Škoda Kamiq už je na trhu od roku 2019 a během krátké doby si toto kompaktní SUV dokázalo najít své místo na trhu. Skvěle zachytilo nastupující oblibu zvýšených vozů a v nabídce doplnilo své dva větší bráchy. Možná i kvůli konci prodloužené karoserie kombi u menšího modelu Fabia, se jen u nás poslední roky pohybují prodeje kolem 10 tisíců kusů ročně, a věřím, že v oblasti prodeje fyzickým osobám bude možná právě Kamiq hrát prim. Facelift, který přišel na konci loňského roku, přinesl jen drobné změny a srovnal styl i výbavu s ostatními modely v nabídce. O tom už vám ale Jarda podrobně referoval zde. Celkově ale Kamiq zůstal v základu stále stejný, a to jo fajn.
Takže co se na první pohled změnilo? Samozřejmě jak to tak bývá, jsou to především přední světlomety. Dělení na horní pás světel denního svícení i blinkrů a potkávací světla pod ním zůstalo zachováno. Dostalo ale modernější techniku s matrix LED světlomety a třetím párem jsou ještě světla mlhová. Jiná je i maska chladiče, která je opticky trochu širší a dává autu zas trochu jiný (a podle mě dospělejší) výraz. Pozměněného výřezu pro hlavní světla si ale všimnou asi jen znalci. Možná i ti budou ale trochu váhat vzadu, protože se tu událo ještě méně změn a pozornost upoutají snad jen zahnuté odrazky. Tohle je opravdu decentní facelift, který kontroverze, jako snad každá modernizace Octavie od druhé generace výš, budit nebude. Dost možná si dokonce ani sousedé nevšimnou, že jezdíte novým vozem, když zvolíte stejnou barvu. Rozhodně to ale neberu jako mínus – Kamiq stále vypadá moderně, a to je hlavní.
Uvnitř se dočkáme hlavně nového systému infotainmentu, který je přehledný a jednoduše ovladatelný. Má spoustu konfigurovatelných míst, a tak by měl po personalizaci vyhovovat snad každému. Stále si také zachovává dotyková tlačítka po stranách pro rychlou volbu do vybraných menu. Důležitější ale je, že tu je samostatný panel pro ovládání klimatizace s fyzickými tlačítky i točítky. Tady ještě vítězí funkce nad designem.
Hlavní devizou celého interiéru, a v mých očích i celého Kamiqu, je především prostor, který ve třídě malých SUV (nebo chcete-li crossoverů) nemá obdoby. Na první pohled je překvapivé, jak velký interiér se dá postavit na tak malém půdorysu (délka 4,24m). Při druhém pohledu se ale vysvětlení najít dá. Je jím posunutá zadní náprava až na konec auta. Větší rozvor možná vizuálně nepomáhá proporcím auta, ale zákonitě dovoluje vytvořit na zadních sedadlech prostor, kterého některé vozy nedosahují ani o třídu výš. Trochu tím ale trpí i kufr, který nemá nějaký rekordní objem. Přesto se jedná o příjemný standard třídy a 400 litrů rozhodně neurazí. Tohle je přesně styl, kterým jsou Škody známé – nabídnout auto o velikosti trochu větší, než je v dané třídě běžné.
Já jsem auto podrobil klasickému rodinnému testu a čtyřčlennou rodinu (s malými dětmi v autosedačkách) pojme úplně s přehledem. Ano, odrážedlo na dovolenou si bude své místo hledat těžce a nafukovací matrace zkrátka musíte vyfouknout, ale když se balí s rozumem, tak bychom se i do toho Čechy oblíbeného Chorvatska bez problému vydali.
A technika konkrétního kusu? Marek zde nedávno zkoušel silnější ze dvou nabízených motorizací, a to 1.5 TSI s automatickou převodovkou a výkonem 110 kW. Já jsem zvolil skromnější a taky o 40 tisíc levnější tříválec 1.0 TSI o výkonu 85 kW se shodnou sedmistupňovou převodovkou DSG. Motor není žádnou novinkou a už pěknou řádku let se v celém koncernu osazuje snad do všeho co má čtyři kola. Za tu dobu ho ale technici doladili k dokonalosti a pro normální řidiče je skvělou volbou. Hned po nastartování zaujme kultivovanost a ticho. Motor s lichým počtem válců se ani za studena moc nechvěje a na volnoběh je (obzvlášť po zahřátí) často lepší zkontrolovat otáčkoměr, jestli se vůbec točí.
Výkonu má malý motor tak akorát na malé a relativně lehké auto, kterým Kamiq je (cca 1300 kg). Samozřejmě je nutné to brát s ohledem na účel, pro který tady s námi tento model existuje. Žádný sporťák z něj ani ve verzi Monte Carlo nikdy nebyl a nikdy nebude. Na každodenní městské a příměstské poskakování kolonami ale opravdu nejsou potřeba stovky koní. Zrychlení kolem 10 vteřin na 100 km/h je takovým pěkným standardem. Kromě příjemného projevu ale budete mít toto TSI rádi i kvůli příznivé spotřebě paliva. Já jsem si nakonec několika jízdami po dálnici zkazil průměr na rovných 6 litrů, ale tipuji, že dlouhodobě se většina aut bude držet o pár deci níže. A právě nízká spotřeba a tedy vysoká účinnost motoru je i jednou z jeho nevýhod. Protože se v době testu pohybovaly teploty kolem bodu mrazu, zjistil jsem, že Kamiqu docela trvá, než začne pořádně topit. Výhled ale vyřeší vyhřívané přední sklo a než se vše roztopí, tak pomůžou vyhřívaná sedadla i volant.
Jízdní vlastnosti pak také nějak nevybočují z dobrého průměru třídy. Kamiq je poměrně tuhý a příjemně jistý v zatáčkách. Stabilitě jistě pomáhá právě o něco delší rozvor. Překvapivě se s autem dá i trochu zábavně svézt. Hlavně je znát nižší váha (nebo už mám špatně nastavená měřítka z testování všech těch přerostlých SUVček). Občas si na větších nerovnostech trochu dupne od zadní nápravy, ale není to nic dramatického a většinou na místech, kde se to dá tolerovat (výrazně horší povrch silnice). Tak nějak ale tuším, že většina majitelů tohoto vozu stejně limity moc testovat nebude.
A ceny? Ty nám zas o něco málo poskočily, ale i tak se dá ještě nakonfigurovat rozumné auto. Můj kus s tříválcem, DSG a asi všemi příplatky vyšel na přibližně 700 tisíc korun, což není málo. Pokud ale budete v konfigurátoru rozumní, a nebo zvolíte třeba akční edici 130 let, dá se pěkné auto navolit už lehce nad půl milionu.
Závěr
Myslím si, že je Škoda Kamiq neprávem trochu podceňované auto. Chápu, že většina pravidelných čtenářů automobilových magazínů pravděpodobně nebude úplně cílová skupina a při výběru vozu na něj ani nepomyslí. Jenže to neznamená, že by špatným vozem. Naopak ho ve své třídě považuji za možná nejlepší volbu, která s přehledem poslouží jako rodinný vůz. I proto se jich jistě prodává tolik.
Jako každá Škoda je také plný simply clever řešení. Kromě těch tradičních, o kterých se mluví všude (škrabka na led, víčko na ostřikovače, koš ve dveřích, různé organizéry a tak dále) se mi líbila třeba ochrana hran u všech dveří po otevření. Jednoduché, levné a mechanické řešení, které zkrátka funguje a dělá každodenní život zas o něco méně stresující. A Kamiq je tu přesně od toho. Nemá nám dávat emoce v každé zatáčce, mít tuhé řízení se spoustou citu na limitu a protáčet kola při každém rozjezdu. Kamiq tu pro nás má být pro každodení dopravní nástrahy a v noci věrně čekat na sídlištním parkovišti, aby nás zas mohl druhý den převézt, kam si řekneme. V tichu a pohodě. Proto je pro mě Kamiq možná nejlepším autem pro lidi, kteří se o auta vlastně tak moc nezajímají. A to nemyslím nijak špatně. Takových lidí je totiž nakonec velká většina.
Škoda Kamiq 1.0 TSI DSG Top Selection
Motor: přeplňovaný zážehový řadový tříválec 999 cm3
Výkon: 85 kW (114 k) při 5000 – 5500 ot/min
Točivý moment: 200 Nm při 2000 – 3500 ot/min
Převodovka: sedmistupňová automatická DSG
Provozní hmotnost: 1254 – 1337 kg
Maximální rychlost: 195 km/h
0-100 km/h: 10,2 s
Kombinovaná spotřeba udávaná výrobcem: 5,6-5,9 l/100 km
Spotřeba v testu: 6,0 l/100 km
Cena od: 479 900 Kč
Cena testované specifikace: 700 000 Kč














































Gazdiq
3. 2. 2025, 10:35Ja si nemůžu pomoct, ale pro mně je to jen Fabie na větších kolech :-D
bitner
3. 2. 2025, 11:12Slyšel někdo o Sanderu v plynu? Začíná na 335, končí na 400.
To je auto, které potřebujete. Kamiqa musíte i chtít.
bitner
3. 2. 2025, 11:13Pokud to nutně musí být vyšší, tak stepway vychází cca o 25 víc.
rivka
3. 2. 2025, 11:31Pro mě to vždy byla Scala na větších kolech :-) A zatímco Scala se mi nikdy nelíbila ani z 1%, Kamiqu bych nějaké to procento přitažlivosti kdykoli přiznal bez váhání. Je o něco vyšší, možná i širší (nechce se mi to hledat) a působí "rozkročeněji" a (tím pádem i) atraktivněji. Prostě, na Škodovku dobrý :-)
Jinak mi tahle dvojice Scala/Kamiq dokonale připomíná F. Fiesta/Fusion, tj. takovou tu snahu vydělat co nejvíc peněz nabídnutím dvou na první pohled se lišících modelů, postavených ale na stejné podvozkové platformě a sdílejících co nejvíce komponentů.
Já osobně - kdybych patřil do té velké většiny :-) zmíněné v závěru článku ale asi dal přednost klasickému kombíku, třeba této konkrétní Astře: https://www.sauto.cz/osobni/detail/opel/astra/206503680
nicméně rozumím tomu že vyšší posez (tj. i snažší nastupování/vystupování) a o něco lepší výhled na provoz/okolí můžou hrát při koupi významnou roli. Měl jsem Luminu APV a Avantima a je to opravdu docela rozdíl, sedět v nich nebo o kus níž, v "normálním" autě.
rock
3. 2. 2025, 13:22Asi optický klam; šířka i rozchod jsou shodné a při výšce +9 cm pro Kamiqa by teoreticky "rozkročeněji" měla působit Scala.
RedX
3. 2. 2025, 11:44Kolik točí motor na dálnici s touto 7Q DSG? Mám něco najezděno v litrové Scale s mauálem a přijde mi, že má zbytečně krátkou převodovku, zvlášť šestka na dálnici. Točí při 130 snad 3600 otáček a má velkou rezervu síly. Ten koncernový litr je povedený motůrek.
XTad
3. 2. 2025, 12:29Co to je za rocnik? Kamiq 2019 85 kW toci kolem 2800 (manual).
RedX
3. 2. 2025, 13:28XTad: myslím že 2022 nebo 23 ( není to mé auto).
XTad
3. 2. 2025, 16:44Tak to uz je 81 kW verze, ale stejne mi to prijde nejak hodne. Nejels omylem na petku?
RedX
3. 2. 2025, 17:19Nn na pětku jsem určitě nejel :) Za pár dní s ní zas pojedu tak napíšu jak to přesně je.
RedX
7. 2. 2025, 08:29Xtad: ty jo, tak jsem se spletl, sorry za desinformaci. Při 130 točí něco mezi 3100 a 3200. I tak na můj vkus trochu moc, jsem docela zastánce dlouhých kvaltů. Nemám problém si na dálnici podřadit na čtyřku nebo i trojku. Vyrostl jsem na malých slabých sráčích, takže moderní turbomotory beru jako takový easy mód :)
XTad
7. 2. 2025, 17:28Je zajimavy, ze to fakt ma kratsi sestku nez puvodni provedeni. Ted je otazka jak je to v soucasnosti. Kazdopadne dik, zes dal vedet.
HeavySmoker
3. 2. 2025, 16:28Ospravedlňujem sa, ale nemohol som odolať.
Frodo
3. 2. 2025, 17:49Nechci rýpat, ale jako základ rodinného auta beru třeba Fiat Tipo Combi. Tak jsem se kouknul na skladové vozy a našel kombíka za 450tis. Tak asi tak.
Lukáš Naske
4. 2. 2025, 09:01Tady se ale jedná o nové auto, které si můžu nakonfigurovat do výroby nebo se taky podívat po skladových vozech. Když koukám na stránky Fiatu, tak Tipo už nové koupit nejde. A pokud sklouzneme ke skladovkám, tak můžeme rovnou třeba předváděcí auta, ty vychází lépe. Ještě o něco lépe jsou třeba dvouletý auta, vždyť je to furt jak nový. A tříletý vlastně taky… a tak to jde dál a dál. Ale Tipo byla dříve rozhodně dobrá nabídka 👍
Frodo
4. 2. 2025, 17:31Beru že skladový vůz= nový vůz. Na tom se snad shodneme. Takže nevím proč sem taháš předváděcí a pak i ojeté vozy.
Pokud nevyhovuje Tipo, tak jsem koukal kolik dnes stojí i30 v kombíku a ty jsou od cca 420tis., Leon combi od 540....stále nechápu tu cenu za Fabii na vyšších pružinách.
Lukáš Naske
4. 2. 2025, 18:44Chtěl jsem jen říct, že je potřeba porovnávat porovnatelné. I Škoda samozřejmě nabízí skladové vozy a Kamiq začíná na 420 tisících. A "vyšší Fabia" je přesně to nedocenění modelu - vždyť má Kamiq o 10 cm delší rozvor a sedí se o něco vzprímeněji = o dost víc místa
Curdin
5. 2. 2025, 07:45Frodo stačí pochopit, že to není fabia na vyšších pružinách.
Ronoath
4. 2. 2025, 09:01Netuším proč, ale Kamiq se mi při jakémkoliv pohledu za zadek nelíbí. Zajímavé je, že koncernový sourozenec Arona mi připadá docela pohledný.