načítám data...

Suzuki Jimny: Offroaderem snadno a rychle

Maličká terénní krabička od Suzuki je tu s námi už dvacet let a letos bude nahrazena. Proto jsme ji na rozloučenou vzali pořádně vyvenčit

zobrazit celou galeriiMýty a legendy, Recenze & testy: Suzuki Jimny: Offroaderem snadno a rychle

Malé offroady od Suzuki netřeba představovat. Všichni ví, že jsou malé, mrštné a v terénu překvapivě schopné. Vědí to všichni a věděl jsem to i já. Alespoň tedy teoreticky, ale kolem Jimny jsem chodil dvacet let a nikdy jsem jej neřídil. Když tu najednou jsem měl klíče v ruce, auto na parkovišti a před sebou víkendový výlet. Někdy se holt zadaří a pozdě je vždy lepší, než vůbec.

Za všechno mohla jako vždy její jasnost Zlokočka. Naplánovala výlet do Milovic. Chtěl jsem se přidat a jal se tedy na poslední chvíli shánět terénní auto. Nejprve jsem zkusil našeho oblíbeného dealera, brněnský CanoCar, a dál jsem vlastně ani nemusel. Na konci týden jsem navíc měl dvě auta a tak jsem sháněl pro náš podnik další lidi. V CanoCaru byli jako vždy moc ochotní a dali nám UAZ Patriot, o kterém si povíme někdy jindy. No a taky maličké ojeté Suzuki Jimny, na které jsem se moc těšil. Tohle začínalo vypadat slibně.

Hned ze začátku mám sdělení pro všechny, kteří si tu a tam postesknou, že nová auta jsou dnes moc odtažitá, málo mechanická, moc nová a bůhvíco ještě. To sdělení zní: "Běžte a kupte si levný offroad!" Právě v této kategorii totiž seženete auta, která mají své kořeny v hluboké minulosti. Lada Niva je trochu extrém, ale třeba Jimny také staví na desetiletími prověřených postupech a technice, ačkoli během svého života procházelo postupnou modernizací. To všechno znamená, že Jimny je mechanické a odolné auto ze staré školy. Je to živoucí legenda a klasika, kterou seženete se zárukou. A navíc je to defacto japonský kei car. Jo, a taky zadokolka. Může to být ještě lepší?

Město není jen pro SUV

Mám tedy malý kei car, před sebou víkend, musím zařídit ještě mnoho věcí a bydlím ve městě. Test může začít, jedeme nakupovat potraviny. Jimny svými parametry splňuje všechny předpoklady pro městký provoz. Na šířku měří 1600mm, s délkou pod 3700 mm se řadí mezi opravdu malá auta a skromný poloměr otáčení slibuje skvělou manévrovatelnost. Zaparkovat tohoto prcka zvládne i úplný mamlas. Ve stísněných ulicích pak mrštný japonec doslova září. Navíc je z vozu díky jednoduše tvarované kabině s bohatým prosklením krásně vidět. Jen musíte dávat pozor, abyste nestáli zadkem příliš blízko ostatním, protože se může stát, že pak neotevřete zadní dveře. No a co, kdyžtak nákup prostě hodíte na zadní sedačky, Jimny má beztak kufr jen takový symbolický a v mém případě tam ještě trůnila nádrž na LPG.

Když už jsme u toho interiéru… je to trochu retro. Vlastně docela dost, devadesátkový původ se prostě nezapře. Testovaný kousek byl sice vyroben v roce 2005 a nějaká ta modernizace už jej postihla, ale stejně. Víte pořád, na čem jste. Klimatizace se ovládá točítky, infotainment je rádio, pak nějaké ty klasické přepínače a páčky, a tlačítka volby čtyřkolky a redukce. Průměrnou spotřebu a rychlost si prostě spočítejte.

Celé auto je navíc tak malé, že z místa řidiče bez problémů dosáhnete i na zadní sedačky a nejlépe se řídí s levou rukou hozenou z okna. I tak jsem se s mými 188 cm výšky cítil komfortně a v pohodě jsem se vešel, byť se mi kdekdo smál, že vypadám, jako bych šel na karneval oblečený za terénní autíčko. Určitě bych vyhrál první cenu, protože Jimny sice možná vypadá jako hračka, ale na ty správné designové prvky se nezapomnělo. Máme tu rozšířené blatníky, drsně vypadající oplastování a zezadu na autíčko v továrně připlácli rezervní kolo.

Kei car a noční touge jinak

Malé lehké autíčko se slabým motorem není zrovna to, co by většině z nás zrychlilo tep, navíc když je obuté na A/T pneumatikách a jezdí na žebřinovém rámu. Jenže já jsem fajnšmekr a rád hraju divadlo s co nejmenšími kašpárky. Mít 400+ koní a být králem silnic je fajn, ale když neumíte být rychlí s 69 koníky, nespasí vás ani výkon hypercaru. Dobrou zprávou je, že třínáctistovka je nadšená a plná života. Dejte si k tomu muší váhu a krátké kvalty a máte představu. Jimny uhání vpředu docela statečně, i když je objektivně pomalé a celý dojem je spíš výsledkem subjektivního vnímání projevů auta. Hluková izolace tu moc není, motor slyšíte zřetelně a řazení je sice dost gumové s dlouhou pákou, jenže v koncových polohách je mechanické a hezky cvaká. Ve výsledku se vám dostane docela nečekaně "petrolheadského" zážitku, pořád víte, že auto řídíte a řídit musíte, a je to tak dobře.

Není se čeho bát, Jimny jde ukočírovat snadno, jen máte fakt pocit, že jedete a řídíte. Mnohá menší městská auta dnes působí dospěleji a nudněji. Od podvozku na rámu, s tuhými nápravami a na A/T pneumatikách nelze čekat nějaké okreskové řádění, od toho tu Jimny není. Pokud ovšem nejste trochu zvrhlík. Když totiž jste, umíte se zabavit i na silnici. Mrštná krabička sice moc nedrží směr a neustále někam čenichá, hlavně ve vyšších rychlostech, řízení je pomalé a bez citu (ať žije ta vaše tolik opěvovaná hydraulika), jenomže máte točivý motor, správně rozmístěné pedály, a auto je čitelné. Tohle je první auto, kde jsem zvládal sázet meziplyny při brždění tak samozřejmě, až jsem se divil.

Bavil jsem se při pokusech co nejrychleji projet zatáčky, dobržďovat do nich co nejpozději, akcelerovat ještě před jejich vrcholem a současně se snažit o co nejhladší práci s převodovkou. Surrealistický zážitek je potom jízda v noci za hustého deště. Jednoduché velké reflektory září do noci, kolmé čelní sklo je skrápěno provazci vody a pneumatiky spíše než adhezi produkují hluk. Tři hodiny na okreskách ve snaze o co nejvyšší cestovní průměr byly tím nejintenzivnějším zážitkem letošního roku, zejména v kombinaci s únavou způsobenou celodenním offroadováním. Jenomže malé pomalé auto prostě musíte řídit rychle. Tak se to dělá a ne jinak. Navíc je to tak levná zábava, se spotřebou se totiž vůbec nedostanete přes 7, ani když Jimny řídíte jako právě ukradené.

Malý terénní kašpárek

Jimny si ovšem zasloužilo hlavně pořádně vyvenčit v přírodě. Takže hurá do Milovic. Na Offroad párty. Do terénu. Do bahna. No, bahno teda nakonec moc nebylo, což je škoda. Představa byla taková, lehce se povozit, zjistit, jak se Jimny chová v terénu a hlavně jej nepoškodit. Nezabít se byl taky jeden z cílů, ale s nejmenší prioritou. Mohl bych to celé prostě shrnout tím, že Jimny zvládne mnohem víc, než čekáte a než si pravděpodobně napoprvé dovolíte a uzavřít článek doporučením, abyste běželi k dealerovi a kupovali. Mně se ale chce psát…

Než jsme vyrazili na první obhlídku terénu, zopakoval jsem si zásady jízdy v terénu. Hezky zajistit všechno v kabině, aby vás při divokých manévrech nepraštil přes hlavu zbloudilý ešus, zkontrolovat auto, posadit se zpříma pro dobrý výhled ven, zapnout pás a pomalu vyrazit. Celý můj teoreticky vypracovaný postup jízdy se rozpadnul v momentě, kdy jsem viděl první auto překlopit se přes hranu pískového svahu a zmizet. OK, takže čtyřkolka, redukce, z kopce nebrzdit a opatrně. Jo a nemít palce uvnitř volantu. První sjezd dopadl dobře, mrštné autíčko se sice v terénu trochu kymácí, ale jinak bez ztráty kytičky.

Postupem času bylo zjištěno, že na většinu ježdění není vůbec potřeba zapínat čtyřkolku a redukci už vůbec ne, protože bylo sucho a trakce tedy dostatečná. Jenomže s jídlem rostla chuť a postupně i odvaha zkoušet náročnější věci, stále však s ohledem na auto. Popravdě, dostat Jimny do úzkých není vůbec snadné. Do kouta jej zaženou spolehlivě dvě situace. Velké křížení, kdy se projeví absence uzávěrek diferenciálů, nebo hlubší brodění. Jimny má totiž sání umístěné za předním světlometem a dokonce ani výrobce nedoporučuje brodit vodu hlubší, než sahá po náboje kol. Podle zkušeností majitelů se totiž může klidně stát, že to nezvládne elektrický systém, nebo voda nateče kam nemá. Nezkoušeli jsme to, ale najděte si to na netu.

I tak však zvládne Jimny opravdu hodně a neustále překvapuje. Protože je maličké, má krátký rozvor a dobré nájezdové úhly, nepotřebuje velkou světlou výšku. Protože je lehké, nepotřebuje velký výkon, a v obtížnějších situacích pomůže redukce. Popravdě se můžete klidně projíždět po lese a sbírat houby přímo z auta, protože se vejdete mezi stromy a Jimny vás nenechá ve štychu. Jediné, co může maličko chybět, je asistent sjíždění kopců, i s redukcí má japonský prcek občas tendenci se rozjet poněkud rychleji, než by bylo začátečníkovi milé.

Zkoušeli jsme výjezdy tak prudké, že se nedaly vyjít ani pořádně sejít pěšky. Kde se člověk teniskách nedokáže držet zpříma a neustále klouže dolů, Suzuki prostě vyjede bez většího dramatu nahoru. Nájezdový a odjezdový úhel znamenitých hodnot znamenají, že nikde nenecháte nárazník, a když se náhodou dostanete břichem vozu na zem, nemusíte se bát, nic neutrhnete ani nepoškodíte, auto se jenom opře o podélná ramena.

Bojíte se do lesa? Kupte si Suzuki

V Milovicích bylo ten den mnoho Samurajů, různých Jimny a dokonce jeden exemplář předchůdce Samuraje, řada SJ/LJ. Co tahle auta dokáží i v sériovém stavu, z toho přechází zrak. Ty opravdu nejšílenější překážky, představující výzvu i pro nejextrémnější stroje jsme si odpustili, tohle je přece jen leštěnka. Ovšem i v situacích, kdy jsem autu nevěřil, jsem byl překvapen, a myslím, že jen jednou nastala situace, která vyžadovala druhý pokus.

Jistě, můžete namítnout, že u nás opravdový offroad ani potřeba není a lesní cesty zvládne hravě leckterá čtyřkolka, výhoda Jimny je, že se o něj nemusíte bát tak, jako o velké drahé SUV. Navíc, pokud rádi hrajete na straně outsiderů, můžete se bavit tím, že budete pronásledovat obrovské zlé a dobře připravené Patroly a deptat je tím, že projedete skoro to samé (pokud nebudou brodit). Jimny si na nic nehraje, jenom slušně a spolehlivě funguje, to vše bez velkého povyku a dramatických efektů.

Vojta Dobeš kdysi prohlásil, že Miata (pardon, fakt se omlouvám) je takový automobilový ekvivalent hodinek Seiko 5, nenáročných levných japonských automatů. Použiju-li stejný příměr, Seiko 5 mezi terénními auty je právě Suzuki Jimny. Ne náhodou mám právě tyhle hodinky na ruce. Mám totiž moc rád jednoduché a fungující věci. Proto mám rád Suzuki Jimny. A proto se také tolik těším na jeho novou generaci. Jsem si jistý, že bude fungovat ještě lépe a navíc vypadá naprosto fantasticky!

Za zapůjčení vozu velmi děkujeme společnosti CanoCar Brno. Pokud vás zajímá Suzuki nebo nějaké offroady, nebojte se tam zastavit, mají toho na skladě spoustu. No a kdybyste nechtěli Jimny nové, ale ojeté, a navíc na plyn, můžete mít přímo třeba testovaný kousek.

Pro zajímavost zde je přehled typů a změn, kterými Jimny prošel v průběhu let, my jsme testovali typ 5:

1998 typ 1 
1999 typ 2: změna tyče řízení
2003 typ 3: jiný systém DO centrálního zamykání
2004 typ 4: ovládání 4x4 tlačítky místo páky, nový přístrojový štít
2005 typ 5: facelift, nová zrcátka, nové plastové kryty bočních dveří, nový panel klimatizace, nová tkanina sedadel, drobné změny v interiéru (např. tvar kufru)
2008 typ 6: facelift, vzduchové zamykání volnoběžek předních kol
2010 typ 7: nové zástěrky, změna OBD
2012 typ 8: facelift, nová kapota motoru, nové boční blinkry, nové disky kol, Isofix
2014 typ 9: ESP, TCS, TPMS, ukazatel řazení

Technické údaje

Motor: zážehový atmosferický čtyřválec 1328 cm3
Výkon: 62,4 kW (84 koní) / 6000 ot./min
Točivý moment: 110 Nm / 4100 ot./min
Převodovka: manuální pětistupňová s redukcí
Maximální rychlost: 140 km/h 
Zrychlení 0–100 km/h: 14.1 s 
Průměrná spotřeba dle výrobce: 7.1 l/100 km kombinovaná
Průměrná spotřeba v testu: 7.5 l/100 km kombinovaná
 


Mohlo by Vás také zajímat

Pro přidání komentáře se přihlašte nebo registrujte

Komentáře

yo
yorkin
23. září 2018, 21:15
0

Jimny je určitě fajn auto s až překvapivými terénními schopnostmi, ale nemůžu se ubránit dojmu, že ta cena za jedenáctileté auto je trochu přestřelená (bez hejtu vůči spřátelenému dealerovi). Pro chataře, který musí dojíždět dva km po rozbité lesní cestě, bude za stejné peníze lepší volbou (4 dveře, pohodlnější, o polovinu mladší...) Duster. Anebo jen o rok či dva mladší Freelander či Forester, což jsou normálně dospělá auta, kterými se třeba dá jet v případě potřeby i po dálnici, uveze rodinu atp. Myslivec, který má to auto do revíru a najede ročně 5000 km, zas může koupit Jimniho v horším stavu za půlku a udělá úplně stejnou službu (za 10 let je prodá asi tak za podobnou cenu ;-)). Na expedice jsou také jiná auta... Ale pokud někdo má nápad, tak sem s ním.

reagovat
Adam Forman
24. září 2018, 06:35
0

Porovnávat Jimny s Dusterem a Freelanderem je trochu zbytečné, protože ta auta dělají něco jiného než Jimny. Rámový podvozek bude snášet rozbité cesty denně, zatímco pětiletý Duster, který jezdil často v terénu např. u energetické nebo zemědělské společnosti, bude v posledním tažení. Chatař, který si kvůli občasným 2km koupí Jimny pak nejsíš do hospody za rohem jezdí oblečený do cyklistického dresu...

Ven cos
24. září 2018, 07:29
0

Chatař neni vatař, na dojíždění lesní cestou mu stačí jeho Felda...
Komu je Jimny drahý, může si koupit "maxi kei car" - Daihatsu Terios. S trochou štěstí se dají sehnat za 30 a jako méně známý model o kterém se nepěje tolik chvalozpěvů, jsou i ekvivalentní modely k Jimny, o dost levnější. Motorově je na tom o trochu lépe a praktičtější je i o něco větší 5tidveřova karoserie...

beastar
24. září 2018, 12:32
1

Tak hlavně hlavní trhy kde se prodává Jimny právě protože je nenáročný a na rámu. Tedy průchodnost je jinde jak u dustera atd. Leží mimo Čr. A leží mimo nějaké chaty:) V Čechách se to vyloženě vyplatí málo komu. Srovnávat to s suv však nelze. Cesty na chaty projedeš i se starou rezou, nebo jakoukoliv 4x4 okynou, audinou.

Tohle autičko může bejt dobrý do firmy která třeba musí udržovat hůř dostupný místa, infrastrukturu v polích a lesích. Pro horskou službu. Prostě tam kde fakt potřebuješ obratnost v obtížnějším terénu. Pro chalupáře je to zbytečně terénní.

Inženýr
24. září 2018, 12:51
0

Beastar: Je pravdou, že na většinu chat tě doveze i Zonda, jakožto jediný hypersport s terénními ambicemi. Na druhou stranu, co znám některé chataře tak ti opravdu potřebují něco, co se vejde mezi ty stromy a přitom vyjede tudy, kde to normální hjúmn nedá ani pěšky. Takových je ovšem minimum, obzvlášť v tak příliš vyspělé a západní zemi jakou jsme my. ;) Jinak jsi to vystihl naprosto přesně.

beastar
24. září 2018, 12:56
0

Ano pravda. Jsou místa kde je takový vozík třeba. Například vrcholky našich velehor v plné sezóně. Nějaké vyloženě osady mimo běžné lidské prostory. Je jich však minimum u nás v tom vyspělém světě;)) Ono už jenom na Ua by člověku vysvětlili že na ježdění do práce není lepší auto. Teda je uaz ale ten nemá klimu...

Matěj Podhorský
24. září 2018, 14:11
0

UAZ Patriot klimu už má. A tempomat. A navigaci. A výhřevy sedaček a snad i volantu.

PepaSFI
24. září 2018, 16:35
0

dají se najít za citelně lepší cenu, podobného stáří a kilometrů, takže by záleželo na zvážení podle stavu konkrétního kusu. Každopádně platí že to není auto pro normálního řidiče, chce to trošku šílenství. Ale co si budem povídat zrovna tady, v čem má jezdit normální řidič.

beastar
24. září 2018, 16:37
0

Matěji já rozhodně nemyslim Patriot. Zajeď si na Ukrajinu někdy aby si viděl a poptal se kolik běžných ukrajinců si může koupit Patriota. Ale jinak ano jistě má už klimu, má ji i Niva:D

sumy
24. září 2018, 20:32
0

Na ukrajine: 70% stary Uazy, Buchanky a dalsi sovetsky silenosti. 25 stary japonsky otloukanci, mnohdy s volanten "na spatne" strane a max tech 5% jsou dustojnenjsi povozy. Tot me zjisteni. A sami Ukrosi na Uaze nadavaj jako na nespolehlivy kepl.

beastar
24. září 2018, 23:52
1

Tak jest Sumy. Oni ty Uazy sovětskýho typu toho taky mají fakt hodně zasebou. Viděl sem jich tam pár co měli ještě zašle insignie. Tam je nakonec Jimny precizně zpracovaná kára na ty jejich cestičky. Navíc je to docela opravitelný. A co teprve Kambodža, Thajsko, Sri Lanka, Indonesie, Malajsie a tak dále.

Pochtli
23. září 2018, 21:43
0

Recenze pobavila :) Tahle krabička mě už dlouho láká, ale už máme moc aut :D

reagovat
SEMRY
23. září 2018, 21:59
0

To auto je bohužel jen do terénu, jizda v něm je hrozná a musí se vynechat dálnice. Koupili jsme Vitaru, v te se to dá. Je to pro myslivce a na ves. Člověk a pes... :))

reagovat
Lišák
24. září 2018, 12:08
0

Ahoj, nedošlo u motoru ke změně rozvodů? Přechod z řemenu na řetěz v roce 2001? Myslím, že je to dobré taky vědět.

reagovat
salamio
25. září 2018, 17:42
0

Současného Jimnyho jsem měl v létě celých 14 dní půjčeného na dovolené. Na terén úžasný (do žádných extrém jsme se teda nepouštěli), ale na silnici už tak moc ne. Rozhodně sympatické malé autíčko.

reagovat
Kryton2X4B-523P
27. září 2018, 10:51
0

Já po něm ještě nedávno pokukoval jako na povoz pro sebe a bednu nářadí, ale po zvážení toho, jak a kudy budu potřebovat jezdit, padne volba pravděpodobně na Fozzyho v generaci SG. Přece jen na terén v česku je to více než schopné a hlavně se s tím dá jet i po dálnici aniž by si musel člověk shánět chiropraktika. A ten minikufr mě nakonec taky odradil. Nicméně na vycházky po lese je tohle autíčko podle mě skvělá volba ;-)

reagovat
M
30. října 2018, 20:39
0

Jimny je pre mna sucast romantickeho sna byvania niekde na samote u lesa :) Taky aky je, aj s malym kufrom a slabym motorom. A preto, uplne logicky.... som priesiel k Fozzy SJ XT ;)

la
lancar
06. října 2018, 07:57
-2

Suzuki Jimny:
"vzali krabičku pořádně vyvenčit" - vykakala se krabička?
"její jasnost Zlokočka" - nevím co je zlokočka?
" japonský kei car" - jsem auťář, ale amaricky zatím ještě tak dobře neumím. Tak co máš na mysli?
" zadokolka" - Celé předchozí odstavce tady kefráš o ničem a když chceš být trochu technický tak ti nestoji za to pužit techničtější výraz? Jen seng?
"jedeme nakupovat potraviny" - Tak začnu se konečně dovídat něco o tvém kej kar?
"v továrně připlácli rezervní kolo" - Nepíšeš na co je připlácnuté, dle popisu si představím, že na žvýkačku.
"jezdí na žebřinovém rámu" - žebřinový rám ti nezryclí tep? Mi třeba Bugatti ano.
"Jimny uhání vpředu docela statečně," A jak uhání pokud se dostane dozadu?
"řazení je sice dost gumové" - jsou v řazení silentbloky?
"se vám dostane docela nečekaně "petrolheadského" zážitku" Tuš o čem to mluvíš (pro nás co neumíme americky)
"neustále někam čenichá" - Původně jsem myslel, že otestuješ auto. Právě jsem pochopil, že jdeš pejska opravdu vyvenčit. Konec čtení básnických textů.

reagovat
Inženýr
06. října 2018, 09:42
4

Lancar:

1. Ano. Matěj (to je ten hezký kluk co toto auto testoval a napsal tento článek) tu nádilku jako správný "táta" hned uploadoval na všechny dostupné sociální sítě a všichni blinkali (to znamená zvraceli) blaženými smajlíky.

2. Ne co ale kdo. Zlokočka je mladá paní co tady taky testuje auta. Co "zmizel" Dobeš (šéfredaktor), tak mám pocit že na místním trůně (snad chápeš co tím myslím) sedí právě Zlokočka.

3. "Amaricky" vědět nemusíš, stačí jen použít Google - to je vyhledávač. Odkaz na stránku tady psát nebudu - nechci dělat reklamu. Pokud se chceš dostat na nějaký web tak odkaz ani nepotřebuješ - stačí napsat název do...a sakra. No nic, časem přijdeš na to co kei car znamená.

4. Zřejmě nejsem natolik inteligentní abych tuto připomínku pochopil. Tady ti bohužel nepomohu.

5. Co by ses chtěl dovídat? Abys pochopil kei car, musíš jako kei car myslet, být dobrý v tetrisu, ale v první řadě znát co termín kei car vlastně označuje.

6. Proč by to taky měl psát? Hlavně že to drží.

7. Viz můj bod číslo 5.

8. Furt lepší než nazývat angličtinu "amaričtinou". Sorry, ale pokud bychom hlasovali o tom kdo udělal větší chybu, tady to nedáš.

9. Bod pro tebe, když nejezdíš v autech kde bys mohl přijít na to co "gumové" řazení znamená. Mám to stejně a děkuji inženýrům za precizní chod řadící páky!

10. Petrolhead je...To je "benzínová hlava". Tím se myslí někdo jako "autař", nikoliv pouhý řidič osobáku.

11. Super, že jsi to pochopil.

Doufám, že jsem odpověděl na všechny tvé připomínky. Snad si časem Autíčkáře oblíbíš a budeme jedna hezká petrolheadská rodina basnící o kei carech.

Inženýr
06. října 2018, 09:48
1

Oprava: 7. Viz můj bod číslo 4 (čtyři).

Kdyby něco, já tu chybu v textu udělal jenom kvůli solidárnosti. Ten Matěj = samé chyby. Tak ať v tom není sám.

Matěj Podhorský
06. října 2018, 10:57
1

Nemám na to co říct :D snad jen: “děkuji ti náčelníků, že ses mě zastal!”

Ne vážně, uznávám že v textu jsou chyby, co do editace máme co dohánět :) snad se ale článek líbil i tak

beastar
06. října 2018, 12:42
1

Snad jenom dodat: Ať shoří ! Ten kdo neví, co je kei car a Zlokočku píše s malým písmenem. Němec jeden.

la
lancar
06. října 2018, 18:56
0

Tak jsem vám tady pěkně rozproudil krev.
Článek je samozřejmě čtivý a zábavný
(chybí co jsi měl na oběd a či ti chutnalo).
a rozpisovat se o křivkách a korekcích evolventního tvaru ozubení by nikoho moc nebavilo.
Těším se na všechny na zítřejším setkání. Budete koukat co mám!

reagovat
Matěj Podhorský
06. října 2018, 20:25
0

Jojo, my to tady máme hozený trochu jinak ;) někomu to vyhovuje občas...

Mimochodem na oběd byl burger a hotdog, hodnotili bych tak 4/10.

Každopádně děkujeme a doufáme, že zachováte přízeň i do budoucna ;)

wa
wacso
11. listopadu 2018, 17:38
0

K tomu řizení, nemá náhodou Jimny 3gen to řízení kuličkový oběžný?

reagovat


Poslední komentáře

Poslední inzeráty

Chrysler 300C  2007
Chrysler 300C

2007 rok výroby
218 koní výkon
2 987 ccm objem

Renault Mégane CC coupe cabrio 2.0 16V 2004
Renault Mégane CC coupe cabrio 2.0 16V

2004 rok výroby
99 koní výkon
2 000 ccm objem

Lincoln Premiere Continental  1960
Lincoln Premiere Continental

1960 rok výroby
320 koní výkon
7 044 ccm objem

Ford Mustang 4.0 v6 manual 2006
Ford Mustang 4.0 v6 manual

2006 rok výroby
220 koní výkon
4 000 ccm objem

Cadillac Escalade  2007
Cadillac Escalade

2007 rok výroby
410 koní výkon
6 200 ccm objem