načítám data...

Velký offroad za rozumnou cenu

Co je větší, to je lepší, říká jedno staré přísloví, které s oblibou replikují především ženy. Platí to i ve světě aut?

zobrazit celou galeriiBazarový snílek: Velký offroad za rozumnou cenu

Asi jste zaznamenali, že včera napadlo po delší době v Praze a blízkém okolí větší množství sněhu. Zatímco zpravodajské portály hovořily o kalamitě, dopravní podnik vyškrtával jednotlivé spoje, které nebyly schopné dostat se na místo určení, já celý den plakal svým kolegům do redakčního chatu, že nemám vhodný stroj na zimní radovánky, protože mi v tu chvíli stál před barákem pouze postarší rodinný dieselový kombík z Francie (což opravdu není to správné řidičské náčiní) a tajně jsem záviděl Jeníkovi jeho driftovací Cadillac. Celé dopoledne jsem tak strávil hledáním nesmyslu s poháněnou zadní nápravou, který by mi v takový den udělal opravdu radost. Jenže pak se stalo něco, co jsem nečekal. Kolega Křeček mi přivezl testovací Range Rover a ve chvíli, kdy jsem se poprvé vyšplhal na kapitánský můstek a rozjel se vstříc té sněhové kalamitě, jsem poznal, že tohle je věc, kterou nutně potřebuji. Ten pocit, kdy jste jako řidič naprosto izolován od okolního světa. Ta radost, když vidíte ostatní účastníky provozu, kteří musí šaškovat s lopatou kolem auta, jen aby se dostali z parkovacího místa, a já si jen nafoukám vzduchový podvozek do nejvyšší možné výšky a prostě vyjedu, je k nezaplacení. A přestože mám obecně rád obratná auta, situace, kdy necháte sklouznout bokem pojízdnou stodolu, má také něco do sebe. Navečer jsem tedy opět zasedl k inzerci, ale tentokrát jsem mírně pozměnil vyhledávací parametry. Cíl? Velký offroad, či luxusní SUV. Země původu? Hlavně ne žádné nudné Německo, jako správný autíčkář potřebuji něco originálnějšího. Cena? Co nejnižší. Zajímá vás, co jsem našel? Tak se na to pojďme podívat. 

Range Rover P38 

Mé první kroky vedly k tradičnímu výrobci terénních strojů z Velké Británie. Samozřejmě nemám volné tři miliony na nový kus, takže musím trochu hlouběji do historie. A protože generace L322 se mi příliš nelíbí, logicky jsem skončil u P38. Ano, není to auto s nejlepší pověstí. Především spolehlivost je velice diskutabilní, ale z nějakého důvodu mám pro tuto generaci slabost. Zdá se mi, že pomalu dozrává, podobně jako Jaguar XJ40. Co tedy čekat od P38? Druhá generace velkého Range se představila v roce 1994, celých 24 let po uvedení prvního vozu s nápisem Range Rover. Pod kapotou se nacházely dva motory. Zážehový čtyřlitrový osmiválec Rover o výkonu 190 koní a vznětový řadový šestiválec z dílen BMW se 136 koníky. V nabídce byl čtyřstupňový automat nebo manuální pětikvalt. Po modernizaci v roce 1999 se zvětšil zážehový osmiválec na 4,6 l a výkon se povyskočil na 225 koní a byl spojen výhradně s automatem. Naftový motor sice potěšil spotřebou okolo 10 litrů na sto, ale dynamika vozu s ním byla trochu nedůstojná. Proto se mi více zamlouvá zážehová verze i za cenu šestnáctillitrové spotřeby. Celý automobil byl prošpikován moderními technologiemi. Satelitní navigace, prémiová kůže Connolly, palubní telefon, vzduchový podvozek. To vše zpříjemňovalo život na palubě. Zároveň to všechno bylo zdrojem problémů. Někteří majitelé popisují svůj Range Rover jako noční můru na kolech. Kazila se elektronika, vzduchový podvozek také zrovna neoplýval ultimátní výdrží. A přesto všechno mám pro tento vůz skrytou touhu. Rozhodně se doporučuje vybírat především z vozů po modernizaci, kde se již povedlo vychytat ty nejzávažnější dětské choroby. Ceny se pohybují mezi 80 a 120 tisíci, ale připravte se, že údržba takového vozu nebude procházkou růžovým sadem a velmi snadno může brzy překonat nákupní cenu. Ale to už k Range Roveru tak nějak patří. 

Toyota Land Cruiser J100 

Toyota Land Cruiser je ve světě offroadů pojem. Léty osvědčený koncept, který funguje. Neprůstřelná spolehlivost (nezaměňovat prosím s levnou údržbou) dobré schopnosti na silnici, a ještě lepší v terénu. Land Cruiser je tu s námi již bezmála 70 let a každá generace přesvědčuje o svých kvalitách. Já se ve svém inzertním bádání zaměřil na takzvaný velký Land Cruiser, generace J100. Ta se dostala do prodeje v roce 1998. Poctivá mechanika byla rozumně nakombinována s moderními technologiemi a vzniklo tak vskutku impozantní auto. Sofistikovaný podvozek kombinoval aktivní udržování světlé výšky společně s elektronicky regulovatelnými tlumiči (TEMS). Samozřejmosti jako uzávěry diferenciálů ani nezmiňuji. Říká se, že tohle je první Land Cruiser, který funguje stejně dobře na asfaltu jako v terénu. V interiéru řidiče hýčkaly věci jako noční vidění a prémiové kožené čalounění. O pohon se staral benzínový osmiválec 4,7l. Na ten však kvůli opravdu vysoké spotřebě narazíte jen výjimečně. Častější je v evropské inzerci vznětový motor. Řadový šestiválec o nezvyklém objemu 4,2 l a výkonu 205 koní potěší rozumnými provozními náklady i výbornou tažnou silou. Přívěs o hmotnosti 3,5 tuny není nejmenší problém. A jak jsme říkali na začátku, pokud člověk nepodcení údržbu odvděčí se Land Cruiser nevídanou spolehlivostí a odolností. Ceny se pohybují okolo 200 tisíc, což je sice mnohem více než za výše zmíněný Range, ale na druhou stranu, Land Cruiser si výborně drží svou cenu, takže jej dost možná za dva až tři roky prodáte minimálně za stejný peníz. 

Chevrolet Tahoe 

Pokud hledáte opravdu velké auto, ať už potřebujete odvézt basketbalový tým, nebo přestěhovat celou vaši vesnici, pak musíte do Ameriky. Tam je kultura obřích SUV zakořeněna ještě mnohem více než u nás v Evropě. A ideálním kandidátem co do poměru cena/velikost se mi jeví Chevrolet Tahoe druhé generace. Auto stojí na platformě GMT800 a jeho příbuzní jsou například Cadillac Escalade, GMC Yukon či Hummer H2. Více než pětimetrové SUV disponuje maximálním komfortem a honosnou výbavou rozmazluje všechny své cestující, kterých může být v jistých specifikacích až 8. A všichni do jednoho se usadí pohodlně tak, že přežijí i delší cesty. Pod kapotou, jak se sluší a patří na správné americké vozidlo, najdeme zážehové osmiválce Vortec, přičemž i ten nejslabší z nich má přes 270 koní a ty silnější až rovné tři stovky. To bohatě stačí k rozhýbání i takového mastodonta, jakým Tahoe bezesporu je. Ceny se pohybují od 150 tisíc za ty ojetější, až po čtvrt milion za opravdu zachovalé kusy. A to je docela přijatelná cena za tak velký přepravník s bohatou výbavou. 


Mohlo by Vás také zajímat

Pro přidání komentáře se přihlašte nebo registrujte

Komentáře

Goldies
04. února 2019, 19:25
0

Normálně sem se začal dívat na ty Tahoe a vůbec to nevypadá špatně :-) třeba tenhle mě vysloveně vzal za srdíčko :-)

https://auto.bazos.cz/inzerat/99272204/GMC-Yukon-SLT-2007-53-Vortec-V8-320-koni-naj-205tkm.php

reagovat
GanGreen
04. února 2019, 19:55
0

až přijde knightrider a vychválí ti to tady, tak pujdeš zítra vybrat bankovní konto :D

Knightrider
04. února 2019, 20:09
0

Knightrider by ti vychválil Tahoe/Yukon, ale zrovna tenhle v inzerátu není úplně ideál. Je to verze jen s náhonem na zadek.

GanGreen
04. února 2019, 20:12
0

idealní driftcar na zimu :) šak já to myslel obecně, že s nim doma jezdíte, tak máš asi nejvíc zkušeností ze zdejšího osazenstva ;)

Knightrider
04. února 2019, 20:29
1

Jezdím s tím teprve 6-7 let. :-) Je to boží kára. Ten náš je teda trochu chudák zanedbanej. Odstěhoval už toho tolik, že bych mohl vypravit nákladní vlak, ale co už. Funguje poslední rok - dva jako dělník.

Aleš
04. února 2019, 19:45
0

Menší doplnění k P38. Od začátku tam byly celkem 3 motory: vznětová 2.5 R6 od BMW (co jsem tak četl tak jí prý rády praskají bloky) a zážehové V8 4.0 a 4.6. Menší motor byl dostupný i s 5 stupňovým manuálem. Větší pouze se 4 stupňovým automatem. V rámci modernizace v roce 1999 bylo vyměněno vstřikování motoru. Původní kusy mají Lucas Gems (proto se jim přezdívá Gems) a pozdější kusy mají již údajně spolehlivější systém Bosch Motortronic (těm se pro změnu říká Thor).

reagovat
Daniel Borský
04. února 2019, 20:02
0

Díky za upřesnění, opravím. :)

Aleš
04. února 2019, 22:00
0

V pohodě. Holt nikdo nezná všechno do nejmenších detailů.

Ha
Habakukk
04. února 2019, 22:27
0

No k P38 znalci vám řeknou poslední klasicky LR následující generace L322 už je více BMW než LR. Motory jsou průser vlastně všechny 2,5tds je od BMW je na to auto slabi a pak se kroutí hlavy této řadové 6. No a benzínům zádě praskaji vložky ve válcích. TO tak jednou konstruktér vzal V8 blok pro 3,5 litru a postupně jej zvětšoval až na 4,6 litru. No celkově jsou ty auta problematická díky složitosti v té době hitech systémů, stáří a zanedbání údržby. To auto musíš milovat jinak rychle od něj pryč.

Nimrod
05. února 2019, 05:11
0

není to jen motronic?

Ha
Habakukk
05. února 2019, 06:03
0

No docela jo pokud dáš za repas motoru nákupu auta tak je. Musíš to auto moc chtít. Mám doma discovery 2 je o půl generace vychtanějši, ale i tak stojí balík na servisu.

beastar
05. února 2019, 14:22
1

Je to Motronic. Asi překlep či automatická oprava. Asi byl Bosch spolehlivější, než Lucas ale když koupíš kus po smrti bude ti to stejně jedno. Protože budeš řešit milion dalších otravných hovadin.

Aleš
06. února 2019, 13:34
0

Máte pravdu, je to Motronic. Sorry za překlep.

Knightrider
04. února 2019, 20:26
1

A hele, náš Tahák. :-). No s tím sněhem asi takhle. Před garáží bylo dneska 20cm sněhu a na konci příjezdový cesty půlmetrovej val od rolby. Jsem trochu línej, tak jsem jen zmáčknul tlačítko čtyřkolky a jelo se. S tím valem si poradila radlice vpředu. :-) Paní Knightriderová mi furt nadává, že dělám kraviny, ale když to člověk přepne na automatickou čtyřkolku, tak to jede jen na zadek, než ten se sklouzne a připojí předek. Jako přiznávám, že by se občas daly strachy štípat prdelí dráty, když se ty tři tuny začnou sunout bokem, ale já si nějak nemůžu pomoct. :-)
Jinak je to vážně skvělý auto, který sice nemá v interiéru prvotřídní materiály jako Range Rover, ale narozdíl od něj funguje a to tak, že se několik let za sebou umisťoval na prvním místě ve spolehlivosti ve svojí třídě. Výbava auta je velmi nadstandardní i na dnešní dobu, natož před těma 15-ti lety, když to bylo nový. Provoz a servis není levnej, ale to u žádnýho z těchhle aut. Pod kapotou člověk najde standardně 5,3L V8 300HP, což máme i my. V benzínu samozřejmě. Diesel se tam nikdy nedával.

reagovat
ma
martinw
04. února 2019, 20:35
-1

No jsou to všechno offroady a SUV z doby kdy amerika řešila to že při převrácení na střechu posádka zařvala protože ty střechy byly jaksi nedostatečně vyztužené a polovina z auto o ESC ani neslyšela ne ? Věřil bych Toyotě, nevím kolik mechaniků tu zná ty ameriky.

reagovat
Knightrider
04. února 2019, 20:42
1

To ESC se u Tahoe/Yukon/Escalade jmenuje StabiliTrack. A mechaniků na US auta je v republice víc, než dost.

Knightrider
04. února 2019, 20:46
0

A co se pevnosti týče, zrovna u Tahoe člověk může být naprosto v klidu. To je stejně bytelnej tank jako Land Cruiser.

Knightrider
05. února 2019, 09:22
0

Ta pevnost střechy je asi taková:



Myslím, že můžu v klidu spát.

ma
martinw
05. února 2019, 10:11
0

díky za informace, vypadá to OK

sumy
05. února 2019, 10:58
0

No ale kdyz se to kutali z kopce... vsechno se splacne. Jsou tusim 2 roky, co se na ukrošce preklipili otec se synem ve vcelku nový Dodgce a konečná... auta na rámu nikdy neměli extra silný A sloupky.

Knightrider
05. února 2019, 11:13
0

Sumy: Při kutálení z kopce nechceš být v žádným autě. Vezmi si kolik ty auta váží. Ta hmota někde musí být a když není na střeše, tak asi bude na opačným konci.

lu
lucnikonik
05. února 2019, 03:26
0

Ad Landcruiser - je perfektní, akorát trpí dost na korozi - kamarád má velmi hezkou 100ku a hnije to před očima (kamarád je extrémně pečlivej, spíš bych řekl pedantickej na auta - musí být ve 200% stavu, aby byl spokojený), bohužel LCčko nejspíš není zinkovaný, takže prahy, lemy, zadní vrata hnijou jak zjednaný. Vzhledem k "exkluzivitě" u Toyoty jsou náhradní díly celkem za raketu - pátý dveře holý bez laku mu Toyota nacenila na cca 50 tisíc Kč, na prahy se už radši neptal :-(

reagovat
Ha
Habakukk
05. února 2019, 06:56
0

To máš recht za repesa podovozku dáš bez mrknutí oka 150 litrů. LC 100 je exkluzivní zboží a náhrada továrních dílů neexistuje tak si to pěkně zaplatíš. V asii jsou LC100 u bohatých populárnější než verze 120, 150 nebo 200. Prostě ta nejlepší kvalita.

PM
PM st
06. února 2019, 17:32
0

Momentálně mám TOYOTU Land cruiser 200, měl jsem land cruiserů celou řadu, první byl 60 velká hranatá krabice 4. l diesel, koupil jsem ho a měl najeto 320 000 km a 6 let sloužil najel jsem 120 000 km a super v terénu i mimo. Žádná velká koroze nebyla. Žádné ND nebyly třeba jen destičky a olej s filtry, za normální ceny. Koupil jsem 80 Landcruiser a měl také hodně najeto a opakovalo se to samé jako s 60 koroze také nic. Nato jsem koupil Land cruiser 100 a opět hodně Km a super koroze také nebyla. Dnes jsem s Land cruisem 200 najel kolem 200 000 Km v také různých terénech a super. Kamarádi měli Jeepy , BMW X 5 a Range rovery, kteří pořád auta v servisu a o penězích ani nemluvě.
PM st

MartinCoupe
05. února 2019, 07:30
0

Zapoměl jsi na X5 první generace, M-B GL a SangYoung Musso :-)

reagovat
Pe
Peťas
05. února 2019, 08:31
0

Na zacatku pise zadny nemecko. Ja cekal Lexus RX o kterem jsem predzimou hodne premyslel, ale asi nema tak dobre tereni vlastnosti aby se dostal do tohoto vyberu.

sumy
05. února 2019, 08:31
0

Z tvého výběru je off v pravém slova smyslu akorát to muso.
Jinak k výběru... ani jedno z aut mi nepřijde "dostupne" Když dostupný off bez motoru, tak je mezi japonci i výběr, kolem 150tkc pak už i špičkové kousky. A když to má trochu jet, tak třeba pajero 3,5 V6... za 100+ se nechá sehnat nádherný a díly na to stojí pytlík chipsu, ne jak na to you, aby člověk prodal ledviny, aby měl na základní údržbu.

beastar
05. února 2019, 14:26
1

Mě tam teda spíš chybí Lada Niva to je offroad.

ma
majkl1983
06. února 2019, 19:44
0

On v podstatě celej ten článek je trochu diskutabilní.. Jistě, nebude to nic pohodlnýho a je to podstatně menší, ale třeba Jimny s 1,3 je překvapivě schopný a za 2 kila už to bude celkem voňavka. Pak mě třeba napadá Tundra, která s 5,7 V8 bude spolehlivá, otázka je kdo si to v Evropě koupí, pár jsem jich ale v ČR viděl, sic teda nevím v jakym by byla za 2 kila stavu.

sumy
07. února 2019, 09:48
0

Jimnym ani Nivou nechceš jet víc jak 60km daleko a rychleji než 100km/h :-) To doopravdy nechceš. V tom obdivuju ty blázny, co v tom jezdí až do rumunska atd.

ro
rock
05. února 2019, 08:52
3

Když už je tam Land Cruiser, tak mi to nedá: proč ne Patrol? To by taky mohlo fungovat, ne?

reagovat
Ha
Habakukk
05. února 2019, 09:30
0

Jo za 100 litru bude shnilé na hadry a jako bonus motory nic moc. Zase má super pohon tedy převodovky, rozvodovky na nápravy ty jsou pecka.

Goldies
05. února 2019, 09:49
0

Proc 100tis? Tam je nekde cenova hranice?

Ha
Habakukk
05. února 2019, 10:16
0

Ne protože se tady baví a vranách za 80-200t kč z let 199X - 2004. Jasně pokud chce někdo voňavku 350t Kč tak proč ne.

sumy
05. února 2019, 10:54
0

Hezký patroly 60 a 61 už jsou klidně za 350tkč... Doba se hnula a pekace co byly pred par lety za 40-60 dnes stoji dalece pres 100.

Co
Core
06. února 2019, 09:11
1

Misto landcruisera bych doporucil radeji toyota 4runner,jen bacha na to jezdeni se zadokolkou v zime,tohle neni mx5,jsou to vysoké tezke auta s vetsinou houpajicimi podvozky takze kdyz se to utrhne tak uz to nesrovnas....nebal bych se na zimu doporucit ani Rav4,ahoj

sumy
06. února 2019, 09:24
0

Srovnáš. A v klidu. Delší auto se mi rovná hůř, ale pořád žádná trága. Poslední 1km do práce mám mezi poli zasnezenou, zamrzlou pouze obsluznou cestou a třeba dneska jsem si ji z legrace dával jen na zadek. Tam ať se stane cokoliv, tak je cca 300m každým směrem zasněžené pole :-) Max dosažená rychlost 80km/h a sranda jak sviň. Jen musíš mít rychlý ruce. S manželky kratasem se da krasne driftit a je to nezaludny.
Aby se off choval na zmrzlym ledu a sněhu spořádaně je nutný zamknout mezinapravovym dif, jinak je to pořád jak spalsena koza.
Jinak běžec je už hodně za zenitem. To jsou ranny 90 a dalsi generace se v CZ snad ani nevyskytují. Většina jich je polomrtvejch a buď dejchavicny 3,0 D, nebo 2,4 (tuším) benzin. Hezký auto, ale to je opravdu spíš předchůdce dnešních SUV :-/

sumy
09. února 2019, 10:29
0

Tak jsem se rouhal. Na výše zmíněné cestě jsem včera vjel do louze, ta mi cakla na okno a to okamžitě zamrzlo. Zmrzlá hrana cesty, smyk o 90° A skok bokem do pole. 3x odskok na práva kola a hotovo. Perdeli jsem stoupal 5 drát, že se to musí preklopit... Prorazil jsem zadní gumu a stihnul zavazicka z přední. Bahno zahrnuty až na naslapech... Ale co, vyměnit rezervu, vyhrávat se z pole a jedu dal. Bylo to zrovna s tím krátkým-manželčiným...

Co
Core
09. února 2019, 17:57
0

Vzdyt ti to píšu kámo,tohle ja dobre znám,rozhodil jsem si do smyku naadherneho cherokeeho s najetýma 50tis kilometrama a v cukuletu jsem byl ve strome,takoveho fesaka uz asi nesezenu a musel jsem to resit 4runnerem ale jsem rad ze nikdo nejel v protismeru....jak pisu,neni to mx5 a jak se dostanes za hranu(ktera je neviditelna a stale blizko) tak uz nicmoc nenadelas,no hlavne ze jses v pohode a zkusenost navic se taky hodi ne?

sumy
09. února 2019, 20:20
0

No, stále si stojím za výše napsaným. To že jsem neviděl přes zamrzly okno a trefil mantinel z ledu, za to off nemuze. S osobakem bych letěl úplně stejně. Jen že s tím osobakem bych asi fakt skončil na boudě, protoze při dopadu jsem se musel zaborit cca 40-50cm do hlíny a to už by osobak natvrdo zakopnul, popřípadě bych tam odložil obě práva ramena :-) Tady jsem jen udělal to kolo a pomuchlal nášlap.
To s tím cheerem je mrzuty. Ale ono i mezi offy je sakra rozdíl na silnici. Pajo s přední nezávislou a se stavitelnymi tlumiči je na silnici skoro jak osobak, jen ma par kg navic :-))

ma
majkl1983
06. února 2019, 19:30
0

Autor článku chtěl zřejmě pobavit. Pokud někdo má zachovalý LC "za 2 kila," dejte mi na něj prosím kontakt, jedu si ho ihned koupit. To bude možná benzin 4,7 a i když mám rád velké motory v (na dnešní poměry) "absurdních" autech, ropný vrt doma nemám. Ceny zachovalých dieselových LC se pohybují na 400 - 500 k Kč, mluvíme o autech do kterých se člověk hned nevysype a která budou použitelná i déle než jednu zimu. H2 co do spolehlivosti ani zdaleka nedosahuje kvalit H1, (jak by taky mohl) už je to pseudo - luxusní cosi plné elektroniky, takže, H2 ani zadarmo. Escalade? Skutečně? To je v podstatě luxusní SUV s žalostnou kvalitou výroby a zpracování, takže ano, pokud chcete vykřičet do světa, že jste majitelem bordelu někde na severu Čech, jak by řekl Američan, go ahead. Spolehlivost LC, ale nečekejte. Jediné co vychází jako relativně rozumná volba, je Tahoe, ale chce to auto řádně prověřit, protože na tuto generaci bylo dle Consumer Reports 10 svolávaček. Suma sumárum, nic moc.

reagovat
Sh
Shackall
08. února 2019, 13:50
0

Taky mi čím dál častěji připadá, že tyhle články píšou lidi, co jim doma před panelákem stojí Miata na šest weekendů v roce a jinak jezdí MHD. Osobně jsem nějakého ofa opravdu potřeboval a tak jsem se odvážně vrhl na pole neprobádané a koupil si za 60 tisíc Nissan Teranno II. Což je za prvé takový hybrid mezi off a SUV, a za druhý jsem dostal za tyhle peníze vrak, zralej na pec. Něco jakž takž pojízdného je za kilo a víc. V cenové hladině 60 litrů přitom žádný funkční off není, něco tak možná na dodrbání v lese. Když jsem zjistil, co jsem vlastně koupil, tak jsem zamáčkl slzičku a na dvoře na bahně na špalkách se pokusil o nemožné. A stal se zázrak, auto jsem zprovoznil. Co jen trochu šlo, jsem si dělal sám, pár oprav fakt nebylo právě lege artis, nicméně po půl roce vzniklo něco, s čím se člověk do toho terénu úplně nebojí (ovšem třeba do ciziny bych si s tím netroufnul). Kolik to stálo nevim, když přelezly celkové náklady přes 100 litrů (tj. jsem do tý popelnice poslal 40), přestal jsem počítat s tím, že už to nejde vzdát. Štěstí se přitom drželo bláznů, takže třeba volnoběžky (á 20 litrů, jsou tam dvě), byly OK. Po nasazení terenních pneumatik, koupených v akci za lidovku 5 tisíc za kus člověk zjistil, že tohle fakt nelze používat jako DD, a musel koupit něco méně provozně náročného (v městském provozu tyhle gumy zlikviduje člověk raz dva). A takhle by se dalo pokračovat. Tedy, suma sumárum - za 200 je tak Niva nebo Jimny. Speciálně to druhé je mezi lidmi, co vědí, fakt oblíbené - akorát holt nemá takovou užitnou hodnotu (dva a bagáž, prd na kouli). Ty ceny LC vidím +- jak píšete Vy, RR si netroufám odhadovat. Escalade a Tahoe jsou spíš SUV na tahání plachetnic. I když - i tady dost dělají gumy.

Ha
Habakukk
08. února 2019, 14:28
0

Za 100t Kč koupíš Land Rover Discovery 2, roky 99-01 když do toho narveš dalších 60t Kč tak máš celkem funkční auto.

sumy
08. února 2019, 15:44
0

To Shackal: Volnobezky na veterano za 20? Vždyť zátěžové AVMka stojí max 4 litry za pár, Guma za 5 tKč? Cože? Vždyť tam nandas stejně max 31" a to ještě po ořezání blatniku a ty stojí mezi 2-3,5tkč a to si vybiraš fajnovy gumy.
Obě auta na foto mě dohromady v pořizovací ceně vyšly na rovný kilo. A dejme tomu že jsem za 5 let provozování dlouhého a rok krátkého pajera utratil třeba 100 za všechno? Celkem 140tkm. Už 4 sady pneu 31", spojky, turba, vstřiky, plecharinu, brzdy atd. Vylejt se do něčeho jako terko víc jak za kilo je spíš znakem těžké insuficience zdravého úsudku...

Sh
Shackall
08. února 2019, 15:48
0

To za určitých okolností platí. Tahle - asi bude dobré si říct, co si od té káry kdo slibuje. Jestli blbnutí okolo komína, denní službu v lese, nebo expedici do Nigérie. A podle toho si říct, jak moc musí být OK.

beastar
08. února 2019, 15:54
0

Nejsem fanda do offroadu. Jen si myslim že na blbnutí kolem komína bohatě postačí Niva. A dokonce na nějaké projetí cest mimo asfalt kdejaký suv. S kterym by si asi na tankodrom nejel. Každopádně vůbec ten výběr z článku je takový povrchní. Mě by třeba Tahoe fakt jako nenapadlo. A takhle starý RR už vůbec ne.

sumy
08. února 2019, 19:07
0

Každej rok jezdíme do hořících perdelí(foto je z Maramureše), roční nájezd cca 20tkm a 2 až 3 závody za sezonu. Je to jediny hlavni rodinny auto, pac nic jinyho pro 4 deti uz nemam. Takže musí být 100%Ok. A třeba pneu Goodyear Duratrac nepovažuji za low cost a i v 31" stojí 3200/ks. Tedy asi tak.

sumy
08. února 2019, 19:08
0

Hořících = horoucich, ach ty automatické korekce...

je
jeff
06. února 2019, 20:56
0

hesla jako ´´opravdu velký offroad´´ a zmíněný Chevrolet Tahoe, ve mě evokují otázku A proč ne třeba Suburban ?

reagovat
Sh
Shackall
08. února 2019, 13:53
0

Ten už opravdu není za 200 ;-) V dieslu 6,5 možná za pořizovačku, ale je otázka, kdy a kde vás uzemní čerpadlo.

Mira
10. února 2019, 11:52
0

Kde jsou ty doby, kdy si mladý kluci kupovali jako levnej offroad ARO :-) To auta, který autor článku vybral, byly ještě úplně nový, ojetý japonský terénní auta i uazy drahý, a nic jinýho velkýho na trhu krom amerik, který nikdo nechtěl tehdy a nikdo nechce dnes, nebylo. No docela jsme si polepšili, od Ara k Landcruiserům, Tahoe a Rangům, už jsme skoro jako v Rusku nebo v Africe :-)

reagovat
RB
RBMK
10. února 2019, 12:04
0

Koupil jsem Opel Monterey 3.1TD 1997. Motor je ještě poctivá litinová komůrka s rotačkou, všechno na pohonu je mechanické, má to redukci a přiřazení předku, manuální volnoběžky na předních nábojích, prostě spolehlivé věci. Zároveň to má klimu (mě nejde), vyhřívaná sedadla (původní majitel odpojil) a ABS (někdo vytrhal čidla). Místa je v tom jako v jakémkoliv průměrném offroadu, ale patrol je o půl metru delší, ale řidič a spolujezdec má v montym místa víc. Serou se na tom jen alternátory, když se často brodí a ten ultrašílený rozvod chladící kapaliny na turbo, čerpadlo a pomalu i do řidičovy pr* má choutky netěsnit. když tyhle věci vyřešim, tak je to pohodový terénní auto všestranného využití. Spotřeba 10l/100km i kdybych dělal cokoliv. A když se s tím motorem řidič sžije, tak je to celkem svižná mašina. Pro náročnější je varianta zážehový šestiválec s možností plynu, to pak líta jak kráva. Tady jich moc není, ale ve světě je toho pod názvem Isuzu Trooper šest půlek a má to celekm velkou komunitu, co si ty auta hýčkají. Faceliftu s chrochtem 3.0 tfujodstupsatane se raději vyhněte, má common fail z jeho počátků a sere se to jak landrover.

reagovat


Poslední komentáře

Poslední inzeráty

Audi RS4 Black Edition, Audi Exclusive 2006
Audi RS4 Black Edition, Audi Exclusive

2006 rok výroby
420 koní výkon
4 163 ccm objem

Ford Expedition 2015 4x4 Limited 2015
Ford Expedition 2015 4x4 Limited

2015 rok výroby
365 koní výkon
3 500 ccm objem

Buick Super Riviera 1950
Buick Super Riviera

1950 rok výroby
130 koní výkon
4 000 ccm objem

Kenworth Kenworth W900B 14.6L 1987 1987
Kenworth Kenworth W900B 14.6L 1987

1987 rok výroby
425 koní výkon
14 600 ccm objem

Chrysler Newport 2-door hardtop 1969
Chrysler Newport 2-door hardtop

1969 rok výroby
290 koní výkon
6 277 ccm objem