato vcelku svižně stárnu. A pořád je to to samé – ani prd mě nezajímají dýzle, koncerne a další jeleně. Abych nekecal, praktický povoz doma máme a to stačí. Můj vlastní motoristický život je rozdělen na dvě zábavné části: starý vránoidní šestiválec a hothatchovsky typický oturbený čtyřvál.

Což o to, jízda ve čtyřválci je skvělá, motor v součinnosti s turbem je skvěle naladěný a jemně lineárně dává zapomenout, že tam to fuj fuj turbo je. Dokonce to má – nad třemi tisíci – i zvuk, který se dobře poslouchá.

No a pak je tu herka. Už kdysi jsem si slíbil, že se ji pokusím sám opravit, ale lhal jsem. Ano, zkusil jsem to, ale řekněme, že opravy mechanických věcí nebudou má parketa. Herka herečka pak dva roky stála a koukala se do prázdna. Nebyla ok, a tak jsem ji nechtěl trápit. Jen jednou za čas jsem ji nahodil, dolil olej a kapalinu, naplánoval dvě kolečka kolem bloku a zase spát. Jenže ony to nikdy nebyly dvě kolečka, pokaždé jsem se nějak zapomněl. Se zahřívajícím se motorem postupně stoupaly otáčky, zahřívala se také řidičova hlava a na jeho obličeji se tvořil rohlík. Pokud jste někdy slyšeli o magorovi, co už podesáté projel kolem se zpívajícím šestiválcem s vlajícími pavučinami, tak víte, kdo to byl. Jasně, do vyšších otáček jsem se nepodíval, jednak auto fakt není v kondici a druhak obec. Ale i to stačilo, dostal jsem zákeřně tolik emocí, abych pak na to musel po zbytek dne myslet. Je mi líto, ale moderní auta tento typ rohlíku doručit neumí. Pardon – mají zrcadlení displeje telefonu a 500 koní, bomba!

Řekl jsem si dost, auto musím dát opravit. Servisák mi dal seznam dílů k sehnání a já jsem nažhavil internety. A právě tady padla kosa na kámen. Za pouhé dva roky se trh s náhradními díly změnil tak, že nejde sehnat téměř nic. Ani Polsko, ani UK. Převodovku jsem sháněl tři měsíce, celkem 2 nabídky. To jsem prostě prokoučoval.

Konečně tedy přejděme k jádru pudla. Nutně potřebuju náhradu. Tedy moje MG je aktuálně opravdu u doktora, ale kdyby náhodou. Takže potřebuju starší šesti až osmiválec, sedan nebo kupé, řekněme 1998 – 2010, se syrovým a poctivým projevem. Musím cítit, že mačkám brzdu a musím cítít, že mačkám spojku. Musí to řadit pevně a rázně. Po studeném startu to musí zavrčet tak, že člověk pocítí slabost v kolenou a zase se objeví ten rohlík. Musím prostě cítit stroj. Žádný jemnovozík s kárplej pro jakoby páníčka v košilce a pastelovém svetýrku, jakoby, viď? Trochu jsem si zapřeháněl, ale asi víte, jak to myslím. Chci prostě starou školu, ne nutně sportovní. A co je horší, měla by nejlépe stát do 350 tisíc, raději méně, a co je ještě horší, musí na ni být stále dostupné náhradní díly, klidně ze zahraničí.

Mě napadají (z důvodu neznalosti) jen asi E46, 350Z a Mustang 5. generace. Možná i Chrysler Crossfire? Ale nevím nic o servise a dílech. Ta 350Z je možná trochu z kola, mám psychický blok zaplatit za auto, které o 2 roky mladší bylo o 100 tisíc levnější. Napadá vás něco?

Zatím teda nic nekupuju. Ale pokud to s MG nevyjde, chtěl bych být připraven.

Nelíbí se Vám reklamy, ale líbí se vám blogy?
Podpořte nás, pořiďte si VIP členství a užijte si autíčkáře bez reklam.


Pro přidání komentáře se přihlašte nebo registrujte

Komentáře

StreetPro
30. března 2023, 15:54
2

Drahý trpící, řeknu vám to otevřeně, máte problém. Dobrou zprávou je, že jste si jej dokázal přiznat a jste připraven nést následky. Špatnou informací je, že jako lidový léčitel - amatér, vám mohu doporučit pouze e92, bez nároku na proplacení od pojišťovny. Kombinujte ji s n54 na lačno, použijte zadní náhon a smiřte se s vedlejšími účinky. V případě těžšího průběhu lze alternativně nasadit e36 s S50.
Příští sezení dle dohody zde.
S úctou, ten s klíči.

reagovat
Stanley
31. března 2023, 11:06
0

Děkuji, ano, mám problém. Dosud jsem používal tzv. přímočaře pohodlnou metodu: problémy a nedostatky jsem si plně přiznával, avšak nedělal jsem s nimi zhola nic. Medikace v podobě e92 nezní špatně, dokonce se mi tato forma léčby líbí. Nicméně jestli ustala výroba dalších šarží léku v roce 2020, jak píše Váš kolega níže, obávám se nežádoucích účinků po ukončení dávek.

Každopádně děkuji!

HeavySmoker
30. března 2023, 17:24
0

Veľa dielov na BMW sa prestalo nedávno vyrábať. Rôzne gumené tesnenia, interiérové diely atď. začínajú byť problém aj pre relatívne nové autá čo ma nesmierne irituje. Dátum ukončenia dodávok zhodne rok 2020, neviem čo sa vtedy stalo, asi solárna erupcia. Ten Mustang a americká scéna k nemu by mi dávali viac istoty že je možné zohnať všetko a kedykoľvek, aj keby to šlo celé týždne zo štátov. Veľa šťastia s výberom. Osobne by som opravil MG, zjavne jazda v ňom robí radosť a na rozobratú prevodovku terba mať v garáži miesto.

reagovat
Stanley
31. března 2023, 11:10
0

Hm, zrovna do BMW jsem (bez opodstatnění) vkládal naděje. MG bych velmi rád měl opravené, snad se povede. Ale jsem na vahách, co dál. Díly jsou v současné době na tom tak, že by se z auta nejspíš musela stát víkendovka na letní srazy, a to není úplně můj směr.

Ronoath
30. března 2023, 19:08
2

Já ti tedy neporadím, ale ty obrázky jsou skvělé. Hned bych něco pořídil pro doplnění obýváku, maluješ i na plátno?

reagovat
sheogh
31. března 2023, 08:20
1

Presne, i ten styl je uplne super :)

Stanley
31. března 2023, 11:23
2

Díky kluci :-) Na plátno bohužel nemaluju, před více než 20ti lety mě chytla digitální kresba/malba a baví mě dodnes. Co dělám, tak printy na papír, plátno nebo tričko. V tom ale není ten punc originality a dotek ruky umělcovy :-) Tady foto kousku Caymana, co jsem pro někoho dělal. Je to na plátně, je to pěkné, ale je naprosto jasně viděl, že to není "fyzická" malba.

Jakub Pospíšil
30. března 2023, 20:43
1

Nejsyrovější a podle mě i nejzábavnější bude Mustang, ale sehnat V8 s manuálem co nebude stát nesmysl a nebyla hodněkrát otočená kolem stromu nebude úplně na jedno odpoledne.
E46 co není uplně dojetý "drift wagen" a má víc jak čtyři válce stojí fakt hodně peněz, protože to "chce každej". Crossfire mi jízdně přišel jako čistokrevné GT bez sportovních ambicí, ale možná jsem je jen neuměl vykřesat.

-
Komentář upraven 30. 3. 2023, 20:49:40

reagovat
Stanley
31. března 2023, 11:27
0

Mně se zdá, že ten Mustang by šel kolem 350 - 400 pořídit, což? Pravda, je to víc, než jsem chtěl dát. Dívám se spíš na předfl, je sice slabší, ale má prý mnohem lepší zvuk.
Já ani nehledám tak sport, jako spíš mechanickou přímočarost, i když jo, ono se to samozřejmě překrývá. Čistokrevným GT myslíš to, že to bude prostě pohodlné odtlumené auto?

Mechanik
31. března 2023, 12:48
0

Mám dvě E46, myslím že v návaznosti na MG by to pro tebe mohlo být. Je potřeba jít po silnější šestce v M paketu, sportovní podvozek.
Ono totiž ty E46, umí to bejt auto pro důchodce který nepředjede ani kamion a taky to umí být velmi dobré sportovní GT. Samozřejmě, každý si pod pojmem představí něco jiného. Svezl bych se, být tebou a obrázek si uděláš sám, jsi přece umělec, nepotřebuješ radit v tom jak máš vnímat svět.

Sa
Sato
31. března 2023, 20:55
0

ad Crossfire, kamarat ma SRT6ku, kdesi v anglicku si nechal upracit kladku na kompresore, +intercooler a take tie serepericky okolo, a tlaci to nejakych cez 400koni surovost sa tomu rozhodne upret neda.. ale zase, hydromenicovy automat... mechanicka priama vazba to proste nie je

Stanley
03. dubna 2023, 17:05
0

Mechanik: já jsem E46 s R6 měl, takže názor mám. Spíš mě u ní zajímaly ty náhradní díly.

Sato: jo, jak tu čtu ty komenty o Crossfire, asi to bude případná poslední možnost. 400 koní úplně nepotřebuju, ale aspoň trochu mechaniky bych cítit chtěl.

Or
Oris
30. března 2023, 20:59
0

MB E500 Coupé, bude to dražší, ale atmosférický osmiválec potěší pokaždé. Jen to bude s Automatem :-(
Pokud BMW, pak by mohla klapnout 130i nebo Z4

reagovat
sheogh
31. března 2023, 08:24
2

Za 350 poridis krasny a syrovy C55 AMG s naprosto navykovym motorem :-)

reagovat
wdave_t
31. března 2023, 09:34
0

C55 je super - já mám teda C32 - ale doporučil bych ho spíš jako daily. Na víkendy to podle mě není dostatečně jebnutý a chybí manuál.

sheogh
31. března 2023, 10:23
0

Jako jo, je to takovy uz dospely auto, a chybejici manual by mohl byt prekazka. Zase kombinace toho motoru a super podvozku dela instatni rohlik od ucha k uchu :-) A teoreticky, kdyz by se to ozdobilo nejakyma tema trubkama treba od pana Akrapovice, tak to bude i toporit chlupy na krku :-)

Stanley
31. března 2023, 11:33
0

To nevypadá špatně. Ale tam dám tu samou částku, za kterou jsem nakoupil, i za roční servis, ne? :-D

Vavris Vavrisovic
02. dubna 2023, 11:34
0

C55 by naservis nemusela být úplně zabijačka. Ale určitě tam budou bolestivé položky.

sheogh
02. dubna 2023, 14:21
0

U AMG obecne budou drazsi veci, co jsou AMG-specific. Tzn motor a podvozek. Zbytek je normal Cecko :-)

wdave_t
03. dubna 2023, 09:47
0

C32 mám rok a půl a zatím jsem dělal jen běžnou údržbu, takže nedovedu říct. Příště mě čekají brzdy, ty budou určitě docela drahý (radši jsem nekoukal), ale když ty jsou tak strašně dobrý, že jim to i odpustím :D (Ne že bych měl na výběr)

Jimi
31. března 2023, 10:04
0

Chce to změnit požadavky, nebo cenovou hladinu. Tohle trochu fungovalo před pár lety. Od Euro 5 je to více méně složitější a hlavně dražší servisně. Vcelku obtížně řešitelný problém, pokud není dobrá dílna. Nechám se taky radši inspirovat dalšími trpícími.

reagovat
Stanley
31. března 2023, 11:29
0

Jo, to je taky cílem mého dotazu - třeba zjistím, že je to bohužel málo peněz.

Sa
Sato
31. března 2023, 11:11
0

nikde nevidím nutnost RWD, čo teda alfa 156 GTA? Ak teda ešte nejaké existujú.. na bazosi aktuálne len kombi :(

reagovat
Stanley
31. března 2023, 11:31
0

RWD není nutné, i když by bylo lepší. Na Alfy obecně jsem se poptával už dříve, protože mě pálilo nevlastnictví GTV, ale prý bych si dostupností dílů oproti MG moc nepomohl.

StreetPro
31. března 2023, 13:29
0

K trvalé korekci ústních koutků lze nasadit Lotus Elan turbo, oproti MG už nebude collateral damage na b.ú. zásadní issue :-)

Sa
Sato
31. března 2023, 20:48
0

stanley ja som tedna na alfu nemal nikdy ziadny problem nic zohant, ale uznavam ze nemam vela skusenosti. 147 toho az tak vela nechcela a 156ka bola v dobe ked som ju mal este nie tak stare auto.

streetPro: nemyslel si esprit turbo?

Ak je cielom akasi surovost tak by som urcite siel po starsom aute v manuale. Akurat som sa vratil z projizky v m135i (automat), bolo super, ale to co popisujes v blogu tam trochu chyba. Predpokladam ze e92 nantom bude o nieco lepsie (nemam priamu skusenost len s e87) ale asi by som stale hladal o generaciu dozadu. Preto ma napadla 156ka, auto moralne z '97 a vyroba +-2003.

StreetPro
01. dubna 2023, 08:32
0

Tak Esprit Turbo je trochu jinde finančně, ale Elán má být řidičský fwd top ten, navíc kabrio, snesitelné udržovací náklady… https://www.carthrottle.com/post/nrrpdod/

beastar
31. března 2023, 14:26
0

K tomu Crossfire. Základní 3.2 v tom jede více než dostatečně. Dokonce si myslím že to má šanci nabídnout tu mechanickou stránku věci. To auto opravdu pracuje občas to v něm poctivě vrzne. Jenže... Podvozek je prostě spíš typicky komfortní nejde to úplně hezky do zatáčky. Protože řízení je spíš pomalý a takový netečný. I když vnímat přes něj auto docela jde. Ve vyšších rychlostech se to v pokusech o rychlejší průjezdy dost naklání.

Je to prostě kompromis. Zase jich moc nejezdí vypadá to exoticky na rozdíl od starých BMW. Díly jsou na to z části dostupné dobře ty společné s Benzem. A pak středně dobře to ten zbytek. Proti MG samozřejmě nesrovnatelně lepší. Jo a má to teda schopnost skutečně dobře tě usadit do sedadla jako ve sportovním autě.

reagovat
Stanley
03. dubna 2023, 17:10
0

Jo, oukej. Crossfire půjde na žebříčku níž. Já jsem to i trochu čekal.

Is
Iskar
31. března 2023, 17:44
0

Do rozpočtu sa zmestí aj Cadillac CTS druhej generácie, ktorý celkom s prehľadom spĺňa všetky vyššie uvedené požiadavky:

https://auto.bazos.cz/inzerat/166710193/cadillac-cts-36-benzin-manual-229-kw.php

reagovat
Stanley
03. dubna 2023, 17:11
1

Ten se mi líbí dost, dokonce jsem o něm před lety uvažoval a i zapomněl. Zapisuju si :-)

Vavris Vavrisovic
02. dubna 2023, 11:43
0

Ježiši ty obrázky jsou boží!

Myslím, že míříš dobrým směrem.... 350Z rozhodně jo - není to prototyp sporťáku, ale má to myslím všechny aspekty, které hledáš.. stačí to podpořit výfukem.
Staré Camaro Z28 s manuálem by taky mohlo být cestou (jen nějaké najít - ale třeba před 2 roky šlo hezké manuálové za 180)Na Camara a Stangy bych rozhodně kouknul do PL - jasně, většina jsou US verze po nehodě - jenže většina těch nehod jsou jen plechy a ceny jsou mnohem příjemnější než v tuzemsku.

Teď mě nebudeš mít rád, ale Golf R32 má za mě jeden z nejkrásnějších (nejen) šestiválcových zvuků - i když celkově to auto obhroublé asi není...
Zmíněné C32 AMG nebo C55 AMG zní taky jako zajímavá (i když poněkud riskantní) cesta...

Pak tu jsou BMW Z4 - vzhledem ke zbytku trhu mi ta auta přijdou fakt podhodnocená, respektive za dobré peníze.

Další věc, kterou nechceš slyšet - S4 B6? Nebo klidně B5? možná méně syrovosti, ale v prvním případě skvostný V8 a v tom druhém hutný turbopotah

Pak by mohla být bezpečnou variantou 130i. Rozpočet vyjde s rezervou a když se to rozrošťákuje nějakým výfukem... ;)

reagovat
sheogh
03. dubna 2023, 10:22
0

Ten Nissan me laka taky, ale spis bych bral 370, 350 ma fakt serednej interier (ono celkove to neni uplne nejhezci auto), ale zase ja jsem rozmazlenej. Treba tato vypada skvostne: https://www.sauto.cz/osobni/detail/nissan/370-z/188856054

Stanley
03. dubna 2023, 17:22
0

Vavris: díky, někdy mě ten automobilismus chytne :-D no jo, 350Z je taková jistota, teda až na díly - o těch nevím nic. Ale už se z toho dělá vzácnost, jako dřív z toyobaru, a to moc nemusím. To Polsko je super nápad, už jsem tam pár věcí prošel a vidím, že bych koupí v CZ docela prohloupil.

Ééé... R32 má naprosto skvělý zvuk, to jo, ale stejně jako Audi, to nejde. To před domem nemůžu vidět. Až na R8 samo, ale to jiný příběh.

Jinak Z28, Stang, Z4 a 130i si zapisuju.

sheogh: tak už se to skoro stalo: 350Z stojí stejně jako 370Z :-)

ro
rock
02. dubna 2023, 12:41
0

Asi bych cvičně prověřil, jestli by se z mé (tvé) ZS 180 aktuálně postávající u doktora a té, co je k mání v Berlíně za 1900 E nedala poskládat jedna funkční.

Jinak bych vzhledem k původu toho MG a v zájmu zachování kontinuity přemýšlel třeba o Hondě Prelude, ale uzávám, že má nedostatečný počet válců.

reagovat
Stanley
03. dubna 2023, 17:26
0

No, to by byla dobrá cesta, modrou mám navíc nejraději. Jsem bohužel dlouhodobě nemocný, a než budu moct, to ZS bude nejspíš pryč.

Prelude jsem měl kdysi půjčenou od Vavrise, ale mně ZS přišlo o dost zábavnější, Prelude byla spíš gétéčková. Možná jsem se jen nestačil sžít. Každopádně designově je Přeluda skvělá.

Pkr
04. dubna 2023, 10:22
1

Ahoj, tak odpověď je jasná ne?... -> Corvette C5 v manuálu.
Pokud hledáš syrovost tak tady ji najdeš. Díly no problemo.

Pak mě napadá camaro RS V6 - nemyslím že je nutný osmiválec :-)
a z fwd audi S5 V8 (dá se najít s manuálem).

Jinak co tu zaznělo a mám vyzkoušeno je 350Z. Ale souhlasím, taky se mi nechce akceptovat
ty současné ceny :-D.

Z4 neznám, ale vzhledově a stylově mi nesedí.

reagovat
Stanley
05. dubna 2023, 13:11
0

Čau, ta C5 už je asi mimo cenově, ale třeba to tak v budoucnu dopadne - má to všech pět pé.

V6 Camaro nejde, když ameriku, tak leda V8. Bezdůvodně, jen pro pocit :-D Všude jinde je ale V6 velmi žádoucí. A audi ne, to je bohužel značka, kterou doma nějak nechci.

Jo, 350Z je taky auto, které splňuje řidičsky vše, co právě teď hledám. Ale ceny rád nechám těm, co to pak budou s "těžkým srdcem" prodávat.

Pkr
05. dubna 2023, 14:05
1

Narovinu si myslím, že 350Z před 2 roky za +- 200k byl úlet a hodně dobrej deal.
Těch 300k je v dnešní době asi OK. To auto opravu nabízí hodně a možná dokonce čím je starší,
nebo spíš čím jsou ostatní auta novější :-D, tak tím je to lepší zážitek.

C5 se dají za 450k, což už je jen o jednu dovolenou na Šumavě pro čtyřčlennou rodinu víc než 350Z :-D

Stanley
07. dubna 2023, 09:33
0

No jo, jenže 350Z za 200 tisíc byly ty nejvyjetější, kde by člověk vzápětí dost zahučel do servisu, takže to reálně deal moc nebyl. Souhlasím s lepším zážitkem v kontextu nových aut. Přesně to se mi stalo s MG :-)

S tou dovolenou je to ošemetné... Vzhledem k tomu, že už další auto nepotřebuju a jen ho chci, dám vždycky přednost té dovolené a dalším zálibám. Ale chápu, jak to myslíš. :-)