načítám data...

Nejlepší auto na světě

Okolo aut se točí velké množství nadšenců. My v Autíčkáři o tom víme své. Nejen že sami patříme mezi blázny, kterým učarovala čtyři kola, další podobně postižené z řad našich čtenářů pravidelně potkáváme na autíčkářských akcích. A vždy je to milé a příjemné, ač každý z nás preferuje v tom velkém motoristickém světě něco jiného. Kde se ale bere tato vášeň?

zobrazit celou galeriiEditorial: Nejlepší auto na světě

Po silnicích se pohybuje nepřeberné množství aut. Součástí práce redaktora Autíčkáře je i testování a hodnocení novinek a to se nesmí obejít bez srovnávání s konkurencí. Automobil je stroj, je velmi komplexní, má mnoho funkcí, ale ta základní podstata je stále stejná. Nemělo by proto být složité určit prostě to jedno nejlepší auto. Mnoho parametrů lze změřit, poskládat do tabulky. Jistě, jsou tu různé kategorie od supermini pro člověka, co se prostě jen potřebuje pohybovat v městském prostředí, až po MPV pro velké rodiny. Ale kategorie jsou dané poměrně jasně a i přes současný nával crossoverů je stále poměrně snadné rozlišit, co je rodinný kombík, co limuzína a co hot-hatch. A dál už bychom si měli vystačit s onou tabulkou plnou vyčerpávajícího popisu převedeného do litrů, vteřin či kilowatt. Měli bychom mít jednoznačný výsledek a my, co se autům věnujeme a sledujeme automobilový svět, bychom měli dobře vědět, které auto je to nejlepší.

Někde v tom světě techniky a čísel se ale muselo něco zvrtnout, protože když se rozhlédnu po parkovišti v rámci našeho Kafe&Káry, nevidím tam jeden model auta, který je prostě ten nejlepší. A dokonce ani v jednotlivých segmentech automobilového trhu nemáme my petrolheadi jasno. Někdo přijede svým Civicem, někdo Golfem, jiný Focusem – a všichni jsou se svou volbou spokojeni a neměnili by. Jak by se tedy mělo správně hodnotit auto a je vůbec možné zodpovědně říci, které auto je opravdu dobré nebo dokonce nejlepší?

Přemýšlím o tom pokaždé, když se mě někdo zeptá na názor. Jako profláknutý petrolhead se totiž nikdo z nás nevyhne situaci, kdy mu někdo z přátel položí onu nevinnou otázku – jaké bych si měl pořídit auto? Jistě, kvůli článkům a recenzím pro vás, čtenáře Autíčkáře, jsem si prošel mnoho materiálů a seděl za volantem různých aut. Vím, které MPV má nejlépe zvládnutou variabilitu interiéru, který kombík pojme nejvíce zavazadel a který motor vládne své kategorii poměrem spotřeba/výkon. Znám statistiky spolehlivosti, údaje o propadu cen aut z druhé ruky, hodnocení bezpečnosti. Leckdo by řekl, že toho o autech vím dost, abych uměl dobře poradit. Jenže ono je to celé nějaké složitější. Sám jsem propadl kouzlu italských vozů a za sebe nedám na Lancie a Alfy Romeo dopustit. Přitom je poměrně složité vysvětlit proč. Vím, že co se všech těch výše uvedených parametrů týče, mnohé z mých oblíbených aut nejsou na špici. Má Alfa 147 napřílklad nebyla na špici snad v žádném z nich, označení ‘TwinSpark’ ani ‘Selespeed’ rozhodně neuvidíte ve stejné větě se slovy ‘neprůstřelná spolehlivost’. Asi ani ve stejném odstavci. Ani ve stejném regálu v knihovně. Zavazadlový prostor byl malý, poloměr otáčení naopak velký – a tak bychom mohli pokračovat. A já mám přesto dodnes to auto rád. Vlastně si myslím, že to bylo nejlepší auto, jaké jsem si tenkrát mohl koupit.

Auta totiž mají charakter. Leckdo by řekl, že něco takového není důležité nebo že to zajímá jen nás nadšence, že běžný uživatel si auto koupí kvůli přepravě z místa na místo a ne kvůli charakteru. Vždyť je to jen stroj. Nic není více vzdáleno pravdě. Opravdu špatná auta totiž na našem trhu už snad ani nejsou, některá vynikají více v tom, druhá v onom, ale rozdíly nejsou propastné. A proto pokud něco může hrát roli při našem rozhodování, je to právě charakter. Věřte mi, nikdo si ve skutečnosti nekoupil auto kvůli výsledku testů EuroNCAP nebo pozici na žebříčku spolehlivosti ADAC. Někomu sedne trochu bláznivá a trochu nedotažená Alfa Romeo, protože z ní cítí vášeň lidí, kteří ji vytvořili. Někoho nadchne aristokratický pohled na svět z paluby Range Roveru. A další nedá dopustit na mechanickou preciznost BMW nebo přímočarou jednoduchost Citroënu Cactus. A přestože máme všichni v rukávu několik velmi pádných racionálních důvodů, proč jsme si právě ten náš vůz koupili, ve skutečnosti je ten důvod vždy jen jeden – prostě se nám líbil.

Mě osobně velice baví objevovat, co je tak výjimečného na Saabech nebo proč tolik lidí touží po malých Mazdách bez střechy. Objevit zdroj onoho nadšení je radost. Jsem za tu rozmanitost preferencí a charakterů rád. Náš automobilový svět tak je a bude vždy barevný a vzrušující. A pokud chcete vědět, zda existuje jedno auto, které je vůbec nejlepší, pak je odpověď jednoduchá – ano, pro každého z vás je jedno auto to nejlepší. A při troše štěstí je to právě to vaše.

 

Co vás na vašem autě baví? Proč jste si vybrali právě to konkrétní? Podělte se s námi o své poznatky v diskusi.

 

Nelíbí se Vám reklamy, ale líbí se vám články?
Podpořte nás, pořiďte si VIP členství a užijte si autíčkáře bez reklam.


Mohlo by Vás také zajímat

Pro přidání komentáře se přihlašte nebo registrujte

Komentáře

Da
Dan
30. ledna 2017, 09:49
0

Alfa Romeo 147 - Když se nad tím tak zamýšlím, tak největší sektor zábavy je asi motor, každou okresku, každý výjezd zatáčky mám úsměv na tváři když sešlápnu plynový pedál a za hezkého projevu 120-koňového TwinSparku projíždím krajinou...Radost každá zatáčka kdy přesně vím jak zatočit volantem abych ji projel tak jak chci.. Pohodu na palubě ještě vylepšuje bohatá výbava a radost je každý pohled na Alfu jak zvenčí na Černou metalízu, a originální paprskové kola tak na interiér, který je v béžovém semišu.. A díky tomu že mám rok 2007, tudíž facelift tak již nemá dětské nemoci v podobě špatných konektorů airbagů a podobně... Vyžaduje péči, Náprava se rychleji opotřebuje a tak člověk to musí udržovat stále, ale každé chytnutí kovové kliky předních dveří vyvolává emoce.

reagovat
Ji
Jiří
30. ledna 2017, 21:48
0

Jsou to detaily, co dělají Alfu Alfou. Postavím si vedle sebe Alfu 156 1.9JTD a Audi A4 1.9 TDI, oboje 81 kW z roku 99. Oboje s lichoběžníkovým zavěšením přední nápravy a s pohonem předních kol a motorem vpředu. I velikostně jsou si celkem podobné. Měly by tedy i stejně jezdit a fungovat, ale... Jsou to auta naprosto odlišná. Ladění kinematiky přední nápravy totiž zřejmě někdo věnoval daleko větší pozornost a tak je s Alfou prostě daleko větší legrace projíždět zatáčky. A co předvede v přímce pověstná koncernová rotačka? Při rozjezdu způsobí "mohutné" zatlačení do sedaček vlivem rychlého nástupu turba, ale následně je Alfou předjeto, protože krouťák je prostě krouťák. Interiér je u Audi výborně zpasován, ale je to trochu nudné, zatímco ne zcela prémiové slícování designově dokonalé palubní desky Alfy oko potěší. Potěší detaily jako je vyšívané logo na opěradle sedadla MOMO, sportovně ocejchované přístroje, jejichž část je po sportovním vzoru umístěna uprostřed palubní desky. Ta plynule a elegantně navazuje na středový tunel. Přední části vozu dominuje "Scudetto" a v prolisu nárazníku otvory inspirované některou ze starších legendárních Alf. A takových detailů jako je zadní náprava odvozená od Delty Integrale je na Alfách plno a proto je má plno lidí rádo. Někdy ale lituji, že nepatřím mezi stádo a nejezdím ve Fabii nebo v Golfu... asi by mi auta byly úplně fuk a řešil bych jen to, aby se mi to co nejméně kazilo slušně řečeno. Taky bych nehledal servis, který je ochoten dělat "Itala" a neřekne si za to neopodstatněně dvojnásob oproti kvalitním Wagenům jako jsou Opely nebo Fordy.

Ev
Evlo
30. ledna 2017, 09:50
-1

m

reagovat
Skipper
30. ledna 2017, 11:01
3

To je docela podobná situace, jako snažit se vybrat dokonalou ženu. Prostě to nejde - každý máme jiný vkus. Někdo bude chtít hubenou blondýnu s dlouhýma nohama, někdo spíše baculatou brunetu. Někdo je na mladší, někdo na starší - takže vcelku zbytečné hledání. Podobně je to i s auty. Každý máme své sny. Mě osobně v poslední době vykouzluje úsměv hlavně dvanáctiválcové XJ - to auto je rafinované a přitom drsné zároveň. No a pak tříválcové Mini - to je čirá radost na kolech.

reagovat
Ji
Jiří
30. ledna 2017, 21:52
1

Stejně si nevybereš tu která nejlíp vypadá, ale tu, se kterou se ti nejlíp no... nejlíp jezdí a i jiný věci :-D

Vo
Vojtas
31. ledna 2017, 13:37
-1

v jedné diskuzi o ženách padla památná myšlenka: "Víš co porsche chce jezdit každej. Je sexy, umí to a tak. Ale žít se dá jen s pořádným kombíkem :-D "

krab
30. ledna 2017, 11:06
3

No, to je klasika. Nejlepší auto na světě je přece to moje! No jo, ale k sakru které z nich :-D
Myslím že blog pana Krabse se tímto tématem nadále bude zaobírat.... jasný výsledek ovšem nečekejte.

reagovat
M P
30. ledna 2017, 11:27
1

sakrafix, já mám poslední dobou dojem, že jediné auto, které bych kdy potřeboval, je právě 911. Včera jsem strávil celkem asi 6 hodin koukáním na různá videa. Jednoho se ale bojím, a to, kdybych se svezl, že budu zklamaný nakonec :D

krab
30. ledna 2017, 12:28
0

A jeeejej :) , ty si se chytil toho postižení tím broukem ještě víc jak já :-D
No, zklamaný nebudeš, je to prostě auto. Má čtyři kola, volant a sedačku. A když bude fungovat tak je to jasný, bude to nejlepší auto na světě!

M P
30. ledna 2017, 13:39
0

No, poslední dobou se ten virus nějak uchytil...proto jsem se z toho musel i vypsat v tom článku o green shitteru. Popravdě čekám, kdy někdo přijde a dostanem pojeb, že už to s tou 911 přeháníme, jako už se kolikrát stalo s Miatou :D

krab
30. ledna 2017, 13:55
0

Já si nemyslim, že to tu lidem vadilo :) .... Další blog o 996 vznikne spíš až k jaru, až bude opravdu hezčí počasí na pořádný výlet. A samozřejmě toho pak může vzniknout i daleko víc. Ale na to musíme nějak spojit síly s redakcí a poprosit pěkně nějakýho dalšího majitele Porsche na společnou vyjížďku či dokonce třeba alespoň na odpoledne sehnat ze zastoupení libovolnou 991.
Váš IT musí pěkně nasimulovat kolik milionů views a lajků už tu máme a půjde to samo :-D

Franz Kafka
30. ledna 2017, 20:12
1

Pane Krab, kdyby byl zájem tak si myslím že vámi zmíněnou věc umí Franz zařídit i bez milionu views a triliónů fans.

krab
30. ledna 2017, 21:41
1

Tak to se pan Krab velmi rád spřátelí s panem Franzem :) Zajímavá sezóna nás to čeká!

M P
30. ledna 2017, 21:46
0

U toho musí Autíčkář být ale! Pánové, pozor!!! :D

krab
30. ledna 2017, 21:52
0

To je přece jasná věc! :) Autíčkář nemůže přeci trávit čas akorát sledováním videí! Na živo to je sice nebezpečnější, zato o dost lepší :-D

M P
30. ledna 2017, 22:06
3

No, aby náhodou po kůře 911 nenastala na konci dne scéna, jako když rodiče tahají děti z hracího koutku, nebo jim nechtějí u kasy v obchoďáku koupit lízatka :D Tohle musíme rozhodně rozpracovat, nějak, nevím jak, ale v redakci něco vymyslíme.

Franz Kafka
30. ledna 2017, 22:57
2

Když budu samozřejmě na příslušných místech přísahat, že se s tím NIKDY a NIKDE nemůže nic stát není to nereálné ono i Porsche je nakonec jenom auto (tedy kromě některých vintage věcí to už je umění:) Určitě nechci slibovat GT 3 RS, ale nějaká klasická "stock" věc by se našla, aniž bychom to museli vyjednávat týdny dopředu i přestože Porsche v ČR a jeho politika je "rádoby" "prémie" ale o tom více až uzraje čas stejně jsem chtěl Pana Kraba ohledně podobných radovánek kontaktovat.

MartinCoupe
17. března 2017, 21:52
0

Ja posledni dobou propadl Porsche Targa. To mi prijde jeste vetsi uchylarna nez SAAB ?

PeterLuk
30. ledna 2017, 11:27
0

Veľmi pekný článok, môžem sa pod neho podpísať. Nemám čo dodať :D

reagovat
bitner
30. ledna 2017, 11:35
1

Kdo to zazil, tak to potvrdi: nejlepsi auto na svete je prece sluzebni!

reagovat
M P
30. ledna 2017, 11:43
1

nebo z půjčovny :) tam je navíc pravděpodobnost, že to nebude nudný naftový kombík, přeci jen o něco větší.

Honza 'Hamster' Křeček
30. ledna 2017, 12:15
0

Tak ze nejlepsi off-road je sluzebni Octavia je jasne, to snad ani netreba zduraznovat... :-)

Liqid
30. ledna 2017, 12:25
0

Zrovna jsem to chtěl napsat, služebák nadevše :)

sumy
30. ledna 2017, 19:19
0

A presto na me v praci cuci jak puk, kdyz jsem skodawerk odmitnul. Mel jsem to 14 dni, kdyz "dedecek" trucoval a z toho "rodinyho" auta nejde ani umejt mladasovo bliti. A to jsem to bral jeste zencerstva hadici a tepovacem.

Přemda Honda
30. ledna 2017, 11:38
0

To je těžká otázka,často nad tím taky přemýšlím..kdybych měl takhle od pasu vybrat nejlepší auto,asi bych se rozhodoval mezi trojicí Mazda 6,Honda Accord a Lexus IS 200...Určitě by to ale nebylo nic většího,zjišťuji,že mně spíš baví lehčí auta,se kterými se dá užít zábava i v nižších rychlostech..proto si skoro lépe užiju jízdu v 18-ti leté daily Primeře 1,6 než v superpohodlném nedělním Volvu S80..Asi jsem trochu divnej :-) Možná je to tím,že ještě o kousek víc než auta mám rád motorky,odtud asi pochází moje touha po obratném autě.Jezdím spíš kratší vzdálenosti,tak možná ještě lepší než zmíněná trojice by pro mě bylo něco ve stylu Suzuki Swift nebo trochu větší Mazda 3..hlavně něco japonského :-)
Kdyby nešlo o peníze tak by mě asi vrchovatě uspokojilo Toyobaru :-)

reagovat
AspidMan
30. ledna 2017, 12:11
0

Ariel Nomad :-D

reagovat
Franz Kafka
30. ledna 2017, 14:39
0

Pěkně napsáno, ale nesouhlasím. Určitě si nikdo nekoupí třeba Citroen Jumpy protože se mu to auto líbí nevo má charakter stejné to bylo u mě, když jsem kupoval Dustera do práce rozhodně mě více zajímala cena versus spolehlivost, než to jak to vypadá. Myslím že hodně lidem se Octavia nelíbí a přesto ji mají prostě je to jistota právě toho Adacu a jakési solidnosti. Tohle co tam je popsáno platí hlavně pro fanoušky a zejména lidi kolem Alfy a podobných značek obávám se, že obecně to takhle nemůže být. Mimochodem právě proto, že auto ne vždycky kupujeme pro pocit a zábavnost a můžou převážit právě ty nudné věci jako spolehlivost a tak podobně. Stejně tak jako hotel transport si nakoupím mercedesy nebo supy a ne Hondu Legend protože lidi to tak mají rádi. Mohl bych pokračovat, ale prostě to co denně vidím na silnicích prostě článku za pravdu nedává. Přestože by to asi byl krásný svět.

reagovat
M P
30. ledna 2017, 15:24
0

Pravda, leč pro nás postižáky, o kterých je článek především, by to mělo asi platit ve větší míře. Já sám jsem asi vyjímkou a černou ovcí redakce, protože jako daily chci něco, co bude třeba i nudné, ale bude to spolehlivé. Pro někoho je možná nespolehlivé auto známkou dobrodružství, ale na každodenní cestě do práce člověk většinou naopak vyžaduje dobrodružství co nejméně:)

ToMyx
30. ledna 2017, 15:32
0

Souhlasím Franzi. Článek napsaný trefně, pokud se bavíme o možnosti koupit si aute dle svých představ, což nemá každý. Na můj vyběr auta pro zábavu to platí na 100% (Nissan Primera), je to sice teprve plnoletá holka, ale radost dávat umí:-)
U kombi pro rodinu byly nejdůležitější: bezpečnost, přepravní kapacita, aby jej odřídila a hlavně bez úhony zaparkovala i moje hezčí polovička (i bez asistentů), nezájem zlodějů a aby to mělo normální benzín (2.0vvti)..

Jen jednu věc asi nikdy nepochopím, hodně lidí kupuje auto dle souseda, to mi hlava fakt nebere :-D

Franz Kafka
30. ledna 2017, 17:10
0

Tomyx: No jak popisuješ to bývá nejčastěji. A ano na dědině řešíme někdy i sousedy to je taky neměnný fakt. Článek totiž nebere v potaz ten hlavní faktor a tím jsou často finanční stropy. Kdyby ne tak mám jako daily 911, jako kombi RS6, jako suv Macan, jako fun car Aventador a jako klasika 356;)

Matěj: Naopak, si realista a rozlišuješ zábavu a denní realitu.

M P
30. ledna 2017, 17:18
0

Já jsem ale ochotný věřit tomu, že i ta 911 je schopná obstojně fungovat jako daily, ale pak narážíme na ten finanční strop, o kterém mluvíš. Takže kompromisem mezi daily a autem na víkendy by mohl být třeba hothatch, že ano. Ale já postupem času přicházím spíš na to, že mě baví jednoúčelová auta. Představa, že jedu uřvaným, drncajícím hothatchem někam v noci, když mám ucpané dutiny, zalehlé uši a bolí mě hlava, ta mě teda fakt moc neláká. Jen na ty jednoúčelové nástroje holt potřebuje člověk trochu víc peněz, prostoru a asi i času. Snad to jednou vyjde :)

Franz Kafka
30. ledna 2017, 19:57
0

Crossover je zajímavý nápad, ale nikdy to nebude ve všem top a ani to nejde. Vidím to podobně jako ty. To je osud, že je to potom dražší celkově v nákupu i na údržbu. Já teď jezdím často tím Tipem hlavně v Praze a není to zlé, spotřeba do 6, infotaiment, klima toto, tamléjcto a onodle známe to, ale samozřejmě zábava za volantem nula a cokoliv v rychlejším tempu je nad jeho síly. Nakonec třeba ten kaškaj co si testoval toho umí zastat dost a koupit si k němu 155 nebo 6 zase není nad síly běžného fanouška aut.

M P
30. ledna 2017, 20:12
1

Qashqai je obrovský a pro mě zbytečný, ale řešení 1+1 jsem nakloněn čím dál víc. Uvidíme, jak to celé dopadne

Nezn.uživatel
Nezn.uživatel
30. ledna 2017, 21:20
0

Qashqai je obrovsky? Taky mas zajimave zkresleny predstavy o tom, co je velky. :-)
Jinak taky se priklanim k nazoru, ze idealem je neco obycejnyho na normalni jezdeni, co jezdi za malo a spolehlive a k tomu jednoucelovka na hrani. Takovy ty univerzalni hothatche sice delaji spoustu veci dobre, ale to je furt za tri.

M P
30. ledna 2017, 21:44
0

Rozuměj, na moje účely je obří. Ostatně, jak jsem psal v testu, tak je QQ půdorysně menší než O3 kombi. Kdybys viděl parkovací místa u nás na ulici, tak je jasné, že na to je i Qashqai obří. I když ten váš Suburban s velkým rámem vpředu by si asi místo udělal :)

Nezn.uživatel
Nezn.uživatel
30. ledna 2017, 21:49
0

Jenom Tahoe, takze drobek. ;-) S tim ramem a kouli vzadu, asi 5,3m na delku. Parkujeme na sidlisti a nejak nemam pocit, ze bysme se nevesli. Ale je to asi o zvyku. :-)

M P
30. ledna 2017, 21:56
0

Tahoe, jasně, mám tyhle věci popletené, jsem rád, že jsem trefil Chevy. U nás třeba najdeš místo v pohodě, na šířku je to vlastně docela šumák, protože se stojí paralelně s chodníkem, ale pak přijede umělec s Golfem IV, kterému jsou nárazníky u prdele, a najednou není už to ráno žádná legrace není a tím spíš, že odjíždím celkem brzo. Jinak do města je snad dneska jedno, jakým autem jezdíš, ale nějak jsem zjistil, že větší auto nepotřebuju, Fiat velikostně celkem stačil.

Franz Kafka
30. ledna 2017, 23:04
0

Zkoušel jsem si půjčit z legrace na pár dnů od kamaráda, co koupil do reklamky jako propagační autíčko BMW i3 a po Praze to bylo docela užitečné a samozřejmě nejen proto, že holky všech věkových kategorií i tvarů na tebe koukají a chlapy zase čekají, co při zaparkování takového vozu vyleze za "buznoroda":) Má to sílu, je to dostatečně future, jen to nabíjení, ale i to se zlepšuje jsem si všiml když jsem přes dvě místa(u té nabíječky) na Černém Mostě u OC zaparkoval benzínovou Audi a lidi koukali hůř než když to dáš na invalidu.

No
NoName
30. ledna 2017, 19:04
0

Blbost všichni přeci vědí, že nejlepší auto všech dob a celkově na světe je 1čková fokta fkomíčku fdechtíčku takovéto vozidlo lze použí jako cokoli, když chceš spoťák "vochčipujš to p**o", chceš stěhovák máš stěhovák, lze použít jako SUV, MPV, crossover, dokonce jako luxusní limousine střední třídy!!! podle chuti každého "pacienta".

reagovat
Franz Kafka
30. ledna 2017, 20:03
0

Jojo a pro ty menejdžry je tajdle taky reseni. Sup na hlinach v naftě, f metle, s timhlectim tuningem vod abetecka. Das taki čyp a vole to jede yak debyl potom to naký to bmw potom f kopcich nema šanci. A kazdej vi ze je to i nejlip tajdlec vevnitř vybaveny že jo, vokna, klima, xenony. Poladis folye na wokna a soused se posere zavystí jak to je kül a s remusem to necoudi skoro.

Br
Breakthru
30. ledna 2017, 19:59
0

Audi 100/ A6 C4...nadčasový, spolehlivý, osobitý....Tahle poslední, pravdá Audi mě učarovala.Měl jsem ji v pětiválu TDI....neskutečnej tank, kterej jel jak z praku, jezdil stabilně za šest a bylo to neskutečně robustní a spolehlivý auto a hlavně úžasně pohodlný a kultivovaný.A ten zvuk naftovýho pětiválcu....lahoda

reagovat
Franz Kafka
30. ledna 2017, 20:09
0

To máš pravdu to auto se jim doslova povedlo a zdobí ho i jednoduchost a neprůstřelná spolehlivost. Jen o tom sportovním naturelu lze trochu pochybovat, ale na to tohle auto primárně nebylo. Taky dnes nejsou a když tak ta cena je hodně vysoko.

MG
MGRR
30. ledna 2017, 22:22
0

Sportovní to nebylo nikdy, zase proti MB 124 bylo sportovní určitě :)
Spolehlivé to je, ale i ta A6 stojí ukrutné peníze... od servomotorků topení, klapek, rozvody, radiátor topení=palubka ven, výfuky, zadní náprava u Quattro, uhnívá nádrž, zatuhlé zadní brzdy, atd., atd. proti našim Priusům (tam se nikdy nic nerozbije) je ta A6/C4 prostě šrot a popelnice... a to jednu v dokonalém stavu a bez závad mám a vystřídal jsem jich více... stále stejné závady, u všech
http://album.volny.cz/mgrover/view.php?album_id=114025&view_page=3&browse_page=0#img

Franz Kafka
30. ledna 2017, 23:08
0

Chce se mi napsat, že to co píšeš je fakt ale... Tak ono tahle C4 ještě nebyla úplně fleetové auto do nějakého drsného firemního provozu. Určitě i když nerad přiznávám, že minimálně co do servisních nákladů je Prius o mnoho lepší, ale také konstrukčně novější projekt. Vezměme to tak že na svou dobu byla C4 dostatečně dobrá, samozřejmě s tím, že obecně AUDI stejně jako ostatní v segmentu má dražší servis (mnohdy kvůli propracovanosti a vybavenosti některých modelů) Dnes je to samozřejmě utopie provozovat nějak rozumně ale jako pěkná youngtimer, klasika a hobby auto s kterým můžeš jezdit poměrně často je to fajn. To možná jednou bude i ten Prius :D

MG
MGRR
31. ledna 2017, 12:13
0

Dvě vybitá auta vedle sebe, venku -18*C:
A6/C4 s 2,5TDi - ani nová baterie nepomohla... mělo to zamrzlý starér, nikdy jsem to neslyšel
Prius III. vybitá ta malinká, budící baterie... kabely jsem jen připojil a okamžitě se vše probudilo a nastartovala

Audi jsem málem zapálil... stálo mne téměř 10.000euro vč. servisu... nákup auta -+50, zbytek servis :( a furt to bude něco stát... Prius nestojí nic a dnes klidně dám ruku do ohně, že za dvacet let stále pojede... přitom tu elektriku v autech tak nemám rád... ale používají ji na správných místech. Bohužel, taky by mne to nikdy nenapadlo a před deseti lety bych si o Prius neopřel ani kolo od rezervy.

Br
Breakthru
31. ledna 2017, 19:56
0

Zadní brzdy, topení- s tímhle jsme měl problémy a vyřešil je.Rozvody jsou OK, ty dělám automaticky na každým autě, co si koupím a tady se dělaj parádně.
Moje stovka byla bejvalej německej taxík, kterej po službě zaregistrovanej v Česku sloužil na tahání aut...Najeto měla kolem 3/4 milionu..
Nicméně měl jsem ještě další dvě auta na ježdění, ale Audi jsem využíval pořád, protože byla bezproblému.Akorát poslední zimu mě hůř startovala.Dýl točila, ale chytnula....Chyba byla v tom, že jsem v tý době kámošce opravoval malýho Rovera, a protože u Audi se vybila, tak jsem na nabrnknutí použil malou 45 amperovou baterku...jezdila mi na to dva měsíce.:D....za tepla chytla na brnk, což bylo perfektní, ale za studena musela otočit aspoň petkrát startérem...věřím tomu, že po šestý už by sotva startér otočil:D...ta kapacita baterky šla hodně rychle do háje..

Za mě perfektní auto.Nejmladší kousky už mj 20 let a třeba C5 byl už totální sráč...

Jinak sportovní samozřejmě S4 V8 nebo 2.2 20V Turbo:)

sk
skodafil
30. ledna 2017, 21:15
0

Cadillac Fleetwood z let 94 az 96. To mi jednou bude stat na dvore.

reagovat
Nezn.uživatel
Nezn.uživatel
30. ledna 2017, 21:23
0

To ani neni drahy. To je splnitelnej sen. :-)

sk
skodafil
30. ledna 2017, 22:21
0

Jo jo... chce to jen se odhodlat. I kdyz na nasi strane louze je peknych jak safranu.

Nezn.uživatel
Nezn.uživatel
31. ledna 2017, 06:41
0

Prijed se nekdy podivat na nejakej sraz Amerik. To odhodlani pak prijde velmi rychle. :-)

sk
skodafil
31. ledna 2017, 14:45
0

Ale to ja jezdim. Nebylo by to prvni poradny detroitsky zelezo tehle znacky v my staji. Bylo by ale prvni uplne zbytecny :-). Vubec ho nepotrebuju a mozna prave proto mne nezrizene laka.

Nezn.uživatel
Nezn.uživatel
31. ledna 2017, 15:33
0

Hele, já jsem zjistil, že vlastně auto vůbec nepotřebuju. Když na to přijde, tak po Praze dojedu všude sockou nebo služebním. A přesto byly doby, kde jsme měli najednou čtyři auta. :-D

Ji
Jiří
30. ledna 2017, 22:02
0

Někdy jsem přemýšlel o autě s nejlepším poměrem výkon/cena provozu/jízdní vlastnosti/kufr a vychází mi z toho prostě relativně lehký kombík s atmosférickým třílitrem doplněný sekvenčním LPG. Takový je Jaguar X-Type Estate, BMW 330i nebo Mercedes C280... Přesto jezdím v konkurenční Alfě 166. Vyměnil jsem trochu praktičnosti za jistou míru šílenosti :)

reagovat
MG
MGRR
30. ledna 2017, 22:14
0

Pro mne je nejlepší auto na světě to, které mne bezpečně doveze do jiného státu, kde vyzvedávám děti ze školy. Vystřídal jsem za roky co jezdím DE/CZ/DE desítky luxusních, nebo sportovních aut. Některé lepší, jiná horší, přední, zadní náhon, či čtyřkolka... ¨

1. každý den odpoledne, mám nejraději to, které mi nejméně odsaje ze šrajtofle
2. poděkuji každému, které mne/nás doveze na trase 350km
3. nestojí mne zbytečně vyhozenou korunu za servis, prostě se nekazí a funguje.

Vyzkoušel jsem RR, LC, A6, A8, desítky obyčejných aut, přes Phaeton W12 a F456, ale nejvděčnější společníci jsou naše soukromě pracovní Priusy :) bohužel, nebo bohu dík... prostě jezdí, jezdí, jezdí a nechtějí nic. Jsou věrnější, než nejvěrnější přítel pes... K čemu mi byla F456, když po každé jízdě stála tisíce na servisu, nebo Range Rover, který jeden byl stále v servisu a ten druhý žral 25L/100km, nebo kokta co chrochtala jako vepř a zatáčky se bála jako koza sekery...

http://album.volny.cz/show_image.php?file=/m/mgrover/46f4df03588f8ffcc49bafd50cd3af98_print

reagovat
Franz Kafka
30. ledna 2017, 23:12
0

Tak tohle se v Evropě úplně nevidí, tleskám mistře. Srdce spořivého a přírody milujícího Američana by zaplesalo a stejně tak nějakého asiata. Pravdou je že k těm Priusům se kromě hromady vtipů váže opravdu dost kvalitní pověst a pochvala majitelů.

MG
MGRR
31. ledna 2017, 12:16
0

Největší legrace je, jak to hodnotí lidé na první pohled... když jedu v tom starém, koukají, že by mi dali korunu... zajedeš do garáže a vyjedeš Lexusem 460 V8 a zadokolka. Zapomínají zavírat ústa... přitom je to tak stupidní a je mi těch lidí líto.

MG
MGRR
31. ledna 2017, 12:44
0

mezi kamarády mám tři podobné:
1. Sběratel Alpine - má všechny, žádná nemá nad 50.000km (jezdí Priusem III.)
2. Fanda MB G AMG55 - má tři "nové" kousky (on i jeho žena mají dva černé Priusy III. s prosklenou, solární střechou)
3. Sběratel H-D... jezdí Priusem
4. Blázen on i jeho žena do Porsche 911, nutno dodat, že všech pět kousků co mají jsou nová auta (jezdí Priusem a Lexus CT200-to je Prius). Jezdí tak 6x ročně do CH, na ty vyhlášené zatáčkovité "top-gear" silnice - jeden z nich jede předem Prisem=Lexusem zabezpečit hotel (samozřejmě odtah pro Porsche) , druhý jede Porsche a zpět se střídají... mají každý rok nové Porsche... prostě to tam rozštípe, nebo se to rozbije a Prius/Lexus je jistota návratu zpět :)

Ten s těmi H-D řekl něco co by se mělo vytesat: Musíš mít koule na to jezdit Priusem... V8 tady jezdí kde kdo. Je tady mraky Corvett, US obřích amerik... samozřejmě to vše je u mne doma v Německu, v Česku nikoho takového neznám, tam ještě lidé nepochopili mnoho věcí.

Franz Kafka
31. ledna 2017, 13:15
1

Vyjímečně se musím lidí tady zastat, protože Prius je tady prostě drahý což v Německu a Švýcarsku pro spoustu lidí není. Osobně jsem takové auto neřídil tak vycházím právě z toho co říkají majitelé a recenze. Určitě je pravda to, že na spoustu věcí tady někteří lidé ještě nepřišli třeba že jsou auta na ježdění a auta pro zábavu a tyhle dva světy spolu existují, ale nejsou jeden. Upřímně když jsem ve Švýcarsku u táty tak potkám za týden v provozu tolik Porsche a Maserati co v Čechách za rok. O hybridech lze říci to samé dokud budou východní platy bude i východní vozový park. Snažím se to měnit tím, že lidi s kterými spolupracuji platím kvalitně až to začnou dělat i korporace uvidíš jak se to v Čr pozná i kolem autíček.

sheogh
31. ledna 2017, 14:03
0

Presne. V Zurichu je Pius dost popularni, nejen u taxikaru (ale ti na nej nedaji dopustit). Vtip je ale i v tom, ze tady se dost usetri na silnicni dani, ktera se pocita podle hmotnosti/objemu/emisi CO.

Sportaku je tu dost, a popravde to moc nechapu, protoze oni tu napr. neprerusujou chodniky v odbockach do vedlejsich ulic, tzn se musi pokazde prejet obrubnik.

S tema platama je to bohuzel pravda - porad platime za levnou montovnu, a i kdyz ceny jsou "evropsky", platy ne. Treba spotrebni elektronika je tu casto levnejsi nez v CR...

sheogh
31. ledna 2017, 14:03
0

Jinak vetsinou je nejlepsi auto na sveto to, ktery nemam :-D

krab
31. ledna 2017, 15:35
1

Teď tu vidím tu vaši debatu a co k tomu dodat. Vlastně nemusím chodit daleko. Pan Krab jezdí běžně do práce taky malou spolehlivou Toyotou s automatem. A I kdyby pan Krab vyhrál ve sportce nebo dobře investoval a náhle vydělal hromadu peněz, pořád by jezdil něčím jako je malá spolehlivá Toyota s automatem. Pro dva lidi ideální. Ale, když si chci užít auto, samozřejmě, jedu jiným autem, to je jasné :)
Dva roky jsme měli jako denní auto hothatback. A vadilo mi v zimě, že je pořád špinavý, na jaře jsem spočítal otlučeniny od štěrku.... Ano, ráno jsem nastartoval a zvuk pětiválce byl fajn. A ano, na trase do práce jsem párkrát projel 2-3 svoje zatáčky, párkrát protočil turbo....
Ve výsledku jsem ale přišel na jednu věc. Měl jsem auto, který jsem vlastně nechtěl. Byl to kompromis. Umělo spousty příjemného a brnknout na emotivní strunu jako sporťáky, aby to rázem zkazilo něco (vysoký posez, velikost, přední pohon... dosaďte si co chcete). Zkrátka kompromis.
Proto je fakt logický mít na zimu a ošklivé dny a krátký jízdy po městě obyčejné funkční auto na které se dá spolehnout ( Yaris, Prius, Fiestu atd..) a na dny kdy je hezky a chci se projet mít auto bez kompromisů, podle vlastní chuti. Na druhou stranu rozumim i jiným přístupům...

MG
MGRR
31. ledna 2017, 16:34
0

V Německu a jistě i jinde, jde o roční privátní daň a zvýhodnění Některá auta mám na českých, hlavně ty terénní a velkobjemových :/ ta roční daň je tady ubíjející (každá osoba platí roční daň a za smrdící naftu příplatek... tady je prvopočátek těch malých tříválců ve velkých sedanech)

Když jsme někde psali o staré A6/C4 2,5TDi Euro2? Tak je to 725euro/rok daň a 600euro/rok povinné ručení. Ty terénní auta jsou na tom podobně.

Prius II. ten starší má daň 103euro/každá osoba a pov. ruč. +-400euro s bonusy (v Česku za to stejné auto 0,- daň a pov. ruč. 2000kč/rok?)

Prius III. jen novější daň jen 36euro a pov. ruč 400-600euro
Prius IV. !!!dotace každá osoba +3000euro!!! na každé auto... a vím, že je to hnusný Prius IV., ale doporučuji všem znalcům dobrých podvozků v tom prořezat pár serpentýn... nejednomu z nás, co jsme naučený na silná auta, zůstanou ústa otevřená (ano, nemá to výkon a je to předokolka a divné auto)

Děsím se těchto Německých daní, až je zavedou v Česku...
Dopadli bychom stejně... sezónní značky, zimní a letní auto s malým motorem a případně starý nad 30let veterán (kdo není ve vatě a nemůže si dovolit nové auto typu Porsche a ta roční 500euro vyhozená daň + 1000euro pov. ručení jej nerozhodí)

Němci mají prý jednu značku a jedno pojištění na tři auta, ale zase ta daň... platí se to z toho nehoršího auta, které má nejvyšší emise a největší objem.

Takže takhle dopadl petrolhead co stále kupoval novější modely Audi A8 4,2, Range Rovery, Land Cruisery... Phaeton. Na druhou stranu, mi ty auta nechybí... chybí mi jen tohle mé ex... už jen pro ten zvuk. Tady to celkem dobře vystihuje ten český novinář Pepa?


MG
MGRR
31. ledna 2017, 17:39
0

A možná, že ty nejlepší auta na světě jsou ty, o kterých se nikde nepíše, ale vozí nás denně do práce.

Souhlas s Krabem, mám to v podstatě podobně.

sheogh
31. ledna 2017, 18:19
0

Ta dan je masakr, je i ve svycarsku, a jeji vyse je cca stejne "prijemna". Muzes taky mit jednu znacku, a tu prehazovat mezi autama, ale mam pocit, ze ta dan je per-auto, ne na cloveka (ale mozna jsem si to blbe precetl, mam jen jedno auto).

MG
MGRR
02. února 2017, 11:11
0

Teď mne pobavilo :/ Německé základní pov. ručení s bonusy: 1,8Hybrid 405euro, to bych ještě zkousnul, do doby, než jsem se podíval na zadní stranu a tam je roční limit max. 6000km!!! Tak, jsem tam zašel, že min 30.000km = cca 800euro, tak jsme se "shodli", že nejlepší bude 20.000km = zirka 600euro/rok.

sheogh
02. února 2017, 11:45
0

To je dost masakr. Tolik neplatim ani v zurichu za 6 litr benzin (700 eur ale bez km limitu)

MartinCoupe
18. března 2017, 11:10
0

OK,maj tam drahy dane a povinný ručení. Ale kolik si tam člověk vydělá? Vsadím se, ze určitě víc než tady. Dvakrát? Pětkrát? Takže možná ve výsledku jsou ty jejich náklady na auta úplně v pohodě... ?



Poslední komentáře

Poslední inzeráty

Cadillac Coupe deVille  1973
Cadillac Coupe deVille

1973 rok výroby
210 koní výkon
7 729 ccm objem

Chrysler New Yorker 4 Door hardtop 1969
Chrysler New Yorker 4 Door hardtop

1969 rok výroby
350 koní výkon
7 200 ccm objem

Ford F250 2016 SuperDuty 6.2L 2016
Ford F250 2016 SuperDuty 6.2L

2016 rok výroby
390 koní výkon
6 200 ccm objem

Lincoln Town Car Signature Series 1990
Lincoln Town Car Signature Series

1990 rok výroby
120 koní výkon
5 000 ccm objem

Ford Mustang Mach1, Manuál, 300HP 1970
Ford Mustang Mach1, Manuál, 300HP

1970 rok výroby
300 koní výkon
5 800 ccm objem