načítám data...

Téma Miata NC

Příspěvky mohou psát jen registrovaní uživatelé.
Junior 20. března 2019, 13:44
já vim, že jsem pičus, ale mě by nejvíc sralo, že mám superb II a musím "pár let šetřit" abych si koupil Citygo
JLK 20. března 2019, 09:34
Kuře : to je podle me dobra varianta. ten clovek je ocividne spokojeny s velikosti sveho pindika, nema pochybnosti o sve orientaci a je mu jedno, co si o nem rikaji sousede. co vic by si jeden mohl prat?
Kuře 19. března 2019, 21:23
Vyměnit fabii za kodiaqa je fajn, znám chlapa co utratil úspory aby vyměnil Superb II za Citigo;)
Bavoraczech 05. září 2018, 10:16
Je to těžký rozhodnutí. S přítelkyní se nám oběma líbí ND, ale chceme stavět, takže úspory nalijeme nejspíš do základů hypotéky. No furt lepší volba než volba mého kamaráda, který pár let šetřil, aby vyměnil Fobii za "Kardiaka".
GanGreen 04. září 2018, 15:00
dom: zda se ze to moc dobře znáš...
dom 04. září 2018, 13:15
Knightrider: ale zajímá. Máš bwm na denní ježdění, range rover na zimu a miatu na léto k vodě
Knightrider 04. září 2018, 11:42
dom: Když jsi povoláním syn, tak tě Miata vůbec nezajímá. ;-)
dom 03. září 2018, 11:16
Ogaři, tu jde jen o prachy, které jste za miatu ochotni dát.
Když máš kilo, koupíš A nebo B.
Když máš k dispozici 2 až 3 kila, bereš C.
A když jsi povoláním syn, dostaneš D ;-)
ReVolte 03. září 2018, 09:20
Nimrod: Zrovna tady mi připadalo, že komentující tester byl zaritý antiNCčkař... Ve světových testech všech generací byla zase NC verze jednou z nejchválenějších....
Nimrod 02. září 2018, 07:40
maj tam porovnání generací. nc tam je ta, kterou bys chtěl
Knightrider 28. srpna 2018, 14:19
kuc_t: Po přečtení první věty jsem se začal řezat smíchy, ale co už. Jsme holt na Miata clubu. Fakt je, že v tom omezeným rozpočtu žádný lepší auto nekoupíš. Technika je tam úplně obyčejná, tam snad ani nemůže být důvod se něčeho bát. Jediným problémem bude ta koroze. Co jsem se tak koukal kolem sebe, tak volba bude jen mezi tím, jestli to chceš shnilý "hodně" nebo "fakt hodně". Tak šťastnou ruku při výběru. Aut pro radost není nikdy dost. ;-)
krab 28. srpna 2018, 10:25
kuc_t: Neni zač! :) Jestli vidím dobře v tvém profilovém foto E90tku, tak prostě E46 je taková bavorákovitější verze toho co máš.. V Cabriu je z ní pohodlný cruiser, karoserie nemá zdaleka tu tuhost roadsterů a je to pro uvolněnější jízdu. Ale oproti Miatě to má pořádný, charakterní motor. To se blbě rozhoduje, záleží co chceš. Jestli jízdní vlastnosti a opravdu sporťák, kup si NC. Pokud hezké otevřené auto na léto s řadovým šestiválcem, 330i je vynikající volba. Navíc dobrý kus 330Ci ( zajímavá barevně a výbavou) už bude držet skálopevně svojí hodnotu. To je prakticky jistota.

A pak je tu ještě BMW Z3 2.8 roadster. To je taková taky charakterní volba, ale samozřejmě starší auto , ta koroze tu je taky problém, výběr minimální a ceny už poněkud vysoko.
kuc_t 28. srpna 2018, 09:25
krab: Krabe mockrát ti děkuji za vyčerpávající odpověď ! :) když už tu padla ta e46 .. měl si někdy možnost porovnat e46 330ci cabrio s miatou NC ? U e46 mě láká ta R6, nicméně si myslím, že to bude trošku mastodont oproti miatě.
gramo 27. srpna 2018, 15:36
Co jsem tak četl, jsou to spolehlivé motory, problémy bývají se zaseklým termostatem a s netěsnými gufery ventilů u motorů s větším nájezdem. S tím pak může souviset ta "náhlá" ztráta oleje -- spíš bych čekal, že to někdo zapomene hlídat nebo podcení vliv stylu jízdy.
BTW, motory co dává Mazda do NC vyrábí taky Ford pod označením Duratec.
https://en.wikipedia.org/wiki/Mazda_L_engine
https://en.wikipedia.org/wiki/Ford_Duratec_engine
krab 27. srpna 2018, 14:56
Čau, určitě se toho tady vyrojí víc :) Já NC považuju za povedenou - jízdně i stylem, hodně miatářů slintá nad tou novou, případně modlou je NA/NB.
S 08" předfacelift NC jsem se něco najezdit. Spolehlivost byla 100% , ale to auto bylo tehdy prakticky zánovní. Asi před dvěma měsíci jsem si ale jedno předface půjčil v limitce pro Německo (Mithra edition) taková zajímavě fialová a pořádně jsem si jí za těch pár dní projel a prohlídnul. Je o tom i článek ( teda na tom webu vedle ... radši nebudu dráždit s odkazem :) Akorát teda jsem se nevěnoval těm problémům/údržbě atd myslím v tom článku, spíš jízdě ..

1. Spolehlivost 2 litru : to auto najelo něco přes 120 tisíc a motor se zdál naprosto v kondici, rozvody má řešené řetězem, o tom oleji jsem taky někde něco už četl, ale mě to přijde, že motoru bych se nebál
2. Dvoulitr má u NC samosvor a tlumiče Bilstein - ale bylo hodně různých verzí pro různé země, chce se to ještě před koupí informovat. ČR auta budou mít všechny ve 2 litru samosvor typu Torsen
3. Koroze : hele tohle je stejná klasika jako u těch starých. Bohužel. Po letech se to ukazuje a NC si prostě pořádně prohlídni na zvedáku. Rezne pod víkem zadního kufru, tam nad SPZ, viděl jsem orezlinky na sloupku okenního trojúhelníku, lemy, podvozek, spodky dveří, práh , ucpaný odvodňovací kanálky atd.. Prostě desetiletá NC která jezdila hodně celoročně bude rezivá. Bacha na to. ( je to asi podobnej problém, kterej vidíš na 90% BMW E46 )
4) Cena : kousek kterým jsem jezdil byl za 240 myslím ... a nebyl špatnej, ale pár drobných orezlinek tam bylo, mechanicky fajn , střecha supr atd.. S plastovou střechou bude o něco dražší. Hledej ty kusy od 250 do 300 , pod 250 by to bylo štěstí aby to bylo fakt cajk
5) Nemam ... tu fialovou bych býval i docela doporučil, ta se docela rychle prodala.

PS: u předfaceliftu hrozně pomůže, když majitel vymění origo pružiny za malinko nižší od Eibachu. Auto sedí níž ale nepřijde o komfort a s Bilsteiny si to rozumí. Mělo to i to auto co jsem právě testoval a fakt moc hezky jezdilo. A mělo i koncovej tlumič laděnej a znělo to příjemně, ne tak unyle jako série.
kuc_t 27. srpna 2018, 14:02
Ahoj všem !

Konečně jsem "dostal rozum" a chci zkusit všemi zdejšími milovanou Miatu. Nicméně mám pár otázek a já věřím, že zde naleznu odpovědi..

Koukám na NC před FL s 2.0 118kw a nejlépe s pevnou skládací střechou (celoroční provoz).

1) co ten 2.0 a spolehlivost? nebo raději volit 1.8 ? Dočetl jsem se, že 2.0 umírá na náhlou ztrátu oleje ?! Průměrná spotřeba?
2) Má 2.0 vždy samosvor?
3) Koroze? Je pořád ochrana tak poddimenzovaná jako u NA/NB ?
4) Cena? Ceny se pohybují od cca 150t do 300t .. dá se pořídit nějaká nevylítaná kolem 200t nebo musím přitlačit?
5) Někdo z Prahy a okolí kdo by mě svezl/ukázal?

Samozřejmě ocením jakékoliv poznatky o tomto modelu i mimo moje otázky.

Díky všem :-)