načítám data...

SsangYong Tivoli Grand: Rodinný ideál za fajn peníze

Hledáte rodinné auto za příjemnou cenu a nezáleží vám na zvučné značce? Tak jste tu správně.

zobrazit celou galeriiFoto:   D&H foto

Vozy značky SsangYong začínáme vídat po ulicích naší země po pár bídných letech zase častěji. A není se čemu divit. Nová modelová řada, pokud hledáte SUV, má co nabídnout. Dnes se zaměříme na střed nabídky – model Tivoli Grand, který u mne zatím aspiruje na titul překvapení roku. A to myslím v dobrém!

Začněme jako vždy zvenku. První dojem, často určující náladu, s jakou budete či nebudete chtít auto zkoumat, hodně ovlivní směr, z které strany k autu přistupujete. Lepší verze je, když k autu půjdete zepředu. Poměrně ostré linie přídě, světel i nárazníku zcela vyhovují evropskému vkusu. Maska je skoro úplně plochá, nějaký ten prolis by se možná hodil, ale jako celek působí až nad očekávání dobře. Nepodílelo se na ní žádné ze slavných italských designérských studií, ale v poměru k ceně i k místu na trhu, na které Tivoli míří, je to zkrátka dobré. Zboku pozitivní nálada přetrvává. Trochu svalnaté blatníky dodávají autu správně drsný výraz. Naštěstí se Korejci vyvarovali množství zbytečných prolisů a zbylo místo jen na pár zajímavých detailů. Třeba chromovaný proužek, který vede pod linií oken a spojuje obě strany přes hranu přední kapoty.

Foto: autickar.cz

Problém trochu nastává, pokud auto nedříve uvidíte zezadu. Jako by tuto část navrhoval někdo úplně jiný a s návrhářem přední části se v práci moc nepotkával. Design zadních světel i víka kufru u krátké a i té prodloužené verze pravděpodobně více odpovídá vkusu zemi původu. Sem se přesunuly všechny ty prolisy a divné tvary, které na zbytku auta chybějí. Díky podivně tvarovaným a na výšku postaveným světlometům mi najednou auto přijde celé úzké a vysoké. Přitom zepředu ten pocit nemám.

I když jsem zadním partiím úplně na chuť nepřišel, celek se nebojím označit jako slušně vypadající auto, za které se majitel nemusí stydět. Ten, kdo si ještě pamatuje designové skvosty, jakými byly třeba Rodius nebo Rexton na začátku tisíciletí, pak může klidně říct, že SsangYong dnes dokonce vyrábí hezká auta. Neubráním se tu srovnání s Dusterem, kterého považuji za jednoho z konkurentů pro Tivoli Grand. Na první pohled působí designem i Duster slušně, ale už při tom druhém si začnete všímat nedokonalostí ve zpracování. Třeba jak „kvalitně“ jsou uchycené podběhy, zpracování dveřních klik a zámků nebo ostré hrany plechu po otevření víčka nádrže. Žádné takové nemilé překvapení vás u Korejce naštěstí nečeká.

Foto: autickar.cz

Interiéru dominuje především centrální konzola s ovládáním klimatizace a dotykovou obrazovkou. Pohled každého upoutá ne proto, že je lehce vystouplá do kabiny vozu a působí tím ještě trochu mohutněji, ale především tím, že je celá z onoho protivného „klavírního“ laku, který by se snad měl v autech zakázat. Pokud máte sebeovládání na tak vysoké úrovni, že se jej v životě nedotknete, stejně je na povrchu vidět každé smítko prachu. A tak budete leštit a leštit… Pochvalu zaslouží samostatné ovládání klimatizace i oblíbené točítko hlasitosti. Ani pro vyhřívání sedadel nemusí řidič do hloubi palubního systému. A to je dobře, protože ovládání středové obrazovky se jako intuitivní moc označit nedá. Kvalita zobrazení i dotyku odpovídá nejlevnějším čínským tabletům, ale zas umí přehrát snad úplně všechny formáty hudby i videa.

Druhý displej (za příplatek) je pak v přístrojovém štítu. Zmíněný Duster ho nenabízí ani jako možnost. Má opravdu velké množství nastavení zobrazení a všemožných údajů, ale po vyzkoušení všech nevkusných variací jsem se rád vrátil ke klasice dvou kruhových přístrojů. Ovládání jízdních asistentů je pak hezky sloučené do levého panelu pod volantem. Jasné, jednoduché, přehledné. Staromilci jistě ocení i poctivou ruční brzdu, kterou neovládá žádný zlý elektromotorek, ale pěkně palec a dlaň pravé ruky. Vtipným detailem je, že pokud ruční brzdu zatáhnete, vypnou se LEDky denního svícení. Pokud tak ruční brzdu často používáte třeba v koloně, budete pěkným zpestřením pro auta stojící okolo vás. A jestli vás klavírní lak na středovém panelu taky naštval, tak raději ani nebudu psát, z čeho jsou madla dveří – ano, to jsou ta místa, kterých se zkrátka při každé jízdě několikrát dotknout musíte. Ach jo.

Foto: autickar.cz

Design je věcí vkusu každého z nás, ale kvalita zpracování a materiálů už se objetivně posuzovat dá. Právě tady získává SsangYong plusové body nad Dacií a vlastně i ostatními konkurenty v podobné cenové hladině. Nikde nic nevrže, vše je zpracované podle obvyklých měřítek. Žádné velké spáry, smrdící plasty nebo ostré hrany. Naopak – perforovaná kůže na volantu, měkčený i vršek palubní desky a hlavně sedadla, na kterých se dá opravdu sedět. Ta mi totiž u Dusteru opravdu nesedla. Tady jsou na pohled možná nezajímavá, ale dělají správně to, co mají. Sedák je spíše plochý, ale opěradlo už nějaké boční vedení poskytne a překvapivě jsem z nich nebyl vůbec rozlámaný. Velký rozdíl je i na zadních sedadlech, která jsou totiž plně použitelná, tak akorát tuhá a hezky tvarovaná. Kabina je zkrátka místem, kde Duster totálně propadá a SsangYong plně boduje.

Tím dalším by podle údajů na papíře mohl být i motor. Po tříválcích s litrovým objemem v ceníku nekoukejte. Ty tu nejsou. SsangYong totiž v České republice nabízí jediný benzinový motor, a tím je přeplňovaný čtyřválec o (dnes už se dokonce dá říct) poctivém objemu 1.5 litru a výkonu 120 kW. Můžete si jen vybrat, jestli si budete řadit manuálně, nebo to za vás obstará automatická převodovka Aisin s šesti rychlostmi za rozumných 32 900 Kč. Trochu zamrzí, že u verze Grand není možnost zvolit verzi s pohonem všech kol, když u krátké verze tato možnost je.

Foto: autickar.cz

Ale pojďme už konečně jezdit. Při nastartování vás nečeká chvění celého vozu jako v Dacii nebo v některých jiných vozech s tříválci, ale krásně vyrovnaný, klidný a tichý chod čtyřválce. Jízda je příjemná, motor je na auto tak akorát silný, ale 120 kW bych mu asi netipoval. Ony tam jsou, ale musíte je hledat prošlápnutím pedálu až k zemi. Převodovka si vteřinku počká, jestli to opravdu myslíte vážně, ale pak krásně bez škubnutí podřadí a auto konečně vyrazí vpřed. Na zatlačení do sedačky to není, ale předjíždění v běžných rychlostech se bát vůbec nemusíte. Jaký je to rozdíl oproti tříválcům, které mají často agresivní nástup v první polovině dráhy plynového pedálu, až řidič získá pocit silného vozu, ale když pak vyrazí na předjíždění, najednou zjistí, že to vlastně bylo všechno a nic víc se dít nebude. Tady je průběh výkonu lineárnější a je to příjemné.

Celkové pohodě pomáhá také překvapivě výborný podvozek. Auto mělo největší osmnáctky (215/50) a i na nich je velmi pohodlné. Děr se nebojí a ani se zbytečně nenaklání. Takový ideální kompromis. Samozřejmě z něj sportovec nikdy nebude, na to přichází nedotáčivost moc brzo, ale to po něm přece nikdo ani nechce. Pohodě pomáhá i nízká hmotnost. Jen 1350 kg je na velikost auta slušná hodnota, za kterou se stydět nemusí. Díky ní mají tlumiče a pružiny s autem méně práce. Celá jízda je tak prostě nenucená a pohodlná.

Foto: autickar.cz

A teď k drobnostem. Oficiální údaj o velikosti kufru hovoří o úžasných 720 litrech. Sen českých chalupářů. Jenže to platí, jen pokud z kufru vyhodíte rezervní kolo, tvarovaný polystyren s povinnou výbavou a podlahu dáte až na dno. Kufr je pak velmi hluboký a objemný, ale jezdíte bez rezervy. Počítám, že většina majitelů si rezervu v autě ponechá, pak se ale objem zmenší možná na polovinu, což už tak úžasné není, ale stále to postačuje. Nepříjemné je, že ve vyvýšené pozici není po levé straně kufru žádná zarážka a i větší předměty tak v zatáčkách putují do „spodního patra“, kde vesele poletují. Přitom by stačil jen nějaký plastový výlisek. Dále třeba „síťky“ na zádech předních sedadel, které jsou tvořeny jen šesti gumičkami, které zkrátka nic neudrží. Designově je to možná hezké, ale jak to někdo zamýšlel, jsem nepochopil. Přepínání mezi denními a potkávacími světlomety je poměrně hyperaktivní. Stačí projet pod mostem (ne tunelem) nebo třeba jen trochu víc stinným místem podél stromu a už rozsvěcuje, aby zas po pár vteřinách zhasínal. Ale to už vážně hledám blbosti…

Foto: autickar.cz

Jediná opravdu negativní věc může být spotřeba. Myslím si, že když chci, tak jezdit úsporně vážně umím, ale dostat se s tímto motorem a automatem dlouhodobě pod 8 litrů mi přijde velmi těžké. Normální jízdou si vezme ještě o půllitr více, a to už je v dnešní době zkrátka hodně. Možná jsme si zvykli kritizovat downsizing, ale asi na tom z pohledu ekonomiky provozu vážně něco bude.

A nakonec ceny. Asi čekáte nějakou lákavou nabídku, že? Tak to čekáte správně. SsangYong Tivoli začíná již na 415 tisíci korunách. O 25 cm delší verze Grand na 445 tisících. Základní výbavou je stupeň Style, který už obsahuje slušný základ – klimatizaci, tempomat, kožený volant, elektrické ovládání všech oken, zadní parkovací kameru nebo multimediální systém s Android Auto a Apple CarPlay. V současné chvíli je ale snad povinností připlatit si pouze 10 tisíc korun za akční paket Style+, který přidává třeba vyhřívání předních sedadel i volantu, dvouzónovou automatickou klimatizaci, zatmavená okna nebo litá kola. Pár dalších možných příplatků a paketů má pak také nastavené rozumné ceny.

Foto: autickar.cz

Musím se přiznat, že mě SsangYong Tivoli Grand velmi příjemně překvapil. Je to zkrátka povedené středně velké SUV s dostatkem místa pro celou rodinu. Dá se pořídit za slušnou cenu a má silný motor. Jen si budete muset zvyknout, že někteří sousedi, kteří na auta “nejsou”, se budou vyptávat, co je to za neznámou značku.

Pokud pokukujete po Dacii Duster nebo třeba Suzuki Vitara a podobných autech do půl milionu, určitě se nezapomeňte zastavit i u SsangYongu.

 

Technické údaje

Motor: zážehový přeplňovaný čtyřválec 1497 ccm
Výkon: 120 kW (163 koní) 
Točivý moment: 260 Nm 
Převodovka: automatická šestistupňová
Maximální rychlost: 175 km/h 
Pohotovostní hmotnost: 1350 Kg 
Zrychlení 0–100 km/h: 9,8 s 
Průměrná spotřeba udávaná: 7,8 l/100 km 
Průměrná spotřeba v testu: 8,7 l/100 km 
Rozměry: 4480 x 1810 x 1646 mm
Rozvor: 2600 mm
Základní cena: 444 900 Kč (SsangYong Tivoli Grand Style)
Cena testované verze: 583 200,- Kč (Style +, Paket Sport, Safery, Tech a všechny příplatky)

 

Nelíbí se Vám reklamy, ale líbí se vám články?
Podpořte nás, pořiďte si VIP členství a užijte si autíčkáře bez reklam.


Mohlo by Vás také zajímat

Pro přidání komentáře se přihlašte nebo registrujte

Komentáře

bitner
26. července 2022, 08:35
-3

Tak ten kufr, to je festival promr...haneho prostoru. To si radsi rozrezu ruce o ostre hrany a otravim se jedovatymi vypary z plastu v Dusterovi.

reagovat
S.
S.h.I.t.
26. července 2022, 13:15
0

Jo no, ten kufr je dobra hruza. Skoro stejna, jako tech 6 gumicek na prednich sedackach namisto nejaky sitky :D :D

Ronoath
26. července 2022, 09:29
0

Tivoli Grand asi není špatné, ale osobně jsem zvažoval koupi Koranda. Zdá se mi o něco širší uvnitř, má lepší sedačky, vypadá podstatně lépe a za podobnou cenu. Pak jsem ale dostal nabídku na ojetého Kodiaqa v pěkné výbavě a Ssangyong pro mě ztratil význam. Test je ale pěkný a dojem z interiéru jsem měl shodný.

reagovat
Lukáš Naske
26. července 2022, 09:57
2

Korando je v hierarchii značky ještě o stupínek výš. Přidává další možnosti (třeba pohon 4x4) a taky výbavu, kterou Tivoli mít nemůže – adaptivní tempomat, elektrický kufr, kůži v interiéru, ventilovaná sedadla. Při rozumné konfiguraci ani nestojí o tolik víc. Když se kupec rozšoupne a navolí vše, už vyjde na 800 tisíc. Ale kupodivu mi to přijde jako stále slušná částka, vzhledem k tomu, co vše auto má …

BigBen
26. července 2022, 10:47
7

Zepředu bych si nalepil znak Mitsubishi zezadu Suzuki a sousedi už by se na nic neptali :-)

reagovat
Kuře
26. července 2022, 10:52
0

Je zajímavé, jak fotky (zřejmě) matou.
Na fotkách mi totiž přijde, že je to dost velký, oproti tomu Dusteru nebo Vitaře například výrazně delší.
No ty díry v kufru jsou sice kardinální fail, ale jinak, s tímhle motorem a výbavou, s manuálem do půl mega... asi vlastně dobrej kup.

Btw. kolik to váží? Mi 8.5 litrů na auto téhle velikosti nepřijde moc, zvlášť pokud to jede slušně... moc si nemyslím tě by to tříválce zvládly za méně. To když, tak leda hybridy... a to by bylo zase dražší...

reagovat
Lukáš Naske
26. července 2022, 13:17
0

Doplnil jsem zapomenutou tabulku s technickými údaji, která hodně prozradí.

Auto je dlouhé 4,5 metru - o něco víc než Duster nebo Vitara má. Váží 1350 kg, takže se dá říct, že málo. Výkon je papírově slušný, ale už podle zrychlení je vidět, že to taková hitparáda nebude. Do provozu naprosto OK, na víc už ne.
A spotřeba – 8,5 litru je podle mě opravdu minimum. Někteří řidiči, kteří budou jezdit třeba často po Praze nebo větších městech se určitě dostanou i na dohled desítce. Nevím jak hodně by v tomhle pomohla manuální převodovka, ale dneska už jsou to zkrátka příliš vysoká čísla.

Ja
Jarda John
29. července 2022, 22:20
0

Pekne, pravdive napsana recenze. Jen s tim, ze ve meste se pod 8,5 nedostanete nesouhlasim. Poslednich cca 500 km jezdim pouze po Praze a spotreba na toto posledni tankovani mi vychazi 7.5 l/100. A to se nijak nesnazim- jezdim tak jak provoz dovoli a urcite nejsem brzda provozu. Mimo Prahu na delsi vzdalenosti +\- 200 km i pri rychlostech v CR nad limit spadne spotreba dolu k 7 litrum (po kazde jizde vam auto ukaze udaje o spotrebe posledni jizdy). Mam automat a chce to se s nim trochu szit- neni sice tak blbuvzdorny jako u skodovky, ale kdyz mate alespon minimalni predstavu jak funguje a prizpusobite mu "praci na plynovem pedalu" da se s autem jezdit jak pohodlne tak v ramci kategorie dynamicky.
Kolik melo to predvadeci auto najeto?

vojtacz
26. července 2022, 10:55
0

Mě se to auto vlastně i celkem líbí, z profilu mi nějakým záhadným způsobem připomíná Defendera, každopádně spotřeba je prostě průser a kufr teda není moc domyšlenej. Ostatně o tý spotřebě píšou i v jiných recenzích, prý se pod 9 v podstatě nedá pořádně dostat.

reagovat
ro
rock
26. července 2022, 13:07
0

Tady bych asi (určitě) sáhl po krátké verzi, kde ta zadní část vypadá o něco málo (zezadu) a o světelné roky (z profilu) líp jak u testované dlouhé a za ušetřené peníze bych si vzal automat.
I když do krátké bych asi neposkládal psa, tak nic.
Ale stejně se mi to v krátké verzi líbí, víc než většina (třeba i podstatně dražší) konkurence. Nemohu si pomoci.

reagovat
Lukáš Naske
26. července 2022, 13:29
1

No ona i ta kráká verze je taková ... to ...hm ... orginální. Myslím, že si s prodlouženou nemají co vyčítat, a tak bych volil rovnou praktičtější Grand.
Každopádně je tu ještě Korando, které už se jako hezké označit dá.
-
Komentář upraven 27. 7. 2022, 08:17:29

ja
jazet
26. července 2022, 13:54
0

Za tu cenu je to slusnej deal.

reagovat
beastar
26. července 2022, 14:38
1

Akorát to po pěti letech strašně hnije. Jinak je to za ty peníze dost dobrý.

HeavySmoker
26. července 2022, 14:19
0

Čo je to vlastne za značku? Sú s niekým spojený alebo si všetko podstatné (platforma, motor) vyvíjajú sami?

reagovat
beastar
26. července 2022, 14:35
4

Je to samostatný výrobce z Jižní Koreje. Dříve nakupovali motory a další součásti třeba od Mercedesu. Za celou existenci už se v rámci hlavního balíku akcií vystřídalo několik firem. Jistý problémy už si užili i s Číňany ale i třeba Daewoo. Nic je ale nepoložilo. Vývoj mají více méně vlastní. Design taky. Platformy vyvinou většinou vlastní a nebo na základě nákupu od větších firem. Dříve hodně využívali starší technologie lídrů automotive ve vlastních karoseriích a podvozcích. Motory spíše upravovali pro své modely. Zajímavý docela svébytný auto byl třeba Actyon. Na něm je hodně vidět jak fungovali. Každopádně vždycky se soustředili hlavně na cenu. A více méně nabízeli konzervativní techniku, vyzkoušenou. V rádoby zajímavém designu a to jim zůstalo asi doteď.

HeavySmoker
26. července 2022, 14:55
1

Ďakujem za luxusné zhrnutie. Trochu som zablúdil na Wiki a nevyzerá to s nimi najlepšie. Šli na konci roku 2020 do bankrotu a sú v nútenej správe. Majoritným vlastníkom je indická Mahindra ktorá sa ich snaží neúspešne predať. To by mohlo rozvášneného kupujúceho auta na dhlšie obdobie asi zaujímať. Predsa len to nie je Saab ktorý má u nás nejakú históriu a slušný aftermarket.

Lukáš Naske
26. července 2022, 14:56
0

Historie SsangYongu je poměrně divoká. Když vezmeme až tu nedávnou – v roce 97 koupilo kontrolní část podílu Deawoo, ale už v roce 2004 společnost převzal čínský SAIC. V roce 2009 SsangYong prakticky krachnul a přešel do nucené správy. Obvinil SAIC z neplnění závazků investic do společnosti, z krádeže technologií souvisejících s hybridními vozidly a z průmyslové špionáže.

V roce 2010 společnost přebírá indická Mahindra a v roce 2015 uvádí první auto vzniklé za pomoci indů – model Tivoli. Na stejných základech později vyjíždí i Mahindra XUV300. Testované auto je vlastně stále první verzí, jen po faceliftu. Díky tomuto modelu je automobilka konečně po 9 letech v zisku a přicházejí další modely. Bohužel to ale netrvá příliš dlouho a v roce 2020 SsangYong znovu padá pod nucenou správu poté, co Mahindra snížila finanční prostředky pro Korejce kvůli jejímu nesplacenému dluhu. Prý v té době dlužili 285 milionů dolarů.

Minulý měsíc (červen 2022) vybral jihokorejský konkurzní soud konsorcium KG Group jako posledního uchazeče o převzetí SsangYong Motor. Plánují do automobilky napumpovat 700 milionů dolarů, ale jak to celé dopadne …

Od loňského prosince také automobilka uzavřela spolupráci s čínským BYD Auto na vývoji baterií pro svůj první elektromobil U100, který by měl být uveden na trh v 2023.

Lukáš Naske
26. července 2022, 14:57
0

Koukám, že než jsem to sepsal, tak už tu vše zaznělo.

HeavySmoker
26. července 2022, 15:21
1

Lukáš: Aj tak ďakujem, Autíčkárova starostlivosť o zákazníka zostáva na špičke oboru!

HeavySmoker
26. července 2022, 15:23
0

Lukáš: Len drobnosť, v tej tabuľke máte cenu nejakého Seatu 1.0 TSI.

beastar
26. července 2022, 16:18
1

Ač se to nezdá automobilka funguje od šedesátých let minulého století. A servisní síť není vůbec špatná. Třeba se Suzuki se podle mě může v pohodě rovnat. Pravda že současná situace dealerům vůbec nenahrává a co vím tak podpora ze strany automobilky je docela nestálá. Ve smyslu nejistoty a častých změn. To teda je vidět i z toho, co dodal Lukáš.

Jako zákazník bych zatím ale strach neměl. Aftermatket je sice slabší ale díly na to jsou. I starší modely právě z doby Daewoo jsou v pohodě se servisem. Pravdou je že auta jsou populární hlavně v Itálii, na severu Španělska a třeba na Balkáně. Tam je síť servisů a garáž specialistů lepší. V Čechách rozhodně není problém, zatím.

K tomu SAIC období. Podobně mohlo klidně dopadnout kdysi Volvo. Ono totiž Čínská taktika trochu připomíná tunelování v CZ v devadesátých letech. Vstoupit a vyloupit. V zásadě se jedná o slušnou automobilku s potenciálem. Bohužel stejně jako svého času Jaguar nebo Saab slouží jako laboratoř pro méně schopné. Řešením by byl vstup Korejské vlády.

Indové taky nikdy nikomu nic dobrého nepřinesli. V zásadě je obdivuhodné, že se drží. A ta auta stále nabízí slušný poměr cena, výkon. Co mě trochu mrzí, že v současný chvíli jsou na lopatě. Každá malá automobilka typu Ssangyong či Mazda si zaslouží přežít v době koncernů...

mariov8
27. července 2022, 11:13
1

Jejich auta nemají mezi uživateli špatné jméno, i přesto, že vynikající agregáty od mercedesu skončili prakticky s přelomem tisíciletí. Převodovky k dieselům však ani jedna od mercedesu nebyly. Dokonce bych řekl, že je zajímavé, že zvládli si sami předělat původní komůrkovou 2,9 od mercedesu na commonrail motor 2,7. Zvolený objem asi není náhoda, ale motor již s mercedesím 2,7CDI nic společného nemá. A povedl se jim. Poslední agregát od mercedesu, což je zajímavé, byla však právě 7G Tronic převodovka v Rextonu, jinak používali různě nakoupené prověřené agregáty po světě. Já měl dlouho v hledáčku naftové Korando, ta benzínová 1,5 Turbo je do takto velkých aut nevhodná, což ještě umocňuje její nezdravá žravost. Škoda, v menším Tivoli, je spotřeba opravdu nečekaně vysoká.

reagovat
PanHAJZL
27. července 2022, 21:50
0

U nás po okolí je SSY jak much, asi je to i tím, že hned vedle vesnice je autorizovanej prodejce/servis. Korando si koupili sousedi ze shora od lesa a jsou s tím strašně spokojeni. Věřím, že to udělá za rozumnej peníz dobrou službu. Za starejch časů jsem odjezdil Musso s 2,9 TD MB a 3,2 benál a furt na ty auta vzpomínám ????

reagovat


Poslední komentáře

Poslední inzeráty

Dodge Charger  1972
Dodge Charger

1972 rok výroby
230 koní výkon
5 200 ccm objem

Buick Wildcat 4-door Hardtop 1966
Buick Wildcat 4-door Hardtop

1966 rok výroby
330 koní výkon
6 572 ccm objem

Chrysler Newport Custom 1969
Chrysler Newport Custom

1969 rok výroby
216 koní výkon
6 277 ccm objem

Citroën XM V6 Exclusive 1995
Citroën XM V6 Exclusive

1995 rok výroby
167 koní výkon
2 967 ccm objem