načítám data...

Hitparáda nejdebilnějších frází automobilových novinářů podle Kraba

10. dubna 2019, 17:00 34 komentářů krab

Vážení přátelé, místo perexu uvedu raději neprůstřelný „disclaimer“. Rád si dělám legraci sám z vlastních hloupostí, ale klidně i z těch co natropí kolegové automobiloví novináři, do jejichž klubu jsem se zkrátka před časem vetřel. Pokud se konkrétní osoby v následujících řádcích poznají, věřte stalo se to tak díky podobnosti čistě náhodné.

zobrazit celou galeriiPetr "Krab" Jeřábek: Hitparáda nejdebilnějších frází automobilových novinářů podle Kraba

Nedávno jsem tu na Autíčkáři cosi komentoval ve stylu, že závěr článku jsou jen samá klišé, takové ty fráze automobilových novinářů. A pak jsem se zamyslel. Ve skutečnosti je používám také. Není snadné se jim vyhnout a někdy si tak říkám, že naši čtenáři musí mít našich „zkušených“ naučených větiček plné zuby, případně se nám v lepším případě jen vysmívají. Vavris už kdysi dávno na to téma zabrousil se svým hejtem. Pokud jste nečetli, najdete to zde. A které jsou ty nejdebilnější ze všech podle Krabova čtenářského oka?

A s touhle bombou na konec….

Vlastně s ní začínáme. Problém číslo jedna automobilové novinařiny je fenomén s anglickým názvem Top Gear. Všichni do jednoho občas a někdy dokonce skoro pořád podvědomě kopírujeme ty tři dneska už prošedivělé pupkaté pány, kteří přinesli zásadním způsobem humor i do světa automobilové žurnalistiky. Přečtete si libovolný starý článek od Vladimíra Dolejše nebo možná ještě od Milana Jozífa ve starém Světě motorů a dozvíte se všechno okolo techniky, zkrátka míry, velikosti, výkony a spotřeby. Psaní o autech je technická literatura a asi je to tak i správně. Jenže tomu chybí co? No přeci humor, nadsázka, zhusta ztvárněná nesmyslnými přirovnáními, která když použijete, automaticky kopírujete Jeremyho Clarksona. A co se s tím dá dělat? Milý čtenáři, asi se s tím zkrátka musíš smířit!

Brapapapapa, prásk bum a auto uhání jako vystřelené z praku

Konečně máme v rukou to vysněné auto. Jsme nadšení, protože jsme alespoň na pár dní vyměnili volant svého obstarožního křápu za nové, plně natankované sportovní auto v hodnotě několika novinářských ročních platů. Případně nás některý z laskavých čtenářů nechal projet svou legendou z plakátů. A my vám prostě ty zvuky, ty vůně, to dětinské nadšení musíme nějak autenticky předat. A často u toho působíme jako legrační „čichači“ benzínu či „pijáci“ motorového oleje.

Ťuknu do brzdy a pak jdu do plynu…

A co víc, někdy sami sebe posíláme rovnou do plynu. „Brzo jdu do plynu, čekám, než se turbo nafoukne a fíííí, letím jako neřízená střela a pak tam kopnu trojku a divadlo se opakuje“. Tu větu jsem si teď vymyslel, ale může patřit k testu libovolného rychlého sporťáku s přeplňovaným motorem. To víte, že dvojsmysl s tím plynem si v tu chvíli neuvědomíte, že turbo se nenafukuje jako balón, jen plní tlak v sacím potrubí a trojku tam rozhodně nekopu jako při tréninku na fotbale, ale normálně zařadím rukou. A o divadlo více méně vůbec nestojím, tím spíš, pokud by mezi diváky zrovna měla stát i policejní hlídka.

V zadku cítím přesně to, co potřebuji…

A tohle jsem prosím v jednom textu, no možná už jich bylo víc, napsal já osobně. Pochopitelně, že jsem neměl na mysli ani čípek ani to horší, co si asi teď rychle dovedete domyslet. A víc k tomu dodávat asi netřeba…

Kdybych tak tušil, že se mě auto pokusí za chvíli zabít…

Ve skutečnosti se auto snaží udržet toho nešikovného řidiče naživu, a to kolikrát přes jeho pevnou vůli se zkusit kolosálně vybourat. Pochopitelně, když jste ten novinář přes auta, za volantem to umíte snad ještě lépe než Saturnin, který kdysi závodil pro Bugattiho. Takže se zásadně hned vypne veškerá kontrola stability, pokud to v tom autě ještě jde, všechno okamžitě na „sport +“ a děj se vůle boží.

A na dálnici vás nezostudí ani naftová Octavia

Máme v rukou rychlé SUV, které je sice na naftu, ale má ty správné sportovní odznáčky. Co s ním? Zatáčku pořádně projet neumí, to ti soudnější z nás pochopí hned na začátku. Nezbývá než konstatovat, že v přímce jede rychleji než Octavia TDI nebo Ford Tranzit, zkrátka ta nejrychlejší auta, jaká vůbec v běžném provozu můžete potkat.

To auto je strašně nádherný, strašně skvěle se v něm sedí a strašně dobře se ovládá

Nadužívání stále stejného výraziva. To je problém, který se spíš objeví na videu než v psaném textu, tam si to po sobě stihnu přečíst a případně různá slova proházet, a takzvaně učesat. Ve videu to nejde, tím pádem občas vznikají humorné pasáže, především když moderátor i řídí i komentuje zároveň. Sám to neumím, ale to neznamená, že bych si z toho nemohl dělat legraci, že? 

Auto vykružuje učebnicový oblouk

Nesmyslných přirovnání nebo atributů by se nalezla pěkná spousta. Taky marně přemýšlím, kde se dá na silnici najít učebnicový oblouk, přitom podle textů mnoha automobilových novinářů ho vykružují „chirurgicky přesně“ v každé druhé zatáčce. Nevím, učebnice bývají hranaté a k chirurgovi bych se chtěl podívat ještě míň.

Odvěký souboj vrcholí

Nesmyslný titulek lákající na už méně atraktivní obsah vyplněný objemem nezajímavých pilin, které jen prodlužují jinak pěkně nezajímavé téma. Myslím, že na tuhle frázi jsem narazil někde u srovnávacího testu Fiatu Tipo se Škodou Rapid, nebo v něčem takovém. Zkrátka bylo potřeba navodit atmosféru, že nějaká dvě průměrná auta ze třídy průměrných aut spolu svádějí lité souboje už od pradávna.

Poctivý manuál z té staré správné doby

Co dneska poctivého není? V Lidlu si můžete koupit poctivý pecen chleba, jen trochu rozmražený a z těsta polské velkovýrobny. Zrovna tak vedle v regálu narazíte na poctivou gulášovku z pytlíku. A co je ten „poctivý manuál“? Prostě auto, které nemá automatickou převodovku. Pochopitelně ho tak jakožto petrolheadi máme rádi, pochází z doby, která už byla, té zaručeně lepší. A já vim… já k těm lidem patřím taky. Směju se totiž sám sobě. Co naplat, že je nás málo a proto ty „poctivé“, zaručeně „domácí“ manuály v autech už téměř nikdo nekupuje.

A nakonec? No přeci dobrá káva

Víte co? Jsou i takoví automobiloví novináři, kteří na to jdou velmi fikaně. Místo citoslovcí zaplavujících čtenáře hormony štěstí, si prostě půjčí například brčálově zelené BMW M3 a jedou s ním – na kávu. A pak si lehce postěžují, že je jeho karbonové lízátko umístěné moc nízko a špatně se s ním parkuje u vysokého obrubníku před oblíbenou kavárnou na Smíchově. Případně zaparkují „svůj“ nadupaný Ford Mustang edice Bullit před oblíbeným barem v provinčním městě a jdou si dát svůj obvyklý míchaný drink. Místo toho přece mohli využít situaci, natankovat plnou nádrž vysokooktanového benzínu a celou noc chirurgicky přesně trefovat apexy těch nejvíc učebnicových zatáček ve svém okolí. Laškovně pohodit zadkem s vypnutou stabilizací, co naplat, že se by se je auto pokusilo zabít. Prostě by jen lehce ťukli do brzdy a hned šli co nejdřív do plynu. Poctivý osmiválec ze staré školy by olízl v sedmi tisících omezovač, ozvalo se brapapapa, novinář by tam kopnul trojku a svou skvělou vysněnou práci by si nesmírně užíval.

A co vy Autíčkáři? Napadne vás nějaká další hodně srandovní debilní fráze, kterou často používáme?

PS: fotky s tématem vůbec nesouvisí. To jen, kdyby se nad tím někdo náhodou zamýšlel…

Nelíbí se Vám reklamy, ale líbí se vám blogy?
Podpořte nás, pořiďte si VIP členství a užijte si autíčkáře bez reklam.


Pro přidání komentáře se přihlašte nebo registrujte

Komentáře

Stanley
11. dubna 2019, 08:19
1

Mně klišoidnost ani tak nevadí, holt čteme všichni všechno, za ty roky už máme ty nejpohodlnější obraty v hlavě a používáme je. Ať už novinářsky nebo v životě. Např. v recenzích telefonů je každý telefon stylový nebo elegantní. Nic jiného :-) Kdysi jsem psal recenzi svého auta kamsi na jiný server a taky jsem použil klišé. A to jsem si tehdy myslel, že jde o můj výraz :-)
Co mi ale vadí, je přejímání anglické gramatiky do češtiny. Nejvíc učebnicových zatáček. Proč se novináři bojí napsat "nejučebnicovějších zatáček"? Toto používá úplně každý český novinář (nejen na autíčkáři) a všichni se svorně vyhýbáte českému skloňování. Fuj! :-)

reagovat
krab
11. dubna 2019, 09:48
0

U těch "klišé" se člověk vážně jedině musí umět pak zasmát sám sobě a občas je do textu stejně vrazí, jde o to, jak originálně. S tou češtinou - to je vůbec téma. Já teda jak tady píše kolega Pólin "Čapek" vážně nejsem, ze slohů na gymplu jsem míval postupně z jedniček trojky, čím víc jsem jich napsal, tím horší známku z češtiny jsem dostával. Diktáty bývaly často za čtveráka...

Čeština je podle mě zbytečně složitá a málokdo té gramatice vážně rozumí. A pak se z toho dělá takové "elitářství". Kdyby byla vůle pravidla zjednodušit, byl bych pro. A že přejímáme anglická slova i gramatiku? To je prostě vývoj. Je to ve všech jazycích, nebo v mnoha. Já třeba pracuju hodně s Taiwanci. A když si telefonujeme, tak si všímám toho, že tu a tam ( a není to výjimečně) rozumím nějakýmu slovu - řeknou ho ve větě anglicky i když se baví mezi sebou. Ptal jsem se na to a je to takový trend - jak se všichni usilovně učí anglicky, tak pak v práci používají i když mluví mateřštinou dost anglických slovíček, protože je pro ně zkrátka snazší najít anglický výraz v tu chvíli než hledat jak se to vlastně řekne vlastním jazykem. A v češtině to je docela typicky vidět už taky...

Dobrej postřeh a dík za komentář :)

Viola Procházková
11. dubna 2019, 13:31
1

Kdybych se pokusila napsat "nejučebnic..." no víšco, tak asi dostanu epileptický záchvat :). V některých případech se prostě dobře zvolit nedá a je lepší to celé říct úplně jinak.

Stanley
12. dubna 2019, 18:22
0

krab: já určitě nejsem ten, kdo je gramatický odborník, naopak sám píšu nespisovně a nikdy mě nikdo nedonutí napsat například "já píši". To bych blil :-) jen si prostě všímám, že se už nějaký čas novináři svorně vyhýbají skloňování. Přiznávám ale, že jsem češtinářský staromilec, co taky chtít od člověka, co vyrostl na Ladislavu Klímovi, Hertzovi a podobných exotech :-)
Angličtina je u nás v práci taky v kurzu: věta "Nechápu kolegyně, proč mě s touto věcí čelendžujete?" a podobné mě vždycky hrozně potěší.

Zlo Kočka: no tak jasně, že zrovna tento případ je kostrbatější (více kostrbatý). Použil jsem ho, protože je z tohoto blogu, a i mnohem mírnější příklady jde najít úplně všude :-)

Irwinek
11. dubna 2019, 09:06
1

Zapomněl jsi na slušivá kola, tlumiče žehlící nerovnosti,...….
Prostě se z novinářů, ale bohužel i z nás samých stává GLOBÁL :-(
Nevyužíváme svůj rodný jazyk tak, jak bychom měli, ale přikláníme se k tomu, čemu rozumí všichni, čímž potlačujeme rozšiřování slovní zásoby :-(
Bohužel, vládne tady Bruselismus, a to nejen v tisku, ale v kuchyni, zvycích atd
To zas bude " palců dolu " :-D

reagovat
Pólin
11. dubna 2019, 09:33
0

Od srdce jsem se zasmál...:D holt ne každý je Čapek, žejo... já bych z toho žádnou hrůzu nedělal... jsou to prostě hlášky...nic víc nic míň... taková obdoba sportovcova "Tak určitě"...

reagovat
Jakub Pospíšil
11. dubna 2019, 09:35
3

Já bych si jen dovolil ještě volant, co přesně padne do ruky (to se mi, prosím, jednou povedlo napsat dvakrát do jednoho článku), sedačky, které podrží v zatáčkách (no ještě aby ne) a motor, co se probouzí ve vyšších otáčkách a táhne až k omezovači(což je tak nějak charakteristika toho, jak motor funguje, ne?). Prostě je toho spousta a všiml jsem si, že čím víc se "snažím", tím víc tam tyhle kecy sázím. Dost pomůže si to dílo po sobě přečíst s denním odstupem, ale to bychom to nesměli všichni smolit večer před vydáním, že...

reagovat
krab
11. dubna 2019, 14:52
0

No jo, to je klasika :) Nejhorší je si něco od sebe přečíst třeba s ročním odstupem nebo ještě delším... To si rovnou říkám, ježkovy voči, co to tam meleš za nesmysly, když to vidím ....

Je fakt, že asi dokud člověk ví, že jsou to jen kecy a nepopadne ho takovej ten pocit, že právě jeho myšlenky jsou ty správné všeobjímající celý vesmír, tak je to asi furt v pohodě :)

beastar
12. dubna 2019, 12:56
0

:D Nedávno před blogem o RS jsem četl starý blog o O3tsi. Abych si to srovnal. A já místema nevěřil, že sem to fakt napsal já. Takový podivný obraty mnohdy. Od jistý doby nekomentuju chyby a nepřesnosti u jinejch.

Protože napsat věc... Volant padne perfektně do ruky, ale zpětnou vazbu příliš nečekejte. ... To je tak snadné přitom v reálu se takhle fakt nikdo nebaví.

David Střítežský
11. dubna 2019, 11:14
0

DRŽÍ JAKO MOTOKÁRA
JEDE JAKO PO KOLEJÍCH
ODSKAKUJE NA NEROVNOSTECH
CHARAKTERNÍ MOTOR
... to dělají vlastně skoro všechny auta, od Hjundaje po Lotus, možná že má pravdu babička a všechny auta jsou stejný ... a my tady akorát řešíme pičoviny ! :D

reagovat
BubaaCZek
12. dubna 2019, 11:23
0

Jeste tocitka cvakaji,
sednu si sam za sebe,
zpetna vazba od rizeni by mohla byt lepsi,
drncne to kdyz prejedu retarder (me vzdycky dostava... co by to tak asi melo delat jineho).

Mozna ma ta tvoje babicka vazne pravdu :D
-
Komentář upraven 12. 4. 2019, 11:23:20

beastar
12. dubna 2019, 12:57
0

Babicka má vždycky recht. Mimochodem jeden mechanik co dělá tady kousek říká to stejné, co babička. Jen expresívněji.

In
Inocenc Pozzi
11. dubna 2019, 11:51
0

Včera jsem chválil Bístův blog a psal mu, že píše neklišoidně a "nenovinářsky". A o pár hodin později vydáte blog o klišé auto novinářů :-)
Nicméně zrovna vy píšete taky dost neotřele a čte se to vždy fakt hezky.

reagovat
krab
11. dubna 2019, 12:50
0

Dík. Náhodou Bíst je blogová celebrita. Já tu občas jen udržuju ten původní "krabův blog" a přijdu s nějakou legráckou. To téma mě napadlo totiž o víkend, když jsem psal recenzi na zánovní Giuliettu Veloce a přesně jsem si vzpomněl na ta legendární klišé o italských autech. Tak jsem je sice taky použil, ale snažil jsem se v nadsázce. Jinak tedy s Giuliettou vás asi trošku zklamu, mohla by jezdit podvozkově o dost líp, což je škoda, jinak ale to se shodnem, že je to furt moc pěkný auto... Vy máte tu 1.4 170 cv verzi, že? Nebo přímo QV/ Veloce?

In
Inocenc Pozzi
11. dubna 2019, 21:20
0

Jojo, mám přímo QVčko. Už jsme si tu na toto téma párkrát psali. Jdu teda pohledat tu vaši recenzi a pak si k tomu můžem ještě něco napsat. Jsem celkem zvědavej na pohled někoho, kdo s ní nežije.
Snad jste se dokázal odprostit od čerstvých zážitků s úžasnou Giulií QV a nepřišlo vám na mysl srovnávání. To by byla pro Giuliettu sakra těžká startovací čára. A i nefér.

krab
11. dubna 2019, 21:31
0

Jo, rád. Snad neřeknete, že to bylo absolutně mimo. S Giulií QV nesrovnávám, to je jasný, to by ani nešlo. Ale jako benchmark toho co umí v Alfě vyrobit je vidět, že zkrátka Giulietta potřebuje nový model jako sůl. Možná jsem od toho auta čekal trochu víc než jsem měl. Upřímně - nešel bych si jí koupit. Na druhou stranu, kdybych už to náhodou udělal ( tím že bych si řekl že cena je dobrá a že se mi prostě auto líbí, což je pravda) tak už bych se s ní zkrátka sžil a měl jí rád, nakonec tak bejvá s každým autem co si pořídím.

In
Inocenc Pozzi
14. dubna 2019, 22:47
0

Tak jsem přečetl u konkurence tu vaši recenzi. A psát, že to bylo absolutně mimo rozhodně nemám důvod. Naopak, recenze je zajímavá a fajn napsaná.
Mám s Giuliettou QV najeto 45 tisíc km a některé vaše názory, i negativní, můžu stokrát podepsat. Na něco mám trochu jiný pohled, ale to je zase o tom, co kdo preferuje, co od konkrétního auta očekává a z jakého úhlu pohledu se na to dívá.
A snad jen zmin'ování I30 eNka mi přišlo zbytečné. Sám nejlíp víte, že Giulietta je tu od roku 2010 a prošla jen minimálními úpravami. Co vyjíždělo z fabrik "Hjondé" v tu dobu asi netřeba komentovat...

krab
15. dubna 2019, 07:45
0

Dík, tak to jsem rád, že vám to jako majiteli toho auta přišlo zajímavé. Já jsem trochu bojoval s původně pozitivními očekáváními a zkrátka jen při hodně ostré jízdě na náročné silnici ( hodně členitá) se ukázalo, že podvozek zkrátka těm nejlepším ostrým hatchbackům nestačí. A tu i30N jsem zmínil schválně proto, protože byla ve velkým konstrastu. Auto, který vizuálně nemáš důvod proč chtít je najednou podvozkově hodně dobře naladěné. Já se možná budu mít příležitost projet letos ještě jednou a v tom liftbacku, tak uvidím jestli jsem to loni vlastně nepřechválil.. Kdežto pro Alfu by si člověk šel s chutí. Ale jak to píšete - vyrábí se od roku 2010 a to je asi ten hlavní problém Alfy Romeo v tuhle chvíli. Chtělo by to nový hatchback, jenže za léta se trh změnil natolik, že tradiční hatchback, liftbacky, sedany a kombíky nahradila různá SUV a vlastně je otázkou co vlastně Alfa pro segment nižší střední třídy vyrobí jako příští auto... MiTo taky nedostalo náhradu, přitom výborně zkonstruovaná konkurence pro Fiestu a Polo v podání Alfy Romeo by nemusela vypadat vůbec zle...

In
Inocenc Pozzi
15. dubna 2019, 12:39
0

Ok teda, tu zmínku o I30N beru. Všichni na ni pějí jen samou chválu, tak to bude asi vážně slušný auto. Na jejich poměry dokonce parádní. Jen při čtení toho srovnání prostě první myšlenka byla, dobrá, fajn, tak a ted' srovnáme sedan Hyundai model 2010 s Giulií... Snad mi rozumíte, co tím chci říct.
Naopak máte svatou pravdu, že Alfa prostě musí přijít s totálně novou nižší střední. Co pár let udělat mini facelift prostě v této době a hlavně konkurenci nestačí. 9 let ve vývoji se prostě chtě nechtě musí projevit. Hatch postavenej na nové platformě Giorgio a při nastavení rozumné cenové politiky (což u Alfy hraničí se scifi) by byl trhák.
A Mito byl prodejní propadák a další mini auto už Alfa vyvíjet a vyrábět nebude. Přijde crossover a další deriváty SUVéček, bohužel.
Když vám příjemnej borec dělající ve vysoké pozici v Alfě řekne, že když chceš nově postavený auto nižší střední, tak si vem Tipo, tak je to smutný.
Ale to jsem odběhl od Giulietty QV a vaší konkrétní recenze. Za mě je to prostě hodně nadprůměrný auto, samozřejmě v rámci své třídy a ceny. Klidně se pak můžu o ní ještě rozepsat víc.

krab
15. dubna 2019, 13:13
0

Právě to je ten problém. My si rozumíme, když řeknete "hodně nadprůměrný auto" v rámci ceny a třídy. Na začátku výroby Giulietty to tak určitě i bylo. Těch 9 let se podepsalo a mě tam právě zamrzelo hlavně to, že ten Ital mohl trošku víc myslet a trochu tu a tam vymyslet leccos jinak a bylo by to super i doteď. Alfa s názvem Veloce nebo QV ať už jakákoli by prostě neměla bejt jen nadprůměr, měla by umět soupeřit s tím nejlepším co na trhu je. V případě Giulietty je prostě paradoxně soupeř to Hyundai, protože Civic Type R, Focus RS nakonec i Golf GTI a hlavne "R" jsou dražší. Ale třeba s Méganem RS novým by měla umět držet krok a ona je bohužel co se týká naladění podvozku trochu horší. Ono by bývalo stačilo při posledním faceliftu u Veloce změnit typ diferenciálu vpředu za mechanickej samosvornej, vyladit software systému D.N.A. a přidat režim "race" s vypnutou nebo hodně omezenou kontrolou trakce i ESP tak jak má Giulia, mohli navrhnout nový volant, menší, pádla řazení trochu větší, šikovnější do ruky a možná i klapkový výfuk kterej se otevře tím režimem Race. Oni už asi v těch posledních 4 letech do té Giulietty nechtěli investovat další peníze...

Co vyrobí Alfa v nižší střední třídě, na to jsem vážně zvědavej a doufám, že to nebude jen malý crossover, ale i nějaký hezký hatchback, z kterýho by šlo odvodit i 2dv kupé 2+2 ( ale to už asi jsem mimo realitu úplně...)

In
Inocenc Pozzi
15. dubna 2019, 13:42
0

Tady velký souhlas, při faceliftech se na řízení, podvozek a motor hráblo minimálně a řeší se takový věci jako : odebereme legendární čtyřlístek a nazveme to Veloce, když to trochu zjednoduším...
Já QVčko bral s tím, že se budou alternovat s tím Golfem R, podle potřeby a chuti. No a dopadlo to tak, že eRko mě vozí v drtivé většině za kšeftem a QVčko pro zábavu. To mluví myslím za vše.

beastar
15. dubna 2019, 13:46
0

A ještě jedna věc kterou slýchám často. Vůbec nejde o cenu. Ani o nalezení podvozku. Jde o zvyky, pověst a design. Bohužel spousta lidí má ráda usedlejší křivky. Méně divadla. Proto i30n vypadá takhle. Korejácký vývojář to prokoukl. Kdežto Ital nezná ten zázrak, knedlo, vepřo zélo...
Co naplat, že Pavel Podržtaška támle na automagu napíše, že Golf je nudné auto. A že Lojza Novák hledá horší pozici za volantem v Megánu. Nakonec zákazník hópne do Golfa protože ho zná, je to legenda a tlačítka jsou stejně jako ve služebáku. Nebo veme Megána protože Renault Sport, rally a tak podobně.

Alfa z tohohle nemá nic. Fajn že si tady majitel zřejmě z Italien. To teda zdravím;) a fanda Alfy Krab ponotuje o QV... A tak. To neberte špatně. Obyčejnej zákazník tohle nepotřebuje. To večný odlišování bylo fajn v 90s letech. Fungovalo to. Zase ty auta přinesli ty legendy o nespolehlivosti. Nebejt domácího trhu a vcelku na poměry alfy úspěšné Giulie už sme tady měli další Lancii.

Vrcholný model samozřejmě nehraje v tomgle vyloženě prim. Nicméně když jezdí je to dobrá reklama. Snad sem to vyjádřil pochopitelně. A i v fca to časem pochopí.

krab
15. dubna 2019, 14:11
0

Beastar : to ani není diskuze fanoušků Alfy. Já ani nějak typickej fanoušek Alfy nejsem a právě tady řešíme Giuliettu QV na kterou jsem úplně tak moc extra pozitivní nebyl. A Innocenc má jak QV tak Golfa R, což je vůbec zajímavá a trochu bizarní kombinace aut. Ale to je na autíčkářovi typický :)

Jako dneska kdybych stál před úkolem vybrat si nový hothatch na ježdění ( + mi zbyla i moje auta pro potěšení která mám) tak bych sám úplně nevěděl. U Giulietty jsme se shodli, že by to chtělo úplně nový model. U i30N mám takový blok s tím co je to za značku a asi bych se nechal zlákat jen kdybych vyjednal hodně dobrou cenu. Type R se mi zoufale nelíbí. Takže bych se svezl v klasice : Golf GTI , Seat Leon Cupra, nový Mégane a hledal za výhodnou cenu nějaký skladový Focus RS. V tom jsem se svezl a bylo tam trošku zklamání taky, ale současně to pořád bylo dost dobrý. A co bych z toho vybral? To těžko říct...

A jak píšeš, snad FCA něco vymyslí a nějaká další Alfa přijde. Giulia i Stelvio se povedly obě, tak teď ještě něco menšího, co pojede fakt zajímavěji než konkurence by to chtělo...

In
Inocenc Pozzi
15. dubna 2019, 15:05
0

Krab i Bíst: Jestli fanoušek znamená to, že si za stejný prachy vyberu Alfu nebo trojzubec raději než Němce, Francouze, Japonce..., tak ano, jsem fanoušek. A jestli za to může moje Italská polovina krevního oběhu nebo prostě jen jiný vkus, to netuším.
Na druhou stranu jsem fanoušek objektivní a neradikální. U některého staršího blogu jsem v diskuzi kritizoval 147, u blogu "co bysme si pořídili, kdyby nám padl jackpot ve sportce" jsem psal, že HH na cesty pro rohlíky by zastoupila Cupra atd.
A ani s kritikou Giulietty QV nemám problém. Např. Krabem už zmin'ovanej volant je do QVčka naprosto nevhodnej, až nedůstojnej a občas mám chut' ho vyrvat a vyhodit. Naprosto stupidní ukazatel dojezdu vás informuje jen do 50km a pak už máte smůlu. Nebo velká spára kufru slouží po dešti jako zásobárna vody a špíny (a to jako že hodně vody a hodně špíny) a mě to naprosto vytáčí... Tím chci jen říct, že majitel a fanoušek nutně nemusí ještě znamenat zaslepenec.

beastar
11. dubna 2019, 12:59
0

Tak ono je to občas vážně těžké. Být originální a popsat situaci v textu. Kolikrát sem si říkal...bože to je idiot, co to tam píše. Všechny ty koleje a tak.

Hodně toho zde zaznělo.. Tak snad jen co mě ještě praští do očí.
Charakterní motor
Omezovač brkne přes prsty
Ukázková směrová stabilita
Příkladná tuhost karosérie
Na druhý pád. Často si pomůže podobným obratem. Protože prostě nejde napsat. To jede jak debil. Vole lepí to se to nehne. A na trojku točim osm tisíc. Přebírání anglicismu atp. Z toho si dělám sám často srandu.

Všechny ty telekóly, brífinky, mám zejtea mítink na šestou, to byl fakap, krejzy, byl z toho trochu méd, prostě běžný mejnstrým:))

reagovat
ToMyx
15. dubna 2019, 16:22
0

Nejvíc mě na všech těch křečovitých hláškách a hustopřísnou managerskou hantýrkou baví si z toho dělat prču!! Bíste, přesně: "zejtra mám fakap mítynk" :-D

Bavoraczech
11. dubna 2019, 14:34
0

Škoda že to nedělá POU!

reagovat
PeterLuk
11. dubna 2019, 17:47
0

Nezabúdajte na odveké doťahovanie mainstreamu na prémiu. ;) "Dizajn za ktorý by sa nehanbilo ani BMW." "Interiér, ktorý pôsobí ako v autách nemeckej prémiovej trojky."

reagovat
Beny
13. dubna 2019, 11:26
0

Jo, jakmile začně někdo tohle klišé používat, rovnou zavírám článek. Něco prémiovýho, co to je za bullshit?

PeterLuk
13. dubna 2019, 18:53
0

Ono je to hlavne vtipné, keď to človek číta v každej druhej recenzií (a veru že to tak v trafikových časopisoch, či v jednej "obľúbenej" relácií býva)... Tak to už by nemalo ísť o žiadnu prémiu, ale o štandard, nie?

Blix
12. dubna 2019, 06:50
0

Každé francouzské auto má řazení buď typický francouzské nebo nefrancouzsky dobré.

V koncernových vozech je vše tam kde má být a ergonomie je perfektní.

reagovat
Stanley
12. dubna 2019, 18:28
2

Sice nejde o klišé frází, jako spíš o češtinu samotnou, ale všiml jsem si, že už v automobilových diskuzích není možno použít "jezdím s autem", "jezdím v autě", "jezdím do Německa", ale píše se "jezdím fordy", případně "jezdím Německo". Už holt nejezdíme v něčem, s něčím a někam, ale jezdíme něco. :-)

reagovat
ToMyx
15. dubna 2019, 16:24
0

Stanley, asi to autor myslí jako doma...jezdím starou :-D
Sorry, ale já musel!!

Al
Alf
10. května 2019, 10:39
0

A třeba brzdy vadnou, motor žere spojku, podvozek plave a mnoho dalších. Všechno by šlo napsat jinak a odbornější terminologií, ale byla by to těžká nuda a vypadalo by to jako "Potvrzuji." od Terminátora. Nechme si aspoň tady kousek svobody.

reagovat