reklama
načítám data...

Opel Mokka X: Tohle není SUV

Opel před časem představil inovovanou verzi svého modelu Mokka. Říkáte si, že je to jen další lehké omlazení stárnoucího modelu a nic zajímavého vás nečeká? Ano i ne.

zobrazit celou galeriiRecenze & testy: Opel Mokka X: Tohle není SUV

Opel představil své malé SUV již před pěti lety. Jednalo se o kompaktní vůz s vyšší stavbou karoserie postavený na platformě GM Gamma II, kterou sdílel s legendami motorismu, jako jsou Chevrolet Aveo či Spark. Pod kapotou se nejčastěji nacházel v Polsku vyráběný diesel o objemu 1,7 l původem od Isuzu, charakteristický jemností chodu, kterou byl schopen zakrýt i středně silné zemětřesení. Dovnitř potom Opel nasypal všechna tlačítka, která momentálně ležela ve skladu, aniž by kdokoli projevil snahu o alespoň elementární logiku v jejich rozmístění. Výsledek nakonec nebyl až tak špatný, obzvláště poté, co se pod kapotu nastěhoval motor 1.6 CDTi vyvinutý pro pohon osobního automobilu, nikoli pro plašení krtků na ploše 300 ha. Opel Mokka jsme ostatně již testovali, na průměrné kompaktní SUV dopadl vcelku průměrně. Už jsem vás navnadil? Nebojte, ono to přijde…

Nyní tu máme zcela nový Opel Mokka. No vlastně ne tak docela, není zcela nový, je to jen modernizovaná verze. A také to není Opel Mokka. Automobilky dnes chrlí na trh takové množství modelů, že už se v jejich počtu zákazník přestává orientovat. Proto se marketingová oddělení pokoušejí zavést do označení modelů systém. Někdo vymýšlí, kterak vytvořit slovo s Q na konci, které by bylo lze vyslovit, Opel prostě jen k názvům svých SUV přidal X. Seznamte se tedy s Opelem Mokka X. Toto je tedy první z oněch změn, které Mokka X přináší. Jaké jsou ty další? Jistě si říkáte, že vás ničím nepřekvapím. Opel určitě jen namontoval jiná světla a do interiéru nainstaloval novou modernější radiomapu, žádná revoluce – ostatně jako pokaždé. To byste ale malému SUV křivdili. Opel totiž vyměnil světla a nainstaloval novou radiomapu. A to je vlastně skutečně všechno. Jenže ono to v případě Mokky X vůbec není málo. Ale pojďme vzít redakční test pěkně popořádku..

reklama

Na test jsme obdrželi Opel Mokka X 1.6 CDTi s pohonem předních kol, automatickou šestistupňovou převodovkou a nejvyšší úrovní výbavy nazvanou Innovation. A hned první dojem je pozitivní, autíčko je to pohledné a díky nové grafice světel vypadá skutečně moderně. U světel bychom se měli na chvilku zastavit. Mokka X může být nově na přání vybavena světly AFL s technologií LED. To sice není špičkový systém Matrix známý třeba z Astry, rozhodně bych ale AFL světla nezatracoval. Kromě automatických dálkových světel a přisvěcování do zatáček totiž tyto lampy umí regulací intenzity světla jednotlivých segmentů přizpůsobovat světelné podmínky. Ve městě svítí více zeširoka, na dálnici zase svítí o něco dál a tak podobně. Jednotlivé změny režimů jsou prakticky nepostřehnutelné, výsledkem je ale prostý fakt, že v noci na silnici zkrátka dobře vidíte. Kromě světel není na Opelu zvenku mnoho nového, auto je na první pohled vysoké, relativně úzké a i přes různé oplastování a náznaky krycích plechů nevypadá jako něco, co si hraje na velký vůz, který projede vším. Nepůsobí příliš jako SUV.

Uvnitř Opelu Mokka X se nachází Opel. Což asi není překvapivá objevná informace, kvůli které čtete tento test. Co ale je podstatné – uvnitř je to nový Opel. Mokka X přebírá architekturu a výbavu z nové generace Opelů. Pryč je proto nekonečná změť tlačítek a malá obrazovka vytěsněná nad středový panel, ušetřené místo teď zabírá velká dotyková obrazovka nové radiomapy. V tomto případě opravdu nejde jen o drobnou úpravu v rámci modernizace, tato změna pozvedá celý vůz na novou úroveň. Nový systém se snadno ovládá, je přehledný a obsahuje mnoho užitečných nových funkcí. Pro řidiče je k dispozici navigace s přehledem o dopravních komplikacích v okolí, konektivita mobilních zařízení či přehled o údržbě vozidla, pro posádku je zde potom palubní WiFi a audiosystém podporující rozličné formáty i zdroje oblíbené hudby. Další novinkou Opelu je systém OnStar. Ten vás pouhým stiskem tlačítka spojí s operátorem, který vám pomůže, když budete potřebovat pomoc – ať už při poruše či při dopravní nehodě. Můžete otravovat i s dotazy mnohem méně závažnými, operátoři Opel OnStar vám najdou hotel, obchod či úřad, zkrátka co vás zrovna napadane. Cílovou destinaci vám poté nastaví přímo do navigace a vy nemusíte dělat nic. Příjemné… Dále je v interiéru i nějaký ten prostor. Je zbytečné si nalhávat, že je Mokka X velký vůz. Není. Nicméně čtyři dospělí se do kabiny vejdou bez potíží. Sedadla jsou příjemná, dobrou pozici za volantem díky poměrně široké možnosti nastavení najde snadno každý. I materiály jsou na úrovni. Trochu horší situace je v zavazadlovém prostoru, tady už to na velké rodinné výlety bude vyžadovat trochu plánování a nějaký ten tetris při nakládání. Alespoň je tu ale praktický výsuvný držák jízdních kol známý i z jiných Opelů. Celkově je interiér Mokky X vlídný, praktický a pohodlný, kabina je prosvětlená a vzdušná.

Obě zásadní novinky modernizovaného Opelu jsme si tedy představili, přesto bychom se měli podívat i na to, jak se s Mokkou X jezdí. Pod kapotou máme již zmíněný agregát 1.6 CDTi, který Opel se skromností sobě vlastní prezentoval coby “šeptající diesel”. No dobrá, dejme tomu.. Já bych to s tím šepotem zas tolik nepřeháněl, pravdou ale je, že je to motor příjemný, kultivovaný a na poměry malých dieselů i tichý. V testovaném autě byl spojen s automatickou převodovkou a toto spojení mohu vřele doporučit. Musel jsem se podívat do dokumentace k vozu, abych vám mohl říct, že je to šestistupňový automat. Změna stupňů je naprosto plynulá a celé pohonné ústrojí bych asi nejlépe popsal slovem “neobtěžující”. Když chcete zrychlit, přidáte plyn, a jaký stupeň převodovka zvolí či v jakých otáčkách motor pracuje, je vám upřímně jedno. Motor zbytečně neřve, převodovka řadí hladce a síly vám celé zařízení servíruje přesně tolik, kolik chcete. Spotřeba se potom pohybuje lehce nad hranicí šesti litrů. Manuální změna převodových stupňů je možná, slouží k ní onen prapodivný kolébkový přepínač na vrchu řadící páky, jaký jsme viděli už v Corse. A ano, stále je to nejstupidnější nápad, jaký jsem v této souvislosti měl možnost vyzkoušet. V tomto případě je naštěstí tento zázrak ergonomie naprosto zbytečný, převodovka od vás radit nepotřebuje.

Jízdní vlastnosti Opelu Mokka X jsou poslední věcí, u které bych se rád na chvilku zastavil. Už se budu opakovat, ale Mokka X nepůsobí jako SUV. Podvozek není zbytečně tvrdý, nabízí i na velkých kolech testovaného vozu solidní komfort, především však oplývá dostatečnou jistotou, a to i na zakroucené silnici. Teď tu nemluvím o nějakých sportovních ambicích či “jízdě jako po kolejích”, od SUV však očekáváte, že se vyšší těžiště musí na jízdních vlastnostech projevit. Mokka X žádnou záludností nedisponuje. Ovládání malého Opelu je zkrátka snadné, autíčko si vesele drndá krajinou a i přes svižnější tempo vládne na palubě pohoda.

Verdikt

Opel Mokka X není SUV. Pod módním kabátem se ukrývá moderní praktický kompaktní vůz, který řidiči nabídne snadné řízení, snadné ovládání palubních systémů i radiomapoy a přítele na telefonu. Nesnaží se tvářit jako emocemi prošpikovaná brána do světa dobrodružství a aktivního životního stylu. Nevyžaduje po svém majiteli, aby pravidelně sjížděl horské bystřiny na raftu. Vlastně po svém majiteli nevyžaduje téměř nic. Je to taková příjemná dopravní kapsle, která rozveze děti do školy, přiveze nákup a se vším pomůže. Já vím, na webu plném nadšenců do řvoucích osmiválců a lehkých sporťáků taková věc mnoho parády nenadělá, ale jedno bychom si měli uvědomit: Opel Mokka X je skvělý v tom, co od něho budou jeho majitelé očekávat – je dobrým autem.

reklama

Technické údaje

Motor: přeplňovaný naftový čtyřválec 1 598 cm3
Výkon: 100 kW (136 koní) v 3 500 – 4 000 ot./min
Točivý moment: 320 Nm v 2 000 – 2 250 ot./min
Převodovka: automatická šestistupňová
Provozní hmotnost: 1 387 kg 
Maximální rychlost: 188 km/h
0-100 km/h: 10,3 s 
Kombinovaná spotřeba (udávaná): 4,9 l/100 km
Cena (1.6 CDTi 6AT Innovation): 605 900 Kč

 


Mohlo by Vás také zajímat

Nový komentář

Komentář úspěšně přidán.

Komentáře

bitner
26. května 2017, 09:12
0

To stoji vic jak Clio RS v metle? Jako fakt? Wir leben geld.

reagovat
krab
26. května 2017, 09:42
0

Ahoj pane Křečku! Pan Krab děkuje a už si to najednou celé uvědomil. Mokka je dobrým autem, protože je skvělý v tom co dělá :)

Vynikající závěr. Já vim, jsem v tom ulítlej od běžný veřejnosti a naprosto chápu jak to myslíš, prostě je to lednice je dobrá protože se z ní dá vyndat studené pivo. Já tedy slovy klasika, na lednice kašlu a chutná mi nejlíp ze 7. schodu. ( u tchýně doma mají sklep a tam ty lahváče přesně takhle skladují :)

Ale jsem pokrytec, jednu pojízdnou lednici doma máme ( Yaris) mám ho rád, je fakt že jsem ho nekupoval, zbylo v rodině, něco jako u Matěje P. a funguje jako zimní a záložní , když by náhodou ostatní AUTA ( ne lednice) nefungovaly.

Těch 606 tisíc , to mě doceal vyrazilo ale dech. My bychom měli zkusit nějaký srovnávací test. Takhle jednotlivě to vypadá, že v zásadě všechna testovaná auta / tedy pardon lednice jsou dobrý.
Třeba zrovna tady ( Franz se tomu možná vysměje) bych řekl, že Mazda CX3 2.0 navíc levnější tenhle Opel kompletně rozdupe na prach.

Jinak hlásím se , že v testu je jedno slovo, kterému nerozumím. "A jak zní to slovo, Mlho?" "Rádiomapa" :-D

reagovat
Honza 'Hamster' Křeček
26. května 2017, 11:07
2

Tak mluvíme tu o téměř nejdražší specifikaci, pro srovnání jsem si tu teď otevřel ceník výběhového modelu Yeti od domácí automobilky a za srovnatelný vůz ve výbavě Style chce Škoda okolo 700.000,- a verze L&K se blíží cifře začínající osmičkou. Většina zájemců o Opel Mokka X sáhne spíše po velmi rozumné výbavě Enjoy (či ještě lépe po akční Smile) a benzínové 1.4 turbo 103kW a tady už se pohybujeme pod půl milionem korun a bez automatu ještě o další desetitisíce níž.

Mokka X funguje dobře v těch oblastech, kde bude nejčastěji používán - maminky budou vozit děti do školy, dědové budou drndat na chalupy a letní zahrádky - a na to je Mokka X opravdu dobré auto, protože je uživatelsky nesmírně přívětivé. Slovy pana Kraba - je to dobře vymyšlená lednička.

O radiomapu se na Autíčkáři vedou už nějaký čas ostré bitvy. Výraz "infotainment" (česky zprávobava) některým z nás připadá natolik stupidní, že jsme se jej rozhodli nahradit vlastním stupidním výrazem "radiomapa". :-)

Pólin
26. května 2017, 12:31
0

Radiomapa je cool název:) Co to vlastně umí? Ukazuje to mapu a hraje z toho rádio...prostě radiomapa

briza
26. května 2017, 13:37
0

Tak, tak, radiomapa se pro mě stává jedním ze symbolů autíčkáře a byť jsem poměrně značný asociál a ještě značnější necita, který jde pro hřejivé slůvko do Zimbabwe a zpátky, radiomapu jednoduše ,miluju. Muck.

krab
26. května 2017, 13:54
0

tak to je jako fórek ode mne :) Radiomapa náhodou není špatný označení, i když já myslim že jak se to začalo používat tady fakt doopravdy jakoby to bylo opravdové slovo, tak to tak nějak tahá za uši. Já bych se těch anglikanismů nebál. Prostě bych napsal infotainment a bude to allright :)

Franz Kafka
26. května 2017, 19:10
1

No kdyby si nečetl na neprodejnou věc od Opelu ani o tom nevíš. U poznámky a představy o tom jak zákazník místo Škody Yeti jde pro tohle jsem se pousmál.

Ve
Venca
26. května 2017, 19:12
0

Taky jsem za radiomapu :). Líbí se mi, zní to dobře :D ne jako čistonosoplena a tak.

Jenyk
27. května 2017, 06:26
0

Neni radiomapa pouzivana v letectvi pri navigaci podle radiomajaku?

Matěj Podhorský
27. května 2017, 08:10
0

Ne ne:) k tomu slouží radionavigační přístroje ve spojení s klasickou leteckou mapou. V mapě naleznu kýžený navigační bod s radiomajákem, naladim na přístroji jeho frekvenci a pak už jedu podle přístroje :) ale to jsou dřevní doby, leč hodí se to umět i dneska, přeci jen GPS nemusí být bezporuchová

Franz Kafka
27. května 2017, 14:50
0

No a hlavně ne každý má chuť a možnost utratit nemalý obnos za profi gps:) Co používáš ty ?

briza
27. května 2017, 19:48
0

Přesně stačí vlítnout s 737 někam pod stromy nebo do husté zástavby a dost se ztrácí... :) Nicméně já ofobně gps docela hojně využívám, ať už na pracovních cestách nebo na svých cestách z města, které jsem si navíc, před drahnou dobou, začal zpestřovat hledáním kešek, u nichž se přesná gpska samozřejmě hodí. Vyzkoušel jsem toho už hromadu. Ať telefony nebo třeba turistické navigace od Garminu, aby se nakonec dlouhodobě nejpřesnějším ukázal pravěký gps modul od Nokie, který má navíc tu výhodu, že si ho karabinou cvaknu na batoh a telefon můžu mít v klidu v kapse. Navíc přecejen bluetooth žere míň, než aktivovaná gps. A teď jsem objevil u čímanů poměrně zajímavého telefonního obrněnce, který má i velkou baterku a u gps se hoši pyšní tím, že je "military grade". Tomu se sice u čímanů moc věřit nedá, ale co jsem koukal na videa, kde to testovali, i v centrech měst se držela přesnost na 3m, což je pro tohle hobícké využití naprosto epesní. Čili už se těším, až dorazí a budu ho moct pořádně otestovat :)

Matěj Podhorský
27. května 2017, 21:40
0

Franz: zásadně vestavěné GPS, nejčastěji v malém letectví Garmin. A samozřejmě jen jako pomocný prostředek, pro létání za vidu slouží jako primární navigační pomůcka mapa pro srovnávací navigaci.

Briza: když nastane porucha GPS u velké mašiny, mají chlapíci v kokpitu možnost přepnout na záložní zdroj navigace pomocí inerciální navigace, která od poslední známé polohy odpočítává polohu aktuální. Samozřejmě s časem se přesnost zařízení na bázi inerciální navigace snižuje, protože gyroskopy, ať už mechanické nebo laserové takzvaně driftují (zvětšuje se odchylka). No ale předtim ještě mohou užívat radionavigačních prostředků z navigačních rádií. To flight management systém dělá obvykle automaticky a stále s vysokou přesností. A třeba samotné přistání se dá stále nejpřesnější udělat s ILS. Čili pravděpodobnost že by posádka nevěděla, kde se nachází, a mohla za to GPS, je opravdu velice maličká. Možnosti zálohy a alternativních zdrojů informace jsou opravdu rozsáhlé.

Polar Bear
31. května 2017, 11:54
0

Toe vůl, boha jeho :D. Když vletíš s 737 pod stromy nebo do husté zástavby, signál se ztrácí :D. Hned jak si vyleju kafe z mé ultrahusté herní klávesnice a služebního NTB (bohužel byl náhodou taky v cestě), tuhle hlášku si zarámuju :D. Díky Brizo. Jakto, že jsem ten příspěvek objevil až teď ..

Na 737 jsem začínal (než jsem přes boží 747-400přešel na milovanou 777-300ER - obě od PMDG) a něco s ní nalétal. Takže představa, že s tím drobečkem s 160 lidma za sebou vletím v cestovní rychlosti do lesa a začnu řešit slabý GPS signál.. :D. (Btw, lítání do lesa je spíš doménou Airbusů :P)

Matěj Podhorský
31. května 2017, 16:03
0

Tak airbus má holt tamten Fly-by-wire, to nabízí větší možnosti zábavy :)

Ale situace, že pod něco vlítneš, a blokne to GPS, není nerealistická. Třeba kdybys vletěl pod nějaký dostatečně velký sopečný mrak, tak jsi v tom, ani nemrkneš. Holt ale častější jsou už ty poruchy GPS, případně uměle snížená přesnost kvůli nějakým akcím americké armády (abychom se toho zase brzo nedočkali kvůli situaci v Koreji)

Polar Bear
31. května 2017, 18:25
0

Já nevěřím letadlu, co mi nedovolí krátkodobě přetížit drak letadla. Ale myslím, že to už Airbus taky napravil. Kdysi Boeing zachránil řiť číňanům, kdy autopilotovi hráblo na základě vadných senzorů tuším a když vykoukli z mraků, tak piloti s hrůzou zjistili, že jdou střemhlav a ještě přes křídlo rovnou na krchov. Tak se oba chopili beranů a vybrali to (přes konstrukční limit). Letadlo ohli jak banán, ale přistáli :)
Tak jako jo, stát se může. I když ten sopečnej prach je mnohem větší průser pro motory, pokud ho nasají.
Ale piloti dopraváku se v pohodě podle LP s prstem v nose donavigují i bez GPS. To by se toho muselo podělat fakt hodně včetně veškeré komunikace, aby jim vypadlá GPS udělala vážnější problém :)

Matěj Podhorský
31. května 2017, 20:49
0

Tak přetížit drak, je otázka jak to myslíš. Jestli myslíš jít krátkodobě přes provozní násobek, tak to možné je, koneckonců početní zatížení je 1,5 násobek provozního, ale to asi tušíš. Takže jo, je tam rezerva. Ale nechceš to dělat, protože to sice může vydržet, ale taky můžeš třeba po úspěsném přistání odepsat komplet drak.

A já jsem zase naopak velice rád, že dnes existují fly-by-wire systémy, které jsou v normálním módu schopné limitovat aktuální násobek přetížení...ono je to dobré už pro komfort pasažerů, a pro bezpečnost letu je to naprosto zásadní přínos. Samozřejmě existuje několik módů toho systému, kdy ten nejkonzervativnější je taky nejvíce omezující, ale další úrovně už ti dovolí "odvážnější" manévry, přičemž ty poslední už znamenají přímou kontrolu řídicích ploch, tedy výchylka ovladače/beranů má přímou souvislost s výchylkou kormidel. Ale pak zjištíš, že už třeba nemáš k dispozici autotrim nebo yaw damper, a to jsou věci, bez kterých dnes moderní linkové mašiny nebo bizjety běžně nelétají. Proč taky, když to umíme spolehlivě automatizovat.

Navíc moderní FBW systémy dokáží pracovat se vztlakem tak efektivně, a rychle, že jsou bezpečnější než pilot, neb v každém okamžiku ví, kolik má křídlo ještě rezervy vztlaku. A to nemluvíme o nouzáku, kdy dokáží efektivně kompenzovat asymetrie tahu a podobné legrácky. No a pak jsou mašiny, které bys bez FBW neuřídil vůbec, například stíhačky s delta křídlem a canardy. Podívej se někdy na video, co dělají canardy při přistání třeba Gripenu nebo Typhoonu. A taky videa přistávající A380 stojí za to.

Polar Bear
02. června 2017, 03:41
0

Však jasně, nejsem proti FBW. 777ka má FBW taky a "kafrá" do řízení slušně. Pilotuje se proto velmi pohodlně (ten autotrim je strašně návykovej, po přesednutí z 747 jsem vůbec nevěděl, co se děje :D) . Ale lítá stále s klasickými berany.
To přetížení draku jsem myslel jako totální nouzovka samozřejmě. Něco ve smyslu buď to zkusím a třeba i urvu křídla když se to nepovede, nebo jsme stejně mrtví.
Jenže ze začátku politika Airbusu byla, že toto vůbec nešlo. Řízení letu znemožňovalo i mnohem "bezpečnější manévry", které podle Airbusu nebylo zapotřebí používat. A z toho pramenila nemožnost korekce letu v situacích, na kterou kontrola letu nebyla programovaná. A když se to obešlo bez havárie, tak stejně oba piloti po šíleném boji s ovládáním letadla měnili trenky (na obhajobu Aibusu musím dodat, že to byly velmi vzácné případy). U Boeingu jsou korekce letu s nebezpečným přetížením fyzicky omezené. Pokud to chtějí piloti udělat, tak musí přetáhnou velkou silou toto omezení. Ale taky už při běžném letu se staly v Boeingu chyby posádky s více či méně fatálními následky, které by IMHO kontrolní SW a FW Airbusu vyžehlil a cestující by si nevylili ani kafe :)
Takže je tam takový malý rozdíl ve filozofii. V Boeingu měl hlavní (a taky úplně poslední slovo pilot), v Airbusu letadlo. Proto jsem nahodil otázku, jestli to už Airbus náhodou nepřehodnotil (a nebo to neudělá Boeing podle Airbusu v budoucnu :D). Já mám výhodu v tom, že nelétám opravdové airlinery (no i když, právě ty od PMDG jsou sakra blízko :) ), takže si svoji krásku mohu vybrat podle vkusu (a peněz).

bitner
02. června 2017, 09:38
0

U tech stihacek nezalezi primarne na konfiguraci nosnych a ovladacich ploch, ale na podelne staticke stabilite/nestabilite. Kramy typu F-16, Su-27 a dale jsou staticky nestabilni, takze to clovek nema sanci uridit.

Matěj Podhorský
02. června 2017, 09:50
0

No, ale právě ta stabilita je dána konfigurací nosných a řídicích ploch. Člověk prakticky nemá šanci uřídit letoun s plovoucím canardem... druhá věc je, že jistá míra nestability příspívá k ovladatalenosti.

Polar Bear
02. června 2017, 10:48
0

Myslím, že F-16 i přes FBW neměla tolik potlačenou stabilitu, aby se nedala uřídit. sedmadvacítky SUčka a jejich odvozeniny, nové MiGy, F15,18,22, Typhoon, ty všechny mají potlačenou stabilitu hodně tak, aby dokázaly perfektně manévrovat. Nevím, jestli to ěkteré mají udělané až tak úchylně, že konstrukčně mají fest těžiště vztlaku před těžištěm hmotnosti, ale bez avioniky by s tím nedoletěl daleko ani Maverick :P

bitner
02. června 2017, 11:25
0

Su-27 ma klasickou konfiguraci nosnych a ridicich ploch a je nestabilni. MiG-29 je naopak stabilni. Mirage III urcite byla uriditelna clovekem (pravda, nemela kachni plochy). Kfir C2 je ma, ale pevne, nejsou urceny z rizeni letadla. Takze asi se da souhlasit s tim, ze riditelne kachni plochy jsou tam pro vytvoreni nestability (laborator Su-7), ale nestabilni muze byt i letadlo bez nich (coz je spatne pokud se takto povede postavit letadlo, ktere ma byt stabilni).

Franz Kafka
02. června 2017, 13:27
0

Asi takhle kluci mám letadla rád. Vím že na palubě 737 všech generací gps navigace nehraje moc prim. Každopádně Garmin jsem tak nějak typoval do malého letounu jako ideál. Trochu dlouhé ot u Opelu Mokka:)) tak to nebudu natahovat.

briza
02. června 2017, 15:37
0

Jak říká Herr Kafka, nebudu to protahovat, leda by mi zde někdo byl schopen vysvětlit rozdíl mezi lososovou a růžovou...

Franz Kafka
02. června 2017, 15:52
0

Monsieur briza to je opravdu skoro až Opelovsky filozofická otázka minimálně výrobci radiátorů si myslí, že obě barvy jsou totéž
http://www.hothotexclusive.com/cs/eshop/radiatory-v-barve-lososove-ruzove-ral-3022/Btk/ každopádně lososová je jarní módní trendy barva například pro ramínkové šaty co jistě využijeme. Na druhou stranu frčí růžové účesy .. Tak nevím jak si to vyložit,)

Matěj Podhorský
02. června 2017, 20:53
0

No tak to pozor jako, to jsou zcela odlišné barvy! Lososová je podskupina růžových barev, odstín bližší spíše už oranžové.

A ramínkové šaty klidně, ale jen tehdy, dosahuje-li délka sukně aspoň ke kolenům, neboť odhalovat současně kolena a ramena může být často vnímáno ve společnosti jako nevhodné.

Sa
Safa
02. června 2017, 20:59
0

Speciálně pro Brizu: Lososová je pastelový odstín růžové barvy, který se někdy označuje jako meruňková nebo oranžovorůžová. Ve vzorníku barev ji najdeš jako RAL 3022. Pozor, neplést s lososovou oranžovou (RAL 2012)...

Sa
Safa
02. června 2017, 21:07
0

Ha, Matěj byl rychlejší. Tak snad ještě pro ostatní, které to zajímá, standardní RAL vzorník...
https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_RAL_colors

Franz Kafka
02. června 2017, 21:27
0

Tak počítám že jako vzdělaná skupina mladých vynikajících jedinců známé vzorník barev a RAL. Tudíž si myslím, že je spíš nutné na to koukat z pohledu filozofičtějšího než jen skrze tabulky.

Matěj má pravdu raminkové šaty opatrně zejména v arabských zemích jako je třeba Francie. Místním by se to nemuselo líbit a v růžových či lososovych šatech by si o vás mohli myslet, že jste gay. Nebo že je snad chcete urazit. Opatrný bych byl i s tou růžovou hlavou. V kombinaci těchto věcí s Opelem Mokka by vypadal jako trotl i Mirek Dušín. A je potřeba si uvědomit, že znevažovat fly-by-wire v diskusi by mohlo vést k myšlence, že snad američani dělají lepší letadla než žabáci. Což by vyvolalo debatu o tom zda je to pravda. A jak by k tomu přišel Jan Tleskač a klub fanoušků MX5?

Matěj Podhorský
02. června 2017, 21:33
0

Noooo, vzhledem k tomu, že mám už nějakou profesní zkušenost s francouzkými letadly, tak bych je úplně nepodceňoval :) Když teda budeme hovořit o boeingu vs airbusu, moje jednoznačné sympatie má Boeing, protože to přeci jen není uměle vzniklé konsorcium, a je to firma vycházející z rodinné tradice a tak vůbec. Ale i francouzi mají na poli letectví co říct, viz například Dassault Aviation, původně, Avions Marcel Bloch, která má bohatou historii plnou odvážných technických řešení, průkopnických nápadů, a hlavně vznikla z úsilí a píle jediného člověka, který ji vybudoval prakticky z nuly.

Sa
Safa
02. června 2017, 21:33
0

:o)

Sa
Safa
02. června 2017, 21:35
0

To snad není pravda. Matěj byl zase rychlejší, ten smajlík patřil k Franzovu příspěvku.

krab
02. června 2017, 22:22
0

Tahle diskuze mi připomíná časté diskuze mých sousedů přes plot, když sekáme trávu. Jeden je pilot , druhý letecký mechanik. Nerozumím ničemu, ale rád bych se vždycky k vášnivé debatě přidal. No, občas předstírám jak tomu rozumím :)

Jediný co jsem tu pochytil je cosi o tom kde má poslední slovo pilot v řízení a kde ho stroj nenechá.... Aplikováno na pozemní stroje, mám dojem, že poslední fungl nový stroj, kde je vše opravdu jen a jen na pilotovi, a který mám doma je horské kolo. A protože je to fakt jen na tom pilotovi, taky už jsem si na něm pěkně nabil hubu :-D

Franz Kafka
02. června 2017, 23:37
0

Máťo víš co. Jedno se ti musí nechat nebojíš se to napsat. Takže v kostce A318 nebo 737NG? Airbus bude asi o něco sofistikovanější stroj a takříkajíc blbuvzdorný. I když některé nehody kdy zamrzlo čidlo a nebo se to celé zbláznilo kvůli banální chybě mě děsí. Ne že by 737 byla bez chyb, ale hodně nehod bývá chybou pilota. Jako cestujícímu se mě více líbí Airbusy. Ve všem ostatním se mě líbí Boeing. A úplně nejraději mám ulítlé věci jako ATR, Saab nebo Brazílii:) A sem zvědavý jak dopadne nový zázrak z Ruska. Jestli tomu dovolí lítat i jinam než v rámci Ruska.

Krab to jsou debaty bez vítěze. Stejně jako u aut si myslím já. Zlaté kolo bez asistentů i když takové přistání dle ils na Olpranu proč ne:)

Matěj Podhorský
02. června 2017, 23:37
0

Přirovnáme-li to k autům, moderní letecké systémy řízení jsou schopné využívat nestability letounu ke zvýšení obratnosti a manévrovatelnosti. Něco jako kdybys měl auto, které se strašně rádo přetáčí, a ESP měla mód umožňující přesnou kontrolu nad úhlem vybočení... zdánlivě neřiditelná svině se zásahem softwaru stává děsivě obratnou, leč stále relativně přívětivou mašinkou. Samozřejmě nemůžeš jít přes fyzikální hranice vztlaku pro letadla, přilnavosti pro auta.

Jo moment, takhle nějak vlastně fungují ty drift módy a pdoobné vymoženosti :)

bitner
03. června 2017, 08:40
0

No jo, kdyby melo Clio V6 FBW, tak bys s nim projel zatacku hodinama :-)

Franz Kafka
03. června 2017, 13:35
0

:D No taky by si ho vlastně nemusel řídit a jenom na to koukal. Dnešní pilot dopráváku už je spíš jak inženýr na palubě autonomního Volva od Uberu. Mimochodem nejen fbw je fajn. Koukal jsem jak pěkně úplně samo umí přistát Avro.

Vojta Dobeš
05. června 2017, 00:33
0

Přesně ten princip známý z letadel použil třeba Ford u Focusu III. generace - ten je na mainstreamovou předokolku extrémně přetáčivý, což si Ford mohl dovolit jen proto, že všechny verze kromě ST mají nevypínatelný ESP. Kdyby takhle naladěný auto prodávali v 90. letech, tak se jim v tom lidi pozabíjí...

briza
05. června 2017, 20:04
0

Ty krávo! :D Každopádně děkuji za vysvětlení ružová x lososová. Kolegovi ale i tak budu nadále tvrdit, že to nový boty jsou růžový a měl by přiznat ženě, že jí má jen jako zástěrku...

Liqid
27. května 2017, 10:38
1

Ty řidičské rukavice na sedačce jsou dobrej fór :D

reagovat


reklama

Poslední komentáře

Poslední inzeráty

Buick Electra 225  1969
Buick Electra 225

1969 rok výroby
365 koní výkon
7 000 ccm objem

Lincoln MK 6 Mark VI 1981
Lincoln MK 6 Mark VI

1981 rok výroby
130 koní výkon
5 000 ccm objem

Cadillac deVille SeadanDeVille 1980
Cadillac deVille SeadanDeVille

1980 rok výroby
140 koní výkon
6 000 ccm objem

Oldsmobile Delta 88 Royale  1979
Oldsmobile Delta 88 Royale

1979 rok výroby
161 koní výkon
5 733 ccm objem