reklama
načítám data...

Volvo XC60 T8: To nejlepší z budoucnosti i současnosti

Autosalon v Ženevě opět jako každý rok rozvířil debatu o automobilové budoucnosti. Jaká tedy bude? Nebo snad jaká už je?

zobrazit celou galerii#autickarfuturista, Recenze & testy: Volvo XC60 T8: To nejlepší z budoucnosti i současnosti

Když se nachomýtnu k debatě motoristických nadšenců na téma budoucnost automobilismu, dostane se mi pravidelně dávky značně skeptických vizí. Čeká nás revoluce, která zašlape jakékoli nadšení z automobilu, svět ovládnou hybridy a elektromobily, které vymění veškerou radost a volnost za vstřícnost k přírodě a politickou korektnost. A ve finále přijdeme i o samotnou podstatu naší lásky k automobilu, o možnost řídit svůj vůz. A zatímco praví petrolheadi pláčou nad strašlivou revolucí, která zničí jejich svět, ona revoluce jim za zády ve skutečnosti již dávno probíhá. A dost možná vlastně není tak radikální a krutá.

Volvo XC60 si již procedurou Autíčkářova testu prošlo, naše redakční Zlokočka vás již seznámila s tím, jaké toto SUV vlastně je. V tomto směru se proto omezím jen na stručnější připomenutí. Současné provedení XC60 je již druhou generací tohoto švédského SUV a momentálně tvoří střed nabídky Volva mezi opravdu velkým a nekompromisním Volvem XC90 a novým hravým XC40. Oproti minulé generaci se toho podařilo vylepšit opravdu mnoho. Především se do něj vejdou lidé. Tedy lidé samozřejmě jezdili a stále jezdí i uvnitř aut minulé generace, nová XC60 však konečně nabízí vnitřní prostor odpovídající nárokům zájemců o takový vůz, i na zadních sedačkách se uvelebí dospělý člověk bez jakýchkoli potíží.

Dále tu najdeme všechno, co dnes již neodmyslitelně patří k současné generaci Volva. Nový ostřejší design exteriéru doplňuje čisté přehledné prostředí pro řidiče s obrazovkou namísto přístrojového štítu a druhou velkou dotykovou obrazovkou, přes kterou lze ovládat většinu funkcí automobilu. XC60 dokonale zapadá do hierarchie modelů značky, vedle mohutné XC90 působí lehce a dynamicky, není však až přehnaně mladistvá, hravá a cool, od toho je tu nová XC40. Testovaný kus potom dorazil ve verzi R-Design, tmavý interiér s černým stropem proto zdobila výborná sportovní sedadla. Vnější vzhled R-Design ovlivní jen v drobných detailech, nečekejte žádné šílené spoilery či jiné extravagance, toto je stále Volvo, důstojný rodinný automobil. I tak však jiná kola, lehce pozměněný nárazník, zdůrazněné koncovky výfuků či horizontální žebrování masky chladiče namísto vertikálního posunou XC60 R-Design k dynamičtějšímu vzhledu.

reklama

Pojďme se však konečně bavit o tom hlavním, proč se na stránkách Autíčkáře s XC60 setkáváme znovu. A to se nachází pod kapotou. A pod podlahou zavazadlového prostoru. A vlastně i mezi tím. Posledně jsme tu měli zástupce přítomnosti, končící éry, možná dokonce již tak trochu minulosti – naftový čtyřválec D4. Tentokrát jsme však dostali hybridní verzi T8, zástupce současnosti a budoucnosti. A též vrchol nabídky. Ještě než tento test s opovržením zavřete, dejte tomu šanci.

Pravdou je, že mnohé hybridní vozy nepodněcují velké nadšení. Karoserie přísně aerodynamických tvarů koresponduje i s pohonem optimalizovaným k maximální úspoře paliva, všechno je to takové puritánsky nezáživné. Volvo, které však teď stojí před námi, nevypadá jako jeden z těchto případů. Ano, hodnota normované spotřeby podle oficiální evropské metodiky měření působí fantasticky a my, kdo nevidíme hybridní vůz poprvé, tušíme, že bude mít k realitě daleko. Je to však povinný údaj. Pokud jde o prezentaci T8 samotné, Volvo se k mému překvapení neuchyluje k přehnaným statím o záchraně planety a jde rovnou k věci – toto je vrcholná verze, to nejlepší, co je k mání. A radost z toho nemají mít ledovce či kytičky, tu máte mít vy coby řidič.

Jak asi víte, Volvo se rozhodlo jít – co se motorové palety týče – cestou jednoduchosti. Namísto stavby velkého množství různých motorů využívá současného stupně vývoje a nabízí jeden základ pro všechny – přeplňovaný dvoulitrový čtyřválec. Chcete víc? Není problém, přidáme kompresor. Ještě víc? Přidáme elektromotor. A to je T8. Dvoulitrový zážehový čtyřválec přeplňovaný turbodmychadlem a kompresorem o výkonu 320 koní, který si můžete objednat i samostatně jako T6, je tu doplněný ještě o elektromotor. Volvo udává výkon celé soustavy 407 koňských sil. A pokud vám ani to nestačí, je tu ještě optimalizace Polestar, která vyšponovala výkon testovaného vozu až na 421 koní. To už je hezká porce.

Volvo označuje T8 jako Twin Engine, ve skutečnosti jsou tu motory vlastně tři. Kromě spalovacího vpředu je tu ještě elektrický booster, který se zároveň stará i o výrobu elektřiny rekuperací. A potom samozřejmě i onen elektromotor umístěný vzadu. Protože zadní kola jsou poháněna čistě elektricky, nepotřebuje vůz kardanovou hřídel, do takto uvolněného prostoru se tak mohly nastěhovat baterie, umožňující dojezd nějakých 40 kilometrů čistě na elektřinu. A jak to celé funguje?

Nebudu vás zbytečně napínat, funguje to skvěle. Kompresor, turbodmychadlo i elektřina se starají o to, abyste měli v každé chvíli pod pravou nohou tolik výkonu, kolik potřebujete. Přepínačem jízdních režimů si můžete volit dle aktuální nálady, zda chcete mít bezprostřední přístup k plné síle vozu, či zda právě teď preferujete spíše poklidné plachtění za přispění bezhlučného elektrického pohonu. Elektřinu lze dobíjet ze zásuvky či prostřednictvím dotykové obrazovky požádat Volvo, aby průběžně za jízdy baterie dobilo a uschovalo v nich energii na později. Třeba na městský provoz.

reklama

Takové porci výkonu by měl pochopitelně odpovídat i podvozek. A i tady mi nezbývá než Volvo chválit. XC60 působí lehce a hbitě. Již jsme si zvykli na to, že se Volva v nové generaci dobře řídí, i tak je toto středně velké SUV příjemným překvapením. Vzduchový podvozek testované verze k tomu přidává i další porci pohodlí a bonus v podobě nastavitelné světlé výšky. Netvrdím teď, že je XC60 nějaký sportovní vůz, to není a ani nechce být, je to stále především Volvo. Dokáže však mnohem víc než jen poklidnou jízdu, při které se řidič kochá krajinou.

A protože se stále bavíme o Volvu, nesmí chybět ani novinky ze světa bezpečnosti. Standardem jsou již všemožné protikolizní systémy rozpoznávající překážky na silnici. Volvo nad vámi drží ochrannou ruku, pokud z nepozornosti začnete opouštět svůj jízdní pruh, dokáže rozpoznat i zvíře v kolizním kurzu a dokonce vám nedovolí odbočit vlevo, pokud přehlédnete protijedoucí auto. Nově je v repertoáru i alternativní řešení krizových situací. Vjel vám někdo do cesty z vedlejší ulice a situace je vážná? Volvo bleskově vyhodnotí vaše možnosti. Pokud se rozhodnete brzdit, máte jeho plnou podporu a vůz vymáčkne z brzd to nejlepší, pokud se však rozhodnete pro úhybný manévr, Volvo vyhodnotí, zda je trasa pro vyhnutí se překážce volná a poté vás aktivně přibržďováním jednotlivých kol provede celým ostrým úhybným manévrem až po navrácení se do původní jízdní dráhy. A za zmínku stojí také adaptivní LED světlomety – spolu s těmi od BMW hledají jen těžko konkurenci. Já vím, že mezi pravověrnými automobilovými nadšenci platí jízdní asistenty za zlo, zloděje jízdních zážitků a zženštilost, ale ruku na srdce, pokud vybíráte vůz, ve kterém budete vozit svou rodinu, není právě tohle přesně tím, co ve skutečnosti chcete?

Poslední novinkou testovaného Volva XC60, kterou by bylo dobré zmínit, je systém Volvo On Call. Konečně je tu, už i my v České republice jsme se dočkali. Co je Volvo On Call? Je to jednoduše řečeno propojení vašeho vozu s aplikací v mobilním telefonu. Na dálku tak můžete ovládat několik základních funkcí auta. Můžete jej odemknout či zamknout, nastartovat motor, spustit klimatizaci, topení, vyhřívání sedaček či volantu, můžete nastavovat dobíjení či kontrolovat stav paliva v nádrži. Propojená je též mapová navigace, v telefonu si najdete cíl cesty, ještě než vůbec nastoupíte do auta, Volvo vás odnaviguje – pokud si to budete přát – na nejbližší parkoviště a na telefonu vám potom On Call ukáže, kudy dojít až přímo k cíli. A jsou tu i jiné milé detaily – například chcete na dálku odemknout své auto, protože si v něm kolega zapomněl diář a vám se nechce jít na parkoviště s ním? Žádný problém, stačí kliknout na příslušnou ikonu a Volvo se odemkne, ať už jste kdekoli. Ale tentokrát bez varovného zablikání – jistě nechcete, aby celé okolí vědělo, že je vůz odemčený. Je zkrátka vidět, že se při vývoji systému někdo opravdu zamyslel – a to je vždy příjemné zjištění.

Verdikt

Pokud máte hybridní technologie spojené hlavně s legislativními omezeními, honbou za nízkou spotřebou a trpným přijetím environmentální reality, Volvo XC60 T8 vám otevírá zcela nové obzory. Není levné, není ani úsporné, normovaná spotřeba dle předepsané metodiky vychází sice na krásné dva litry na sto kilometrů, realita je však klidně i o deset litrů výše, pokud necháte stádu pod kapotou trochu volnosti. Ale co na tom záleží? Kvůli tomu tu T8 není. Volvo XC60 T8 a vlastně jakékoli auto s tímto pohonem si nekupujete jako ústupek ekologické lobby, není to nutné zlo. T8 si kupujete, protože ho chcete. A je důvod ho chtít? To mi věřte, že je. Dostanete univerzální pohodlné rodinné auto, které se nezalekne ani lehkého terénu, přitom se však na dálnici či rychlé okresce umí na vzduchovém podvozku spustit blíže k vozovce a zajistit vám i nějaké ty jízdní zážitky. Dokáže se čistě elektricky pohybovat městem, což je prostě příjemné. A nemluvím tu jen o dobrém pocitu z pohybu bez čmoudíků z výfuku, ono je to vážně příjemné, když se automobil pohybuje dokonale hladce a bezhlučně. A jen tak mimochodem máte k dispozici přes 420 koní doplněné lehkým kvílením kompresoru, kdybyste náhodou měli chuť to trochu roztočit a potrápit třeba i nějaký ten opravdický sporťák. Vyzkoušeno za vás. Jestli toto má být ta zlá budoucnost plná hybridů namísto velkých osmiválců, jsem připraven.

Technické údaje

Motor: dvojitě přeplňovaný zážehový čtyřválec 1 969 cm3 + elektromotor
Výkon: spalovací motor 320 koní (235 kW) v 5.700 ot./min
            elektormotor 87 koní (65 kW) v 7.000 ot./min
      (s optimalizací Polestar je celkový výkon navýšen na 421 koní)
Točivý moment: spalovací motor 400 Nm v 2.200 – 5.400 ot./min
                              elektromotor 240 Nm v 0 – 3.000 ot./min
Převodovka: automatická osmistupňová Aisin
Maximální rychlost: 230 km/h
Zrychlení 0-100 km/h: 5,3 s 
Kombinovaná spotřeba (udávaná): 2,1 l/100 km
Kombinovaná spotřeba v rámci testu: 12 l/100 km
Cena (XC60 T8 Twin Engine R-Design) 1 852 800 Kč

 


Mohlo by Vás také zajímat

Pro přidání komentáře se přihlašte nebo registrujte

Komentáře

ma
martinw
09. března 2018, 13:02
0

K hybridnim vozu bych doplnoval hmotnost, v tomto pripade 2175kg. Jinak bych to auto nazval "Snem pana reditele" :)
Vubec se mi nezda ze Volvo v cinskem vlastnictvi jde do kytek, naopak a cas ukaze jak si nove platformy stoji se spolehlivosti.

reagovat
Štěpán
09. března 2018, 15:49
1

dobrý test, takovýto hybrid dává smysl.
Cena je v pravdě vyšší, ale také se mi líbí směr kterým Volvo jde..

reagovat
XT
XTad
09. března 2018, 21:19
0

A v cem? Neni to ani usporne, ani ekologicke. Nechapu, proc tam nedali normalni V8.

ma
martinw
09. března 2018, 22:12
2

Ale vypada to ekologicky, to je marketing...

ri
riderhenry
09. března 2018, 22:57
0

Myslím, že V8 by mohla žrát ještě víc - minulá generace XC90 s osmiválcem jezdila průměrně lehce přes 14 litrů. Vím že to není úplně objektivní srovnání, ale nečekal bych u V8 u takového auta nižší spotřebu než 12 litrů, která navíc vyšla po testovacím provozu. Nicméně fanoušek tohoto řešení zrovna dvakrát nejsem - úplně si nedovedu představit, že bych si to za 10 let koupil jako ojetinu :)

RCNP
09. března 2018, 23:52
1

Záleží na tom, na co to auto chceš, nebo potřebuješ. Protože třeba můžeš jezdit přicmrdávání a po městě na elektřinu, kde ti je V8 k ničemu a zároveň máš přebytek výkonu, když ho potřebuješ. A co si budem povídat, tohle auto bude hlavně jezdit po předměstí a jako pohodlný auto to bude na dojíždění do práce. Kde se hybrid hodí. A ten přebytek výkonu je jen luxus, kterej nepotřebuješ ale chceš. Mě to přijde celkem fajn koncepce. Radši současný volvo, než ty hroznosti co dělal ford.

sp
speedfred
10. března 2018, 08:24
0

no to je pravda,SUV je ideál do mesta.

XT
XTad
10. března 2018, 11:26
-1

Pokud pred deseti lety jezdila vetsi a tezsi XC90 za 14, tak dneska by 12 litru s XC60 V8 problem byt nemel. A klidne by k tomu mohli pridat elektromotor na pricmrndavani po meste. Ani by to nemusela byt V8, stacilo by zustat u peti- a sestivalcu. Ale prefounout ctyrvalec, narvat na nej nesmysly typu psoukatko se vzduchem, aby to ve vysledku zralo jako ta V8, v tom fakt smysl nevidim.

Ni
Ninjaherb
10. března 2018, 15:27
3

Ani ekologie, ani marketing, ani zlovolné přání odepřít V8. Prostě si ve Volvu spočítali, že víceválcových motorů prodají málo, tak se vybodli na to vyvíjet novou generaci. Místo toho nabízí motor, který nabízí dost výkonu a navíc je ve spoustě států podpořený přímou dotací, daňovou slevou, možností jízdy v pruzích pro autobusy a kdo ví, čím ještě. A i servisní náklady bych u toho dvoulitru čekal menší, než u V8, dokud se to celý nerozesere. To ale prvního majitele nezajímá.

Ten elektromotor má něco do sebe. Kdybych třeba každý den jezdil do práce a z práce právě těch max 40km, tak ani nemusím trápit motor studenýma startama a úspora na benzínu by taky nebyla zanedbatelná.

XT
XTad
10. března 2018, 16:43
0

Ale i verze T8 prodaji malo a ten motor je tak slozitej, ze jeho vyvoj musel stat hromadu penez. Rozhodne vic, nez kdyby tam soupli LSo...

ri
riderhenry
10. března 2018, 20:53
0

Nemyslím si, že by T8 byla složitější volbou pro Volvo, než úplně jiný motor. Přeci jen, spousta věcí zůstává "plug-and-play", akorát je "okolo" něco málo navíc :D A nemít dnes hybrid u prémiové značky, navíc zaměřené na bezpečnost a komfort (a tedy logicky oslovující spoustu ekologicky smýšlejících lidí), je už asi marketingová sebevražda. Nemluvě pak o severských zemích, kde je to vyloženě nafouklá hybridní bublina.

To auto mě absolutně neoslovuje, byť považuji Volvo za úžasnou značku a ty auta velice dobrá (jen pro jinou cílovou skupinu). Ale třeba takové hybridní BMW 3er by mi do života zapadlo celkem solidně - 200 m od práce nabíječka, každodenní pojíždění 10 km...

RCNP
10. března 2018, 22:38
3

ad speedfred: Není, ale nebudem si lhát kapsy, že lidi co si to koupí s tím do města jezdit nebudou. Nebo naopak, že lidi z města si to kupovat nebudou. SUV jsou nejprodávanější segment, tím pádem jich bude jezdit a jezdí fůra po městě a okolí. Prostě to tak je, ať už k tomu maj lidi důvod nebo ne. A pokud bych chtěl SUV a bydlel bych na předměstí a třeba občas zajel hlouběji do města, tak tohle je nejlepší motorizace. Do krámu těch pár kiláku dám na elektriku, po dálnici pojedu na pohodku na kombo nebo benzin a ve městě zase na elektriku. Nehledě na to, že žádná V8 by do XC60 nešla. Možná šestihrnek nebo pětivál, tudíž to nemá cenu srovnávat. A proč by dělali šestivál pro jednu dvě motorizace, když mají zbytek ve čtyřválcích i tu nejvyšší. To by nedávalo ekonomicky ani vývojově smysl, pokud se počítá s T8 v současný podobě. Naopak z celýho lineupu má pro mě T8 největší přidanou hodnotu. Základní dvoulitr je tak nějak tam kde má bejt, hyerarchicky i výkonově, ale ten prostředek (T6) je možná trochu motorově ochuzenej. Ale zase ve verzi T8 už to dává smysl. Menší motor zabírá míň místa a i trochu míň váží, tím pádem má důvod být malým motorem, jelikož šetří místo pro hybridní ústrojí. Jako celek mi to přijde fajn koncepce, jak jsem psal. Rozhodně lepší než trápit na krátkých trasách a crcání po městě nějakej přefouklej diesel. A sedí mi to k volvu, že i overkill je takovej rozumnej a střídmej.

Chase
13. března 2018, 12:26
2

XTad: "Rozhodne vic, nez kdyby tam soupli LSo..." - toto může naspat opravdu jen někdo, kdo absolutně nechápe Volvo jako značku. Ano, Volvo přišlo o všechny víceválcové motory, ovšem to je daň za to, že je Volvo ještě na světě a po pravdě, ony ty foukané čtyřhrnky zase tak špatné nejsou. Kombinace jediného motoru pro celou modelovou řadu opravdu šetří peníze na vývoji a dvoulitrový čtyřhrnek zaroveň zajišťuje to, že Volvo splní emisní limity, takže si nemusí kupovat "odpustky".
T8 si nehraje na ekokáru, má být jednoznačně vrcholem nabídky a způsobem, jak si sáhnout na výkon, který už sám dvoulitrový motor prostě rozumně nedá. Je to cesta jek udělat výkonné auto i se splněním všech ekonorem, které hraničí s demencí.

Knightrider
09. března 2018, 21:17
0

Ja mam rad velky auta, takze bych napred sahnul po XC90, ale tohle ma podle mne hezci a vyvazenejsi tvary. Az na ty hnusny svetla v patych dverich. Jinak je to fakt pekny auto a to i uvnitr.

Zaujaly mne ty asistenty, konkretne tohle:
"Volvo vyhodnotí, zda je trasa pro vyhnutí se překážce volná a poté vás aktivně přibržďováním jednotlivých kol provede celým ostrým úhybným manévrem....".
Zajima mne, jak se auto zachova v pripade, ze vyhodnoti, ze trasa pro vyhnuti se prekazce neni volna a ridic se presto rozhodne prekazce vyhnout?

reagovat
ma
martinw
09. března 2018, 22:14
0

Ridic ma vzdy prioritu, pokud nebudete nouzove brzdit auto jede tam kam to ridic posle, volant z ruky vam to fakt nevytrhne...
-
Komentář upraven 9. 3. 2018, 22:14:27

Honza 'Hamster' Křeček
09. března 2018, 22:55
0

Auto řídí člověk, když to pošleš do protisměru, auto tam pojede. Akorát teda rozezná protijedoucí auto, vyhodnotí to jako nevyhnutelnou kolizi a zadupne ti brzdy, čímž aspoň zmírní následky. A samozřejmě to stále můžeš poslat do škarpy etc., auto řídí člověk, Volvo se mu jen snaží pomáhat.

Knightrider
10. března 2018, 06:48
0

Ze se se mnou nebude auto pretahovat o volant, je mi jasny. Spis mne zajimala ta reakce na brzdu, plyn a tak. Tam bych z toho mel asi trochu respekt, jakmile by to zacalo delat neco jinyho, nez chci ja.

Honza 'Hamster' Křeček
10. března 2018, 08:32
1

Tyhle věci maj úplně jiný reakční časy než člověk, takže jsou nastavený tak, aby zasahovaly až ve chvíli, kdy ty jako řidič už neuděláš nic. Můžou si to dovolit. Já sem si to zkoušel tuším s aktuálním Fiatem Tipo, že na parkovišti narazím do kartonový krabice. To auto nejdřív zběsile pípá, ale nedělá nic. A potom najednou stojí, ale to je v okamžiku, že už bych se na ten brzdovej pedál nestačil ani podívat, natož abych ho zadupnul. O nějakým úhybným manévru nemůže být ani řeč, já v tu chvíli už jen čekal, jak to pleskne o ten karton - a ono ne. Ve vyšších rychlostech proto už tyhle asistenty nedokážou nehodě úplně zabránit a jen zmírní následky - to je právě proto, že zasahujou až ve chvíli, kdy s tím řidič už prostě nemá šanci cokoli udělat. A dokud nebude skutečně autonomní řízení, musí to tak bejt.

Knightrider
10. března 2018, 08:48
0

Tak to je pak bez problemu. :-)

XT
XTad
10. března 2018, 11:23
0

Predpokladam, ze Tipo ma daleko jednodussi asistent, ktery vyhybani ani neumi.

Honza 'Hamster' Křeček
10. března 2018, 11:36
0

Tak to samozřejmě, ale ten základní princip, kdy auto začne samo věci řešit až v okamžiku, kdy je řidič už mimo hru a bez šance nějakou podstatnou měrou zasáhnout do dění, ten je pro všechny tyhle systémy stejnej - ať už je to primitivní městskej protikolizní systém ve Škodě Citigo nebo o špičky v oboru jakou je třeba právě to Volvo. To vyhýbání je něco jinýho, tam auto sleduje, co děláš, a pomáhá ti - takže manévr, kterej jsi ale ty započal a kterej ty provádíš, auto udělá s větší razancí a zároveň více kontrolovaně. Ale samo od sebe to tu myšku neudělá, na to nemá oprávnění, za řízení odpovídá stále řidič. Jediný, co auto samo může, je v případě nevyhnulelný srážky panicky brzdit.
-
Komentář upraven 10. 3. 2018, 11:39:36

Knightrider
10. března 2018, 11:48
0

Nejde o vyhýbání, tak daleko ty systemy zatim asi nejsou. Spis mi jde o klasickou modelovou situaci, kdy ridic predjizdi, prestoze proti jede auto a aby to vcas stihnul, tak na to musi poradne slapnout. Pocitac v aute pak vyhodnoti situaci jako prekazku a zpomali, aby se ridic zaradil zpatky nebo ho skutecne necha pridat plyn, aby to stihnul? Asi to bude zavyset na tom, na jakou vzdalenost system reaguje, jak moc autonomni ta elektronika je, a jak je chytra, tj. jestli vyhodnocuje impulsy systemem prekazka ano/ne, popripade prekazka ano, ale za danych okolnosti nebezpecnost manevru a tedy mira rizika akceptovatelna a misto zasahu do brzd pomuze ridici dokoncit manevr. Ale je mozny, ze takhle daleko ty systemy jeste nejsou. Nevim, zkusenosti s tim nemam. Je to spis teoretizovani a premysleni nad budoucim vyvojem techhle technologii.

Knightrider
10. března 2018, 11:49
0

Honza: Ted jsi mne v odpovedi predbehl a v zasade odpovedel. :-)

Honza 'Hamster' Křeček
10. března 2018, 11:59
0

Pokud je při předjíždění protijedoucí auto tak blízko, že se spustí automatický panický brzdění, tak si už tak jako tak v háji. Ty systémy sou v tomhle dost odladěný. Jediný zádrhel se našel naopak na začátku předjížděcího manévru, kdy ty už dopředu zrychluješ, blížíš se k zadku auta před sebou a čekáš, až projede auto v protisměru. V takových případech se dřív skutečně stávalo, že když jsi ten manévr dělal hodně natěsno, auto cvrnklo do brzd, protože mělo obavu, že předjížděný auto nabereš zezadu. Proto u současný generace Volvo důrazně doporučuje dávat při předjíždění blinkr. Jakmile zapneš blinkr, Volvo to vyhodnotí tak, že asi teda víš, co děláš, a nechá tě jet.

Honza 'Hamster' Křeček
10. března 2018, 12:10
0

Podobný vylepšení se týkaj i asistentů zaměřených na komfort. Pokud na dálnici jedeš na radarový tempomat, dojíždíš pomalejší auto a dáš blinkr, systém to vyhodnotí jako že budeš měnit pruh a je teda zbytečný zpomalovat. Což dřív adaptivní tempomaty dělaly a bylo to nesmírně otravné. Totéž asistent držení v jízdním pruhu - na rovný silnici se suneš přes čáru, auto zavrní nebo zapípá a vrátí tě zpět do tvýho pruhu - což je fajn. Ale když na okresce řízneš zatáčku přes středovou čáru, auto vyhodnotí, že to děláš schválně, a dá ti pokoj. Sou to drobnosti, ale dřív jsem třeba toho asistenta držení v pruhu přesně z tohoto důvodu vypínal, bo mě to pípání v každý zatáčce vytáčelo. Jde to rychle kupředu...

Knightrider
10. března 2018, 12:59
0

Je to zajimavy.

VK
VK
10. března 2018, 11:23
0

T8 prostě musím mít. Akorát V/S90, SUV pro mě moc ne.

reagovat
eLzyx
11. března 2018, 10:52
2

k té spotřebě - vzhledem k tomu, že s tím jezdili novináři, co si to auto chtějí užít, tak je nutné brát jejich údaj o spotřebě se značnou rezervou. Spíše jej brát jako maximální spotřebu při prasostylu.
Dle spritmonitoru jezdí T8 v XC60 a 90 v průměru za necelých 7 litrů. Největší šetřílek jezdí za 1,2 litru, protože má neustále kde dobíjet. Nejhorší výsledek je tam někde kolem 10 litrů.
Děl mého názoru poměrně fantastické hodnoty.

reagovat


reklama

Poslední komentáře

Poslední inzeráty

Ford Torino Ford Torino 500 6.6L  1971
Ford Torino Ford Torino 500 6.6L

1971 rok výroby
300 koní výkon
6 600 ccm objem

Ford Mustang Manual / TOP STAV / 1966
Ford Mustang Manual / TOP STAV /

1966 rok výroby
200 koní výkon
4 700 ccm objem

Chevrolet Corvette cabrio 1987
Chevrolet Corvette cabrio

1987 rok výroby
250 koní výkon
5 700 ccm objem

Hummer H1 HMMWV Humvee 1987
Hummer H1 HMMWV Humvee

1987 rok výroby
150 koní výkon
6 200 ccm objem

Dodge Coronet Red ram 1953
Dodge Coronet Red ram

1953 rok výroby
103 koní výkon
3 900 ccm objem