načítám data...

První Autíčkářův trackday 2018: Drama v ledovém království

Je to oficiální, letošní motoristická sezona je zahájena, Autíčkářův první letošní trackday ve Vysokém Mýtě je za námi.

zobrazit celou galeriiFoto:   Redakce Autíčkáře

Je to pro nás jako masopust či karneval, oslavujeme konec zimy a příchod jara. Ale zatímco karneval je spojený s půstem a odpíráním si dobrých věcí, my neznáme lepší cestu, jak oslavit příchod nové sezony, než je radostné pálení gum i benzínu. Čekali jsme na to celou zimu, to bylo naše postní období, teď je na čase protáhnout ospalé motory a zahřát promrzlé gumy. Ostatně obrázek, jak to na trati vypadalo, si můžete udělat i z obrazového záznamu, který zachytil pohyb redakční Rudé potvory s Františkem za volantem po vyskokomýtském okruhu.

Počasí dle aktuální denní nabídky pravda těmto našim radovánkám nešlo tak úplně vstříc. Zatímco Praha však tonula v přívalech sněhu a automobilová doprava se prakticky zastavila (pověstné dva centimetry sněhu s pražskou dopravou vždy pěkně zamávají), okruh ve Vysokém Mýtě byl suchý a dokonale sjízdný. A tak se nás tu sešel slušný počet a za sebe musím říci, že jsem si to i přes vlezlou zimu náležitě užil. Zcela v duchu Autíčkářovy tradice se v depu sešla pestrá směsice vozů od veskrze obyčejných vozidel až po solidní sportovní náčiní. A tak to má být.

První závod si také letos odbyly speciály série Plech Cup. Letos závodu předcházela i technická přejímka přihlášených strojů, ve které nakonec všechny vozy obstály a nic tak nebránilo řádnému souboji přímo na trati. Závod to byl napínavý a vyrovnaný, navíc tentokrát doplněný i o odborný, přesto však poutavý komentář Jeníka, našeho ctihodného šéfa závodu (Odborný? To už je člověk odborníkem, když přiděluje startovní čísla? OK, jdu si to napsat na LinkedIn ;-) – pozn. Jeniik). Ten poté i předal vítězům hodnotné ceny, za které vděčíme klecanskému GasTownu, kterému tímto také děkujeme.

Startovní pole bylo tentokrát skutečně pestré, byla tu Mazda, jejíž rotační motor na první pohled až nápadně připomínal starší mnichovské čtyřválce, Nissan Micra s velkým brzdovým světlem a velkým motorem (a prakticky ničím mezi tím) či dokonce Lancia Delta, skutečná závodní legenda. První místo tentokrát vybojoval Petr Bartoň, druhý se umístil Petr Žitný. Oba zajeli vítězné časy na stroji vlastní konstrukce, který býval kdysi dávno Nissanem Microu. Značka Nissan si připsala další body i za třetí místo, které obsadil Honza Tomek s Nissanem Primerou. Ten patrně vůbec nepočítal s tak dobrým umístěním a tak odjel ještě před vyhlášením výsledků – cenu za třetí místo máš u nás, kdykoli se o ni přihlaš. Vítězům gratulujeme a i všem ostatním děkujeme za účast, byla to zábava.

Zaznamenali jsme však i nějaké nejasnosti okolo pravidel série Plech Cup. Proto jsme se jako redakce rozhodli k tomuto zaujmout jasné stanovisko. 

Série Plech Cup není zcela vážně míněnou závodní akcí. Na prvním místě je a vždycky bude vyblbnout se, pobavit se, zasmát se. Bohužel se nakonec téměř vždy najde někdo nespokojený, kdo má pocit křivdy. A to nás mrzí. Před zahájením letošní sezony jsme důkladně zrevidovali pravidla a opravdu jsme si na nich dali záležet. Existují dva různé přístupy k Plech Cupu. Ten první praví, že na autě vůbec nezáleží. Prostě kupte to první, které v inzerci za méně než 15.000,- objevíte. Aby vám na autě opravdu nezáleželo, je možné zajistit pravidlem o prodeji – nebudete se dlouho pídit po autě, které můžete být nuceni hned před prvním závodem někomu prodat. Mně osobně by byl takový přístup dokonce milejší, ale chápu, že člověk si k autu snadno získá vztah, i když je to starý křáp. A že nutit někoho prodávat svůj vůz je kruté. Opačný přístup však naráží na jasnou definici finančního stropu. Pokud mám jistotu, že mi auto nikdo nevykoupí, chci si jej vylepšovat, což mě ve finále může dostat do šedé zóny aut, které sice možná začínaly s cenovkou pod 15.000,- ale práce a díly ji už překročily. A dohady, co ještě počítat a co už nepočítat, mohou trvat roky.

Rozhodli jsme se proto pro kompromis. Nechceme přijít o bláznivé speciály, které si nadšení kluci staví doma na koleni. Nechceme vás svazovat dalšími pravidly - proto také zmizelo ono pravidlo, že vůz na trať musí přijet legálně po vlastní ose. Ruku na srdce, z letošního startovního pole bych si troufnul na STK přijet s jedním, maximálně dvěma vozy. A i tam bych možná byl překvapený. Chceme, aby Plech Cup byla především legrace. Zůstaňme u zdravé soutěživosti, nekažmě si zábavu dohadováním se o zbytečnostech, na kterých nakonec stejně nezáleží. Redakce autíčkáře rozhodne o tom, která auta se smí závodu zúčastnit. Změnit tohle rozhodnutí se můžete pokusit, ale věřte, že lahví alkoholu a cigaret máme dost z vlastních zásob, takže se můžete velmi reálně dostat do argumentační nouze. A veknoncem by vám to mělo být jedno, protože cílem je nestresovat se z blbostí, ale mít radost z neočekávatelného.

Všem, kdo do Mýta v sobotu přijeli, bych chtěl poděkovat. Doufám, že jste si to užili jako já a že se brzy opět potkáme. Na termínech dalších svátků motorsportu pod patronací nejlepšího motoristického webu od šraněk až po pekárnu se pracuje, budete včas informováni. Tak dík a zase příště!

Supovi a Vojtovi Nekvapilovi děkujeme za fotky použité v tomto článku.

Nelíbí se Vám reklamy, ale líbí se vám články?
Podpořte nás, pořiďte si VIP členství a užijte si autíčkáře bez reklam.


Mohlo by Vás také zajímat

Pro přidání komentáře se přihlašte nebo registrujte

Komentáře

zi
zitnyp
19. března 2018, 14:03
1

Na ty fotce v clanku je krasne videt jaky mame zavodni odklony :D

reagovat
ToMyx
20. března 2018, 15:04
0

Takové krásné odklony do V :-) , brutální kára a navíc v rejsink bílý!!

zi
zitnyp
20. března 2018, 15:50
0

odklony treba poladime :))

ToMyx
22. března 2018, 14:59
0

I kdyby ne, je to super kára, taková co se jí půlka lidí bude uchechtávat a pak jim krásně otevře pusu. Takovej plechcuposvkej spleeper :-)

beastar
19. března 2018, 14:43
2

Koukám že 323 z Mosteckého vrakáče to přežila a ještě nebyla poslední. Jako jenom vyjet z Prahy byl úspěch. Koukám že tam bylo relativně normální počasí.

reagovat
Marek Brunner
19. března 2018, 15:55
0

přežila a přežila i cestu domů! :D Máš pravdu. Ráno to bylo takové peklo, že jsem pomalu neviděl na cestu. Ale horší to bylo cestou domů, ono to přeci jen nějak extra nesvítí..do toho ještě ten hrozný výfuk, co ale na okruhu dával celkem smysl.

Sedrik
19. března 2018, 17:23
0

Já vám dám, 2 centimetry :p
Do Mýta mi tentokrát nevyšlo, tak jsem aspoň našel náhradu za parkoviště na Macoše.

reagovat
jo
johan
20. března 2018, 11:09
0

je to niekde v blizkosti brna? tiez by som sa rad obcas sklzol

Sedrik
20. března 2018, 11:34
0

V Praze

Sedrik
20. března 2018, 11:34
0

Parkoviště u Džbánu

Asid
20. března 2018, 21:25
0

Ale v Brně je takovýhle parkoviště. přesně tady > 49.1995944N, 16.4458039E

jo
johan
21. března 2018, 15:18
0

diky, o tomto viem. bohuzial sa da pouzit len ked je nasnezene, kedze nieje vyasfaltovane. vies aj o nejakom inom v okoli brna?

Asid
22. března 2018, 14:00
0

Bohužel... takhle podobně velký a kde by třeba nebyly sloupy o takovým nevím.... leda veškerý parkoviště u obchoďáků ale to je na hovno. A jinak vím o tomhle, ale z Brna je to trošku dál https://mapy.cz/zakladni?x=16.6591641&y=48.9170996&z=17&base=ophoto&source=base&id=1703734&q=loc%3A4915%278.5%22N+1711%2742.2%22E

Asid
22. března 2018, 14:01
0

Ale zas po dálnici jsi tam 20 minut...

CZmisak
19. března 2018, 17:35
3

Pár zmrzlých fotek z dopoledne: https://www.zonerama.com/czmisak/Album/4192500

reagovat
beastar
21. března 2018, 14:36
0

Ta Lancie v luxusním odlehčeném provedení Gran Tourismo no fear edicióne... To je přijelo po vlastní ose?:))

Trinom
19. března 2018, 20:50
0

Byly aspoň na konci cílovky vidět lišky? :-D

reagovat
František Čáslavský
20. března 2018, 00:25
0

Nene :)

Trinom
20. března 2018, 22:10
0

No zrovna, když jsem jel s tebou, tak to docela prskalo :-D

MadMattCZ
21. března 2018, 00:21
1

Jee, tajne jsem doufal ze me v compactu nekdo nahodou zachyti na fotku nebo video. Tak jsem se dockal ☺

František Čáslavský
21. března 2018, 14:16
0

Tak to jsem je, zcela logicky, neviděl :D

Trinom
21. března 2018, 17:38
0

Neboj, ono to prskalo i když jsem jezdil s jinýma ;-)

Kr
Krocan
21. března 2018, 21:40
0

Kluci, chci se zeptat, jak ty vaše auta jedou v Mýtě nejrychleji, jaké jsou cca. rychlosti v zatáčkách a do kolika dobrzďujete tu nejpomalejší zatáčku. Jestli to teda někdo stíháte sledovat. A jak moc veliký (v procentech) je rozdíl mezi zimníma a letníma gumama, co se týká stability?
Já tedy bych chtěl vzít do Mýta náklaďák, až se to bude hodit, ale kvůli tomu se neptám. Možná bych protáhnout i Jaguára, ale mám na něm celoročně zimáky a asi bych s ním chtěl jet bez řazení. Ta trať je tak na 2°-3°, ale to je zrovna u té mé vrány to nejhorší přeřazování. Díkx za odpověď.

ToMyx
22. března 2018, 10:23
0

Nejvyšší rychlost je relativní. Je to ovlivněné tím, kdo má jak dlouhé jednotlivé rychlosti a zároveň, kde má brzdné body a bojí/ nebojí se je posouvat. Někdo má maximálku 140 a někdo jen 100 podle síly auta a čistoty trenek:-) Také záleží na obutí, ty nejpomalejší zatáčky jde projet 20km/h, ale i dvojnásobnou rychlostí s různými stroji. Pokud řešíš, že se ti špatně řadí, neboj, na to zapomeneš :-)

Asid
22. března 2018, 13:55
0

Tak abych pravdu řekl, tak rychlosti si fakt nevybavím, ale vím že v té úzké vracečce v nejvzdálenějším rohu okruhu řadím i jedničku.

ToMyx
22. března 2018, 15:08
0

Já už potřebuju samosvor, jedničku dávat nemůžu;-)

Trinom
22. března 2018, 18:15
0

Ta vzadu v rohu je vážně nejpomalejší, tam kdyby to šlo, tak tu jedničku dávám taky. Na rovinkách, co si tak pamatuju, tak se u silnějších aut dosahuje cca 150 km/h, u slabších něco přes kilo. Woyta nebo Franta můžou vytáhnout data z Race Chrono.

saage
25. března 2018, 23:43
-1

150 km/h..? To bych rad videl teda na laptimeru.. To uz je fakt rychlost v Myte.

Trinom
29. března 2018, 18:28
0

Je to odhad, ideální to bude odečíst z laptimeru. Každopádně těsně před brzděním nahoře před pravou ke tribuně je slušně vytočená trojka i na dlouhý převodovce.

Kapr
21. března 2018, 19:12
3

Na pristi rok se muzete tesit na tuhle bestii

reagovat
Asid
22. března 2018, 14:02
1

A ještě nějaký fotky nejsou někde ? Jsem tam viděl minimálně tři fotografy...

reagovat
MadMattCZ
22. března 2018, 18:41
1

Taky bych měl zájem. Rád si sám sebe prohlížím a navíc ty fotky na facebook se samy nevygenerují.

Woyta
22. března 2018, 18:41
0

Par fotek ode mne je ve clanku. Dalsi se teprve chystam editovat.

beastar
22. března 2018, 15:13
0

Mě baví na tom okruhu ten kadilak:)) Jinak teda ta hnusná zima kouká i z těch fotek. Micra taky strašný peklo a ta Lancie... to bude skvělá pasivní bezpečnost při nárazu zezadu.

reagovat
Ri
Ričrd
22. března 2018, 19:37
1



Tady je moc pěkný sestřih. Divím se, že není v galerii :-)

reagovat
Woyta
26. března 2018, 22:54
3
reagovat
ToMyx
03. dubna 2018, 09:26
0

Super fotky! Dobrý úlovek je Micra se značkou "Půjčovna motokár":-D



Poslední komentáře

Poslední inzeráty

Chevrolet Aveo LPG Nová bomba  1kč/km 2008
Chevrolet Aveo LPG Nová bomba 1kč/km

2008 rok výroby
92 koní výkon
1 400 ccm objem

Ford Crown Victoria P71 POLICE INTERCEPTOR 2011
Ford Crown Victoria P71 POLICE INTERCEPTOR

2011 rok výroby
300 koní výkon
4 600 ccm objem

Buick Skylark GS 1972
Buick Skylark GS

1972 rok výroby
250 koní výkon
5 700 ccm objem

Ford Mustang V8 289 CUI, automat 1966
Ford Mustang V8 289 CUI, automat

1966 rok výroby
220 koní výkon
4 700 ccm objem