načítám data...

Mazda 3 G120 sedan: Kamarád do deště

Mazda 3 nedávno prošla drobným faceliftem, který na první pohled skoro nepoznáte. Je stále stejně dobrá, nebo snad lepší?

zobrazit celou galeriiFoto:   Marián Medlen

Když si přečtete test Mazdy 6 od Jeníka, můžete nabýt dojmu, že u nás v redakci máme Mazdu rádi. A je to pravda. Mazda totiž dělá auta tak nějak jinak. Už při prvních kilometrech v ‘trojce’ jsem si vzpomněl na svůj výlet do Říma a Wojciecha Halarewicze, viceprezidenta Mazdy Europe, který nám povídal o budoucím směřování Mazdy. Tedy o tom, že je vlastně zas tak nezajímají současné trendy jako autonomní auta nebo hybridní vozy, ale že chtějí dělat auta, která vás budou bavit. A která budete mít rádi. Nelhal.

Snad jakoukoli novou Mazdu můžete mít rádi díky tomu, že má svůj charakter. Jeník a jeho rozpolcená osobnost sestávající ze starého muže a puberťáka si rozumí s šestkou. Ta je obvykle pohodlná a umírněná, ale umí si poradit i s pubertálním zadupnutím plynu do podlahy a zkoušením, co dokáže. A trojka? Ta na sobě nechá poznat, že ještě tak moc nedorostla a že nechce trávit dlouhé hodiny na dálnici v ustálené rychlosti, ale bude mnohem raději za hravý rychlejší přelet po okreskách. 

Že ještě úplně nedorostla, je vlastně vidět i zvenku. Podívejte se z boku. Taky vám připadá, že zadek někdo za zadním sklem prostě zkrátil, protože není potřeba? Zůstat tam delší převis, už byste si trojku a šestku mohli splést úplně bez problému. Ale my tady nejsme od srovnávání trojky a šestky, že ano.

Raději se podívejme na běžný život v Mazdě 3 sedan. První, co mě zajímalo, byl kufr. Pod maličkým víkem jsem totiž neočekával valného prostoru. Ale po otevření onoho malého víka koukám do prostoru, který končí až někde ve tmě. Hlavou mi probíhá známá věta „It’s bigger on the inside” a lámu si hlavu, jak je sakra možné, že se do toho prostoru vejde zadní díl výfuku na MX-5 a další spousta harampádí. Že by se na vývojovém oddělení Mazdy vyskytovala TARDIS? Toto podezření mě ale záhy přejde, když musím po startu počkat než naběhne navigace. To by se technologii Pána času určitě nestalo. Nebo by se na to alespoň nemuselo tak čekat.

Kromě pomalejšího startu je infotainment naprosto bezproblémový a svižný. Na tabletu trčícím z palubní desky si můžete naťukat, co chcete, a v případě, že neradi matláte svými špinavými prsty po displeji, můžete použít otočné kolečko/joystick. Tento ovládací prvek mi vyhovoval víc, protože jsem k ovládání, nastavování nebo jen přehrabování se v možnostech nemusel ani jednou zvednout ruku, kterou jsem měl pohodlně opřenou na středové konzoli. Ta je mimochodem důkazem, že Mazdu navrhují lidé a nikoli inženýři s tabulkami. Podívejte se na fotku níže. Kraje středové konzole jsou vypolstrované, takže když si odložíte ruku někam do okolí řadící páky a opřete si ji o onen kraj, tak se vám neotlačí. Sice to vypadá jako malý a nepodstatný detail, ale je vidět, že i takovou věcí se někdo zabýval. A to je prostě fajn.

Když už se díváme na řadící páku, představte si, jak přeřazujete. Dráhy jsou relativně krátké a při každém přeřazení slyšíte příjemné mechanické klap-klap. Rozložení pedálů úplně vybízí k meziplynům při brzdění, až mě mrzí, že jsem kopyto a neumím je pořádně. Motor na každý povel plynovým pedálem odpovídá tak bezprostředně, jak je to jenom možné, a projížďka po šumavských okreskách je mnohem zajímavější, lepší a zábavnější, než jsem si představoval. Řízení je až přemotivované a skoro mám pocit, že někdy jen pomyslím, a auto už zatáčí. Kéž by umělo podávat stejně nadšeně i zpětnou vazbu. Je sice lépe naladěné než v MX-5, ale i tak mám pocit, že se o tom, že přední gumy už nemají dostatek přilnavosti, dozvím spíš podle hluku zvenku než z řízení. Naštěstí jsou limity mé radostné projížďky níž než limit gum. Ale někoho, kdo jezdí doopravdy rychle, by to mohlo nemile zaskočit. Mimochodem, věděli jste, že trojka má systém G-Vectoring? Ten vám při nájezdu zatáčky lehce ubere, aby se zvýšilo zatížení předních kol, a na výjezdu zase trochu přidá, aby se zatížil zadek a zvýšila stabilita. Mohl bych s trochou ješitnosti tvrdit, že přece umím brzdit do zatáčky, takže mi je takový systém k ničemu, ale víte, já si ani nevšiml, že v tom autě něco takového je, což spíš nahrává tomu, že to je naladěné velmi precizně. Možná se při vývoji inspirovali seriálem Futurama

Ještě bych si na moment odskočil k motoru. Jak asi víte, je to dvoulitrový čtyřválec o výkonu 88 kW. To nezní jako oslňující hodnota, že? Ano, je to pouze o pět koní více, než má moje pětadvacetiletá Mazda, která má ještě k tomu ‘jen’ jednašestku. Jenže, víte, ten motor je prostě plný života a radosti. Pokaždé když šlápnete na plyn, cítíte tu radost, že se může točit až do šesti a půl tisíce otáček za minutu, kde zasáhne omezovač. Nevím, jak to udělali. Ale líbí se mi to. Moc. A má to moc pěkný zvuk. Zezadu sice nejsou vidět žádné výfuky, ale když ohnete hřbet, uvidíte na každé straně zadního nárazníku jednu koncovku. Takže duplex. Pěkné, moc pěkné. A víte, co je na tom motoru vlastně nejhezčí? Spotřeba. Když vážně chcete, dá se jezdit někde kolem pěti až pěti a půl litru. Jenže já moc nechtěl. Chtěl jsem si užít otáček a zpěvu motoru. A tak jsem jezdil za 7,2 litru na sto kilometrů. A celou dobu se usmíval. 

Vlastně jsem ji ani nechtěl vracet. Trojka je prostě kámoš, který mi za ten týden přirostl k srdci víc, než jsem ochotný přiznat. Sloužila sice jako náhrada za mou toho času odstavenou Rudou potvoru, ale dokázala mi, že by ji v plnění každodenních pojížděk dokázala bez problému nahradit. A ušetřila by mi mé občasné nenávidění se za tvrdý podvozek, hlučný výfuk a pískající brzdy. Tak třeba někdy v budoucnu…

 

Nelíbí se Vám reklamy, ale líbí se vám články?
Podpořte nás, pořiďte si VIP členství a užijte si autíčkáře bez reklam.


Mohlo by Vás také zajímat

Pro přidání komentáře se přihlašte nebo registrujte

Komentáře

krab
09. dubna 2017, 09:33
0

Koukám, že ještě 2-3 testíky Mazdy a budeme čtenáři považováni za promo agenturu pro Mazda Motor corporation :)

Jinak moc hezký testík, pěkné obrázky a já vlastně i věřim, že Mazda 3 jezdí moc fajn, Bohužel, v nabídce aut co si často půjčuju pracovně Mazdy zatím nikdy namely, takže s nima nejezdím. A měl bych chuť to vyzkoušet. Před několika lety ale asi rok sloužilo jako daily auto Mazda 2 1.4 (myslím 09") a to se ovládalo fakt dobře. Skoro jako Fiesty, který mám ale o kus radši.

reagovat
Wa
Waclosh
09. dubna 2017, 09:53
0

Měli byste si do testu vzít mojí G165 a postavit ji proti nějakýmu rádoby hothatchi. Na g165 2016 jsou výfuky normálně přiznané. Do osmdesátky s ní ujedu svému vlastnímu e46 325ci a spotřebu máme s manželkou i při motivované jízdě na 7,1 litru. Za popis by stál i ten i-eloop systém na té vyšší motorizaci. Polovina lidí mi ho nevěří a všichni ho nechápou, když se na display vyhoupne grafika s kondenzátorem a dobíjecí schéma přeskakuje při brždění motorem. Taky jsem si nevšiml, že byste uvedli, že má Mazda plyn ukotvený v podlaze. Tj. jako řidičská auta PORSCHE a BMW.

reagovat
M P
09. dubna 2017, 10:00
0

Hmm, pedál ukotvený v podlaze jako řidičská auta? Takže jako hyundai i30:)

Ne vážně, Mazda je skvělá a jednu trojku G165 prohání kolega Dan. Je úžasná.

Wa
Waclosh
09. dubna 2017, 10:08
0

Jediný co mi na našem štuku mrzí, je otáčkoměr vlevo v digitálním provedení. Různé stupně výbavy to před faceliftem měly odlišně. Buď byl otáčkoměr vprostřed a rychloměr bokem digitálně nebo naopak.

krab
09. dubna 2017, 10:54
0

Waclosh, to není špatnej nápad. Když Autíčkář sežene Mazdu ještě jednou v provedení G165 Revolution a Ford poskytne Focus 1.5 Eco boost Titanium (182k) tak bych se takový srovnávačky rád zúčastnil :)

Mazda stojí o nějakých 60tisíc víc než Ford, pak už jde o konkrétní dojednání cen a porovnání výbav + příplatků a motory jsou právě přesně krásně ty odlišné koncepce. Technologie Skyactive, versus konvenční přeplňování. Tušil bych, že výsledek bude takový, že 182koní a hlavně vyšší točivý moment dřív zajistí lepší pružné zrychlení u Fordu, 0-100 disciplína bude na stejno, protože je Mazda o 100kg lehčí ( fakt provozní hmotnost 1220kg je super, u 4.5m dlouhého hatchbacku). Spotřeba bude v reálu u Fordu asi o 2 litry větší. Protože, to je moje typická zkušenost s přeplňovanými benzíny. Ty záhadně nízká čísla výrobce se nedaří vůbec dostahovat. Ale možná budem překvapeni. To by stálo za to. Milá redakce sežeňte auta, pan Krab bude testovat :)

Daniel Borský
09. dubna 2017, 14:08
0

Sehnat G165 je to nejmenší, ta mi stojí už třetím rokem před barákem, s tím Fordem to bude složitější :) btw: 1220 kg u Mazdy? V TP píšou něco o 1320 kg mám ten pocit. Ono to zase není tak zázračné lehký.

Jenyk
09. dubna 2017, 10:51
0

Tohle obcas trapim v kratke verzi s automatem a take to chvalim. Auta s charakterem.

reagovat
Liqid
09. dubna 2017, 11:13
0

Kolik je místa mezí fofrklackem a CD mechanikou? To umístění nevypadá moc šťastně, ale on už to dnes stejně nikdo nepoužívá.

reagovat
Flanker
09. dubna 2017, 11:16
0

Jak je vidět, sedan nižší střední může nemusí mít proporce jako auta okolního provozu v starších závodních hrách. Tohle je opravdu pohledný kompaktní sedan. Je trochu škoda, že ty koncovky výfuku nějak nezvýraznili, když už jsou dvě.

Měl bych pár otázek.

V tomto článku se píše o bezprostřední reakci na plyn, což vítám. Pokud se však nemýlím, tak před nějakou dobou byl tady na Autíčkáři článek (už si přesně nepamatuji, o co šlo), kde jste psali o né moc dobré reakci na sešlápnutí plynového pedálu a jako příklad jste uvedli právě trojku. Jak to tedy vlastně je? Má ten plyn dlouhé vedení, nebo je to tak jak má být?

Jak je to se spolehlivostí těchto nových generací? Já jezdil na minulé generaci šestky a tam to bylo se spolehlivostí docela tristní. Pokud nepočítám korozi, tak běžné byly poruchy elektroinstalace jako například stahování oken - někdy tomu bylo potřeba pomoci, jinak se to samo nezavřelo, a taky z ničeho nic tekoucí chladič. Interiér toho taky nevydržel nic moc. Opožděná reakce na stlačení plynu bylo něco, na co bych si nikdy docela nezvykl, proto ta otázka výše.

reagovat
Flanker
09. dubna 2017, 11:33
0

Zkusil jsem ten starší článek najít, tady to je.

https://www.autickar.cz/clanek/hejt-na-plynovy-pedal/

„Jízda Mazdou 3 skutečně na řidiče působí, že auto bylo navrženo kolem něj, a jakkoli elektrický posilovač řízení nemusí vonět každému, tohle je prostě dobré auto a v rámci své konkurence je skutečně strojem na radost. Ale podivnému chování plynu stejně neuniknete. Ani tady.“

František Čáslavský
09. dubna 2017, 13:22
0

Vysvětlení jsou dvě. Buď se za rok a půl od vzniku článku Mazda polepšila, nebo mám na plynový jiný názor než Matěj, který onen hejt psal. Co se spolehlivosti týká, tak by se měl vyjádřit Dan, který předfaceliftovou trojku vlastní.

M P
09. dubna 2017, 17:12
0

Já jsem nad tím přemýšlel a vzpomínal, a už vím proč jsem to napsal... Tehdy jsem totiž měl problém s tím, že když člověk nejel na plný plyn, ale stále motor točil při částečně sešlápnutém plynu, auto v určité fázi jakoby samo lehce ubralo. Nevím zda to byla nějaká chyba, ale setkávám se s tím často i dnes.

Daniel Borský
09. dubna 2017, 19:53
0

Co se spolehlivosti týče nemám připomínek, za téměř 110 tisíc kilometrů mě nepostihla žádná závažná porucha, jen běžný servis. Jediné co jsem řešil, byla aktualizace firmwaru infotainmentu, který občas vypadnul (zůstala svítit jen modrá 'smrt'). Po aktualizaci už bez problémů. Článek o životě s G165 je v plánu, až mi to čas dovolí.

krab
09. dubna 2017, 21:48
0

Matěji, s tím plynem to byl dobrej hejt předloni, to jsem ani nečetl doted. A máš pravdu. Šťastný, ten co nepoznal jízdu v normálním karburátorem vybaveným autem. A jedno jaké to je.

El. plyn je obecně zlo, někde to funguje líp, někde hůř, samozřejmě v začátcích toho řešení to bylo nejhorší ( např. můj motor M52B28TU v Z3) , občas má divnou reakci na přidání plynu, tak měním a čistím vše možný, abych asi nakonec zjistil, že je to spíš vlastnost a nebo ještě nakonec vyměním mozek toho nesmyslnýho řešení. Že se na ten TU ( technical upgrade) nevys... Moje E39 5er z roku 1997 měla stejný motor, ale s lankem ovládanou škrtící klapkou, bylo to fakt o dost lepší. El. plyn se nám začíná infiltrovat I do motorek a hromada lidí to taky kritizuje. Já mám ještě lankový.

Ale u nových aut už s tím člověk žije a pomalu už si toho přestáváme všímat. U jedinýho starýho auta , kde má plyn výborný cit (a nevím vlastně jestli je tam lanko nebo elektrika) je u tý starý 911.

M P
10. dubna 2017, 08:56
0

No mně vadilo teda nejvíce to, že si auto samo ubírá při částečném plynu od určitých otáček. Nevím proč to tak je, snad nějaký druh ekomotivace, pozoroval jsem to u velkého množství nových aut. Tím, jak jezdím s lehkou nohou, je to hodně citelné, kdokoli na plyn šlape víc, tohle neuvidí.
A dneska buďme rádi, jak nám elektronický plyn funguje. Můj nejhorší zážitek s tímhle vynálezem byl totiž v předsériové Fabii první generace, která el.plyn zaváděla. U předsériového kusu bylo prakticky nemožné rozjet se jako člověk. Buď to chcípalo, nebo naopak protáčelo zběsile kola a otáčky letěly jako šílené.

Wa
Waclosh
09. srpna 2017, 17:18
0

Já myslím, že jde o chytrou mapu plynu, která pro vjemovou živost a rychlou odezvu ten plyn "přemotivuje". V odpovědi na sešlápnutí 1/2 plynu dává nárazově třeba 3/4 reálného plynu na klapce. Po dosažení určitých otáček ale pak plyn zase sám přivře aby odpovídal tomu 1/2 sešlápnutí. Věci jako PEDALBOX timhle řeší mizernou odezvu u prvních drive by wire aut. Prostě ty systémy uměle při jakýmkoli sešlápnutí dají na první moment skoro plnej plyn, aby z něj pak ubraly. Tyhle výkonový hrby jsem ale u svojí G165 nezaznamenal a skoro si řikám, že to možná máte zanešenou klapku v sání. Tak se projevovala na škodovkách. Že se jí nejdřív nechtělo a pak s sebou škubla a přeskočila o kus svojí zamýšlenou polohu.

Franz Kafka
11. dubna 2017, 19:09
-1

V pohodě někdo tlačí Škodovku jiný zase Mazdu. Nemají slabinu. Chápu Škoda Auto už další magazíny nepotřebuje tak připravíme půdu pro jiné. Hlavně nenápadně a pomalu až plíživě. Nemá cenu nic psát o tom jak nemám pravdu. Tohle je jasné pr zabalené do testu aby to nebylo moc vidět. Možná to není za peníze, ale za jiné výhody to nevím. Byla jen otázka času než vás to jako web dožene stejně jako reklama. Komerce je prostě neúprosná.

reagovat
Vavris Vavrisovic
11. dubna 2017, 19:45
0

A nemůže to být prostě tím, že se nám Mazdy líbí? Třeba jednoduše proto, že disponují souborem vlastností, které se nadšencům do aut úžasně trefují do vkusu?

krab
11. dubna 2017, 20:26
0

:-D docela mě tady ten komentář pobavil, protože já napsal na začátku po přečtení testu něco v tom duchu. Ale to bylo myšlený jako vtip v návaznosti na nedávný sluncem zalitý test Mazdy 6 a zmínce v textíku od Vojty o tom jak dieselová Mazda 6 peláší 200 v městě z Pardbubic do Mýta, když se zapomene gril pro grilování burgerů pro autíčkářův track day.

Jenže v hloubi duše si myslim přesně co píše Vavris. Mají prostě Mazdy rádi.

Budem to muset ale vylepšit. V redakci má jednu tu nejlépe vybavenou Mazdu 3 G165 Dan, jak jsem se dozvěděl, já mám kdykoli ( nebo velmi snadno ) k dispozici VW Golf TSI R-line 150k. a pokud další člen "pražské" sekce redakce sežene Focuse s čtyřválcovým Eco boostem, tak bych s váma rád udělal autíčkářovo srovnávací testík. Nemyslím takový ty měřící šílenosti co dělají v autobildu, ale takovej soubor jízdních dojmů a zážitků. No a uvidíme. Snad to nedopadne tak, že všichni 3 řekneme, že ta Mazda 3 G165 je suveréně nejskvělejší a bastafidli... ale asi ne hned, teď je tu přemazdováno :)

M P
11. dubna 2017, 21:02
0

Abys z toho Focuse nebyl zklamanej... já jsem nedávno, sice to byl 1.0 EB, tu čest měl, a marně jsem se snažil najít, co na tom je tak skvělého, a se slzou oku vzpomínal na první, ba dokonce i tu nevzhlednou druhou generaci. Schopné to bylo, to zas jo, ale měl jsem takový neuchopitelný pocit, že veškeré to jiskrné kouzlo se kamsi vytratilo, případně bylo zazděno do masivu plastových plastů plastové palubní desky. Snad jsem měl jenom špatný týden tenkrát, moc doufám.

krab
11. dubna 2017, 21:16
0

Matěji, no Fordy a já , to je taková zvláštní kapitola. Mám k nim vztah a tendenci jim nadržovat tím pádem. To víš, to je od dob s Cortinou, pak mě bavilo jezdit s MK1 Focusem , pak mě bavilo jezdit dva roky s MK2 Focusem ST 225 , svezl jsem se i s RS a nějaký Ford mi tak trochu doma i chybí. Jo, a to ještě děsně rád vždycky jedu jakoukoli obyčejnou Fiestou.

No, třeba příští měsíc by se nějaký takový autíčkářův trojtest uskutečnit. A budeme vidět jak se co líbí. Golf, Mazda 3 , Focus. To mě přijde jako dobrý vzorek. Astru bych do toho netahal, tu fakt nemam rád a nevim jestli jsem měl špatnej týden, ale vážně mě děsně zklamala. A Korejce testovat nechci. ty nechme autu.cz :) Nejhorší bude, že ta Mazda 3 vyjde že je zase nejlepší, a Franz si bude holt muset dál myslet svoje ....

Franz Kafka
11. dubna 2017, 22:45
0

Na tomhle je právě vždy nejlepší, že to jde okecat. My to máme rádi a je to fajn. Něco jako hlavní hrdina pije Pepsi. Jde mu to k pleti. Ty testy jsou jsou až moc sluníčkové. Mějte rádi Mazdu to mi nevadí, vadí mi přehnanost. Ta auta nejsou ani ve smyku tak dobrá jak píšete. Jasně věc názorů, ale stejně. Srovnávací test netřeba tady je to dopředu jasné Mazda top, Ford xs výhradami, Golf nikdy to je nejhorší. Objektivita tady jde dolů každým rokem stačí se podívat na 2 i 3 roky staré věci a na to vypadá mnohdy dnes. Nebudu to dále pitvat určitě sami vidíte ty změny. Komerce mi nevadí, ale přetvářky ano. Nechápu proč se pořád snažíte hrát si na underground když už jste dávno hlavní proud. Jen to děláte víc pro lidi což je dobré.

Vavris Vavrisovic
11. dubna 2017, 23:08
0

Před třemi roky tu vůbec nebyly testy nových aut a před dvěma spíše sporadicky, ale dobrý no :-) (krom toho, tebe tady pozoruju cca poslední rok?) Objektivní nebyl Autíčkář nikdy - subjektivně pojaté tady jsou téměř všechny články. Slovo underground nikdo nepoužívá a kdybychom byli hlavní proud, tak na kafe&káry jezdí Octavie a Golfy. Co tam máš dál? :-)

Franz Kafka
12. dubna 2017, 00:30
0

Staré články se dají dohledat nezávisle na tom jak dlouho se tady člověk pohybuje. Nejde jen o testy nových aut ale obecně. Underground nepoužívate pravda je to jen můj výraz proto co vy zejména slovy Vojty tvrdíte. Nevýdělečné, nezávislé... Jako v pohodě říkám mě nepřesvědčuj já to vidím. Přesvědč sebe že je pravda to co píšeš teď mě;) Jestli na kk ty Golfy nejezdí tak to taky není úplně ok jestliže má být tenhle web pro všechny fanoušky. On to tu je trochu Mazda klub, ale to by se dalo pochopit kdyby jste to tak okatě nepeopagovali.

František Čáslavský
12. dubna 2017, 07:06
0

No jasně. A to obouchané červené NA, se kterým jezdím určitě není NA, ale je to speciálně upravené ND s mrkačkama a speciálním obouchaným bodykitem, aby bylo k nepoznání. A teď tu o Karkulce, jo?
Mazda prostě udělala trojku dost jinou na to, aby mě zaujala a bavila. Mazda je mi jako současný výrobce sympatická, protože se nehrne do downsizingu, hybridů a podobných věcí a snaží se obejít bez toho. Článek je o tom, jak se trojka líbila mně. Není to laboratorní test. Se stim smiř.
Mimochodem na K&K jezdí všechno. Dokonce i Golfy. Vavris asi chtěl říct, že kdybychom byli hlavní proud, tak tam jezdí jen Octavie a Golfy.

Jan Machač
12. dubna 2017, 10:24
0

Je humorné přesvědčovat autora o tom, že byl uplacen, když uplacen nebyl. Ale je bohužel také zbytečné to vysvětlovat, protože se vždy vrátí nefér argument ve smyslu "já to vím a vy lžete".

Nu což, takový je život.

BobAsh
12. dubna 2017, 12:49
1

Franz: Nezávislí jsme, o tom že bychom byli nevýděleční jsme nikdy nic neříkali (na co by tady asi jinak byly ty reklamy). A k tomu, že máme rádi Mazdy - v dobách, kdy jsem dělal v Autocaru a později TopGearu, jsme zase, stejně jako spousta našich kolegů, měli rádi Fordy. Protože Ford dělal nejvíc řidičská auta. A i když už děláme jinde a jiné věci, pořád máme rádi Fordy z té doby - snad každý z naší tehdejší redakce někdy měl alespoň jedno hranaté Mondeo. Stejně jako byla spousta hranatých Mondeí mezi redakcí Autíčkáře (a dvě stále jsou). Dostali jsme od nich tolik peněz, že si kvůli tomu ještě po letech kupujeme staré Fordy?

Nebo byli snad všichni novináři po celá devadesátá a většinu nultých let uplaceni BMW za to, že donekonečně omílali a někteří stále ještě omílají, že BMW řady 3 E46 je naprosto fantastické auto? Jsou motorističtí novináři po celém světě uplacení od Porsche, že donekonečně omílají 911?

A nebo je třeba možné, že občas některá automobilka zkrátka začne dělat auta, která skvěle vyhovují nadšencům do aut a do řízení, což většinou vyústí v to, že je motorističtí novináři milují, protože motorističtí novináři obvykle jsou nadšenci do auta řízení.

Může to nezapadat do tvého vidění světa, kde silnější je lepší a německé je nejbožejší, ale my to tak prostě máme.

BTW, dlouho už jsem neřídil Focuse a Golfa jsem řídil zatím jen R, takže nemám úplně dokonalou představu, ale moje osobní pořadí preferencí v testu Mazda 3 - Golf - Focus by bylo tak, jak jsem ho napsal, s poznámkou, že pro velkou část řidičů bude Golf první, protože je sice méně řidičský, ale o to více uživatelský. Focus by byl poslední, protože je starý jako Metuzalém a vyhrát může tak jedině tí, že je laciný. Až bude nový Focus, mohlo by to být zajímavé.

Honza Hamster Křeček
12. dubna 2017, 13:51
0

Pro automobilky jsme příliš malí a málo mainstream, aby se jim vyplatilo nás jakkoli ovlivňovat. Pro Franze jsme příliš velcí a zapojení do mnohamiliardového byznysu, než aby nás mohl mít za své undergroundové hrdiny, co po nocích smolí ve sklepě samizdat o tom, že VW je ve skutečnosti nejlepší. Přátelé, naše situace je zoufalá. Ale nesmíme to vzdát, svět potřebuje hrdiny!

Franz Kafka
12. dubna 2017, 14:01
0

Víte co je kluci, ale nejsmutnější že k nějaké výrazně viditelné akci vás všechny donutí až moje stupidní rýpnutí. Jak jsem psal nejde mi o to co máte s kým a kde domluvené i kdyby vám Mazda platila tak proč ne. Vojto o té výdělečnosti a tak dále. Mám ti hledat tvůj komentář ani ne moc starý kdy si psal něco ve smyslu, že je nutné to spíše ještě dotovat. Myslím že netřeba. K těm autům. Ano je možné že dělají zajímavá a řidičská auta. Opravdu jsou ale tak bezchybná jak nám tady popsali oba autoři posledních testů? Mimochodem od obou si rád počtu a osobně proti nic nemám, ale proboha PROČ? Proč Mazda 3 netrhá společně se šestkou prodeje když je to tak skvělé nad auto? Nejsou fleetové slevy ale jděte. Sorry jako, ale poprvé mám důvod vám nevěřit.

Co potřebuje svět vážně nevím. Velcí rozhodně nejste a pravděpodobně dlouho nebudete. To ale neznamená že si nemůžete nechat nasypat. Mimochodem kdo tady psal o automobilce? :) Ono stačí domácí zastoupení, nebo jakékoliv dealerství .... To ti asi ale nemusím vysvětlovat. Jinak proč to tak řešíte když nemám pravdu ? To mě taky dost překvapuje.


Honza Hamster Křeček
12. dubna 2017, 14:09
0

Kdyby byl trh tak předvídatelný a lepší produkt automaticky znamenal vyšší zájem, máme násobně vyšší čtenost. Nebo že by ostatní magazíny uplácely čtenáře? Přiznejte se! ;-)

krab
12. dubna 2017, 14:16
0

To je diskuze ! Teď to tu pročítám ....

Vyplývá z toho jediné, udělat srovnávací test jízdních dojmů a zážitků v různých hatchbacích nižší střední třídy! Klidně i zakomponovat nový Renault Mégane. Ten starý byl opravdu mizerný a moje neoblíbené auto, když jsem tím musel někam jet, tak uvidíme co ten nový.

Jinak nezjistíme nic... tenhle týden jsem radši ani o autech nic nepsal. Spíš o motorkách, ať je nějaká změna :) Jezdím tento týden opět v 4x4 dieslovým Yeti a už jsem o něm psal tak oslavně, že další textík by taky znamenal, že mě kdosi strká bankovky do kapes a nebo napichuje na šmitec houslí jak v jedné české komedii :-D

BobAsh
12. dubna 2017, 14:48
0

Franz: Tak postupně a snad naposledy:

Ad výdělečnost - jedna věc je výdělečnost a druhá je ziskovost. Neděláme to jako dobročinnou organizaci, děláme to jako byznys. Zatím to není byznys, který by vydělával peníze a jsme rádi, že Autíčkář zaplatí svůj provoz, redaktoři dostali zaplaceno a doufáme, že z toho časem budeme mít něco i my majitelé.

Ad Mazda - prodeje netrhají, protože vyrábějí naprosto skvělá auta pro řidiče. Řidičů je málo. Volkswagen a všechny jeho odnože dělají fantastická auta pro uživatele. Uživatelů je hodně. Když se mě lidi ptají, co si mají koupit, často jim řeknu třeba "já bych si v téhle třídě koupil Mazdu6, ale tobě bude vyhovovat Superb, protože tě stejně nebaví řídit".

Ad naše reakce na tvoje rýpnutí - reagujeme proto, že nás to sere. V podstatě o nás říkáš, že čtenářům lžeme a podvádíme je, když jim předkládáme zaplacený názor automobilky (importéra, dealera) jako test. Prodávat reklamu je jedna věc, ale u nás bude reklama vždycky označená jako reklama a kupříkladu display reklamu ani neprodáváme my a dokonce ani nevíme, co se tam objeví.

Takže ano, beru si to osobně. Označil jsi mě a moji redakci za lháře a podvodníky, což jsi navíc udělal bez důkazů a na základě jakéhosi osobního pocitu, že nějaké auto nemůže být tak dobré, jak jsi myslíme. Divíš se, že já i ostatní reagujeme podrážděně?

Franz Kafka
12. dubna 2017, 15:30
0

Dobře tak ziskovost je jiná věc. Pokud je to ale tak jak popisuješ tak to znamená, že se to zaplatí samo takže o dotování nemůže být řeč. Fakt je ten že ten tvůj příspěvek který myslím je už staršího data možná 4 - 5 měsíců tak se třeba situace výrazně zlepšila. K té Mazdě je to prostě tak, že touto fází o řidičském autě jde obhájit vlastně cokoliv. Stejně jako lze vybrat u VW vždy to nejnudnější jako je Superb a tvrdit, že lidi to kupují protože nejsou řidiči. To je tak otravná fráze že to nebudu považovat raději ani za argument hodný profesionála jako si ty. Částečně to pravda je, ale rozhodně to není takhle univerzální. To rozhodně nemusím kopat za koncern VW aby mě tyhle české regionální názory nechávali už chladným.

Dalo by se napsat že se ozýváte protože třeba vadí, že se otírám o věc která se děje. Samozřejmě nemám důkaz a ani to nechci nějak rozvádět dál. Pokud to tak není a je to jak popisuješ tak potom nemám výhrad. Tady stejně nemá cenu nic prokazovat ani dokazovat. Zbývá jen věřit. Zajímavé že hodně testů se mi líbilo například naposled Kia Niro a tak dále. Možná proto že autor zmínil kromě hromady kladů i zápory. Takže mám to chápat tak že Mazda dělá bezchybná auta ? To je obecně názor redakce a tvůj ?

S prodávanou reklamou já nemám problém dokonce nemám nikde ani adblock a fakt to neřeším. Naopak vám to přeji ať to sype. Současné řešení jak to máte (domnívám se) dojednané asi není nejlepší, ale to bych nechtěl řešit. Je to věc vašeho vedení a náhledu na celou věc.

Na závěr co bych uvítal já osobně (chápu že vám to je buřt:)) už prosím netestujte Mazdy když jsou teda takhle skvělé. Když chci pozitivní test na nadauta přečtu si na auto.cz něco o nové Octavii a nebo oslavnou ódu na Fabii,)

BobAsh
12. dubna 2017, 15:41
0

Začnu od konce - čeká vás ještě test Mazdy6 CD150 v automatu a předem můžu říct, že bude pozitivní. Teda až na to, že by si to auto neměl kupovat, protože v tom ta nafta nedává smysl, když benzín žere stejně.

Jinak mám pocit, že CX-3 jsme úplně nepochválili a Mazdu2 taky ne.

Ad klady i zápory - každý z nás to má nějak a neděláme si nároky dělat super precizní podrobné testy. Takže je to spíš o celkových dojmech. S Františkem jsem tou trojkou jezdil, a vím, že jsem byl nadšený. Já se už možná u té nafty zaměřím víc na drobnosti, které mě štvaly, protože třeba infotainment mě úplně nebavil.

Jo a co se týče nudných VW, tak jsme testovali i Golf R, včera jsem jezdil novou Octavií RS, a pořád jsou to auta spíše racionální než emocionální. Což z nich zdaleka nedělá auta špatná, naopak Golf R je skvělý a facelift tomu RS hrozně prospěl, je mnohem zábavnější než bylo. Zrovna to ostatně píšu, tak vyčkej.

Honza Hamster Křeček
12. dubna 2017, 15:49
0

Franz: Pokud z nějakého záhadně škodolibého důvodu toužíš vysloveně po recenzích špatných aut, bohužel tě nepotěším. Opravdu jen málo našich čtenářů má o taková auta a čtení o nich zájem...

Wa
Waclosh
14. dubna 2017, 12:22
0

Jo a s tou ručkou to teda zkazili. Já se u svojí g165 2016 raduju z normální ruční brzdy.

reagovat


Poslední komentáře

Poslední inzeráty

Exkluzivní Ostatní Messerschmitt KR200 1956
Exkluzivní Ostatní Messerschmitt KR200

1956 rok výroby
1 koní výkon
0 ccm objem

DeSoto Fireflite  1956
DeSoto Fireflite

1956 rok výroby
163 koní výkon
5 200 ccm objem

Buick Electra  1974
Buick Electra

1974 rok výroby
210 koní výkon
7 468 ccm objem

Dodge Daytona Shelby  1991
Dodge Daytona Shelby

1991 rok výroby
147 koní výkon
0 ccm objem