načítám data...

Rudá Potvora po čtyřiceti tisících kilometrů | Autíčkářova garáž

Roadster-jehož-jméno-se-nevyslovuje, les, zlomený obratel, oprava a další dobrodružství. Jak to spolu souvisí? No, nějak tak vypadal druhý rok mého života s Rudou Potvorou.

zobrazit celou galeriiZobrazit galerii

Nojo, už je to tak. Začátkem listopadu se přehoupl druhý rok mého vlastnictví jistého červeného roadsteru. Líbily se mi ty dva roky? Užil jsem si je? No… Pokud se budeme bavit jen o autech, tak rozhodně. První rok byl převážně ve znamení servisování, učení se řídit a tak podobně. O tom si ale můžete přečíst třeba tady

Co se ale dělo ten druhý rok? No, všechno začalo pěkně a malebně, minulý listopad jsem si střihnul malý výlet do Itálie za dalšími roadstery a filmem o homosexuálech, na zimu jsem sobě zakoupil plechová kola, která jsem nastříkal do bílé barvy, a zelený hardtop, který mi perfektně seděl do vánočního zbarvení. Zbytek zimy ve znamení tropení neplechy dveřmi napřed vám snad nemusím přibližovat, ne? Snad jen malý kousek zimní dovolené, kterou jsme pojali trochu jinak, než obvykle. Po lyžování jsme se šli projet a až pak jsme pili.

Pozor, video obsahuje pokusy o neumělou jízdu bokem!

Zima naštěstí odešla, s ní přišly první projížďky bez střechy a taky trackday. Mohl bych vám vyprávět o tom, jak jsem si to všechno užil, ale vás už určitě navnadila úvodní fotka a čekáte, kdy dojde na totální zkázu a zlomený obratel, co? Tak to nebudeme prodlužovat. Koncem dubna jsem to zahodil do lesa. A zrovna jsem ani nejel jako prase. Jen jsem to při krizovém brždění podělal, chvilku naháněl auto z jedné strany vozovky na druhou a pak jej elegantně zasunul mezi stromy. Nu což, vylézt jsem mohl, tak jsem vylezl a jal se zjišťovat škody a zařizovat odtah. Nevypadalo to až tak zle. Čelní sklo neprasklo víc, než před záhozem a ohnout pod auto jsem se nezkoušel, protože mě trochu bolely záda. Přijela odtahovka s rukou, nadzvedli jsme auto a i když pán z asistenčky tvrdil, že je to jasná totálka, tak já koukal, že nebude tak zle. Ohlo se levé spodní rameno, kost stabilizátoru na stejné straně, praskla pneumatika a kraj prahu byl pomačkaný. Takové nepodstatnosti jako plastový kryt motoru to vzdaly taky, ale to se nějak tak dalo očekávat. Střecha zavřít šla, takže jsem s relativně lehkým srdcem, že to ještě není tak strašlivě v pr…, složil auto u garáže a šel radši na kontrolu k doktorovi. Přecejen mě ty záda bolely. 

Ten den už jsem z nemocnice neodešel. Na kontrole se ukázalo, že můj bederní obratel to vzdal a praskl, když jsem auto uklidil do škarpy, která byla minimálně metr pod úrovní silnice. Když nemocniční personál slyšel celou historku s tím, že jsem si auto nechal odtáhnout a ještě složil u garáže, tak se podivovali, že ještě cítím nohy. A mou šikovnost odměnili tím, že jsem až do pondělního poledne nesměl vstát z postele. V pondělí mi pak věnovali hliníkový rám kolem trupu a dovolili mi konečně se svobodně pohybovat. Určitě neuhodnete, co jsem pak šel udělat jako první (své tipy kdyžtak můžete dát do komentářů). Zbytek nemocničního pobytu už byl v pohodě, ale po propuštění jsem byl v takové nepříjemé situaci. Čekaly mě dva měsíce s oním epesním vyrámováním hrudníku, státnice se blížily a mé auto bylo rozbité. A zavazelo v garáži. 

Nevím, jestli si to pamatujete, ale mám hrozně šikovné kamarády. Sdílíme spolu garáž a představa toho, že tam několik měsíců bude rozbitá Potvora, se jim vážně nelíbila. Takže jsem sehnal náhradní díly z jiné zahozené Mazdy a kamarádi se pustili do práce. Zhruba měsíc po záhozu byla Potvora vystrčena z garáže. A prvního června už byla připravena k dalšímu offroudění. V červenci ještě navštívila talentovaného pana klempíře, vyměnilo se čelní sklo, které bylo prasklé někdy od začátku roku a bylo hotovo. Jen pro zajímavost, celá tahle legrace se záhozem a následnou opravou mě stála necelých osm tisíc, pokud počítáme odstraňování následků záhozu. Pokud přičteme nové čelní sklo, které jsem měl prasklé už předtím a nové (přední) gumy, dostaneme se na dvojnásobek. To je pořád ještě docela daleko totálce, ne? 

V druhé půlce léta, kdy jsem pracoval na bakalářské práci a přípravě na státnice, jsem toho až tak moc neudělal, ani jsem moc nejezdil. Ale přecejen mi doma přibyly dvě zajímavé věci. Tou první je spletenec nerezových trubek s nějakými klikyháky, které prý znamenají Maxim Works. A tou druhou je MAF z Mazdy RX-7, který není tak restriktivní, jak v MX-5. Spletenec již svou cestu pod kapotu našel, na MAF ještě dojde. Po státnicích jsem vyzkoušel, že auto doopravdy funguje a vytáhl ho na menší roadtrip po Slovinsku. Ten obsahoval mnoho a mnoho okresek, autovlak, hory i moře a třeba vám o něm někdy něco napíšu.

A teď už se dostáváme do současnosti. Se začátkem semestru se z Potvory stalo opět plnohodnotné auto pro každý den, dostala nové čepy a táhla řízení, nové excentrické šrouby a novou geometrii, se kterou jsem nanejvýš spokojený. Zelený blatník je částečně hozen do plniče (dárcovský blatník totiž pochází z auta, které v lese nemělo tolik štěstí a po rovnání měl popraskaný lak) a Potvora je tedy momentálně tříbarevná. Vypadá sice trochu víc jako vrak, ale to mi nevadí. Jinak barevný blatník je na mých autech vlastně trademark (i Lincoln byl vícebarevný) a Potvoře to společně s jejími dalšími vlastnostmi dodává trochu více charakteru, než mají ostatní červené roadstery. Ten charakter umocňuje i to, že krátce po geometrii rozhodla, že správná jiskra je pro lemry a ona ji dávat nebude. Ale na mě si nepřijde, vše, co potřebuju (doufám), už je v rukou kurýra na cestě ke mně domů. Na tachometru momentálně svítí necelých 164 tisíc kilometrů a předpokládám, že budou nadále přibývat. To auto mě totiž i po dvou letech a více než čtyřiceti tisících kilometrů stále neskutečně baví…

 

Nelíbí se Vám reklamy, ale líbí se vám články?
Podpořte nás, pořiďte si VIP členství a užijte si autíčkáře bez reklam.


Mohlo by Vás také zajímat

Pro přidání komentáře se přihlašte nebo registrujte

Komentáře

Beny
21. listopadu 2017, 09:33
11

"Určitě neuhodnete, co jsem pak šel udělat jako první "
- Onanovat, co jinýho. :-)

reagovat
František Čáslavský
21. listopadu 2017, 15:55
2

Ale no tak, to bych přece mohl i na nemocničním lůžku, ne :D Jako první jsem šel na záchod. Není nad to se pořádně vys*at :)

Beny
21. listopadu 2017, 16:42
0

Tak ja nevím jak ta konstrukce vypadá... :-D

Nezn.uživatel
Nezn.uživatel
21. listopadu 2017, 16:57
0

No tak hlavně, že ty svěrače nepovolily hned v tom lese. :-D

František Čáslavský
21. listopadu 2017, 18:16
0

Myslím, že moje svěrače na tom byly líp než tvoje, když korvetě umřel diff, hele :D

Nezn.uživatel
Nezn.uživatel
21. listopadu 2017, 23:00
0

To nebyl diff, ale prevodovka. ;-)

František Čáslavský
22. listopadu 2017, 00:20
0

O moc lepší pocit, žejo? :D

Nezn.uživatel
Nezn.uživatel
22. listopadu 2017, 07:07
0

Myslim, ze v tu chvili jsem byl na tom stejne jako ty. Prdel jsem mel tak sevrenou, ze jsem mohl stipat mostni nejty, kdyz se to kouslo a ja letel po smyku, nez jsme se zastavili. :-D Holt kvalitni nemecka technika od ZF. :-/
Ale ja zaplakal hlavne az pri opravach. Cela tahle anabaze mne stala 120 tisic. :-/

Raspby
21. listopadu 2017, 09:38
0

Tipuji že jako první jsi se šel svobodně vyčůrat po tom ,co tě pustili z okovů a bažant nebyl potřeba :-D
Jinak oprava určitě vyšla když jsi s tím bokoval v orkánu v Mýtě :)

reagovat
Snowman000
21. listopadu 2017, 10:32
1

Ja bych to tipnul na vys*at :)

reagovat
Safa
21. listopadu 2017, 11:06
2

Se učesat, ne? To je jasný... :o)

reagovat
sumy
21. listopadu 2017, 11:26
1

No nevim, cca týden po té, co jsem si bederní obratle(2) zlomil já, tak jsem sednul na kolo a jel 13km k doktorovi, že mě bolí záda(to jsem ještě nevěděl, že ve mě v rakousku při pádu z kola v 55km/h cosi chřouplo). No a cestou k doktorovi mě srazilo auto :-) Doktor mi řekl, že je pozdě, že už se mnou nic neudělá a poslal mě domu. Tak jsem si nechal vycentrovat kola a jel 13 km zpět. Dalších 7-8 let jsem pak kňučel jak malá holka, jak mě ty záda braly. Teď, po 20 letech to je už ok, jen mi ty obratle srostly k sobě a přirostly k pánvi a tak se tak moc neohnu, ale což, celej se otočit můžu a na funkci to nemá vliv :-)
Stejně, jak relativně malej šťouch a člověk se láme.
Manželku loni ze silnice vytlačil protijedoucí návěs co dostal smyk a zavřel ji silnici, tak žena poslala pajero skokem 3m pod silnici(levý zrcátko bylo oleštění od plachty návěsu). Naštěstí skočila do relativně měký podmáčený louky. Pak zařadila 4x4, redukci, špéru... Vyhrabala se zpět na silnici a pokračovala s prckem na logopedii. Celej večer byla taková nemluvná a mladej(6 let) vyprávěl na potkání, jak s maminkou skákali s autem :-)
Jeden nikdy neví...
Hlavně že to dobře dopadlo. To že to červená potvora rozdejchala je už jen bonus.

reagovat
ma
martinw
21. listopadu 2017, 12:38
0

Tak ono staci k urazu jeste mene, kamarad - fyzioterapeut se ted stara o pacientku ktera sve neteri ukazovala jak se dela kotrmelec a pritom si zlomila obratel v urovni krcni patere a ochrnula...

sumy
21. listopadu 2017, 20:43
0

Právě to je zarážející, občas stačí fakt málo a je to v haj...Jindy zas tělo zvládne hroznou mordu.
Před 4 lety jsem si dal pád z hřebene střechy z 6m. Hlavou jsem ohnul příčky na hlinikovym žebříku. Den bezvědomí,2 dny JIP 3 dny pozorování a šup zpátky do práce. Akorát jsem se pak měsíc učil znovu anglicky. Docela komplikace, když jsem měl šéfa GB, kolegu FR a kolegyně CN a zaplaťpánbůh jednu Slovenku. Tak mi tlumočila :-) Pravda, po 14 dnech ještě našli zlomený žebro(já jim to říkal:D a po měsíci ještě zlomeninu prave dlaně. Ale vlastně úplný prd na to co se stalo.

Marek Brunner
21. listopadu 2017, 11:55
0

šel jsi do UC..kam jinam:D

reagovat
Nezn.uživatel
Nezn.uživatel
21. listopadu 2017, 12:20
0

Takhle mám Miatu úplně nejradši. Zmuchlanou jak papír a naloženou na odtahovce. :-D
Ale vážně. Buď rád, že jsi se v tom nezabil a že to na tu bídu dopadlo ještě relativně dobře. Kdybys byl ve stavu, kdy už bys dneska nebyl schopnej o tomhle zážitku sám napsat, bylo by to o dost horší.
A cože jsi šel pak dělat jako první? No, já bych řekl, že domů převlíct trenky. Po tomhle zážitku nejspíš bylo bláto na hřišti. :-D

reagovat
zimbic
21. listopadu 2017, 13:52
3

Kámen, nůžky Miata? :D

piwel
21. listopadu 2017, 13:11
0

ten blatník znám ! byl jsi pro něj v Uherském Hradišti, že? zajímavé je, že ke kámošovi pro díly jezdili výhradně majitelé červených NAček, nejsi jediný kdo něco bral :D

reagovat
František Čáslavský
21. listopadu 2017, 15:57
0

Nebyl, prodejce byl té lásky, že mi ho dovezl :)

beastar
21. listopadu 2017, 13:23
1

Konečně pořádná punková miata, co nevypadá jak buzywagen. Zlomený obratel to teda musela být řacha jako blázen. Docela se divím jak to auto dopadlo ještě dobře.

reagovat
František Čáslavský
21. listopadu 2017, 15:56
0

Právěže to až taková řacha nebyla... :)

Woyta
21. listopadu 2017, 22:19
3

No on je Frata takovej drobnej a krehkej. Proste typicky predstavitel 4% mensiny. :D

František Čáslavský
22. listopadu 2017, 00:21
0

Aspoň se do toho auta vlezu... :)

beastar
22. listopadu 2017, 13:02
0

Tak já ho neznám. Ale jestli je drobnej jako já 2 na 102 tak chápu jak to myslíš;)

MartinCoupe
21. listopadu 2017, 13:56
0

Tak hlavně, že jsi celej...

reagovat
Irwinek
21. listopadu 2017, 21:49
0

tak tak, plechy se opravěj, zbytek vypadá dobře, tak hlavně že Ty jsi ok :-D

St
Stichon
28. listopadu 2017, 01:31
-3

Bože, další epizoda z příběhu Nekonečná nuda.. Vážně nevím, čím si tenhle člověk získal výsadu zde psát články, text je příšerný jak formou, tak i obsahem. Každopádně vidím, že to je pan řidič, až nás bude zase příště na FB poučovat..

reagovat
František Čáslavský
29. listopadu 2017, 17:36
0

Poučovat? Kde? :)
Neboj, příště bude článek o tom, jak si správně přehodit střechu, lidé to třeba ocení :)



Poslední komentáře

Poslední inzeráty

Ford Fiesta kupéčko v super tech. stavu !! 2003
Ford Fiesta kupéčko v super tech. stavu !!

2003 rok výroby
68 koní výkon
1 300 ccm objem

Chrysler Stratus 2.5V6 cabrio 2000
Chrysler Stratus 2.5V6 cabrio

2000 rok výroby
160 koní výkon
2 500 ccm objem

Ford Mustang Convertible GT 5.0 V8 310kW, 2017
Ford Mustang Convertible GT 5.0 V8 310kW,

2017 rok výroby
420 koní výkon
5 000 ccm objem

Toyota Corolla TS 2003
Toyota Corolla TS

2003 rok výroby
192 koní výkon
1 795 ccm objem